\quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:16 schreef Christine het volgende:
Ben je lid van de kerk, koningin? In dat geval is het meestal gratis, maar als je geen lid bent betaal je idd een bijdrage. Voorwaarde voor het gratis gebruik is wel dat er een collecte voor de onkosten gehouden wordt tijdens de dienst.
Dat klinkt alsof je al getrouwd bent, Koningin... maar zo bedoelde je het denk ik niet?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:49 schreef Koningin het volgende:
wij zijn voor ¤23,- bij de gemeente getrouwd.
Nee, inderdaad. Wij moest bij de ondertrouw alles betalen en dit betrof de uittreksels uit het bevolkingsregister, het trouwboekje (zit ook nog veel verschil in) en de akte van ondertrouw.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:27 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je al getrouwd bent, Koningin... maar zo bedoelde je het denk ik niet?
Handig om te weten, dit soort kleine kosten zijn helaas wel nodig en lastig mee te nemen in een berekening van te voren.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:23 schreef Koningin het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Wij moest bij de ondertrouw alles betalen en dit betrof de uittreksels uit het bevolkingsregister, het trouwboekje (zit ook nog veel verschil in) en de akte van ondertrouw.
Wat ik nog was vergeten waren de uittreksels uit het geboorteregister, ¤ 10,- per stuk.
Het is wel weer prettig om de kosten een beetje over de maanden vantevoren uit te kunnen smeren.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:28 schreef Christine het volgende:
[..]
Handig om te weten, dit soort kleine kosten zijn helaas wel nodig en lastig mee te nemen in een berekening van te voren.
Ik denk dat wij er een stuk of 5 neerzetten waar je 24 foto's mee kan makenquote:Op zondag 13 juni 2004 15:52 schreef Christine het volgende:
Ssssssspannend, snakeladyen bedankt voor de tip over de wegwerpcamera's. Hoeveel gaan jullie neerzetten? Afdrukken en ontwikkelen gaat toch ook weer snel oplopen in de centjes.
Wat gaat het verder snel bij jullie! Lijkt me heerlijk, er helemaal naartoe leven. Wanneer is jullie dag ook alweer?
Dank jequote:Op zondag 13 juni 2004 17:20 schreef snakelady het volgende:
mooie ringen fogel.
Wat wij precies hebben betaald voor de fotograaf weet ik niet eens meer, maar het was wel rond de 1000 euro (incl. album enzo). En ik moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb! We hebben een ontzettend mooi album met erg mooie foto's!quote:Op zondag 13 juni 2004 13:00 schreef Christine het volgende:
Vraagje aan mensen die gaan trouwen/getrouwd zijn: Hoeveel waren/zijn jullie kwijt voor de fotograaf? Ik ben wat aan het informeren, maar wat is dat duur zeg!! Een kennis van ons (beroeps) wil het voor 300 euro doen, exclusief album. Maar ook dat vind ik ontzettend veel geld. Ik zit er zwaar over te denken om mijn twee zwagers te vragen (die op zich aardig fotograferen) om de fotoreportage te doen. Het album kunnen we daarna eventueel zelf in elkaar frutselen (heb ik voor mijn schoonzus ook gedaan). Ik zit echt in dubio daarover, want ik wil wel zeker zijn van mooie foto's...
Gelukkig hebben wij een vriend die een ontzettend goede fotograaf is. Het nadeel van een reportage (vind ik) dat die over het algemeen heel erg zoet zijn en dat past gewoon niet bij ons.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij de fotograaf waar we het nu hebben laten doen hadden we ook een keer een portret laten maken en dat was mooi geworden. We zijn er toen fotoboeken gaan bekijken en dat zag er netjes en verzorgd uit, we hebben toen niet verder meer gekeken.
Nogmaals ik heb er geen spijt van, we hadden een enthousiaste fotograaf en dat werkt ook leuk mee. Als ik zijn foto's vergelijk met die die mijn vader heeft gemaakt (en die kan best redelijk fotograferen), dan komt er toch veel meer sfeer van die foto's van de fotograaf.
Het is je eigen keuze, en een lastige... het is duur, erg duur. Doe wat voor jullie goed voelt, maar ga geen dingen doen om te bezuinigen waar je later spijt van krijgt!
Dat heb ik dus ook, ik heb voor mijn schoonzus/zwager een trouwalbum geplakt (dus naast het album dat zij van de fotograaf kregen) maar het was ontzettend leuk om te doen en het was ontzettend mooi geworden. Omdat ik niet te bang ben om met de schaar te werken, heb ik zelfs "mislukte" foto's kunnen gebruiken om er iets moois van te maken.quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:57 schreef GM het volgende:
Gelukkig hebben wij een vriend die een ontzettend goede fotograaf is. Het nadeel van een reportage (vind ik) dat die over het algemeen heel erg zoet zijn en dat past gewoon niet bij ons.
Daarnaast vind ik het zelf veel leuker om zelf met een trouwalbum aan de gang te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |