Ik ga deze week waarschijnlijk deze telefoon halen samen met een Orange Free 20 abonnement, dan is die telefoon ¤99,- en betaal ik ¤20,- per maand en heb ik ca. 100 gratis belminuten per maand. Toppie imo
Ik had alleen nog wel wat vraagjes over dit toestel...ben er helemaal verliefd op, mooi uiterlijk, veel functies, geintegreerde camera, etc. Ik wou alleen nog wel de volgende dingen weten;
- Hoe is de kwaliteit van de foto's?
- Hoeveel geheugen zit erop (oftewel hoeveel foto's kunnen erop)?
- Hoe zit dat met dat e-mailen, daar waren nogal wat probleempjes over omtrent de T610 hoorde ik, of valt dat wel mee?
- Spelletjes en ringtones downloaden, gaat dat makkelijk?
- Hoe werkt het wallpapers etc. downloaden via bluetooth (dat zit toch wel op de T610?)
Alvast bedankt!
de foto's zijn gewoon leuk, webcam kwaliteit. De maximale resolutie van de foto's is 356x288 ofzo of 160x128.
geheugen is opzich groot genoeg je kan wel een zooi, plaatjes, geluidjes, en thema's kwijt
emailen weet ik nog niks van nog niet geprobeert
spelletjes, pictures en themas downloaden gaat erg makkelijk, ik doe alles via infrarood op me laptop, echt geweldig. Ik heb nog een paar goede sites waar veel vanaf te downloaden is, want je gaat toch niet betalen voor spelletjes of plaatjes....
http://www.mobiledia.com/phones/t610/
http://lasyk.addr.com/
op de laatste site vind je ook een programma waar mee je themas kan maken, zelf heb ik er ook een paar. Ik wil ze best mailen als je straks je telefoon hebt.
* ChaoZzZzz gaat deze foon ook binnenkort kopen
quote:Gemiddelde webcam kwaliteit.
[b]Op zaterdag 16 augustus 2003 22:02 schreef Bananenman
Ik had alleen nog wel wat vraagjes over dit toestel...ben er helemaal verliefd op, mooi uiterlijk, veel functies, geintegreerde camera, etc. Ik wou alleen nog wel de volgende dingen weten;- Hoe is de kwaliteit van de foto's?
quote:2 MB, te verdelen onder foto's, ringtones (als MIDI), thema's en spellen
- Hoeveel geheugen zit erop (oftewel hoeveel foto's kunnen erop)?
quote:Heb ik zelf ook nog niet werkend gekregen.
- Hoe zit dat met dat e-mailen, daar waren nogal wat probleempjes over omtrent de T610 hoorde ik, of valt dat wel mee?
quote:Als je Bluetooth hebt gaat dit HEEL makkelijk.. op je PC doe je gewoon kopieren+plakken naar je T610. Spelletjes zijn .jar/.jad of .mpn bestanden. Ringtones zijn gewoon MIDI en daar zijn er via google miljoenen van te vinden
- Spelletjes en ringtones downloaden, gaat dat makkelijk?
quote:Gewoon, plaatje kopieren+plakken, naar Mijn afbeeldingen gaan en dan Meer -> Als achtergrond
- Hoe werkt het wallpapers etc. downloaden via bluetooth (dat zit toch wel op de T610?)
Heel simpel dus.
quote:Geen dank
Alvast bedankt!
quote:Was ik helemaal vergeten te melden, maar games zijn inderdaad Java applicaties, dus een beetje programmeur (ik
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:17 schreef E_Motion het volgende:
Als je Bluetooth hebt gaat dit HEEL makkelijk.. op je PC doe je gewoon kopieren+plakken naar je T610. Spelletjes zijn .jar/.jad of .mpn bestanden. Ringtones zijn gewoon MIDI en daar zijn er via google miljoenen van te vinden
[Dit bericht is gewijzigd door ChaoZzZzz op 16-08-2003 22:19]
Alleen dat e-mailen gaat dus niet zo lekker zie ik...
Enne, E-Motion zegt 'als je bluetooth hebt', maar dat zit toch standaard op die telefoon?
[Dit bericht is gewijzigd door Bananenman op 16-08-2003 22:20]
quote:Of .mpn (Mophun, wat op C gebaseerd is, moet ook niet al te moeilijk zijn)
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:18 schreef ChaoZzZzz het volgende:[..]
Was ik helemaal vergeten te melden, maar games zijn inderdaad Java applicaties, dus een beetje programmeur kan zijn eigen games maken
En het is niet helemaal Java maar J2ME, de Java Mobile Edition dus
quote:klopt, idee is hetzelfde
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:20 schreef E_Motion het volgende:[..]
Of .mpn (Mophun, wat op C gebaseerd is, moet ook niet al te moeilijk zijn)
En het is niet helemaal Java maar J2ME, de Java Mobile Edition dus
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:18 schreef E_Motion het volgende:
Wacht ff, ik maak ff een foto en laat die dan ff hier zien, dan kun je zelf bepalen of je de camera goed genoeg vind
quote:Op de telefoon wel ja, maar je moet dan ook nog Bluetooth hebben op de apparaten waar je mee wil Bluetoothen
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:20 schreef Bananenman het volgende:
drbob en E-Motion, hartstikke bedanktAlleen dat e-mailen gaat dus niet zo lekker zie ik...
Enne, drbob zegt 'als je bluetooth hebt', maar dat zit toch standaard op die telefoon?
O ja, tip: Laat Bluetooth op je T610 niet langer aanstaan dan nodig is (dus alleen als je t gebruikt), want t VREET batterijen
Wat is het precies? Hoe werkt het? En hoe zet ik dan ook Bluetooth op m'n PC zodat ik dingen kan overzetten naar m'n toekomstige T610?
K**-ding
Ben nu terug op Nokia
quote:Bluetooth adapter kopen.
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:23 schreef Bananenman het volgende:
Kan iemand me ook even Bluetooth uitleggen, ben eigenlijk een leek op 'bluetooth-gebied'Wat is het precies? Hoe werkt het? En hoe zet ik dan ook Bluetooth op m'n PC zodat ik dingen kan overzetten naar m'n toekomstige T610?
Het systeem zelf is een radio verbinding tussen verschillende apparaten.
quote:Bluetooth is een draadloze techniek, werkt geloof ik een beetje zoals WiFi, het grote voordeel is dat je in tegenstelling tot infrarood geen directe zichtslijn nodig hebt tussen PC en telefoon.
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:23 schreef Bananenman het volgende:
Kan iemand me ook even Bluetooth uitleggen, ben eigenlijk een leek op 'bluetooth-gebied'Wat is het precies? Hoe werkt het? En hoe zet ik dan ook Bluetooth op m'n PC zodat ik dingen kan overzetten naar m'n toekomstige T610?
En om Bluetooth oop je PC te zetten heb je USB Bluetooth adapters, heb die van mij bijDixons gekocht (Sitecom Bluetooth USB) voor 50 euro.. Maar infrarood wil ook best, alleen heb je daarvoor een zichtslijn nodig..... De foto's komen er trouwens aan, ik moet f fiets bedenken om te laten zien
quote:De datakabel voor de T610 is nog niet uit en is duurder dan een Bluetooth adapter
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:27 schreef Bananenman het volgende:
Hmm, stel ik koop geen Bluetooth adapter; is het dan mogelijk om dingen via een kabeltje oid van de PC naar de T610 over te zetten? Aangezien zo'n adapter toch nog redelijk prijzig is
Je kan wel een IR-adapter kopen voor je PC, die zijn de helft goedkoper dan een Bluetooth adapter ofzo
quote:Nee hoor, scheelt bijna niets
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:29 schreef E_Motion het volgende:[..]
De datakabel voor de T610 is nog niet uit en is duurder dan een Bluetooth adapter
Je kan wel een IR-adapter kopen voor je PC, die zijn de helft goedkoper dan een Bluetooth adapter ofzo
Screenshot van een X-BoX
Een tegemoetkomende auto (gisteren gemaakt toen ik met wat vrienden in de auto zat)
Een velg van een Alfa Romeo (eerder gemaakt)
Deze heb ik net gemaakt
En hartstikke bedankt voor de foto's; zien er goed uit.
Bah, en dan balen zeg dat het morgen zondag is...nouja dan maar maandag in huis halen die T610
drbob en vooral E-Motion; hartstikke bedankt
quote:Geen dank
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:37 schreef Bananenman het volgende:
We hebben dezelfde smaak, ik heb ook een XboxEn hartstikke bedankt voor de foto's; zien er goed uit.
Bah, en dan balen zeg dat het morgen zondag is...nouja dan maar maandag in huis halen die T610
drbob en vooral E-Motion; hartstikke bedankt
De foto's kunnen trouwens beter, met de joystick kun je namelijk in het camera menu de belichting aanpassen voor donkere scenes, en je hebt ook nog nachtmodus (heb ik bij de donker-foto's hier beide niet gebruikt)
Kan dit trouwens niet een centraal T610 topic worden?
-edit:
quote:Zal ik doen
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:39 schreef Bananenman het volgende:
Ohja E-Motion; keep me informed zodra je dat e-mailen onder de knie hebt
Op de site www.myt160.net (goeie site denk ik) kan je games downloaden, wel in ZIP formaat. Moet je die dan unzippen en dat via bluetooth naar je T610 overzetten?
quote:Jep
Op zaterdag 16 augustus 2003 23:22 schreef Bananenman het volgende:
Ben ik weerOp de site www.myt160.net (goeie site denk ik) kan je games downloaden, wel in ZIP formaat. Moet je die dan unzippen en dat via bluetooth naar je T610 overzetten?
Unzippen en overzetten
Kan trouwens ook via infrarood, hoeft niet via Bluetooth
Mijn vader heeft een nokia 7250 maar daar kan ik via windows niks naar toe sturen geeft ie meteen fout melding dat verkeerd bestand is enzo. Dus daar is de T610 al een stuk beter
quote:bij welke winkel krijg jij die zo goedkoop???
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:02 schreef Bananenman het volgende:
Orange Free 20 abonnement, dan is die telefoon ¤99,- en betaal ik ¤20,- per maand
quote:De officiele shop van Orange
Op zondag 17 augustus 2003 00:00 schreef geen-eigen-mening het volgende:[..]
bij welke winkel krijg jij die zo goedkoop???
quote:Maaaaar, dan moet je PC wel iets met infrarood ofzo hebben neem ik aan?
Op zaterdag 16 augustus 2003 23:34 schreef E_Motion het volgende:[..]
Jep
Unzippen en overzetten
Kan trouwens ook via infrarood, hoeft niet via Bluetooth
fotootjes van de cam te zien @ http://nokia.nightree.com
quote:Lijkt me logisch
Op zondag 17 augustus 2003 12:59 schreef Bananenman het volgende:[..]
Maaaaar, dan moet je PC wel iets met infrarood ofzo hebben neem ik aan?
Volgens mij is dat heel goedkoop
Dit is de Link:
quote:Simlock vrij mag ook wel voor dat geld.
Op zondag 17 augustus 2003 16:36 schreef FrankCapone het volgende:
Ik heb de Sony Ericsson T610 SIMLOCK-VRIJ gezien
bij een Online Shop voor 415 euro!Volgens mij is dat heel goedkoop
![]()
Dit is de Link:
360 euro.
Het enige wat "beter" is van de T610:
- scherm
- keypad
(en allebei is denk ik een kwestie van wennen denk ik)
De belangrijkste pluspunten van de 3650:
- geheugen uitbreidbaar
- symbian + java
- veel betere digitale camera
- heel makkelijk frontje wisselen (maar dit kan denk ik ook bij de T610)
- heel veel games en applications => voorbeeld
- zowel Java ALS Symbian gebaseerde games en applications kunnen draaien.
voorbeelden van symbian applications:
- smartAwnser (interne voicemail, dus gesprekken worden opgenomen op mobiel).
- blacklist (ongewenste nummers "blocken".
- applications die de hele look en feel van de interface kan veranderen zoals smartdesk.
- programma's die de camera een "realtime" zoomcapaciteit geeft (al is het software matig, de resultaten mogen er best zijn voor een gsm-camera)
Ik zeg dit alleen maar omdat de prijs tov nokia 3650 dicht bij elkaar liggen, kijk er op zijn minst naar voordat je iemand ermee ziet spelen en in je zelf denk..."dat ik had ik toch ook willen hebben voor dezelfde prijs"...
Voor mensen die alleen een camera willen hebben in hun telefoon is dit een toptoestel, ik wil ook geen flamewar of zoiets starten... kijk er alleen naar zou ik zeggen...
als je er nog niet naar had gekeken natuurlijk
quote:Dit hebben veel meer mensen gezegd, waaronder ik maar toen ik hem eenmaal in mijn handen had en flink mee had gespeeld was ik helemaal verkocht.
Op maandag 18 augustus 2003 00:43 schreef Saleheim het volgende:
Hmmmm, ik vind de Nokia 3650 een lelijke baksteen. Alleen daarom zou ik hem al niet willen.
Op foto's ziet ie er een beetje lomp uit...heel moeilijk te verklaren...
Maar ieder zijn eigen smaak...
quote:hij is lomp...,
Op maandag 18 augustus 2003 00:45 schreef Dragonetti het volgende:[..]
Dit hebben veel meer mensen gezegd, waaronder ik maar toen ik hem eenmaal in mijn handen had en flink mee had gespeeld was ik helemaal verkocht.
ps. T610 inclusief 1 jaar T-mobile 150 besteld!
quote:3650
Op maandag 18 augustus 2003 00:45 schreef Dragonetti het volgende:[..]
Dit hebben veel meer mensen gezegd, waaronder ik maar toen ik hem eenmaal in mijn handen had en flink mee had gespeeld was ik helemaal verkocht.
T610
Afmetingen (H x B x D)
102 x 44 x 19
Gewicht
95gram
Ik heb werkelijk was alles geprobeert, maar hij's niet lief..
Voor de rest is het echt een mega telefoon blij dat ik hem gekocht heb
ik kan nu nl. nog een ander abbo nemen..,:
mijn voorkeur was een t-mobile 150 abbo (22,50 voor 12 maanden) met een t-mobile T610 vor 82 euro..., of is dat een domme keuze?
quote:nevermind.., aanvraag al verstuurd
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:29 schreef flappiewappie het volgende:
zijn er nog leuke aanbiedingkjes wat betreft de t610?ik kan nu nl. nog een ander abbo nemen..,:
mijn voorkeur was een t-mobile 150 abbo (22,50 voor 12 maanden) met een t-mobile T610 vor 82 euro..., of is dat een domme keuze?
quote:Goeie keus.. ik heb hetzelfde pakket, alleen dan met een T-Mobile 300 abo
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:12 schreef flappiewappie het volgende:[..]
nevermind.., aanvraag al verstuurd
Niet dat je dat kut T-zones ook maar 1 keer serieus gebruikt, maar je hebt dan iig de T610
quote:dat bedoel ik maar niet
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:42 schreef E_Motion het volgende:[..]
Goeie keus.. ik heb hetzelfde pakket, alleen dan met een T-Mobile 300 abo
Niet dat je dat kut T-zones ook maar 1 keer serieus gebruikt, maar je hebt dan iig de T610
wat houd die t-zones eigenlijk in? is dat gewoon gprs voor n00bs ozo?
het enige handige aan gprs leek me dat je je mail kon lezen/versturen
quote:Jah, zo'n beetje... Het is een GPRS portal/startpagina, niet meer
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:51 schreef flappiewappie het volgende:[..]
dat bedoel ik maar niet
,
wat houd die t-zones eigenlijk in? is dat gewoon gprs voor n00bs ozo?
het enige handige aan gprs leek me dat je je mail kon lezen/versturen
Woohoo! Pang gevonden voor de T610 *overpompt*
Ik zal em vzo ook nog wel ff online zetten voor liefhebbers (mods: dit is compleet legaal, voordat jullie andere dingen gaan denken )
quote:
Ik heb de software van mijn Mycom-BT dongle geinstalleerd, waarna ik een "my Bluetooth-places" icoontje in mijn system tray kreeg. Als ik die open, zie ik mijn phone, die open ik en dan kies ik IRMC-Synch. Daarmee kun je synchen met Outlook.
quote:
Bosmonster: maak eerst een connectie met de GSM via:
rechtsklik bluetooth iccon op taakbalk -> Quick connect -> Bluetooth serial port -> T610
Daarna de synchronisatie opstarten, werkt hier dan perfect
Als je automatisch synchr. aanzet, zal ie met deze connectie ook verbinding maken wanneer je aanlogd op de pc
khad nl. net ff bij mobelle () gekeken, maar daar heb je ook premium ozo, en die kan die niet afspelen
quote:Dit zegt genoeg:
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:16 schreef Viperdesign het volgende:[..]
3650
Gewicht
130gram
Afmetingen (H x B x D)
130 x 57 x 26T610
Afmetingen (H x B x D)
102 x 44 x 19
Gewicht
95gram
3650... never nooit niet.
quote:De T610 kan elke MIDI afspelen jah als ringtone, das nou juist het mooie
Op woensdag 20 augustus 2003 13:00 schreef flappiewappie het volgende:
nog ff over die ringtones.., 32 tonen zeggen zemaar wat houd dat in? kan je gewoon elk midi-tje afspelen?
khad nl. net ff bij mobelle (
) gekeken, maar daar heb je ook premium ozo, en die kan die niet afspelen
quote:ah! dat is relaxed!
Op woensdag 20 augustus 2003 13:28 schreef E_Motion het volgende:[..]
De T610 kan elke MIDI afspelen jah als ringtone, das nou juist het mooie
nu nog een vraagje..., schoot me net te binnen.., als je t-mbile 150 hebt, moet je dan ook verbindkosten (of hoe heet dat?) bij elke keer dat je gaat bellen, betalen?
quote:Nog steeds ga je op foto's af... als je hem zelf in je handen hebt gehad dan kan je pas echt oordelen (als je hem in je handen hebt gehad, dan heb ik niks gezegd)
Op woensdag 20 augustus 2003 13:27 schreef Viperdesign het volgende:Dit zegt genoeg:
[afbeelding]3650... never nooit niet.
Om de de 3650 te bashen om zijn uiterlijk zonder ermee gewerkt te hebben is een beetje vreemd ... nogmaals...ga je voor zoveel mogelijk features in de T610 prijscategorie kijk dan naar de nokia 3650 na ermee gespeeld te hebben.
Wil je toestel met een camera en mooie scherm zonder al die 'poespas' dan is de T610 een mooie / goede optie. En de T610 heeft een heel mooi en strak uiterlijk en het scherm is van zeer goede kwaliteit maar als je toch in een phone investeert kijk dan niet alleen naar het uiterlijk...
De 3650 heeft een ronde keypad waar je zeker aan moet wennen, en de MMC kaart ligt aan de onderkant van de batterij...maar dan wen je snel aan.
Als laatste... kan je deze games op de T610 spelen?
doom => 7650 versie werkt op 3650
meer games en meer apps en tools
nogmaals T610 is een hele mooie toestel, maar wil je meer opties dan is de nokia 3650 de moeite waard, dat wou ik alleen maar kwijt
die camera en shit is allemaal gewoon leuk meegenomen
no offense, maar ik vind dat ding van nokia geen telefoon meer
ps. hoe zat dat nou met die start kosten van t-mobile ?
quote:de T610 is voor jou gemaakt!
Op woensdag 20 augustus 2003 15:50 schreef flappiewappie het volgende:
het interreseerd me geen fuck wat voorn rare 3d spelletje op je mobiel kunt spelen, ik wil gewoon een mobiel die mooi is, degelijk, en klein!die camera en shit is allemaal gewoon leuk meegenomen
no offense, maar ik vind dat ding van nokia geen telefoon meer
ps. hoe zat dat nou met die start kosten van t-mobile
?
Nederlandse T610 forums / topics die misschien een antwoord kunnen bieden:
- telecomvergelijker.nl
- gsm-forum.nl
- kieskeurig.nl
- tweakers.net
quote:daarom heb ik hem ook besteld
Op woensdag 20 augustus 2003 16:07 schreef Dragonetti het volgende:[..]
de T610 is voor jou gemaakt!
Nederlandse T610 forums / topics die misschien een antwoord kunnen bieden:
- telecomvergelijker.nl
- gsm-forum.nl
- kieskeurig.nl
- tweakers.net
quote:Kom maar. kom maar
Op woensdag 20 augustus 2003 20:57 schreef Bananenman het volgende:
*wou nog iets vragen over de T610 maar weet niet meer wat
quote:Naast mn telefoon heb ik ook nog een PDA.
Op woensdag 20 augustus 2003 15:42 schreef Dragonetti het volgende:[..]
(uitleg waarom de 3650 beter is)
quote:Dope Wars remake
Op donderdag 21 augustus 2003 16:24 schreef Bananenman het volgende:
Ohja, ik wou vragen of iemand al wat coole games had gedownload via Bluetooth of whatever, en welke, en hoe ze bevallen, dan weet ik welke te downen zodra ik m'n T610 heb
Deze heb ik gedownload en bevallen me goed
Hoe is Erix? Die heb ik op m'n ouwe Ericsson T20s, errug verslavend spelletje...nog steeds zo hoop ik? En met nieuwe coole features maybe ?
quote:Ik heb erix gedownload, het is gewoon een kleurenversie van de T39m versie
Op donderdag 21 augustus 2003 16:35 schreef Bananenman het volgende:
w00000000h0000!Hoe is Erix? Die heb ik op m'n ouwe Ericsson T20s, errug verslavend spelletje...nog steeds zo hoop ik? En met nieuwe coole features maybe
?
quote:Vergelijking van niets, maar dat snap je zelf wel hoop ik.
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:14 schreef Bananenman het volgende:
Joh, voor de mensen die een nieuwe PC gaan aanschaffen; niet doen, volgende maand is er een snellere.
quote:Maar goed dat blijf je iedere keer houden....
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:15 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Vergelijking van niets, maar dat snap je zelf wel hoop ik.
Lullig als mensen nu een T610 kopen terwijl er over een maandje een verbeterde versie is.
quote:Klopt wel, maar als je het een maandje kan uitstellen is het mooi meegenomen lijkt me.
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:33 schreef appelsientje het volgende:[..]
Maar goed dat blijf je iedere keer houden....
Hoewel ik zelf nog even wacht op de Nokia 6600.
quote:heb je ook een bron en foto's hiervan??
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:15 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Vergelijking van niets, maar dat snap je zelf wel hoop ik.
Lullig als mensen nu een T610 kopen terwijl er over een maandje een verbeterde versie is.
quote:maakt me niets uit, ik vin d de T610 een mooi toestel, en als je altijd de nieuwste wil, moet je of gigantisch veel betalen, of ontiegelijk lang wachten..., altijd 1 generatie oudere toestellen nemen
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:15 schreef Viperdesign het volgende:
Voor alle mensen die overwegen een T610 te kopen; doet het NIET.Er is namelijk een T620 op komst
De beste prijs voor een T610 in combinatie met 2 jarig T-Mobile 75 (15 euro p/m)contract die ik heb gevonden is 79 euro.
Met een 2 jarig T-Mobile 150 contract is ie zelfs gratis!
De Nokia 3650 met 2 jarig T-Mobile 75 heb ik voor 180 euro gezien.
Toch nog steeds een groot prijsverschil.
Waarom is trouwens de Nokia 7650 uit de handel genomen? Ik had wel gelezen dat er vaak problemen mee waren, kan iemand dit bevestigen?
quote:ik zou gewoon voor de T610
Op zondag 24 augustus 2003 17:15 schreef barleduc het volgende:
Ik zit zelf ook nog steeds een beetje te twijfelen.De beste prijs voor een T610 in combinatie met 2 jarig T-Mobile 75 (15 euro p/m)contract die ik heb gevonden is 79 euro.
Met een 2 jarig T-Mobile 150 contract is ie zelfs gratis!De Nokia 3650 met 2 jarig T-Mobile 75 heb ik voor 180 euro gezien.
Toch nog steeds een groot prijsverschil.
Waarom is trouwens de Nokia 7650 uit de handel genomen? Ik had wel gelezen dat er vaak problemen mee waren, kan iemand dit bevestigen?
quote:wat een leuke woordspeling
Op zondag 24 augustus 2003 23:10 schreef appelsientje het volgende:[..]
ik zou gewoon voor de T610
hij's zo lekker klein en dat vind ik echt een heeeeel groot voordeel van een telefoon..
nog een paar leuke midi sites hier eigenlijk? ik blijf zoeken.., maar nergens echt nieuwe hits
quote:geen midi sites?
Op maandag 25 augustus 2003 20:23 schreef flappiewappie het volgende:[..]
wat een leuke woordspeling
nog een paar leuke midi sites hier eigenlijk? ik blijf zoeken.., maar nergens echt nieuwe hits
btw. MyCom bluetooth ding binnen morgen als het mee zit mijn T610
quote:Nummer selecteren in adres boek , voor "meer" kiezen en dan anoniem
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:53 schreef Sjwerver het volgende:
mn ma heeft dus vandaag deze foon aangeschaft maar hoe moet je in hemelsnaam anoniem bellen, hoe stel je dat in
quote:waarom is jou site niet gratis
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:29 schreef Viperdesign het volgende:
Heb hem nu stiekem ook.
quote:Ik ben hip.
Op woensdag 27 augustus 2003 10:02 schreef flappiewappie het volgende:[..]
waarom is jou site niet gratis
![]()
quote:Is ie dan niet standaard in te stellen als anoniem of bij elke oproep?
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:15 schreef descon het volgende:[..]
Nummer selecteren in adres boek , voor "meer" kiezen en dan anoniem
quote:die kende ik wel, maar daar zijn geen ringtones die mij aanspreken...,
Op woensdag 27 augustus 2003 10:21 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Ik ben hip.
psstt: www.myt610.com
ik wil nieuwe nummers waarmee je de blits kan maken
maja, ik sprokkel hier en daar wel wat vandaan maar als er nog mensen zijn met (recente) top40 midi sites is dat altijd welkom
quote:De T620 is een soort breezah versie van de T610 die verder qua features gelijk is aan de T610, misschien zonder bluetooth support.
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:15 schreef Viperdesign het volgende:
Voor alle mensen die overwegen een T610 te kopen; doet het NIET.Er is namelijk een T620 op komst
Het uiterlijk is wat meer op jongeren gericht:
quote:sinds wanneer zijn jongeren lelijker dan
Op woensdag 27 augustus 2003 16:44 schreef Aaargh! het volgende:[..]
De T620 is een soort breezah versie van de T610 die verder qua features gelijk is aan de T610, misschien zonder bluetooth support.
Het uiterlijk is wat meer op jongeren gericht:
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind die 620 helemaal niks ..., en daarbij zijn die plaatjes zo onduidelijk, dat het volgens mij gewoon een fake is...
Op internet staat er 450 Euro ben benieuwd welke prijs nou klopt
quote:o zo moeilijk is het niet,
Op donderdag 28 augustus 2003 16:42 schreef flappiewappie het volgende:
zucht..., wie kan me ff helpen..., ik probeer via bleutooth dingetjes over te sturen.., nu heeft mijn t610 mijn computer al herkend en omgekeerd ook..., alleen gebeurd er nu helemaal niets! hij kan de ftp verbindingen niet openenen ozowat doe ik verkeerd!
quote:ah het werkt
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:56 schreef appelsientje het volgende:[..]
o zo moeilijk is het niet,
als het goed is zie je rechts onder aan het logo van Bluetooth..... daar klik je met je rechter muis op en dan ga je naar FTP en dan contect je naar je telefoon
zie plaatje
quote:jah dat klopt ook, je moet ff op gathering.tweakers.net kijken, daar hadden ze er iets over gezet...
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:49 schreef flappiewappie het volgende:[..]
ah het werkt
, via obex file transfer ofzo
maja.., alles doet he nu behalve de themes en app's die kan ik niet over zetten
quote:Geen idee. Heb zelf de T610 bij Telfort besteld (¤ 279,-). Als het goed is ontvang ik hem vandaag of morgen
Op zondag 31 augustus 2003 18:44 schreef Disbelieve_it het volgende:
Jaaa, binnenkort een T610 voor mij met Orange Free 30 abo.
Orange alleen maar omdat ik alle vorige telefoons ook van hun had.
Goede keus toch wel ?
Ik zelf heb nu 30 mophun games, maar die moet je kopen, kan dus geen link geven.
Meer linkjes altijd welkom!
Hier 34, maar heb m'n telefoon pas zinds zaterdag, nog veel oefenen dus!
quote:hoe kan je dat zelf spelen
Op dinsdag 2 september 2003 14:36 schreef CrashOne het volgende:
Wat zijn jullie highscores met Minigolf?Hier 34, maar heb m'n telefoon pas zinds zaterdag, nog veel oefenen dus!
ik heb het nog steeds niet voor me kaar om mijn eigen theme's +apps erop te zetten
gr.
quote:Tsja, dat is dus ook wat ik deed: cover eraf, sim kaart erin, batterij erin, cover er weer op, mobiel aan de lader en daar hangt 'ie nu al 3,5 uur aan. Ben benieuwd of 'ie doet over een half uur. Heb al 13 dagen langer op de bezorging van m'n T610 moeten wachten dan de bedoeling was dus hij MOET het gewoon doen straks
Op dinsdag 2 september 2003 22:34 schreef CrashOne het volgende:
Ik kon hem gelijk aanzetten, heb hem aan in de oplader gedaan.
quote:Huh? Is het niet zo dat hij get gewoon zowiezo moet doen als je hem aan de lader hangt? Oke.. niet als hij HELEMAAL leeg is, dan zou je bv een paar minuten moeten wachten..
Op dinsdag 2 september 2003 22:37 schreef dutchdevil het volgende:[..]
Tsja, dat is dus ook wat ik deed: cover eraf, sim kaart erin, batterij erin, cover er weer op, mobiel aan de lader en daar hangt 'ie nu al 3,5 uur aan. Ben benieuwd of 'ie doet over een half uur. Heb al 13 dagen langer op de bezorging van m'n T610 moeten wachten dan de bedoeling was dus hij MOET het gewoon doen straks
Naja, doetie het al?
Maar euhm, hoop dat de Topic Starter nog antwoord geeft op mijn vraag?? Of iemand anders?? Dit topic, page 4 onderaan...
quote:Daar is al antwoord op gegeven op pagina 2 door TS (lezen!):
Op woensdag 3 september 2003 00:14 schreef Kelfox het volgende:
GelukkigAnders zou er weer iets bijkomen dat me overhaalt om hem toch niet te kopen.
Maar euhm, hoop dat de Topic Starter nog antwoord geeft op mijn vraag?? Of iemand anders?? Dit topic, page 4 onderaan...
Heb geen idee of TS daar al een abonnement had en hem misschien daarom zo goedkoop heeft kunnen krijgen
Bij een (Orange) ¤30 van 2 jaar kost ie niks en krijg je ook een maand gratis. Bij een ¤40 van een jaar krijg je hem ook gratis.
Meer linkjes naar SE T610 pagina's met spelletjes, wallpapers en thema's zijn natuurlijk altijd welkom!
Ik vraag me ook nog iets af... Ik heb nu een abbo van 20 euro / maand en die loopt nog tot eind januari... kan ik deze niet NU al verlengen voor nog 2 jaar extra VANAF januari dus, en dan eventueel bijbetalen voor de t610, maar dat ze hem wel nu al naar me opsturen
zou dat kunnen denken jullie?
Ik denk dat hij niet duur is met een ¤20 abo, denk het zelfde als de TS, dus zo'n ¤100. Ik heb de mijne ook bij een verlenging van mijn abo gekregen, een free ¤30 voor 2 jaar + een maand gratis.
Vind het alleen een beetje jammer van dat onuitbreidbaar geheugen en beetje mindere knopjes, hadden van mij iets spectaculairder gekunt, maar het kan ermee door!
ik las net dat iemand de MyCom Bluetooth USB dongle gebruikt. deze kost maar 29 euro. als je 15 spelletjes download heb je het er al uit.
quote:hmm das vrij lullig jah
Op vrijdag 5 september 2003 17:26 schreef CrashOne het volgende:
Mijne is dus al kapot, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/798457/7
offtopic: heb jij al een stage plek?
quote:[offtopic]
Op zaterdag 6 september 2003 10:27 schreef appelsientje het volgende:[..]
hmm das vrij lullig jah
Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over mijn telefoonofftopic: heb jij al een stage plek?
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 11:42 schreef CrashOne het volgende:[..]
[offtopic]
ik heb stage vrijstelling
[/offtopic]
ontopic
Is het je al gelukt om je outlook te synchroniseren?
En weet je al wanneer je telefoon klaar is?
maar hebben jullie nou ook dat het lijkt alsof ie elke dag groter word
Geen idee waneer mijn telefoon klaar is, hoop zo snel mogelijk, want mis hem best wel
Outlook syncen hoeft van mij niet, maar ga het wel even uit zoeken als ie terug is.
quote:eeuh nee
Op zondag 7 september 2003 10:47 schreef flappiewappie het volgende:
* flappiewappie is nog steeds verliefd op zn telefoontjemaar hebben jullie nou ook dat het lijkt alsof ie elke dag groter word
quote:wat heb je er mee gedaan? terug gestuurd naar de fabriek? kweet nl. eigenlijk niks af van de garantie van SE
Op zondag 7 september 2003 11:21 schreef CrashOne het volgende:
[offtopic]
Nee, volg nu het vierde jaar, samen met nog een stel die vrijstelling hebben.
[/offtopic]Geen idee waneer mijn telefoon klaar is, hoop zo snel mogelijk, want mis hem best wel
Outlook syncen hoeft van mij niet, maar ga het wel even uit zoeken als ie terug is.
Kent iemand iets soortgelijks voor de PC ?
quote:Heb hem naar een SE service point gebracht.
Op zondag 7 september 2003 16:28 schreef flappiewappie het volgende:[..]
wat heb je er mee gedaan? terug gestuurd naar de fabriek? kweet nl. eigenlijk niks af van de garantie van SE
Vind de service wel slecht, had hem een week, bied me dan een nieuwe aan ipv mijne een maand in te nemen.
Ik had wel nog een vraagje: Ik had hier al het een en ander gelezen over bluetooth, maar mij was nog niet duidelijk geworden of je pc dit moet ondersteunen? Of is een adapter al voldoende?
quote:een bluetooth adapter is in principe gewoon zo'n kastje met een bt antenne en een usb stekker.. daarmee moet het werken lijkt me
Op zondag 14 september 2003 16:32 schreef Odin83 het volgende:
Ik ben sinds een week helemaal verliefd geworden op de T610.
Als ik alle berichten hier lees wil ik hem ook het liefst zo snel mogelijk in huis halen..jammer alleen dat ik er pas over 2 weken het geld voor heb!Ik had wel nog een vraagje: Ik had hier al het een en ander gelezen over bluetooth, maar mij was nog niet duidelijk geworden of je pc dit moet ondersteunen? Of is een adapter al voldoende?
ik vind het echt een heel gaaf ding, zijn er nog meer mensen die telfort hebben en ook gprs/mms gebruiken? ik probeer het nu aan de praat te krijgen, heb net al met de telfort desk gebeld en ze hebben me geactiveerd, maar het wil nog niet echt vlotten
En ik dacht dat het mijn telefoon was
Lijkt me zeer :0~
Ik heb ook nog een MSI bluetooth dongel gekocht, werkt super! Ik hoop dat er nog leuke software voor komt om bv dingen op je pc aan te sturen (zoals hierboven al werd gevraagd) of met je pc de tel aan te sturen
Als iemand meer weet, hoor ik het graag! (van zulke software dus)
maar god wat kun je er mee als ik zo op tweakers kijk
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/18561776#1
*trekt avondje voor zijn telefoon uit*
Ik heb de telefoon maar heel ff kunnen opladen, ik dacht dat dit niet erg is omdat er een lithion accu in zit toch(ik bedoel dat ik het "geheugen" van de accu niet verpest heb)?
quote:in principe is het zo dat als je abo 9 maanden loopt, je je abo al kan verlengen (bij Telfort tenminste dacht ik)
Op dinsdag 16 september 2003 07:24 schreef mregeling het volgende:
mijn abbo van t-mobile loopt tot 2 Januari 2004. (150min, 15¤)
wie weet of ik hem nu al kan verlengen en wat hij dan kost bij een 1 jarig contract ?
en waar moet ik dat doen, dat verlengen.
kan dat ook in de winkel ?
tnx
en denk je nou echt dat er iemand binnen 5 minuten op je bericht reageert? het is nog vroeg man
Ziet er best aardig uit
[Dit bericht is gewijzigd door lazze op 17-09-2003 00:39]
quote:Idd Lazze, wanneer ik dat probeer begint 'ie te zeuren dat standard items niet mogen worden verwijderd.... vreemd...
Op woensdag 17 september 2003 17:37 schreef lazze het volgende:
hmm ik kan ze anders gewoon verwijderen op mijn telefoon hoor... vreemd
quote:dat is bij sommige neem ik aan? dan heb je nl. de T-mobile simlock..., kan wel verwijderd worden maar je schiet er haast niks mee op
Op woensdag 17 september 2003 23:12 schreef Gucky het volgende:[..]
Idd Lazze, wanneer ik dat probeer begint 'ie te zeuren dat standard items niet mogen worden verwijderd.... vreemd...
heeft iemand werkende instellingen voor een t610 van het telfort abo?
we wachten maar af. ik heb hem 2 weken geleden voor de zekerheid besteld. maybe heb ik nog een kans
quote:Pas maar op wat je zegt, zodadelijk krijg je een gebruikte telefoon! Doen ze daar wel vaker aan!
Op donderdag 18 september 2003 16:14 schreef ravensteijn het volgende:YES!
ik heb net gebeld en hij komt maandag of dinsdag binnen. geheel gratis met 150 min. BelCompany Your the best...of mag je hier geen reclame maken?:P
Je kan bv met deze software: http://home.planet.nl/~meer0038/index.html
Je PC "besturen"met je T610!!
Heel grappig, winamp aansturen en verschillende programma's opstarten etc.!
Weet iemand trouwens nog sites waar je gratis ringtones/wallpapers etc kan halen? (beetje recente)
quote:hoe kun je zien dat het een gebruikte is? of staat dit eerder in de topic?
Op donderdag 18 september 2003 19:34 schreef frantic het volgende:[..]
Pas maar op wat je zegt, zodadelijk krijg je een gebruikte telefoon! Doen ze daar wel vaker aan!
Een zeer tevreden user.
quote:op http://www.myt610.net/ kun je allerlei screensavers, ringtones, thema's etc. vinden!
Weet iemand trouwens nog sites waar je gratis ringtones/wallpapers etc kan halen? (beetje recente)
quote:Ook nog andere sites waar je ze gratis vanaf kunt d/l'en? Deze link is namelijk niet zo goed voor leuke ringtones
Op vrijdag 19 september 2003 15:48 schreef Lindy het volgende:[..]
op http://www.myt610.net/ kun je allerlei screensavers, ringtones, thema's etc. vinden!
quote:http://lasyk.addr.com/index.htm hierop staat ook nog vanalles, weet alleen niet of de ringtones beter zijn... (maar altijd handig toch!)
Ook nog andere sites waar je ze gratis vanaf kunt d/l'en? Deze link is namelijk niet zo goed voor leuke ringtones
"Gekozen toestel: Sony Ericsson T610
Klik hier voor het overzicht van alle games voor dit toestel.
Of ga direct naar één van de top games:
1: Gem Jam
2: ChessBuddy
3: Synergenix Rally
4: ACE
5: Bone Idol
(in totaal één game voor de Sony Ericsson T610)"
Is Gem Jam nu het enige spel beschikbaar of die anderen ook? Lijkt me wel heel cool om een schaakspelletje te hebben op mijn mobiel!
quote:ja ik ga mijn contract met 2 jaar verlengen. dan is ie gratis met een 150 abbo. 1 jaar kosten weet ik niet. kun je zo opzoeken op internet. hoeft niet perse via belcompany. zij waren wel de enige met een gratis gesimlockte voor tmobile 150.
Op vrijdag 19 september 2003 16:07 schreef mregeling het volgende:
ravenstein, heb jij je contract verlengt ?
mijn abbo loop tot 2 janurai, ik kan hem op 2 of 3 oktober verlengen, echter ik heb een tmobile 75 abbonement.
weet iemand hoeveel die dan gaat kosten voor een 1 jarig contract ?
en moet je het via belcompany doen ?, dat zou mooi zijn
hoe kun je trouwens zien of het een gebruikte is??
[Dit bericht is gewijzigd door ravensteijn op 22-09-2003 10:53]
de voordelen:
hij heeft wel een fijn scherm, lekker veel kleuren, en altijd duidelijk
de buitenkant is echt aluminium
langere standby tijd als mijn vorige toestel (ongeveer 4 dagen) (had eerst een GD 67 die het 2 dagen volhield)
Bluetooth is relaxed, ik kan in een hoop auto´s handsfree bellen, zonder de telefoon te pakken!
verder nog niet bluetooth op de pc ofzo.
bluetooth een beetje in de bestanden van vrienden rotzooien is ook fun.
de nadelen:
hij is niet superlicht
ik kan maar niet aan de bediening wennen druk nogsteeds de foute knoppen zo nu en dan in. dat komt ondat ik eerst een Panasonic GD 67 had, maar toch...
hij is wat krasgevoelig...
verder wou ik nog weten wat de goedkoopste communicatie methode is met mijn PC en waar ik dat kan kopen? weet iemand dat?
quote:bluetooth dongle bij de mycom ofzo, voor 29 euro
Op maandag 22 september 2003 11:45 schreef Ultimora het volgende:verder wou ik nog weten wat de goedkoopste communicatie methode is met mijn PC en waar ik dat kan kopen? weet iemand dat?
Abbo verlengd (3 maanden!! voordat ie afliep) bij Orange shop, weer Orange Free 30 - 2 jaar abbo, gratis toestel en 2 maanden 30euro extra tegoed. O ja, en een reisje erbij binnen Europa (verblijf is gratis he, de rest niet)
Heb er een riemhouder (nw model), dashboard houder, oortje (no met draad) en MSI Bluetooth - USB dongle bijgekocht, gouden koop (30 euro voor de dongle, vriendenprijs)... ff pielen maar dan loopt ook alles prima.
Bluetooth, GPRS, email (ook externe), SMS, Infotime, WAP...o ja en foto's maken zonder probs, alleen wat tijd kwijt.
Orange geeft voor MMS niets op voor de T610, wel voor die nieuwe SL55 van Siemens... die settings nog niet geprobeerd, iemand anders al wel??
Had op mijn vorige Nokia 6210 nog 100euri over, maar die zal ik met al dat ge-GPRS wel snel weer kwijt zijn
Zoek nu naar Mobile Java browsertje om op mijn server te komen...
Server draait Windhoos en geen Linux anders zou het met telnet / SSH misschien wel makkelijker kunnen (tekstbased).
Afijn, goede keus gemaakt denk ik.
Is iemand het wel gelukt?
[Dit bericht is gewijzigd door Odin83 op 28-09-2003 21:57]
vooral captain lunar! hier site met free mophun games:
kben weer helemaal verliefd op mijn t610
kwerd nl. zo ziek van die ellelange load times van java
Het begon allemaal 1.5 maand terug, kon een gratis T610 kijgen bij het verlengen van mij abo. Dacht een mooi telefoontje te krijgen met leuke extra's.
Mijn eerste T610, na 6 dagen viel ie uit tijdens het wappen en ging niet meer aan.
Kan gebeuren, langs een service point gegaan waar deze na ingenomen en na twee weken omgewisseld voor een nieuwe. Ik blij, zal pech hebben gehad.
Mooi niet, twee en een half uur later viel mijn tweede T610 uit en deed helemaal niks meer. Weer tijdens het wappen. Weer lang een service point en na tweee weken (gisteren) kreeg ik weer een nieuw exemplaar.
Weer een klein beetje blij. Gisteren alles weer ingesteld, share, e-mail, telefoon nummers, met de gedachten dat deze wel niet zo snel kapot zal gaan.
Vanmorgen dus weer het zelfde probleem met mijn derde nieuwe T610, weer uit gevallen en nergens meer op reageren.
Onder tussen ben ik het helemaal zat en wil deze telefoon kwijt en er een andere voor die niet van sony ericsson is.
Ik heb al aardig wat telefoons gehad en nog nooit problemen behalve met die klote sony ericsson T610.
Ik hoop dat orange zo vriendelijk wilt zijn om mijn defecte T610 in te ruilen voor een Nokia of Siemens, in ieder geval een telefoon die het wat langer uithoudt dan een schamel gemiddelde van twee dagen.
Voor degene die nog een keuze kunnen maken, als ik jullie was zou ik dus echt geen sony ericsson T610 nemen.
Ben er goed chagerijnig van.
quote:Vreemd verhaal..Jij lijkt te concluderen dat alle T610s een bug bevatten die zich openbaart tijdens het wappen, maar ondertussen ben jij zelf wel de enige met het probleem.
Op dinsdag 30 september 2003 08:44 schreef CrashOne het volgende:
Nou, ik zou dus nooit meer een sony ericsson telefoon nemen en al helemaal geen T610, wat een buggie kut telefoon zeg....Het begon allemaal 1.5 maand terug, kon een gratis T610 kijgen bij het verlengen van mij abo. Dacht een mooi telefoontje te krijgen met leuke extra's.
Mijn eerste T610, na 6 dagen viel ie uit tijdens het wappen en ging niet meer aan.
Kan gebeuren, langs een service point gegaan waar deze na ingenomen en na twee weken omgewisseld voor een nieuwe. Ik blij, zal pech hebben gehad.Mooi niet, twee en een half uur later viel mijn tweede T610 uit en deed helemaal niks meer. Weer tijdens het wappen. Weer lang een service point en na tweee weken (gisteren) kreeg ik weer een nieuw exemplaar.
Weer een klein beetje blij. Gisteren alles weer ingesteld, share, e-mail, telefoon nummers, met de gedachten dat deze wel niet zo snel kapot zal gaan.
Vanmorgen dus weer het zelfde probleem met mijn derde nieuwe T610, weer uit gevallen en nergens meer op reageren.
Onder tussen ben ik het helemaal zat en wil deze telefoon kwijt en er een andere voor die niet van sony ericsson is.
Ik heb al aardig wat telefoons gehad en nog nooit problemen behalve met die klote sony ericsson T610.
Ik hoop dat orange zo vriendelijk wilt zijn om mijn defecte T610 in te ruilen voor een Nokia of Siemens, in ieder geval een telefoon die het wat langer uithoudt dan een schamel gemiddelde van twee dagen.
Voor degene die nog een keuze kunnen maken, als ik jullie was zou ik dus echt geen sony ericsson T610 nemen.
Ben er goed chagerijnig van.
quote:kan best kloppen, ik wap nooit, en hij doet het nog steeds
Op dinsdag 30 september 2003 09:34 schreef Odin83 het volgende:[..]
Vreemd verhaal..Jij lijkt te concluderen dat alle T610s een bug bevatten die zich openbaart tijdens het wappen, maar ondertussen ben jij zelf wel de enige met het probleem.
quote:Hoor net van een vriend die in een telcom winkel werkt dat ze er meer terug krijgen.
Op dinsdag 30 september 2003 09:34 schreef Odin83 het volgende:[..]
Vreemd verhaal..Jij lijkt te concluderen dat alle T610s een bug bevatten die zich openbaart tijdens het wappen, maar ondertussen ben jij zelf wel de enige met het probleem.
Volgens mij heeft het iets met site's die plaatjes bevatten te maken.
weet iemand een goedkoop alternatief. onder de 35 eurie. die van MSI is 39 eurie.
quote:Tja, software update lijkt me voldoende in dat geval!
Op dinsdag 30 september 2003 14:37 schreef CrashOne het volgende:[..]
Hoor net van een vriend die in een telcom winkel werkt dat ze er meer terug krijgen.
Het scherm is erg mooi, buiten is het wel wat minder leesbaar maar niet storend ofzo. De beltonen gaan lekker hard en de telefoon reageert lekker snel, zelfs T9 houdt mijn snelheid redelijk bij.
In het begin vond ik hem nogal groot en zwaar, maar dat komt vooral omdat mijn vorige telefoon (een T600) ook wel erg klein was. Hij is wel wat aan de zware kant, maar daardoor voelt ie wel lekker robuust aan en hij ligt goed in de hand.
Aanradertje dus
quote:ZWAARRR????
Op donderdag 2 oktober 2003 17:42 schreef Bigs het volgende:
Ik heb mijn T610 nu een week en ik moet zeggen hij bevalt erg goed. Toetsel is van week 32 en heb tot nu toe dan ook geen problemen gehad *klop af*.
Het scherm is erg mooi, buiten is het wel wat minder leesbaar maar niet storend ofzo. De beltonen gaan lekker hard en de telefoon reageert lekker snel, zelfs T9 houdt mijn snelheid redelijk bij.
In het begin vond ik hem nogal groot en zwaar, maar dat komt vooral omdat mijn vorige telefoon (een T600) ook wel erg klein was. Hij is wel wat aan de zware kant, maar daardoor voelt ie wel lekker robuust aan en hij ligt goed in de hand.
Aanradertje dus
quote:Bepaalde plaatjes zeker
Op dinsdag 30 september 2003 14:37 schreef CrashOne het volgende:[..]
Hoor net van een vriend die in een telcom winkel werkt dat ze er meer terug krijgen.
quote:Vobis, 34 euro van MSI. Werkt heeeeeeel simpel. GL&HF
Op dinsdag 30 september 2003 15:53 schreef ravensteijn het volgende:
De dongles van Mycom zijn bijna nergens meer leverbaar...snik snikweet iemand een goedkoop alternatief. onder de 35 eurie. die van MSI is 39 eurie.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
quote:ik doe het door: rechter muisknop/kopieren naar/bleutooth/T610
Op donderdag 9 oktober 2003 11:03 schreef BigBear het volgende:
Ik heb ook blue tooth op mijn pc, en nu wil ik een thema op mijn telefoon plaatsen. Deze moet volgens mij in de public folder in de directory "Thema's" maar als ik die open, dan krijg ik de melding: "No such file" en kan ik dus geen themas overzetten.Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:27 schreef Bigs het volgende:
Dat heeft iedereen volgens mij, je kunt hem gewoon in de root van de public folder gooien, dan zet de telefoon hem vanzelf op de goeie plaats.
quote:oke, tnx voor de oplossingen!
Op donderdag 9 oktober 2003 14:25 schreef flappiewappie het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op donderdag 9 oktober 2003 11:03 schreef BigBear het volgende:
Ik heb ook blue tooth op mijn pc, en nu wil ik een thema op mijn telefoon plaatsen. Deze moet volgens mij in de public folder in de directory "Thema's" maar als ik die open, dan krijg ik de melding: "No such file" en kan ik dus geen themas overzetten.Iemand een idee waar dit aan kan liggen?<hr></blockquote>ik doe het door: rechter muisknop/kopieren naar/bleutooth/T610
en dan komt ie automatisch goed..., evenals games
quote:tnxs!
Op woensdag 8 oktober 2003 19:26 schreef Xanth het volgende:[..]
Vobis, 34 euro van MSI. Werkt heeeeeeel simpel. GL&HF
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:00 schreef Ener-G het volgende:
bluejacken roelt trouwens, heb al 4 verschillende 6310i gebruikers de stuipen op het lijf gejaagd in de trein
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:00 schreef Ener-G het volgende:
bluejacken roelt trouwens, heb al 4 verschillende 6310i gebruikers de stuipen op het lijf gejaagd in de trein
Bluetooth moet je ff naar je bluetooth menuutje gaan, bluetoorh aanzetten en m laten zoeken naar nieuwe apparaten.
quote:¤211 bij sitel.nl (is alleen voor t-mobile abos)
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:23 schreef Can_I_kick_it het volgende:
Hoe duur zou ie zijn met een contractverlenging van 1 jaar t-mobile 75?
ik wilde deze phone ook en hier was hij (in combi met t-mobile 300 met 120 smsjes) veruit het goedkoopst. Ik moest bijvoorbeeld bij the phone house ¤115 betalen en bij sitel maar ¤6,-
oh en dit is niet bedoeld als spam... anders edit het maar weg modjes
quote:ik denk dat ie bij t-mobile zelf het godkoopst is, sietel is ook een tussenpersoon, dus wordt het weer duudrer
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:31 schreef jwstoop het volgende:[..]
¤211 bij sitel.nl (is alleen voor t-mobile abos)
ik wilde deze phone ook en hier was hij (in combi met t-mobile 300 met 120 smsjes) veruit het goedkoopst. Ik moest bijvoorbeeld bij the phone house ¤115 betalen en bij sitel maar ¤6,-
oh en dit is niet bedoeld als spam... anders edit het maar weg modjes
![]()
quote:gewoon het bestandje zoeken met je telefoon op je hd dan ziet ie het automatisch als thema...werkt perfect
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:03 schreef BigBear het volgende:
Ik heb ook blue tooth op mijn pc, en nu wil ik een thema op mijn telefoon plaatsen. Deze moet volgens mij in de public folder in de directory "Thema's" maar als ik die open, dan krijg ik de melding: "No such file" en kan ik dus geen themas overzetten.Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
quote:NEE dat is dus niet zo, ik had zelf ook een offerte bij t-mobile gevraagd en dan issie bij 24 mnd verlenging (12 mnd kan blijkbaar niet
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:34 schreef Can_I_kick_it het volgende:[..]
ik denk dat ie bij t-mobile zelf het godkoopst is, sietel is ook een tussenpersoon, dus wordt het weer duudrer
Ik ken mezelf een beetje en ga alles zitten proberen en pielen ermee (wie niet).
Kan ik heel de software waar die 610 op draait vergallen via bluetooth of is dat afgeschermd? en kan je de instellingen dat weer terug zetten oid?
danku
Moet ik voor de java games betalen die al in de telefoon zitten?
Volgens mij maakt dat ding toch vaak contact met internet ofzo.
Hoe kan ik het het beste instellen want ik hoef eigenlijk alleen maar te bellen en die WAP troep wil ik niet eens.
wachten jullie altijd tot dat de batterij volledig leeg is voor dat jullie hem weer opladen ???? ik doe dat niet maar ik heb gehoord dat ik het moet doen anders is het slecht voor batterij, is dat waar ?????
quote:Eerste drie keer helemaal tot leeg gebruiken, echt totdat hij uit gaat en dan helemaal opladen. Daarna kun je hem gewoon opladen als hij op de helft of een derde is ofzo. En dan af en toe eens gebruiken tot leeg.
Op zondag 19 oktober 2003 17:56 schreef Dluvan het volgende:
ik heb deze T610 drie dagen geleden gekregen (telfort 200) , ik heb hem toen 4 uur laten opladen , nu is hij bijna leeg , hoe lang moet ik hem opladen???? 6uur ??? hoe weet ik dat hij volledig opgeladen is????wachten jullie altijd tot dat de batterij volledig leeg is voor dat jullie hem weer opladen ???? ik doe dat niet maar ik heb gehoord dat ik het moet doen anders is het slecht voor batterij, is dat waar ?????
De eerste paar keer is de accutijd vrij waardeloos, pas na een paar weken krijg je de juiste tijd eruit en die is prima.
quote:Ik zorg altijd dat de batterij helemaal leeg is voor ik hem oplaad (en ook weer helemaal opladen). Dit is gewoon het beste voor de accu.
Op zondag 19 oktober 2003 17:56 schreef Dluvan het volgende:
ik heb deze T610 drie dagen geleden gekregen (telfort 200) , ik heb hem toen 4 uur laten opladen , nu is hij bijna leeg , hoe lang moet ik hem opladen???? 6uur ??? hoe weet ik dat hij volledig opgeladen is????wachten jullie altijd tot dat de batterij volledig leeg is voor dat jullie hem weer opladen ???? ik doe dat niet maar ik heb gehoord dat ik het moet doen anders is het slecht voor batterij, is dat waar ?????
quote:Nee, dat klopt niet. Dat is alleen bij NiCad batterijen, niet bij Lithium Ion of NiMH. De eerste paar keer moeten ze tot helemaal leeg omdat de telefoon de maximale batterij tijd moet bepalen. Daarna gebruik je hem maar af en toe eens tot leeg om de batterij meter te calibreren.
Op maandag 20 oktober 2003 11:30 schreef daNpy het volgende:
Ik zorg altijd dat de batterij helemaal leeg is voor ik hem oplaad (en ook weer helemaal opladen). Dit is gewoon het beste voor de accu.
Als je hem tot leeg gebruikt verminder je namelijk de capaciteit een beetje, hoe langer je hem leeg laat hoe meer de capaciteit vermindert. Heeft iets te maken met een barrière die dan weg is waardoor er een chemische reactie plaatsvind.
quote:Ik heb geen problemen met mijn T-610 op het T-Mobile netwerk.
Ik hoorde trouwens vorige week dat er nogal wat problemen waren met T-Mobile en de T610
Ik heb 3 weken geleden zo'n ding aangevraagd bij T-Mobile, heb hem nog steeds niet binnen
Hoge uitval enzo, weet iemand hier meer van?
quote:Andersom.
Op maandag 20 oktober 2003 12:20 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Nee, dat klopt niet. Dat is alleen bij NiCad batterijen, niet bij Lithium Ion of NiMH. De eerste paar keer moeten ze tot helemaal leeg omdat de telefoon de maximale batterij tijd moet bepalen. Daarna gebruik je hem maar af en toe eens tot leeg om de batterij meter te calibreren.
Als je hem tot leeg gebruikt verminder je namelijk de capaciteit een beetje, hoe langer je hem leeg laat hoe meer de capaciteit vermindert. Heeft iets te maken met een barrière die dan weg is waardoor er een chemische reactie plaatsvind.
quote:Nee, dat is dus alleen zo bij NiCad batterijen (geheugen effect), bij nieuwere typen batterijen is dat dus totaal anders, NiMH en zeker bij Lithium Ion, die mogen totaal niet leeg gebruikt worden. Gelukkig zorgt de electronica zelf ervoor dat ze nooit echt helemaal leeg raken. Maar bij die accus is het het beste om hem op 30 to 50 % opnieuw op te laden (en dus zeker niet langer tijd leeg laten). Ze hebben totaal geen last van geheugen effect.
Op maandag 20 oktober 2003 12:24 schreef daNpy het volgende:
Andersom.
Als jij hem oplaad als hij niet helemaal leeg is vormt zich daar juist een 'barriere'.
Als je hem helemaal leeg laat en pas weer van de lader als hij helemaal vol is krijg je geen barrieres. Het maakt tegenwoordig bij die nieuwe batterijen weinig uit zeggen ze, maar ik geloof daar niet zo in.
EDIT:
Bijvoorbeeld link
The Li-ion batteries prefer a shallow discharge. Partial discharges produce less wear than a full discharge and the capacity loss per cycle is reduced.
Charge the Li-ion often, except before a long storage. Avoid repeated deep discharges.
Daar zeggen ze zelfs dat je hem verder nooit tot helemaal leeg moet gebruiken. Hoewel dat dus wel eens nodig is om de batterij meter te hercalibreren.
[Dit bericht is gewijzigd door Lamer_Deluxe op 20-10-2003 13:58]
quote:Ik heb een t610, geen problemen met t-mobile.
Op maandag 20 oktober 2003 11:30 schreef daNpy het volgende:
Ik hoorde trouwens vorige week dat er nogal wat problemen waren met T-Mobile en de T610
Ik heb 3 weken geleden zo'n ding aangevraagd bij T-Mobile, heb hem nog steeds niet binnen
D'r was iets op TV (kassa geloof ik) dat er problemen waren met de T68i en T-Mobile, mensen met zo'n foon kunnen bij aanhoudende problemen een T610 krijgen al vervanging.
quote:1 of 2 jaar?
Op maandag 20 oktober 2003 20:55 schreef dethoom het volgende:
heb vandaag ook een t610 aangeschaft met een telfort 100 abbonement (15 euro per maand) kost de telefoon maar 119 euro.... vond het wel een goede deal
quote:gewoon thema veranderen. of 13 seconden de power knop in houden. dan ben je meteen echt ALLES kwijt
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:40 schreef dutchdevil het volgende:
Een kennis van me heeft de T610 via Vodafone gekocht en heeft nu dus die Vodafone live meuk erop staan.
Ziet er totaal anders uit dan degene die ik dus heb qua icoontjes en menu's. Iemand hier die me kan vertellen of en hoe ik die meuk kan verwijderen
quote:Ik zit inmiddels ook al een maand te wachten. Volgens T-Mobile telesales omdat Sony-Ericsson problemen heeft met de levering. Kan kloppen, want ik zie amper nog T610's in winkels liggen (Amsterdam en omstreken).
Op maandag 20 oktober 2003 11:30 schreef daNpy het volgende:[..]
Ik zorg altijd dat de batterij helemaal leeg is voor ik hem oplaad (en ook weer helemaal opladen). Dit is gewoon het beste voor de accu.
Ben wel nogal pissig over het feit dat mij toen ik hem bestelde werd verzekerd dat 'ie ruim op voorraad was. Toch erg vervelend om dan twee weken later te horen te krijgen dat ze ze al lang niet meer op voorraad hebben, en dat er kennelijk sprake was van "miscommunicatie". Maar goed, dat krijg je als je postordert.
----
Meptik
quote:2 jaar, dat wel... maar ik ben er meer dan blij mee... ik ontdek telkens nog nieuwe functies... echt zoveel kan da ding
Op maandag 20 oktober 2003 21:27 schreef SpuitElf het volgende:[..]
1 of 2 jaar?
quote:Bij T-Mobile kreeg ik 'm voor niks bij een 15 euro/maand abbo. (75 minuten)
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:29 schreef dethoom het volgende:[..]
2 jaar, dat wel... maar ik ben er meer dan blij mee... ik ontdek telkens nog nieuwe functies... echt zoveel kan da ding
quote:ik heb um nu 2weken geleden aangevraagd, ook bij t-mobile en nog steeds niet gehad
Op maandag 20 oktober 2003 11:30 schreef daNpy het volgende:[..]
...
quote:als ik dit topic zo es doorlees plus het commentaar van die verkopers in de winkels, dan zal ik er niet om treuren dat ik er iets meer voor heb betaald en nu bij telfort zit.
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:40 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Bij T-Mobile kreeg ik 'm voor niks bij een 15 euro/maand abbo. (75 minuten)
vraagje trouwens, in vergelijking met de SE P800, zijn er dan veel verschillen? volgens mij nie, of wel?
quote:Wel behoorlijk veel verschil, de P800 is echt een pocket computertje plus telefoon. Dus ook met een touch-screen en een pennetje. Hij is ook aardig wat groter (en zwaarder lijkt mij). Hij heeft ook niet echt midi ondersteuning, maar wel audio samples als ringtone. Kan MP3 en filmpjes afspelen, geheugen is uitbreidbaar, status lampjes voor netwerk en bluetooth en nog veel meer. Het is echt een high-end ding.
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:36 schreef dethoom het volgende:
vraagje trouwens, in vergelijking met de SE P800, zijn er dan veel verschillen? volgens mij nie, of wel?
De P900 is nu bijna uit, met een 65K kleuren scherm ipv 4K en nog meer verbeteringen, ziet er ook erg mooi uit.
Allebei zijn ze ook iets van twee keer zo duur als een T610.
quote:Dat werkt dus niet. Thema veranderen werkt alleen voor achtergrond etc. Icoontjes lijken wel op een "hoger niveau" te zitten of zo. Die blijven gewoon rood/zwart/wit van kleur ipv die mooie kleurtjes zoals ze horen te zijn.
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:56 schreef Ultimora het volgende:[..]
gewoon thema veranderen. of 13 seconden de power knop in houden. dan ben je meteen echt ALLES kwijt
Voor degenen die Duits kunnen:
http://www.chip.de/forum/thread.html?bwthreadid=459892
Heb het btw niet zelf geprobeerd, voor alsnog dan!
[Dit bericht is gewijzigd door frantic op 21-10-2003 23:41]
[Dit bericht is gewijzigd door Lamer_Deluxe op 22-10-2003 11:09]
het enige wat ik wat minder vind aan dit toestel is dat het bovenstuk van het toestel (die zwarte behuizing die zo glimt) nogal vrij snel vies wordt. als je er met je vingers aankomt zitten er meteen vieze vlekken op en viezigheidjes blijven er aan plakken
het beeldscherm is ook nogal krasgevoelig... maar verder
Telfort 100 minuten/2jaar
15 euro/maand
35 euro voor de telefoon
Is toch niet duur hoop ik..??
Is het alleen mogelijk om met je PC te communiceren via Bleutooth en IR..? Of kan het ook geoon met een kabeltje..? Heeft iemand enige idee hoelang de leverijd is van studentmobiel.nl???
Persoonlijk vind ik de t610 mooier heeft wel een classy uiterlijk.
Het enige belangrijke verschil met de t610 is dat de t620 een tft scherm heeft. Voor de rest heeft de t620 geen belangrijke extra feats
quote:Da's een heel goeie aanbieding, veel van die sites die ik bekeek vragen er nog zo 100 euro voor icm een 2jarig telfort abonnement, of gratis met een 500 abonnement.. Ik wil die aanbieding ook wel, misschien, hou me ajb even op de hoogte over de levering enzo
Op woensdag 22 oktober 2003 15:13 schreef poiuy het volgende:
Ik heb hem vandaag besteld..Telfort 100 minuten/2jaar
15 euro/maand
35 euro voor de telefoonIs toch niet duur hoop ik..??
quote:'t kan met een kabeltje, maar volgens mij kan je dan geen games enzo overzetten, alleen bijvoorbeeld telefoonnummers. Maar je kan al een bluetooth "dongle" kopen voor 40 euro ongeveer. Dat valt dus wel mee.
Is het alleen mogelijk om met je PC te communiceren via Bleutooth en IR..? Of kan het ook geoon met een kabeltje..?
quote:ik had hem bij belcompany voor 119 euro met hetzelfde abbonement en dezelfde maandlasten
15 euro/maand
Is het alleen mogelijk om met je PC te communiceren via Bleutooth en IR..? Of kan het ook geoon met een kabeltje..? Heeft iemand enige idee hoelang de leverijd is van studentmobiel.nl???
maarja... ik mocht hem wel meteen mee naar huis nemen en hoefde niet te wachten
quote:Correctie: T630.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:45 schreef Slickrick het volgende:
Hier even een duidelijke foto van de t620Persoonlijk vind ik de t610 mooier heeft wel een classy uiterlijk.
Het enige belangrijke verschil met de t610 is dat de t620 een tft scherm heeft. Voor de rest heeft de t620 geen belangrijke extra feats
quote:En? Heb je 'm al?
Op woensdag 22 oktober 2003 19:32 schreef poiuy het volgende:
Ik zal je op de hoogte houden..
quote:Nee, ik had het contract zaterdag op de post gedaan, maar nu belden ze me gister dat ik een kopie van mijn paspoort en een kopie van mijn bankafschrift was vergeten. Ik mocht het doorfaxen of mailen en dat heb ik vandaag gedaan..Ik hoop mijn SE T610 eigenlijk deze week nog te ontvangen..
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:50 schreef SpuitElf het volgende:[..]
En? Heb je 'm al?
Ze hebben nu een aanbieding bij Studentmobiel.nl dat je een T610 krijgt + een home cinema set icm een telfort 150 abbo (20euro/maand)..
Dit klinkt ook niet verkeerd toch..?
quote:ik heb net maar gebeld naar de klantenservice van t-mobile om te vragen wanneer mijn telefoon geleverd zal worden. waarschijnlijk pas half november
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:08 schreef Sappa het volgende:[..]
ik heb um nu 2weken geleden aangevraagd, ook bij t-mobile en nog steeds niet gehad
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:11 schreef SpuitElf het volgende:
Hoe zit het met de agenda functies van deze telefoon? Zijn die goed genoeg om een "gewone" agenda te vervangen? Ik zag dat het mogelijk was om notes "sticky" te maken op het standaardscherm. Kan dat ook met agendapunten van de betreffende dag? En hoe zit het met waarschuwingen enzo? ZIjn die aan te passen aan bijvoorbeeld het profiel waar de telefoon dan in zit, of gaat er gewoon altijd een sirene af?
Vorige week netjes bij GSMWeb een Telfort abonnement met Sony Ericsson T610 aangevraagd. Na een aantal dagen wachten (telefoons waren niet op voorraad en werd maar uitgesteld) kreeg ik opeens een brief dat ik niet werd goedgekeurd om zelf een abonnement aan te vragen. Ik was zo pissig, heb de brief meteen verscheurd. Maar hoorde later van iemand die dat ook overkwam dat ik in een risico leeftijdsgroep zit (19 jaar) en geen werk heb. Vandaar.
Goed, ik dus opnieuw aangevraagd op naam van mijn moeder. Weer een SE T610 met Telfort 200... zie ik nu dat de prijs inmiddels verhoogd is van 94 naar 118 euro. Grrrrrrrrr ... nouja morgen ontvang ik het contract weer en hopelijk is de gsm dit keer wel op voorraad en hoef ik niet weer dagen te wachten.
quote:Wie heeft deze aanbieding? (online verkoop neem ik aan?)
15 euro/maand
Ik heb alleen vorige week maandag mijn contract ingestuurd, maar heb nog steeds niks van ze vernomen.
Ik heb wel gehoord datr de T610's heel slecht leverbaar zijn door heel Nederland. Dus we wachten nog maar even.
Had de bestelling 18 september op de bus gegooid.
----
Meptik
quote:18 september..??
Op donderdag 6 november 2003 17:48 schreef meptik het volgende:
De postbode heeft vandaag gepoogd mijn bij T-mobile bestelde T610 af te leveren. Kan hem morgen ophalen bij het postkantoor.Had de bestelling 18 september op de bus gegooid.
----
Meptik
quote:jaja, ik heb um vandaag binnne gekregen, mooi toestelletje
Op woensdag 29 oktober 2003 17:19 schreef Sappa het volgende:[..]
ik heb net maar gebeld naar de klantenservice van t-mobile om te vragen wanneer mijn telefoon geleverd zal worden. waarschijnlijk pas half november
, werd mij verteld, omdat de voorraad op is.
quote:pfff koop dan een digitale camera.
Op donderdag 6 november 2003 19:01 schreef boebiedoe het volgende:
Wat een bagger kwaliteit foto's zeg...
quote:Op "meer" drukken (knopje rechtsonder het beeldscherm).
Op zaterdag 8 november 2003 12:10 schreef Presto het volgende:
Als ik een foto maak staat er een L rechtsboven in beeld, betekent dit low quality ofzo ? En kan ik 'm dus ook op High zetten ? Zoja... hoe ?
Ik wil eigenlijk weten hoe ik de fotos van mn foon via IR naar mn laptop kan sturen
quote:Druk op de 1 om te switchen tussen High en low quality
Op zaterdag 8 november 2003 12:10 schreef Presto het volgende:
Als ik een foto maak staat er een L rechtsboven in beeld, betekent dit low quality ofzo ? En kan ik 'm dus ook op High zetten ? Zoja... hoe ?
Kan ook via "meer" in het scherm.
Overigens de L betekent large en niet low....helaas :-)
[Dit bericht is gewijzigd door Plexor op 08-11-2003 12:49]
quote:Ah, nog meer shortkeys
Op zaterdag 8 november 2003 12:42 schreef Plexor het volgende:[..]
Druk op de 1 om te switchen tussen High en low quality
Druk op de 2 om te switchen tussen nachtmodus en normaal
Druk op de 3 om te switchen tusen de effecten
en de 4 is voor de zelfontspannerKan ook via "meer" in het scherm
quote:Bij mij doet ie dat niet..
Op zaterdag 8 november 2003 13:28 schreef daNpy het volgende:
Hij doet trouwens nog iets vaags:
Als hij overgaat hoor ik een piepje, dan *tringtring*, hij vibreert 2x en dan gaat de beltoon pas die ik heb gekozen
Is dit normaal? Of een instelling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |