abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12402920
............................................................
pi_12402954
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 12:43 schreef UncleJim het volgende:

[..]

Jij hebt je camera toch ook besteld bij Progress.nl hè. Als dat zo is moet je wel ff vertellen hoe 't gegaan is bij 't repareren van je camera... Ik ben wel benieuwd. Ik heb m'n a60 ook camera gekocht bij progress en ik ben benieuwd hoe hun service achteraf is...

Ik heb hem bij pick2pay.nl besteld. En ik hoop dat ik em niet hoef te laten repareren....
  woensdag 13 augustus 2003 @ 13:04:21 #3
43173 Plakkert
www30.brinkster.com/exoff
pi_12403141
ik heb 'm ook, erg makkelijk dingetje
Ahaha
  woensdag 13 augustus 2003 @ 13:12:59 #4
62715 DexXx
Ik weet het niet hoor Thommie
pi_12403339
En deze papa wacht NOG steeds!!
Waarom zegt men *de wekker gaat af* terwijl hij eigenlijk aan gaat?
pi_12403594
Nou ik kan 'm terugsturen naar Progress met een kopie van de aankoopbon en een omschrijving van de klachten. Hoelang ik 'm kwijt ben wisten ze nog niet. Ik hou jullie op de hoogte.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_12403700
Jeroen,
ja, jongens het is wat moeilijk voor mij om mijn weg hier te vinden.Hoe werkt da hier allemaal?
Dit zijn enkele van die foto's
http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/photo17.jpg<--vlekken
http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/photo18.jpg<--kringen in de blauwe lucht
http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/photo10.jpg<--rechts boven, vlekken
http://members.lycos.nl/mijnoma/far_full.jpg<--vlek in de lucht
Het Canon Powershot A60/A70 topic, deel 2 bekijk ze maar eens de foto's van "dutchblood":?
pi_12403757
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:29 schreef kweetniwa het volgende:
Jeroen,
ja, jongens het is wat moeilijk voor mij om mijn weg hier te vinden.Hoe werkt da hier allemaal?
Dit zijn enkele van die foto's
http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/photo17.jpg <--vlekken
http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/photo18.jpg <--kringen in de blauwe lucht
http://members.home.nl/rjjmderksen/Site/photo10.jpg <--rechts boven, vlekken
http://members.lycos.nl/mijnoma/far_full.jpg <--vlek in de lucht
Het Canon Powershot A60/A70 topic, deel 2 bekijk ze maar eens de foto's van "dutchblood":?
Effe urls enzo aangepast. Werken nu wat beter.
pi_12404310
Hier nog wat fotot's met die vlekken.
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70/samples/IMG_8559.JPG
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70/samples/IMG_8620.JPG
zelf de voorbeeld foto's vertonen teze plekken.
Zou het kunnen dat dat gowoon de kleur piksels zelf zijn, die niet goed in elkaar vloeien?
pi_12404523
voor zover ik kan zien zie ik geen vlekken. heb zelf sinds kort a70 en ben er uitermate tevreden mee. geen last van slechte foto's
  woensdag 13 augustus 2003 @ 14:09:02 #10
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12404761
Ik zie wat je bedoelt, maar, zoals ik in het vorige topic ook al zei is dit volgens mij gewoon te wijten aan jpg-compressie, niet aan het toestel....
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12406355
Ik heb de A70 ook binnen!

Geen hot- of dead pixels en alles ziet erop en eraan! Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik leuke plaatjes kan gaan schieten...

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_12406848
Ga maar eens meedoen met het fotospel!
All photo's taken with the Canon A60 - Enjoy the little pleasures in life!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 16:32:57 #13
62715 DexXx
pi_12408412
ik kan het niet echt goed zien maar ik vind het verhaal van de compressie eigelijk best wel geloof waardig

Of wil ik nou gewoon te graag die A60

woensdag 13 augustus 2003 @ 16:51:59 #14
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12408934
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:32 schreef DexXx het volgende:
ik kan het niet echt goed zien maar ik vind het verhaal van de compressie eigelijk best wel geloof waardig

Of wil ik nou gewoon te graag die A60

zou kunnen ...ik heb zelf ook een A60 en heb er iig geen enkele klacht over...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 16:53:13 #15
62715 DexXx
pi_12408969
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:51 schreef Abbadon het volgende:

[..]

zou kunnen ...ik heb zelf ook een A60 en heb er iig geen enkele klacht over...

Oke tis gewoon zo
pi_12411798
Ik heb de Canon A70 nu bijna een week en hij bevalt me prima. alle foto`s zien er goed uit. Werkt gewoon top.
pi_12412231
Op www.dpreview.com is de complete review te lezen van de Canon PowerShot A70.

Njoy.

http://www.dpreview.com/reviews/canona70/

woensdag 13 augustus 2003 @ 20:11:24 #18
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_12412488
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 19:57 schreef JeroenH het volgende:
Op www.dpreview.com is de complete review te lezen van de Canon PowerShot A70.

Njoy.

http://www.dpreview.com/reviews/canona70/

gatver.........jeroen......je begint nu op martinvg te lijken
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_12412585
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 20:11 schreef fotoloog het volgende:
gatver.........jeroen......je begint nu op martinvg te lijken
Ow....

Misschien moet ik voor verwijzingen naar dpreview.com maar eens een kloon aanmaken dan....

pi_12414215
Hallo Allemaal,

Ik heb net een canon A60 gekocht en ben tot de ontdekking gekomen dat deze niet via de USB op een computer die onder windows 95 draait kan worden aangesloten. Ik wil toch graag mijn foto's op de computer zetten; hoe los ik dit op?

Alvast bedankt voor een reactie.

woensdag 13 augustus 2003 @ 21:31:42 #21
63869 pietengriet
Gezelligheid kent geen tijd
pi_12414261
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:29 schreef HdN het volgende:
Hallo Allemaal,

Ik heb net een canon A60 gekocht en ben tot de ontdekking gekomen dat deze niet via de USB op een computer die onder windows 95 draait kan worden aangesloten. Ik wil toch graag mijn foto's op de computer zetten; hoe los ik dit op?

Een ander OS ? Je kunt wel een flash cardreader kaart kopen voor je PC, maar ik betwijfel of daar drivers voor Win98 voor zijn.
De politie heeft altijd gelijk, doodschieten die snelheids overtreders.
pi_12414456
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:31 schreef pietengriet het volgende:

[..]

Een ander OS ? Je kunt wel een flash cardreader kaart kopen voor je PC, maar ik betwijfel of daar drivers voor Win98 voor zijn.

De vraagsteller draait windows 95.

De beste kortetermijn oplossing is een Compact Flash card reader kopen voor op de parallelle poort. Die werkt onder Windows 95. het kon alleen wel eens even zoeken worden voordat je die gevonden hebt, alles is tegenwoordig USB. Maar ze zijn er nog, en een goede foto/computerzaak moet je die kunnen leveren (misschien moeten ze hem bestellen).

Ik weet niet wat de specificaties van je PC zijn, maar als die het toelaten kun je misschien beter upgraden naar Windows 98, of liever nog Windows XP. Je USB-poorten werken dan probleemloos.

Wil je gaan fotobewerken dan wordt dat met een oudere PC toch een heel langzaam gebeuren. Het kan nuttig of zelfs noodzakelijk zijn misschien je hele PC te vervangen door wat nieuwers.

pi_12414489
Bestaan er geen flash card readers die onder windows 95 draaien?
pi_12414530
Sorry, Ik praat voor mijn beurt.
  Milf donderdag 14 augustus 2003 @ 00:42:52 #25
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12419075
vraagje.

ik heb een A60. en als ik in mijn afbeeldingen kijk op miniatuurweergaven dan zie ik dat de foto's langwerpig zijn. wat ook zo hoort.
maar als ik dan dubbelklik om hem met fotosoep 7.0 te kijken dan zijn ze opeens vierkant. rara hoe kan dit? ligt dan aan fotosoep? of heb ik iets niet goed staan. hij is wel 1600 x 1200 dat is dan toch goed?

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12423718
Bij goedkoopste.nu verkopen ze twee compact flash card readers voor op de paralelle poort, maar die kosen 54,95 & 74,95 euro. Is dat niet wat duur? Ik zie de readers voor op de USB voor een tientje te koop staan.
pi_12423930
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:41 schreef HdN het volgende:
Bij goedkoopste.nu verkopen ze twee compact flash card readers voor op de paralelle poort, maar die kosen 54,95 & 74,95 euro. Is dat niet wat duur? Ik zie de readers voor op de USB voor een tientje te koop staan.
Parallelle card readers worden steeds zeldzamer en als gevolg daarvan kan de prijs wel een oplopen ja....

Kun je niet upgraden naar Windows 98? Even aangenomen dat je PC over USB-poorten beschikt zou dat het probleem ook oplossen.

pi_12428154
Wow!

In de review van de A70 op dpreview.com kun je lezen dat de A70 het langst van alle geteste camera's met zijn accu's doet. (Klik hier en kijk helemaal onderaan) En dat is nog wel met 1600mAh accu's, kun je nagaan als je er moderne 2000mAh accu's in doet.

pi_12428168
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 10:44 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat is dat voor brakke zooi die Canon heeft geproduceerd?? Volgens mij is het uitval-% wel erg hoog, zeker als je de draadjes op GoT er eens op naslaat..
Forums geven altijd een vertekend beeld van defecten aan apparatuur. Mensen bij wie iets kapot is hoor je als hardste schreeuwen, op zich logisch want het is niet leuk als je dure camera kapot geet (en dat weet ik uit ervaring). Maar de meerderheid met een camera waar niets mee aan de hand is hoor je niet, die is gewoon blij foto's aan het maken.

Dus pas op voordat je de kwaliteit van een camera beoordeeld aan de hand van het aantal topics/posts in een forum waarin een defect genoemd wordt.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 20:40:21 #30
35485 rique
with Canon, I can
pi_12465147
Ow wat ben ik blij met mijn A70 zeg! Dit weekend even een tasje kopen en dan kan het grote avontuur beginnen.

In een ander topic las ik iets over een duitse site waar je die folies kon bestellen voor over je LCD (url vergeten). Dat zag er allemaal wel okee uit maar weet iemand of je die folies ook in nederland kan bestellen / afhalen? Omdat die dingen haast niets kosten zijn de bezorgkosten relatief wel erg hoog vind ik en bovendien wil ik liever niet overmaken naar een duitse bankrekening, moet ik weer nadenken hoe dat moet enzo...

Dusssss, weet iemand een leverancier in nederland van dit o zo handige spul?

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_12467057
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:40 schreef rique het volgende:
Ow wat ben ik blij met mijn A70 zeg! Dit weekend even een tasje kopen en dan kan het grote avontuur beginnen.

In een ander topic las ik iets over een duitse site waar je die folies kon bestellen voor over je LCD (url vergeten). Dat zag er allemaal wel okee uit maar weet iemand of je die folies ook in nederland kan bestellen / afhalen? Omdat die dingen haast niets kosten zijn de bezorgkosten relatief wel erg hoog vind ik en bovendien wil ik liever niet overmaken naar een duitse bankrekening, moet ik weer nadenken hoe dat moet enzo...

Dusssss, weet iemand een leverancier in nederland van dit o zo handige spul?

euros in een envelopje stoppen en opsturen is ook nog een alternatief voor het niet hoeven overmaken

Ik heb trouwens al een weekje met m'n A60 mogen spelen. Leuk hoor, veel experimenteren, ik merk dat je makkelijker wat uitprobeert. Maar ik doe m'n spiegelreflex toch maar niet weg, want kwalitatief is er toch wel een groot verschil denk ik.

Ik ga een aantal maanden door ZO Azië reizen en dacht daar evt. de A60 mee te nemen (bespaart aanzienlijk veel gewicht en vooral ruimte!), maar ik denk dat het toch de good old spiegelreflex wordt.

pi_12468670
Vandaag in Utreg de Hema-lader en batterijen gehaald, en toen ik thuiskwam was ook het geheugenspul gearriveerd !!!

Ik heb ook meteen 128 mb voor m'n compje gekocht, gaat ie misschien wat sneller van.

Voor m'n A70 heb ik een SanDisk 128 mb gekocht. Ik kon zweren dat ik DaneElec had aangeklikt, maar kennelijk scheef gekeken.... Ik had interngeheugen.com nog gemaild, maar de order was al weg. Kaartjes kostten overigens hetzelfde, alleen zit op de Dane langer garantie.

Ik heb dus even geruststelling nodig dat Sandisk ook goed is (anders stuur ik 'm terug).

Dus....morgen batterijen laden, even afwachten of jullie Sandisk ook goed vinden en dan kan ik *echt* beginnen!

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 01:00:07 #33
35485 rique
with Canon, I can
pi_12471451
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:04 schreef Syrena het volgende:
Vandaag in Utreg de Hema-lader en batterijen gehaald, en toen ik thuiskwam was ook het geheugenspul gearriveerd !!!

Ik heb ook meteen 128 mb voor m'n compje gekocht, gaat ie misschien wat sneller van.

Voor m'n A70 heb ik een SanDisk 128 mb gekocht. Ik kon zweren dat ik DaneElec had aangeklikt, maar kennelijk scheef gekeken.... Ik had interngeheugen.com nog gemaild, maar de order was al weg. Kaartjes kostten overigens hetzelfde, alleen zit op de Dane langer garantie.

Ik heb dus even geruststelling nodig dat Sandisk ook goed is (anders stuur ik 'm terug).

Dus....morgen batterijen laden, even afwachten of jullie Sandisk ook goed vinden en dan kan ik *echt* beginnen!

Sandisk is prima spul hoor! Het zou best kunnen dat ze een Sandisk geleverd hebben als substituut van Dane Elec, ik heb zelf een serie kaartjes besteld van Dane Elec en die zijn stuk voor stuk niet leverbaar bij mijn groothandel. Misschien hebben ze als service dan een vergelijkbaar product aangeboden. (maarja, dan zou dit wel gemeld moeten worden aan je natuurlijk)
pi_12475253
Ik heb zelf het 256 mb cf kaartje van Dane Elec die werkt prima en was veel goedkoper dan de Sandisk. Deze week ook me GP Powerbank Rapid lader binnen gekregen en extra setje van GP 2100 batterijen. Ze doen het prima.
pi_12475263
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 01:00 schreef rique het volgende:

[..]

Sandisk is prima spul hoor! Het zou best kunnen dat ze een Sandisk geleverd hebben als substituut van Dane Elec, ik heb zelf een serie kaartjes besteld van Dane Elec en die zijn stuk voor stuk niet leverbaar bij mijn groothandel. Misschien hebben ze als service dan een vergelijkbaar product aangeboden. (maarja, dan zou dit wel gemeld moeten worden aan je natuurlijk)

Nee ik had echt met m'n suffe hoofd verkeerd geklikt. Toen ik de orderstatus bekeek zag ik dat ze Dane wel in voorraad was, en de SanDisk niet (en ik dacht dus; SHIIIT). Dus als ik goed had geklikt had ik m'n pakketje eerder gekregen, maar toen ik ze mailde was de SanDisk net binnen en verstuurd.

* Syrena gaat nu met een gerust hart de verpakking slopen

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:49:16 #36
62715 DexXx
pi_12475949
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:42 schreef Syrena het volgende:

[..]

* Syrena gaat nu met een gerust hart de verpakking slopen

hehehe Lekker is dat altijd...

zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:52:51 #37
35485 rique
with Canon, I can
pi_12476008
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:41 schreef pascalheister het volgende:
Ik heb zelf het 256 mb cf kaartje van Dane Elec die werkt prima en was veel goedkoper dan de Sandisk. Deze week ook me GP Powerbank Rapid lader binnen gekregen en extra setje van GP 2100 batterijen. Ze doen het prima.
Ik zie dat je de Lowepro D-Res 10AW hebt. Zit daar een extra vakje in voor een CF en 4 batterijtjes? Ik wil dit tasje namelijk ook bestellen maar vind het een beetje onduidelijk hoe dit tasje eruitziet.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 12:15:47 #38
62715 DexXx
pi_12476364
Ja ff een vraagje wat kosten die tasjes ongeveer?
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 13:18:17 #39
35485 rique
with Canon, I can
pi_12477326
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:15 schreef DexXx het volgende:
Ja ff een vraagje wat kosten die tasjes ongeveer?
die lowepro is inkoop 19,--, beetje btw + beetje voor mezelf dus ik denk zo rond de 25-30 euro verkoop. Ik heb er zelf trouwens eentje gezien van Samsonite (trekking special 2) die inkoop op 5.28 zit, een iets vriendelijker prijsje. verkoop zal dan rond de 12 euro liggen. Daar kunnen dan 4 batterijen en een extra CF bij.

-edit- die laatste zin klopt niet, er zit geen extra vakje bij die tas van Samsonite.

[Dit bericht is gewijzigd door rique op 16-08-2003 13:38]

pi_12479142
Er is een speciaal topic voor tasjes van de A60 >>> Tasje voor de a60
pi_12483191
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 11:52 schreef rique het volgende:

[..]

Ik zie dat je de Lowepro D-Res 10AW hebt. Zit daar een extra vakje in voor een CF en 4 batterijtjes? Ik wil dit tasje namelijk ook bestellen maar vind het een beetje onduidelijk hoe dit tasje eruitziet.

Ja voorin zit een apart vakje passen cf doosje en 4 gp`s in.
zie deze foto: http://members.chello.nl/p.heister1/tasje.JPG
pi_12485438
Ik mag me nu ook de gelukkige bezitter van een a70 noemen. Gekocht bij de ITwebwinkel, hele aardige man !!
Nu alleen nog 128 mb en een geschikt tasje, en een oplaader en 2100 batterijen !!

Owja en de handleiding doorlezen, want poeeeheee wat heeft dat ding veel opties

zaterdag 16 augustus 2003 @ 20:12:46 #43
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12485571
waarom kopen mensen eigenlijk een A70 ipv een A60? is het prijsverschil die ene megapixel echt waard?

voor de duidelijkheid...ik heb een A60

pi_12485733
ik vind het die ene megapixel waard ja. En met een jaartje is de 2 megapixel er ook uit. Standaard is nu bijna alles al 3,2 mp.
pi_12486429
Voor mensen met interesse in de Lowepro D-RES 10AW:

Dat "netje" voorin, daar kun je 1 of 2 CF-kaartjes achter bewaren. En tussen het "netje" en de rits kun je 4 penlites kwijt. Nadeel is wel dat wanneer je het tasje schuin houdt terwijl het open is, je batterijen op de grond flikkeren.

Verder voelt het tasje zeer solide en beschermend aan. Ik heb het gevoel dat wanneer ik mijn camera hierin een keer laat stuiteren, de camera er niets aan over zal houden.

De tas bevat ook een soort regenjas, die je er overheen kunt trekken. Aan de achterkant zit een goede riemklip, die je met klitteband om je riem kan bevestigen. Ook zit er een goede verstelbare schouderriem bij.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_12489860
Ik heb dit tasje besteld (en een dag na betaling binnen gekregen)

Het tasje is iets te groot, maar creatief met wat keukenpapier en het zit prima! Vakje voorin ruimschoots voldoende voor batterijen en geheugenkaartje(s). Er zit een draagriem bij en je kunt hem ook aan een broekriem hangen.

Kosten: 19 euro zonder verzendkosten bij vooraf betalen
Waar: www.digicamshop.nl (onder accesoires van de A70/A60)

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_12494544
Ik heb nu 2 weken een Canon A70 en ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de foto's. Ik moet hem echter nu al retour sturen naar de winkel, omdat de ruimte tussen het lcd display en plexiglas bezaait is geraakt met stofdeeltjes, waarvan ik geen idee heb hoe deze daar terecht zijn gekomen. Feit is wel dat dit in minder dan 1,5 week is gebeurd. Naar mijn mening is dit erg snel en ik vind het ook erg slordig dat de camera hier niet beter tegen bestand is. Gelukkig mag ik de camera terugsturen en krijg ik, als het goed is, een nieuw exemplaar teruggestuurd.
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:02:38 #48
62715 DexXx
pi_12499982
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag van de tasjes

pi_12501517
Wil ik net trots twee foto's posten, zijn ze te groot voor op Picserver

Ik gebruik nu wel altijd de sharpen-fuctie in Fotosoep, dan krijgen ze net een beetje meer scherpte (ja, Buteskin heeft gelijk!)

Als ik de foto's binnenhaal met Irfanview, dan zie ik alleen maar de laatste foto, hoe kom ik bij de voorgaande??? Heb vanalles geprobeerd, maar lukte allemaal niet.

Ik ga weer wat onderwerpen bedenken om foto's van te maken

zondag 17 augustus 2003 @ 16:17:29 #50
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_12501570
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:15 schreef Syrena het volgende:
Wil ik net trots twee foto's posten, zijn ze te groot voor op Picserver

Ik gebruik nu wel altijd de sharpen-fuctie in Fotosoep, dan krijgen ze net een beetje meer scherpte (ja, Buteskin heeft gelijk!)

Als ik de foto's binnenhaal met Irfanview, dan zie ik alleen maar de laatste foto, hoe kom ik bij de voorgaande??? Heb vanalles geprobeerd, maar lukte allemaal niet.

Ik ga weer wat onderwerpen bedenken om foto's van te maken

in paint kan je je foto verkleinen!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_12506023
misschien kunnen jullie me ook nog even ergens mee helpen... Ik heb gister erg veel foto's bij een concert van Venice geschoten, maar het valt me op dat het lijkt of er iets onscherps..vaags in de foto's zitten..blokjes ofzo.. ik had de digitale zoom wel aan maar gebruikte hem voorzover ik weet lang niet bij alles.. ook de fotos zonder de digitale zoom hebben die "hokjes/vaagheid.."... Ik heb ze op het kleinst geschoten (s) en dan fijn en niet super fijn... is dat het verschil mischien? Of hebben jullie andere ideeen of suggesties?

Kijk maar even op
http://www.venicefoto's.tk

[url]http://www.groev.tk[/url]
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:49:56 #52
62715 DexXx
pi_12513326
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:00 schreef Kasty het volgende:
misschien kunnen jullie me ook nog even ergens mee helpen... Ik heb gister erg veel foto's bij een concert van Venice geschoten, maar het valt me op dat het lijkt of er iets onscherps..vaags in de foto's zitten..blokjes ofzo.. ik had de digitale zoom wel aan maar gebruikte hem voorzover ik weet lang niet bij alles.. ook de fotos zonder de digitale zoom hebben die "hokjes/vaagheid.."... Ik heb ze op het kleinst geschoten (s) en dan fijn en niet super fijn... is dat het verschil mischien? Of hebben jullie andere ideeen of suggesties?

Kijk maar even op
http://www.venicefoto's.tk

Ik neem aan dat je bedoeld http://www.venicefotos.tk

en ik ga ff kijken

maandag 18 augustus 2003 @ 00:52:56 #53
62715 DexXx
pi_12513388
Ik zie denk ik wat je bedoeld maar ik weet niet cker of het egt aan de foto's ligt of aan een Jpg compressie daar lijkt het namelijk op...

Kan je maybe even een foto posten en dan duidelijk aangeven

pi_12522405
ik heb ze idd al even zo bekeken en na het maken van zo'n fotoalbum..denk idd ook dat het aan die bewerking ligt... in ieder geval bedankt voor jou idee
  maandag 18 augustus 2003 @ 19:35:39 #55
62715 DexXx
pi_12531266
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 13:54 schreef Kasty het volgende:
ik heb ze idd al even zo bekeken en na het maken van zo'n fotoalbum..denk idd ook dat het aan die bewerking ligt... in ieder geval bedankt voor jou idee
Your welcome
pi_12562237
ik ben sterk het overwegen om de A70 te kopen, maar der zijn aantal factoren die me storen:
* Geen webcam functie
* geen remote control functie ( terwijl ik dat toch echt erges gelezen had dattie dat wel had en dat er zelfs software voor bij zat... mjah )

Ik was bij een Cameraboer in heerlen ( weet de naam eff nie ) en die zeiden dat je er geen aparte lenzen op kan zetten, maar in de review van dpreview.com staat dat het wel kan... iemand een verklaring?

&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:14:29 #57
35485 rique
with Canon, I can
pi_12562508
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:05 schreef metallicattim het volgende:
ik ben sterk het overwegen om de A70 te kopen, maar der zijn aantal factoren die me storen:
* Geen webcam functie
* geen remote control functie ( terwijl ik dat toch echt erges gelezen had dattie dat wel had en dat er zelfs software voor bij zat... mjah )

Ik was bij een Cameraboer in heerlen ( weet de naam eff nie ) en die zeiden dat je er geen aparte lenzen op kan zetten, maar in de review van dpreview.com staat dat het wel kan... iemand een verklaring?

uit de gebruiksaanwijzing p197:
"de camera ondersteunt het gebruik van de optionele groothoeklens WC-DC52, de telelens TC-DC52 en de close-uplens 250D (52mm). blablabla u heeft de lensadapter LA-DC52C hiervoor nodig
pi_12562559
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:14 schreef rique het volgende:

[..]

uit de gebruiksaanwijzing p197:
"de camera ondersteunt het gebruik van de optionele groothoeklens WC-DC52, de telelens TC-DC52 en de close-uplens 250D (52mm). blablabla u heeft de lensadapter LA-DC52C hiervoor nodig

Ok dat misverstand is ook opgelost en in die winkel ga ik dus nie kopen ( kwas zowieso al van plan het op Ebay te doen, prijs is daar hetzelfde als een A60 in de winkel )
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:19:04 #59
35485 rique
with Canon, I can
pi_12562646
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:16 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Ok dat misverstand is ook opgelost en in die winkel ga ik dus nie kopen ( kwas zowieso al van plan het op Ebay te doen, prijs is daar hetzelfde als een A60 in de winkel )

ik zie inderdaad niets over een remote, inderdaad best jammer. Als webcam koop je een kwaliteitscamera als een Canon natuurlijk niet, een fotocamera is gewoon een totaal ander apparaat dan een webcam en fabrikanten die dit principe begrijpen kan ik alleen maar toejuichen. Ik zou zeggen: ga voor de A70 en koop voor een paar tientjes een webcam, dan heb je qua fotografie in iedergeval een mooi product in huis
pi_12563213
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:19 schreef rique het volgende:

[..]

ik zie inderdaad niets over een remote, inderdaad best jammer. Als webcam koop je een kwaliteitscamera als een Canon natuurlijk niet, een fotocamera is gewoon een totaal ander apparaat dan een webcam en fabrikanten die dit principe begrijpen kan ik alleen maar toejuichen. Ik zou zeggen: ga voor de A70 en koop voor een paar tientjes een webcam, dan heb je qua fotografie in iedergeval een mooi product in huis

De A70 ga ik zowieso kopen ( of ik moe al een andere tegenkomen, ma denk t nie ) en die remote functie: ik kan nog altijd handmatig op de knop drukken, iets te zuipen erbij en hoppa, of em op de pc aansluiten offcourse.
En sjah de webcam functie, zit wel op mijn huidige ( kaduuke ) Fuji A303, en twas wel leuk om af en toe eens wat op te nemen, maar heb em 1 keer echt gebruikt via msn met mn vriendin die me toch al vaak ziet

Maar toch waren die 2 functies makkelijk geweest, So be it!
nu hopen dat ik snel mn geld krijg

dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:40:40 #61
62715 DexXx
pi_12563324
Morgen is het voor mij ook de dag ik ga mijn Canon kopen eindelijk...

ff netjes iedereen bedanken voor in deze topic
Dankzij jullie ga ik hopelijk een btje een leuke cam kopen
Zo niet dan uhh Niet Bedankt

pi_12564550
hee super dat ie er nu eindelijk aan komt voor jou haha! Was ik ook nog eerder Post je je bevindingen hier wel even... Ik heb by the way mn eerste vuiltje achter het lcd schermpje..valt wel onder de garantie..maar ja om daar nu over te mekkeren... ik ga er wel heen als er meer achter zitten....
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:30:55 #63
62715 DexXx
pi_12564907
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:20 schreef Kasty het volgende:
hee super dat ie er nu eindelijk aan komt voor jou haha! Was ik ook nog eerder Post je je bevindingen hier wel even... Ik heb by the way mn eerste vuiltje achter het lcd schermpje..valt wel onder de garantie..maar ja om daar nu over te mekkeren... ik ga er wel heen als er meer achter zitten....
Ik ga morgen als een gek van alles en nog wat schieten
En ik zal het gelijk melden
Kl*te van dat vuiltje maar gelukkig valt het onder de garantie...
En gelukkig heb ik je een btje kunnen overhalen om um in de winkel te kopen
pi_12569537
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:40 schreef DexXx het volgende:
Morgen is het voor mij ook de dag ik ga mijn Canon kopen eindelijk...

Heb je em al?

pi_12569596
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 08:26 schreef Fully het volgende:

[..]

Heb je em al?

Zijn de winkels nie pas om 9 uur open
Laat die arme jongen eerst eens opstaan
pi_12569811
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 08:34 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Zijn de winkels nie pas om 9 uur open
Laat die arme jongen eerst eens opstaan

Opstaan? Hij ligt toch zeker wil in een slaapzak voor de winkel?
  woensdag 20 augustus 2003 @ 13:42:10 #67
62715 DexXx
pi_12575958
Argh Me rug...
Het slaapt toch vrij verrot met zo'n slaap zal voor de deur

Hehehe heb um vanochtend gehaald met een 128 mb kaartje...
Ik had al eerder een 8 van die 2100 batterijen gehaald..
EN ja ik ben errug happy ermee zit nog lekker een btje te vogelen..
Hij is gewoon heerlijk uitgebreid...

Ik zal snel wat van mijn eerste foto's posten tis nog geen vakwerk maar moet ff achter heel de camera komen...

Dexxx is Happy

pi_12577920
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:30 schreef DexXx het volgende:

En gelukkig heb ik je een btje kunnen overhalen om um in de winkel te kopen

Haha en jij hebt hem toch wel in de winkel gekocht he..anders wordt ik boos Hij bevalt dus haha ja hier ook hoor.. ben nu zelfs na 2 weken nog aant vogelen haha over verschillende standen... zal ik ook nog wel lang over doen... zit zo veel op die camera...
  woensdag 20 augustus 2003 @ 16:34:31 #69
62715 DexXx
pi_12579887
Ja in de winkel gekocht
pi_12583528
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 13:42 schreef DexXx het volgende:
Ik zal snel wat van mijn eerste foto's posten tis nog geen vakwerk maar moet ff achter heel de camera komen...
Ik zie nog geen foto's....

pi_12584079
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:07 schreef Fully het volgende:

[..]

Ik zie nog geen foto's....

Ze geven je ook nooit erges tijd voor he DexXx?
pi_12584384
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:29 schreef HdN het volgende:
Hallo Allemaal,

Een andere oplossing is windows 98 installeren. Je kan vast nog wel ergens een CD van een buurman lenen ofzo.

Je kan ook idd. een parallele cardreader kopen. Maar veel suuces met zoeken, ze zijn er wel maa ik zou niet weten waar. Nou is het wel zo dat sommige printers die direct printing doen ook fungeren als cardreader.

Je kan hem ook naar sommige winkels brengen die hem tegen een kleine vergoeding op CD zetten. Alle Dixons filialen doen dat sinds kort. Dat werkt denk ik nog het makkelijkst. En in de tussentijd sparen voor een andere PC.

pi_12584587
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:27 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Ze geven je ook nooit erges tijd voor he DexXx?

Toch bijna 6 uur hoor. Da's best wel veel.
pi_12584874
Ik heb sinds 4 april m'n Powershot A70 en ben er vrij tevreden over. Heb al bijna 4000 plaatjes geschoten en ze zijn keer op keer de moeite (af en toe is er een mindere kwaliteitsfoto bij). Het enige nadeel vind ik de 3x optische zoom, als je dan op 10x zoom moet trekken (met de digitale erbij) krijg je slechte foto's vind ik. => foto's die meestal op 10 zoom zijn genomen: http://users.pandora.be/benighted/boot

Enkele voorbeelden:
http://users.pandora.be/benighted/bosbrand

Maar over het algemeen ben ik vrij tevreden over zijn prestaties

pi_12592418
ik heb ook al wat gezien over de Canon A80 wordt een 4 mp camera.

hier wat info Canon A80

edit: topic geopend over de Canon A80

De nieuwe Canon A80!

[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 21-08-2003 00:41]

pi_12596810
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:49 schreef pascalheister het volgende:
ik heb ook al wat gezien over de Canon A80 wordt een 4 mp camera.

hier wat info Canon A80

edit: topic geopend over de Canon A80

De nieuwe Canon A80!

Hmmmmm, eerst dalijk op werk de specs eens lezen want nu begin ik te twijfelen tussen de a80 en a70...
  donderdag 21 augustus 2003 @ 12:26:33 #77
62715 DexXx
pi_12601055
Door prive omstandigheden nog geen foto's gepost ze komen er echt wel aan maar ff wat later...
pi_12611105
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 12:26 schreef DexXx het volgende:
Door prive omstandigheden nog geen foto's gepost ze komen er echt wel aan maar ff wat later...

Dat soort zaken gaan uiteraard altijd voor.

pi_12682817
Ik heb dus al een paar weken de A70 en gister was ik druk aant foto's maken, toen plotseling over mn lcd scherm een rozige waas verscheen. Net of er een kleine storing in het beeldscherm was.. ik kon door de waas heen kijken en als ik de camera bewoog, bewoog die waas weer weg.. ik stond enigzins richting de zon met het scherm en vanmiddag in de auto deed ie het weer toen ik richting raam (dus lich) bewoog.. in het donker heeft ie er niet last van en bij de foto zelf (na te hebben geknipt) ook niet... Hoort dit zo? Hebben er meer mensen last van?
pi_12722136
Vraagje: Canon slaat de foto's op met nummers, bijvoorbeeld:

121_2192.JPG

Waarop baseerd Canon die 121? En was als je de 9999 gepaseerd bent?

pi_12722563
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:17 schreef UncleJim het volgende:
Vraagje: Canon slaat de foto's op met nummers, bijvoorbeeld:

121_2192.JPG

Waarop baseerd Canon die 121? En was als je de 9999 gepaseerd bent?

die 121 heeft geloof ik met de instelling te maken van de modus bv 104 ervoor is in de P mode en IMG is de auto mode
pi_12723824
Nee, ik denk dat ik het nu zelf al heb uitgezocht...

de 1 stelt niets voor, gewoon, daar begint het mee. Wordt later een 2, dan een 3. De 21 staat er omdat het foto 2192 is. Dan krijg je dus 121_2192.JPG. Heb je foto 3402 dan wordt het dus 134_3402.JPG. Ben je een keer helemaal rond geweest (tot de 9999) dan krijg je dus bij dan weer foto 3402 het bestand 234_3402.JPG. Zeg 't maar als ik 't fout heb.

pi_12727976
daar zit wat in ja
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:28:22 #84
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_12737552
Ik wacht nog ffies...
Nu met die A80 enzo heeft dat misschien ook nog een positief effect op de prijs van de A70...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 20:51:17 #85
35485 rique
with Canon, I can
pi_12739820
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:28 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik wacht nog ffies...
Nu met die A80 enzo heeft dat misschien ook nog een positief effect op de prijs van de A70...
De A60 is inderdaad best in prijs gezakt de laatste paar maanden terwijl de A70 stabiel is gebleven. Dat zou nu best voor de A70/80 gaan werken. Nu ik mijn A70 een paar weken heb maakt me dat helemaal niets meer uit, wat een heerlijk apparaat zeg! Ik vind alleen de flits vrij heftig, jammer dat je de flitssterkte alleen in het programma M in kan stellen. tijdens feestjes op M fotograferen is niet te doen en de flits vind ik toch vrij heftig als je wat mensen leuk probeert te fotograferen.
pi_12741411
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:51 schreef rique het volgende:

[..]

De A60 is inderdaad best in prijs gezakt de laatste paar maanden terwijl de A70 stabiel is gebleven. Dat zou nu best voor de A70/80 gaan werken. Nu ik mijn A70 een paar weken heb maakt me dat helemaal niets meer uit, wat een heerlijk apparaat zeg! Ik vind alleen de flits vrij heftig, jammer dat je de flitssterkte alleen in het programma M in kan stellen. tijdens feestjes op M fotograferen is niet te doen en de flits vind ik toch vrij heftig als je wat mensen leuk probeert te fotograferen.

Inderdaad erg goed om mensen mee te verblinden alleen de flits van de camera van mijn vader is nog erger(fuji geval)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_12757098
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:51 schreef rique het volgende:

[..]

Bij het menu functie kun je de flitssterkte toch instellen? Tenminste, dat dacht ik.. Zag wel verschil iig
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:33:52 #88
35485 rique
with Canon, I can
pi_12758302
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:50 schreef Elefes het volgende:

[..]

Bij het menu functie kun je de flitssterkte toch instellen? Tenminste, dat dacht ik.. Zag wel verschil iig

Dat kan helaas niet, alleen in de "M"-stand.
Ik heb gister trouwens foto's gemaakt tijdens een surpriseparty en om de jarige te verrassen zaten we natuurlijk in het donker. Prachtig hoe de A70 toch in het donker (met AF-hulplicht) prima weet te focussen. Die snoeiharde flits zorgde ervoor dat het net overdag lijkt op de foto's. Voor dit experiment dus wel handig!
pi_12778925
Je kan de flits ook gewoon op automisch flitsen...werk bij mij altijd heel goed...dus past de flits aan op het licht.
Diepgaande dromen in het daglicht
pi_12790500
Ik heb nu 4 dagen de A60 en ik vind die flits ook erg heftig zeg..... Er komt nogal wat licht teruggespiegeld. Probeerde een goede foto van een poster te maken maar dat lukt niet sávonds. Ik zal eens gaan kijken wat die M functie is.

Overigens vind ik het erg leuk, die digitale fotografie, zeker in combi met de software. Ik heb trouwens een 256 mb cf van het merk Delkin, lijkt wel of ik de enige ben hier(??).
Nu nog een cardreadertje aanschaffen en ik ben helemaal blij

pi_12800466
Gisteren voor het eerst ECHT foto's gemaakt, mijn zus had haar buluitreiking (echt in de zin van geen foto's om te kijken hoe het toestel werkt...)

Ging het ook meteen goed mis, ik had ingesteld dat de foto 4 sec in het scherm moest blijven staan, heb ik dus mooi de momenten gemist dat ze handjes geven en het diploma aangeven!! AARRGGHHH.

Plus dat het echt wel langer duurt eer de foto gemaakt wordt, moet de knop lang indrukken. Ik heb nu de optie AF-hulplicht uitgezet, daarna ging het wat sneller (maar was het dus mooi te laat, verdorie).

Wat doet dat hulplicht trouwens?

vrijdag 29 augustus 2003 @ 13:22:29 #92
35485 rique
with Canon, I can
pi_12806589
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 08:24 schreef Syrena het volgende:
Gisteren voor het eerst ECHT foto's gemaakt, mijn zus had haar buluitreiking (echt in de zin van geen foto's om te kijken hoe het toestel werkt...)

Ging het ook meteen goed mis, ik had ingesteld dat de foto 4 sec in het scherm moest blijven staan, heb ik dus mooi de momenten gemist dat ze handjes geven en het diploma aangeven!! AARRGGHHH.

Plus dat het echt wel langer duurt eer de foto gemaakt wordt, moet de knop lang indrukken. Ik heb nu de optie AF-hulplicht uitgezet, daarna ging het wat sneller (maar was het dus mooi te laat, verdorie).

Wat doet dat hulplicht trouwens?

Als het donker is heeft de camera moeite met focussen. Het hulplicht beschijnt het onderwerp tijdens het focussen zodat je optimale (automatische) scherpte krijgt. Als het te donker is merk je dat de camera zoekt naar de juiste focus. Het hulplicht helpt dus in dit soort gevallen
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 13:24:11 #93
35485 rique
with Canon, I can
pi_12806646
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:48 schreef Soulman het volgende:
Ik heb nu 4 dagen de A60 en ik vind die flits ook erg heftig zeg..... Er komt nogal wat licht teruggespiegeld. Probeerde een goede foto van een poster te maken maar dat lukt niet sávonds. Ik zal eens gaan kijken wat die M functie is.

Overigens vind ik het erg leuk, die digitale fotografie, zeker in combi met de software. Ik heb trouwens een 256 mb cf van het merk Delkin, lijkt wel of ik de enige ben hier(??).
Nu nog een cardreadertje aanschaffen en ik ben helemaal blij

Ik raad je af om flits te gebruiken als je reproducties maakt. Je kan het beste het object buiten fotograferen of als dat niet lukt binnen met zoveel mogelijk natuurlijk licht. Een flits komt altijd wel een beetje terug, hoe zacht je hem ook zet. Leg die poster maar gewoon ergens in de tuin (als het droog is) en maak zonder flits foto's met natuurlijk licht, dat is veel mooier
pi_12811780
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:24 schreef rique het volgende:
Ik raad je af om flits te gebruiken als je reproducties maakt. Je kan het beste het object buiten fotograferen of als dat niet lukt binnen met zoveel mogelijk natuurlijk licht. Een flits komt altijd wel een beetje terug, hoe zacht je hem ook zet. Leg die poster maar gewoon ergens in de tuin (als het droog is) en maak zonder flits foto's met natuurlijk licht, dat is veel mooier
Bedankt voor je reactie. Haha, in de tuin leggen...... ik denk dat ik dan ook een paar weken in de tuin mag gaan liggen......
Maar inmiddels ben ik aan het rommelen gegaan met de P/TV/AV en M stand en hun mogelijkheden. De resultaten verbeteren al, is nog niet wat ik wil, maar toch.
Ik vraag me af of de meeste A60/70 eigenaren gewoon de verleidelijke AUTO-stand gebruiken of niet. Ik vind erg weinig informatie over de instellingen van de camera. En dan bedoel ik iets van: Ik neem foto's in die en die omstandigheden volgens die en die instellingen, want daar haal ik de beste resultaten mee.
Het zou mij in ieder geval goed (verder) op weg helpen. Mocht iemand een site weten, dan hou ik me aanbevolen!

OK, ik ga weer verder stoeien (Jammer, geen Emoticons met fotocamera

vrijdag 29 augustus 2003 @ 17:39:16 #95
35485 rique
with Canon, I can
pi_12812520
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:57 schreef Soulman het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Haha, in de tuin leggen...... ik denk dat ik dan ook een paar weken in de tuin mag gaan liggen......
Maar inmiddels ben ik aan het rommelen gegaan met de P/TV/AV en M stand en hun mogelijkheden. De resultaten verbeteren al, is nog niet wat ik wil, maar toch.
Ik vraag me af of de meeste A60/70 eigenaren gewoon de verleidelijke AUTO-stand gebruiken of niet. Ik vind erg weinig informatie over de instellingen van de camera. En dan bedoel ik iets van: Ik neem foto's in die en die omstandigheden volgens die en die instellingen, want daar haal ik de beste resultaten mee.
Het zou mij in ieder geval goed (verder) op weg helpen. Mocht iemand een site weten, dan hou ik me aanbevolen!

OK, ik ga weer verder stoeien (Jammer, geen Emoticons met fotocamera

op www.dutchphotozone.com staat veel nuttige info over fotografie. Dit is best een leuk forum waar ook redelijk wat Fokkers zitten. Ik heb daar ooit eens een hele handige site uit een topic geplukt maar die weet ik helaas niet meer maar een beetje grasduinen in de verschillende topics en het bekijken van de geposte foto's levert je al wel wat resultaat op denk ik. Verder zijn er op internet volgens mij genoeg beginners tutorials mbt fotografie.
Wat gewoon het beste werkt is gewoon proberen, het is digitaal dus je kan best 50 foto's van 1 onderwerp maken met verschillende instellingen. Met de software van Canon kan je later je instellingen nog eens rustig teruglezen, veel pielen dus!
pi_12817287
bedankt Rique
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:52:56 #97
62715 DexXx
pi_12827784
Heey hallo allemaal,

Nou zoals beloofd!!
een fotootje

Heb um gemaakt op Station Holland Spoor
En hij was zwart wit maar heb er een lichte rooie tint overheen gegooid

Ik ben echt heel tevreden met de mijn A60
En ooh ja uhh ik heb um van 1600 x1200 naar 640 x 480 gegooid dus inderdaad dan word ie wat minder mooi maar dat ligt niet aan de cam Dan is die discussie uitgesloten

-edit typfoutje-

[Dit bericht is gewijzigd door DexXx op 30-08-2003 13:27]

pi_12828186
foto doet het niet

edit: nu wel ja

Haarlem toch of zit ik verkeerd?

[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 30-08-2003 13:38]

zaterdag 30 augustus 2003 @ 13:28:41 #99
62715 DexXx
pi_12828320
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:20 schreef pascalheister het volgende:
foto doet het niet
Hij doet ut nu wel toch?
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 13:52:23 #100
62715 DexXx
pi_12828735
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:20 schreef pascalheister het volgende:

Haarlem toch of zit ik verkeerd?

Uhh Nee Den Haag

Mooi oud station en ja deze was gewoon goed gelukt, ook die ene reiziger die daar op een bijna verlaten perron staat...

[Dit bericht is gewijzigd door DexXx op 30-08-2003 14:08]

maandag 1 september 2003 @ 16:51:32 #101
62715 DexXx
pi_12874557
Nou heb ik een foto gepost en dan reageert er niemand meer

Issut zoo erg?????

pi_12882662
Hallo allemaal,

Ik heb voor het eerst een serie foto's van mijn canon A60 laten afdrukken (kruidvat) en de resultaten vallen mij wat tegen. De kleuren zijn wat flets en het contrast laag. Als ik die foto's via de televisie of mijn computer bekijk zijn de kleuren echter wel goed. Ik heb de foto's verstuurd via een computer op mijn universiteit en als ik ze daar bekijk zijn de kleuren hetzelfde als op de afdrukken, ook wat flets.
Mijn vraag is nu: staat het kruidvat erom bekend dat ze foto's flets afdrukken of moet ik het probleem elders zoeken?
Ik heb wel de beschikking over Photoshop 5.0 alleen begrijp ik daar geen bal van. Weet iemand hoe je op die manier foto's wat kleurrijker kan maken??

pi_12883527
Hier een foto met een zelfgemaakt kader (in Photoshop) er omheen

maandag 1 september 2003 @ 23:32:52 #104
35485 rique
with Canon, I can
pi_12883701
quote:
Op maandag 1 september 2003 22:53 schreef HdN het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb voor het eerst een serie foto's van mijn canon A60 laten afdrukken (kruidvat) en de resultaten vallen mij wat tegen. De kleuren zijn wat flets en het contrast laag. Als ik die foto's via de televisie of mijn computer bekijk zijn de kleuren echter wel goed. Ik heb de foto's verstuurd via een computer op mijn universiteit en als ik ze daar bekijk zijn de kleuren hetzelfde als op de afdrukken, ook wat flets.
Mijn vraag is nu: staat het kruidvat erom bekend dat ze foto's flets afdrukken of moet ik het probleem elders zoeken?
Ik heb wel de beschikking over Photoshop 5.0 alleen begrijp ik daar geen bal van. Weet iemand hoe je op die manier foto's wat kleurrijker kan maken??

Ik kan me niet voorstellen dat het aan je camera ligt hoor maar je kan de foto's wat kleurintenser maken door het effect "levendig" of "vivid" te gebruiken. Dit zit in de opnamemodus onder de functieknop. Maar ik denk dat de kruidvat gewoon een beetje bagger is, probeer eens wat printjes bij een goede fotograaf om de hoek of post hier een paar foto's zodat we kunnen beoordelen of het aan de plaat ligt of aan de print
pi_12884158
quote:
Op maandag 1 september 2003 23:32 schreef rique het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat het aan je camera ligt hoor maar je kan de foto's wat kleurintenser maken door het effect "levendig" of "vivid" te gebruiken. Dit zit in de opnamemodus onder de functieknop. Maar ik denk dat de kruidvat gewoon een beetje bagger is, probeer eens wat printjes bij een goede fotograaf om de hoek of post hier een paar foto's zodat we kunnen beoordelen of het aan de plaat ligt of aan de print

Bedankt voor je reactie!
Weet jij toevallig welke online printservices kwalitatief écht goed zijn?
  maandag 1 september 2003 @ 23:59:51 #106
35485 rique
with Canon, I can
pi_12884248
quote:
Op maandag 1 september 2003 23:54 schreef HdN het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Weet jij toevallig welke online printservices kwalitatief écht goed zijn?

Ik heb zelf geen ervaring omdat ik in een fotowinkel werk waar we zelf een digilab hebben staan maar wie is de goedkoopste beste online-afdruk service? misschien heb je hier wat aan.
pi_12884379
quote:
Op maandag 1 september 2003 23:59 schreef rique het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen ervaring omdat ik in een fotowinkel werk waar we zelf een digilab hebben staan maar wie is de goedkoopste beste online-afdruk service? misschien heb je hier wat aan.

Ik ga op zoek.
Bedankt
  dinsdag 2 september 2003 @ 10:41:14 #108
62715 DexXx
pi_12888460
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:07 schreef HdN het volgende:

[..]

Ik ga op zoek.
Bedankt

Mag Ik vragen wat voor resolutie je die foto's hebt opgestuurd?
pi_12889175
quote:
Op maandag 1 september 2003 16:51 schreef DexXx het volgende:
Nou heb ik een foto gepost en dan reageert er niemand meer

Issut zoo erg?????

Is een goede foto.
Je kan met je camera trouwens ook foto's maken met dat effect (Sepia). Hoef je het daarna niet meer zelf te doen.
pi_12889872
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 10:41 schreef DexXx het volgende:

[..]

Mag Ik vragen wat voor resolutie je die foto's hebt opgestuurd?

Ik heb de foto's in de hoogste resolutie van de A60 (1600 x 1200; compressie superfine) opgestuurd.
De enige bewerkingen die ik heb uitgevoerd zijn crop (3:2) en sharpen; beide in photoshop.
pi_12889901
Offtopic: Ik denk dat ik toch stiekem maar de A80 ga kopen
BOE!
pi_12889968
Volgens,... ik d8 dat het in de CPI stond,.. maar kon ook in de PC Totaal hebben gestaan. mij was kruidvat juist een van de betere en goedkopere,.....

[Dit bericht is gewijzigd door I_PANDA_I op 02-09-2003 12:19]

BOE!
  dinsdag 2 september 2003 @ 12:59:51 #113
62715 DexXx
pi_12890908
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 12:06 schreef HdN het volgende:

[..]

Ik heb de foto's in de hoogste resolutie van de A60 (1600 x 1200; compressie superfine) opgestuurd.
De enige bewerkingen die ik heb uitgevoerd zijn crop (3:2) en sharpen; beide in photoshop.

Oke I rest My case
  dinsdag 2 september 2003 @ 13:01:32 #114
62715 DexXx
pi_12890943
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 11:29 schreef Fully het volgende:

[..]

Is een goede foto.
Je kan met je camera trouwens ook foto's maken met dat effect (Sepia). Hoef je het daarna niet meer zelf te doen.

Klopt
Wist ik maar ik zo eigenwijs als ik was wou ze graag in zwart wit nemen... En later een btje klooien met kleuren...

Maar bedankt voor het compliment (en de tip)

dinsdag 2 september 2003 @ 16:56:54 #115
35485 rique
with Canon, I can
pi_12896539
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 13:01 schreef DexXx het volgende:

[..]

Klopt
Wist ik maar ik zo eigenwijs als ik was wou ze graag in zwart wit nemen... En later een btje klooien met kleuren...

Maar bedankt voor het compliment (en de tip)

Ik vind de sepia functie van de A60/70 niet erg mooi, het is namelijk niet echt sepia. Zwart/wit opnemen en dan zelf met de kleuren schuiven geeft een veel mooier resultaat. de canon-sepia doet een beetje aan modder denken.
  dinsdag 2 september 2003 @ 18:50:12 #116
62715 DexXx
pi_12898836
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:56 schreef rique het volgende:

[..]

Ik vind de sepia functie van de A60/70 niet erg mooi, het is namelijk niet echt sepia. Zwart/wit opnemen en dan zelf met de kleuren schuiven geeft een veel mooier resultaat. de canon-sepia doet een beetje aan modder denken.

Ja vind ik ook...
Ik had eerst een Sony P50 en die had een mooiere functie
  dinsdag 2 september 2003 @ 18:53:33 #117
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_12898908
Ik ben zelf aan het denken om de A70 aan te schaffen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de levensduur van de batterijen? Zo ja, welke (oplaadbare) batterijen gebruik je hiervoor? (1600, 1800, 2000 mAh?)
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
  dinsdag 2 september 2003 @ 19:15:59 #118
35485 rique
with Canon, I can
pi_12899447
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:53 schreef Mikkel het volgende:
Ik ben zelf aan het denken om de A70 aan te schaffen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de levensduur van de batterijen? Zo ja, welke (oplaadbare) batterijen gebruik je hiervoor? (1600, 1800, 2000 mAh?)
Ik gebruik 2100 mAh en ik ben er erg tevreden over. Ik kan niet echt een indicatie geven van het aantal foto's dat ik ermee kan maken maar ik weet wel dat ik het verbazingwekkend veel vind. Ik heb een extra setje van 4 batterijen erbij maar die heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad.
pi_12899719
kheb zelf ook 2100mAh batterijtjes en hiermeen op vakantie zo'n 250 foto's gemaakt en iets van 10 filmpjes van 30 sec tot 1.5 minuut. Ook nog vaak foto's bekeken en mijn batterijen heb ik niet op hoeven laden
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_12899975
quote:
Lees de dpreview.com A70 review en je zult lezen dat deze camera het het langst volhoudt van alle camera's die Phil ooit getest heeft.
  dinsdag 2 september 2003 @ 19:56:02 #121
62715 DexXx
pi_12900406
quote:
2100 mAh
Maar ik was al verbaasd over hoellang ik wel niet met de gewone baterijen deed die erbij zaten... Ik ben door mijn oude camera denk ik erg zuinig met mijn lcd schermpje maar bij mijn oude sony waren ze echt binnen 10 minuten op... en dan mijn 1800 mAh deden er iets langer mee....

Deze cam doet ut zuinig aan met de baterijen... Nou was er wel een klein verschil mijn sony had maar 2 baterijen maar toch is de canon A60/70 errug zuinig...

Echt Een toppertje

dinsdag 2 september 2003 @ 20:50:31 #122
41453 Dodo099
Pluisjesvanger
pi_12901611
Hallo allemaal
Ik heb mijn eerste foto's met mijn A70, ook laten ontwikkelen bij Kruidvat. De foto's zijn goed, bij sommige foto's is zelfs voor een leek niet te zien, dat ze digitaal zijn.
Maar wat mij wel tegen valt is de tijd die je moet wachten voor je foto's er zijn. Er staat op de site van het kruidvat dat de lever tijd 4 werkdagen is , nou mooi niet. Ik heb ze donderdag avond verstuurd en ik had ze zaterdag pas terug, o ja een week later dus totaal 6 werkdagen, Krijg je te horen dat het druk is i.v.m. vakantie tijd. Zet dit dan op je site eikels.
Goede service noemen ze dat. maar voor de rest geen slecht woord hoor.
Groetjes Hans
Kun je ook nog iets met je navel....Ja, Pluisjes vangen!!!!!!!!!!
  dinsdag 2 september 2003 @ 22:16:40 #123
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_12903847
Nou dan wordt het een A70, ik had nog enige twijfel over de batterijen ipv een accu. Maar die zijn nu weg, bedankt iedereen
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_12906232
Ik kan de zuinigheid van de A70 uit eigen ervaring bevestigen. Mijn GP 1800's gingen twee weken (ca 300 foto's) mee.
  woensdag 3 september 2003 @ 10:29:12 #125
35485 rique
with Canon, I can
pi_12910911
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 22:16 schreef Mikkel het volgende:
Nou dan wordt het een A70, ik had nog enige twijfel over de batterijen ipv een accu. Maar die zijn nu weg, bedankt iedereen
Nog even over batterij vs. accu: Het voordeel van batterijen is dat ze overal te krijgen zijn. dus als je op het strand in Zwamboeloe ligt en je hebt pech dat je batterijen net leeg zijn dan koop je gewoon in een kiosk 4 penlights en klaar is kees! Een extra setje 2100 batterijen is ook nog eens goedkoper dan een extra accu dus ik zie eigenlijk alleen maar voordelen aan (goede) batterijen. Je hoeft nooit bang te zijn dat je iets mist!
  woensdag 3 september 2003 @ 10:41:56 #126
62715 DexXx
pi_12911106
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 20:50 schreef Dodo099 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb mijn eerste foto's met mijn A70, ook laten ontwikkelen bij Kruidvat. De foto's zijn goed, bij sommige foto's is zelfs voor een leek niet te zien, dat ze digitaal zijn.
Maar wat mij wel tegen valt is de tijd die je moet wachten voor je foto's er zijn. Er staat op de site van het kruidvat dat de lever tijd 4 werkdagen is , nou mooi niet. Ik heb ze donderdag avond verstuurd en ik had ze zaterdag pas terug, o ja een week later dus totaal 6 werkdagen, Krijg je te horen dat het druk is i.v.m. vakantie tijd. Zet dit dan op je site eikels.
Goede service noemen ze dat. maar voor de rest geen slecht woord hoor.
Groetjes Hans
Ach ja kan je toch wel begrijpen... Ze hebben het zooo druk met al die vakantie foto's ja hallo dan ook nog eens je site update!!! Jij wilt je foto's pas over een half jaar cker
pi_12911832
Ik zat drie weken in de VS en mijn lader kan niet op 110 V. Dus ik heb getwijfeld of ik daar een lader zou kopen. Toch maar eerst afgewacht hoe lang ik met de batterijen deed en dat was dus twee weken, daarna heb ik mijn tweede setje erin gedaan en toen was de vakantie alweer voorbij.
  woensdag 3 september 2003 @ 13:30:57 #128
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_12914176
heb de laaste tijd zitten kijken naar een digitale camara, met doel om landschapfoto's, panorama foto's te maken. Weet niet of dit kan met een a60/a70?? Wil foto's maken voor websites, maar ook gewoon voor me zelf. Ze moeten ook een goeie kwaliteit foto's leveren als je ze laat afdrukken. Het liefst ook nog bij 20x30 formaat. Weet niet wat voor kwaliteit de a60 geeft als je deze op de beste kwaliteit zet? is er ergens een foto te vinden hiervan, zonder dat deze is bewerkt??
Doet de a60 evenlang met de batterijen als de a70??
Wat wordt ermee geleverd als je de a60 koopt?
Iemand toevallig ook nog ervaringen met de hp735, is deze camara goed of kan je beter voor dat geld de a60 kopen?
Where's my fear???
pi_12914357
Foto's van de A70 zijn op de hoogste resolutie goed af te drukken op 20x30 en van de A60 op 10x15. Met de A70 kun je lanschapfoto's maken, je kunt ook meerdere foto's aan elkaar plakken voor een panorama. Op de camera zit daarvoor een hulpje zodat de foto's overlappen en met een meegeleverd programmaatje kun je ze dan samenvoegen tot 1 foto.
Het verbruik van de A60 zal niet veel verschillen van de A70 denk ik.
  donderdag 4 september 2003 @ 20:24:58 #130
62715 DexXx
pi_12944977
quote:
Op woensdag 3 september 2003 13:30 schreef jagermaster het volgende:
heb de laaste tijd zitten kijken naar een digitale camara, met doel om landschapfoto's, panorama foto's te maken. Weet niet of dit kan met een a60/a70?? Wil foto's maken voor websites, maar ook gewoon voor me zelf. Ze moeten ook een goeie kwaliteit foto's leveren als je ze laat afdrukken. Het liefst ook nog bij 20x30 formaat. Weet niet wat voor kwaliteit de a60 geeft als je deze op de beste kwaliteit zet? is er ergens een foto te vinden hiervan, zonder dat deze is bewerkt??
Doet de a60 evenlang met de batterijen als de a70??
Wat wordt ermee geleverd als je de a60 koopt?
Iemand toevallig ook nog ervaringen met de hp735, is deze camara goed of kan je beter voor dat geld de a60 kopen?
Hooi,

Ik zelf als A60 bezitter ben erg tevreden met mijn toestel...
De Canon A60 en A70 zijn nagenoeg gelijk aan elkaar.
Op 1 verschil na: De Canon A70 is een 3.1 megapixel toetsel...
Daar kun je dus afbeeldingen mee schieten met een resolutie van 2,048 x 1,536...

Dat wil zeggen dat dat het ideale formaat is voor het afdrukken van foto's van 20x30 formaat... De A60 heeft een max resolutie van 1,600 x 1,200 en dat is ideaal voor het afdrukken van 10x15 formaat.

En nog een klein verschil is dat je met de Canon A70 filmpjes kan schieten van 640x480 (30 sec Max) En met de A60 kan je flimpjes schieten op 320 x 240...

Iedereen kiest om verschillende redenen de A60 of juist om de A70...
Tis aan jouw of je die 100 euro verschil waard vind

Onthoud dat er verder geen verschil is tussen de 2 camera's...
Met een setje (of 2 setjes) van 4 2100mAh baterijen kan je ongeloofelijk lang foto's schieten...

Ik hoop je een btje op weg te hebben geholpen

[Dit bericht is gewijzigd door DexXx op 04-09-2003 20:30]

donderdag 4 september 2003 @ 20:28:11 #131
62715 DexXx
pi_12945044
Sorry poste 2 keer
pi_12945221
ik heb net afdrukken van 20x30 binnen die gemaakt zijn met de a60, en ik zie echt NIET dat het van een digicam is. Voor mij zijn die 3mpix niet nodig!

ps. en ik heb ze nu naast elkaar liggen: pixum foto's zijn VEEL mooier dan kruidvat (en goedkoper, en ze vergroten WEL tot 20x30, en je krijgt ze nog thuisgestuurd ook!)

voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  donderdag 4 september 2003 @ 21:20:53 #133
13903 _van_puffelen
Wil je mijn tieten zien?
pi_12946518
Ik heb zelf een A60 en ben er dik tervreden over.
Maar ik heb wel een vraagje, als ik mijn foto's op mijn computer zet en mijn korte filmpjes die ik met de A60 maak, en ik wil naar een paar weken ( na de vakantie ofzo) alles op mijn camera terug zetten om het aftespelen op de tv ( is lekker makkelijk geen foto meer afdrukken gewooninladen) dan upload hij alleen maar de foto's want bij de filmpjes zegt tie sorry het is geen jpeg file ???
De filmpjes staan als avi op mijn schijf??
Ik kan wel alles meteen afspelen met filmpjes op de tv als ik ze er op laat staan, ik doe dus iets niet goed ??

dit is dus de fout melding ( heb geprobeerd te renamen maar ik zie dan avi niet staan ?

Picture 310.avi is not a JPEG image.
Cannot upload it using the
Camera window.

plz plz help me ik heb van die leuke filmpjes van mij vakantie in florida

[Dit bericht is gewijzigd door _van_puffelen op 04-09-2003 21:54]

pi_12984791
Weet iemand eigelijk waarvoor het *.THM bestand is wat bij ieder filmpje wordt gevoegd? Bijvoorbeeld bij filmpje 124_2402.AVI maakt hij automatisch 124_2402.THM.
pi_12986043
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 18:18 schreef UncleJim het volgende:
Weet iemand eigelijk waarvoor het *.THM bestand is wat bij ieder filmpje wordt gevoegd? Bijvoorbeeld bij filmpje 124_2402.AVI maakt hij automatisch 124_2402.THM.
Dat zijn thumbnails die de camera gebruikt om het filmpje op het LCD te laten zien.
pi_13007761
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:36 schreef knuppelhout het volgende:
ik heb net afdrukken van 20x30 binnen die gemaakt zijn met de a60, en ik zie echt NIET dat het van een digicam is. Voor mij zijn die 3mpix niet nodig!

ps. en ik heb ze nu naast elkaar liggen: pixum foto's zijn VEEL mooier dan kruidvat (en goedkoper, en ze vergroten WEL tot 20x30, en je krijgt ze nog thuisgestuurd ook!)

URL URL URL !! Of ist gewoon pixum.nl?
pi_13072221
Heb net de A60 besteld!! Heb hier veel positieve reacties gelezen, dus ben benieuwd! Moet zeggen de foto's die hier staan gepost die gemaakt zijn met de A60 vind ik niet echt top, dus hoop ik dat het mij wat beter af gaat...
Wat heb ik verder eigenlijk nog allemaal nodig?
Ik heb nu dus de A60 besteld via pick2pay.nl maar haal hem bij het bedrijf zelf op (woon er 10 minuten vandaan).
Wat zit er in de doos en wat heb ik nog nodig?
Ik bestel nog een (extra?) CF card 256 MB (rond de 55-60 euro)
En ik las iets over een USB card reader?? Wat is dat? Ik kan mijn foto's toch gewoon uploaden via mijn usb aansluiting?
Ik denk dat ik nog een oplader nodig heb + 4 extra 2100 aMH (??) batterijen. Kan ik die 2100 ook gewoon overal halen?
En een tasje maar daar is een apart topic over, dus die kan ik zelf wel vinden
Euh....?
pi_13136818
Hij is binnen!! Vanochtend even opgehaald (woensdag besteld, vrijdag binnen, kon hem zaterdag zelf pas ophalen) en ik vind het echt een vet ding!!!!! Klein maar fijn (Canon Powershot A60) Ga zo ff de stad in om nog extra batterijen, oplader en CF kaartje te halen!

[edit] overal veel duurder dan op i-net, ga ff pricewatchen en bestel dan iig wat batterijen en een oplader [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 13-09-2003 18:27]

Euh....?
pi_13156123
Baaaallll, net de foto's van de buluitreiking van m'n zus op de PC gezet.
Zijn ze dus allemaal mislukt (van de ceremonie). Allemaal te donker, en allemaal onscherp. Plus dat ik HET moment van het overhandigen van de bul heb gemist, omdat ik het LCD-scherm op 4 sec. had staan.

BAAL!!!! De foto's van buiten (terrasje in Utrecht) zijn wel gelukt.

En mijn moeder stond maar achter me te springen "Ik wil ze toch afdrukken, ik wil ze toch afdrukken!!!!"

Ja ECHT NIET, ik ga geen keidure afdrukken laten maken van foto's die mislukt zijn hoor.

*grom* (Oja, en daarna begon ze de camera af te zeiken, Neeeee zij wilde NOOOOOIT een digitale, als je die foto's alleen op de computer kunt zetten.. *muts*muts*zeur*zeur*)

Ik wil uit huis! NU!

zondag 14 september 2003 @ 13:10:35 #140
35485 rique
with Canon, I can
pi_13157217
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:02 schreef Syrena het volgende:
Baaaallll, net de foto's van de buluitreiking van m'n zus op de PC gezet.
Zijn ze dus allemaal mislukt (van de ceremonie). Allemaal te donker, en allemaal onscherp. Plus dat ik HET moment van het overhandigen van de bul heb gemist, omdat ik het LCD-scherm op 4 sec. had staan.

BAAL!!!! De foto's van buiten (terrasje in Utrecht) zijn wel gelukt.

En mijn moeder stond maar achter me te springen "Ik wil ze toch afdrukken, ik wil ze toch afdrukken!!!!"

Ja ECHT NIET, ik ga geen keidure afdrukken laten maken van foto's die mislukt zijn hoor.

*grom* (Oja, en daarna begon ze de camera af te zeiken, Neeeee zij wilde NOOOOOIT een digitale, als je die foto's alleen op de computer kunt zetten.. *muts*muts*zeur*zeur*)

Ik wil uit huis! NU!

Eerder een KLB topic dan een zinvolle bijdrage aan het A60/A70 topic. Maargoed, met een A60/A70 kan je dus ook mislukte foto's maken, is dit de kern? Nou dan heb je gelijk.

Een goede foto valt of staat bij de fotograaf, absoluut niet of nauwelijks bij de camera.

zondag 14 september 2003 @ 13:23:49 #141
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_13157447
quote:
Op zondag 14 september 2003 13:10 schreef rique het volgende:

[..]

Eerder een KLB topic dan een zinvolle bijdrage aan het A60/A70 topic. Maargoed, met een A60/A70 kan je dus ook mislukte foto's maken, is dit de kern? Nou dan heb je gelijk.

Een goede foto valt of staat bij de fotograaf, absoluut niet of nauwelijks bij de camera.

Agree
Euh....?
  zondag 14 september 2003 @ 13:28:41 #142
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_13157525
Een digitale camera werpt trouwens zeker zn vruchten af....
Gister meegenomen met uitgaan, vrouwen geilen op die dingen!!
En uiteraard heb ik daar even gretig gebruik van gemaakt!

Totaal offtopic i know.. maar dit is ook een ervaring met de A60

Euh....?
  zondag 14 september 2003 @ 15:00:16 #143
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_13159334
Nou ik heb er ook een gekocht (A60) dit weekend en ik moet zeggen, leuk ding!
Ik heb al een Nikon Coolpix 4500, maar die neem je niet echt makkelijk mee, deze wel een de foto's! Niet mis! (de auto ook niet trouwens!)

grooooote versie

[Dit bericht is gewijzigd door Iesie op 15-09-2003 09:06]

&lt;Sonium&gt; someone speak python here?
&lt;lucky&gt; HHHHHSSSSSHSSS
&lt;lucky&gt; SSSSS
&lt;Sonium&gt; the programming language
pi_13190525
quote:
Op zondag 14 september 2003 13:10 schreef rique het volgende:

[..]

Ei ZEIKERD, het gaat hier toch om ervaringen met de camera????? Vind je die 300 posts van mensen "dat ze de camera hebben en nu batterijen gaan kopen" dan wél zinvol??????

Ik vind (en daarom ben ik ook met het tweede deel begonnen) dat iedereen hier best mag zetten dat ze blij zijn met hun camera, dat ze lekker batterijen gaan kopen, en dus OOK als er foto's mislukt zijn en ze daarvan balen.

En ja, ik weet ook dat het mislukken van die foto's NIET aan de camera ligt, maar aan mij, omdat ik de instellingen nog niet goed ken.

Bij deze dus ff een waarschuwing: Ga niet met je verse A60/A70 meteen tamelijk belangrijke foto's maken

Heeft iemand al meer ervaring trouwens met binnen foto's maken? Ik zie hier nl. veel buitenfoto's langskomen, en ook ik heb eigenlijk tot nu toe alleen buiten foto's gemaakt. (wat waarschijnlijk verklaard waarom het binnen nogal shitty ging).

pi_13195851
Nu je het zegt heb ik ook weinig binnenfoto's misschien omdat dit nog interessant genoeg is geweest

A70

Degene die niets weet, maar wel weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niets weet en niet weet dat hij niets weet.
pi_13200122
quote:
Op maandag 15 september 2003 20:39 schreef Syrena het volgende:
Bij deze dus ff een waarschuwing: Ga niet met je verse A60/A70 meteen tamelijk belangrijke foto's maken
Ik zou de waarschuwing zelfs willen uitbreiden: Wat voor je camera je ook hebt, leer hem eerst goed kennen voordat je er iets belangrijks mee gaat fotograferen. Leer de zwakheden en de sterke punten kennen, dan wordt de kans op echt mislukte foto's zeer klein.
pi_13200159
quote:
Op maandag 15 september 2003 23:09 schreef ChRiZz het volgende:
A70
Foto's van kids zijn voor de ouders zelf vaak fantastisch, maar kunnen mij meestal niet zo boeien.

Die andere foto's vind ik top . Vooral die van die brug kan mij zeer bekoren. Ik ben gek op eenvoudige foto's met lijnen er in.

pi_13200351
Ik denk dat ik mijn oude Kodak CX4230 ga verkopen (de garantie is afgelopen en nu vertrouw ik hem niet meer ()) aan een bekende en een A60 aan ga schaffen.
[/zinloze mededeling]
For great justice!
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:15:36 #149
35485 rique
with Canon, I can
pi_13201545
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 08:59 schreef QyRoZ het volgende:
Ik denk dat ik mijn oude Kodak CX4230 ga verkopen (de garantie is afgelopen en nu vertrouw ik hem niet meer ()) aan een bekende en een A60 aan ga schaffen.
[/zinloze mededeling]
jemig wat een zinloze mededeling

hopelijk komen er dan weer veel mooie treinpics uitrollen!

pi_13201647
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 10:15 schreef rique het volgende:

[..]

jemig wat een zinloze mededeling

hopelijk komen er dan weer veel mooie treinpics uitrollen!

Mijn huidige Kodak is zo traag dat de trein meestal al weg is voordat ik de kans heb om een foto te maken.

Hoe zit het met de snelheid van de A60 trouwens? Ik moet bij mijn Kodak af en toe tussen de 5 en 10 seconden wachten tussen het maken van 2 foto's. Wat heel irritant is.

For great justice!
pi_13207627
quote:
Op maandag 15 september 2003 23:09 schreef ChRiZz het volgende:
Nu je het zegt heb ik ook weinig binnenfoto's misschien omdat dit nog interessant genoeg is geweest
*knip*

A70

Ahhh, leuke foto's Ik vind kindjesfoto's juist weer wel heel leuk !
(andere foto's ook trouwens, ben gewoon plaatjesgek)

Ik had wel binnenfoto's gemaakt, maar met de zelfontspanner. Maar ik vond mezelf er lelijk opstaan, dus ik heb ze allemaal weggegooid

Nou ja, ik kan er nog genoeg maken

dinsdag 16 september 2003 @ 21:27:24 #152
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_13220845
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 10:20 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Mijn huidige Kodak is zo traag dat de trein meestal al weg is voordat ik de kans heb om een foto te maken.

Hoe zit het met de snelheid van de A60 trouwens? Ik moet bij mijn Kodak af en toe tussen de 5 en 10 seconden wachten tussen het maken van 2 foto's. Wat heel irritant is.

Ligt eraan hoe lang je hem op je LCD laat staan. Maar anders kan het meteen erachteraan eigenlijk (1-2 seconden)
Euh....?
pi_13234015
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:27 schreef Marvin het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe lang je hem op je LCD laat staan.

Is dat in te stellen?
For great justice!
pi_13234696
de tijd dat de foto op je lcd blijft staan is in te stellen ja
  woensdag 17 september 2003 @ 14:33:18 #155
35485 rique
with Canon, I can
pi_13235715
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:22 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Is dat in te stellen?

Voor bewegende objecten zet ik inderdaad de display time op 0 seconden, dan kan je lekker veel foto's snel achter elkaar maken. Ik fotografeer veel uit de trein naar buiten en de kans dat er dan een bovenleidingpaal opstaat of een pijler van een brug is erg groot, veel achterelkaar knippen werkt dan prima en achteraf kan je dan verbaasd staan over de spontane composities.
pi_13235899
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:49 schreef pascalheister het volgende:
de tijd dat de foto op je lcd blijft staan is in te stellen ja
Koel.
Want ik wil hem wel graag zien maar geen 5 seconden zoals mijn niet-instelbare Kodak doet.
For great justice!
pi_13236839
quote:
Op woensdag 17 september 2003 14:39 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Koel.
Want ik wil hem wel graag zien maar geen 5 seconden zoals mijn niet-instelbare Kodak doet.

Zo ben ik dus de mist ingegaan met die buluitreiking, ik had 'm op 4 sec. staan !! Daarna meteen op 0 gezet.

Kun je dat echt niet minder maken op die Kodak? Hmz

pi_13237108
Heb m nu een dag of 5 en ben er nog steeds errug tevreden over (heb geen vergelijkingsmateriaal maar oke..) alleen er zit een Duitse handleiding bij.. op internet heb ik nog wel een Engelse handleiding kunnen vinden, maar dan moet ik moeite doen om het te begrijpen.. Niet dat mn Engels zo slecht is, maar ik moet al genoeg nadenken op school
Dus ik zoek een GOEDE NL handleiding (dus niet die ingescande versie van pick2pay.nl want die ziet er niet uit..) Iemand die mij hieraan kan helpen?
Euh....?
pi_13237148
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:14 schreef Syrena het volgende:

[..]

Kun je dat echt niet minder maken op die Kodak? Hmz

Niet instelbaar. Je kan hem wel uitzetten en je kan ook wel foto's maken terwijl de vorige foto nog op het beeld staat, maar dan kan je niet snel richten enzo. Erg vervelend.
For great justice!
pi_13237297
ik heb hem zelf op 2 sec staan.

Toch wel makkelijk dat ik de Nederlandse handleiding heb.

Binnenkort ga ik met school op excursie naar Berlijn, gaat de cam mooi mee

pi_13239434
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:26 schreef Marvin het volgende:
Heb m nu een dag of 5 en ben er nog steeds errug tevreden over (heb geen vergelijkingsmateriaal maar oke..) alleen er zit een Duitse handleiding bij.. op internet heb ik nog wel een Engelse handleiding kunnen vinden, maar dan moet ik moeite doen om het te begrijpen.. Niet dat mn Engels zo slecht is, maar ik moet al genoeg nadenken op school
Dus ik zoek een GOEDE NL handleiding (dus niet die ingescande versie van pick2pay.nl want die ziet er niet uit..) Iemand die mij hieraan kan helpen?
Ik kreeg bij mijn cam een duitse (een boekje) en een Nederlandse versie, een dubbelzijdig gekopieerd. En die was DIK.

Maar ik zal straks es kijken of ik 'm onder de machine kan leggen, maar ik vrees dat de kwaliteit dan erg slecht wordt.

pi_13246131
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:19 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ahhh, leuke foto's Ik vind kindjesfoto's juist weer wel heel leuk !
(andere foto's ook trouwens, ben gewoon plaatjesgek)

Niet mijn kind daar ben ik nog te jong voor ,maar er werd gevraagd om binnenfoto's .Persoonlijk vind ik buitenfoto's interessanter dan binnenfoto's maar misschien moet ik eens goed oefenen.

Hier nog een buitenfoto (ook bij die brug):

[hier staat dus de foto]

[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 20-09-2003 23:52]

Degene die niets weet, maar wel weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niets weet en niet weet dat hij niets weet.
pi_13247668
hier nog een macro

donderdag 18 september 2003 @ 20:37:16 #164
62715 DexXx
pi_13272806
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:36 schreef pascalheister het volgende:
hier nog een macro

[afbeelding]

Mooie Foto...
Want je hebt bier en je hebt grolsch
  donderdag 18 september 2003 @ 20:41:32 #165
35485 rique
with Canon, I can
pi_13272913
quote:
Op donderdag 18 september 2003 20:37 schreef DexXx het volgende:

[..]

Mooie Foto...
Want je hebt bier en je hebt grolsch

om even ontopic te blijven: je hebt fotocamera's en je hebt Canon

vrijdag 19 september 2003 @ 13:18:52 #166
62715 DexXx
pi_13286918
quote:
Op donderdag 18 september 2003 20:41 schreef rique het volgende:

[..]

hahaha
Sluit ik me helemaal bij aan

Even ontopic weet iemand of er nog een middel groot statief is voor de canon A60/70?

pi_13287124
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:18 schreef DexXx het volgende:
..
Even ontopic weet iemand of er nog een middel groot statief is voor de canon A60/70?
..
Elk statief kan op elke camera, bij de kijkshop hebben ze voor beginners met een compact camera een geinig statiefje in de aanbieding.

De aanbieding!

pi_13290315
quote:
Op donderdag 18 september 2003 20:41 schreef rique het volgende:

[..]

zaterdag 20 september 2003 @ 00:14:16 #169
62715 DexXx
pi_13304207
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:29 schreef Menyo het volgende:

[..]

Elk statief kan op elke camera, bij de kijkshop hebben ze voor beginners met een compact camera een geinig statiefje in de aanbieding. [afbeelding]

[

Onwijs bedankt naar zoiets was ik opzoek

Bedankt

pi_13309953
De mijne is stuk
en ik wacht nu al meer dan 3 weken op de reparatie
  zaterdag 20 september 2003 @ 14:51:55 #171
62715 DexXx
pi_13313287
Ben naar de Kijkshop geweest maar dat statief was er niet meer...
Pff daar baal ik echt zoo van!! Had me al helemaal dingen voorgenomen om te gaan doen...

Ach ja dexxx is ook gewoon ongeduldig

pi_13313850
Hier wat van mijn vakantiefoto's met de A60.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

-edit: beetje resizen zou geen kwaad kunnen, of dus linkjes zetten-

.

[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 20-09-2003 23:52]

-
pi_13315306
Welk land is het Dr.Daggla?
Ziet er leuk uit
pi_13317897
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 15:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hier wat van mijn vakantiefoto's met de A60.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

.

De onderste vind ik erg mooi!
Maar waarom ?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_13321147
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 16:33 schreef pascalheister het volgende:
Welk land is het Dr.Daggla?
Ziet er leuk uit
Griekenland.. Die natuurfoto's zijn gemaakt op de berg Olympos.
-
pi_13321155
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 18:41 schreef Elefes het volgende:

[..]

De onderste vind ik erg mooi!
Maar waarom ?

Omdat ze een beetje in het niet vallen vergeleken met de rest.. .
-
  zaterdag 20 september 2003 @ 22:48:39 #177
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_13323431
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 21:10 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Omdat ze een beetje in het niet vallen vergeleken met de rest.. .

Dat vind ik reuze meevallen hoor, echt mooi desktop wallpaper materiaal.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_13325406
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 14:51 schreef DexXx het volgende:
Ben naar de Kijkshop geweest maar dat statief was er niet meer...
Pff daar baal ik echt zoo van!! Had me al helemaal dingen voorgenomen om te gaan doen...

Bedankt voor de tip!!

pi_13338356
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 22:48 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat vind ik reuze meevallen hoor, echt mooi desktop wallpaper materiaal.

Ik heb deze als wallpaper.. .
-
  zondag 21 september 2003 @ 20:51:35 #180
62715 DexXx
pi_13343110
quote:
Op zondag 21 september 2003 00:17 schreef ChRiZz het volgende:

[..]

[afbeelding]

Bedankt voor de tip!!

issut een btje een stevig en goed statief?
  maandag 22 september 2003 @ 21:50:54 #181
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_13370521
Ik zoek een camera waar ik vooral gebouwen en landschappen kan fotograferen en eventueel af en toe nog een macro van een insect.

Nu wou ik de Canon a60 of de canon a70 hiervoor gaan halen, maar ik vroeg mijn af of deze camera daar wel geschikt voor is??

maandag 22 september 2003 @ 22:09:37 #182
35485 rique
with Canon, I can
pi_13371105
quote:
Op maandag 22 september 2003 21:50 schreef Ultrawuft het volgende:
Ik zoek een camera waar ik vooral gebouwen en landschappen kan fotograferen en eventueel af en toe nog een macro van een insect.

Nu wou ik de Canon a60 of de canon a70 hiervoor gaan halen, maar ik vroeg mijn af of deze camera daar wel geschikt voor is??

gebouwen:

Landschap:

Macro:

Oordeel zelf

uiteraard zijn deze plaatjes enorm geresized om het dataverkeer iets te beperken.

A70

dinsdag 23 september 2003 @ 08:53:35 #183
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
  dinsdag 23 september 2003 @ 12:34:26 #184
35485 rique
with Canon, I can
pi_13381241
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 08:53 schreef Ultrawuft het volgende:
Ik vind die macro foto wel erg mooi
De landschapsfoto is niet zo geweldig maar ik heb er nog niet zoveel landschappen mee gedaan. Deze is erg klein en ook met een moeilijke zon gemaakt.

Als je nog niet precies weet welke cam je wilt kan je misschien beter posten / kijken in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 5 of een van de voorgaande delen. Daar worden ook andere merken besproken. In dit topic zitten vooral Canonliefhebbers zoals ik en de A60/70 is uitstekend voor wat je wil maar misschien vind je het handig om ook andere merken te overwegen.

dinsdag 23 september 2003 @ 12:41:44 #185
62715 DexXx
pi_13381433
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 12:34 schreef rique het volgende:

[..]

De landschapsfoto is niet zo geweldig maar ik heb er nog niet zoveel landschappen mee gedaan. Deze is erg klein en ook met een moeilijke zon gemaakt.

Als je nog niet precies weet welke cam je wilt kan je misschien beter posten / kijken in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 5 of een van de voorgaande delen. Daar worden ook andere merken besproken. In dit topic zitten vooral Canonliefhebbers zoals ik en de A60/70 is uitstekend voor wat je wil maar misschien vind je het handig om ook andere merken te overwegen.

Hier zitten idd eigelijk alleen maar mensen die bevooroordeeld zijn
Maar tis dan ook wel een leukdingetje
  dinsdag 23 september 2003 @ 13:49:02 #186
35485 rique
with Canon, I can
pi_13383070
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 12:41 schreef DexXx het volgende:

[..]

Hier zitten idd eigelijk alleen maar mensen die bevooroordeeld zijn
Maar tis dan ook wel een leukdingetje

het dingetje mag op zijn minst extreem geil genoemd worden.
  dinsdag 23 september 2003 @ 13:52:00 #187
62715 DexXx
pi_13383141
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:49 schreef rique het volgende:

[..]

het dingetje mag op zijn minst extreem geil genoemd worden.

Ja maar dan vertel je die jongen ook gelijk dat je bezeten bent van dat ding en dat schrikt um dan misschien wel af
  dinsdag 23 september 2003 @ 17:46:00 #188
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_13389930
Even een snel vraagje:
Heb net bij de HEMA de alom geprezen 2100 mAH rechargeable batterijen gekocht. Deze zijn 1,2 volt. Echter ik heb nu 1,5 volt batterijen in mn A60 zitten. Kunnen deze 1,2 volt batterijen er ook in of heeft dat nog enig effect? (defecten, geheugenverlies, minder capaciteit)
Euh....?
  dinsdag 23 september 2003 @ 19:10:01 #189
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_13391810
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:46 schreef Marvin het volgende:
Even een snel vraagje:
Heb net bij de HEMA de alom geprezen 2100 mAH rechargeable batterijen gekocht. Deze zijn 1,2 volt. Echter ik heb nu 1,5 volt batterijen in mn A60 zitten. Kunnen deze 1,2 volt batterijen er ook in of heeft dat nog enig effect? (defecten, geheugenverlies, minder capaciteit)
rechargeable is altijd 1.2 volt.

werkt gewoon hoor. (als het goed is)

Vroegah gaf dat problemen toen de rechargeables net bestonden, tegenwoordig nooit meer.

pi_13408348
Ik heb een A60 gekocht.
For great justice!
pi_13420983
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:23 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb een A60 gekocht.
Goede keus! Veel plezier ermee!! En wel even wat foto's uploaden he
Euh....?
pi_13421301
Een kleine demonstratie van de kracht van de flitser van de A60 (A70):
Zonder flits:

Met flits:

Allebei van precies dezelfde locatie gemaakt.
Op foto 1 en 2 is het uitzicht te zien vanuit mijn zolderraam, je ziet de lichten van flatgebouwen in de verte op foto 1. Door de kracht van de flits is dit op foto 2 niet meer te zien..

Euh....?
pi_13423475
quote:
Op woensdag 24 september 2003 21:21 schreef Marvin het volgende:

[..]

Goede keus! Veel plezier ermee!! En wel even wat foto's uploaden he

For great justice!
pi_13425080
ziet er goed uit QyRoz
pi_13464483
Heeft iemand een link naar sample pictures van de verschillende opzet lenzen die verkrijgbaar zijn? Dus het verschil, tussen tussen een bepaalde foto met een std. A70 en met een bepaalde lens
  vrijdag 26 september 2003 @ 19:28:44 #196
35485 rique
with Canon, I can
pi_13466353
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:57 schreef woutf het volgende:
Heeft iemand een link naar sample pictures van de verschillende opzet lenzen die verkrijgbaar zijn? Dus het verschil, tussen tussen een bepaalde foto met een std. A70 en met een bepaalde lens
Ik weet niet of er A70 specifieke plaatjes al te vinden zijn maar op http://www.photozone.de/bindex3.html kan je bijvoorbeeld de verschillen tussen de verschillende brandpuntsafstanden zien (klik op "focal length")
pi_13470211
quote:
Op zondag 21 september 2003 20:51 schreef DexXx het volgende:
[..]
issut een btje een stevig en goed statief?
Stevig genoeg om de A70 in bedwang te houden

(foto's zonder statief) Ben nog niet in de gelegenheid geweest om ding te gebruiken

Licht ontstaan door de flitser af te dekken met wijsvinger

pi_13472138
paar vraagjes:

wij waren opzoek (vader en ik) naar een digitale camera, en nu viel ons oog direct op deze..., goeie specs, met goeie ervavringen over de geschoten foto's.

nou hadden we hiervoor een batterij slurpende canon (echt 10 foto's met flits en je batterijen waren leeg ) das natuurlijk niet alles. Nou wouden we gewoon een camera waarmee je normale foto's kon nemen. maar is het verschil nou echt het geld waar tussen de A60 en A70? die filmpjes in 640x480 zijn opzich leuk, maar heeft het ook nut? en over het batterij gebruik, is het hinderlijk, is het gewoon veel, of valt het wel mee allemaal?

bvd

pi_13472369
de canon a60/a70 komen met de tests met batterijduur beste uit de test. Ik heb zelf de A70 en moet zeggen hij doet er lang mee. Heel wat langer dan gewone penlites
pi_13472374

gemaakt via de pc met remote capture

zaterdag 27 september 2003 @ 09:10:10 #201
35485 rique
with Canon, I can
pi_13474295
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 00:44 schreef flappiewappie het volgende:
paar vraagjes:

wij waren opzoek (vader en ik) naar een digitale camera, en nu viel ons oog direct op deze..., goeie specs, met goeie ervavringen over de geschoten foto's.

nou hadden we hiervoor een batterij slurpende canon (echt 10 foto's met flits en je batterijen waren leeg ) das natuurlijk niet alles. Nou wouden we gewoon een camera waarmee je normale foto's kon nemen. maar is het verschil nou echt het geld waar tussen de A60 en A70? die filmpjes in 640x480 zijn opzich leuk, maar heeft het ook nut? en over het batterij gebruik, is het hinderlijk, is het gewoon veel, of valt het wel mee allemaal?

bvd

Als je dit topic en deel 1 en 2 doorleest heb je eigenlijk al antwoord op je vragen. Als je niet of bijna niet met afdrukken groter wil dan 10/15 of 13/18 dan zal de A60 voldoende zijn. Wil je regelmatig groter dan zou ik voor de A70 gaan.
De camera's zijn uitzonderlijk zuinig met hun batterijen. Gebruik wel goede exemplaren, 2100 MaH bijvoorbeeld, in iedergeval niet zwakker dan 1800 MaH. Als je dat doet dan kan je uit mijn hoofd 250 foto's maken met LCD aan. In de gebruiksaanwijzing staat zo'n tabelletje maar die heb ik even niet voor handen. Voor mij was het batterijverbruik ook een van de grote nadelen van digitaal en de A70 heeft al mijn twijfel afgenomen. Je hoeft ze zo weinig te wisselen dat je elke keer weer even moet nadenken hoe ze er ook alweer inmoeten, echt waar.

Maar als ik jou was zou ik deze topics even doorbladeren, daar komen jouw vragen ook regelmatig langs.

pi_13480036
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 09:10 schreef rique het volgende:

[..]

Als je dit topic en deel 1 en 2 doorleest heb je eigenlijk al antwoord op je vragen. Als je niet of bijna niet met afdrukken groter wil dan 10/15 of 13/18 dan zal de A60 voldoende zijn. Wil je regelmatig groter dan zou ik voor de A70 gaan.
De camera's zijn uitzonderlijk zuinig met hun batterijen. Gebruik wel goede exemplaren, 2100 MaH bijvoorbeeld, in iedergeval niet zwakker dan 1800 MaH. Als je dat doet dan kan je uit mijn hoofd 250 foto's maken met LCD aan. In de gebruiksaanwijzing staat zo'n tabelletje maar die heb ik even niet voor handen. Voor mij was het batterijverbruik ook een van de grote nadelen van digitaal en de A70 heeft al mijn twijfel afgenomen. Je hoeft ze zo weinig te wisselen dat je elke keer weer even moet nadenken hoe ze er ook alweer inmoeten, echt waar.

Maar als ik jou was zou ik deze topics even doorbladeren, daar komen jouw vragen ook regelmatig langs.

ok, naja, ik had al een heleboel gelezen op tweakers.., maar die lui hebben een vocabulaire van 2 woorden: RTFM en n00b, dus dat schiet ook niet echt op, ik zag toen dit topic staan in FoK! en dag laat ik het daar vragen, en gezien de tijd had ik eigenlijk geen zin om ze alle 3 hier ook nog te gaan lezen, maar mijn excuses, ik zal ze nu even doorlezen
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:04:09 #203
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13484424
ik heb deze week een paar foto's laten afdrukken bij de HEMA op formaat 20x30 cm.....vandaag opgehaald, en ik moet zeggen, die 1600x1200 fotootjes van mijn A60 komen er boven verwachting mooi uit!

wilde ik gewoon even delen

zaterdag 27 september 2003 @ 20:04:28 #204
35485 rique
with Canon, I can
pi_13484428
NAV een mailtje dat ik kreeg over de handleiding van de A60/70 op PDF formaat, hier een linkje

http://members.chello.nl/cjh.schenk/

het is niet mijn noest scanwerk, ik heb slechts gegoogled maar dacht dat er misschien wel meer mensen geïnteresseerd zouden zijn.
Wellicht is dit illegaal maar dan zal een moderator het wel weer deleten.

pi_13484850

khoop dat de plaatjes het doen, maar mijn normale webserver is offline :S

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 28 september 2003 @ 21:18:12 #206
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_13506796
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:04 schreef rique het volgende:
NAV een mailtje dat ik kreeg over de handleiding van de A60/70 op PDF formaat, hier een linkje

http://members.chello.nl/cjh.schenk/

het is niet mijn noest scanwerk, ik heb slechts gegoogled maar dacht dat er misschien wel meer mensen geïnteresseerd zouden zijn.
Wellicht is dit illegaal maar dan zal een moderator het wel weer deleten.

Deze zocht ik al een poosje! Top!
Euh....?
pi_13506875
Verroeste paddo in het park vanmiddag:

maandag 29 september 2003 @ 15:01:03 #208
35485 rique
with Canon, I can
pi_13521060
De A80 staat vanaf vorige week in mijn catalogus. Ik heb net mijn leverancier gebeld maar de A80 is pas leverbaar vanaf eind oktober... Ik moet zeggen dat hij met zijn inkoopprijs die maar 20 euro boven de A70 zit erg scherp geprijsd is. Wellicht kan dan vanaf eind oktober dit topic van naam veranderen omdat de A80 er dan bijkomt.
pi_13522777
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:01 schreef rique het volgende:
Wellicht kan dan vanaf eind oktober dit topic van naam veranderen omdat de A80 er dan bijkomt.
waarom

A80 is totaal anders dan de A60/A70

pi_13523362
Ben van plan de 2.4x teleconverter aan te schaffen voor mijn A60...

¤125 inc lensadapter...

maandag 29 september 2003 @ 16:35:51 #211
35485 rique
with Canon, I can
pi_13523616
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:04 schreef pascalheister het volgende:

[..]

waarom

A80 is totaal anders dan de A60/A70

Dat ben ik niet met je eens. Behalve het wegklapbare LCD en twee extra opnamefuncties past deze best in het rijtje A60/70/80 thuis. De bediening is hetzelfde, het uiterlijk is vrijwel hetzelfde en de functies zijn vrijwel hetzelfde. Ik denk dus dat gebruikers van een A80 profijt kunnen hebben van de ervaringen van hun A60/70 collega's

Ik ben benieuwd wat er dan totaal anders aan is

[Dit bericht is gewijzigd door rique op 29-09-2003 16:38]

maandag 29 september 2003 @ 16:37:05 #212
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13523647
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:27 schreef DutchBlood het volgende:
Ben van plan de 2.4x teleconverter aan te schaffen voor mijn A60...

¤125 inc lensadapter...

waar koop je die? 125 valt me nog best mee...
pi_13523982
Vind dat er wel degelijk verschillen tussen zien zoals je hieronder kunt zien.

A80 is gewoon opzich zelf een camera
niet voor niets zijn de A60/A70 tegelijk uitgebracht

maandag 29 september 2003 @ 16:57:04 #214
35485 rique
with Canon, I can
pi_13524311
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:47 schreef pascalheister het volgende:
Vind dat er wel degelijk verschillen tussen zien zoals je hieronder kunt zien.

A80 is gewoon opzich zelf een camera
niet voor niets zijn de A60/A70 tegelijk uitgebracht

[afbeelding]

Ik vind de verschillen niet overtuigend maargoed, het was maar een ideetje van me om te voorkomen dat er zometeen weer een apart A80 topic gaat komen waarin veel onderwerpen naar voren komen die ook best A60/70 gerelateerd zijn. Ik hou van overzicht maar uiteraard is dit een keuze waar de moderators maar eens mee moeten spelen. Wat mij betreft verdiend de A80 geen aparte status.
pi_13524995
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:37 schreef Abbadon het volgende:

[..]

waar koop je die? 125 valt me nog best mee...

http://www.foto-video-shop.nl

Erg goede zaak als je de reacties in de Shop survey op tweakers leest...

pi_13528046
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:57 schreef rique het volgende:

[..]

Ik vind de verschillen niet overtuigend maargoed, het was maar een ideetje van me om te voorkomen dat er zometeen weer een apart A80 topic gaat komen waarin veel onderwerpen naar voren komen die ook best A60/70 gerelateerd zijn. Ik hou van overzicht maar uiteraard is dit een keuze waar de moderators maar eens mee moeten spelen. Wat mij betreft verdiend de A80 geen aparte status.

I agree, poot gewoon straks A80 in de titel erbij, en linkjes naar de voorgaande topics enzo. Krijg je toch een mooi overzicht? Want ik neem aan dat de A80 ook oplaadbare batterijen aankan etc.

(ligt het trouwens aan mij of doet Google het niet??)

pi_13528422
De laatste tijd krijg ik geen rood battery symbooltje meer te zien als hij bijna leeg is. En het lijkt ook wel alsof hij korter met de batterijen doet.

Komt iemand dit bekend voor?

pi_13530418
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:35 schreef Syrena het volgende:

[..]

I agree, poot gewoon straks A80 in de titel erbij, en linkjes naar de voorgaande topics enzo. Krijg je toch een mooi overzicht? Want ik neem aan dat de A80 ook oplaadbare batterijen aankan etc.

(ligt het trouwens aan mij of doet Google het niet??)

Ik vind dat er een apart A80 topic moet komen, de A80 is gewoon een nieuwe generatie...
  dinsdag 30 september 2003 @ 18:10:02 #219
68726 Versie1
Goede winden..
pi_13550476
Morgen krijg ik mijn A70.

Ik heb vanmiddag een hemalader en varta batterijen gekocht die nu aan het laden zijn, zodat ik morgen niet op het laden van de batterijen moet wachten.

Wisten jullie trouwens dat er v/a a.s vrijdag 2300 mAh batterijen te koop zijn! Gaan dus nog langer mee.

Ook heb ik een 128mb Lexar kaartje gekocht. Die 12x, dus high speed is. Is dit ook het geval voor de a70, want ik las dat die snelheid niet bij alle camera's van toepassing is.....?

pi_13552373
Hmm, ik heb nu 2100nimH batterijen, 8 stuks en dan ook nog eens 4 1800nimh dingen....

En in de A60/A70 gaan die dingen gewoon niet leeg. Vink een zeer groot voordeel tegenover cams met maar 2 batterijen erin...

pi_13558981
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:10 schreef Versie1 het volgende:
Morgen krijg ik mijn A70.

Ik heb vanmiddag een hemalader en varta batterijen gekocht die nu aan het laden zijn, zodat ik morgen niet op het laden van de batterijen moet wachten.

Wisten jullie trouwens dat er v/a a.s vrijdag 2300 mAh batterijen te koop zijn! Gaan dus nog langer mee.

Ook heb ik een 128mb Lexar kaartje gekocht. Die 12x, dus high speed is. Is dit ook het geval voor de a70, want ik las dat die snelheid niet bij alle camera's van toepassing is.....?

volgens mij heeft die snelheid niet echt veel zin bij de a70.. maar dat pin me d'r niet op vast
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_13619840
Jeeuuuuujj, ik ga 18 ok. naar Turkije!!!

En mijn Canon gaat mee!

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Ik ga 8 dagen, moet ik de batterijlader meenemen?

Oja, en op welke resolutie kan ik het beste foto's maken zodat ik ze eventueel kan laten afdrukken? En voor eventueel een vergroting?
(ze hoeven dus niet allemaal vergoot, ik kan ter plekke beslissen van: Gaaf uitzicht, zou mooi zijn als dat wat groter kon).

Iehh...spannend. Ik ga deze week nog goed oefenen.

vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:01:38 #223
35485 rique
with Canon, I can
pi_13621698
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:50 schreef Syrena het volgende:
Jeeuuuuujj, ik ga 18 ok. naar Turkije!!!

En mijn Canon gaat mee!

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Ik ga 8 dagen, moet ik de batterijlader meenemen?

Oja, en op welke resolutie kan ik het beste foto's maken zodat ik ze eventueel kan laten afdrukken? En voor eventueel een vergroting?
(ze hoeven dus niet allemaal vergoot, ik kan ter plekke beslissen van: Gaaf uitzicht, zou mooi zijn als dat wat groter kon).

Iehh...spannend. Ik ga deze week nog goed oefenen.

Ik weet niet of je een extra setje batterijen hebt? In dat geval kan je die opgeladen meenemen en dan hou je het wel die 8 dagen uit. Als ik jou was zou ik gewoon gebruik maken van de hoogste (3MP) resolutie. Als je dan nog iets op 20/30 wil maken kan dat altijd. Als je van tevoren weet dat je bepaalde kiekjes niet wil vergroten kan je die dan handmatig op een lagere resolutie zetten om ruimte te besparen. Andersom kan natruurlijk ook. Alles standaard op een lagere resolutie (2MP bijvoorbeeld) schieten en als je denkt dat je iets wil vergroten gewoon de maximale resolutie instellen.
Hoe ga je het doen als je CF vol is? Ga je het daar dan op CD laten branden? ik ga in januari met mijn A70 ook naar turkijke en ik ben wel benieuwd of dat daar al een beetje ontwikkeld is.

fijne reis!

pi_13622715
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:01 schreef rique het volgende:

[..]

Ik weet niet of je een extra setje batterijen hebt? In dat geval kan je die opgeladen meenemen en dan hou je het wel die 8 dagen uit. Als ik jou was zou ik gewoon gebruik maken van de hoogste (3MP) resolutie. Als je dan nog iets op 20/30 wil maken kan dat altijd. Als je van tevoren weet dat je bepaalde kiekjes niet wil vergroten kan je die dan handmatig op een lagere resolutie zetten om ruimte te besparen. Andersom kan natruurlijk ook. Alles standaard op een lagere resolutie (2MP bijvoorbeeld) schieten en als je denkt dat je iets wil vergroten gewoon de maximale resolutie instellen.
Hoe ga je het doen als je CF vol is? Ga je het daar dan op CD laten branden? ik ga in januari met mijn A70 ook naar turkijke en ik ben wel benieuwd of dat daar al een beetje ontwikkeld is.

fijne reis!

Ik denk dat standaard alles op 2MP schieten niet werkt. Uit ervaring weet ik dat altijd de foto's die je wilt vergroten op de lage reso zijn geschoten...
pi_13622854
Ik neem in elk geval een cd-rommetje mee. We gaan in een sjiek hotel, misschien is er een intercafé.

Ik zou ook graag naar Pamukkale gaan, dat lijkt me echt supermooi. Daar kun je wel een paar CF-kaartje volschieten. Helaas ligt het een flink stuk van Antalya af (ik meen zes uur karren met de bus).

vrijdag 3 oktober 2003 @ 23:50:33 #226
35485 rique
with Canon, I can
pi_13636830
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:40 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Ik denk dat standaard alles op 2MP schieten niet werkt. Uit ervaring weet ik dat altijd de foto's die je wilt vergroten op de lage reso zijn geschoten...

Dit is inderdaad een toepassing van de wet van Murphy die me erg waarschijnlijk lijkt. Ik heb weinig zin om mijn laptop mee te nemen naar Turkijke, iets wat ik komende week in Duitsland wel doe, dan is er geen probleem meer. Maar zonder te discrimineren laat ik mijn laptop niet graag achter in een willekeurig hotel in Istanbul. Ik vrees dus ook dat ik de anologe EOS maar mee ga nemen, een extra filmpje kost iets minder dan een extra CF
pi_13637018
Voor degene die het nog niet weten: Canon heeft vandaag een firmware update uitgebracht, zie: http://www.canon.co.jp/Imaging/BeBit-e.html

Geen spectaculaire verbeteringen, alleen deze:

quote:
The firmware update will make your camera PictBridge* compliant if it is not already compliant.

* PictBridge is a new industry standard for direct printing that allows you to print images without using a computer by directly connecting digital cameras and digital camcorders to a printer, regardless of the devices' brand and model.

&lt;EOP&gt;
pi_13824484
Even een (beetje dringend) vraagje..
Weet niet of hier iets zinnigs over te zeggen valt zo over een forum, maar ik probeer het toch maar even:
Ik heb gisteravond m'n camera laten vallen, toen de lens open stond.. Er is niet echt iets kapot geloof ik, foto's maken gaat nog gewoon. Alleen maakt de lens een ietwat ander geluid bij het in- en uitzoomen, en staat hij volgens mij een heel klein beetje scheef.
Kan dit kwaad, als ik er zo nog foto's mee maak? Of moet ik er echt even naar laten kijken?
  zondag 12 oktober 2003 @ 12:55:51 #229
35485 rique
with Canon, I can
pi_13825060
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:13 schreef Elefes het volgende:
Even een (beetje dringend) vraagje..
Weet niet of hier iets zinnigs over te zeggen valt zo over een forum, maar ik probeer het toch maar even:
Ik heb gisteravond m'n camera laten vallen, toen de lens open stond.. Er is niet echt iets kapot geloof ik, foto's maken gaat nog gewoon. Alleen maakt de lens een ietwat ander geluid bij het in- en uitzoomen, en staat hij volgens mij een heel klein beetje scheef.
Kan dit kwaad, als ik er zo nog foto's mee maak? Of moet ik er echt even naar laten kijken?
Je kan er beter wel even naar laten kijken. Een uitgescoven objectief is niet ontworpen om op de grond te vallen en hoewel je misschien nu nog goede foto's maakt kan het opeens afgelopen zijn. De kans is namelijk erg groot dat er wat scheef geschoten is.
Voorbeeld uit de praktijk: Een klant van mij overkwam hetzelfde en fotografeerde stug door. Op de bruiloft van zijn dochter besloot de camera er spontaan mee op te houden. Zeg maar dag tegen de foto's van de bruiloft, de camera deed niets meer en ligt momenteel op een werkbank bij <betreffend cameramerk>.

Zeker als je nog garantie hebt zou ik er even naar laten kijken. (hoewel "laten vallen" niet binnen de voorwaarden valt lijkt me)

pi_13827149
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 12:55 schreef rique het volgende:

[..]

Je kan er beter wel even naar laten kijken. Een uitgescoven objectief is niet ontworpen om op de grond te vallen en hoewel je misschien nu nog goede foto's maakt kan het opeens afgelopen zijn. De kans is namelijk erg groot dat er wat scheef geschoten is.
Voorbeeld uit de praktijk: Een klant van mij overkwam hetzelfde en fotografeerde stug door. Op de bruiloft van zijn dochter besloot de camera er spontaan mee op te houden. Zeg maar dag tegen de foto's van de bruiloft, de camera deed niets meer en ligt momenteel op een werkbank bij <betreffend cameramerk>.

Zeker als je nog garantie hebt zou ik er even naar laten kijken. (hoewel "laten vallen" niet binnen de voorwaarden valt lijkt me)

Nee, dat denk ik ook niet

Iig tnx, ik zal er van de week eens naar laten kijken dan..
"Schaam" me nu wel een beetje, aangezien ik de camera via internet heb gekocht, maar ga het toch even in de winkel proberen..

pi_13829515
Ik heb de teleconverter + lensadapter bestelt..

Totaal ¤130 bij foto-video-shop.nl....

7.5x zoom

zondag 12 oktober 2003 @ 18:57:28 #232
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13831131
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef DutchBlood het volgende:

7.5x zoom

Ik zit er ook zeer sterk over na te denken om die te kopen...
pi_13831899
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:57 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik zit er ook zeer sterk over na te denken om die te kopen...

Als ik hem heb zal ik eens wat pics posten...

Maar hij lijkt met echt vet om schuwe dieren zoals vogels enzo te fotograferen...

zondag 12 oktober 2003 @ 19:53:47 #234
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13832444
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:35 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Als ik hem heb zal ik eens wat pics posten...

Maar hij lijkt met echt vet om schuwe dieren zoals vogels enzo te fotograferen...

precies de reden waarom ik zo'n ding zou willen hebben....heb van de week enkele pogingen gewaagd een vogeltje te fotograferen, maar zonder extra lens moet je echt veel te dichtbij komen....nogal kansloos
pi_13837986
nog een paar pics

zondag 12 oktober 2003 @ 22:59:10 #236
6050 ChRiZz
"SLACHE!"
pi_13838157
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:53 schreef pascalheister het volgende:
nog een paar pics
[afbeelding]
Aha Brandenburger Tor zo ziet ie er dus uit zonder al die mensen

Edit: oopz.. Siegessäule it is.. staat ook op de achterkant van de loveparade foto's omdat ik deze fout al eerder maakte

[Dit bericht is gewijzigd door ChRiZz op 13-10-2003 16:41]

pi_13838260
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:59 schreef ChRiZz het volgende:

[..]

Aha Brandenburger Tor zo ziet ie er dus uit zonder al die mensen

euh om misverstanden te voorkomen het is de Siegessäule

dit is de Brandenburger Tor

pi_13839497
Heb hem nu ook een tijdje nav dit topic...

Fijn ding ( A60 ) en de kwaliteit is zeer goed te doen zolang je maar niet teveel inzoomed...

* ZeroSletje out

They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
  maandag 13 oktober 2003 @ 00:15:18 #239
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13839968
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 23:50 schreef ZeroSletje het volgende:
Heb hem nu ook een tijdje nav dit topic...

Fijn ding ( A60 ) en de kwaliteit is zeer goed te doen zolang je maar niet teveel inzoomed...

* ZeroSletje out

ach ja....daarom heb ik de digitale zoom ook standaard uit staan
  maandag 13 oktober 2003 @ 16:15:37 #240
70852 Lenno
Moedervlek op me kin
pi_13852831
Ben er net achter gekomen dat ik dus ook verschillende lenzen op mijn a60 kan doen Hoe duur is bijv. een groothoeklens hiervoor, en is het effect een beetje mooi?
Als de peer niet ver van de appelboom rolt zal de peer geen appel zijn..
pi_13856672
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 16:15 schreef Lenno het volgende:
Ben er net achter gekomen dat ik dus ook verschillende lenzen op mijn a60 kan doen Hoe duur is bijv. een groothoeklens hiervoor, en is het effect een beetje mooi?
Te vinden op deze site: http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html
quote:

Tele Converter TC-DC52
Includes:
Tele Converter Lens
Lens Cap
Lens Dust Cap
Soft Case
Price: $129.00
quote:

Wide Converter WC-DC52
0.7x Wide Converter. Also includes: lens cap, lens dust cap, and soft case.
Price: $99.00
quote:

LA-DC52C Conversion Lens Adapter
Price: $20.00
quote:

52mm Close-Up Lens 250D
Changes closest focusing distance from infinity to 250mm (approx. 9.9") from front of lens.
Price: $105.00
pi_13880393
Ben zo juist ¤126 ligter... Maar als het goed is heb ik binnenkort een telelens daarvoor...
pi_13893215
Dat is wel heel veel geld! Is 't resultaat echt veel mooier dan? Ik vertrek dalijk voor een weekje naar Mallorca, en ik hoop een hoop mooie foto's te kunnen schieten!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 12:39:37 #244
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13895589
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:53 schreef UncleJim het volgende:
Dat is wel heel veel geld! Is 't resultaat echt veel mooier dan? Ik vertrek dalijk voor een weekje naar Mallorca, en ik hoop een hoop mooie foto's te kunnen schieten!
natuurlijk is het mooier....je hoeft dan niet je digitale zoom te gebruiken om evengoed 7,5x zoom te halen...scherpere foto's van dingen die verder weg zijn dus...en zo duur is dat volgens mij niet eens..
pi_13897487
Nog even advies gevraagd over mijn "probleempje" (zie mijn posts een eindje hierboven)

Ik ben net bij de fotowinkel geweest, en ze konden mij niet vertellen of het verstandig was de camera na te laten kijken. Als er iets gemaakt moest worden zou het waarschijnlijk tussen de 100 en 150 euro gaan kosten (klinkt mij erg duur in de oren ) Het was niet zeker dat er echt iets fout zat.
Wel geeft de camera een klein "klikje" bij het aan en uitzetten (in en uitschuiven van de lens) en en maakt ie een beetje een "huilend" geluid..

Iemand nog tips/advies?

pi_13900084
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 10:53 schreef UncleJim het volgende:
Ik heb hem nog niet... Als het goed is vrijdag of zaterdag...

Internetwinkel...

pi_13922261
Heb hem, mijn 2.4x teleconverter

Zal straks wat foto's maken..

Eerst nog huiswerk.......

pi_13923858
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:28 schreef DutchBlood het volgende:

7.5x zoom

Ligt het aan mij, of is die site weinig informatief?
pi_13923980
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:54 schreef Fully het volgende:

[..]

Ligt het aan mij, of is die site weinig informatief?

Der is idd weinig info te vinden over de producten, maar dat is om de prijzen laag te houden.(zeggen ze).

Maar er is zat info te vinden op www.powershot.com

http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/index.html

zaterdag 18 oktober 2003 @ 10:22:10 #250
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13960994
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:47 schreef DutchBlood het volgende:
Heb hem, mijn 2.4x teleconverter

Zal straks wat foto's maken..

Eerst nog huiswerk.......

al klaar met je huiswerk?
pi_13962471
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:22 schreef Abbadon het volgende:

[..]

al klaar met je huiswerk?

Ja, maar nog geen interessante foto's....
Wel 2 nutteloze nietszeggende:

Pics zijn clickable

pi_13963427
Iemand enig idee waarom deze foto zo wazig is? of ligt dat aan mij?
(heb hem met de a60 genomen en me camara niet aangeraakt tijdens het maken van de foto
pi_13963573
in welke stand heb je hem gemaakt btw?
pi_13963609
misschien is proberen om andere sluitertijd te nemen.
in de M mode is proberen
pi_13965075
had je de macrofunctie wel aan? Dat wil ook nog wel eens helpen als een foto wazig word (heb zelf de A70)

Suc6 ermee in ieder geval!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')