vraagje: zijn er hier mensen die nog acetaten van Queen / solo hebben liggen?? dan hoor ik dat graag!!
maar WOW
ik wil er wel heeeel veel hebben
hoe kom je daar aan enzo
vertel er wat meer over aub
quote:de pest is dat die lakkers ontzettend kwetsbaar zijn en hoorbaar verslijten na 10 a 15x draaien...
Op zaterdag 16 augustus 2003 11:50 schreef Kptelmo het volgende:
Wat betaal je eigenlijk voor zoiets ??? En wat staat erop ( mag je natuurlijk beantwoorden na het beluisteren) ??
op het moment heb ik er twee, de derde komt binnenkort mijn kant op. nu bezit ik:
- crazy little thing called love, 1979. een 10" acetaat met 7" groeven erin (dus de buitenste 3" ruimte is leeg) uit Amerika. helaas staat er de normale versie op, of bepaalde instrumenten zijn anders gemixed maar dat is dan niet te horen
kostte me toen zo'n 150 euro
- the great pretender, 1987. een solo 10" uit de UK met een erg mooi Abbey Road label. hetzelfde verhaal als die van hierboven
kostte me zo'n 190 euro
prijzen vallen dus best mee. alhoewel, je betaalt eigenlijk alleen voor de schijf want een hoes zit er bijna nooit bij (meestal alleen een fabriekshoes)
binnenkort mag ik een zeer leuke gaan verwachten en ben nu al helemaal in m'n nopjes erover. het is een 10" acetaat van het 1982 Queen nummer Las Palabras De Amor. als ik me goed heb laten informeren bevat deze geen label, maar wel een fabriekshoes met de tekst "MIX 2" wat inhoud dat er dus een andere mix op deze schijf staat. helaas is het geen spectaculaire nieuwe mix; alleen de gitaren e.d. zijn wat beter te horen maar toch erg leuk!
verder is me verteld dat deze 10" oorspronkelijk van de persoonlijke kapper van Freddie was en dat "MIX 2" in Freddie's handschrift is geschreven, maar dat kan natuurlijk net zo goed lulkoek zijn. het is in ieder geval een leuk verhaaltje
prijs... 280 euro
ik kan er nog eentje krijgen, maar die gaat me dan zo'n 3100 euro (!) kosten. helaas heb ik dat niet
het zoeken / opsporen van deze dingen is een hel, aangezien ze dus in feite alleen voor intern gebruik zijn voor bandleden etc en meestal worden weggegooid. het is dan ook geluk hebben als je er een tegenkomt komt
[Dit bericht is gewijzigd door RonB op 16-08-2003 18:40]
quote:exclusief is het zeker en daarom wil ik ze ook
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:38 schreef karoltje het volgende:
Klinkt behoorlijk exclusief!Hoe ben je eraan gekomen?
de eerste twee heb ik via een veiling gekocht, de nieuwste via een verzamelaar
Verder is er het Britse blad 'Record Collector', dit dikke blad komt iedere maand uit en staat vol met artikelen over verzamelobjecten (+ waardes) en mega, mega, mega veel advertenties van grotere en kleinere (postorder-) bedrijfjes die bijzonder en minder bijzonder materiaal verkopen...
quote:dat klopt. het is alweer een tijdje geleden dat ik dat blad voor het laatst kocht. moet ik misschien maar weer eens gaan doen. thanks for the reminder!
Op zondag 17 augustus 2003 15:29 schreef SevenWonders het volgende:
Verder is er het Britse blad 'Record Collector', dit dikke blad komt iedere maand uit en staat vol met artikelen over verzamelobjecten (+ waardes) en mega, mega, mega veel advertenties van grotere en kleinere (postorder-) bedrijfjes die bijzonder en minder bijzonder materiaal verkopen...
Hoe speel je ze af? Platenspeler?
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 17-08-2003 22:49]
quote:ja
Op zondag 17 augustus 2003 22:49 schreef Maidenfan het volgende:
Hoe speel je ze af? Platenspeler?
totdat ze gaar zijn (zeg maar na 20-40 x)
quote:Je moet ze gewoon onmiddelijk overzetten naar je computer. Zou zonder zijn als zoiets verloren gaat.
Op zondag 17 augustus 2003 23:17 schreef reem het volgende:[..]
ja
totdat ze gaar zijn (zeg maar na 20-40 x)
quote:Dat was geloof ik een acetate van The Reaction - Roger's band voor Smile (uit 1966). Er zijn er toendertijd geloof ik ongeveer 10 van gemaakt, waarvan een groot gedeelte vernietigd is (eentje werd doormidden gebroken, eentje werd als asbak gebruikt etc).
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:04 schreef Plengel het volgende:
Mag ik vragen welke acetaat die van 3100 euro is? en wat voor andere versie van welk nummer daar dan op staat?
Wat een lijers trouwens, je gaat zoiets toch niet als asbak gebruiken??????
quote:Het materiaal wat op die acetate staat, is dat wel intressant? of is het ook al op 'tig bootlegs verschenen, en is de opname is vrij slechte kwaliteit?
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:08 schreef RonB het volgende:
van die Reaction acetaat waarvoor ik dik 3000 moet neerleggen zijn er nu nog maar 2, hooguit 3. eentje ligt in Engeland, eentje in Duitsland en de ander zou Roger's moeder hebben, maar dat is slechts een gerucht. de andere twee zijn definitief kapot
maar goed, eerst moet ik 3 maanden werken en niks uitgeven zou ik hem willen kopen
quote:er zijn twee Reactions acetaten verschenen eind jaren 60. 1 daarvan is een 2 track, de ander een EP met 4 nummers. beiden zijn nooit ergens anders op verschenen buiten die acetaten. geluidskwaliteit hangt dus sterk vd acetaten af. of je hebt een slecht exemplaar of een puntgave. of het bijzonder is weet ik niet. heb ze dus nooit gehoord (zoals zovelen). maar voor Queen fans is ie leuk omdat de drummer erop mee drumt (en soms een beetje zingt meen ik). verder is er niks speciaals
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:08 schreef mandark2000 het volgende:
Het materiaal wat op die acetate staat, is dat wel intressant? of is het ook al op 'tig bootlegs verschenen, en is de opname is vrij slechte kwaliteit?
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 03:12 schreef RonB het volgende:[..]
er zijn twee Reactions acetaten verschenen eind jaren 60. 1 daarvan is een 2 track, de ander een EP met 4 nummers. beiden zijn nooit ergens anders op verschenen buiten die acetaten. geluidskwaliteit hangt dus sterk vd acetaten af. of je hebt een slecht exemplaar of een puntgave. of het bijzonder is weet ik niet. heb ze dus nooit gehoord (zoals zovelen). maar voor Queen fans is ie leuk omdat de drummer erop mee drumt (en soms een beetje zingt meen ik). verder is er niks speciaals
Ik heb een gerucht gehoord over een paar collectors die de opnames op cd hebben. Of het waar is weet ik echter ook niet - en dan nog, ze zullen de tracks echt niet ff op een website zetten voor iedereen om te downloaden...
quote:kwestie van de prioriteiten wat anders leggen
Op zondag 24 augustus 2003 11:44 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:
Inderdaad heel interessant, als ik nu veel geld had dan zou het ook mijn hobby geweest zijn, maar helaas. Ik moet het doen met de wat mindere objecten.
maar hopelijk ontvang ik de LPDA Mix 2 acetaat eind volgende week. dan zal ik hier een foto'tje plaatsen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |