abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19752124
Nee, geen lid. Daar ligt het ook aan.
Bij ons wordt even goed een collecte gehouden volgens mij.
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:54:22 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19754780
wij gaan niet trouwen in de kerk, we zijn beide niet gelovig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:32:18 #153
55900 GM
vind ik dan toch
pi_19770119
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:16 schreef Christine het volgende:
Ben je lid van de kerk, koningin? In dat geval is het meestal gratis, maar als je geen lid bent betaal je idd een bijdrage. Voorwaarde voor het gratis gebruik is wel dat er een collecte voor de onkosten gehouden wordt tijdens de dienst.
\

Bij ons werkt dat iets anders, wij mochten zelf aangeven waar we de collecte voor wilden houden. Het mocht ook een goed doel zijn... wij vonden de kerk op zich al een goed doel (en ja, wij zijn wel lid).

Juist omdat het gratis trouwen om vier uur s middags is hebben wij daar niet voor gekozen. Je kunt er dan met geen mogelijkheid op een prettige tijd de kerk achteraan hebben en dan ook nog een receptie en een diner houden.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:33:59 #154
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19775464
Bij ons is het geloof ik één collecte tegen de onkosten en één collecte voor een zelf te kiezen goed doel.
  donderdag 10 juni 2004 @ 19:27:21 #155
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19791817
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:49 schreef Koningin het volgende:
wij zijn voor ¤23,- bij de gemeente getrouwd.
Dat klinkt alsof je al getrouwd bent, Koningin... maar zo bedoelde je het denk ik niet?
pi_19806620
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:27 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je al getrouwd bent, Koningin... maar zo bedoelde je het denk ik niet?
Nee, inderdaad. Wij moest bij de ondertrouw alles betalen en dit betrof de uittreksels uit het bevolkingsregister, het trouwboekje (zit ook nog veel verschil in) en de akte van ondertrouw.
Wat ik nog was vergeten waren de uittreksels uit het geboorteregister, ¤ 10,- per stuk.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 16:28:33 #157
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19836695
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 11:23 schreef Koningin het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Wij moest bij de ondertrouw alles betalen en dit betrof de uittreksels uit het bevolkingsregister, het trouwboekje (zit ook nog veel verschil in) en de akte van ondertrouw.
Wat ik nog was vergeten waren de uittreksels uit het geboorteregister, ¤ 10,- per stuk.
Handig om te weten, dit soort kleine kosten zijn helaas wel nodig en lastig mee te nemen in een berekening van te voren.

Gisteren hadden wij een bruiloft van vrienden. Erg leuk, maar dan begint het wel weer te kriebelen Het was in dezelfde kerk als waar wij willen trouwen, dus we konden een beetje afkijken hoe dat is qua sfeer etc. Ook heb ik heel kritisch alles zitten bekijken, zodat ik weet wat ik straks anders wil. Bij het feest hadden ze bijvoorbeeld geen band, maar een DJ. Ook wilden ze geen sketches. Dat vind ik zelf juist het leukste van zo'n feest! Maar goed, iedereen wil het weer anders.
  zondag 13 juni 2004 @ 08:11:10 #158
55900 GM
vind ik dan toch
pi_19851107
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 16:28 schreef Christine het volgende:

[..]

Handig om te weten, dit soort kleine kosten zijn helaas wel nodig en lastig mee te nemen in een berekening van te voren.
Het is wel weer prettig om de kosten een beetje over de maanden vantevoren uit te kunnen smeren.
Gelukkig hebben we nu geen kosten meer uit te smeren, want over een week is het zover...

Hoewel wij zelf helemaal het gevoel niet hebben dat het al over een week is, onze omgeving is op dit moment nerveuzer dan wij
pi_19851142
Hmm, heb ik hier nog niet gepost? Nou ja, dan was het zeker in een ander topic.
Goed, kan ik hier nog een keertje spammen met mijn moeder's pics:

zondag 13 juni 2004 @ 13:00:17 #160
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19853793
Die had je wel in dit topic geplaats, dacht ik Toeps! Ik heb ze in elk geval ergens gezien.

Vraagje aan mensen die gaan trouwen/getrouwd zijn: Hoeveel waren/zijn jullie kwijt voor de fotograaf? Ik ben wat aan het informeren, maar wat is dat duur zeg!! Een kennis van ons (beroeps) wil het voor 300 euro doen, exclusief album. Maar ook dat vind ik ontzettend veel geld. Ik zit er zwaar over te denken om mijn twee zwagers te vragen (die op zich aardig fotograferen) om de fotoreportage te doen. Het album kunnen we daarna eventueel zelf in elkaar frutselen (heb ik voor mijn schoonzus ook gedaan). Ik zit echt in dubio daarover, want ik wil wel zeker zijn van mooie foto's...

Tijdens het feest gaan we in elk geval een aantal wegwerpcamera's over de tafels verdelen, zodat de gasten zelf leuke foto's van elkaar kunnen maken. Ik heb dat ergen gelezen (ik dacht hier op fok?) en vond het een heel leuk idee.

Het absurde van een bruiloft vind ik echt dat er zoveel geld gaat zitten in "bijzaken". Het trouwen zelf kost heel weinig, en eten en feesten kan ook redelijk goedkoop. De meeste kosten gaan m.i. naar de ringen, de foto's en de huwelijksreis. Maar ach, misschien gaan we wel op huwelijksreis in eigen huis
  zondag 13 juni 2004 @ 13:18:01 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19854208
650 euro, dan krijgen we 200 foto's afgedrukt en daarbij nog 10 uitvergrotingen, we krijgen een album en alle foto's die hij heeft gemaakt maar niet afgedrukt zijn krijgen we op cd rom.
Het album doen ze echt heel mooi maken, dus niet zomaar inplakken en klaar.

Wij kunnen aan de foto's iets meer uitgeven omdat wij niet op huwelijksreis gaan, onze eigen ringen gebruiken, de trouwauto voor bijna niks krijgen, de D.J voor niks draait.
en allebei de ouders mee sponseren.

Wij gaan ook wegwerpcamera's op tafel neerzetten, mijn nichtje heeft dat ook gedaan en daar zijn hele leuke foto's uitgekomen.
Wel een tip, zet de camera's niet gelijk op tafel, dan zijn er vaak kleine kinderen die foto's willen maken en dan heb je alleen maar foto's van schoenen.

Even een up-date hoe het hier staat.

Remco heeft al een pak.
dond. mijn laatste passing voor mijn jurk
dins. gaan we in ondertrouw.
De uitnodigingen hebben we binnen
de give-aways zijn besteld.
De ringen zijn weggebracht (wij laten de trouwdatum in onze verlovingsringen bijgraveren)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 13 juni 2004 @ 15:52:12 #162
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_19857426
Ssssssspannend, snakelady en bedankt voor de tip over de wegwerpcamera's. Hoeveel gaan jullie neerzetten? Afdrukken en ontwikkelen gaat toch ook weer snel oplopen in de centjes.

Wat gaat het verder snel bij jullie! Lijkt me heerlijk, er helemaal naartoe leven. Wanneer is jullie dag ook alweer?
  Moderator zondag 13 juni 2004 @ 17:08:53 #163
45833 crew  Fogel
pi_19859307
Hier zijn de voorbereidingen ook volop in gang. Gisteren vlucht en hotel geboekt (we gaan in Madrid trouwen) en op ringenjacht geweest. We zijn er bijna zeker van dat het deze worden (maar we gaan morgen nog even bij een andere juwlier kijken):

Wit goud, en haar ring een 0,10 karaat diamant. Ziet er lekker simpel, maar toch stijlvol uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 13 juni 2004 @ 17:19:40 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19859586
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:52 schreef Christine het volgende:
Ssssssspannend, snakelady en bedankt voor de tip over de wegwerpcamera's. Hoeveel gaan jullie neerzetten? Afdrukken en ontwikkelen gaat toch ook weer snel oplopen in de centjes.

Wat gaat het verder snel bij jullie! Lijkt me heerlijk, er helemaal naartoe leven. Wanneer is jullie dag ook alweer?
Ik denk dat wij er een stuk of 5 neerzetten waar je 24 foto's mee kan maken
Laats zag ik op een site dat ze wegwerpcamera's hadden met het thema trouwen, erg leuk maar ben de sitenaam kwijt.

30 juli is onze grote dag.
  zondag 13 juni 2004 @ 17:20:12 #165
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19859601
mooie ringen fogel.
  Moderator zondag 13 juni 2004 @ 18:42:03 #166
45833 crew  Fogel
pi_19861228
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:20 schreef snakelady het volgende:
mooie ringen fogel.
Dank je

Is het in Nederland normaal om je partner de ochtend nadat je getrouwd bent een 'ochtend cadeau' (vrij vertaald van 'morgengaven') te geven? Mijn vriendin vertelde me dat het in Noorwegen een traditie is om dit te doen, maar ik had er nog nooit van gehoord (ben een leek op gebied van trouwen, nog nooit gedaan ). Voorbeelden zijn te vinden op http://www.thune.no/thune(...)upMorgengaven&Page=7 Dit is trouwens een van de 'goedkope' paginas met cadeaus(je kan naar de andere paginas navigeren met de pijltjes). Er staan ook een aantal ringen , maar dat vind ik in ieder geval totaal nutteloos om te geven, want ze krijgt immers de dag ervoor ook al een ring. Maar iets wat bij de trouwring past, een zilveren armband of zoiets is natuurlijk wel leuk om te geven.

NB Er staat als beschrijving bij dat het een oude traditie is waarbij de man een cadeau geeft aan zijn vrouw, maar dat het tegenwoordig normaal is geworden dat de vrouw ook iets aan de man geeft (vandaar dat er ook dasnaalden bij staan).

Zijn de juweliersprijzen trouwens nagenoeg hetzelfde in Europa, of zou ik zomaar een grote som geld (als het maar 10-20¤ scheelt, doe ik geen moeite en koop het hier) kunnen besparen met in een ander land te kopen (zit dus aan een zilveren armband te denken)? Zijn er bijvoorbeeld in Nederland al grote verschillen tussen juweliers in Amsterdam en bijvoorbeeld Nijmegen of Arnhem?
Ik ga er voor het gemak vanuit dat Oslo in ieder geval duurder is dan Copenhagen, (Oost-)Nederland, Brussel, London en Wenen, alwaar ik nog kom voordat we gaan trouwen. En als het niet anders is kan het nog last-minute shopping worden in Madrid .
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_19862455
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:00 schreef Christine het volgende:
Vraagje aan mensen die gaan trouwen/getrouwd zijn: Hoeveel waren/zijn jullie kwijt voor de fotograaf? Ik ben wat aan het informeren, maar wat is dat duur zeg!! Een kennis van ons (beroeps) wil het voor 300 euro doen, exclusief album. Maar ook dat vind ik ontzettend veel geld. Ik zit er zwaar over te denken om mijn twee zwagers te vragen (die op zich aardig fotograferen) om de fotoreportage te doen. Het album kunnen we daarna eventueel zelf in elkaar frutselen (heb ik voor mijn schoonzus ook gedaan). Ik zit echt in dubio daarover, want ik wil wel zeker zijn van mooie foto's...
Wat wij precies hebben betaald voor de fotograaf weet ik niet eens meer, maar het was wel rond de 1000 euro (incl. album enzo). En ik moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb! We hebben een ontzettend mooi album met erg mooie foto's!
Laatst had ik hier iemand op bezoek en die vertelde dat ze met de bruiloft hadden bezuinigd op de fotograaf en daar zoveel spijt van hadden. Ze keek niet eens meer met plezier haar album in...

Wij hebben eerst ook een vriend van mijn man gevraagd om foto's te maken, maar hij durfde het niet aan, stel dat er wat mis gaat...

Bij de fotograaf waar we het nu hebben laten doen hadden we ook een keer een portret laten maken en dat was mooi geworden. We zijn er toen fotoboeken gaan bekijken en dat zag er netjes en verzorgd uit, we hebben toen niet verder meer gekeken.
Nogmaals ik heb er geen spijt van, we hadden een enthousiaste fotograaf en dat werkt ook leuk mee. Als ik zijn foto's vergelijk met die die mijn vader heeft gemaakt (en die kan best redelijk fotograferen), dan komt er toch veel meer sfeer van die foto's van de fotograaf.

Het is je eigen keuze, en een lastige... het is duur, erg duur. Doe wat voor jullie goed voelt, maar ga geen dingen doen om te bezuinigen waar je later spijt van krijgt!
Fake it till you make it...
  donderdag 17 juni 2004 @ 14:57:04 #168
55900 GM
vind ik dan toch
pi_19966006
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Bij de fotograaf waar we het nu hebben laten doen hadden we ook een keer een portret laten maken en dat was mooi geworden. We zijn er toen fotoboeken gaan bekijken en dat zag er netjes en verzorgd uit, we hebben toen niet verder meer gekeken.
Nogmaals ik heb er geen spijt van, we hadden een enthousiaste fotograaf en dat werkt ook leuk mee. Als ik zijn foto's vergelijk met die die mijn vader heeft gemaakt (en die kan best redelijk fotograferen), dan komt er toch veel meer sfeer van die foto's van de fotograaf.

Het is je eigen keuze, en een lastige... het is duur, erg duur. Doe wat voor jullie goed voelt, maar ga geen dingen doen om te bezuinigen waar je later spijt van krijgt!
Gelukkig hebben wij een vriend die een ontzettend goede fotograaf is. Het nadeel van een reportage (vind ik) dat die over het algemeen heel erg zoet zijn en dat past gewoon niet bij ons.
Daarnaast vind ik het zelf veel leuker om zelf met een trouwalbum aan de gang te gaan.
pi_20146158
Ik ben op het moment bezig met het bruidsboeket, vreselijk moeilijk hoor. Ik heb altijd gezegd dat ik roosjes wil, maar begin nu te twijfelen.
Hieronder 2 plaatjes van wat ik wel mooi vind:

Ja, dat zijn geen rozen maar calla's. Hoe zag of komt jullie boeket uit te zien?
Wie heeft er nog plaatjes?
  donderdag 24 juni 2004 @ 10:24:15 #170
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_20146425
Hoi Koningin, ik had eigenlijk een heel traditioneel boeket, beetje hangend met witte roosjes en andere bloemen erin. Ik heb zelf helemaal geen zeggenschap hierin gehad. We hadden afgesproken dat mijn man het boeket en de corsages zou regelen. Ik heb wel aangegeven dat ik een hangend boeket wilde.
Dit was hem:

Carpe Diem, Memento Mori
pi_20146438
Ik heb helaas geen duidelijk plaatje momenteel. Maar voor t idee...

De kleuren zijn hier ontzettend flets, in het echt zag het er veel fleuriger uit.
Ik had dus allemaal verschillende roosjes en dan met lange stelen.

Ik vind die calla's er ook wel mooi uitzien, onderste plaatje!
pi_20147737
Danke voor de reacties.
Nijna, zoiets als jij hebt gehad, wilde ik dus in eerste instantie ook. Maar dit is iets waar ik en mijn vriend het niet over eens worden...... Hij wil het graag moderner / strakker.
Daarom gaan we het samen uitzoeken.

Nog iemand?
pi_20147878
Ik heb mn boeketje zelf uitgezocht, mijn lief had zoiets van: doe jij dat maar ik heb er geen bal verstand van...
De bloemist is komen kijken wat ik aanhad en aan de hand van wat ik ongeveer in gedachten had (ik wist vrij duidelijk wat ik wel en niet wilde) was dit het resultaat.
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:12:14 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20148974
Mijn vriend en mijn moeder hebben het boeket uitgezocht, ik heb het nog niet gezien.
Ik heb wel aangegeven dat ik een biedermeiijer wil hebben.
Die calla's zijn wel heel erg mooi hoor.
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:46:04 #175
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20157411
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:57 schreef GM het volgende:
Gelukkig hebben wij een vriend die een ontzettend goede fotograaf is. Het nadeel van een reportage (vind ik) dat die over het algemeen heel erg zoet zijn en dat past gewoon niet bij ons.
Daarnaast vind ik het zelf veel leuker om zelf met een trouwalbum aan de gang te gaan.
Dat heb ik dus ook, ik heb voor mijn schoonzus/zwager een trouwalbum geplakt (dus naast het album dat zij van de fotograaf kregen) maar het was ontzettend leuk om te doen en het was ontzettend mooi geworden. Omdat ik niet te bang ben om met de schaar te werken, heb ik zelfs "mislukte" foto's kunnen gebruiken om er iets moois van te maken.

@Koningin: Calla's wil ik ook heel graag in mijn boeket, of Aaronskelken. Ik zou er dan wel op letten dat je ze niet te groot neemt, dan lijkt het net zo'n rouwboeket. Roosjes vind ik ook nog altijd heel mooi, maar ik laat mijn boeket tzt een beetje afhangen van het seizoen waarin we trouwen.

Nog even een vraagje aan alle (as) bruidsparen: wat doen jullie met de maaltijd op je bruiloft? Wij willen de maaltijd eigenlijk ook low-budget houden, en zitten eraan te denken om een aantal vriendinnen te vragen om te koken. Ik ben dan alleen wel bang dat het op zo'n studentenkostje gaat lijken: Bord ophouden en een kwak macaroni erop. Bij ons in de kerk zit overigens ook een man die voor bejaardentehuizen kookt, die zouden we ook kunnen vragen.

Voorpret!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')