quote:En als je ouder word weet je dat je "idealen" meestal verdwijnen bij het ouder worden. Ik ken trouwens veel jongeren en de schreeuwers die dit allemaal aanhangen zijn over het algemeen zelf niet de lieverdjes. Dus als je dat een realistische afspiegeling noemt van de maatschappij dan zou het ook aan je eigen vriendenkring kunnen liggen.
Op zondag 17 augustus 2003 16:13 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Nee, zo leeft het onder een flink deel van de nederlandse jongeren, ik denk dat Fok! een goede afspiegeling is van de maatschappij. Jij bent zelf geen jongere meer dus jij weet ook niet hoe het daaronder leeft. Uit eigen ervaring (ik ben 16) weet ik dat heel wat jongeren er zo over denken.
quote:Dat gaat niet gebeuren
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:23 schreef TimmyAsd het volgende:
hoelang duurt het nog voordat het vollledig, maar dan volledig uit de hand loopt?
-edit- offtopic
[Dit bericht is gewijzigd door Vuur op 17-08-2003 16:26]
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:15 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Mezelf. Ik woon ernaast.
edit: volgens mij stond het ook in de krant dat er nauwelijks allochtonen bij betrokken waren.
Even link opzoeken.
edit2:
http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/1,2622,3955-Zoekeninhetarchief-Zoeken!Innieuws!__1730778_,00.html?ArchiefID=1730778
quote:Dus zoals Paranoid beweert, dat 60 van de 60 relschoppers Marokkanen waren is pertinent onjuist.
Zowel de politie als Habraken zeggen dat de relschoppers een doorsnee van de bevolking zijn. Zij benadrukken dat allochtonen zeker niet de overhand hebben.
quote:Ik heb het over het fanatisme op Fok.
Op zondag 17 augustus 2003 16:13 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Nee, zo leeft het onder een flink deel van de nederlandse jongeren, ik denk dat Fok! een goede afspiegeling is van de maatschappij. Jij bent zelf geen jongere meer dus jij weet ook niet hoe het daaronder leeft. Uit eigen ervaring (ik ben 16) weet ik dat heel wat jongeren er zo over denken.
terzijde memo voor de Fokcrew: in jullie policy staat iets over ..
Wat niet mag...
is discriminatie...
Geldt dit nog ?
quote:herinner jij nog de zaak Pierre Bouleij twee jaar geleden. precies hetzelfde, politie schiet iemand neer die op m af komt rennen met een mes, dit keer is het een nederlander. In dit geval ook weer protest tegen de politie, maar er wordt geen discriminatie gebruikt. Dit incident laat in vergelijking met de marokkaan twee dingen duidelijk zien
Op zondag 17 augustus 2003 16:11 schreef Par4n0id het volgende:[..]
. Als er een Nederlander wordt neergeschoten nadat hij een politieagent bedreigt met een mes, dan gaat de rest van Nederland toch ook niet roepen dat het onterecht was.
1) mensen zijn steeds meer gewend gevolgen van hun acties of verantwoordelijkheden af te schuiven op een ander. het is immers makkelijk gezegd da een ander het heeft gedaan want daardoor kan je je emoties of je schuldgevoel maar al te makkelijk kwijt. Mensen zijn gewoon zo dom geworden om niet dingen op zich te nemen terwijl ze maar al te goed weten wat ze gedaan hebben.
2) allochtonen vinden het heel makkelijk om deze schuldafschuiving te doen door middel van het roepen van het woord discriminatie. Waar in dit geval de autochtoon zijn woede richtte als zinsloos geweld, noemden de marokkanen dit disciminatie. Hoe gemakkelijk is hetniet om jezelf te reinigen door een ander de schuld te geven, en het liefst zo, dat je eigen geloof of bevolkingsgroep als een blok achter je staat. Als ze net als Bouleij hadden gezegd dat het aan de politie was, en het woord discriminatie niet hadden gebruikt, wisten waarschijnlijk een stuk minder marokkanen wie de schuldige was, nu is de schuldige bepaald door 1 woord: discriminatie.
quote:Of dat zo is lijkt me wat paranoia maar dat mensen zich makkelijk laten meeslepen is wel duidelijk. Fok interesseerd het blijkbaar weinig maar dat is gelukkig een uitzondering.
Op zondag 17 augustus 2003 15:54 schreef Waringin het volgende:
het is een bewuste machtsgreep op Fok
quote:Die 12-jarige pubers neem je toch niet serieus?
Op zondag 17 augustus 2003 16:26 schreef Waringin het volgende:
Frontpage is al een uithangbord voor racisme en buitenlanderhaathersenloosheid.
quote:Dat is een waar woord, Jerruh.
Op zondag 17 augustus 2003 16:28 schreef Jerruh het volgende:1) mensen zijn steeds meer gewend gevolgen van hun acties of verantwoordelijkheden af te schuiven op een ander.
Het is het resultaat van een samenleving waarin individuele verantwoordelijkheid plaats maakt voor maatschappelijke.
quote:Zou kunnen ja, maar bij mij is dat ook niet zo.. Toch strange, bijna overal waar ik kom, werk ,uitgaan, vrienden etc. Denken mensen er bijna hetzelfde over. Ze zijn het zat, allemaal dat hinderlijke gedrag, ik vind het spotten met onze maatschappij.
Op zondag 17 augustus 2003 16:20 schreef twexx het volgende:[..]
En als je ouder word weet je dat je "idealen" meestal verdwijnen bij het ouder worden. Ik ken trouwens veel jongeren en de schreeuwers die dit allemaal aanhangen zijn over het algemeen zelf niet de lieverdjes. Dus als je dat een realistische afspiegeling noemt van de maatschappij dan zou het ook aan je eigen vriendenkring kunnen liggen.
quote:Yeah right, Het is gewoon de mening van de doorsnee Nederlander, en niet van extreem rechts!
Op zondag 17 augustus 2003 16:26 schreef Waringin het volgende:[..]
Ik heb het over het fanatisme op Fok.
Dat is geen afspiegeling van de gehele nederlandse bevolking, jong en oud.
Extreem rechts heeft Fok overvallen.
Frontpage is al een uithangbord voor racisme en buitenlanderhaat.
De gehele nederlanderse bevolking is niet zo extreemrechts.terzijde memo voor de Fokcrew: in jullie policy staat iets over ..
Wat niet mag...
is discriminatie...Geldt dit nog ?
quote:Ja dat waren ook de standaard relschoppers, de hooligans van FC Den Bosch, die daar bij de rellen waren. Een kennis van ons die behandelt losgeslagen jongeren, en ze herkende er zo al flink wat. Pierre Bouleij was zelf ook geen lieverdje. Mijn vader die onderwees kleine Pierre, en die vriend van de oude, die had ook al een keer flink ruzie met mijn vader. Dat zijn allemaal 'johnnies'.
Op zondag 17 augustus 2003 16:28 schreef Jerruh het volgende:[..]
herinner jij nog de zaak Pierre Bouleij twee jaar geleden. precies hetzelfde, politie schiet iemand neer die op m af komt rennen met een mes, dit keer is het een nederlander. In dit geval ook weer protest tegen de politie, maar er wordt geen discriminatie gebruikt. Dit incident laat in vergelijking met de marokkaan twee dingen duidelijk zien
1) mensen zijn steeds meer gewend gevolgen van hun acties of verantwoordelijkheden af te schuiven op een ander. het is immers makkelijk gezegd da een ander het heeft gedaan want daardoor kan je je emoties of je schuldgevoel maar al te makkelijk kwijt. Mensen zijn gewoon zo dom geworden om niet dingen op zich te nemen terwijl ze maar al te goed weten wat ze gedaan hebben.
2) allochtonen vinden het heel makkelijk om deze schuldafschuiving te doen door middel van het roepen van het woord discriminatie. Waar in dit geval de autochtoon zijn woede richtte als zinsloos geweld, noemden de marokkanen dit disciminatie. Hoe gemakkelijk is hetniet om jezelf te reinigen door een ander de schuld te geven, en het liefst zo, dat je eigen geloof of bevolkingsgroep als een blok achter je staat. Als ze net als Bouleij hadden gezegd dat het aan de politie was, en het woord discriminatie niet hadden gebruikt, wisten waarschijnlijk een stuk minder marokkanen wie de schuldige was, nu is de schuldige bepaald door 1 woord: discriminatie.
quote:Amen
Op zondag 17 augustus 2003 16:31 schreef Jerommeke het volgende:[..]
Zou kunnen ja, maar bij mij is dat ook niet zo.. Toch strange, bijna overal waar ik kom, werk ,uitgaan, vrienden etc. Denken mensen er bijna hetzelfde over. Ze zijn het zat, allemaal dat hinderlijke gedrag, ik vind het spotten met onze maatschappij.
En ja Nederland gaat op anarchie af, we hebben een slechte economie, een Justitieapparaat van lik m'n reet, alles kan door de mazen in de wet.
Noem maar op, een bepaalde groep mensen, niet alleen buitenlanders nemen een loopje met ons. En hebben lak aan alles.
Hier stoor ik mij wel zo aan!En ik ben niet de enigste!!
quote:Dat heb ik nou ook, ik denk dat 'extreem-rechts' echt begint te leven onder de doorsnee Nederlander. Mensen durven het alleen niet te zeggen.
Op zondag 17 augustus 2003 16:34 schreef Jerommeke het volgende:[..]
Yeah right, Het is gewoon de mening van de doorsnee Nederlander, en niet van extreem rechts!
quote:Dat is 1 van de problemen. Het laatste wat Nederland heeft "meegemaakt" wat betreft politiek/maatschappelijke rampen is WOII. Dat feit is ook in alles terug te vinden:
Vaak hoor je over allerlei onderwerpen:
Daar zijn wij Nederlanders te nuchter voor.
Men is als de dood voor alles wat ook maar op enige manier aan nationalisme gerelateerd kan worden, verbiedt alles wat ook maar op enige manier gerelateerd zou kunnen worden aan de verschrikkingen in WOII (zo zul je in Nederland nooit de combinatie "SS" tegenkomen in een nummerbord), haalt bij ieder politiek/maatschappelijk vraagstuk de nazi's er weer bij en verketterd alles en iedereen die ook maar kritiek durft te hebben op de andere kant van het politieke spectrum. Dat na WOII al het politieke geweld, terreurdaden (aanslagen e.d.), systematische intimidatie en bedreigingen etc. juist van die "andere kant van het politieke spectrum" zijn gekomen wordt (tot op heden vrij efficient) naar de achtergrond verplaatst.
Men heeft hier zo'n collectief trauma opgelopen aan WOII, dat de enige constante die in hun standpunt te bespeuren valt is dat zoiets "nooit meer mag gebeuren". Hier ben ik het uiteraard 100% mee eens.
Maar dat men tegelijkertijd geen oog heeft voor al die andere zaken die weer zo'n tijd van verschrikkingen met zich mee kunnen (en zullen) brengen, is werkelijk triest.
Wat enkele jaren geleden nog als "vooroordelen" werd afgedaan, is inmiddels een verontrustende hoeveelheid keiharde feiten gebleken, onderbouwd en bewezen door talloze onderzoeken en cijfers. Nederland volgt wat dat betreft geen unieke koers, maar bevindt zich in hetzelfde schuitje als de rest van west-europa. Om te begrijpen waar deze koers ons heel zal leiden, hoeft alleen maar gekeken te worden naar andere west-europese landen die wat voorop liggen wat betreft deze trend (zie Frankrijk bv.). De situatie daar is niet meer dan het logische gevolg van hetgene wat de Nederlanders in de grote steden nu al dagelijks mogen/moeten ondervinden.
quote:Dan heb ik het verkeerd gehoord.
Op zondag 17 augustus 2003 16:13 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Lul toch niet, het waren vooral autochtonen. Die enkele allochtonen waren flink in de minderheid.
quote:Ik wil de mening niet verschuiven naar "extreem", maar rechtser is het wel aan het worden. En uitspraken van "Allemaal het land uit" slaat natuurlijk nergens op, we moeten een Justitieapparaat hebben dat daadkrachtig optreed, en en regering die van aanpakken weet! Zolang we dat niet hebben en krijgen, gaat het hiet in Nederland steeds meer bergaf, en je bent een naiveling als je dit niet wilt inzien.
Op zondag 17 augustus 2003 16:37 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Amen
[..]Dat heb ik nou ook, ik denk dat 'extreem-rechts' echt begint te leven onder de doorsnee Nederlander. Mensen durven het alleen niet te zeggen.
quote:En dat schijnen sommige mensen nog niet te zien. Dat het probleem er echt IS, en niet wordt verzonnen door 'extreem-rechts'.
Op zondag 17 augustus 2003 16:38 schreef Dhalsim het volgende:[..]
Wat enkele jaren geleden nog als "vooroordelen" werd afgedaan, is inmiddels een verontrustende hoeveelheid keiharde feiten gebleken, onderbouwd en bewezen door talloze onderzoeken en cijfers. Nederland volgt wat dat betreft geen unieke koers, maar bevindt zich in hetzelfde schuitje als de rest van west-europa. Om te begrijpen waar deze koers ons heel zal leiden, hoeft alleen maar gekeken te worden naar andere west-europese landen die wat voorop liggen wat betreft deze trend (zie Frankrijk bv.). De situatie daar is niet meer dan het logische gevolg van hetgene wat de Nederlanders in de grote steden nu al dagelijks mogen/moeten ondervinden.
quote:* Jerommeke zeer mee eens is.
Op zondag 17 augustus 2003 16:41 schreef Par4n0id het volgende:[..]
En dat schijnen sommige mensen nog niet te zien. Dat het probleem er echt IS, en niet wordt verzonnen door 'extreem-rechts'.
quote:Je gelooft maar wat je wil. Als jij dit zelf als waarheid ziet dan wens ik je succes met je missie. Ik ken zelf ook rechts-extremisten die ik in 2 groepen kan verdelen: de achterlijken die denken dat extreem-rechts (ik bedoel hiermee extreem-rechts die een poot aan de grond kunnen krijgen in Nederland dus niet de leeghoofden met kale koppen) de buitenlanders gaat wegwerken en de uitkeringstrekkers en lage lonen van de mensen gaat opschroeven want daar is geld voor als al die achterlijke buitenlanders weg zijn en de idioten die zelf best snappen waar het probleem ligt en die moeten het allemaal zelf maar weten want daar kan ik geen greintje respect voor opbrengen.
Op zondag 17 augustus 2003 16:31 schreef Jerommeke het volgende:[..]
Zou kunnen ja, maar bij mij is dat ook niet zo.. Toch strange, bijna overal waar ik kom, werk ,uitgaan, vrienden etc. Denken mensen er bijna hetzelfde over. Ze zijn het zat, allemaal dat hinderlijke gedrag, ik vind het spotten met onze maatschappij.
En ja Nederland gaat op anarchie af, we hebben een slechte economie, een Justitieapparaat van lik m'n reet, alles kan door de mazen in de wet.
Noem maar op, een bepaalde groep mensen, niet alleen buitenlanders nemen een loopje met ons. En hebben lak aan alles.
Hier stoor ik mij wel zo aan!En ik ben niet de enigste!!
quote:Maw: voordat ik je erop gewezen hebt dat er niks van waar is, heb je wel met het idee rondgelopen dat het 'weer die 'verdomde Marokkanen' zijn. Nu je weet dat het niet is zal dat gevoel niet verdwijnen.
Op zondag 17 augustus 2003 16:38 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Dan heb ik het verkeerd gehoord.
Conclusie: ook al was 'de' Marokkaanse jeugd in dit geval onschuldig, er lopen weer een aantal mensen rond die onterecht veronderstellen dat zij ervoor verantwoordelijk zijn, en dat draagt weer een steentje bij aan de onherstelbare haat jegens deze bevolkingsgroep en andere allochtonen.
quote:Dan ben ik maar naief dat is nog altijd beter dan dom.
Op zondag 17 augustus 2003 16:41 schreef Jerommeke het volgende:[..]
je bent een naiveling als je dit niet wilt inzien.
quote:Zoals?
Op zondag 17 augustus 2003 16:38 schreef Dhalsim het volgende:
Wat enkele jaren geleden nog als "vooroordelen" werd afgedaan, is inmiddels een verontrustende hoeveelheid keiharde feiten gebleken
quote:Mwah, me eigen ervaringen met Marokkanen (bedreigingen enzo), zijn sterker dan dit verhaal. Maar die de schlecker geplundert hebben zijn losgeslagen jongeren, en daar ben ik zoiezo voor dat ze strenger gestrafd worden.
Op zondag 17 augustus 2003 16:45 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Maw: voordat ik je erop gewezen hebt dat er niks van waar is, heb je wel met het idee rondgelopen dat het 'weer die 'verdomde Marokkanen' zijn. Nu je weet dat het niet is zal dat gevoel niet verdwijnen.
Ik ga er niet van uit dat je nu tegen je bron gaat vertellen dat het geen Marokkanen waren, en 'God' weet aan hoeveel mensen jouw bron onjuistheden heeft verteld.Conclusie: ook al was 'de' Marokkaanse jeugd in dit geval onschuldig, er lopen weer een aantal mensen rond die onterecht veronderstellen dat zij ervoor verantwoordelijk zijn, en dat draagt weer een steentje bij aan de onherstelbare haat jegens deze bevolkingsgroep en andere allochtonen.
(Dat ze uit de hambaken waren klopte toch wel? )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |