abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17176412
Hoi allemaal
Dit is de eerste keer dat ik in het trouwtopic kom en hoewel ik niet ga trouwen, geldt dat wel voor mijn beste vriendin. Nu had zij een vraag en ik heb haar beloofd dat op Fok eens zou informeren dus ik hoop dat iemand me kan helpen!
Vandaag was ze voor het eerst jurken gaan passen en het was behoorlijk tegengevallen. In tijdschriften had ze wat plaatjes gevonden van jurken die ze mooi vond (o.a. van Eddy K en Demitrios) maar elke jurk die ze had uitgezocht, was niet op voorraad en bestellen = kopen werd haar meegedeeld. Dat risico durfde ze (begrijpelijk) niet aan. De jurken die er wel hingen, waren bijna allemaal in maat 40 of 42 en aangezien zij maat 36 heeft, moest alles bij elkaar gespeld worden waardoor het model min of meer verloren ging en ze niet goed kon zien of de jurk (met name van achteren) mooi zat.

De vraag: Is dit de normale gang van zaken? Hangen in de meeste winkels alleen deze maten? En durf je dan te kopen op basis van zo'n bij elkaar gespelde frommel? Zijn er (liefst in Gld of N-Br i.v.m. terugkomen voor passen) zaken waar een grote(re) voorraad maat 36 aanwezig is, liefst van bovengenoemde ontwerpers?
Als iemand enige raad kan geven, alvast bedankt!!

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  zondag 15 februari 2004 @ 17:31:10 #77
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17199150
Hoi mensen,

Vriendlief en ik hebben ook voorzichtig aan wat plannen, en vragen ons af hoeveel je kwijt bent voor een leuke (maar zeer low-budget) bruiloft. Hoeveel moeten we dus nog sparen? We studeren beiden nog. Waarschijnlijk kunnen we ongeveer 1000 euro bij elkaar krijgen, anders moeten we natuurlijk nog wat langer doorsparen.
Ik ben wel her en der wat begonnen met informeren naar prijzen, maar wellicht heeft hier iemand nog een kant-en-klare berekening of begroting om te copy-pasten.
We willen het goedkoop maar niet cheap. Uitnodigingen kunnen we best zelf printen/versturen, dat soort dingen. Hoeveel geld ben je kwijt voor een leuke, goedkope locatie? En hoeveel kost een band? Dat soort dingen.

Wellicht komt er dan tzt nog wel eens een officiëele verloving + trouwdatum bovendrijven Vriendlief heet trouwens Rodelion hier op Fok!.

zondag 15 februari 2004 @ 17:47:32 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17199659
Omdat ik in mijn relatie heb ervaren hoe ontzettend vee; rompslomp je kunt krijgen door het ontbinden van een gesloten huwelijk (scheiden dus), zou ik het nooit zelf willen, hooguit misschien onofficieel in Las Vegas. Een soort boterbriefje. Maar echt voor de wet in het huwelijk treden in NL: denk er alsjeblieft GOED over na, doe het niet ondoordacht en laat je financien en zaken goed regelen, zodat je niet achteraf voor verrassingen komt te staan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_17199930
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:31 schreef Christine het volgende:
Waarschijnlijk kunnen we ongeveer 1000 euro bij elkaar krijgen, anders moeten we natuurlijk nog wat langer doorsparen.
Helaas moet ik zeggen dat je hier écht niet ver mee gaat komen.....

Alleen de trouwzaal gaat bij ons al EUR366 kosten. Als je dan ook nog een feestje wilt geven, ben je al snel meer kwijt. Ik neem aan dat je ook nog ringen nodig gaat hebben, en kleding is ook wel een beetje een must.

Weliswaar gaan wij voor de "luxe luxe" versie, maar dan praat je dus over zo'n 20'000 euro (oef! wat een bedrag). Als je kijkt naar minimaal, denk ik dat je moet schatten dat je zo'n 500 euro voor de ringen kwijt bent, zo'n 100 euro voor de trouwzaal, een eurotje of 1000 voor de kleding (als je tenminste in jurk en hij in pak gaat) en een eurotje of 500 à 1000 voor het feest (tenzij je met een man of 20 thuis nog wat doorzakt).

Dan praat je dus over een absoluut minimum van zo'n 2000 tot 2500 euro, en dan heb je je jurk en pak gehuurd, en zul je op dinsdag ochtend moeten trouwen (volgens mij zo'n beetje de minst drukke tijd van de week, en dus vaak het goedkoopst).

Persoonlijk zou ik het nooit zo willen doen. Je huwelijksdag "behoort" de mooiste dag van je leven te zijn, en niet zomaar een doordeweekse ochtend waar je effe langs het stadhuis gaat. Zo "overdreven" als wij het doen hoeft natuurlijk ook niet, maar een beetje luxe mag wel lijkt me....

zondag 15 februari 2004 @ 19:20:35 #80
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_17202175
quote:
Hoi mensen,

Vriendlief en ik hebben ook voorzichtig aan wat plannen, en vragen ons af hoeveel je kwijt bent voor een leuke (maar zeer low-budget) bruiloft. Hoeveel moeten we dus nog sparen? We studeren beiden nog. Waarschijnlijk kunnen we ongeveer 1000 euro bij elkaar krijgen, anders moeten we natuurlijk nog wat langer doorsparen.
Ik ben wel her en der wat begonnen met informeren naar prijzen, maar wellicht heeft hier iemand nog een kant-en-klare berekening of begroting om te copy-pasten.
We willen het goedkoop maar niet cheap. Uitnodigingen kunnen we best zelf printen/versturen, dat soort dingen. Hoeveel geld ben je kwijt voor een leuke, goedkope locatie? En hoeveel kost een band? Dat soort dingen.

Wellicht komt er dan tzt nog wel eens een officiëele verloving + trouwdatum bovendrijven Vriendlief heet trouwens Rodelion hier op Fok!.

Zie ook de vorige post. 1000 euro is wel erg weinig. Bij ons budget was het feestzaal de grootste post. Gemiddeld wordt er toch zo'n 15 tot 20 euro per persoon gerekend voor drank, dan wil je nog wat hapjes, koffie en gebak vooraf, evt broodjes e.d. Wij hebben er ook nog met 30 man gegeten voor het feest, en dan zitten we al enkele malen over jullie begroting.

Wat je ook kunt doen, om het eventueel een tuin feest van te maken, als er iemand in de familie is met een beetje tuin. Huur je een drive in show in (rond de 300 euro, wel ff zoeken), Je zorgt zelf een dag van te voren voor een lading drank van de supermarkt met wat hapjes (die je eventueel zelf (laat) maken. Als je dan ook je kleding huurt dan ben je al een aardig eind. Dan bij voorkeur niet op vrijdag middag trouwen = duur. Voor de ringen moet je eigenlijk niet bezuinigen (vind ik) omdat je daar je hele leven mee doet, maar voor ong. 300 euro, heb je hele nette ringen. Dan, als je goed op de kosten let, kun je met zo'n 1500 euro klaar zijn.

succes!

"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 15 februari 2004 @ 19:47:00 #81
55900 GM
vind ik dan toch
pi_17202980
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:38 schreef Fling het volgende:
Hoi allemaal
Dit is de eerste keer dat ik in het trouwtopic kom en hoewel ik niet ga trouwen, geldt dat wel voor mijn beste vriendin. Nu had zij een vraag en ik heb haar beloofd dat op Fok eens zou informeren dus ik hoop dat iemand me kan helpen!
Vandaag was ze voor het eerst jurken gaan passen en het was behoorlijk tegengevallen. In tijdschriften had ze wat plaatjes gevonden van jurken die ze mooi vond (o.a. van Eddy K en Demitrios) maar elke jurk die ze had uitgezocht, was niet op voorraad en bestellen = kopen werd haar meegedeeld. Dat risico durfde ze (begrijpelijk) niet aan. De jurken die er wel hingen, waren bijna allemaal in maat 40 of 42 en aangezien zij maat 36 heeft, moest alles bij elkaar gespeld worden waardoor het model min of meer verloren ging en ze niet goed kon zien of de jurk (met name van achteren) mooi zat.

De vraag: Is dit de normale gang van zaken? Hangen in de meeste winkels alleen deze maten? En durf je dan te kopen op basis van zo'n bij elkaar gespelde frommel? Zijn er (liefst in Gld of N-Br i.v.m. terugkomen voor passen) zaken waar een grote(re) voorraad maat 36 aanwezig is, liefst van bovengenoemde ontwerpers?
Als iemand enige raad kan geven, alvast bedankt!!

Helaas is dat inderdaad de normale gang van zaken. Ik ben de mijne in september uit gaan zoeken (voor juni dit jaar) en deze moest OOK op maat gemaakt worden. Als het goed is komt ie eind deze maand binnen. Voor een jurk wordt echt aangeraden om zeker een half jaar tot 8 maanden vantevoren uit te gaan zoeken.
Op zich wel logisch ook, die dingen zijn hartstikke duur, daar kun je gewoon niet elke maat van op voorraad hebben.
Laat je vriendin anders eens bij Covers in Utrecht kijken, die hebben veel keus en veel maten hangen.

(www.covers.nl)

"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  zondag 15 februari 2004 @ 19:49:12 #82
55900 GM
vind ik dan toch
pi_17203046
quote:
Hoi mensen,
Waarschijnlijk kunnen we ongeveer 1000 euro bij elkaar krijgen, anders moeten we natuurlijk nog wat langer doorsparen.
Hmm, da's niet echt veel, daar red je een diner al niet eens mee en dan hebben we het niet eens over de kosten voor het stadhuis (hoewel, dat KAN nog gratis) maar zelfs de meest simpele ringen en kleding kosten geld, uitnodigingen moeten verstuurd worden (is ook niet gratis).

Als je het echt heel voorzichtig aan doet moet je toch zeker op een EUR 7000 rekenen.

"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  maandag 16 februari 2004 @ 08:35:15 #83
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17214712
Hmm is het dan echt zo duur, of zijn wij altijd gewoon heel erg goedkoop uit? Vrienden van ons hebben een feestzaal incl. hapjes en drankjes etc. gehuurd voor 1200 gulden. Een band valt via via misschien wel gratis te regelen, kleding kan tweedehands, etc.

Die 1000 euro kunnen we in een half jaar bij elkaar hebben, de bedoeling voor de bruiloft is op z'n minst over een jaar. Maar dan hebben we nog met 2000 tot 3000 euro weinig te besteden.

Ik ben dus op zoek naar mensen die een echt low-budget bruiloft hebben gehad. Ik zal ook die vrienden eens erover mailen, zij hebben bijvoorbeeld een picknick gehouden in het park ipv een diner. Andere kennissen van me hadden een broodmaaltijd. Op dat soort dingen kun je dus best heel erg besparen. Ook was ik eens op een bruiloft waarbij leden van de studentenvereniging van het bruidspaar in de tuin van het zaaltje bitterballen etc. stonden te bakken.

Natuurlijk wil ik wel dat onze trouwdag de mooiste dag van mijn (ons) leven wordt, maar we hebben gewoon voorlopig niet zoveel geld te besteden, en willen wel heel erg graag trouwen. Maar goed, we blijven erover nadenken natuurlijk Ik ben er in elk geval al achter dat de kerkelijke inzegening niets kost, behalve dat ze de collecteopbrengst willen hebben. Trouwen bij de gemeente is hier in Den Haag gratis op vrijdagochtend, maar dan moet je wel voor 10.00 uur komen. Ik denk dat we daar dan toch maar niet op gaan bezuinigen, alhoewel ik trouwen voor de gemeente echt als een formaliteit zie.

Edit: mensen geloven ons ook nooit als we zeggen dat wij met z'n tweëen rondkomen van 150 euro per maand (dat is eten, drinken, uitgaan, etc.) dus een huwelijk van 1000 euro moet toch ook te doen zijn??

pi_17215539
Oh, maar een feestzaal met eten en hapjes kan ook makkelijk voor EUR1200. Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het aankleed, en hoeveel gasten er komen. Bij ons kost het diner, receptie en feest bij elkaar zo'n 2000 tot 2500 euro, maar daar zit een vrij uitgebreid buffet bij tijdens het feest.

En 2000 tot 3000 euro kun je een behoorlijke trouwerij voor opzetten, lijkt me. Ligt wel heel erg aan de kleding, aangezien je op een jurk eigenlijk nauwelijks kunt bezuinigen. Maar de andere onderdelen bij elkaar kun je zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt......

pi_17215611
Christine ¤ 1000,- is inderdaad erg weinig. Waarom wachten jullie niet gewoon nog wat jaartjes? Zodat je dan wel wat meer financiele ruimte hebt. Het is maar een suggestie hoor, wij hebben ook wat langer gewacht zodat we meer bij elkaar hadden gespaard.

Fling Ik zat met het tegenovergestelde probleem. Mij waren alle jurken te klein, dus werden ook op mijn rug vastgezet. Helaas is dat nou eenmaal hoe het gaat. Er is meestal van elke jurk maar 1 maat aanwezig en die is vaak te groot of te klein.

maandag 16 februari 2004 @ 10:38:56 #86
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17216601
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:40 schreef Croga het volgende:
Oh, maar een feestzaal met eten en hapjes kan ook makkelijk voor EUR1200. Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het aankleed, en hoeveel gasten er komen. Bij ons kost het diner, receptie en feest bij elkaar zo'n 2000 tot 2500 euro, maar daar zit een vrij uitgebreid buffet bij tijdens het feest.

En 2000 tot 3000 euro kun je een behoorlijke trouwerij voor opzetten, lijkt me. Ligt wel heel erg aan de kleding, aangezien je op een jurk eigenlijk nauwelijks kunt bezuinigen. Maar de andere onderdelen bij elkaar kun je zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt......

Ik denk dat we tzt wel zoiets kunnen sparen. En hier in Den Haag zit een winkel waar je voor 250 euro hele mooie trouwjurken kunt kopen (van die sissie-jurken). Ik blijf mijn ogen/oren open houden

Koningin: over een jaartje hebben we misschien wel genoeg geld, en nog langer wachten wil ik toch liever niet... (we willen tegen die tijd wellicht ook aan gezinsuitbreiding etc. denken, en ik vind dat je daarvoor getrouwd moet zijn).

pi_17400279
Bericht gepost door nynke_p - donderdag 26 februari 2004 @ 23:16

Volgend jaar 15 april ga ik in het huwelijksbootje stappen!!

We willen er natuurlijk een hele speciale dag van maken en zijn daarom op zoek naar ludieke ideeën om ons feest leuk in te vullen!

Een van onze ideeën is om op elke tafel in de zaal een weggooicamera neer te leggen, de gasten vervolgens foto's te laten maken!
Na onze bruiloft kunnen wij dan lekker gaan genieten en kijken naar de foto's die onze gasten hebben gemaakt!!

Hebben jullie voor mij misschien ook van die leuke tips, dan hoor ik het graag!!

Het aprilbruidje in spe!!

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_17461851
quote:
Op maandag 16 februari 2004 10:38 schreef Christine het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>[b]width="15" height="15"><p>Koningin: over een jaartje hebben we misschien wel genoeg geld, en nog langer wachten wil ik toch liever niet... (we willen tegen die tijd wellicht ook aan gezinsuitbreiding etc. denken, en ik vind dat je daarvoor getrouwd moet zijn).
Ik wil niet bot overkomen, maar als je al niet genoeg geld hebt voor een bruiloft, hoe ga je dan je kinderen grootbrengen?? DAT kost pas ontzettend veel geld!! Hebben jullie daar al voor gespaard, of denken jullie in de toekomst wel meer te gaan verdienen? volgens mij moet je daar wel serieus over nadenken (misschien dat jullie dat al hebben gedaan, maar ik ben benieuwd).
Doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
pi_17461883
ps misschien is het wel verstandig om eerst af te studeren, een baan te vinden en dan te sparen zodat je een mooie bruiloft kan geven en je kinderen een goede toekomst kan geven. (weet niet of jullie dat al in gedachten hadden?)
Doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
pi_17465385
Wij (San en ik) gaan 18 April 2013 !
Psies 10 jaar nadat we iets met elkaar kregen is da niet lief?

[ Bericht 17% gewijzigd door Keon op 02-03-2004 17:35:46 (gvd smileys) ]
pi_17465469
Nog 49 nachtjes slapen en dan gaan mijn vriend en ik trouwen, 20 april.
Ondertussen hebben we de meeste dingen wel geregeld, de laatste dingetjes moeten nog.
Het begint nu wel op te schieten
Ik ben heel benieuwd hoe het wordt, die dag...

Christine: 1000 euro is niet zo heel veel voor een bruiloft... Maar ja je zou eens rond kunnen kijken en inderdaad naar ervaring van anderen vragen om zo te kijken waar je ongeveer op uit zal komen.
Onze grootste kostenposten zijn: het diner en de receptie (zelfde locatie), de kleding, de fotograaf en de notaris (we hebben huwelijkse voorwaarden laten maken).
Fake it till you make it...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 17:39:54 #92
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_17917611
Een beetje laat.. maar toch.. foto's van 20 February 2004!! We hadden echt suuuuper weer en onwijs veel lol (mag ik nog een keer?!?!

Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_17919509
die jurk geweldig....
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:39:20 #94
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17920214
Ah, hier is het topic gebleven

Wat een mooie foto's, jellyrose!!! Heb je een soort bontkraagje/sjaaltje om op die buitenfoto? Dat vind ik echt heel erg mooi! Mooie jurk ook, die sleep... *zwijmel*

Was het voor ons ook maar zover...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:21:21 #95
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_17921490
Hey Christine, het is idd een soort bontje.. heeft m'n moeder voor een tientje ergens opgepikt! Even naar de stomerij en hij was weer als nieuw.. (mocht ook wel ergens op bezuinigen want de jurk zelf was ruim 1600 euro.. )

Trouwens.. dames (en heren) met trouwplannen: bezoek eens www.trouwshop.com/_forum , ik heb er erg nuttige tips vandaan gehaald voor de bruiloft!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:34:23 #96
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17921856
Goed idee zo'n bontje, erg leuk en goed tegen de kou. Zelf zit ik me daar ook al wel eens druk over te maken (we hebben nog niet eens een datum ) want je zou maar met blote armen in de vrieskou moeten lopen, of met lange mouwen op een hete zomerdag. Je weet hier in NL nooit echt wat je te wachten staat qua weer. Mijn zus had op haar bruiloft een soort stola, alleen die was rood. Wel erg mooi, maar niet heel erg bruiloft-achtig. Maar goed, ze was natuurlijk niet zo heel veel buiten.

Wat betreft onze low-budgetbruiloft zijn we nog steeds een beetje aan het rondkijken. Kerk is gratis, stadhuis gaat wel wat kosten, de locatie voor het feest misschien ook... zijn er mensen die ervaring hebben met het inzetten van vrienden/kennissen voor het schenken van drankjes en het rondbrengen van bitterballen, op het feest 's avonds??

En van de "ervaren" bruidjes of gommetjes wil ik graag weten hoe zij hun bruiloft hebben ervaren mbt drukte. Ik kan zelf namelijk heel slecht tegen drukte, als ik bij mijn schoonouders op een verjaardag ben, vlucht ik halverwege altijd met hoofdpijn naar boven. Ik vraag me af hoe zoiets op onze bruiloft zal gaan, omdat ik toch wel heel graag iedereen erbij wil hebben.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:36:33 #97
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17921893
Jellyrose, je boeket is ook erg mooi. Een boeket van strak opgebonden rozen zoals de jouwe heb ik vaker gezien bij een bruiloft, is dat helemaal "in" tegenwoordig?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:40:31 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_17922014
Jellyrose: erg mooie jurk en wat zit je haar mooi!
pi_17932019
Jellyrose volgens mij had ik je al op trouwshop gezien, maar goed Jullie zien er geweldig uit, mooie jurk, mooi boeket, mooi mannetje. Het is een erg mooi plaatje als alles compleet is.

Voor ons begint het nu allemaal vorm te krijgen, het is nog minder dan een half jaar.
De vakantie is al geboekt: Fuerteventura.
Verder is mijn vriend geslaagd voor een pak, bedankjes zijn geregeld, eten bijna, dus er komt vaart in........

Christine Wij hebben ook een zaaltje wat we zo kunnen gebruiken en vragen ook kennissen of ze willen helpen met drank en hapjes.
  donderdag 29 april 2004 @ 21:33:08 #100
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_18780421
Goh, dit topic word niet vaak bezocht. Dan blaas ik er maar weer even wat leven in

jellyrose, ondanks de late reactie wilde ik je toch even zeggen dat ik je jurk prachtig vind Mooie foto's ook.

Nou, voor ons is het over 2 weken zover. *bibber* haha, neehoor, ben (nog) helemaal niet zenuwachtig. Vind het wel erg spannend allemaal.
Vorige week ben ik voor de laatste keer naar Schotland geweest en heb mijn jurk opgehaald. Die hangt nu bij mijn ouders thuis. Tot de grote dag, dat ik hem aan mag
Foto's staan intussen op mijn site

Alles is nu geregeld. Alleen de vakantie moeten we nog boeken, hebben we wel al uitgezocht: Mauritius, 17 dagen Maar omdat we pas in september gaan, hebben we nog niet eerder geboekt.

Gisteren hoorde ik dat mijn oma uiteindelijk toch komt. Daar ben ik erg blij mee, want het was heel onzeker (ze is 89, slecht ter been en woont 1 uur rijden hiervandaan). Maar ze is bereid de taxi te trotseren om erbij te kunnen zijn, de lieverd

Mochten de zenuwen nog komen, horen jullie dat

Hoe gaat het trouwens met de rest? Koningin heb je nog dingen geregeld of zijn jullie bijna klaar?
En zijn er trouwens nog anders fokkers die het spreekwoordelijke bootje instappen en die niet op de lijst staan? *heel nieuwsgierig is*
Carpe Diem, Memento Mori
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')