De Gateway stelt Fok!kers in staat om met één muisklik direct in een oogwenk tussen twee willekeurige topics (binnen Fok!Eiland) te reizen. Transdimensional Gateways worden willekeurig geopend door Fok!kers die de Crossroads hier bezoeken. De gateways kunnen dus willekeurig opduiken in elk willekeurige topic in het Eiland en die met elk willekeurige andere topic in verbinding brengen. Dit zorgt voor interessante situaties: Fok!kers die zich in het ene topic vertoeven die zo plotseling terecht kunnen komen in een topic waar ze nog nooit zijn geweest en waar ze anders wellicht ook nooit naar op zoek zouden zijn gegaan.
De vraag is: als jij opeens een gateway ziet in je vertrouwde topic, heb jij dan de moed en de avontuurlijkheid om de gateway te betreden en een bezoekje aan de andere kant te wagen...?
Als jij een gateway wil openen, copy&paste dan het volgende stuk tekst in twee topics die je met elkaar wil verbinden (en vervang bij beide posts "LINKNAARHETANDERETOPIC" door de juiste links, zodat de topics met elkaar in verbinding komen te staan):
code:[img=100,100]http://forum.fok.nl/i/s/redface.gif[/img] [me=Plotseling]verschijnt er uit het niets een flits...
En opeens verschijnt er een Transdimensional Gateway in dit topic![/me]Dit topic staat nu in verbinding met een ander topic.
Welk ander topic? Only one way to find out:
[url=LINKNAARHETANDERETOPIC]Betreed de gateway naar het andere topic.[/url]
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/366864/1/25]Bezoek de Crossroads.[/url]
Ik heb de eerste Gateway sinds vermoedelijk duizenden jaren geleden geopend tussen deze twee topics:
Leuk idee, maar wees voorzichtig met de uitvoering. Voor de mensen die er niet op zitten te wachten geldt: meldt dat even netjes
quote:Jammer, de opzet was juist om Fok!kers in aanraking te laten komen met topics waar ze normaal gesproken niet komen.
Op woensdag 13 augustus 2003 00:20 schreef pluisje het volgende:
Pas wel een beetje op, niet iedereen zit te wachten op zo'n post middenin een verhaal. Probeer ook alleen een beetje relevante topics aan elkaar te koppelen, het zal bv weinig zin hebben om het Ranjastalletje aan de Fantasy Tavern te verbinden
quote:Ik ben in elk geval blij dat je mijn experiment interessant vindt.
Leuk idee, maar wees voorzichtig met de uitvoering. Voor de mensen die er niet op zitten te wachten geldt: meldt dat even netjes
Het is trouwens wel verboden om meerdere malen (bij wijze van spam) gateways te openen in dezelfde topics! We weten nog te weinig van deze mysterieuze technologie af en bovendien mag de Gateway niet voor kwaardaardige doeleinden worden gebruikt. En als er iets evil is, dan is het wel spam. The Ancient Ones would never approve of such vile purposes.
Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen, zolang het allemaal ongedwongen blijft (dat je niet verplicht wordt om in het aangegeven topic te posten als je er geen zin in hebt) kan het denk ik best tot leuke wendingen in verhalen leiden
quote:Je hebt weliswaar gelijk, maar als het altijd van te voren wordt aangekondigd, dan is er natuurlijk een stuk minder aan. daarom pleit ik ervoor dat zei die de Gateway willen gebruiken goed op de topics letten die ze willen linken. Bij twijfel kunnen ze dan altijd nog vragen.
Op woensdag 13 augustus 2003 00:25 schreef pluisje het volgende:
Ik vind je plan ook heel leuk hoor, maar ik weet haast wel zeker dat er ook mensen zijn die er niet op zitten te wachten, en dat is natuurlijk hun goed recht. Zolang zij dat even netjes aangeven hier, is er denk ik niks aan de hand.
quote:Dat denk ik ook. En ik maak me eerlijk gezegd ook geen zorgen over "dwang". Als Fok!kers niet willen meedoen, dan laten ze het toch gewoon links liggen? Simpel.
Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen, zolang het allemaal ongedwongen blijft (dat je niet verplicht wordt om in het aangegeven topic te posten als je er geen zin in hebt) kan het denk ik best tot leuke wendingen in verhalen leiden
Zelf vind ik het een leuk idee. Ben benieuwd wanneer er 1 bij mij in de buurt verschijnt
quote:Hey, Asschen_sukar. We meet again.
Op woensdag 13 augustus 2003 00:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik kan je inderdaad zo zeggen dat de meeste fantasy posters het niet leuk zullen vinden om ineens een gateway in hun topic te vinden.Zelf vind ik het een leuk idee. Ben benieuwd wanneer er 1 bij mij in de buurt verschijnt
Waarom heb ik het idee dat jou ondertitel is geinspireerd door een recent geopend (en op dit moment helaas gesloten) topic?
[off-topic]
Houd moed, strijdmakker. Na Magneet's laffe bombardement hebben we moeten uitwijken naar een nieuwe locatie elders op het Eiland, die ik nu niet kan doorgeven. Maar maak je geen zorgen, zuster: de beweging zal nooit sterven! Je zult snel genoeg weten wanneer ons geheime hoofdkwartier weer operationeel is!
[/off-topic]
Eh, Asschen_sukar en ik hadden het net nergens bijzonders over, pluisje. On-topic maar weer.
* motown begint zenuwachtig wat te fluiten en probeert de aandacht weer terug te richten op de Gateway.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 13-08-2003 00:45]
"Idd , niks bijzonders"
quote:Naam: "Bart", Geslacht: "Vrouw"?
Op woensdag 13 augustus 2003 00:45 schreef Asschen_sukar het volgende:
* Asschen loopt onverdacht richting de gateway. Om daar te verdwijnen naar een plaats alleen bekend aan zijn nieuwe strijdmakker."Idd , niks bijzonders"
En ik veranderde in mijn vorige tekst net "broeder" in "zuster". Kameraad, ik beschouw mannen en vrouwen (in tegenstelling tot de fascistische overheersers) als gelijkwaardig. Maar welke van de twee is het nou?
Das nog een restant uit de tijd dat ik me voordeed als de eiland prinses.
... die goeie ouwe tijd. Helaas trapte niemand in mijn vermomming :
Nu ga ik weer door het leven als de linkse *mannelijke* guerilla
Als in bijvoorbeeld:
Toen hij naar buiten keek zag hij een enorme lichtflits.
Nadere inspectie van het fenomeen leert hem dat het om een portaal gaat, voorzichtig steekt hij zijn hand in het portaal en komt terecht in de <link> crossing van werelden </link>.
Verbaasd kijkt hij om zich heen. Tijd en ruimte staan stil. Hij neemt het eerste de beste portaal om maar uit deze plek te geraken. Als hij het oppervlak van de portaal aanraakt wordt hij opgezogen en in de richting van <link> gestuurd.
Als het op deze manier gebracht zou worden, zou ik er geen moeite mee hebben. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik. Dit kan overigens nog best leuke situaties teweeg brengen.
p.s. Sommige topics stellen werelden voor waarin portalen en dergelijke wel een ingang kunnen vormen maar geen uitgang. (Schimmenwereld b.v.)
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 13-08-2003 09:06]
Ik kan me best voorstellen dat het in veel andere topics wel erg leuk is, dus ik wens je er veel geluk mee.
Voor mij is irl namelijk het laatste, omdat dat de enige topics zijn waar je over het real life praat, maar ik denk dat voor jullie de eerste optie geld.
Sorry voor het gezeur, maar het is wel handig om het even duidelijk te hebben.
En hoe komen jullie er nou eigenlijk op om topics als het ranjastalletje irl te noemen? Ik heb in het echt geen ranjastalletje ofzo hoor, en ik ben in het echt (irl that is ) ook niet dezelfde persoon als pluisje van het ranjastalletje
quote:Ach, omdat ik niet echt weet hoe ik het anders moet noemen. Maar eigenlijk bedoel ik er beide soorten topics mee die je noemt.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:21 schreef pluisje het volgende:
Om alle onduidelijkheid te voorkomen: jullie verstaan irl als "ranjastalletje-achtige topics"? Of Prettig Gesprek achtige topics?Voor mij is irl namelijk het laatste, omdat dat de enige topics zijn waar je over het real life praat, maar ik denk dat voor jullie de eerste optie geld.
Sorry voor het gezeur, maar het is wel handig om het even duidelijk te hebben.
En hoe komen jullie er nou eigenlijk op om topics als het ranjastalletje irl te noemen? Ik heb in het echt geen ranjastalletje ofzo hoor, en ik ben in het echt (irl that is
) ook niet dezelfde persoon als pluisje van het ranjastalletje
Weet jij een beter woord/afkorting? Dan gebruik ik die wel voortaan.
Die code hebben Dago en ik afgesproken nadat ook wij een paar keer vrolijk langs elkaar heen zaten te lullen
quote:Non-fantasy is vaak IRL based. een audio zaak een ranja stal en supermarkt etc.. dat zijn dan de irl based topics.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:31 schreef pluisje het volgende:
Ik zeg altijd Fantasy en Non-FantasyEn Prettig Gesprek etc noem ik slowchat
Die code hebben Dago en ik afgesproken nadat ook wij een paar keer vrolijk langs elkaar heen zaten te lullen
een smederij, elvenstad etc dat zijn de fantasy topics.
PG is slowchat.
Maar als je het fantasy en non fantasy wil noemen ook best.
Het ligt op het eiland natuurlijk allemaal wat anders, maar als we er even over nadenken, komen we er best wel
Even ter FYI Burcht der Schaduwen is onbereikbaar voor niet ingewijden en wordt beschermd door Schaduw magie. Svp geen portalen daar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |