abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:43:36 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12466833
"Natuurlijk hebben de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken" zei mevr Roddick (body shop) vooraanstaand figuur uit de anti-globaliseringswereld.

Eerst dacht iedereen natuurlijk dat de aanslagen van 11 september iets met de Amerikaanse steun aan Israel te maken hadden maar gezien de rethoriek van Bin Laden was het iedereen al snel duidelijk, de Islam hoort te strijden tegen de "ongelovigen". Alleen de anti-globalisten is het natuurlijk nog niet duidelijk. Het ligt volgens hen aan de armoede in de derde wereld die dan weer veroorzaakt worden door het bestaan van handelsbarrieres of juist het niet voldoende bestaan van handelsbarrieres. (Wat is mij nog steeds niet duidelijk. Maar ook weinig stenen en moletov-cocktails gezien met een tekst er op)

Wat ik nou zo "leuk" vind is dat ze zeggen dat de aanslagen van 11 september een politiek doel dienden ("tegen de armoede in de derde wereld", waar ik dus absoluut niet mee eens ben). Maar als ze nu zeggen dat de islam gebruikt wordt voor politieke doeleinden mogen we dan ook niet de vraag stellen ofdat de islam van het prille begin af aan een politiek doel dient.

Een waarlijk teken voor lieden die aandachtig zijn.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:45:35 #2
60090 Akkersloot
pi_12466882
Ben overigens twee weken geblokkeerd geweest. Waarschijnlijk vanwegen mijn post dat ik nu geplaatst heb onder "Geloof, bijbel Centraal) .
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:46:08 #3
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12466899
En om nou te zeggen dat je ervan geleerd hebt, nee...
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12467034
Ik begrijp geen moer van je post...dat je dat maar weet..
pi_12467054
Slaat nergens op. De aanslagen werden gepleegd door RIJKE Saoediers. Mensen die gehersenspoeld zijn, die denken hun geloof te dienen maar juist het tegengestelde ermee bereikt hebben.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:00:34 #6
60090 Akkersloot
pi_12467259
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En om nou te zeggen dat je ervan geleerd hebt, nee...
Nog bedankt overigens, mod.

Ik laat mij overigens niet hersenspoelen dat "Het staat een gelovige niet dat hij een andere doodt" en "ongelovigen brengen verderf" geen fascisme is. "verkeerd geinterpreteerd" "je moet heel de koran lezen" ha ha.

En helemaal leuk "een beetje meer respect" Voor een doctrine die zegt dat ik als "ongelovige" brandt in de hel.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:07:19 #7
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_12467392
net een maand hier en dan al zo bijdehand ... ik denk dat je snel een ip ban heb
raise up !!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:08:44 #8
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_12467428
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nog bedankt overigens, mod.

Ik laat mij overigens niet hersenspoelen dat "Het staat een gelovige niet dat hij een andere doodt" en "ongelovigen brengen verderf" geen fascisme is. "verkeerd geinterpreteerd" "je moet heel de koran lezen" ha ha.

En helemaal leuk "een beetje meer respect" Voor een doctrine die zegt dat ik als "ongelovige" brandt in de hel.

en bans worden niet op het forum besproken n00b
raise up !!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:14:52 #9
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12467580
Het is in ieder geval duidelijk dat je geen enkel benul hebt mbt de dingen waar je over roept..
Er zijn twee soorten waarheid.. De oppervlakkige waarheid waarvan het tegendeel duidelijk onwaar is, en de diepgaande waarheid.. waarvan het tegendeel evenzeer waar is!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:16:33 #10
60090 Akkersloot
pi_12467611
Behalve die groepering die denkt, of alleen maar zegt, dat de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken hebben zijn er ook nog mensen die denken dat het met het Israel beleid van de VS te maken heeft.

Dan zouden ook de 100.000 slachtoffers van de fundamentalistische moslims in Algerije met Israel te maken hebben.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:18:21 #11
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12467653
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:16 schreef Akkersloot het volgende:
Behalve die groepering die denkt, of alleen maar zegt, dat de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken hebben zijn er ook nog mensen die denken dat het met het Israel beleid van de VS te maken heeft.

Dan zouden ook de 100.000 slachtoffers van de fundamentalistische moslims in Algerije met Israel te maken hebben.

Deze wijze woorden zeggen genoeg:
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:14 schreef paradoks het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat je geen enkel benul hebt mbt de dingen waar je over roept..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:20:38 #12
60090 Akkersloot
pi_12467695
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:14 schreef paradoks het volgende:
Deze post lijkt mij toch mijn visie te ondersteunen
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:52 schreef BabeWatcher het volgende:
Slaat nergens op. De aanslagen werden gepleegd door RIJKE Saoediers. Mensen die gehersenspoeld zijn, die denken hun geloof te dienen maar juist het tegengestelde ermee bereikt hebben.
Paradoks geloof je echt dat de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken hebben. De bomaanslag in Bali valt dat ook onder de strijd tegen de armoede in de derde wereld ?
pi_12467743
Ik hoor moslims altijd praten over dat je niet zomaar iemand wat aan mag doen, maar : oog om oog, tand om tand.

Dus in dat opzicht zijn de aanslagen goed te praten vanuit de islam. Het wordt dan gecontrasteerd met het "gebruiken" met de uitgebuitte moslimlanden (olie e.d.).

Vanuit dat opzicht, zoiets dus. En dat maakt de islam geen politieke beweging, want ze reageren op die manier tegen misbruik van macht en uitbuiting, oog om oog, tand om tand.

Dat dus voor dat deel, maar ik meen dat ik Bin Laden ook een verband hoorde maken met de Palestijnse kwestie. Het is natuurlijk een kwestie die op meerdere manieren kan worden geinterpreteerd, maar anti-globalistisch ? Nee, dat is niet de directe achtergrond denk ik.

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:26:30 #14
60090 Akkersloot
pi_12467843
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Deze wijze woorden zeggen genoeg:
[Op vrijdag 15 augustus 2003 22:14 schreef paradoks het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat je geen enkel benul hebt mbt de dingen waar je over roept]
Nou, moderator Wile E Coyote, om dan toch misschien enigzins in discussie te komen waar zijn dan volgens jou de aanslagen van 11 september aan te danken ?

a. aan de armoede in de derde wereld
b. aan de islam (dat wat het gevolg is van het boek de koran)
c. het israel beleid van de VS.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:27:46 #15
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12467877
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:26 schreef Akkersloot het volgende:

[..]
a. aan de armoede in de derde wereld
b. aan de islam (dat wat het gevolg is van het boek de koran)
c. het israel beleid van de VS.

D. > none of the above!
Er zijn twee soorten waarheid.. De oppervlakkige waarheid waarvan het tegendeel duidelijk onwaar is, en de diepgaande waarheid.. waarvan het tegendeel evenzeer waar is!
pi_12467931
a en c
(Niet ANC nee en ook niet C&A)
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:34:09 #17
60090 Akkersloot
pi_12468017
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:22 schreef elcastel het volgende:
Het wordt dan gecontrasteerd met het "gebruiken" met de uitgebuitte moslimlanden (olie e.d.).
Zou het dan niet verstandiger zijn om als democraten de macht in het eigen land over te nemen om over de eigen olie te beslissen. Ik heb Bin Laden nog niet horen zeggen van "Ik ben democraat maar ..."
quote:
maar ik meen dat ik Bin Laden ook een verband hoorde maken met de Palestijnse kwestie. Het is natuurlijk een kwestie die op meerdere manieren kan worden geinterpreteerd,
Iedereen moet natuurlijk wel begrijpen dat iedereen die maar iets tegen de VS heeft zich met de Palestijen kwestie, vooral in het moslimse, zich heel erg populair maakt.
quote:
maar anti-globalistisch ? Nee, dat is niet de directe achtergrond denk ik.
bedankt.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:36:37 #18
60090 Akkersloot
pi_12468076
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:27 schreef paradoks het volgende:
D. > none of the above!
Laat mij delen in uw wijsheid. a.u.b.

Het prijsniveau van de putoptie Daxx ?

vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:37:24 #19
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12468101
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:30 schreef elcastel het volgende:
a en c
(Niet ANC nee en ook niet C&A)
Denk je echt a en c ? ..
Ik denk dat a een gevolg is van kapitalisme
en dat c slechts een symptoom is van waar het om draait..
de opstanding tegen de totale ontwaarding van de wereld, tegen de wegwerp maatschappij en dat soort dingen, waar Amerika nou toevallig de meest extreme vertegenwoordiger van is.
pi_12468160
Je kunt natuurlijk niet om de politieke overmacht van de VS heen, zeker in de olierijke landen, daar worden anti-VS idealen gewoon afgekocht m.b.v. die olie. Daar heerst natuurlijk een frustratie over.

Daarnaast natuurlijk die Palestijnse kwestie, hoe je het ook went of keert, de VS heeft er een flinke vinger in de pap en doet er (in veler ogen) niks te weinig aan.

Omdat die "verkeerd gebruikte" macht een hot-item is bij 9/11, zien anti-globalisten dat misschien ook wel als hun zaak, ik zie dat duidelijk niet (direct) zo.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:48:09 #21
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12468294
juist, de politieke overmacht..
maar is dat de essentie [zover je daar over kan praten bij zoiets complex] ik heb het idee dat die macht van de VS 'alleen maar' DE grootste frustratie is.. zowieso het soort machtsvertoon die gebaseerd is op 'domme' kracht en overwicht.
Kurt Vonnegut schreef eens:
De hele wereld kent verhalen over een arme man die ondanks zijn arm zijn tóch een zeer bewonderenswaardig man was. Behalve Amerika, daar haten de armen zichzelf omdat ze per definitie waardeloos zijn zonder geld.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:55:32 #22
60090 Akkersloot
pi_12468485
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:48 schreef paradoks het volgende:
juist, de politieke overmacht..
En wordt islam dus (zogenaamd )gebruikt voor een politiek doel (volgens de theorie dat de aanslagen van 11 september iets met onderdrukking van de derde wereld te maken hebben)
pi_12468557
Wat de antiglobalisten zeggen is dat armoede (idd in stand gehouden door o.a. handelsbarričres en kutbeleid van het IMF) een prima omgeving creėert voor het recruteren van terroristen. En dat is ook zo.
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:01:28 #24
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_12468607
Ik heb maar alte vaak het idee dat het belangrijker is iemand als moordenaar aan te wijzen dan dat de goeie persoon in de bak komt simpelweg ter verzadiging. (komt voor laten we het zo stellen, er zitten absoluut voordelen aan)

Als er een duidelijk idee achter zat zou men dan niet op een bepaalde manier aangeven waar zij op doel(d)en? Anders is het pure amerikanen haat, of een voorbereiding op iets groters.

Dan kan ik nog veel over het hoofd zien. had ik maar alle feiten voor me neus..

Mundus vult decipi
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:09:16 #25
60090 Akkersloot
pi_12468776
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:58 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat de antiglobalisten zeggen is dat armoede (idd in stand gehouden door o.a. handelsbarričres en kutbeleid van het IMF) een prima omgeving creėert voor het recruteren van terroristen. En dat is ook zo.
Je woont op een toeristen eiland (Bali) en dan ga je een bomaanslag plegen. Heeft dat iets met armoede te maken ?
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:12:22 #26
60090 Akkersloot
pi_12468857
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:58 schreef Meneer_Aart het volgende:
Maar aangezien niemand durft te zeggen dat dergelijke aanslagen met de islam te maken hebben dan zeg je in feite alleen maar "het ligt aan de armoede in de derde wereld".

In de trend van "Kijk een arme sloeber pleegt een bomaanslag"

vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:14:07 #27
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12468901
als er een duidelijk idee achter zat.. dan zouden ze dat toch zeggen? Kweetnie hoor maar.. heb je de VS ooit -duidelijk- horen zeggen wat ze willen? [hegemonie] Het hele conflict kan alleen maar bestaan zolang de meeste mensen niet snappen wat er aan de hand is, dan kun je die lekker manipuleren. De ene kant doet dit manipuleren met geld en ego.. de andere kant doet hetzelfde via geloof en fanatisme.
kies maar een kant..

[Dit bericht is gewijzigd door paradoks op 15-08-2003 23:14]

pi_12468918
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar aangezien niemand durft te zeggen dat dergelijke aanslagen met de islam te maken hebben dan zeg je in feite alleen maar "het ligt aan de armoede in de derde wereld".

In de trend van "Kijk een arme sloeber pleegt een bomaanslag"

Nee natuurlijk niet. De armoede is 1 factor van vele, waaronder het politieke karakter van bepaalde islamitische stromingen.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:24:38 #29
60090 Akkersloot
pi_12469149
Nog een ander facet. Volgens mij zijn die aanslagplegers gewoon direkt geinteresseerd dat er door dergelijke aanslagen meer armoede in de wereld komt. Want hoe meer armoede hoe meer mensen gelovig en vooral dom blijven .

En dan moeten we natuurlijk niet die anti-globalisten steunen die met hun economische waan ideeen alleen maar naar meer armoede in de wereld sturen. (zie topic kapitalisme en marxisme)

Als Al Quida echt streeft naar afschaffing van handelsbarrieres (en dus meer welvaart) dan gooien ze alleen maar hun eigen ruiten in.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:28:20 #30
60090 Akkersloot
pi_12469256
Met "de aanslagen van 11 september hebben met de armoede in de derde wereld te maken" zeg je in feite niets anders dan "het ligt niet aan de islam".

Gewoon erkennen dat islam het toppunt van domheid is (je hebt vrede. Je zegt dat iedereen jouw geloof moet aannemen. Dan ga je oorlog voeren om iedereen die "vredelievende" godsdienst bij te brengen. Met als doel vrede) en dé oorzaak van de aanslagen van 11 september kost niemand iets.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 15-08-2003 23:35]

pi_12469319
Is het zo moeilijk te begrijpen dat (het bestrijden van) armoede niet tot de directe doeleinden van moslimterroristen behoort, maar een indirecte factor is voor het ontstaan van broeinesten van terrorisme? In veel Derde Wereldlanden staat de rijkdom van de verwesterde elite in schril contrast met de verpauperde staat van de rest van de bevolking, en botst bovendien met de traditionele cultuur. Dat zet kwaad bloed en schept een omgeving voor terrorisme.
pi_12469339
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:28 schreef Akkersloot het volgende:
Met "de aanslagen van 11 september hebben met de armoede in de derde wereld te maken" ze je in feite niets anders dan "het ligt niet aan de islam".
Onzin.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:49:26 #33
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12469796
quote:
Met "de aanslagen van 11 september hebben met de armoede in de derde wereld te maken" zeg je in feite niets anders dan "het ligt niet aan de islam".

Gewoon erkennen dat islam het toppunt van domheid is (je hebt vrede. Je zegt dat iedereen jouw geloof moet aannemen. Dan ga je oorlog voeren om iedereen die "vredelievende" godsdienst bij te brengen. Met als doel vrede) en dé oorzaak van de aanslagen van 11 september kost niemand iets.

laat me raden.. LPF stemmer?? of nog dommer?
pi_12471130
quote:
Leer toch lezen...
"hebben te maken met" is iets heel anders dan "worden alleen veroorzaakt door".

En dit topic gaat naar C&H.

Unox, the worst operating system.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 02:06:29 #35
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12472478
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:49 schreef paradoks het volgende:

[..]

Makkelijk he, een ander een label opplakken...
Alles is één
pi_12474389
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je woont op een toeristen eiland (Bali) en dan ga je een bomaanslag plegen. Heeft dat iets met armoede te maken ?

Dat iets een toeristeneiland is, wil niet eggen dat er geen armoede heerst.
Waarmee ik het niet aan de eventuele armoede zou willen wijten.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 09:05:14 #37
60090 Akkersloot
pi_12474530
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:31 schreef Meneer_Aart het volgende:

[Op vrijdag 15 augustus 2003 23:28 schreef Akkersloot het volgende:
Met "de aanslagen van 11 september hebben met de armoede in de derde wereld te maken" zeg je in feite niets anders dan "het ligt niet aan de islam"]

Onzin.

Als je tegelijkertijd de islam afschildert als een "vredelievende" godsdienst natuurlijk wel.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 09:11:23 #38
60090 Akkersloot
pi_12474562
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 00:46 schreef Schorpioen het volgende:

Met "de aanslagen van 11 september hebben met de armoede in de derde wereld te maken" zeg je in feite niets anders dan "het ligt niet aan de islam]

Leer toch lezen...
"hebben te maken met" is iets heel anders dan "worden alleen veroorzaakt door".

Als je tegelijker tijd beweert dat ik "ongelovigen dienen als brandstof in de hel" koran 2:24 "verkeerd interpreteer" of "uit de context ruk" (ja na 2 weken verbanning is mijn geheugen in deze nog vrij goed) wel.
quote:
En dit topic gaat naar C&H.
Dat anti-kapitalisme of "anti-globalisme" is niets meer of minder dan een levensovertuiging. Maar wel meer levensbeschouwelijke en godsdienstonderwerpen ("Wat is de definitie van een Christen") gaan naar de C&H-Goelag.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 09:14:41 #39
60090 Akkersloot
pi_12474589
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:49 schreef paradoks het volgende:

Gewoon erkennen dat islam het toppunt van domheid is (je hebt vrede. Je zegt dat iedereen jouw geloof moet aannemen. Dan ga je oorlog voeren om iedereen die "vredelievende" godsdienst bij te brengen. Met als doel vrede) en dé oorzaak van de aanslagen van 11 september kost niemand iets]

Dat je niet de dooddoener "Islam-hater zeker" of "anti-Marxist zeker" gebruikt.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 09:24:08 #40
60090 Akkersloot
pi_12474648
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 02:06 schreef dr.Tesla het volgende:

[.Op vrijdag 15 augustus 2003 23:49 schreef paradoks het volgende:..]

laat me raden.. LPF stemmer?? of nog dommer?]

Makkelijk he, een ander een label opplakken...

Dank je dr. Tesla. Maar die opmerking van paradoks valt niet onder "etiketje" plakken maar onder "dooddoener". Een dooddoener is een opmerking waarmee men de discussie denkt af te slaan omdat men meent dat zijn mening onder de algemeen geldende normen en waarden valt. Men mag niets over de islam zeggen en men mag niets tegen het marxisme zeggen. Want dat zijn nu eenmaal dingen die "iedereen moet accepteren". Vandaar dooddoener.

Psychologische dingen als "dooddoener" moet Paradox toch wel kennen . Onder de topic "Marxisme en Kapitalisme" meent hij immers "concurrentie lijdt tot lagere prijzen" psychologisch en niet-economisch te kunnen verklaren.

pi_12474764
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:24 schreef Akkersloot het volgende:

Dank je dr. Tesla. Maar die opmerking van paradoks valt niet onder "etiketje" plakken maar onder "dooddoener". Een dooddoener is een opmerking waarmee men de discussie denkt af te slaan omdat men meent dat zijn mening onder de algemeen geldende normen en waarden valt. Men mag niets over de islam zeggen en men mag niets tegen het marxisme zeggen. Want dat zijn nu eenmaal dingen die "iedereen moet accepteren". Vandaar dooddoener.

Psychologische dingen als "dooddoener" moet Paradox toch wel kennen . Onder de topic "Marxisme en Kapitalisme" meent hij immers "concurrentie lijdt tot lagere prijzen" psychologisch en niet-economisch te kunnen verklaren.

Och, dooddoener of etiket, feit blijft dat de enige stelling die jij accepteert degene is die jij wilt horen en in jouw geval is dat (maar gezien de historie geldt dat voor al jouw topics) een of andere bevestiging van jouw gedachten over de Islam als een soort allesomvattend kwaad.

Dat is dus geen basis voor een discussie en vandaar dat er dooddoeners gebruikt worden, ik ga niet eens inhoudelijk op deze zinloze discussie in.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 16-08-2003 10:19]

pi_12474857
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:43 schreef Akkersloot het volgende:
"Natuurlijk hebben de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken" zei mevr Roddick (body shop) vooraanstaand figuur uit de anti-globaliseringswereld.

Eerst dacht iedereen natuurlijk dat de aanslagen van 11 september iets met de Amerikaanse steun aan Israel te maken hadden maar gezien de rethoriek van Bin Laden was het iedereen al snel duidelijk, de Islam hoort te strijden tegen de "ongelovigen". Alleen de anti-globalisten is het natuurlijk nog niet duidelijk. Het ligt volgens hen aan de armoede in de derde wereld die dan weer veroorzaakt worden door het bestaan van handelsbarrieres of juist het niet voldoende bestaan van handelsbarrieres. (Wat is mij nog steeds niet duidelijk. Maar ook weinig stenen en moletov-cocktails gezien met een tekst er op)

Wat ik nou zo "leuk" vind is dat ze zeggen dat de aanslagen van 11 september een politiek doel dienden ("tegen de armoede in de derde wereld", waar ik dus absoluut niet mee eens ben). Maar als ze nu zeggen dat de islam gebruikt wordt voor politieke doeleinden mogen we dan ook niet de vraag stellen ofdat de islam van het prille begin af aan een politiek doel dient.

Karen Armstrong -erkend deskundige inzake fundamentalisme- zegt ongeveer hetzelfde. Iig dat zulks eveneens een rol speelt. Er is niet alleen sprake van economische globalisering, ook is er culturele globalisering. De culturen convergeren naar een punt waarop er slechts 1 soort wereldcultuur lijkt te gaan ontstaan. Eerst komt de economie, die al vrij ongunstig werkt voor 3de wereldlanden, daarna komt met de economie ook de cultuur, die vervolgens afbreuk doet aan de "pure" normen en waarden van de Islam, volgens de fundamentalisten.

Vergeet niet dat de Islamitische wereld in het begin van de expansie van Europa redelijk welwillend stond tegenover het Westen, maar dat door zeer nare ervaringen met het verwesteringsproces in tal van Islamitische landen (Egypte, Iran, Irak, Turkije (onder AtaTürk) etc.) een enorm wantrouwen is gegroeid tegen met name de VS. Als je het boek De strijd om God van Armstrong leest dan zul je dit begrijpen. Fundamentalistische Islamieten zien zich zelf als ratten in het nauw en je kunt ze niet eens ongelijk geven.

I´m back.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 09:57:02 #43
60090 Akkersloot
pi_12474878
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:40 schreef Tijger_m het volgende:

, feit blijft dat de enige stelling die jij accepteert degene is die jij wilt horen en in dat geval is dat (maar gezien de historie geldt dat voor al jouw topics) een of andere bevestiging van jouw gedachten over de Islam als een soort allesomvattend kwaad.

Mag iemand dan ook niet zeggen dat het Hitler-fascisme een allesomvattend kwaad is als anderen zeggen dat ik Mein Kampf en "Buitenlanders brengen verderf" zogenaamd verkeerd interpreteer ?

Overigens had ik ook als topics "Wat is de definitie van een Christen?" en "Liegen tegen God. Kan dat (Saffira en Annasias)". Hebben helemaal niets met de Islam te maken.

zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:03:29 #44
60090 Akkersloot
pi_12474927
quote:
[b]Fundamentalistische Islamieten zien zich zelf als ratten in het nauw en je kunt ze niet eens ongelijk geven.
Begrijp je hun visie of heb je er begrip voor ? (Heel twee verschillende dingen volgens mij. Begrijpen en begrip hebben voor. Leidt volgens mij vaak tot misverstanden. Begrijpen is het resultaat van een louter denkproces. Begrip hebben voor zit een rechtvaardiging lichtelijk verwerkt).

Het kan toch niet zo zijn dat een groeiende afvalligheid van de islam in Irak, Iran enz twee jumbo's in het WTC rechtvaardigen.

pi_12474988
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:03 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Begrijp je hun visie of heb je er begrip voor ? (Heel twee verschillende dingen volgens mij. Begrijpen en begrip hebben voor. Leidt volgens mij vaak tot misverstanden. Begrijpen is het resultaat van een louter denkproces. Begrip hebben voor zit een rechtvaardiging lichtelijk verwerkt).

Het kan toch niet zo zijn dat een groeiende afvalligheid van de islam in Irak, Iran enz twee jumbo's in het WTC rechtvaardigen.

Ik begrijp vanuit hun perspectief hun visie. Zeker in het verleden heeft het Westen zich schandalig gedragen en zich schandalig verrijkt aan het zwarte goud over de ruggen heen van de kwakkelende Islamitische economieėn. De enorme armoede is voor een deel hieraan te wijten. Daarnaast ligt de fout ook bij het feit dat dit soort landen immer autocratisch zijn geweest, met een elite die zich niet zelden bond aan de economische belangen van het Westen. Slechts democratie zou redding kunnen betekenen, maar daar heb je wel een brede hoogopgeleide onafhankelijk denkende middenklasse voor nodig en die heeft zich vrijwel nergens kunnen ontwikkelen. Verder zijn de gruweldaden en onderdrukking die door verwestering/modernisering in dit soort landen zijn begaan een zeer terechte reden om wantrouwen te koesteren tegen alles wat uit het Westen komt.

Maar in mijn optiek zou men toch, nu onder geheel andere voorwaarden, langzaam moeten moderniseren.

I´m back.
pi_12475082
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:57 schreef Akkersloot het volgende:

Mag iemand dan ook niet zeggen dat het Hitler-fascisme een allesomvattend kwaad is als anderen zeggen dat ik Mein Kampf en "Buitenlanders brengen verderf" zogenaamd verkeerd interpreteer ?

Vrijheid van meningsuiting garandeerd jou het recht om die dingen te zeggen maar het geeft anderen geen verplichting met jou in discussie te gaan daarover.
Discussie heeft al doel op een civiele manier gedachten uit te wisselen ten einde aan een beter wederzijds begrip te komen, jij wijst consequent alles af wat niet in jouw kraam te pas komt ergo discussie is overbodig.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:20:42 #47
60090 Akkersloot
pi_12475619
quote:
[b] jij wijst consequent alles af wat niet in jouw kraam te pas komt ergo discussie is overbodig.
Ik heb toch gewoon gediscussieerd met mensen die bijvoorbeeld beweren "je moet de koran in zijn tijdgeest kunnen plaatsen". Dan zeg ik dus ""wijsheid en zeker goddelijke wijsheid gelden voor alle tijden dus het kan niet zijn dat een "goddelijke openbaring" zoals de bijbel en de koran zouden zijn in "hun tijdsgeest" gezien moeten worden"". Ik noem dat discussieren.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 16-08-2003 11:27]

zondag 17 augustus 2003 @ 02:13:27 #48
64203 Marocano
Strijder van Allah
pi_12492373
Akkersloot,

De Islam verschilt op maar weinig punten van het Christendom. De Koran is een "revisie" van de Bijbel. Dat de gebruiken en gewoontes verschillen hoeft het niet meteen achterlijk of ouderwets te maken. Sommige mensen houden zich nou eenmaal graag aan tradities. Meisjes dragen een hoofddoek ter bescherming tegen het oog van de man, enzovoorts. Dat sommigen het achterlijk vinden als Moslimmannen graag in "lange jurken" lopen of een baard laten, dan zou ik zeggen kijk eens in een klooster bijvoorbeeld. Omdat het in Nederland langzaam ontzuild is geraakt, betekent niet dat andere delen van de wereld of religies dat ook willen.

De aanslagen van 11 september zijn niet "de oorzaak van de Islam", maar ze ze worden wel uit naam van de Islam gepleegd.

Dan zal jij denken, "nou dat is toch hetzelfde", of "dat is bijna hetzelfde", maar nee... Uit naam van de Islam wil zeggen dat Amerika en Israel en Groot Britannie zich zeer veel schuldig maken en hebben gemaakt aan onderdrukking, moord, en vernedering van Moslims op de gehele wereld. En Arabische dictaturen die met hulp van Amerika zijn opgezet/in stand gehouden om de Islamitische bevolking te onderdrukken bij opstanden en dergelijken. Egypte, Saudi-Arabie, Algerije, enz.

Een heel belangrijk punt is ook Israel en de Palestijnen. Daar manifesteerde Amerika zich dus echt wel als helper en bondgenoot van Israel. Nee wat zeg ik... dat zijn ze gewoon... ze geven dat openlijk toe... Amerika stikt van de Israelische/Joodse "stemmentrekkers". Leuk voor de verkiezingen...

Islam is niet zozeer "Vijand van het Westen"... of omgekeerd... Maar er zijn bepaalde figuren die opstaan (Osama Bin Laden) en met zich heel wat mensen achter zich weten te krijgen, met al die argumenten die hij wel op te voeren heeft om Amerika en bondgenoten ook daadwerkelijk als vijand van de Islam te zien. Nergens in de Koran staat dat je Amerika moet haten of zo... of het Westen... laat staan bestrijden... het heeft gewoon te maken met de tijd van NU....

zondag 17 augustus 2003 @ 09:45:13 #49
60090 Akkersloot
pi_12495014
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 02:13 schreef Marocano het volgende:
Akkersloot,

De Islam verschilt op maar weinig punten van het Christendom. De Koran is een "revisie" van de Bijbel. Dat de gebruiken en gewoontes verschillen hoeft het niet meteen achterlijk of ouderwets te maken. Sommige mensen houden zich nou eenmaal graag aan tradities. Meisjes dragen een hoofddoek ter bescherming tegen het oog van de man, enzovoorts. Dat sommigen het achterlijk vinden als Moslimmannen graag in "lange jurken" lopen of een baard laten, dan zou ik zeggen kijk eens in een klooster bijvoorbeeld. Omdat het in Nederland langzaam ontzuild is geraakt, betekent niet dat andere delen van de wereld of religies dat ook willen.

Maar die hoofddoekjes of lange jurken is mijn probleem dan ook helemaal niet. Hoewel je met die hoofddoekjes en burka's juist een probleem creeert. Te weten dat als mannen amper vrouwen zien men als man dat juist als erotisch zien. In china wikkelden vrouwen hun voeten in en, niet lachen, daar zagen mannen blote vrouwen voeten als erotisch. Iedereen die een beetje verstand daar van heeft weet dat. Maar het vreemde zou dan zijn dat iets goddelijks ("Allah") dat niet zou weten. Dus gewoon alweer een bewijs dat heel dat boek de koran gewoon mensenwerk is. Verder kan het dragen van een hoofddoekje dan wel een verplichting zijn volgens orthodoxe moslims. Feit is dat meisjes die geen hoofddoekje dragen soms voor "hoer" worden uitgescholden. Wat een vredelievende godsdienst. Over die vergelijking met de bijbel. De bijbel is volgens mij ook niet goddelijk. Ben hier overigens 2 weken in de ban geweest omdat ik zei dat Jezus Christus wel in de hel moet zitten als hij zei dat alleen gelovige mensen naar de hemel zouden gaan. Echt geen doctrine van Jezus wat nu bij draagt aan een betere wereld zou ik zeggen.
quote:
De aanslagen van 11 september zijn niet "de oorzaak van de Islam", maar ze ze worden wel uit naam van de Islam gepleegd.

Dan zal jij denken, "nou dat is toch hetzelfde", of "dat is bijna hetzelfde", maar nee... Uit naam van de Islam wil zeggen dat Amerika en Israel en Groot Britannie zich zeer veel schuldig maken en hebben gemaakt aan onderdrukking, moord, en vernedering van Moslims op de gehele wereld. En Arabische dictaturen die met hulp van Amerika zijn opgezet/in stand gehouden om de Islamitische bevolking te onderdrukken bij opstanden en dergelijken. Egypte, Saudi-Arabie, Algerije, enz.

Maar wie zich een beetje in de Algerijnse kwestie verdiept is weet dat een machtsovername door het FIS gewoon het einde van de democratische rechtsstaat zou betekenen. Overigens hebben de Algerijnen geen militaire hulp nodig van buiten om het FIS onder de duim te houden. Ondanks, of juist dankzij, dat fundamentalistische moslims tot nu toe al 100.000 in hun ogen "afvallige" moslims hebben vermoord.
quote:
Een heel belangrijk punt is ook Israel en de Palestijnen. Daar manifesteerde Amerika zich dus echt wel als helper en bondgenoot van Israel. Nee wat zeg ik... dat zijn ze gewoon... ze geven dat openlijk toe... Amerika stikt van de Israelische/Joodse "stemmentrekkers". Leuk voor de verkiezingen...
[/qoute]
Zou amerika nu zoveel moeite doen voor 5 of 6 % van haar kiezers.
[quote]

Islam is niet zozeer "Vijand van het Westen"... of omgekeerd... Maar er zijn bepaalde figuren die opstaan (Osama Bin Laden) en met zich heel wat mensen achter zich weten te krijgen, met al die argumenten die hij wel op te voeren heeft om Amerika en bondgenoten ook daadwerkelijk als vijand van de Islam te zien. Nergens in de Koran staat dat je Amerika moet haten of zo... of het Westen... laat staan bestrijden... het heeft gewoon te maken met de tijd van NU....

Nou in dat rijtje dat je van Concac heb gequot kan er wel een paar uithalen. "Een moslim moet strijden tegen de ongelovigen totdat de godsdienst aan Allah behoort".
  zondag 17 augustus 2003 @ 10:03:34 #50
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12495091
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:43 schreef Akkersloot het volgende:

Volgens mij zijn jullie nogal afgedwaald van het beginpunt van Akkersloot. Eens even kijken of ik zijn beginpost goed interpreteer.
quote:
Maar als ze nu zeggen dat de islam gebruikt wordt voor politieke doeleinden mogen we dan ook niet de vraag stellen ofdat de islam van het prille begin af aan een politiek doel dient.
Daar gaat het om...dat is je stelling Nou, om daar antwoord op te geven: de beweegredenen van Mohammed om een nieuwe godsdienst te 'stichten' zullen voor ons nooit geopenbaard worden. De moslims die in Mohammed geloven echter, zullen niet denken dat de Islam louter politieke doeleinden dient: voor hen is het puur religieus.
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  zondag 17 augustus 2003 @ 12:11:02 #51
60090 Akkersloot
pi_12496479
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 02:13 schreef Marocano het volgende:
Akkersloot,
Dus jij zegt dat de Islam nu gebruikt wordt voor een politiek doel.

Marocano, zou heel die Islam niet van het prille begin af aan niet een politiek doel hebben gehad. Zoals het O.T. tot doel had om een bepaald volk een "door God uitverkoren status" te geven.

Waarom zou alleen Bin Laden de Islam misbruiken en de "profeet" Mohammed niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 17-08-2003 12:17]

zondag 17 augustus 2003 @ 13:38:31 #52
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12498144
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 12:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat de Islam nu gebruikt wordt voor een politiek doel.

Marocano, zou heel die Islam niet van het prille begin af aan niet een politiek doel hebben gehad. Zoals het O.T. tot doel had om een bepaald volk een "door God uitverkoren status" te geven.

Waarom zou alleen Bin Laden de Islam misbruiken en de "profeet" Mohammed niet.

Bin Laden 'misbruikt' de Islam niet, bij 'gebruikt' de Islam. In zijn ogen rechtvaardigd de Islam zijn acties. En ja inderdaad, hierbij word de Islam gebruikt voor politieke doeleinden. Maar dat is wat hij (en andere radicale moslims) willen: een vereniging van politiek en religie in een autocratische, Islamitische staat.
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  zondag 17 augustus 2003 @ 13:45:07 #53
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12498271
De armoede wordt gebruikt om mensen te rekruteren, maar het is niet de oorzaak, kijk maar naar Latijns-Amerika. De oorzaak is de oprukkende Westerse cultuur, en sommige geschifte imams en dergelijke kunnen daar niet goed tegen. Immers, die Westerse cultuur is vrijwillig door de moslim-bevolking gekozen en dat mag natuurlijk niet.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zondag 17 augustus 2003 @ 14:37:29 #54
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_12499389
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:45 schreef tvlxd het volgende:
De armoede wordt gebruikt om mensen te rekruteren, maar het is niet de oorzaak, kijk maar naar Latijns-Amerika. De oorzaak is de oprukkende Westerse cultuur, en sommige geschifte imams en dergelijke kunnen daar niet goed tegen. Immers, die Westerse cultuur is vrijwillig door de moslim-bevolking gekozen en dat mag natuurlijk niet.
Ja, maar als ze niet voor onze cultuur kiezen is het weer niet goed! Dan draag je een burka en word je daarop beoordeeld door ons
pi_12499976
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 13:45 schreef tvlxd het volgende:
De westerse cultuur wordt in het Midden-Oosten aangehangen door een rijke elite (ą la Saddam), en dat is de armere bevolking en fundamentalistische imams een doorn in het oog. Deze laatste zijn nu interessant voor de teleurgestelde armere bevolking, ergo een groeiende aanhang voor fundamentalisme. Bin Laden c.s. zijn niet alleen tegen het westen, maar ook tegen de seculiere elite in het Midden-Oosten.

De enige juiste versie van het verhaal.

zondag 17 augustus 2003 @ 15:05:34 #56
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12500044
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:02 schreef Meneer_Aart het volgende:
De enige juiste versie van het verhaal.
Hm, ook. De gewone bevolking gebruikt ook mobiele telefoons, eet bij McDonalds en loopt in Nike t-shirts rond. Op die Westerse cultuur doelde ik.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zondag 17 augustus 2003 @ 18:16:11 #57
60090 Akkersloot
pi_12504255
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:02 schreef Meneer_Aart het volgende:
De westerse cultuur wordt in het Midden-Oosten aangehangen door een rijke elite (ą la Saddam)
En die 100.000 slachtoffers van de fundi's in Algerije waren toch ook maar gewone mensen. Niet iedereen die (nu) in Afganistan, Algerije, Irak, Saoedi Arabie, Jordanie, Palestina, Marokko, Turkije, enz zonder baard of hoofddoekje rond loopt behoort toch tot de elite ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')