abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39627755
ik woon inmiddels al weer tien jaar in de VS (eerst Washington DC, toen New York, en nu San Francisco), maar ben nooit echt <geemigreerd>. Mijn bedoeling was ooit: iedere vier jaar een nieuw land. Is dus niet gelukt...;)
  zondag 9 juli 2006 @ 15:40:00 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39660444
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:31 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

uiteraard
Een voorbeeld is bijvoorbeeld dit topic: Wij gaan weer terug verhuizen naar Nederland...
Niet dat het altijd zo gaat, maar ga er ook niet van uit dat het zeker weten goed gaat.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 9 juli 2006 @ 17:14:27 #128
99295 perezoso
blankjoekel
pi_39662876
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:54 schreef spuit11je het volgende:

[..]

Dankje!
Heb trouwens ook familie in Christchurch wonen (volgens mij zit half Nederland daar )
In welke wijk woont jouw familie?

Zit nu trouwens onder de stress omdat we bijna weggaan.. Nog een weekje en dan
Nu dit topic gekicked is, kan ik wel ff reageren, wat ik blijkbaar verzaakt had , ik weet niet in welke wijk, ben er zelf nog nooit geweest, mijn moeder wou altijd alleen de teringhoer.

Hoe heb jij het gehad ? woon je er nog ? enlighten us
  zondag 9 juli 2006 @ 17:33:24 #129
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_39663434
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:30 schreef spuit11je het volgende:
Over twee en een halve week vertrekken mijn vriend en ik richting Nieuw-Zeeland

Niet echt om te emigreren, maar gewoon voor een paar jaar! We willen ter plekke een visum proberen te bemachtigen zodat we echt een langere periode kunnen blijven. Mijn vriend is meubelmaker/ontwerper en daar is een groot te kort aan in Nieuw-Zeeland, dus we maken een goede kans. Ikzelf kan meeliften op zijn visum aanvraag

Nog meer die er van plan zijn om naar Nieuw-Zeeland te verhuizen?
Muha dat is toch ff goed tegengevallen he... blijkbaar was er toch niet zo'n vraag naar meubelmakers... welcome back in Holland
Sue Me
pi_39663653
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 19:08 schreef beertenderrr het volgende:
zweden, USA, Canada, Australië of Nieuw Zeeland lijken me echt geweldig om in te wonen

Ik ben het (sociale) klimaat hier meer dan zat. Elke dag langer hier in Nederland maakt je ongelukkiger
Ik heb mijn momenten dat ik ook zo de koffers zou willen pakken. De momenten zijn er nu even niet
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_39663766
waarom wordt nederland vaak in het negatieve gezet wanneer men praat over emigreren. ik heb het altijd prima naar m'n zin gehad in NL. maar toch ben ik vorig jaar april naar frankrijk verhuist. puur omdat daar een mooie kans lag. nederland zal altijd een speciale plek in m'n hart hebben maar nu is het ook goed!
pi_39663826
quote:
Op zondag 9 juli 2006 17:47 schreef Prego het volgende:
waarom wordt nederland vaak in het negatieve gezet wanneer men praat over emigreren. ik heb het altijd prima naar m'n zin gehad in NL. maar toch ben ik vorig jaar april naar frankrijk verhuist. puur omdat daar een mooie kans lag. nederland zal altijd een speciale plek in m'n hart hebben maar nu is het ook goed!
gras, groener. Plus dat het hier zeker hard achteruit gaat, sociaal gezien. Ik neem aan dat je het nieuws bent blijven volgen.
  zondag 9 juli 2006 @ 18:05:07 #133
99295 perezoso
blankjoekel
pi_39664201
Dat is nu net, als je al dat nieuws niet volgt is er bijna geen vuiltje aan de lucht, sinds ik geen tv meer kijk voel ik mij beter gehumeurd, hoop dat 't zo blijft.
pi_39664241
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:05 schreef perezoso het volgende:
Dat is nu net, als je al dat nieuws niet volgt is er bijna geen vuiltje aan de lucht, sinds ik geen tv meer kijk voel ik mij beter gehumeurd, hoop dat 't zo blijft.
ik kijk ook weinig journaal meer, het is toch alleen maar ellende dat je ziet
  zondag 9 juli 2006 @ 18:25:22 #135
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39664708
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:36 schreef Walrik het volgende:
ik woon inmiddels al weer tien jaar in de VS (eerst Washington DC, toen New York, en nu San Francisco), maar ben nooit echt <geemigreerd>. Mijn bedoeling was ooit: iedere vier jaar een nieuw land. Is dus niet gelukt...;)
Hhaha dat had ik dus ook. Na een jaar London dacht ik naar het volgende land te verhuizen... dat was bijna 6 jaar geleden en ik ben er nog steeds..

Wat een topic trouwens! van 2003 naar 2005 geschopt en nu naar 2006! Zijn er nog langer lopende topics?

Voor de mensen die willen emigreren: gewoon doen! ook als het niet goed gaat leer je er wat van!
reset
  zondag 9 juli 2006 @ 18:38:26 #136
99295 perezoso
blankjoekel
pi_39665018
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:06 schreef Pheno het volgende:

[..]

ik kijk ook weinig journaal meer, het is toch alleen maar ellende dat je ziet
Het gekke is dat ik aan ellende (andermans ellende) verslaafd ben, net zoals een vette hap, lekker op het moment maar achteraf spijt.

Maargoed we dwalen een beetje af, het is prima vertoeven hier, wel wat druk maar als je de moeite neemt kan je hier ook rust vinden, ik denk dat 1 v/d grootste stressfactors van NL is dat we allemaal zo hutje mutje leven, op elkaar gepakt als kippen in een legbatterij waardoor je de buurman hoort schijten en andere dingen hoort en ziet waar je helemaal geen zin in hebt, een eigen stukje grond zou toch wel als een 1e levensbehoefte gezien mogen worden maar dat is zo goed als onmogenlijk voor Jan Modaal.

Het rechtssysteem is ook zo belabbert hier tenzij je voor de rechter moet komen.
Het is allemaal al 1000x besproken dus dan laat ik hier ook maar bij, ik ga weer verders met mijn bakkie koffie .
pi_39666147
Een poosje in het buitenland wonen is ook in nog een heel ander opzicht leuk. Als je daarna weer eens in Nederland bent, zie je ineens wat Nederland nou eigenlijk anders dan andere landen maakt. Om een paar hele banale dingen te noemen:
- De in heel Nederland gelijke woonwijk-lantarenpaal
- De stoeptegel
- Het rijtjeshuis. Met bakstenen muren en houten kozijnen
- Huizen met vier voordeuren naast elkaar als er twee beneden- en twee bovenwoningen zijn
- De spoorbomen die allemaal ding-ding-ding zeggen totdat de trein voorbij is.
  zondag 9 juli 2006 @ 19:21:54 #138
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39666275
quote:
Op zondag 9 juli 2006 17:49 schreef Pheno het volgende:

[..]

gras, groener. Plus dat het hier zeker hard achteruit gaat, sociaal gezien. Ik neem aan dat je het nieuws bent blijven volgen.
Ik neem dat je ook weet dat het nieuws zich, zoals elke commerciële instelling, zich aanpast aan de vraag?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39667230
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik neem dat je ook weet dat het nieuws zich, zoals elke commerciële instelling, zich aanpast aan de vraag?
Negatief nieuws trekt kijkers, hoe groter het schandaal hoe beter. Dus ja, dat weet ik. Maar de vraag wordt gegenereerd door de bevolking, dus dan weet je ook dat mensen denken hier. En daar word ik wel eens moe van. Vreemd he
pi_39754134
quote:
Op zondag 9 juli 2006 17:49 schreef Pheno het volgende:

[..]

nee niet echt, ik heb geen NLse tv hier. wel volg ik politieke programma's op de franse zenders.

sociale achteruitgang zie je overal, zelfs in je hutje op de hei wordt je lastiggevallen door breezers op zoek naar een joint..
ik hoor/zie op tv juist dat het wat beter gaat in NL?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')