abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12538788
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:40 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Sorry, je verhaal was niks mis mee, maar dit is dan weer zo'n loze, nutteloze provocerende opmerking... of vind je een potje flamen gewoon leuk? .

Ik reageer alleen maar op de persoon die LPF/VVD'ers wel even de mond zal snoeren. Ik bedoel er niet linkse mensen mee maar sneue figuren die door met geweld te dreigen proberen mij hun mening op te dringen. Sorry als het flamerig overkomt.
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het leuk vnd om inelkaar te worden geslagen?
Het verhaal was op zich goed, alleen die laatste opmerking geeft wel aan wat voor stakker het is, maar ja, dat is mijn mening he?

quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat je massaal noemt, 1000 man...

Nah ja, de NVU is al blij met 50 en de pro-VS demo trok er ook nauwelijks meer dus 'Rechts' zal 1000 al gauw als massaal bestempelen (voor hun begrippen dan)

Tja je hebt wel gelijk. Er zijn minder rechtse protest marsen dan (pacifistische) linkse acties. Ik vind dat het best wat als 1000 mensen opkomen dagen voor 1 dode, die niet beroemd is.
Maar ach welke gek gaat er nou naar een pro oorlog demo voor een oorlog die redelijk omstreden is. Niet echt een onderwerp dat mensen de straat op haalt.

Ik ben overigens niet echt chauvinistisch en ben ook geen NVU aanhanger, mocht je dat denken .

Lyrics. Wasted time between solos
  maandag 18 augustus 2003 @ 23:54:57 #127
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12538817
quote:
Tja je hebt wel gelijk. Er zijn minder rechtse protest marsen dan (pacifistische) linkse acties. Ik vind dat het best wat als 1000 mensen opkomen dagen voor 1 dode, die niet beroemd is.
Maar ach welke gek gaat er nou naar een pro oorlog demo voor een oorlog die redelijk omstreden is. Niet echt een onderwerp dat mensen de straat op haalt.
helemaal mee eens
  maandag 18 augustus 2003 @ 23:59:39 #128
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12538943
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 23:53 schreef LifeTap het volgende:
Ik reageer alleen maar op de persoon die LPF/VVD'ers wel even de mond zal snoeren.
Opvallend is wel dat heer klnvntrbyt niets zegt over de persoon die LPF/VVDers racistisch noemt.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12539177
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 23:59 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Opvallend is wel dat heer klnvntrbyt niets zegt over de persoon die LPF/VVDers racistisch noemt.

Die is toch al door meerdere personen terecht gewezen?
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 00:12:53 #130
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12539333
Mensen zeiken teveel.In het echt klagen mensen ook bv in cafe of eigen vriendengroepjes en niet eens zo erg als op fok. Als er een misdaad gemeld staat op de frontpage of hier op het forum kun je al gaan aftellen wanneer de eerste generalisatie komt van t was vast weer een buitenlander! Generalisatie van jewelste.Ik zeg niet dat het niet waar zou zijn, maar waarom het elke keer expliciet zeggen terwijl er soms nog geen indicatie toe is.

Het is gewoon uitlokken.Je leest idd tevaak fok. Maar hoe mensen reageren tsja, leuk vind ik het niet.

Het gaat ansich helemaal niet zo slecht met Nederland, mensen moeten wat te zeiken hebben.Marokkanen die in dure bmw's rijden en autochtonen die het met een brakke lada moeten doen.De negatieve berichtgeving omtrent marokkanen maakt die mensen alleen maar meer in een rancune.Daarbij heeft de mens of iig de autochtoon de eigenschap(iig de mensen die het wat minder hebben) om dan alles wat niet eigen is dus niet wit als slecht te beschouwen.

Zeg nou zelf, het woord allochtoon heeft een ongelooflijke negatieve lading gekregen.Ik moest laatst iets invullen, ze vroegen me 'bent U een allochtoon of niet?'.Ik schaamde me haast, terwijl ik trots ben dat ik een Indo ben schaamde ik me iig voor het woord allochtoon.Raar maar waar.

Ik heb ook niet het gevoel dat ik bij de nederlanders hoor, voor hun ben ik een gekleurde.Dus van nationalisme kun je niet spreken.Als het net als in Amerika was dat het niet zou uitmaken van welke origine je bent maar dat het belangrijkste is, is dat je Amerikaan nu bent en je er trots op mag wezen.En dat zijn ze dan ook.

Hier in nederland beschouwen de nederlanders je echt niet als een echte nederlander maar nog steeds als allochtoon, want je bent niet blank.

Komt gewoon omdat dit gewoon een blank land is.

Ik ben trots op wat ik ben, alleen jammer dat het woord allochtoon zo een negatieve lading heeft gekregen.Voor de wet ben ik geen allochtoon omdat ik half indisch ben maar ik zet mezelf wel in dat hokje omdat het toch zo is dat de rest van de mensen het ook doet, door het kleurtje.Ik vind het niet erg maar wel belangrijk om te weten.

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_12540200
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 00:12 schreef Darkinforcer het volgende:

..

Zeg nou zelf, het woord allochtoon heeft een ongelooflijke negatieve lading gekregen.Ik moest laatst iets invullen, ze vroegen me 'bent U een allochtoon of niet?'.Ik schaamde me haast, terwijl ik trots ben dat ik een Indo ben schaamde ik me iig voor het woord allochtoon.Raar maar waar.

..

Hier in nederland beschouwen de nederlanders je echt niet als een echte nederlander maar nog steeds als allochtoon, want je bent niet blank.

Komt gewoon omdat dit gewoon een blank land is.

Ik ben trots op wat ik ben, alleen jammer dat het woord allochtoon zo een negatieve lading heeft gekregen.Voor de wet ben ik geen allochtoon omdat ik half indisch ben maar ik zet mezelf wel in dat hokje omdat het toch zo is dat de rest van de mensen het ook doet, door het kleurtje.Ik vind het niet erg maar wel belangrijk om te weten.

Volledig mee eens, ik ervaar hetzelfde. Slechts met als enige verschil dat ik geen Indo ben, maar iets anders.

Jaren geleden werd ik gewoon behandeld als een Nederlander, niks aan de hand. Maar tegenwoordig staat men wantrouwend tegenover mij, men ziet mij in eerste instantie als een 'foute' allochtoon. Ze weten niet dat ik geen Moslim ben. Ze weten niet dat de bevolkingsgroep waar ik toe behoor ook relatief gezien minder crimineel is dan de autochtone bevolkingsgroep. Ze weten niet dat ik aan een universiteit studeer en dus niet nutteloos op straat rondhang. En last but not least: ze zijn elke keer weer verbaasd als ze horen hoe ik vloeiend en accentloos ABN spreek.

Tegenwoordig moet ik veel meer tijd besteden aan het recht zetten van verkeerde indrukken van sceptische Nederlandsers dan voorheen.

Maargoed, wat ik nu uiteen heb gezet is offtopic, en waarschijnlijk aan dovemansoren besteed.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_12540437
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:20 schreef LifeTap het volgende:

. Mensen zoals hier boven en Waringin (en nog een paar anderen) ervaren VVD/LPF ideeën al als extreem rechtse ideeën. In plaats van een paar lesje te nemen in maatschappijleer vinden ze het makkelijker om hard te gaan schreeuwen over hoe sommige mensen vuile gore kut racisten zijn.

Je loze bewering 1
VVD/LPF ideeen in het algemeen ervaar ik niet als extreemrechtse ideeën.

Je loze bewering 2
Sommige mensen op deze site zijn inderdaad racisten.
Het zinnetje ' vuile gore kut racisten' zijn jouw woorden en die heb ik niet gebruikt.

quote:
VVD is absoluut geen extreme partij... Er is een groot verschil tussen het liberalisme en de extreem rechtse stroming waar de heren hierboven het over hebben.
Grotendeels juist gesteld..
quote:
Het is gewoon zo dat er meer gekut wordt door mensen met een allochtone achtergrond dan autochtonen. Wie gaat dat ontkennen?
Het gezamenlijke gekut van een grote meerderheid die ook nog de machtsposities heeft is groter dan het gezamenlijke gekut van mensen met een buitenlandse afkomst die veruit minder in aantal zijn.
Als je 'gekut wordt' vertaalt als 'misdrijven worden gepleegd' dan kan het cijfermatig waar zijn...maar het onnodig dit herhalen is ontieglijk gekut.
Het is generaliserend en stigmatiserend.
Het drukt mensen een stempel op van crimineel en minderwaardig.
Dit fel en fanatiek benadrukken zoals hier wordt gedaan is een poging mensen van buitenlandse afkomst/donker uitzienden 2de rangsburger te maken.
En dat is crimineel.
Deze doelstelling gaat in tegen de fundamenten van een demokratische maatschappij.

De haatcampagne op deze site wordt gedaan door buitenlanderhaters, racisten en nazi-achtige figuren.
Extreem nationalisme, racisme en fascisme zijn door deze demokratie verworpen.
De samenleving heeft deze mensonterende ideologieën verworpen na een lang en pijnlijk proces, hetwelk nog gaande is.
Een belangrijk moment in dit was de periode 1940-1945.
En het zeer wrang te zien hoe de nieuwe extreme nationalisten, racisten en fascisten deze site misbruiken .

Diversen tot meer van deze rechtsextremisten komen op fora als het neo-nazi-achtige Stormfront.
http://www.stormfront.org/forum/forumdisplay.php?f=22
Wie durft daar eens te kijken ?
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 09:12:38 #133
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12543127
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:48 schreef Maro het volgende:
Ik ben blij dat mijn broeders eindelijk in verzet komen net als de broeders in Palestina.

Die racistische kutpolitie moet maar eens ophouden te tiraniseren.

En al die LPF en VVD racisten moeten maar hun bek houen anders timmeren we hem dicht!!

Klinkt als een relkloon...

Altijd fijn, zo'n intellectuele maatschappij-opbouwende bijdrage waarmee de schrijver de eigen verstandelijke vermogens raak weet te etaleren.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 09:15:11 #134
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12543161
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een waar woord, Jerruh.

Het is het resultaat van een samenleving waarin individuele verantwoordelijkheid plaats maakt voor maatschappelijke.

We kunnen het duiden als een maatschappelijk hospitalisatiesyndroom.

pi_12627116
Het kan natuurlijk helemaal geen kwaad om een licht te laten schijnen op misdragingen van individuen als we maatschappelijke problemen die hierdoor wordenveroorzaakt willen oplossen
quote:
Marokkanen molesteerden papegaai

AMSTERDAM - Strandtenthouder Kamerbeek heeft elf dagen in voorarrest gezeten omdat hij zijn personeel en zijn gemolesteerde papagaai Koko probeerde te beschermen tegen een groep rel-Marokkanen die hem al dagen het bloed onder de nagels vandaan haalden. In uiterste wanhoop richtte hij een roestig klappertjespistool op zijn belagers. Kort daarvoor had Koko al een klap op zijn snavel gekregen van een van de belagers. Het dier maakt het inmiddels weer goed.

De 36-jarige Robert Kamerbeek uit Zandvoort kwam gisterochtend weer vrij uit de Haarlemse koepelgevangenis. Tot zijn grote opluchting schorste de rechtbank Haarlem zijn voorlopige hechtenis. Voor het wapenincident had de paviljoenhouder de Marokkanen met een honkbalknuppel zijn zaak uitgeslagen. Toen die jongens dagen later verhaal kwamen halen, liep het totaal uit de hand. Ik kon niet anders. Ze bedreigden iedereen. Maar ik heb wel spijt dat ik het wapen trok. Dat had ik niet moeten doen, aldus Kamerbeek.

Nederland leeft massaal mee met de strandtenthouder, die tegen wil en dank heldhaftig optrad. Honderden e-mails, honderden steunbetuigingen en tientallen bossen bloemen zijn binnen gekomen bij strandtent Far Out. De familie Kamerbeek is dolgelukkig dat Robert gisterochtend weer op vrije voeten kwam. Ik werd zelfs opgewacht bij de uitgang van de Koepelgevangenis door Marokkaanse vrienden. Die schamen zich dood voor het gedrag van hun landgenoten, vertelt Robert.

De paviljoenhouder heeft de politie Kennemmerland verzocht te bemiddelen bij een verzoenend gesprek met de Marokkanen. Hij wil dat de rust weerkeert in zijn zaak. Kamerbeeks advocaat Fred Staehle verwacht dat de strandtenthouder niet wordt veroordeeld. Een boete, voorwaardelijke straf of een werkstraf, hoogstens. Maar geen celstraf.

Formeel is Kamerbeek poging tot zware mishandeling wegens het uithalen met een honkbalknuppel en bedreiging met het nep-vuurwapen ten laste gelegd. Het valt mij tegen dat mijn cliënt elf dagen heeft vastgezeten. Juridisch is het begrijpelijk, maar maatschappelijk is er totaal geen begrip voor, was het een wanstaltige beslissing. Kamerbeek: Ik begrijp niet dat ze die Marokkanen direct hebben vrijgelaten en mij hebben gearresteerd.

Politie, gemeente en paviljoenhouders hebben gisteren besloten de Marokkaanse relschoppers harder aan te pakken. De politie belooft bij problemen sneller uit te rukken.

bron: http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article3638691.ece

Het lijkt me geen slechte zaak als er zeer helder gaat worden belicht wat wiens rol hier is en dat er zeker niet per definitie sprake is van discriminatie als er zaken aan het licht komen waarbij individuen met een dubbele Nationaliteit zich hebben misdragen.

salva cum reverentia
pi_12663758
Bij totale chaos denk ik eerder aan natuurgeweld dan aan sociale onrust.

Mocht er eens een flinke dijk doorbreken en er een totale chaos ontstaan dan zou dat er toe kunnen leiden dat meerdere lagen uit de bevolking zich verenigen voor wederopbouw. Een vergelijkbaar effect trad op na 9/11 onder de burgers van NY, maar bijvoorbeeld ook na de Watersnoodramp. Crisis doet verbroederen, lijkt het.

Ik denk echter niet dat Nederland zal vervallen in totale chaos..

pi_12665485
Veel Nederlandse jongeren bij mij in de wijk zijn bang voor de buitenlanders .

Er staan er meestal een stuk of 50 60 op het basketbalplein en de meeste jongeren lopen dan een paar straten om omdat ze er gewoon niet langsdurven .

Het is duidelijk dat ze hier de baas zijn in de wijk .
Zolang wij ons aan hun aanpassen dan zijn er geen problemen .
Er heerst hier een gegronde angst dat is voelbaar en dat hoor je ook als je met ze gaat praten .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 22:49:34 #138
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12666543
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:06 schreef MMXMMX het volgende:
Veel Nederlandse jongeren bij mij in de wijk zijn bang voor de buitenlanders .

Er staan er meestal een stuk of 50 60 op het basketbalplein en de meeste jongeren lopen dan een paar straten om omdat ze er gewoon niet langsdurven .

Het is duidelijk dat ze hier de baas zijn in de wijk .
Zolang wij ons aan hun aanpassen dan zijn er geen problemen .
Er heerst hier een gegronde angst dat is voelbaar en dat hoor je ook als je met ze gaat praten .

ik heb hetzelfde dan met een grote groep gabbers, ik bedoel het probleem ligt niet perse aan het feit dat ze 'allochtone afkomst' hebben.

Als hier op het pleintje de groep gabbers staat dan fiets ik ook mooi om.Bijna iedereen doet dat! Of het nou whatever zijn, grote groepen jongeren staan me sowieso niet aan!

Groepjesvorming op straat was toch verboden of ben ik nou gek?

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_12667198
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:49 schreef Darkinforcer het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde dan met een grote groep gabbers, ik bedoel het probleem ligt niet perse aan het feit dat ze 'allochtone afkomst' hebben.

Als hier op het pleintje de groep gabbers staat dan fiets ik ook mooi om.Bijna iedereen doet dat! Of het nou whatever zijn, grote groepen jongeren staan me sowieso niet aan!

Groepjesvorming op straat was toch verboden of ben ik nou gek?

Ja das waar bijde gevallen zijn eng te noemen voor jonge mensen .

Dit plein is juist gemaakt voor Groepjesvorming Het is echt groot en staat vol met speel toestellen er is dus van alles te doen .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_12668257
-edit-

Ook vermomd accepteren we geen spam

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 24-08-2003 09:23]

PUGNO PRO PATRIA !!!
pi_13070465
Over chaos gesproken:

In de HP van deze week staat een deprimerend artikel over mogelijke islamitische aanslagen in Nederland. Met een montagefoto (nog wel) waarop een KLM Boeing het NN gebouw in Rotterdam binnenvliegt.

Dan zal het pas een zooitje worden.

woensdag 10 september 2003 @ 18:12:02 #142
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13075688
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:43 schreef zeppos het volgende:
Inderdaad, of wanneer neo-nazi's massaal moskees af laten branden.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 15 september 2003 @ 05:49:06 #143
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13173886
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:43 schreef zeppos het volgende:
Over chaos gesproken:

In de HP van deze week staat een deprimerend artikel over mogelijke islamitische aanslagen in Nederland. Met een montagefoto (nog wel) waarop een KLM Boeing het NN gebouw in Rotterdam binnenvliegt.

HP/De Tijd doet inderdaad wel erg haar best om de Telegraaf en de Volkskrant qua sensatiewaarde te overtreffen. Het blad gaat misschien dezelfde weg als de gewezen journalist Willibrord Frequin. Intussen krijgt het blad op Schiphol al dezelfde behandeling.
  maandag 15 september 2003 @ 06:31:33 #144
67733 Kanzaki
Allemaal als nOOb begonnen
pi_13173906
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:23 schreef TimmyAsd het volgende:
voordat er in NL totale chaos zal komen?

dan vooral rassenrellen. je leest het zovaak tegenwoordig, de marrokanen, en nu staan er ook extreem rechtse groeperingen op die er wat tegen willen doen.

hoelang duurt het nog voordat het vollledig, maar dan volledig uit de hand loopt?

en of het in dit forum hoort of niet, laat ik ff aan een modje over, die hem eventueel kan verplaatsen.....

P.S. AUB geen gebash en dat soort praktijken...

Als iedereen zo negatief doet. | Duurt dat niet lang meer.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
pi_13173946
...nog 5 negers, 3 marokkanen en een turk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')