quote:En waarom vind je dat belachelijk?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:14 schreef -Frank- het volgende:
Ik vind dit helemaal belachelijk.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:15 schreef static het volgende:[..]
En waarom vind je dat belachelijk?
quote:jij dan niet?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:15 schreef static het volgende:[..]
En waarom vind je dat belachelijk?
aan de andere kant: voor verblijfsvergunningen geldt minimaal een inkomensminimum. en dan kan ik me niet voorstellen dat die paar honderd euro een probleem zijn. een vliegticket is al een veelvoud.
quote:Jij vind het dus belachelijk dat ze dat niet willen/kunnen dokken?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:14 schreef -Frank- het volgende:
Nu zie ik net op het nieuws dat immigranten over de zeik gaan, dat ze hun familie niet naar/in Nederland kunnen halen/houden ivm dat de verblijfsvergunningen te duur zijn.
Ik vind dit helemaal belachelijk.(kosten rond (200/450 euro)
quote:Dat was de vraag niet, jij poneert een stelling waarvan ik graag de achterliggende gedachte zou willen weten.
Op donderdag 14 augustus 2003 02:16 schreef -Frank- het volgende:[..]
jij dan niet?
quote:En wij maar werken en onze tax betalen....
Op donderdag 14 augustus 2003 02:18 schreef 60000 het volgende:[..]
Jij vind het dus belachelijk dat ze dat niet willen/kunnen dokken?
Ik vind het belachelijk dat ze daarvoor geld vragen.
quote:Precies, immigranten werken niet en betalen geen belasting!
Op donderdag 14 augustus 2003 02:21 schreef -Frank- het volgende:[..]
En wij maar werken en onze tax betalen....
Maar even serieus... ze mogen mij wel is gaan uitleggen waarvoor ze die ¤450,- nodig hebben? Paspoort + administratie komt in verre niet bij die ¤450,- of zou Nederland het doen om de kas te spekken?
quote:Sorry hoor!
Op donderdag 14 augustus 2003 02:19 schreef static het volgende:[..]
Dat was de vraag niet, jij poneert een stelling waarvan ik graag de achterliggende gedachte zou willen weten.
quote:mja, echt netjes is het niet, maar je kunt ook zeggen: mensen die in onvoorziene omstandigheden niet eens een paar honderd euro kunnen lappen willen we hier eigenlijk niet hebben.
Op donderdag 14 augustus 2003 02:23 schreef 60000 het volgende:[..]
Precies, immigranten werken niet en betalen geen belasting!
Maar even serieus... ze mogen mij wel is gaan uitleggen waarvoor ze die ¤450,- nodig hebben? Paspoort + administratie komt in verre niet bij die ¤450,- of zou Nederland het doen om de kas te spekken?
quote:Inburgerings cursussen?
quote:Dan slaat het nog nergens op... ze kunnen beter die mensen checken bankrekening etc. ipv. een dom set-up bedrag te laten betalen. Want dat vind ik meer "de kas spekken".
Op donderdag 14 augustus 2003 02:24 schreef gunhead het volgende:[..]
mja, echt netjes is het niet, maar je kunt ook zeggen: mensen die in onvoorziene omstandigheden niet eens een paar honderd euro kunnen lappen willen we hier eigenlijk niet hebben.
quote:Aha. 1 euro dan maar?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:24 schreef -Frank- het volgende:[..]
Neen, ik vind het niet normaal.
quote:Hebben die wel werk dan?
De mensen die dit niet kunnen betalen hebben geen werk, (oorlogs/honger vluchtelingen uitgezonderd)
Ik begrijp je gedachtengang niet zo eigenlijk.
quote:m.a.w: zolang ze financieel niet aantrekkelijk zijn, mogen ze best verhongeren in hun eigen land? Het zijn o.a vluchtelingen hoor, die mag je best helpen zonder er zelf beter van te worden.
Op donderdag 14 augustus 2003 02:24 schreef gunhead het volgende:mja, echt netjes is het niet, maar je kunt ook zeggen: mensen die in onvoorziene omstandigheden niet eens een paar honderd euro kunnen lappen willen we hier eigenlijk niet hebben.
quote:Mee eens. Is goed voor de werkgelegenheid, komen er kampwachten en kampbeulen en er wordt meer prikkeldraad en kogels en wachttorens besteld. En de vluchtelingen die willen vluchten worden doodgeschoten, komt de kistenmakerij en de doodgravers weer ten goede.
Op donderdag 14 augustus 2003 02:30 schreef 60000 het volgende:Ik vind dat vluchtelingen gewoon in kampen moeten
quote:dit gaat helemaal niet om vluchtelingen. dit gaat om mensen die naar nederland komen voor studie of gezin ofzo.
Op donderdag 14 augustus 2003 02:31 schreef deurmat het volgende:[..]
m.a.w: zolang ze financieel niet aantrekkelijk zijn, mogen ze best verhongeren in hun eigen land? Het zijn o.a vluchtelingen hoor, die mag je best helpen zonder er zelf beter van te worden.
verder zeg ik niet dat ik het er mee eens ben, maar het zou best kunnen
quote:We hebben nog vier of vijf SS-veteranen rondlopen zag ik bij Netwerk.
Mee eens. Is goed voor de werkgelegenheid, komen er kampwachten en kampbeulen en er wordt meer prikkeldraad en kogels en wachttorens besteld. En de vluchtelingen die willen vluchten worden doodgeschoten, komt de kistenmakerij en de doodgravers weer ten goede.
quote:Volgens mij ging het ook om asielzoekers die toegelaten zijn, maar de vergunning vervolgens niet kunnen betalen.
Op donderdag 14 augustus 2003 02:34 schreef gunhead het volgende:dit gaat helemaal niet om vluchtelingen. dit gaat om mensen die naar nederland komen voor studie of gezin ofzo.
vluchtelingen die toegelaten worden hebben nog nooit voor hun verblijfsvergunning betaald, ook niet die paar tientjes van vroeger.
Maar dat kan ik dan mis hebben. In ieder geval lijkt het mij vooral een dekkmantel voor de migratiestop. Een soort van ontmoediging.
quote:dan nemen we het hele zootje meteen op op film, dat spaart ook weer kosten uit voor berlusconi's projectje
Op donderdag 14 augustus 2003 02:35 schreef deurmat het volgende:[..]
We hebben nog vier of vijf SS-veteranen rondlopen zag ik bij Netwerk.
quote:als dat zo is, is het schandalig. vraag ik me alleen af hoe ze vroeger hun vergunning betaalden. neem aan dat die mensen hier platzak aankomen
Op donderdag 14 augustus 2003 02:39 schreef deurmat het volgende:[..]
Volgens mij ging het ook om asielzoekers die toegelaten zijn, maar de vergunning vervolgens niet kunnen betalen.
quote:mja, in principe is het hele visum/vergunningenbeleid een ontmoediging. en dat moet op zich ook wel, want anders hebben we morgen 4 miljard inwoners.
Maar dat kan ik dan mis hebben. In ieder geval lijkt het mij vooral een dekkmantel voor de migratiestop. Een soort van ontmoediging.
quote:Ten eerste gaat het hier over immigranten (resident permit) die hier wonen. Deze hebben een verblijfsvergunning dat ze mogen werken.
Op donderdag 14 augustus 2003 02:39 schreef deurmat het volgende:[..]
Volgens mij ging het ook om asielzoekers die toegelaten zijn, maar de vergunning vervolgens niet kunnen betalen.
[Dit bericht is gewijzigd door -Frank- op 14-08-2003 02:49]
Staat gedaagd om vreemdelingenleges
De Nederlandse staat is door 25 organisaties voor de rechter gedaagd om de prijs van een verblijfsvergunning weer goedkoper te maken. In korte tijd is die met honderden euro's gestegen.
Dat treft zeker 60.000 mensen, onder wie buitenlandse studenten, vluchtelingen en mensen die wegens gezinshereniging naar ons land komen. De leges ging omhoog van 56 naar 430 euro. Een verlenging, vroeger gratis,kost nu 285 euro. In buurlanden gelden bedragen van 10 tot 70 euro.
Deze bedragen zijn voor veel mensen niet te betalen. Hen rest dan niets dan de illegaliteit of terug te gaan naar hun eigen land, zeggen de organisaties.
quote:Maar als de asielzoeker nou te horen krijgt dat hij mag blijven?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:45 schreef -Frank- het volgende:Ten eerste gaat het hier over immigranten (resident permit) die hier wonen. Deze hebben een verblijfsvergunning dat ze mogen werken.
Asielzoekers hebben deze vergunning niet. (Asielzoekers hebben helemaal geen vergunning tot ze uit geprocedeerd zijn)
quote:dan vraag ik me dus af waar die vluchtelingen vroeger die 56 euro vandaan haalden. van de geldboom ofzo?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:48 schreef deurmat het volgende:
Dat treft zeker 60.000 mensen, onder wie buitenlandse studenten, vluchtelingen en mensen die wegens gezinshereniging naar ons land komen. De leges ging omhoog van 56 naar 430 euro.
quote:En? Die tijd dat hij/zij hier heeft gezeten (gratis) en met zijn 60 euro per week zakgeld?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:52 schreef deurmat het volgende:[..]
Maar als de asielzoeker nou te horen krijgt dat hij mag blijven?
Dat is dan 430 euro.
[Dit bericht is gewijzigd door -Frank- op 14-08-2003 03:06]
quote:idd je hoeft niet te komen
Op donderdag 14 augustus 2003 02:18 schreef gunhead het volgende:
tjsa, aan de ene kant hebben ze gelijk: vergeleken met de omringende landen zijn de tarieven torenhoog.aan de andere kant: voor verblijfsvergunningen geldt minimaal een inkomensminimum. en dan kan ik me niet voorstellen dat die paar honderd euro een probleem zijn. een vliegticket is al een veelvoud.
quote:Applaus! Als ze hier een paar maanden zijn hebben ze d'r geld al terug via een uitkering. Ze zien het maar als een investering!
Op donderdag 14 augustus 2003 10:25 schreef Tarrel666 het volgende:[..]
idd je hoeft niet te komen
quote:Ja nou idd men kost de staat miljoenen maar een kleine bijdrage is teveel gevraagd.
Ik wil mijn geld voor mijn paspoort terug! Nu!
Maar misschien ook een beetje offtopic >> Die man die geïnterviewd werd, woonde al tientallen jaren in Nederland. Een aantal maanden geleden had hij toezegging gehad om zijn vrouw en kinderen over te halen naar Nederland. Die man sprak geen woord Nederlands, net als zijn kinderen (dochter in dit geval) Wat heeft die man hier die tientallen jaren gedaan?
quote:In elk geval niet gewerkt, want geld hadden ze allemaal niet. En toen kwam ook nog zo'n muts van een belangenvereniging vertellen dat het zo zielig was voor mensen omdat ze dan geen uitkering kunnen aanvragen.
Op donderdag 14 augustus 2003 11:17 schreef vavoom het volgende:
Die man sprak geen woord Nederlands, net als zijn kinderen (dochter in dit geval) Wat heeft die man hier die tientallen jaren gedaan?
In Engeland hebben ze de kosten voor een gewoon paspoort ook belachelijk hoog opgeschroefd, las ik onlangs. Met dit soort idiote plannen voeren de partijen nooit campagne maar op de een of andere manier sluipen dit soort nare ideetjes er altijd doorheen.
De leges zijn ingevoerd onder het mom "kostendekkend maken" en uiteraard is na iedere verhoging het legebedrag nog niet "kostendekkend", zodat ze het nog verder kunnen verhogen.
Alle omringende landen rekenen echter vele malen minder en daar is het wel kostendekkend? Of zijn al onze buurlanden misschien wat tolleranter...?
quote:De meeste andere landen kom je niet eens in als je niet genoeg geld heb om in je levensonderhoud te voorzien.
Op donderdag 14 augustus 2003 11:36 schreef Vhiper het volgende:
Alle omringende landen rekenen echter vele malen minder en daar is het wel kostendekkend? Of zijn al onze buurlanden misschien wat tolleranter...?
quote:Uhm, Asiel kan je alleen aanvragen als je in eigen land je leven niet zeker bent. Alleen dan ben je dus een asielzoeker. Mensen die naar Nederland willen komen voor studie, arbeid, partner, etc kunnen geen aanspraak maken op voorzieningen voor asielzoekers en krijgen van vadertje staat GEEN CENT, maar zijn verplicht duizenden eurootjes mee te nemen, of, in geval van gezinshereniging/vorming, moet de Nederlandse partner een minimum inkomen hebben EN tekenen dat hij, als de buitenlandse partner bijstand zou aanvragen, dit aan de Nederlandse staat VERGOED.
Op donderdag 14 augustus 2003 10:34 schreef Mouse het volgende:
Als je dus op meerdere gronden asiel (bijvoorbeeld voor studie en voor arbeid of voor medische behandeling en wegens humanitaire gronden) aanvraagt moet je per lid van je gezin € 430 (indien je kind ouder dan 12 is anders is het € 285) per aanvraag betalen.
Een verlenging kost per jaar € 285 per gezinslid.
Dat tikt aan.
Met andere woorden, mensen, Immigranten kosten de overheid NIETS. Het levert ze zelfs alleen maar geld op, want wanneer ze gaan werken moet er uiteraard wel de volle mep belasting worden betaald (de weinige uitzonderingen daargelaten)
quote:Je komt Nederland ook niet in als je niet genoeg geld hebt om in je levensonderhoud te voorzien
Op donderdag 14 augustus 2003 11:38 schreef Strolie75 het volgende:[..]
De meeste andere landen kom je niet eens in als je niet genoeg geld heb om in je levensonderhoud te voorzien.
Diegene die lopen te klagen hebben zeker nog nooit geprobeerd om de states voor langere tijd binnen te komen
quote:Nee, dat is Nederland zeker niet... Lees de voorwaarden voor immigratie op de website van de IND er maar eens op na en je zal zien dat Nederland inderdaad niet makkelijk binnen te komen is.
Op donderdag 14 augustus 2003 11:51 schreef Tarrel666 het volgende:
Nederland is geen hotel waar iedereen voor een knaak en een bosje konthaar binnen kan komen!!!!Diegene die lopen te klagen hebben zeker nog nooit geprobeerd om de states voor langere tijd binnen te komen
Nee, heb inderdaad nooit geprobeerd de States binnen te komen, heb ik ook allerminst interesse in (Hun noorderburen bevallen mij beter ), maar zou ik het proberen, zou ik, als ik aan de Nederlandse voorwaarden voldoe, een aardig eind komen. Dat weet ik zeker.
en ga zo maar even door
quote:Dat heb je om hier binnen te komen OOK nodig
Op donderdag 14 augustus 2003 12:00 schreef Tarrel666 het volgende:
heb je werk daa???
verblijfsplaats???en ga zo maar even door
quote:klopt. verhuizen naar de verenigde staten (incl de green card enzo) is niet makkelijk, maar een amerikaan die hier wil wonen kan het eigenlijk wel vergeten, tenzij hij een heel specifiek kunstje kan (voetballer, profiler, kunstenaar, etc) of een hele grote zak geld meeneemt.
Op donderdag 14 augustus 2003 12:06 schreef Vhiper het volgende:[..]
Dat heb je om hier binnen te komen OOK nodig
quote:Hier ook niet.
De meeste andere landen kom je niet eens in als je niet genoeg geld heb om in je levensonderhoud te voorzien.
quote:ach, waarom niet gewoon de werkelijke kosten van een paspoort vragen?
Op donderdag 14 augustus 2003 13:17 schreef Halinalle het volgende:[..]
Hier ook niet.
De bedragen zijn in mijn ogen een rip-off.
Als ze dat voor een bijv. een paspoort zouden vragen, zou ik dat ook belachelijk vinden. (Ook al kost een vakantiereis meer).
quote:Ten eerste: Nederland is 1 van de strengste landen ter wereld qua immigratiewetegeving. 't is nog geen Denemarken, maar ze zijn hard op weg
Ten tweede: wat heeft dat er mee te maken?
Een student die hier een jaartje op uitwisseling is moet ook 430 euro neertellen en waarvoor eigenlijk?
Het gaat er niet om dat iemand het niet kan betalen. Het punt is dat het gewoon een idioot hoog bedrag wat niet gerechtvaardigd kan worden door de kosten die er voor gemaakt worden.
Er is geen land ter wereld waar je 430 euro PER JAAR moet betalen voor een vergunning ivm studie.
quote:Uhm, technisch gezien betaal je per vergunning, niet per jaar en alleen het eerste jaar (eerste vergunning) kost je 430 eurootjes, een verlenging "slechts" 285,- maar ik ben met je eens, het is belachelijk hoog, te hoog en moet direct weer worden verlaagt.
Op donderdag 14 augustus 2003 13:39 schreef barleduc het volgende:[..]
Ten eerste: Nederland is 1 van de strengste landen ter wereld qua immigratiewetegeving. 't is nog geen Denemarken, maar ze zijn hard op weg
Nederland stelt trouwens ook inkomenseisen, deze gaan per 1 januari 2004 nog verder omhoog.Ten tweede: wat heeft dat er mee te maken?
Een student die hier een jaartje op uitwisseling is moet ook 430 euro neertellen en waarvoor eigenlijk?
Het gaat er niet om dat iemand het niet kan betalen. Het punt is dat het gewoon een idioot hoog bedrag wat niet gerechtvaardigd kan worden door de kosten die er voor gemaakt worden.
Er is geen land ter wereld waar je 430 euro PER JAAR moet betalen voor een vergunning ivm studie.
Maximale prijs? Wat de andere inwoners van Nederland kwijt zijn voor een indentiteitskaart, want meer dan dat is dat verguninkje nou ook weer niet.
quote:mijn ervaring is als ze hun best doen kunnen ze nederlands leren! mijn zwager, is half jaar geleden naar nederland gekomen, sprak naar een aantal maanden al erg goed engels, en is nu sinds een maand of zo nederlands aan het leren, dit wil zeggen per dag 2 uur engels en 2 uur nederlands, dus als ze willen kunnen ze het wel leren, oke merk ook wel dat nederlands toch een moelijke taal is vooral met tellen! Hij heeft ook erg moeite met 21 en 121 etc, erg moelijk volgens hem!
Op donderdag 14 augustus 2003 11:17 schreef vavoom het volgende:
Maar misschien ook een beetje offtopic >> Die man die geïnterviewd werd, woonde al tientallen jaren in Nederland. Een aantal maanden geleden had hij toezegging gehad om zijn vrouw en kinderen over te halen naar Nederland. Die man sprak geen woord Nederlands, net als zijn kinderen (dochter in dit geval) Wat heeft die man hier die tientallen jaren gedaan?
quote:Je hebt gelijk, de jaren daarop krijg je een mooie korting
Op donderdag 14 augustus 2003 13:43 schreef Vhiper het volgende:[..]
Uhm, technisch gezien betaal je per vergunning, niet per jaar en alleen het eerste jaar (eerste vergunning) kost je 430 eurootjes, een verlenging "slechts" 285,- maar ik ben met je eens, het is belachelijk hoog, te hoog en moet direct weer worden verlaagt.
Met het bedrag per jaar bedoelde ik de vergunningen die jaarlijks verlengd moeten worden, dat komt dus wel degelijk neer op elk jaar een bedrag betalen.
Ik word altijd een beetje moe van die mensen die het toejuichen dat de Nederlandse regering het de 'buitenlanders' zo moelijk maakt.
Als deze Nederlanders dan een keer in het buitenland gaan studeren of werken zijn ze dan vaak de eerste die beginnen te mekkeren over het minste of geringste.
Inkomenseisen ok, maar gewoon geld aftroggelen vind ik echt niet normaal.
[Dit bericht is gewijzigd door barleduc op 14-08-2003 14:03]
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:54 schreef barleduc het volgende:Inkomenseisen ok, maar gewoon geld aftroggelen vind ik echt niet normaal.
Ik vind dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen de mensen die hier naar toe komen om van dit paradijsje te genieten en mensen die gewoon niet anders kunnen (oftwel vluchtelingen).
Voor degene die gewoon willen genieten van onze voorzieningen (belasting, uitkering etc), vrouwen, wiet, huizen enz enz enz., die mogen van mij echt wel 450 euro betalen (desnoods via een betalingsregeling). Dan krijgen ze uiteindelijk ook wel terug in voorzieningen.
Voor de vluchtelingen kan je natuurlijk niet 450 euro vragen, die mensen zijn hier voor hulp en niet om leeg getrokken te worden. Ik vind wel dat als ze "geholpen" zijn, dat ze dan zo snel mogenlijk terug moeten.
De deur dicht, de deur open of de deur op een kier? Doe maar op een kiertje ...............
quote:Speciaal voor mensen zoals jij moet elk land op de wereld een vakantievergunning gaan invoeren. Alleen als je 400 euro neertelt mag je op vakantie in een land.
Op donderdag 14 augustus 2003 02:24 schreef -Frank- het volgende:[..]
Sorry hoor!
Neen, ik vind het niet normaal. De mensen die dit niet kunnen betalen hebben geen werk, (oorlogs/honger vluchtelingen uitgezonderd)
quote:Pardon?! Dus als immigrant moet ik 450 eurootjes extra betalen voor voorzieningen (Waar ik trouwens al dik voor betaal middels de belasting en premies sociale verzekeringen) waarvan ik, als immigrant, niet eens gebruik MAG maken?!
Op donderdag 14 augustus 2003 14:17 schreef Pino_666 het volgende:
Mijn mening is als volgt:Ik vind dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen de mensen die hier naar toe komen om van dit paradijsje te genieten en mensen die gewoon niet anders kunnen (oftwel vluchtelingen).
Voor degene die gewoon willen genieten van onze voorzieningen (belasting, uitkering etc), vrouwen, wiet, huizen enz enz enz., die mogen van mij echt wel 450 euro betalen (desnoods via een betalingsregeling). Dan krijgen ze uiteindelijk ook wel terug in voorzieningen.
Voor de vluchtelingen kan je natuurlijk niet 450 euro vragen, die mensen zijn hier voor hulp en niet om leeg getrokken te worden. Ik vind wel dat als ze "geholpen" zijn, dat ze dan zo snel mogenlijk terug moeten.De deur dicht, de deur open of de deur op een kier? Doe maar op een kiertje ...............
btw sinds wanneer is BELASTING een voorziening? Ik geniet er nou niet bepaald van als ik de bedragen zie die worden ingehouden op m'n loonstrookje...
quote:Vluchtelingen hoeven ook helemaal niet te betalen, er zit wel verschil in een verblijfsvergunning asiel of verblijfsvergunning regulier.
Mijn mening is als volgt:Ik vind dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen de mensen die hier naar toe komen om van dit paradijsje te genieten en mensen die gewoon niet anders kunnen (oftwel vluchtelingen).
Voor de vluchtelingen kan je natuurlijk niet 450 euro vragen, die mensen zijn hier voor hulp en niet om leeg getrokken te worden. Ik vind wel dat als ze "geholpen" zijn, dat ze dan zo snel mogenlijk terug moeten.De deur dicht, de deur open of de deur op een kier? Doe maar op een kiertje ...............
Ik vind het wel terecht trouwens.
quote:Jij bent een echte Pino. Ik zou zeggen bezoek eens de volgende site : www.ind.nl en lees de regels eens goed door ipv alleen maar onzin te lopen verkondigen zonder ook maar iets van de regels te begrijpen.
Ook raad ik je aan om toch eindelijk te verhuizen. Dat volk in Sesamstraat is niet bepaald goed geweest voor je ontwikkeling zo te zien.
quote:Waarom??
Op donderdag 14 augustus 2003 14:31 schreef fokje het volgende:[..]
Ik vind het wel terecht trouwens.
quote:En jij een echte Bert (ga eens leven man !),
Op donderdag 14 augustus 2003 14:39 schreef barleduc het volgende:[..]
Jij bent een echte Pino. Ik zou zeggen bezoek eens de volgende site : www.ind.nl en lees de regels eens goed door ipv alleen maar onzin te lopen verkondigen zonder ook maar iets van de regels te begrijpen.
Ook raad ik je aan om toch eindelijk te verhuizen. Dat volk in Sesamstraat is niet bepaald goed geweest voor je ontwikkeling zo te zien.
[Dit bericht is gewijzigd door Pino_666 op 14-08-2003 14:54]
quote:Hier wordt ik nu droevig van...Van die nitwits die de hele problematiek niet kennen en wel ff hun "mening" uitspugen....
Op donderdag 14 augustus 2003 14:48 schreef Pino_666 het volgende:[..]
Dit ligt niet echt in mijn interesse gebied, die regels nog minder, ik geef alleen mijn mening........... ga iemand anders lastig vallen met je regeltjes. Als mijn mening je niet interesseert, reply dan ook nie........
quote:Als je hier wil zijn heb je daar kennelijk goede redenen voor en zou je dat bedrag er wel voor over moeten hebben. Het moet zeker niet makkelijk gemaakt worden gezien het gepeupel wat anders hier binnenkomt. Tis gewoon gezeur dat het te duur is.
Op donderdag 14 augustus 2003 14:40 schreef Vhiper het volgende:[..]
Waarom??
quote:Sorry??????????????? Gaat het hier alleen om feiten?
Op donderdag 14 augustus 2003 14:53 schreef Vhiper het volgende:[..]
Hier wordt ik nu droevig van...Van die nitwits die de hele problematiek niet kennen en wel ff hun "mening" uitspugen....
quote:Waarom reply jij dan in een topic die je niet interesseert en waar je niks over weet?
Op donderdag 14 augustus 2003 14:48 schreef Pino_666 het volgende:[..]
Dit ligt niet echt in mijn interesse gebied, die regels nog minder, ik geef alleen mijn mening........... ga iemand anders lastig vallen met je regeltjes. Als mijn mening je niet interesseert, reply dan ook nie........
Ik heb ook niet gezegd dat jouw mening mij niet interesseerde.
Het viel me alleen op dat wat je zei niet erg doordacht was.
Het kan meestal geen kwaad om je eerst een beetje te verdiepen in een onderwerp voordat je je mening er over wilt geven op een publiek forum.
quote:Uiteraard ben jij vrij om je mening te geven, ik vind het alleen moeilijk te aanvaarden dat je een gefundeerde mening kan hebben over iets waarvan je de achtergrond niet kent.
Op donderdag 14 augustus 2003 14:56 schreef Pino_666 het volgende:[..]
Sorry??????????????? Gaat het hier alleen om feiten?
K, ik ken niet alle regels en ik ben hier niet voor opgeleid, maar ik heb wel zekers een mening, en ik ben volgens mij nog steeds vrij om die mening te geven. Als je het niet eens bent met mijn mening, kunnen we wel een leuke discussie houden...........
Maar goed, ik ben altijd in voor een leuke discussie, zeker over dit onderwerp.
quote:True
Op donderdag 14 augustus 2003 14:58 schreef barleduc het volgende:[..]
Waarom reply jij dan in een topic die je niet interesseert en waar je niks over weet?
Ik heb ook niet gezegd dat jouw mening mij niet interesseerde.
Het viel me alleen op dat wat je zei niet erg doordacht was.Het kan meestal geen kwaad om je eerst een beetje te verdiepen in een onderwerp voordat je je mening er over wilt geven op een publiek forum.
quote:Soz soz soz, ik zou niet meer zomaar me menig uitblaten,
Op donderdag 14 augustus 2003 15:02 schreef Vhiper het volgende:[..]
Uiteraard ben jij vrij om je mening te geven, ik vind het alleen moeilijk te aanvaarden dat je een gefundeerde mening kan hebben over iets waarvan je de achtergrond niet kent.
Maar goed, ik ben altijd in voor een leuke discussie, zeker over dit onderwerp.
quote:hoe bedoel off-topic
Op donderdag 14 augustus 2003 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
hee wat schattig, een fatal-welles-nietes-loop
*Slotje*
quote:Klpt: Ik heb een vrblijfsvergunning A, hoef dus maar om de 5 jaar een nieuwe te krijgen. Ik ben hier geboren, heb hier gestudeerd en werk hier. Betaal netjes mijn belastingen, heb behalve stufi geen uitkering ontvangen en hoop dat ook nooit aan te hoeven vragen.
Met het bedrag per jaar bedoelde ik de vergunningen die jaarlijks verlengd moeten worden, dat komt dus wel degelijk neer op elk jaar een bedrag betalen.
Vorig jaar moest ik mijn vergunning weer laten verlengen. Dit jaar moest ik, omdat er een nieuw pasje is, er weer een aanvragen. Dat kost me met die prijsverhoging behoorlijk veel geld. Als je dit voor een hele familie moet betalen is dat en behoorlijke smak: Jan Modaal met 2.4 kinderen kan dus 4.4 van die vergunningen betalen: zelf met gewoon 'vervangen' is dat meer een goed maandloon wat direct naar de staat gaat.
Verdere kosten die ik boven de gemiddelde nederlander heb: Omdat ik in het buitenland woon en mijn paspoort dus via de ambassade moet krijgen is het veel duurder dan via de gemeente. Bovendien kan ik er dan op rekenen dat het minimaal 6 weken duurt voordat ik het heb. Goed, hier kan ik de nederlandse regering niet op aankijken maar die van mijn land, maar toch: het zijn wéér extra kosten.
Stemrecht: Om te stemmen (via consulaat of ambassade, voor europarlement of regering van mijn land) ben ik lang bezig: inschrijven, informatie van de partijen inzien (verplicht), stemmen. Drie keer naar de ambassade, dus. Het eerste deel kan ik ook schriftelijk, de andere twee niet. Vermoeiend, maar je wilt je stem ook weer niet verloren laten gaan.
quote:Als je dit zou invoeren, wat nergens op slaat, heeft dat zogenoemde "vakantie land" zichzelf te pakken. Minder toeristen, minder geld. En niet zo als resident permit houders die veelvuldig van de staatskas genieten en dan ook nog eens hun familie deze kant (paradijs) willen ophalen. (zie naar het voorbeeld van tv)
Op donderdag 14 augustus 2003 14:20 schreef barleduc het volgende:[..]
Speciaal voor mensen zoals jij moet elk land op de wereld een vakantievergunning gaan invoeren. Alleen als je 400 euro neertelt mag je op vakantie in een land.
Want, tja je kan het toch betalen, anders ga je toch ook niet op vakantie?
En anders blijf je toch lekker in Nederland vakantie vieren?
quote:Sigh..
Op donderdag 14 augustus 2003 20:44 schreef -Frank- het volgende:[..]
Als je dit zou invoeren, wat nergens op slaat, heeft dat zogenoemde "vakantie land" zichzelf te pakken. Minder toeristen, minder geld. En niet zo als resident permit houders die veelvuldig van de staatskas genieten en dan ook nog eens hun familie deze kant (paradijs) willen ophalen. (zie naar het voorbeeld van tv)
En de werkende luitjes met een resident permit zal je niet zo snel erover horen. Het wordt allemaal duurder, maarja deze snappen waarschijnlijk door hun eigen ervaring in de Nederlandse society wat hun rechten en plichten zijn.
Nogmaals, het gaat er mij niet om dat die 430 euro niet te betalen zou zijn. Het punt is dat het in geen verhouding staat tot de kosten.
En het gaat niet alleen om mensen die naar het paradijs op zoek zijn. Het gaat om iedereen die tijdelijk naar Nederland komt voor studie/stage/werk etc.
Zou jij bijvoorbeeld ook zo redeneren als je later met je gezin zou emigreren naar naar VS, Australie, Canada, Nieuw Zeeland etc. en dat je dan voor je gezin 1000-2000 euro aan vergunningen moet betalen en bij elke verlenging van de vergunningen nogmaals een bedrag mag neertellen.
Wat als die landen niet 430 euro, maar 1500 euro per vergunning gaan vragen etc.
Bekijk het eens van de andere kant.
Oh ja nog een ander punt, als je geen werk hebt kan je je partner niet hier heen halen. Je hebt minstens een jaarcontract nodig en je meot voldoen aan een inkomenseis.
Dus het is echt pertinente onzin wanneer je suggereert dat uitkeringtrekkers hun partner hier heen zouden kunnen halen.
[Dit bericht is gewijzigd door barleduc op 14-08-2003 22:15]
quote:[..]
Op donderdag 14 augustus 2003 21:56 schreef barleduc het volgende:
quote:Jij spreekt over een rip off? Een voorbeeld van een rip off is, dat ze hier een inburgerings cursus moeten volgens en die wij mogen betalen. (kosten per jaar +/- 1600). (40 euro per week x 40 weken) Ik vind het terecht dat ze een inburgerings cursus moeten volgen voor het verdere verloop van hun toekomst, maar ja die 430 euro is er niets bij. En zo kun je nog wel even doorgaan.
Sigh..
Ik zei dat elk land in de wereld dat moest invoeren, niet 1 land. Dus zodat je alleen in Nederland zelf op vakantie kunt als je dat bedrag niet wilt neertellen.
En het was ook geen serieus voorstel, maar alleen een vergelijking om aan te geven wat voor een rip off die 430 euro voor een vergunning is.
quote:De mensen die hier in de toekomst gaan studeren zijn hun subsidie voor hun studie ook kwijt. Voorheen moesten ze nog 1300 euro betalen. Dit wordt omhoog-geschroeft naar 6200/10000 euro. De studenten die naar het buitenland gaan studeren zijn altijd studenten met een boven modale achtergrond!
Nogmaals, het gaat er mij niet om dat die 430 euro niet te betalen zou zijn. Het punt is dat het in geen verhouding staat tot de kosten.
En het gaat niet alleen om mensen die naar het paradijs op zoek zijn. Het gaat om iedereen die tijdelijk naar Nederland komt voor studie/stage/werk etc.
quote:Als je je daar zo graag wilt wonen/werken/verblijven, dan is het kiezen of delen, nietwaar?
Zou jij bijvoorbeeld ook zo redeneren als je later met je gezin zou emigreren naar naar VS, Australie, Canada, Nieuw Zeeland etc. en dat je dan voor je gezin 1000-2000 euro aan vergunningen moet betalen en bij elke verlenging van de vergunningen nogmaals een bedrag mag neertellen.
Wat als die landen niet 430 euro, maar 1500 euro per vergunning gaan vragen etc.
quote:Aan welke voorwaarden moet u voldoen bij gezinshereniging en
Bekijk het eens van de andere kant.Oh ja nog een ander punt, als je geen werk hebt kan je je partner niet hier heen halen. Je hebt minstens een jaarcontract nodig en je meot voldoen aan een inkomenseis.
Dus het is echt pertinente onzin wanneer je suggereert dat uitkeringtrekkers hun partner hier heen zouden kunnen halen.
U moet een geldig paspoort hebben.
U moet een ziektekostenverzekering hebben afgesloten (die dekking geeft
in Nederland).
U mag geen strafblad hebben.
U mag in Nederland geen tuberculose hebben.
Uw gezinslid moet in Nederland zelfstandig en duurzaam over voldoende
middelen van bestaan beschikken. Hieraan hoeft hij of zij u niet te vol-
doen in de volgende gevallen:
Hij/zij is 57,5 jaar of ouder.
Hij/zij is alleenstaande ouder met de zorg voor één of meer kinderen jon-
ger dan vijf jaar en die rechtmatig in Nederland verblijven.
Hij/zij is blijvend en volledig arbeidsongeschikt verklaard.
Let op:
Wachttermijn: Als uw partner/echtgeno(o)t(e) zelf als minderjarige in het
kader van gezinshereniging is toegelaten tot Nederland, geldt er een
wachttermijn van drie jaar. Hij/zij moet dan drie jaar rechtmatig in
Nederland hebben verbleven, voordat u een verblijfsvergunning kan krij-
gen. (bij gezinsvorming)
Specifieke voorwaarden
Als u aan de hiervoor genoemde voorwaarden voldoet, kunt u vervolgens
nagaan welke voorwaarden in ieder geval gelden voor uw specifieke situatie.
Huwelijk:
Er moet sprake zijn van een geldig huwelijk.
U heeft een officiële en gelegaliseerde huwelijksakte.
U moet beiden 18 jaar of ouder zijn.
Samenwoning: Zodra u in Nederland bent aangekomen, zult u moeten
samenwonen. Ook dient u een gezamenlijke huishouding te voeren en één
adres te hebben.
Het huwelijk moet zijn ingeschreven in de Gemeentelijke
Basisadministratie (GBA).
Uw echtgeno(o)t(e) moet over voldoende middelen van bestaan beschik-
ken.
Relatie:
Een duurzame en exclusieve relatie: Zodra u in Nederland bent aangeko-
men, zult u moeten samenwonen. Ook zult u een gezamenlijke huishou-
ding moeten voeren en één adres naar buiten voeren.
U moet beiden ongehuwd zijn.
U moet beiden 18 jaar of ouder zijn.
U moet een officiële en gelegaliseerde akte van ongehuwd hebben.
U moet een relatieverklaring ondertekenen.
U moet een garantverklaring ondertekenen.
Uw partner moet over voldoende middelen van bestaan beschikken.
Kinderen:
De kinderen moeten jonger dan 18 jaar zijn.
Zij mogen niet gehuwd zijn, en ook nooit gehuwd zijn geweest
Zij moeten feitelijk behoren tot het gezin.
Er moet een familierechtelijke relatie zijn.
U moet over voldoende middelen van bestaan beschikken.
Overige gezinsleden:
De meerderjarige kinderen of (groot)ouders behoren feitelijk tot het gezin
(het betreft dus andere gezinsleden dan de echtgeno(o)t(e), partners of
minderjarige kinderen)
Samenwoning: Zodra u in Nederland bent aangekomen, zult u moeten
samenwonen. Ook dient u een gezamenlijke huishouding te voeren en
derhalve één adres te hebben.
De achterlating van het gezinslid in het land van herkomst zou een
onevenredige hardheid betekenen.
Er moet een familierechtelijke relatie zijn.
U moet over voldoende middelen van bestaan beschikken.
Ouders (65+):
De vader of moeder moet alleenstaand zijn.
De vader of moeder moet 65 jaar of ouder zijn.
De kinderen moeten de Nederlandse nationaliteit hebben of in het bezit
zijn van een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
De bovengenoemde vereisten moeten met gelegaliseerde documenten
kunnen worden aangetoond.
De in Nederland wonende kinderen moeten voldoende middelen van
bestaan hebben om voor de ouder te kunnen zorgen.
Er mag in het land van herkomst geen kind van de ouder wonen die
geacht kan worden in de opvang van de ouder te kunnen voorzien.
Vrijwel alle kinderen moeten in Nederland wonen.
quote:Volgens mij vragen ook die landen een flink bedrag + nog vele andere voorwaarden die volgens mij stricter zijn dan hier, maar weet niet zeker.
Op donderdag 14 augustus 2003 21:56 schreef barleduc het volgende:
Wat als die landen niet 430 euro, maar 1500 euro per vergunning gaan vragen etc.Bekijk het eens van de andere kant.
quote:Nee, die vragen niet 430 euro, kijk maar na.
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:17 schreef fokje het volgende:[..]
Volgens mij vragen ook die landen een flink bedrag + nog vele andere voorwaarden die volgens mij stricter zijn dan hier, maar weet niet zeker.
En de voorwaarden zijn niet strikter in de genoemde landen.
In de VS kun je bijvoorbeeld ook een sponsor regelen die financieel garant voor je staat als je partner daar niet genoeg inkomen heeft of nog een student is.
Dit is in Nederland niet eens mogelijk.
Daarbij geeft de VS sowieso jaarlijks via de greencard lottery tienduizenden greencards weg. Zie ik Nederland nog niet doen.
quote:Nederland=all included
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:42 schreef barleduc het volgende:[..]
Nee, die vragen niet 430 euro, kijk maar na.
Nederland steekt er met kop en schouders bovenuit.En de voorwaarden zijn niet strikter in de genoemde landen.
In de VS kun je bijvoorbeeld ook een sponsor regelen die financieel garant voor je staat als je partner daar niet genoeg inkomen heeft of nog een student is.
Dit is in Nederland niet eens mogelijk.Daarbij geeft de VS sowieso jaarlijks via de greencard lottery tienduizenden greencards weg. Zie ik Nederland nog niet doen.
De VS wil je toch niet met Nederland gaan vergelijken.
quote:Ja, als je die 430 euro als een soort soort bijdrage ziet in eventuele toekomstige kosten, dan kan ik er ook nog wel een paar verzinnen.
Op donderdag 14 augustus 2003 23:54 schreef -Frank- het volgende:[..]
[quote]
Jij spreekt over een rip off? Een voorbeeld van een rip off is, dat ze hier een inburgerings cursus moeten volgens en die wij mogen betalen. (kosten per jaar +/- 1600). (40 euro per week x 40 weken) Ik vind het terecht dat ze een inburgerings cursus moeten volgen voor het verdere verloop van hun toekomst, maar ja die 430 euro is er niets bij. En zo kun je nog wel even doorgaan.
quote:Geloof me, je piept wel anders als je zelf ooit nog in vergelijkbare situaties komt.
Als je je daar zo graag wilt wonen/werken/verblijven, dan is het kiezen of delen, nietwaar?
quote:Juist, uitkeringtrekkers kunnen dus hun partner hier niet heen halen. Of impliceer je dat ze allemaal aan de uitzonderingseisen voldoen.
Uw gezinslid moet in Nederland zelfstandig en duurzaam over voldoende
middelen van bestaan beschikken. Hieraan hoeft hij of zij u niet te vol-
doen in de volgende gevallen:
Hij/zij is 57,5 jaar of ouder.
Hij/zij is alleenstaande ouder met de zorg voor één of meer kinderen jon-
ger dan vijf jaar en die rechtmatig in Nederland verblijven.
Hij/zij is blijvend en volledig arbeidsongeschikt verklaard.
quote:Stom van me, Nederland is inderdaad het enige waarlijke paradijs op aarde. Je hebt gelijk. Betalen zullen ze om hier te mogen verblijven!
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:57 schreef -Frank- het volgende:[..]
Nederland=all included
De VS wil je toch niet met Nederland gaan vergelijken.
quote:Je hebt hem door!
Op vrijdag 15 augustus 2003 01:05 schreef barleduc het volgende:[..]
Stom van me, Nederland is inderdaad het enige waarlijke paradijs op aarde. Je hebt gelijk. Betalen zullen ze om hier te mogen verblijven!
quote:Het wil er maar niet in bij mijn medenederlandertjes he? Immigranten krijgen GEEN ROOIE CENT uit de staatskas. Wanneer begrijpen mensen dit nou??
Op donderdag 14 augustus 2003 20:44 schreef -Frank- het volgende:[..]
Als je dit zou invoeren, wat nergens op slaat, heeft dat zogenoemde "vakantie land" zichzelf te pakken. Minder toeristen, minder geld. En niet zo als resident permit houders die veelvuldig van de staatskas genieten en dan ook nog eens hun familie deze kant (paradijs) willen ophalen. (zie naar het voorbeeld van tv)
En de werkende luitjes met een resident permit zal je niet zo snel erover horen. Het wordt allemaal duurder, maarja deze snappen waarschijnlijk door hun eigen ervaring in de Nederlandse society wat hun rechten en plichten zijn.
Je krijgt geen bijstandsuitkering met een verblijfsvergunning. Wil je WW, zal je eerst een halfjaar gewerkt en premies moeten hebben betaald, etc etc
Geen enkele immigrant (Let op, immigrant, geen vluchteling, die hebben we al ingeperkt, de asielzoekerscentra staan al leeg) die Nederland binnenkomt krijgt iets van de staat, de immigrant is zelfs verplicht geld mee te brengen!
Als je doelt op al die allochtonen die hier een uitkerinkje trekken, dat zijn die gastarbeiders en de tweede generatie allochtonen die allang een Nederlands paspoort hebben en dus gewoon Nederlander zijn Zorg er eens voor dat deze mensen gaan werken, heck, stel een werkverplichting in. Niet werken, geen uitkering.
Schei dus toch eens uit om de hardwerkende/hardstudeerende immigrant af te schilderen als profiteurs en wees blij dat ze hier uberhaupt willen komen werken om de Nederlandse staatskas met belasting te vullen zodat misschien jouw AOWtje in de toekomst nog eens kan worden betaald.
[Dit bericht is gewijzigd door Vhiper op 15-08-2003 06:41]
quote:Jij dus absoluut niet
Op vrijdag 15 augustus 2003 02:04 schreef -Frank- het volgende:[..]
Je hebt hem door!
(dus eigenlijk zouden de leges 40000 euro moeten zijn .... )
En wat ik vreemd vind; zeuren over het bedrag maar wat kost het hen aan vliegtickets, verhuiskosten etc om hier te komen? Dat hebben ze wel?
quote:Goed punt, ze hebben het geld wel om zich hier naar toe te laten smokkelen, een paspoort te regelen en vervoer maar dan kunnen ze dat ineens niet betalen?
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:46 schreef SufferingJanet het volgende:
ik zie die bedragen als het 'inkopen' van de rechten va dit land.Het is eigenlijk een nabetaling van deze mensen. De autochtone bewoners hebben hun hele leven al belasting betaald,wil je gebruik maken van hun voorzieningen dan......(dus eigenlijk zouden de leges 40000 euro moeten zijn ....
)
En wat ik vreemd vind; zeuren over het bedrag maar wat kost het hen aan vliegtickets, verhuiskosten etc om hier te komen? Dat hebben ze wel?
quote:Uhm, de immigranten hebben ook geen gebruik mogen maken van de rechten toen ze hier niet waren, dus waarom moeten ze achteraf betalen voor rechten die ze niet eens hadden en ook niet zullen krijgen (lees mijn eerdere posts)?
ik zie die bedragen als het 'inkopen' van de rechten va dit land.Het is eigenlijk een nabetaling van deze mensen. De autochtone bewoners hebben hun hele leven al belasting betaald,wil je gebruik maken van hun voorzieningen dan......(dus eigenlijk zouden de leges 40000 euro moeten zijn ....
)
Het gaat niet of ze het wel of niet kunnen betalen, tuurlijk kunnen ze dat wel. Het gaat om de rechtvaardiging. Jij kan het ook best betalen als we de belasting met ruim 400 eurootjes verhogen, maar da's toch ook niet gerechtvaard?
quote:Ja goed idee man! Kicken!!!!!!!!!!!!
(dus eigenlijk zouden de leges 40000 euro moeten zijn ....)
quote:Smokkelen is illigaal en dat soort lui moeten ze direct terugzetten op het vliegtuig, samen met elke illigaal (Ik verbaas mij er steeds over dat de overheid daar zo verrekte laks in is. Illigaal = uitzetten, geen discussie over mogelijk). We hebben het hier over de immigranten die het wel op een legale manier doen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 09:48 schreef ray_nl het volgende:[..]
Goed punt, ze hebben het geld wel om zich hier naar toe te laten smokkelen, een paspoort te regelen en vervoer maar dan kunnen ze dat ineens niet betalen?
Kom op, ik betaal vanaf m'n 16e al belasting en dan zoudenhun niet een soort "achterstallige" belasting moeten betalen?
Nogmaals, immigranten hebben geen recht op sociale voorzieningen zoals een bijstandsuitkering en moeten zelf zorgen voor voldoende middelen van bestaan. Waarom moeten zij betalen voor iets waar ze geen recht op hebben?
quote:Vhiper geef het maar op. Zoals je ziet in dit topic zien sommige Nederlanders elke buitenlander als profiteur. Valt me wel op wat voor een bekrompen mentaliteit deze mensen hebben.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:18 schreef Vhiper het volgende:[..]
Smokkelen is illigaal en dat soort lui moeten ze direct terugzetten op het vliegtuig, samen met elke illigaal (Ik verbaas mij er steeds over dat de overheid daar zo verrekte laks in is. Illigaal = uitzetten, geen discussie over mogelijk). We hebben het hier over de immigranten die het wel op een legale manier doen.
Nogmaals, immigranten hebben geen recht op sociale voorzieningen zoals een bijstandsuitkering en moeten zelf zorgen voor voldoende middelen van bestaan. Waarom moeten zij betalen voor iets waar ze geen recht op hebben?
quote:illegaal
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:18 schreef Vhiper het volgende:[..]
Smokkelen is illigaal en dat soort lui moeten ze direct terugzetten op het vliegtuig, samen met elke illigaal (Ik verbaas mij er steeds over dat de overheid daar zo verrekte laks in is. Illigaal = uitzetten, geen discussie over mogelijk). We hebben het hier over de immigranten die het wel op een legale manier doen.
verder: laatst een berichtje op de FP daarover, en daar was toch een hoop discussie over
quote:ze betalen gewoon voor die verblijfsvergunning. we hebben het hier over mensen die vrijwillig komen, en daarvan zeg ik: wat voor inkomenseisen je ook stelt, als iemand in een onverwachte situatie niet eens een paar honderd euro kan lappen willen we die hier ook niet hebben.
quote:Ben bang dat je gelijk hebt....Ach, ik wacht wel af... Tegen de tijd dat al die gasten hier doorhebben dat de AOW niet meer te betalen is omdat alle babyboomers met pensioen gaan en er dan te weinig mensen zijn om hier te werken en dus die AOW te betalen, gaan ze wel smeken of al die goed opgeleide immigrantjes (Want daar hebben we het over, niet het tuig dat hier illigaal binnenkomt en hier herrie schopt) alsjeblieft hier willen komen werken. Dan is het te laat, dan zitten ze al lang en breed in een ander land waar ze deze belachelijke lege regels niet hebben.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:37 schreef barleduc het volgende:[..]
Vhiper geef het maar op. Zoals je ziet in dit topic zien sommige Nederlanders elke buitenlander als profiteur. Valt me wel wat voor een bekrompen mentaliteit deze mensen hebben.
quote:oei!!!!! harde woorden hoor.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:37 schreef barleduc het volgende:[..]
Vhiper geef het maar op. Zoals je ziet in dit topic zien sommige Nederlanders elke buitenlander als profiteur. Valt me wel op wat voor een bekrompen mentaliteit deze mensen hebben.
ik heb zelf enkele vrienden die als immigrant hier werken dus ik zie niet elke buitenlander als profiteur.Ik weet wel beter.
ik word wel moe van al dat gezeik over geld en 'onrechtvaardigheid'.Mensen zijn wel bereid om voor duizenden euro's aan tickets te kopen, om terug op vakantie te gaan naar hun moederland etc maar dan wordt er wel geklaagd over dit soort prijzen?
Wat is dan wel een 'schappelijke' prijs?
quote:Je moet niet zo de kranten nalullen. Het is helemaal niet bewezen dat we mensen van buiten nodig hebben om dingen hier te bekostigen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:45 schreef Vhiper het volgende:[..]
Ben bang dat je gelijk hebt....Ach, ik wacht wel af... Tegen de tijd dat al die gasten hier doorhebben dat de AOW niet meer te betalen is omdat alle babyboomers met pensioen gaan en er dan te weinig mensen zijn om hier te werken en dus die AOW te betalen, gaan ze wel smeken of al die goed opgeleide immigrantjes (Want daar hebben we het over, niet het tuig dat hier illigaal binnenkomt en hier herrie schopt) alsjeblieft hier willen komen werken. Dan is het te laat, dan zitten ze al lang en breed in een ander land waar ze deze belachelijke lege regels niet hebben.
Trouwens; dan is de AOW toch al afgeschaft.....
quote:Zo'n 70 euro. Dat rekenen ze in al onze omringende landen ook en zoiets wordt ook gerekend voor een paspoort geloof ik.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:45 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
oei!!!!! harde woorden hoor.
ik heb zelf enkele vrienden die als immigrant hier werken dus ik zie niet elke buitenlander als profiteur.Ik weet wel beter.
ik word wel moe van al dat gezeik over geld en 'onrechtvaardigheid'.Mensen zijn wel bereid om voor duizenden euro's aan tickets te kopen, om terug op vakantie te gaan naar hun moederland etc maar dan wordt er wel geklaagd over dit soort prijzen?
quote:Ik vind 100-200 euro wel ok, dan zelfs nog zit je nog vaak boven het niveau van wat je in andere landen moet betalen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:45 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
oei!!!!! harde woorden hoor.
Er zijn fouten gemaakt in het verleden qua immigratiebeleid. Om nou de nieuwkomers hier voor te laten boeten gaat er bij mij niet in.
Met de mentalteit die sommige van jullie hebben hou je iedereen buiten de deur, ook de mensen die je nodig gaat hebben.
Jammer genoeg zullen de gevolgen pas jaren later merkbaar zijn.
quote:kijk als we cynisch zijn ziet 'dit land' liever hoogopgeleide buitenlandse werkenemers die hier voor een tijd komen werken.Die kunnen (of hun werkgever) makkelijk dergelijke bedragen betalen.Zullen ze ook wel belastingtechnisch kunnen afschrijven.........
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:52 schreef barleduc het volgende:[..]
Ik vind 100-200 euro wel ok, dan zelfs nog zit je nog vaak boven het niveau van wat je in andere landen moet betalen.
Het probleem is dat een aantal van jullie alle vergunningen voor buitenlanders als een soort melkkoe zien, dat lijkt me nou niet de juiste insteek om de prijs voor een vergunning te bepalen.Er zijn fouten gemaakt in het verleden qua immigratiebeleid. Om nou de nieuwkomers hier voor te laten boeten gaat er bij mij niet in.
Met de mentalteit die sommige van jullie hebben hou je iedereen buiten de deur, ook de mensen die je nodig gaat hebben.
Jammer genoeg zullen de gevolgen pas jaren later merkbaar zijn.
ik vind trouwens de opmerking over 'ons omringende landen' geen argument.dan zouden drugs hier ook niet gedoogd moeten worden, is de snelheidslimiet op de A2 opgeheven, rijden we links, hebben we een tweepartijensysteem, geen bouwvergunningen etc....
straks worden we nl. overspoeld met werkloze hongaren, slowaken, etc. en over een paar jaar met bulgaren en kroaten.
die mensen hebben daar gewoon keihard recht op, en gaan wat mij betreft gewoon voor.
Dus mensen die onder dat bedrag verdienen hebben geen recht op een buitenlandse vriendin?
quote:Gaan voor? Waarom? Omdat hun landje wat dichterbij ligt dan andere landen?
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:06 schreef gunhead het volgende:
ik denk trouwens dat de andere landen hier in de omgeving de leges ook wel zullen gaan verhogen.straks worden we nl. overspoeld met werkloze hongaren, slowaken, etc. en over een paar jaar met bulgaren en kroaten.
die mensen hebben daar gewoon keihard recht op, en gaan wat mij betreft gewoon voor.
quote:Volgens de regering niet, nee. Maar ik ben niet tegen een inkomenseis. De Nederlandse maatschappij hoeft niet de rekening te betalen voor jouw keuze voor een buitenlandse partner. Daarentegen hoeft de Nederlandse maatschappij ook niet te profiteren van jouw keuze voor een buitenlandse partner, dus weg met die te hoge leges.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:12 schreef Qwie het volgende:
En is het dan ook normaal dat als je een buitenlandse vriendin hebt en met haar wilt samenwonen dit alleen "mag" als je minimaal 1150 euro in maand bruto verdient. plus nog die 200% verhoging van leges voor een verblijfsvergunning.Dus mensen die onder dat bedrag verdienen hebben geen recht op een buitenlandse vriendin?
quote:Daar hoef je niet cynisch voor te zijn, dat is gewoon de werkelijkheid en geldt niet alleen voor Nederland, maar voor alle landen in de wereld. Niemand wil een arme sloeber over de vloer, toch?
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:59 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
kijk als we cynisch zijn ziet 'dit land' liever hoogopgeleide buitenlandse werkenemers die hier voor een tijd komen werken.Die kunnen (of hun werkgever) makkelijk dergelijke bedragen betalen.Zullen ze ook wel belastingtechnisch kunnen afschrijven.........
ik vind trouwens de opmerking over 'ons omringende landen' geen argument.dan zouden drugs hier ook niet gedoogd moeten worden, is de snelheidslimiet op de A2 opgeheven, rijden we links, hebben we een tweepartijensysteem, geen bouwvergunningen etc....
Enne, als alle omringende landen de wetten aan de meerderheid zouden aanpassen zou dat een hele verbetering zijn, te beginnen met het totaal verbieden en verbannen van drugs, maar da's een hele andere discussie.
quote:Als we geen mensen van buitenaf nodig hebben, hoeven we de AOW toch ook niet af te schaffen....?
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
Je moet niet zo de kranten nalullen. Het is helemaal niet bewezen dat we mensen van buiten nodig hebben om dingen hier te bekostigen.
Trouwens; dan is de AOW toch al afgeschaft.....
quote:Weet nie veel van dit onderwerp
Op vrijdag 15 augustus 2003 06:37 schreef Vhiper het volgende:[..]
Als je doelt op al die allochtonen die hier een uitkerinkje trekken, dat zijn die gastarbeiders en de tweede generatie allochtonen die allang een Nederlands paspoort hebben en dus gewoon Nederlander zijn Zorg er eens voor dat deze mensen gaan werken, heck, stel een werkverplichting in. Niet werken, geen uitkering.
quote:omdat dat EU-landen worden. en je eigen burgers trek je voor. dat doet elk land over de hele wereld
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:20 schreef Vhiper het volgende:[..]
Gaan voor? Waarom? Omdat hun landje wat dichterbij ligt dan andere landen?
quote:Klopt en die worden ook allang voorgetrokken. EU burgers betalen ¤ 28,- voor een verblijfsvergunning. Zijn verder ook aan heel wat minder regeltjes gebonden dan overige immigranten.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:32 schreef gunhead het volgende:[..]
omdat dat EU-landen worden. en je eigen burgers trek je voor. dat doet elk land over de hele wereld
Bewijst wel dat het nonsens is dat de leges zijn om de kosten te betalen, want met die 28 eurootjes lukt het dus wel om de kosten te betalen.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:29 schreef Pino_666 het volgende:[..]
Weet nie veel van dit onderwerp
maar hier ben ik het zeker mee eens! Ook wel met je andere stanpunten hoor Vhiper
quote:en dat is maar goed ook
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:37 schreef Vhiper het volgende:[..]
Klopt en die worden ook allang voorgetrokken. EU burgers betalen ¤ 28,- voor een verblijfsvergunning. Zijn verder ook aan heel wat minder regeltjes gebonden dan overige immigranten.
quote:de kosten zijn voor EU-burgers natuurlijk ook een stuk lager he? wat papiertjes, een ambtenaar die 10 minuten aan de slag moet en klaar.
Bewijst wel dat het nonsens is dat de leges zijn om de kosten te betalen, want met die 28 eurootjes lukt het dus wel om de kosten te betalen.
voor andere mensen moet een hele dure procedure opgestart worden.
quote:De procedure bestaat uit een waslijst aan papieren die de immigrant (en de Nederlandse partner) zelf moeten verzamelen (Deze moet een EU immigrant trouwens ook hebben). Het enige wat de vreemdelingendienst daarmee doet is invoeren in de computer en ff kijken of alles er is, vervolgens laten ze een drukker een pasje drukken of sturen ze je een afwijsbriefje.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:40 schreef gunhead het volgende:[..]
en dat is maar goed ook
[..]de kosten zijn voor EU-burgers natuurlijk ook een stuk lager he? wat papiertjes, een ambtenaar die 10 minuten aan de slag moet en klaar.
voor andere mensen moet een hele dure procedure opgestart worden.
Geloof me, die procedure stelt niets voor, de regeltjes die aan de papieren gesteld worden, daar gaat het om en die zijn voor EU burgers milder. Het geeft geen extra werk voor de ambtenarij.
quote:Een paspoort kost mij ook al iets van 50 euro.... en bij een verblijfsvergunning komt veeeeeeel meer administratie kijken etc
quote:Nope, exact hetzelfde, geboorteakte, registratie bij GBA, etc etc. Enige verschil, jouw pappie heeft dat al voor jou geregeld toen je in de luiers lag en zoals je in mijn postje hierboven kan lezen, moet de immigrant zelf de papierwinkel regelen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:50 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:[..]
Een paspoort kost mij ook al iets van 50 euro.... en bij een verblijfsvergunning komt veeeeeeel meer administratie kijken etc
quote:ik heb het meer over het gedeelte voor de verhuizing. de niet-EU immigrant doet een visum-aanvraag en dan wordt zo'n persoon ook nog eens helemaal doorgelicht. kost klauwen met geld, alleen zelf merkt hij daar niets van.
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:48 schreef Vhiper het volgende:[..]
De procedure bestaat uit een waslijst aan papieren die de immigrant (en de Nederlandse partner) zelf moeten verzamelen (Deze moet een EU immigrant trouwens ook hebben). Het enige wat de vreemdelingendienst daarmee doet is invoeren in de computer en ff kijken of alles er is, vervolgens laten ze een drukker een pasje drukken of sturen ze je een afwijsbriefje.
Geloof me, die procedure stelt niets voor, de regeltjes die aan de papieren gesteld worden, daar gaat het om en die zijn voor EU burgers milder. Het geeft geen extra werk voor de ambtenarij.
EU-immigranten worden veel minder hard doorgelicht, omdat je ze toch veel moeilijker kunt weigeren (nagenoeg niet.) bovendien geldt dat ze maar hoeven te bellen om iets te weten te komen. voor niet EU-immigranten moet nederland zelf op onderzoek
quote:Doorgelicht? Tenzij de voormalige BVD bovenop je zit (En dan moet je wel heel wat op je kerfstok hebben), gebeurd dat echt niet. Ze hebben toch al jouw papieren al? Daar staat alles al in (uittreksel GBA, geboorteakte, trouwakte of akte van ongehuwdheid, salarisstrookjes, arbeidscontract, etc etc etc...Ze vragen nog net niet naar je pincode bij het betalen van de leges.!
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:09 schreef gunhead het volgende:[..]
ik heb het meer over het gedeelte voor de verhuizing. de niet-EU immigrant doet een visum-aanvraag en dan wordt zo'n persoon ook nog eens helemaal doorgelicht. kost klauwen met geld, alleen zelf merkt hij daar niets van.
EU-immigranten worden veel minder hard doorgelicht, omdat je ze toch veel moeilijker kunt weigeren (nagenoeg niet.) bovendien geldt dat ze maar hoeven te bellen om iets te weten te komen. voor niet EU-immigranten moet nederland zelf op onderzoek
quote:hoe het nou zit weet ik niet, maar 3 jaar geleden was het heel normaal om iemand van buiten de EU compleet, maar dan ook compleet door te lichten bij de aanvraag van een MVV ofzo. met name uit landen die hun administratie niet op orde hebben of geen bevolkingsregister hebben. iemand die uit de VS komt en een verklaring van goed gedrag (ofzo) laat zien, bewijst daarmee nog helemaal niet dat hij geen strafblad heeft. dat moet nederland allemaal zelf uit gaan zoeken.
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:20 schreef Vhiper het volgende:[..]
Doorgelicht? Tenzij de voormalige BVD bovenop je zit (En dan moet je wel heel wat op je kerfstok hebben), gebeurd dat echt niet. Ze hebben toch al jouw papieren al? Daar staat alles al in (uittreksel GBA, geboorteakte, trouwakte of akte van ongehuwdheid, salarisstrookjes, arbeidscontract, etc etc etc...Ze vragen nog net niet naar je pincode bij het betalen van de leges.!
)
quote:MVV is iets anders dan een verblijfsvergunning. Een MVV is een visum om Nederland binnen te komen en een verblijfsvergunning (Ook wel VTV genoemd) aan te mogen vragen. Hiervoor gelden andere leges (geloof 50 eurootjes)
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:32 schreef gunhead het volgende:[..]
hoe het nou zit weet ik niet, maar 3 jaar geleden was het heel normaal om iemand van buiten de EU compleet, maar dan ook compleet door te lichten bij de aanvraag van een MVV ofzo. met name uit landen die hun administratie niet op orde hebben of geen bevolkingsregister hebben. iemand die uit de VS komt en een verklaring van goed gedrag (ofzo) laat zien, bewijst daarmee nog helemaal niet dat hij geen strafblad heeft. dat moet nederland allemaal zelf uit gaan zoeken.
De Nederlandse regering heeft 5 probleemlanden aangewezen (Dominicaanse Republiek, Ghana, India, Nigeria en Pakistan). Dit zijn landen waarvan de papieren inderdaad in grote getalen niet kloppen of vals zijn. In deze gevallen wordt inderdaad een zgn verificatieonderzoek ingesteld. Echter, dit houdt niets meer in dan dat de immigrant ZELF moet aantonen dat wat in de papieren staat, echt waar is, Overheid zelf doet dus nog steeds niets.
Een immigrant moet inderdaad tekenen dat hij geen zware misdaden heeft begaan. Het enige wat ik me kan voorstellen dat de VD doet, is ff natrekken bij de politie of er geen internationaal opsporingsbevel is. Dit is 2 seconden werk en wordt eigenlijk al gedaan bij aankomst op Schiphol (Nee, ze kijken daar niet alleen naar je paspoort omdat je er zo leuk op de foto staat )
quote:Ik zelf ben nog nooit bij de vreemde politie geweest
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:00 schreef Vhiper het volgende:[..]
Nope, exact hetzelfde, geboorteakte, registratie bij GBA, etc etc. Enige verschil, jouw pappie heeft dat al voor jou geregeld toen je in de luiers lag en zoals je in mijn postje hierboven kan lezen, moet de immigrant zelf de papierwinkel regelen.
quote:Wat een crap zeg..de meeste vluchtelingen betalen duizenden guldens/honderden euro's aan tussenpersonen om in Europa te belanden, die paar honderd euro voor een verblijfsvergunning kan er dan ook nog wel af.
quote:ja joh. ze trekken ff na bij interpol
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:49 schreef Vhiper het volgende:[..]
MVV is iets anders dan een verblijfsvergunning. Een MVV is een visum om Nederland binnen te komen en een verblijfsvergunning (Ook wel VTV genoemd) aan te mogen vragen. Hiervoor gelden andere leges (geloof 50 eurootjes)
De Nederlandse regering heeft 5 probleemlanden aangewezen (Dominicaanse Republiek, Ghana, India, Nigeria en Pakistan). Dit zijn landen waarvan de papieren inderdaad in grote getalen niet kloppen of vals zijn. In deze gevallen wordt inderdaad een zgn verificatieonderzoek ingesteld. Echter, dit houdt niets meer in dan dat de immigrant ZELF moet aantonen dat wat in de papieren staat, echt waar is, Overheid zelf doet dus nog steeds niets.
Een immigrant moet inderdaad tekenen dat hij geen zware misdaden heeft begaan. Het enige wat ik me kan voorstellen dat de VD doet, is ff natrekken bij de politie of er geen internationaal opsporingsbevel is. Dit is 2 seconden werk en wordt eigenlijk al gedaan bij aankomst op Schiphol (Nee, ze kijken daar niet alleen naar je paspoort omdat je er zo leuk op de foto staat
)
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:19 schreef Merde het volgende:[..]
Wat een crap zeg..de meeste vluchtelingen betalen duizenden guldens/honderden euro's aan tussenpersonen om in Europa te belanden, die paar honderd euro voor een verblijfsvergunning kan er dan ook nog wel af.
quote:Absolute crap wederom. Het is absolute nonsens dat door immigratie de AOW niet in gevaar komt. Steeds meer studies wijzen dat uit.
Op vrijdag 15 augustus 2003 06:37 schreef Vhiper het volgende:[..]
Het wil er maar niet in bij mijn medenederlandertjes he? Immigranten krijgen GEEN ROOIE CENT uit de staatskas. Wanneer begrijpen mensen dit nou??
Je krijgt geen bijstandsuitkering met een verblijfsvergunning. Wil je WW, zal je eerst een halfjaar gewerkt en premies moeten hebben betaald, etc etc
Geen enkele immigrant (Let op, immigrant, geen vluchteling, die hebben we al ingeperkt, de asielzoekerscentra staan al leeg) die Nederland binnenkomt krijgt iets van de staat, de immigrant is zelfs verplicht geld mee te brengen!
Schei dus toch eens uit om de hardwerkende/hardstudeerende immigrant af te schilderen als profiteurs en wees blij dat ze hier uberhaupt willen komen werken om de Nederlandse staatskas met belasting te vullen zodat misschien jouw AOWtje in de toekomst nog eens kan worden betaald.
quote:Wel lezen voor je reageert. Ik had het over je pappie en kom nou niet met de snuggere opmerking dat je pa daar ook niet is geweest, nee, die moest langs de gemeente, net zoals de immigrant.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:15 schreef -Frank- het volgende:[..]
Ik zelf ben nog nooit bij de vreemde politie geweest
quote:Ach, nog een analfabeet...of zijn de lettertjes te klein?
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:19 schreef Merde het volgende:[..]
Wat een crap zeg..de meeste vluchtelingen betalen duizenden guldens/honderden euro's aan tussenpersonen om in Europa te belanden, die paar honderd euro voor een verblijfsvergunning kan er dan ook nog wel af.
Vluchtelingen hoeven geen leges te betalen, daar gaat dit topic dus niet over
"Vluchtelingen" die tussenpersonen zoveel geld betalen, zijn geen vluchtelingen, maar illigale immigranten. Die zullen ook NOOIT een verblijfsvergunning aanvragen!
Het gaat er niet om of ze het kunnen betalen, het gaat erom of het rechtvaardig is om ze dit te laten betalen
[Dit bericht is gewijzigd door Vhiper op 15-08-2003 13:35]
quote:Dat gebeurt echter wel! En ik zie niet in dat dat snel wijzigt!
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:33 schreef fokje het volgende:
allright, ik stel m'n mening bij; wellicht is het toch wat te gortig wat de prijzen betreft. Al vind ik wel dat NL erg zorgvuldig moet zijn met afgiftes van verblijfsvergunningen, puur en alleen omdat we in zo'n dichtbevolkt land wonen met hoge woningnood. Maar het moet ook niet zo zijn dat mensen die werkelijk wat kunnen betekenen voor NL, NL de rug toekeren en elders hun heil zoeken.
quote:(Illegale) immigranten die pretenderen vluchteling te zijn om zo een verblijfsvergunning te krijgen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:34 schreef Vhiper het volgende:[..]
Ach, nog een analfabeet...of zijn de lettertjes te klein?
Vluchtelingen hoeven geen leges te betalen, daar gaat dit topic dus niet over
"Vluchtelingen" die tussenpersonen zoveel geld betalen, zijn geen vluchtelingen, maar illigale immigranten. Die zullen ook NOOIT een verblijfsvergunning aanvragen!
Het gaat er niet om of ze het kunnen betalen, het gaat erom of het rechtvaardig is om ze dit te laten betalen
quote:
allright, ik stel m'n mening bij; wellicht is het toch wat te gortig wat de prijzen betreft. Al vind ik wel dat NL erg zorgvuldig moet zijn met afgiftes van verblijfsvergunningen, puur en alleen omdat we in zo'n dichtbevolkt land wonen met hoge woningnood. Maar het moet ook niet zo zijn dat mensen die werkelijk wat kunnen betekenen voor NL, NL de rug toekeren en elders hun heil zoeken.
quote:Laten betalen?
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:37 schreef Merde het volgende:[..]
(Illegale) immigranten die pretenderen vluchteling te zijn om zo een verblijfsvergunning te krijgen.
En ja in dat geval is het rechtvaardig om het ze te laten betalen.
quote:De meeste (illegale) immigranten hebben niets te bieden. Dat mag toch wel duidelijk zijn onderhand.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:37 schreef Vhiper het volgende:[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt. Tuurlijk moeten er regels zijn en tuurlijk mogen die best streng zijn, maar laten we wel reeel blijven en niet de mensen die wel wat te bieden hebben weg jagen
quote:Mee eens, maar dat is niet het beleid zoals het momenteel wordt gevoerd en ik zie dat ook niet op korte termijn veranderen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:39 schreef Vhiper het volgende:[..]
Laten betalen?
![]()
![]()
Dat soort tuig moet je niet laten betalen, dat moet je er zonder pardon uitgooien! Dat soort "vluchtelingen" maken het voor de echte vluchteling onmogelijk om de hulp te krijgen die ze nodig hebben.
quote:Je hebt me ook nergens zien zeggen dat je geen eisen aan een immigrant mag stellen. Dat doen we al en moeten we ook zeker blijven doen. Een puntensysteem vindt ik zo'n gek idee niet.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:27 schreef Merde het volgende:[..]
Absolute crap wederom. Het is absolute nonsens dat door immigratie de AOW niet in gevaar komt. Steeds meer studies wijzen dat uit.
Zeker door de import van laaggeschoolden, veelal mensen die werkloos zijn of snel worden de staat meer kost dan dat ze opbrengen in hun hele verblijf in Nederland (binnen zonder kloppen, Lakeman).
Als je de AOW betaalbaar wilt houden, zul je over moeten naar een systeem van immigratie wat eisen stelt zoals bijvoorbeeld Australie doet. Een soort van puntensysteem.
Overigens las ik enige dagen geleden in de Volkskrant dat elke vijf procent toename van het bevolkinsaantal een teruggang van 1 procent in inkomen betekent, door o.a. de schaarste van grond etc.
Maar of je het gelooft of niet, als we niet meer goed geschoolde krachten aantrekken, kan jij je AOWtje wel op je buik schrijven.
Maar leges verhogen heeft 0.0 invloed op welk soort immigranten je hier krijgt (ook laaggeschoolden schudden het wel ergens vandaan) en dat was de stelling in dit topic
quote:Nope, maar dat zou wel moeten en hoe meer mensen dit zich eens realiseren, des te sneller zou het wel gebeuren. Schud de rotte appeltjes er eens uit en laat de andere immigranten met rust.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:41 schreef Merde het volgende:[..]
Mee eens, maar dat is niet het beleid zoals het momenteel wordt gevoerd en ik zie dat ook niet op korte termijn veranderen.
quote:Illigalen moeten ze er direct uitgooien, rotte appeltjes, remember?
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:40 schreef Merde het volgende:[..]
De meeste (illegale) immigranten hebben niets te bieden. Dat mag toch wel duidelijk zijn onderhand.
Andere immigranten hebben over het algemeen redelijk veel te bieden. Ik ken er genoeg met een redelijke opleiding en een goede baan.
quote:Als ze het toch ergens vandaan schudden, wat loop jij dan te mekkeren.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:46 schreef Vhiper het volgende:[..]
Maar leges verhogen heeft 0.0 invloed op welk soort immigranten je hier krijgt (ook laaggeschoolden schudden het wel ergens vandaan) en dat was de stelling in dit topic
quote:*zucht* Lees nou eens alles wat ik post, in plaats mijn posts te verdraaien.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:53 schreef -Frank- het volgende:[..]
Als ze het toch ergens vandaan schudden, wat loop jij dan te mekkeren.
Ik mekker omdat die leges gewoon niet in verhouding staan tot de kosten die de overheid maakt voor een aanvraag verblijfsvergunning!
Als diefstal tegenwoordig wordt goedgekeurd omdat ze het toch wel kunnen betalen, stuur ik jou wel een factuurtje van ¤ 400,- Ook jij kan dat bedrag wel ergens vandaan schudden
quote:bla bla bla... Man, in zo'n aanvraag gaat nogal wat tijd in zitten. En de mensen die dat doen werken voor nop.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:17 schreef Vhiper het volgende:[..]
*zucht* Lees nou eens alles wat ik post, in plaats mijn posts te verdraaien.
Ik mekker omdat die leges gewoon niet in verhouding staan tot de kosten die de overheid maakt voor een aanvraag verblijfsvergunning!
![]()
Als diefstal tegenwoordig wordt goedgekeurd omdat ze het toch wel kunnen betalen, stuur ik jou wel een factuurtje van ¤ 400,- Ook jij kan dat bedrag wel ergens vandaan schudden
quote:Ervaring mee? Deel ff. Mijn persoonlijke ervaring is namelijk dat ze er zo ongeveer 30 minuten mee bezig zijn, daar zit het drukken van het pasje nog bij inbegrepen. Dus tenzij zij een uurtarief van ¤ 800,- draaien daar (Als dat zo is, laat het me dan zeker ff weten, ga ik gelijk daar solliciteren!) is ruim 400 euro voor leges gewoon te veel.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:16 schreef -Frank- het volgende:[..]
bla bla bla... Man, in zo'n aanvraag gaat nogal wat tijd in zitten. En de mensen die dat doen werken voor nop.
quote:Ja. En daar gaat heel wat werk inzitten.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:28 schreef Vhiper het volgende:[..]
Ervaring mee?
Een geldig paspoort.
Bij huwelijk: gelegaliseerde huwelijksakte. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Bij kinderen: gelegaliseerde geboorteakte en, indien nodig, voogdijpapieren en een verklaring waaruit blijkt dat de achterblijvende ouder geen bezwaar heeft tegen verblijf van het kind in Nederland. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Overige familieleden: gelegaliseerde documenten waaruit de familierechtelijke betrekking blijkt. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Ook uw familielid heeft een aantal documenten nodig:
Kopie van alle bladzijden van zijn paspoort. Als hij niet de Nederlandse nationaliteit bezit: kopie verblijfsdocument.
Kopie van alle bladzijden van uw paspoort, of anders: kopie identiteitsbewijs. Als u niet in uw eigen land woont, dan ook een bewijs dat u daar legaal verblijft.
Van elk meereizend kind: kopie geboorteakte en kopie van alle bladzijden van het paspoort.
Alle gegevens over het inkomen. Raadpleeg hiervoor de veelgestelde vraag: met welke documenten toon ik mijn inkomen aan?.
Bij huwelijk:
- kopie huwelijksakte;
- afschrift van registratie huwelijk bij GBA in Nederland waar het huwelijk is geregistreerd en waaruit de gezinssamenstelling
blijkt.
Bij een in Nederland geregistreerd partnerschap:
- afschrift van registratie partnerschap bij GBA in Nederland waaruit ook de gezinssamenstelling blijkt.
Als je al deze documenten kompleet hebt er ook nog gecontrolleerd bij verschillende instanties. Dit neemt tijd.. en tijd is GELD
[Dit bericht is gewijzigd door -Frank- op 15-08-2003 17:33]
[..]
-edit-
Een geldig paspoort. (Bij asielzoekers vaak niet aawezig) En dan komt er een stukje research bij kijken.
quote:Zeg slimpie, die documenten zijn al gecontroleerd, de Nederlandse documenten zijn door de overheid afgegeven en dus al hun eigen documenten en de buitenlandse documenten door de legalisatie (Waarvoor je OOK apart moet betalen!!!!
Op vrijdag 15 augustus 2003 17:28 schreef -Frank- het volgende:[..]
Ja. En daar gaat heel wat werk inzitten.
Ten eerste wat er moet komen voor een aanvraag:Een geldig paspoort.
Bij huwelijk: gelegaliseerde huwelijksakte. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Bij kinderen: gelegaliseerde geboorteakte en, indien nodig, voogdijpapieren en een verklaring waaruit blijkt dat de achterblijvende ouder geen bezwaar heeft tegen verblijf van het kind in Nederland. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Overige familieleden: gelegaliseerde documenten waaruit de familierechtelijke betrekking blijkt. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Ook uw familielid heeft een aantal documenten nodig:Kopie van alle bladzijden van zijn paspoort. Als hij niet de Nederlandse nationaliteit bezit: kopie verblijfsdocument.
Kopie van alle bladzijden van uw paspoort, of anders: kopie identiteitsbewijs. Als u niet in uw eigen land woont, dan ook een bewijs dat u daar legaal verblijft.
Van elk meereizend kind: kopie geboorteakte en kopie van alle bladzijden van het paspoort.
Alle gegevens over het inkomen. Raadpleeg hiervoor de veelgestelde vraag: met welke documenten toon ik mijn inkomen aan?.
Bij huwelijk:
- kopie huwelijksakte;
- afschrift van registratie huwelijk bij GBA in Nederland waar het huwelijk is geregistreerd en waaruit de gezinssamenstelling
blijkt.
Bij een in Nederland geregistreerd partnerschap:
- afschrift van registratie partnerschap bij GBA in Nederland waaruit ook de gezinssamenstelling blijkt.Als je al deze documenten kompleet hebt er ook nog gecontrolleerd bij verschillende instanties. Dit neemt tijd.. en tijd is GELD
Nog meer briljante opmerkingen?
quote:*zucht* Nogmaals (en ik geloof voor de 10e keer) we hebben het hier niet over asielzoekers (vluchtelingen), die betalen HELEMAAL NIETS!
Op vrijdag 15 augustus 2003 17:30 schreef -Frank- het volgende:
[quote]Op vrijdag 15 augustus 2003 17:28 schreef -Frank- het volgende:[..]
-edit-
Een geldig paspoort. (Bij asielzoekers vaak niet aawezig) En dan komt er een stukje research bij kijken.
Gewone immigranten hebben wel hun paspoort en geldig ook, anders wordt de aanvraag niet eens in behandeling genomen (terecht overigens)
De hele papierhandel wordt dus door de immigrant geregeld. Het enige wat de VD moet doen, is ff kijken of alle legaliastiestempeltjes erop zitten en of alles compleet is. Da's echt niet meer dan 30 minuutjes werk.
quote:Mooi gezegd fokje. Ben het nu helemaal eens met wat je zegt.
Ik ben ook voor een harde aanpak van iedereen die zich niet aan de regels houdt of hier komt met de doelstelling om te komen profiteren ipv werken.
Zorg ervoor dat je profiteurs en illegalen buiten de deur houdt en onderhoud goede internationale betrekkingen met het buitenland. Dan komt het allemaal goed.
Absurde prijzen voor vergunningen en een vijandige/negatieve mentaliteit m.b.t. alles wat uit het buitenland komt is dus zeker niet de methode.
Mensen die wel van waarde zijn voor Nederland zullen ze zich dan wel twee keer bedenken om hier te komen.
Maar nogmaals, de prijs van een verblijfsvergunning voor studie/werk/stage of weet ik wat voor reden heeft hier niks mee te maken!
En het gaat er ook niet om of mensen het kunnen betalen of niet, het gaat om het feit dat er geen prestatie wordt geleverd die 430 euro waard is.
Een aantal mensen in dit topic blijven er allemaal dingen bijhalen die niets met de totstandkoming van de prijs van een vergunning te maken hebben.
Zo blijven we dan ook in een cirkeltje rond gaan.
quote:Hee Vhiper, ben je nog steeds met Frankie langs elkaar heen aan het praten. Heb het al lang opgegeven met die jongen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 18:26 schreef Vhiper het volgende:[..]
*zucht* Nogmaals (en ik geloof voor de 10e keer) we hebben het hier niet over asielzoekers (vluchtelingen), die betalen HELEMAAL NIETS!
Gewone immigranten hebben wel hun paspoort en geldig ook, anders wordt de aanvraag niet eens in behandeling genomen (terecht overigens)
De hele papierhandel wordt dus door de immigrant geregeld. Het enige wat de VD moet doen, is ff kijken of alle legaliastiestempeltjes erop zitten en of alles compleet is. Da's echt niet meer dan 30 minuutjes werk.
Een student uit een niet MVV land, moet 430 Euro betalen voor 1 stempel. Niks controle of weet ik veel wat. 1 stempel, 430 euro aub!
quote:Jij praat nu dus over een verlening van een visum. Kosten ¤ 285,-. Nieuw komers die bijvoorbeeld gaan studeren zijn de kosten ¤ 430,-.
Op vrijdag 15 augustus 2003 18:22 schreef Vhiper het volgende:[..]
Zeg slimpie, die documenten zijn al gecontroleerd, de Nederlandse documenten zijn door de overheid afgegeven en dus al hun eigen documenten en de buitenlandse documenten door de legalisatie (Waarvoor je OOK apart moet betalen!!!!
)
Nog meer briljante opmerkingen?
Zelf neem ik genoeg mensen (buitenland) om een aardige indicatie te kunnen maken wat hier allemaal in rond gaat.
En nog steeds vind ik het helemaal terecht dat ze dit er voor vragen. Ze verdienen ook een normaal salaris maar ze zijn hier bijvoorbeeld voor (stage) Daarvoor kan ik subsidie krijgen die jij betaald.
En dat dat pasje/regeling geen ¤ 430,- (wat waarschijnlijk naar mijn weten niet zover zal afwijken) Als je een beetje verder kijkt als je neus lang is snap je mijn stelling. Je hoeft er natuurlijk niet mee eens te zijn en dat verwacht ik ook niet van je.......
Eigenlijk kan er nog wel een schepje boven op slimpie, vind je niet? Van dat geld kunnen ze meteen een magneetstip en data plaatsen op het pasje en wie de fout in gaat kunnen we dan direkt....
quote:Sorry, heeft u wat te melden????
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:12 schreef barleduc het volgende:[..]
Hee Vhiper, ben je nog steeds met Frankie langs elkaar heen aan het praten. Heb het al lang opgegeven met die jongen.
![]()
Een student uit een niet MVV land, moet 430 Euro betalen voor 1 stempel. Niks controle of weet ik veel wat. 1 stempel, 430 euro aub!
quote:Als je hier wilt studeren als buitenlander in Nederland, dan meldt je je eerst aan bij de school waar je gaat studeren. De school meldt je vervolgens aan bij de immigratie-dienst. Vervolgens gaat de immigratie-dienst kijken of die wordt case goed gekeurd of afgewezen. Vervolgens gaan deze papieren naar de nederlandse ambassade van deze persoon in land van herkomst. Deze Nederlandse ambassade bekijkt deze gegevens weer en geeft een stempel in je pas dat je dit land in mag. Als je dan in Nederland bent moet je je melden bij de vreemde politie. Daar moet je een verklaring invullen etc etc. Daarna moet je naar de gemeente om je in te schrijven/regestratie. Vanaf dat moment kun je je pas ophalen bij de vreemde politie.
Hee Vhiper, ben je nog steeds met Frankie langs elkaar heen aan het praten. Heb het al lang opgegeven met die jongen.
![]()
Zoveel instaties aan het werk en dat voor 430 euro. Dat vind ik een koopje
quote:Ach, ik kan het niet laten
![]()
quote:Frankie, je hebt in ieder geval 1 gave gedemonstreerd in dit topic. Je kunt niet lezen of je verdomt het gewoon.
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:56 schreef -Frank- het volgende:[..]
Als je hier wilt studeren als buitenlander in Nederland, dan meldt je je eerst aan bij de school waar je gaat studeren. De school meldt je vervolgens aan bij de immigratie-dienst. Vervolgens gaat de immigratie-dienst kijken of die wordt case goed gekeurd of afgewezen. Vervolgens gaan deze papieren naar de nederlandse ambassade van deze persoon in land van herkomst. Deze Nederlandse ambassade bekijkt deze gegevens weer en geeft een stempel in je pas dat je dit land in mag. Als je dan in Nederland bent moet je je melden bij de vreemde politie. Daar moet je een verklaring invullen etc etc. Daarna moet je naar de gemeente om je in te schrijven/regestratie. Vanaf dat moment kun je je pas ophalen bij de vreemde politie.
Ik zei een NIET MVV LAND!!!!!
De school regelt het alleen voor je als je in de gemeente van de school zelf verblijft.
Verblijf je buiten die gemeente dan moet je zelf naar de vreemdelingenpolitie.
Dan doen ze zogenaamd even een controle van 3 minuten oid en stellen een paar vragen en dat is het.
En neem maar van mij aan dat ik kan het weten
quote:Amerikanen betalen 50 euro....
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:02 schreef barleduc het volgende:[..]
Frankie, je hebt in ieder geval 1 gave gedemonstreerd in dit topic. Je kunt niet lezen of je verdomt het gewoon.
De school regelt het alleen voor je als je in de gemeente van de school zelf verblijft.
Dan doen ze zogenaamd even een controle van 3 minuten oid en stellen een paar vragen en dat is het.En neem maar van mij aan dat ik kan het weten
quote:Verlenging? Nope, EERSTE aanvraag. Verlenging is zelfs nog eenvoudiger. Hoef je alleen maar per post kopieetjes van je loonstrookjes op te sturen en klaar is kees...oops, en natuurlijk 285 eurootjes betalen voor het verwerken daarvan...is echt nodig hoor, want om drie salarisstrookjes in een dossier op te ruimen, nou, sjonge jonge zeg, da's me een hoop werk...
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:37 schreef -Frank- het volgende:[..]
Jij praat nu dus over een verlening van een visum. Kosten ¤ 285,-. Nieuw komers die bijvoorbeeld gaan studeren zijn de kosten ¤ 430,-.
Zelf neem ik genoeg mensen (buitenland) om een aardige indicatie te kunnen maken wat hier allemaal in rond gaat.
En nog steeds vind ik het helemaal terecht dat ze dit er voor vragen.Ze verdienen ook een normaal salaris maar ze zijn hier bijvoorbeeld voor (stage) Daarvoor kan ik subsidie krijgen die jij betaald.
En dat dat pasje/regeling geen ¤ 430,- (wat waarschijnlijk naar mijn weten niet zover zal afwijken) Als je een beetje verder kijkt als je neus lang is snap je mijn stelling. Je hoeft er natuurlijk niet mee eens te zijn en dat verwacht ik ook niet van je.......
Eigenlijk kan er nog wel een schepje boven op slimpie, vind je niet? Van dat geld kunnen ze meteen een magneetstip en data plaatsen op het pasje en wie de fout in gaat kunnen we dan direkt....
Enne beste vriend, die data en die magneetstrip kosten volgens jou ook maar meteen, laten we zeggen 400 euro? Verdubbelen we de leges toch gewoon weer? We zijn net toch lekker bezig...
Weet je wat, als ik het allemaal begrijp ben je ondernemer, dan ga ik maar eens mijn accountantstarief verdubbelen, want ik heb me toch een papierwerk...
quote:Ga graag door, een aantal Amerikanen hebben je interesse
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:05 schreef -Frank- het volgende:[..]
Amerikanen betalen 50 euro....
Moet ik even doorgaan.....
quote:Oh? In dat geval heb je zeker mijn interesse...Geld dat ook voor hun noorderburen, de Canadezen, want dan ga ik maar ff een deurwaarder langssturen bij de IND, want dan heb ik nog geld te goed....veel geld te goed!
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:02 schreef barleduc het volgende:[..]
Frankie, je hebt in ieder geval 1 gave gedemonstreerd in dit topic. Je kunt niet lezen of je verdomt het gewoon.
Dan doen ze zogenaamd even een controle van 3 minuten oid en stellen een paar vragen en dat is het.En neem maar van mij aan dat ik kan het weten
quote:Misschien is dit topic toch nog ergens goed voor
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:10 schreef Vhiper het volgende:[..]
Oh? In dat geval heb je zeker mijn interesse...Geld dat ook voor hun noorderburen, de Canadezen, want dan ga ik maar ff een deurwaarder langssturen bij de IND, want dan heb ik nog geld te goed....veel geld te goed!
quote:Uhm, zou leuk zijn als die school voor jou een VTV zou aanvragen, maar helaas kan dat niet, dat kan alleen de persoon in kwestie. Waar jij over praat is weer die MVV en daar hebben we het nu niet over. MVV heeft zijn eigen leges, wij hebben het nu over leges voor een verblijfsvergunning.
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:56 schreef -Frank- het volgende:[..]
Als je hier wilt studeren als buitenlander in Nederland, dan meldt je je eerst aan bij de school waar je gaat studeren. De school meldt je vervolgens aan bij de immigratie-dienst. Vervolgens gaat de immigratie-dienst kijken of die wordt case goed gekeurd of afgewezen. Vervolgens gaan deze papieren naar de nederlandse ambassade van deze persoon in land van herkomst. Deze Nederlandse ambassade bekijkt deze gegevens weer en geeft een stempel in je pas dat je dit land in mag. Als je dan in Nederland bent moet je je melden bij de vreemde politie. Daar moet je een verklaring invullen etc etc. Daarna moet je naar de gemeente om je in te schrijven/regestratie. Vanaf dat moment kun je je pas ophalen bij de vreemde politie.
quote:Geef me ff zwart op wit een verklaring dat Canadezen voor een verblijfsvergunning slechts 50 euro leges hoeven te betalen, zet er vervolgens nog ff bij dat wanneer dit niet zo is, jij dit verschil aan mij betaald, teken dit vervolgens en geef dit aan mij, dan geef ik jou volledig gelijk in deze discussie, deal?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:13 schreef -Frank- het volgende:[..]
Misschien is dit topic toch nog ergens goed voor
quote:Graag doorgaan vroeg ik...
quote:Ik had het over Amerikanen. Ik zou niet weten hoe het hun buren is geregeld (btw. Dit was vorig jaar)
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:16 schreef Vhiper het volgende:[..]
Geef me ff zwart op wit een verklaring dat Canadezen voor een verblijfsvergunning slechts 50 euro leges hoeven te betalen, zet er vervolgens nog ff bij dat wanneer dit niet zo is, jij dit verschil aan mij betaald, teken dit vervolgens en geef dit aan mij, dan geef ik jou volledig gelijk in deze discussie, deal?
![]()
![]()
quote:Oh je begint al terug te krabbelen. Nogmaals als jij weet waar ze voor 50 euro te halen zijn, kun je dan ook even vertellen hoe en waar?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:20 schreef -Frank- het volgende:[..]
Ik had het over Amerikanen. Ik zou niet weten hoe het hun buren is geregeld (btw. Dit was vorig jaar)
[Dit bericht is gewijzigd door barleduc op 15-08-2003 20:25]
quote:Cynisme ken je ook al niet....En ik weet wel waar jij die 50 eurootjes vandaan hebt, dat zijn de leges voor een MVV aanvraag en voor weer de 10e keer, een MVV is GEEN verblijfsvergunning (Amerikanen hebben die MVV trouwens niet eens nodig)....die komt daarna nog eens en die kost voor Amerikanen net zoveel als voor alle andere niet EU/EER burgers, nl. 430 eurootjes.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:20 schreef -Frank- het volgende:[..]
Ik had het over Amerikanen. Ik zou niet weten hoe het hun buren is geregeld
[Dit bericht is gewijzigd door Vhiper op 15-08-2003 20:26]
quote:Leg jij dan maar eens uit (omdat jij er alles van weet) hoe het wordt geregeld als een persoon uit China in Nederland wil gaan studeren?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:14 schreef Vhiper het volgende:[..]
Uhm, zou leuk zijn als die school voor jou een VTV zou aanvragen, maar helaas kan dat niet, dat kan alleen de persoon in kwestie. Waar jij over praat is weer die MVV en daar hebben we het nu niet over. MVV heeft zijn eigen leges, wij hebben het nu over leges voor een verblijfsvergunning.
quote:En terecht
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:24 schreef Vhiper het volgende:[..]
Cynisme ken je ook al niet....En ik weet wel waar jij die 50 eurootjes vandaan hebt, dat zijn de leges voor een MVV aanvraag en voor weer de 10e keer, een MVV is GEEN verblijfsvergunning (Amerikanen hebben die MVV trouwens niet eens nodig)....die komt daarna nog eens en die kost voor Amerikanen net zoveel als voor alle andere niet EU/EER burgers, nl. 430 eurootjes.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt hier weer een fatal-welles-nietes-loop aan? OO hij is er al
quote:I rest my case. Jij lult gewoon maar uit je nek man. Kijk dit topic maar na.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:28 schreef -Frank- het volgende:[..]
En terecht
Je wordt er uit uitgeluld bij elk argument wat je aandraagt, dan kom je vervolgens met het volgende non-argument.
Uiteindelijk ben je gewoon maar dingen gaan verzinnen zoals die 50 euro voor verblijfsvergunningen voor Amerikanen.
quote:Zoals je wilt, maar aangezien je mijn woord toch niet zal geloven, hierbij de woorden van de IND zelf, voor een Chinees die hier wilt studeren:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:24 schreef -Frank- het volgende:[..]
Leg jij dan maar eens uit (omdat jij er alles van weet) hoe het wordt geregeld als een persoon uit China in Nederland wil gaan studeren?
U wilt studeren in Nederland voor een periode van langer dan 3 maanden. U komt uit een MVV plichtig land (China).
Voor u zijn de "Studie" en de MVV procedures relevant. Een beschrijving van uw procedures vindt u op deze en de volgende pagina's.
Studie
U kunt, als u aan de voorwaarden voldoet, in Nederland een opleiding volgen.
Het verblijf als student is tijdelijk. Dit betekent dat u Nederland moet verlaten als u de studie heeft afgerond.
Voorwaarden
U voldoet aan de volgende voorwaarden:
Het is een opleiding aan een erkende onderwijsinstelling in Nederland;
U beschikt over voldoende middelen van bestaan voor het studiejaar(raadpleeg hiervoor bij de veelgestelde vragen: 'Wat zijn de normbedragen voor studenten?');
U ondertekent bij de vreemdelingendienst een bewustverklaring;
U ondertekent bij de vreemdelingendienst een antecedentenverklaring.
Documenten
Voor de aanvraag heeft u in ieder geval de volgende documenten nodig:
Geldig paspoort.
Verklaring Ministerie van Onderwijs van land van herkomst dat de studie niet in eigen land gevolgd kan worden (alleen bij voortgezet of beroepsonderwijs).
Bewijs van toelating tot opleiding in Nederland.
Bij voorbereiding op studie: verklaring van de opleiding dat student wordt toegelaten na de voorbereidende studie.
Als de student de studie (gedeeltelijk) zelf betaalt:
- kopie bankafschrift met het saldo dat de student voor het
studiejaar ter beschikking staat;
- verklaring van bank dat maandelijks ten behoeve van de
student een bedrag wordt overgemaakt op een Nederlandse
rekening met vermelding van dat bedrag;
- indien van toepassing: kopie toekenning studiebeurs.
Alleen als iemand in Nederland garant staat voor de studie:
-kopie van alle bladzijden van het paspoort van de garantsteller. Heeft de garantsteller niet de Nederlandse nationaliteit: ook kopie verblijfsdocument.
-Alle gegevens over zijn inkomen. Raadpleeg hiervoor de veelgestelde vraag: met welke documenten toon ik mijn inkomen aan?.
Voldoet u aan de voorwaarden en heeft u alle documenten, dan kunt u de procedure starten. Immigrant moet dus zelf papieren regelen!
MVV-aanvraag
Als iemand langer dan drie maanden in Nederland wil verblijven, moet diegene in bezit zijn van een Machtiging tot voorlopig verblijf (MVV). Een aanvraag voor een MVV moet schriftelijk ingediend worden. Vanuit Nederland kan alleen een referent een MVV aanvragen. De referent is degene die de vreemdeling in Nederland ontvangt. Daarom heeft de IND ook van de referent gegevens nodig. Die vult het aanvraagformulier MVV in, ondertekent het en stuurt het samen met de gevraagde documenten naar de IND. De IND beoordeelt of de vreemdeling in aanmerking kan komen voor verblijf langer dan drie maanden in Nederland. De IND streeft ernaar om binnen drie maanden na ontvangst van uw aanvraag een beslissing te nemen.
MVV
Naar Nederland komen met een MVV
Als een vreemdeling langer dan 3 maanden in Nederland wil verblijven, is een verblijfsvergunning noodzakelijk. In veel gevallen kan de vreemdeling slechts een verblijfsvergunning aanvragen als hij in het bezit is van een Machtiging tot voorlopig verblijf (MVV). De IND beoordeelt bij de aanvraag van een MVV of een vreemdeling aan alle toelatingsvoorwaarden voldoet.
Er zijn twee manieren om in het bezit van een MVV te komen:
- óf de persoon of de instelling in Nederland bij wie de vreemdeling wil verblijven (de zogeheten referent, zoals bijvoorbeeld een echtgenoot, vriend(in), werkgever of onderwijsinstelling) dient eerst een verzoek om advies in bij de IND
-óf de vreemdeling vraagt de MVV aan op de Nederlandse ambassade.
Hieronder ziet u in welke volgorde de aanvraag verloopt.
Manier 1:
Verzoek om advies MVV door de referent bij de IND
De referent dient het verzoek om advies in bij de IND. De IND kan de referent informatie verschaffen over de gegevens en documenten die hiervoor noodzakelijk zijn. Op basis van de verstrekte gegevens beoordeelt de IND, namens de visadienst van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, of aan de voorwaarden voor de verlening van de MVV wordt voldaan. Als niet aan de voorwaarden wordt voldaan, ontvangt de referent een negatief advies. Hier kan eventueel bezwaar tegen worden gemaakt.
Als de referent voldoet aan de voorwaarden, ontvangt hij een positief advies. In dat advies staat dat de vreemdeling een MVV-aanvraag op de diplomatieke vertegenwoordiging in het buitenland kan indienen. Daarnaast wordt in het advies aan de referent aangegeven welke geldige documenten de vreemdeling aan de Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in het buitenland moet overleggen. Als de vreemdeling op de diplomatieke vertegenwoordiging de MVV-aanvraag heeft ingediend, wordt daar gecontroleerd of de vereiste documenten zijn verstrekt en of deze in orde zijn. Als dat zo is, wordt de MVV-aanvraag ingewilligd. De diplomatieke vertegenwoordiging bericht de vreemdeling dat hij de MVV kan komen afhalen. Als de beslissing negatief is, ontvangt de vreemdeling ook een bericht van de diplomatieke vertegenwoordiging.
Manier 2:
Aanvraag MVV door de vreemdeling op de Nederlandse ambassade of consulaat
De vreemdeling neemt in het land van herkomst of bestendig verblijf contact op met de Nederlandse ambassade of consulaat. Klik op het Ministerie van Buitenlandse Zaken, vervolgens ambassades & consulaten voor het adres. De Nederlandse vertegenwoordiging informeert de vreemdeling over de documenten die nodig zijn en voorwaarden waaraan moet worden voldaan. De vreemdeling dient de MVV-aanvraag met de vereiste documenten in bij de Nederlandse vertegenwoordiging en betaalt de kosten. Vervolgens stuurt de Nederlandse vertegenwoordiging de aanvraag ter beoordeling naar de IND. Als de documenten van de vreemdeling in orde zijn, krijgt de referent in Nederland via de IND een oproep om zijn documenten in te leveren, de IND kan de referent informeren over welke documenten en gegevens hij dient te verstrekken. De IND beoordeelt de documenten en beslist over de aanvraag. De IND stuurt het besluit naar de Nederlandse vertegenwoordiging en zij informeert de vreemdeling over de uitkomst. Bij een positieve uitkomst krijgt de vreemdeling tevens een uitnodiging de MVV op te halen op de Nederlandse Vertegenwoordiging.
Bij een negatief oordeel kan er bezwaar worden gemaakt.
Afgifte van de MVV
De vreemdeling moet de verstrekte MVV uiterlijk binnen 6 maanden nadat de beslissing is genomen, ophalen bij de Nederlandse vertegenwoordiging. Op het moment van afgifte stelt de Nederlandse vertegenwoordiging de identiteit van de vreemdeling vast aan de hand van een geldig paspoort. (In het geval van vreemdelingen afkomstig uit Nigeria, Ghana, de Dominicaanse Republiek, Pakistan en India moet naast een geldig paspoort een geverifieerde en gelegaliseerde geboorteakte worden verstrekt voordat de MVV kan worden afgegeven.) Het is dus verstandig pas een reis te boeken nadat de MVV werkelijk is afgegeven.
Vanaf het moment dat de ambassade de MVV in het paspoort heeft geplakt, is er nog 6 maanden tijd Nederland binnen te reizen. De MVV is geldig als inreisvisum.
Na aankomst in Nederland moet de vreemdeling zich direct melden bij de vreemdelingendienst in de regio of zijn woonplaats voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. In een aantal gevallen kan de vreemdeling de aanvraag voor een verblijfsvergunning indienen bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente waar hij zich zal vestigen. De referent wordt door de IND geïnformeerd over de plaats waar de vreemdeling de aanvraag voor een verblijfsvergunning moet indienen.
Verblijfsvergunning
Als u voor een periode van korter dan 3 maanden in Nederland wilt verblijven dan heeft u in principe alleen een geldig paspoort of identiteitsbewijs nodig.
Bij langer dan 3 maanden: Na aankomst in Nederland vraagt de vreemdeling een verblijfsvergunning aan bij de vreemdelingendienst in de regio. Hier moet hij ook een antecedentenverklaring en eventueel andere papieren ondertekenen. Daarnaast kan het zijn dat de vreemdeling zich moet melden bij de gemeentelijke gezondheidsdienst voor een tuberculoseonderzoek. (Dit geldt niet voor onderdanen van de Europese Unie, Europese Economische Ruimte, Australië Canada, Israël, Japan, Monaco, Nieuw-Zeeland, Suriname, Verenigde Staten en Zwitserland inclusief Liechtenstein).
De beslissing
De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) neemt een beslissing. De vreemdeling ontvangt hierover bericht. Is de beslissing positief, dan kan de verblijfsvergunning bij de vreemdelingendienst opgehaald worden. De verblijfsvergunning is 1 jaar geldig. De geldigheidsduur kan daarna telkens worden verlengd.
Als de beslissing negatief is dan deelt de IND dit schriftelijk mee. De vreemdeling kan bezwaar maken en later eventueel beroep aantekenen als hij het hiermee niet eens bent.
Kosten MVV:
MVV € 50
Verkorte MVV toelating tot verkorte procedure: geen kosten
MVV-aanvraag zelf € 50
Kosten verblijfsvergunning:
EU/EER-
onderdanen Overige vreemdelingen 12 jaar en ouder Overige vreemdelingen jonger dan 12 jaar
Vergunning
bepaalde tijd € 430
Wijziging vergunning
bepaalde tijd € 430
Verlenging vergunning
bepaalde tijd, per 1-3-03 € 285
Totale kosten:
50 + 430 + Collegegeld + Jaarsalaris. Voor minder kom je dit land dus niet in als je wilt studeren. Op zich niets op tegen, maar voor die 430 euro doet de overheid niets en dat is gewoon het belachelijke.
quote:Oh? Je geeft dus toe dat je fout zit? Da's nou alles wat ik wilde horen
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:28 schreef -Frank- het volgende:[..]
En terecht
quote:Dit zijn amerikaanse studenten die ik kan. (Maar dat zal wel een MVV zijn)
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:31 schreef barleduc het volgende:[..]
I rest my case. Jij lult gewoon maar uit je nek man. Kijk dit topic maar na.
Je wordt er uit uitgeluld bij elk argument wat je aandraagt, dan kom je vervolgens met het volgende non-argument.
Uiteindelijk ben je gewoon maar dingen gaan verzinnen zoals die 50 euro voor verblijfsvergunningen voor Amerikanen.
quote:Awww Barly, Ik begin net warm te draaien!
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:34 schreef barleduc het volgende:
Can someone please close this topic!
Om in aanmerking te komen voor mijn Amerikaansewerk moest ik:
a. Heel wat meer geld neerleggen dan die paar 100 Euro die je hier moet neerleggen
b. Moet je een aantal testen doen, waaronder een test taalvaardigheid
c. Moet je jouw volledige voorgeschiedenis opgeven, en als die niet is zoals men het wenst dan kun je het visum gedag zeggen.
Dus kappen nu met dat gejank over de Nederlandse voorwaarden, het val hier allemaal reuze mee. Je zorgt maar dat je 2000 eurootjes vor je gezinnetje hebt, zo niet, dan heb je in de afgelopen jaren ook niet leren sparen.......
[Dit bericht is gewijzigd door stay_fun op 15-08-2003 20:40]
quote:Zozo, je krabbelt waarlijk helemaal terug!
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:37 schreef -Frank- het volgende:[..]
Dit zijn amerikaanse studenten die ik kan. (Maar dat zal wel een MVV zijn)
![]()
Amerikaanse burgers die willen immigreren moeten eenmalig 430 euro betalen en voor een verlenging 285 euro ( einddatum van hun eigen paspoort is hierbij nodig tot een nieuwe verlenging) tot dat ze na drie jaar genaturaliseerd worden en dan kunnen ze naar 15 jaar een nederlands paspoort kunnen krijgen.
Trouwens, ik weet niet wat voor Amerikaanse studenten jij dan kent, want een Amerikaan hoeft niet eens een MVV aan te vragen.
quote:Helaas was dat niet wat ik bedoelde.
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:36 schreef Vhiper het volgende:[..]
Oh? Je geeft dus toe dat je fout zit? Da's nou alles wat ik wilde horen
quote:Met andere woorden "de kosten vallen per persoon toch mee"
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:40 schreef barleduc het volgende:[..]
Zozo, je krabbelt waarlijk helemaal terug!
Trouwens, ik weet niet wat voor Amerikaanse studenten jij dan kent, want een Amerikaan hoeft niet eens een MVV aan te vragen.
quote:Je kan het alleen niet onderbouwen, je zit vast in de politiek
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:41 schreef -Frank- het volgende:[..]
Helaas was dat niet wat ik bedoelde.
Ik blijf bij mijn standpunt en vind het terecht dat dit moet betaald worden.
quote:Tuurlijk, en dat geld ook voor de kosten voor het MKB, tijd voor belastingverhoging! Per persoon is het toch maar een paar euro, toch?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:42 schreef -Frank- het volgende:[..]
Met andere woorden "de kosten vallen per persoon toch mee"
Leef toch eens in de realiteit man en denk eens wat minder aan jezelf.
Nu ga ik maar eens naar Barcly luisteren, want ik begin me nu aan je te irriteren, dus tijd voor een topic met wat intelligentere mensen
quote:Niet irriteren joh. Dat is echt niet nodig. Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven toch?
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:59 schreef Vhiper het volgende:[..]
Tuurlijk, en dat geld ook voor de kosten voor het MKB, tijd voor belastingverhoging! Per persoon is het toch maar een paar euro, toch?
Leef toch eens in de realiteit man en denk eens wat minder aan jezelf.
Nu ga ik maar eens naar Barcly luisteren, want ik begin me nu aan je te irriteren, dus tijd voor een topic met wat intelligentere mensen
En dat er een klein beetje een ambteraarij erbij komt, daar zijn we zo langzaam toch wel aan gewend in Nederland. Maar dat is een heel ander onderwerp.
Ps. En jullie argumenten zijn natuurlijk informatief (Vhiper, Barleduc), maar ik zie dit onderwerp waarschijnlijk door een andere lens en heb hierdoor een andere mening. Maar gelukkig denkt iedereen ook niet het zelfde. (gelukkig voor jullie )
I rest my case!
[Dit bericht is gewijzigd door -Frank- op 16-08-2003 04:14]
quote:Ik heb er even een nachtje over kunnen slapen en heb wel weer wat energie...
Op zaterdag 16 augustus 2003 02:21 schreef -Frank- het volgende:[..]
Niet irriteren joh. Dat is echt niet nodig. Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven toch?
Kijk eens naar de realiteit. (als dat lukt). Kijk, mijn vrouw is niet van Nederlandse afkomst en zij/ik heeft natuurlijk met deze regels te maken. Wij maken er geen probleem van als je ziet wat je de kosten ziet (ik blijf er bij, het is niet veel) voor een verblijfsvergunning (en verder verlenging) en wat je mogelijkheden zijn.
Waar ik me dan aan kan ergeren is dat mensen die hiervan over de zeik gaan. Mogelijkheden genoeg in dit landje om wat te kunnen sparen/op te bouwen en in te burgeren, als je de wil ervoor hebt. En als je dat niet lukt of niet eens mee bent, dan ga je toch lekker. Maar niet meteen in een in het nieuws gaan lopen klagen dat de vergunningen zo duur zijn en dat ze de familie hier niet kunnen houden of heen kunnen halen. Ik kan wel wat aktueler nieuws aanhoren, dan me hierover zitten op te fokken.En dat er een klein beetje een ambteraarij erbij komt, daar zijn we zo langzaam toch wel aan gewend in Nederland. Maar dat is een heel ander onderwerp.
Ps. En jullie argumenten zijn natuurlijk informatief (Vhiper, Barleduc), maar ik zie dit onderwerp waarschijnlijk door een andere lens en heb hierdoor een andere mening. Maar gelukkig denkt iedereen ook niet het zelfde. (gelukkig voor jullie
)
I rest my case!
Jouw lens is een beetje troebel, want je blijft maar naast het punt van de stelling schieten.
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt, tuurlijk zijn er mogelijkheden genoeg in dit land en tuurlijk kan je dat geld best opbrengen en ik zou er zelfs niets op tegen hebben ALS er wat tegenover staat, maar een immigrant die hier binnenkomt, hoeft gewoonweg niet te rekenen op steun van de overheid. Jij als iemand met een buitenlandse vrouw zou dat moeten weten. Jij zou moeten weten dat wanneer jou vrouw ooit bij jou vertrekt en bijstand aanvraagt bij de sociale dienst, de gemeente vervolgens bij jou aanklopt en die hele bijstandsuitkering op jou verhaalt.
Jij zou moeten weten hoe lang het duurt voordat mensen uberhaupt een MVV en VTV krijgen. Ik ken getrouwde mensen die door het langzame werken bij de vreemdelingendienst jarenlang van elkaar gescheiden zijn (En als je met het argument "Liefde overwint alles" komt, dan ben je echt hopeloos...Zal jou eens een jaar bij je vrouw vandaan rukken, kijken of jij dat zo leuk vind ), gezinnen die uit elkaar gehouden worden en kinderen die zonder hun ouders opgroeien, alleen maar omdat het zo lang duurt voordat de papieren eens verwerkt worden bij de vreemdelingendienst.
Het gaat er niet om of het bedrag zo hoog is, maar wat daar tegenover staat. Als ik voor iets betaal, verwacht ik daar iets voor terug. Voor die 430 euro wordt echter niets teruggedaan en dat vind ik het onredelijke ervan.
Goed, we kunnen wel aan de gang blijven. Ik ben blij dat een aantal personen wel de onredelijkheid inzien en ik moet me er maar bij neerleggen dat ik niet iedereen wijsheid kan bijbrengen.
Toch bedankt voor de heftige discussie, altijd leuk, hehehehe
btw mijn vrouw is ook van buitenlandse afkomst, vandaar dat ik met mijn gezicht op die regeltjes ben gedrukt. Heb zelf zulke hoge leges gelukkig nooit hoeven te betalen (In mijn tijd was dat ongeveer 100 guldentjes, toen kon het er dus wel voor...), maar ben het onderwerp met interesse blijven volgen.
quote:och............... die 430 euro geeft ze het recht om in dit fantastische land te mogen komen werken en leven.
Op zaterdag 16 augustus 2003 06:31 schreef Vhiper het volgende:Als ik voor iets betaal, verwacht ik daar iets voor terug. Voor die 430 euro wordt echter niets teruggedaan en dat vind ik het onredelijke ervan.
je moet maar bedenken dat er plenty luitjes buiten Europa zijn die dat grif neerleggen voor dat recht.
quote:Je moet maar bedenken dat dat dus niet het geval is. Die 430 eurootjes geeft je geen enkel recht. Je komt er het land niet mee in en je kan ermee niet rekenen op een verblijfsvergunning. Na betaling van de leges kan je verblijfsvergunning alsnog worden afgewezen, het geld ben je (uiteraard) kwijt.
Op zondag 17 augustus 2003 13:42 schreef SufferingJanet het volgende:[..]
och............... die 430 euro geeft ze het recht om in dit fantastische land te mogen komen werken en leven.
je moet maar bedenken dat er plenty luitjes buiten Europa zijn die dat grif neerleggen voor dat recht.
Je hebt dus 0,0 rechten, maar goed, dat interesseert de gemiddelde Nederlander toch niets, die zit hier al en die denkt alleen aan zichzelf....Lekker buitensluiten die buitenlandertjes of anders gewoon grif geld aan verdienen, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |