abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:51:15 #1
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12394579
Het valt me steeds meer op dat mensen uit Nederland willen emigreren omdat het leefklimaat hier nou niet bepaald prettig is.

Als ik zo eens om me heen kijk en luister dan willen vele van mijn vrienden dit doen.
Ikzelf ga emigreren, naar een lekker warm land

Hoe zit dit onder de Fokkers? Ook plannen om te emigreren?

Whatever happens, stick together !!!
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:53:06 #2
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_12394623
Ja. Het liefst naar een land waar engels gesproken wordt. VS, GB, Canada of Australie. Maar het liefst naar Turkije.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
  Moderator dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:53:20 #3
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_12394630
states louisiana
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:56:01 #4
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12394714
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:53 schreef Kebab het volgende:
Ja. Het liefst naar een land waar engels gesproken wordt. VS, GB, Canada of Australie. Maar het liefst naar Turkije.
Turkije ken ik niet. Nooit geweest zal vast een mooi land zijn, twijfel ik niet over zonder het eerst te hebben gezien.
Maar waarom naar een land waar men engels spreekt?
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:57:10 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_12394744
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:53 schreef Kebab het volgende:
En waar wil je nou het liefst heen?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:57:29 #6
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12394756
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:53 schreef onlogisch het volgende:
states louisiana
Good luck
Straks word Fok wel heel internationaal en dat is een goede zaak.
Ik heb hier helaas weinig gebruik van gemaakt in Brazilië
pi_12394770
Over 8 jaar zit in in de VS. Waarschijnlijk in de buurt van Arizona of aan de oostkust.
pi_12394797
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:58 schreef Trigger het volgende:
Over 8 jaar zit in in de VS. Waarschijnlijk in de buurt van Arizona of aan de oostkust.
dan mag je onderhand wel beginnen met het aanvragen van je green card
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:59:20 #9
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_12394803
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:56 schreef Lovinho het volgende:

[..]

Turkije ken ik niet. Nooit geweest zal vast een mooi land zijn, twijfel ik niet over zonder het eerst te hebben gezien.
Maar waarom naar een land waar men engels spreekt?

Heb gewoon wat met engels en Groot Brittanie . Ik ga pas naar Turkije wanneer ik voldoende geld heb. En dan leven als een miljonair. Dit is geen gelul zo is de realiteit in Turkije. Als je geld hebt kan je van een vuilnisdump een paradijs maken. En bovendien heb ik daar een stuk land en huizen. En een Turks paspoort. Tjah.....keuze is snel gemaakt
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
pi_12394814
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:58 schreef Trigger het volgende:
Wel best warm daar, laatst 45 graden in Pheonix.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:00:14 #11
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_12394824
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:59 schreef gunhead het volgende:

[..]

Nee, ik zou eerder werk zoeken. Die Green Card komt later wel.
pi_12394842
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:59 schreef gunhead het volgende:

[..]

Jah, of dan ff een vrouwtje er zoeken.
Nee, ik doe het helemaal legaal via idd een green-card.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:01:20 #13
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_12394865
fiji of curacao oid

tropisch iig en maakt niet uit waar

edit: jamaica, bermuda, bahama's, hawai is ook goed zeg maar

[Dit bericht is gewijzigd door Freeflyer op 13-08-2003 00:02]

Neerkomen wel!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:01:35 #14
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12394877
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:59 schreef Kebab het volgende:

[..]

Heb gewoon wat met engels en Groot Brittanie . Ik ga pas naar Turkije wanneer ik voldoende geld heb. En dan leven als een miljonair. Dit is geen gelul zo is de realiteit in Turkije. Als je geld hebt kan je van een vuilnisdump een paradijs maken. En bovendien heb ik daar een stuk land en huizen. En een Turks paspoort. Tjah.....keuze is snel gemaakt

Kun je me dan wat kebab sturen als ik in Brazilië zit? Dit goedje kennen ze daar niet maar ik ben er wel dol op.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:03:41 #15
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12394935
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:00 schreef Trigger het volgende:

[..]

Jah, of dan ff een vrouwtje er zoeken.
Nee, ik doe het helemaal legaal via idd een green-card.

Vrouwtje zoeken is idd wel gemakkelijk, maar waar het omgaat is de hoofdreden, waarom wilt men weg uit Nederland.
pi_12394967
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:03 schreef Lovinho het volgende:

[..]

Vrouwtje zoeken is idd wel gemakkelijk, maar waar het omgaat is de hoofdreden, waarom wilt men weg uit Nederland.

Ik denk omdat je hier geen zelfverantwoordelijk hebt.
Btw, misschien ga ik er wel studeren, zit ik er nog eerder.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:04:53 #17
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_12394971
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:01 schreef Lovinho het volgende:

[..]

Kun je me dan wat kebab sturen als ik in Brazilië zit? Dit goedje kennen ze daar niet maar ik ben er wel dol op.

Nou om eerlijk te zijn ben ik vegetarier. Heb in een slachterij gewerkt Maar brazilie is een goede keus. Klimaat is erg goed, omgeving erg goed en economisch gezien perfect. Kan je wel een beetje spaans? Je moet toch echt kunnen integreren he
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:07:04 #18
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12395017
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:04 schreef Trigger het volgende:

[..]

Ik denk omdat je hier geen zelfverantwoordelijk hebt.
Btw, misschien ga ik er wel studeren, zit ik er nog eerder.

Kijk en hier komen we dus op een punt, namelijk zelfverantwoordelijkheid.
Dit geven velen mij ook als reden op om weg te gaan uit Nederland.
Dit is 1 van de vele redenen die ik hoor.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:09:02 #19
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12395059
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:04 schreef Kebab het volgende:

[..]

Nou om eerlijk te zijn ben ik vegetarier. Heb in een slachterij gewerkt Maar brazilie is een goede keus. Klimaat is erg goed, omgeving erg goed en economisch gezien perfect. Kan je wel een beetje spaans? Je moet toch echt kunnen integreren he

Hahahaha, nou, Brazilië zit niet bepaalt in een economisch gunstige tijd
Neemt niet weg dat ik mijn keuze op dat land heb gezet

Ik ken overigens geen Spaans, maar wel Portugees

pi_12395159
Mijn doel is om over een aantal jaar naar Zweden of Noorwegen te emigreren.

Op de punten die ik belangrijk vind zijn deze 2 landen veruit prettiger dan Nederland.
Rust dwz weinig inwoners, echte natuur en wildernis, de taal, leefsfeer, westers land, cultuur, weinig criminaliteit, weinig niet westerse allochtonen zijn allen pluspunten.

In een land als Amerika zou ik bijv. nooit kunnen leven. Gatverdamme, die gedachte alleen al. De pretenties, de nepheid in de gehele samenleving, dat oorlogs- en bemoeieniszuchtige, dat in zichzelf gekeerde.... nee niks voor mij.

woensdag 13 augustus 2003 @ 00:15:37 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12395213
Ik ben al weg Niet zo zeer dat het leefklimaat zo slecht was in Nederland, meer omdat ik een Amerikaanse vrouw heb. Pas naderhand besefte ik hoe bekrompen de Nederlandse samenleving eigenlijk is.

Pas als je langer dan een jaar weg bent uit Nederland begin je pas een beetje te begrijpen hoe anders het is in het buitenland..... Ja, daar kom je pas echt achter als je voor langere tijd weg bent (geweest), niet na een uitgebreide vakantie van 4 weken waar je voornamelijk het toeristische gedeelte van een land ziet. Vergeleken bij de Verenigde Staten is Nederland zo klein, zo sober en ja.... zo asociaal en burgerlijk!

Ik weet ook niet of ik nog echt weer in Nederland zou willen wonen. Nu ik de wereld geproeft heb zou ik liever een ander land proberen Voorlopig blijf ik echter in de USA zitten.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_12395252
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:13 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
In een land als Amerika zou ik bijv. nooit kunnen leven. Gatverdamme, die gedachte alleen al. De pretenties, de nepheid in de gehele samenleving, dat oorlogs- en bemoeieniszuchtige, dat in zichzelf gekeerde.... nee niks voor mij.
In zichzelf gekeerde mensen? De mensen zijn daar veel openen en vriendelijker dan hier. Daar ga je gewoon bbq-en met je buren en ze helpen je met vanalles, ook in supermarkten enzo zijn de mensen aardiger.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:20:29 #23
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12395336
quote:
Mijn doel is om over een aantal jaar naar Zweden of Noorwegen te emigreren.

Op de punten die ik belangrijk vind zijn deze 2 landen veruit prettiger dan Nederland.
Rust dwz weinig inwoners, echte natuur en wildernis, de taal, leefsfeer, westers land, cultuur, weinig criminaliteit, weinig niet westerse allochtonen zijn allen pluspunten.

IK wens je veel succes en hoop dat je droom werkelijkheid mag worden.
Idd echte natuur, dit is heerlijk. Niet van die bossen zoals in Nederland die op rijtjes zijn geplant maar echt oerbossen waar nog geen mens is geweest. ( die heb je genoeg in oa Noorwegen, heb daar eens 3 weken mogen verblijven, Evjemoen en Kristiansand.)

Voor mij de hoofdreden is dat ik Nederland zat ben.
Eens was mijn gedachte om naar de VS te verkassen, gelukkig dat ik dat niet heb gedaan dus is mijn keuse op Brazilië gevallen waar ze ook een wonderschone natuur hebben

pi_12395365
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:15 schreef maartena het volgende:
Ik ben al weg Niet zo zeer dat het leefklimaat zo slecht was in Nederland, meer omdat ik een Amerikaanse vrouw heb. Pas naderhand besefte ik hoe bekrompen de Nederlandse samenleving eigenlijk is.

Pas als je langer dan een jaar weg bent uit Nederland begin je pas een beetje te begrijpen hoe anders het is in het buitenland..... Ja, daar kom je pas echt achter als je voor langere tijd weg bent (geweest), niet na een uitgebreide vakantie van 4 weken waar je voornamelijk het toeristische gedeelte van een land ziet. Vergeleken bij de Verenigde Staten is Nederland zo klein, zo sober en ja.... zo asociaal en burgerlijk!

Ik weet ook niet of ik nog echt weer in Nederland zou willen wonen. Nu ik de wereld geproeft heb zou ik liever een ander land proberen Voorlopig blijf ik echter in de USA zitten.

eigenlijk zouden ze het eens moeten combineren: een land met de amerikaanse natuur, mensen, etc. maar met de nederlandse wetgeving. zal er wel nooit van komen helaas.

/edit: die quote is eigenlijk niet van mij, maar van een vriendin van mijn zus. die woont nou een paar jaar in san jose.

woensdag 13 augustus 2003 @ 00:22:39 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12395390
quote:
Heb jij wel eens bij een Amerikaanse familie aan tafel gezeten, of baseer je dat compleet op wat je op TV ziet? Heb je wel eens wat meer van Amerika gezien buiten het "standaard toeristenrondje" in de zuid-westelijke staten?

Het valt me op dat er zoveel mensen nooooooit in Amerika zouden willen wonen, terwijl ze er nog nooit zijn geweest. Ik was ook zo'n onnozele persoon. Als je mij in 1996 vroeg of ik naar Amerika wilde had ik ook Amerika gezegd....

Maar toen ontmoette ik in 1997 een Amerikaanse, en in 1998 was mijn eerste reis. En dan niet meteen een "toeristenrondje" maar meteen bij de familie thuis. Mijn visie is inde afgelopen 6 jaar flink veranderd en intussen woon ik er alweer bijna anderhalf jaar.

De meesten die Amerika over dit forum spuwen zijn er trouwens nog nooit geweest. Ik ken vrijwel niemand die niet met een positieve ervaring terugkwam uit dat prachtige land.

En zet de politiek opzij! Als je de schoonheid, diversiteit van een land niet kan zien omdat er een aap in het Witte Huis zit, dan heb je echt een stel oogkleppen op.......

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_12395402
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:16 schreef Trigger het volgende:

[..]

In zichzelf gekeerde mensen? De mensen zijn daar veel openen en vriendelijker dan hier. Daar ga je gewoon bbq-en met je buren en ze helpen je met vanalles, ook in supermarkten enzo zijn de mensen aardiger.

Nee, ik bedoel voornamelijk als land in zichzelf gekeerd. Niks wereldwijs. 20% van de Amerikanen heeft een paspoort....zegt genoeg lijkt me.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:26:18 #27
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12395480
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:15 schreef maartena het volgende:

Ik ken jou verhaal al voordat ik naar Brazilië ging.
En ik moet je gelijk geven, als men voor langere tijd in een ander land verblijft voor welke reden dan ook, en dan weer terugkomt zien men hele grote verschillen tussen het land waar men vandaankomt en Nederland.
Ikzelf ben dan voor lange tijd in Brazilië gezeten waar ik ook gewoon heb gewerkt en me niet als toerist heb gedragen. Die pluk je er altijd zo uit

Wel altijd grappig om Amerikaanse toeristen te herkennen. ( sorry Maartena, maar ik pluk ze er gelijk uit, en ik ben niet de enige)

Anyway, ik lees al verscheidene beweegredenen en het is interesant om straks een groep van Internationale Fokkers te hebben

pi_12395490
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:23 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel voornamelijk als land in zichzelf gekeerd. Niks wereldwijs. 20% van de Amerikanen heeft een paspoort....zegt genoeg lijkt me.

helemaal waar, maar geen goed argument. streep de 3 vliegreizen naar zo'n bounty eiland of australie weg, en de gemiddelde europeaan komt ook niet buiten zijn continent
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:32:02 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12395622
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:23 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Amerikanen kunnen met een rijbewijs naar Canada, Mexico, Puerto Rico en nog wat caribische eilanden. Ze hebben hun paspoort dus alleen nodig als ze daar buiten reizen. Dat is een gebied dat ongeveer drie keer zo groot is dan geheel Europa - waar ze dus zonder paspoort kunnen reizen.

En denk je nu echt dat 20% van de Nederlanders veel buiten Europa reizen? Het feit dat Nederlanders een paspoort hebben komt omdat het nodig is als je de grens over wil. Heel veel Nederlanders hebben tegenwoordig alleen nog maar een EU identiteitskaart omdat ze toch nooit verder komen dan met de sleurhut naar Frankrijk of Spanje.

-
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:32:21 #30
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12395628
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Heb jij wel eens bij een Amerikaanse familie aan tafel gezeten, of baseer je dat compleet op wat je op TV ziet? Heb je wel eens wat meer van Amerika gezien buiten het "standaard toeristenrondje" in de zuid-westelijke staten?

Het valt me op dat er zoveel mensen nooooooit in Amerika zouden willen wonen, terwijl ze er nog nooit zijn geweest. Ik was ook zo'n onnozele persoon. Als je mij in 1996 vroeg of ik naar Amerika wilde had ik ook Amerika gezegd....

Maar toen ontmoette ik in 1997 een Amerikaanse, en in 1998 was mijn eerste reis. En dan niet meteen een "toeristenrondje" maar meteen bij de familie thuis. Mijn visie is inde afgelopen 6 jaar flink veranderd en intussen woon ik er alweer bijna anderhalf jaar.

De meesten die Amerika over dit forum spuwen zijn er trouwens nog nooit geweest. Ik ken vrijwel niemand die niet met een positieve ervaring terugkwam uit dat prachtige land.

En zet de politiek opzij! Als je de schoonheid, diversiteit van een land niet kan zien omdat er een aap in het Witte Huis zit, dan heb je echt een stel oogkleppen op.......

Ik ben 3 keer in de VS geweest en heb tot op heden aleen maar positieve dingen daar meegemaakt. (wel meer dan 8 jaar geleden maar ok.

Zo was ik eens op weg van LA naar Fresno in CA.
Het begon al donker te worden en ik moest toch een slaapplaats zien te vinden voordat ik ergens zou verdwalen.( ik deed alles met de auto toen)
Zag ik in de verte licht en dacht dat ik het daar maar eens moest proberen.
En ja hoor, huin erf oprijden en getoeterd.
Ik uitstappen en iemand komt naar me toelopen.
Ik vraag of er ergens in de omgeving een hotel of camping is en die man nodigt me gelijk spontaan uit om bij hun te overnachten.
Heel erg aardig, en verder heb ik met hun meegedaan aan een bbq met verse vis die ze die middag gevangen hadden.

Moet je in Nederland eens doen, dan zeggen vrienden gelijk van "ben je gek geworden??? Het kan wel een crimineel zijn"

Men kan klagen over de VS wat men wilt, maar gastvrij zijn ze daar zeker.

pi_12395752
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Hold your horses.

Kan het niet zo zijn dat er mensen een andere kijk op Amerika hebben dan jij? Of moeten we eerst een jarenlange huisvestinging hebben gehad alvorens je een mening over iets mag hebben?

En nee, dit zijn niet eens al mijn eigen constateringen maar ook geluiden van anderen die ze oprecht menen. Het heeft niet alleen te maken met de politieke keuzes van het land maar ook over de bevolking zelf. Zeg nou zelf, ervaar jij die nepheid niet? Ik kan daar niet tegen, geef mij maar het nuchtere Noord-Europa. Het overdreven gedrag van de (meeste) Amerikanen met hun "hug" op de meest vreemde momenten en personen om maar iets specifieks te noemen, de volkomen smakeloze billboards met neonlichten in een schitterend mooi boerenlandschap, de oppervlakkige keuken waar McDonalds dat als "echt voedsel" wordt ervaren etc etc.

Dat hele weinig diepgaande waarmee de samenleving doordrenkt is staat me niet aan. Het land heeft geen cultuur, nauwelijks geschiedenis, niet wereldwijs, het idee hebbend zichzelf te moeten bewijzen op een hele verkeerde manier in de wereld.

Het land ontvangt niet voor niets zoveel weerstand over de hele wereld, en dat is echt niet omdat de meesten toevallig een verkeerd beeld hebben.

pi_12395814
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:26 schreef gunhead het volgende:

[..]

helemaal waar, maar geen goed argument. streep de 3 vliegreizen naar zo'n bounty eiland of australie weg, en de gemiddelde europeaan komt ook niet buiten zijn continent

Beetje scheve vergelijking. De Europeaan kan kiezen uit een tal van mogelijke landen dicht in zijn buurt waar hij zich in kan verdiepen. De Amerikaan zal het moeten doen met Canada en Mexico en dan toch zo'n weinig paspoorten.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:42:33 #33
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_12395834
Quasar ik vind dat je onderscheid moet maken tussen de daden van een kleine groep corrupte politici, Hollywood, het imago van 'Amerika' en de de Amerikanen zelf. Het land is zo groot en zo divers......je kan er gewoon geen etiket op plakken.

p.s. ik ben nog nooit in de V.S. geweest en heb nog nooit i.r.l. met een Amerikaan gesproken

woensdag 13 augustus 2003 @ 00:43:35 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12395850
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:26 schreef Lovinho het volgende:
Wel altijd grappig om Amerikaanse toeristen te herkennen. ( sorry Maartena, maar ik pluk ze er gelijk uit, en ik ben niet de enige)
Herkenbaar. Zo woon ik ong. 10 minuten van Disneyland, Anaheim af en dat zit meestal in alle "zuidwesten van de VS" reispakketten. Regelmatig zit ik wel eens met mijn vrouw in een restaurant of een terras, en je kunt de toeristen er ZO uit pikken. Okay, de Japanners herken je zowiezo snel, maar ook de Europeanen haal je er zo uit. Regelmatig verdenk ik een groepje mensen ervan dat ze toerist zijn, en ja hoor.... op het moment dat ze passeren hoor je in een keer Duits, Frans, Italiaans, Scandinavisch, en soms ook Nederlands

In het verkeer is het ook fantastisch. De toeristen weten nooit waar ze heen moeten.... je ziet een paar auto's verderop alweer een auto rare capriolen uithalen, van baan wissellen, dan weer terug.... om vervolgens weer om te keren omdat ze toch verkeerd gereden zijn. En ja hoor.... op het achter-zij-ruitje van de auto zie je alweer de streepjescode zitten die de verhuurbedrijven gebruiken om de auto in/uit te checken in hun centrale computersysteem..... huurauto dus!

Toeristen.... die herken je overal ter wereld

-
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:44:18 #35
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12395865
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:37 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Hold your horses.

Het land ontvangt niet voor niets zoveel weerstand over de hele wereld, en dat is echt niet omdat de meesten toevallig een verkeerd beeld hebben.

Dit komt door de politiek de er bedreven wordt door Mister Bush himself.
Door hem heeft de VS heel wat aan "kridiet" moeten inboeten, wat de Amerikaanse bevolking niet aan te rekenen staat.
Ok ze stemden op hem, maar velen komen hiervan nu terug gezien de laatste opinie peilingen.

Ik ben het ook niet eens met het beleid van de VS, maar de mensen zelf zullen beslissen wie de scepter gaat overnemen en dit zal geen G.W. Bush zijn is mijn voorspelling.

De VS, een groot en machtig land, velen zijn er al naar ge-emigreerd en hebben geen spijt.
Hoe kan het dan toch dat Nederland niet het paradijs is wat velen denken als velen juist weg willen? Zelfs naar de VS??

woensdag 13 augustus 2003 @ 00:52:11 #36
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12396001
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Herkenbaar. Zo woon ik ong. 10 minuten van Disneyland, Anaheim af en dat zit meestal in alle "zuidwesten van de VS" reispakketten. Regelmatig zit ik wel eens met mijn vrouw in een restaurant of een terras, en je kunt de toeristen er ZO uit pikken. Okay, de Japanners herken je zowiezo snel, maar ook de Europeanen haal je er zo uit. Regelmatig verdenk ik een groepje mensen ervan dat ze toerist zijn, en ja hoor.... op het moment dat ze passeren hoor je in een keer Duits, Frans, Italiaans, Scandinavisch, en soms ook Nederlands

In het verkeer is het ook fantastisch. De toeristen weten nooit waar ze heen moeten.... je ziet een paar auto's verderop alweer een auto rare capriolen uithalen, van baan wissellen, dan weer terug.... om vervolgens weer om te keren omdat ze toch verkeerd gereden zijn. En ja hoor.... op het achter-zij-ruitje van de auto zie je alweer de streepjescode zitten die de verhuurbedrijven gebruiken om de auto in/uit te checken in hun centrale computersysteem..... huurauto dus!

Toeristen.... die herken je overal ter wereld

Hahahaha geweldig

In São Paulo idem.
De staat waar ik dan woon ( en nu helaas voor even in NL zit) kan men het ook zien.
Met name eigenlijk Duitsers, Fransen en Amerikanen.
Toen ik op mijn terugvlucht naar Nederland nog even snel een Chedder MC Melt wilde halen op Guarulhos bij de MC, zag ik een Amerikaan die Diet Coke wilde.
En die arme bediende die geen woord Engels sprak was zich van geen kwaad bewust.
Ik heb in een deuk gelegen tot grote ergernis van mijn vriendin hahahahahha

Anyway, hoe bevalt het je nu na anderhalf jaar?
Kom eens naar Brazilië toe, vinden ze altijd leuk.
( die laatste is sarcastisch bedoeld omdat daar een anti-amerikaanse sfeer heerst. ) Hokjes kijken noem ik dat maar zeg dat eens tegen een Braziliaan.

pi_12396004
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:44 schreef Lovinho het volgende:

[..]

.
Hoe kan het dan toch dat Nederland niet het paradijs is wat velen denken als velen juist weg willen? Zelfs naar de VS??

Te klein, te weinig onaangetaste natuur en ruimte om je af te zonderen. En wellicht is er in de VS ook mee ruimte tot vrij ondernemerschap.

Dat zijn denk ik wel belangrijke motivaties.

pi_12396019
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Amerikanen kunnen met een rijbewijs naar Canada, Mexico, Puerto Rico en nog wat caribische eilanden. Ze hebben hun paspoort dus alleen nodig als ze daar buiten reizen. Dat is een gebied dat ongeveer drie keer zo groot is dan geheel Europa - waar ze dus zonder paspoort kunnen reizen.

En denk je nu echt dat 20% van de Nederlanders veel buiten Europa reizen? Het feit dat Nederlanders een paspoort hebben komt omdat het nodig is als je de grens over wil. Heel veel Nederlanders hebben tegenwoordig alleen nog maar een EU identiteitskaart omdat ze toch nooit verder komen dan met de sleurhut naar Frankrijk of Spanje.

Ik heb het over andere culturen opsnuiven, over jezelf verdiepen in een ander land, de gebruiken leren kennen, de taal een beetje leren beheersen. Dat heeft natuurlijk weinig met de grootte van een land te maken. Immers, Amerika blijft dezelfde cultuur (voor zover ze dat hebben), gebruiken en taal behouden in welke staat dan ook.

Men constateert gewoon dat de Amerikaan kennelijk niet erg bereid is om andere landen te bezoeken of zich erin te verdiepen en dat wordt mede door dat getal qua aantal paspoorter weergegeven. En dat is niet iets wat ik graag zou willen zien, maar het bevestigd wel mijn eigen vermoedens en gedachtens over Amerika.

Tijdje geleden was er een schitterende reportage van Nova dacht ik over de documentaire Why U.S.? Ze spraken met de maker ervan en die zei ook dat de Amerikanen procentueel gezien erg weinig paspoorten hebben. Hij zei "als de Amerikaan iets van de wereld wilt zien dat gaat hij naar Disney World" Tja.... dat val ik echt neer van verbazing.

En dit laaste werd nog een keer bevestigd op Discovery Channel waarin een Venetiaanse gondelaar vertelde dat hij een keer een Amerikaan in zijn gondel had zitten die zei dat Venetië net zo leek als in Disney World. Hij zei "dit zijn dingen die je echt niet wilt horen"

Om maar even weer 2 specifieke voorbeelden te noemen.

pi_12396020
quote:

[..]

Door hem heeft de VS heel wat aan "kridiet" moeten inboeten, wat de Amerikaanse bevolking niet aan te rekenen staat.
Ok ze stemden op hem, maar velen komen hiervan nu terug gezien de laatste opinie peilingen.

Ik ben het ook niet eens met het beleid van de VS, maar de mensen zelf zullen beslissen wie de scepter gaat overnemen en dit zal geen G.W. Bush zijn is mijn voorspelling.

De VS, een groot en machtig land, velen zijn er al naar ge-emigreerd en hebben geen spijt.

min of meer waar. ik quote je ff om te reageren op je laatste zin, maar had geen zin dit weg te laten ivm de context
quote:
nederland is voor velen een paradijs. en die mensen mogen hier gedeeltelijk ook komen, dat kost alleen klauwen met geld. mensen die het daar niet mee eens zijn ontvluchten ons land
pi_12396062
Spain it will be
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 00:57:21 #41
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12396090
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Te klein, te weinig onaangetaste natuur en ruimte om je af te zonderen. En wellicht is er in de VS ook mee ruimte tot vrij ondernemerschap.

Dat zijn denk ik wel belangrijke motivaties.

Met betrekking tot dat laatste kan ik me geeltelijk in vinden.
Zaken doen in Brazilië is een ramp omdat je "connecties" nodig hebt.
In de VS zal dit wellicht anders zijn maar daar kan Maarten wel iets over zeggen neem ik aan.

natuur in Nederland is gemaakte natuur. Bossen zijn er niet, ja, van die gecultiveerde bossen waar alle bomen in rijen staan. Dat is fijn.

Nee ongerepte natuur zal je in nederland noiet vinden

Een ander argument wat ik vaak hoor is de onleefbaarheid in dit land.
Zelfs mijn bloedeigen ouders gaan emigreren omdat Nederland niet meer is wat het was. Te druk, te vol, a-sociaal en wat dies meer.

Dus mijn vraag wederom, wat beweegt de doorsnee Fokker op Nederland gedag te zeggen?

pi_12396147
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:53 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ik heb het over andere culturen opsnuiven, over jezelf verdiepen in een ander land, de gebruiken leren kennen, de taal een beetje leren beheersen. Dat heeft natuurlijk weinig met de grootte van een land te maken. Immers, Amerika blijft dezelfde cultuur (voor zover ze dat hebben), gebruiken en taal behouden in welke staat dan ook.

Men constateert gewoon dat de Amerikaan kennelijk niet erg bereid is om andere landen te bezoeken of zich erin te verdiepen en dat wordt mede door dat getal qua aantal paspoorter weergegeven. En dat is niet iets wat ik graag zou willen zien, maar het bevestigd wel mijn eigen vermoedens en gedachtens over Amerika.

vergeet niet dat amerika ook een heleboel verschillende culturen kent. natuurlijk zijn de cultuurverschillen in europa iets groter, maar echt veel scheelt het niet.
quote:
Tijdje geleden was er een schitterende reportage van Nova dacht ik over de documentaire Why U.S.? Ze spraken met de maker ervan en die zei ook dat de Amerikanen procentueel gezien erg weinig paspoorten hebben. Hij zei "als de Amerikaan iets van de wereld wilt zien dat gaat hij naar Disney World" Tja.... dat val ik echt neer van verbazing.

En dit laaste werd nog een keer bevestigd op Discovery Channel waarin een Venetiaanse gondelaar vertelde dat hij een keer een Amerikaan in zijn gondel had zitten die zei dat Venetië net zo leek als in Disney World. Hij zei "dit zijn dingen die je echt niet wilt horen"

Om maar even weer 2 specifieke voorbeelden te noemen.

tjsa, dat soort mensen zijn om je dood te ergeren, maar je hebt ze helaas overal.

natuurlijk praat ik niet alles goed wat de amerikanen doen, een land dat democratisch een figuur als bush tot president verkiest heeft aardig wat mensen die niet heel hard nadenken over hoe de wereld in elkaar zit.

maar in het dagelijks leven zijn amerikanen hele normale mensen.
ik spreek veel met amerikanen, maar dan alleen diegenen die naar europa komen, ik ben zelf nog nooit in de VS geweest. kan zijn dat mijn beeld nog niet helemaal correct is.

pi_12396151
quote:

[..]

Ik heb het niet over het beleid van Bush, maar over het politieke beleid wat al een eeuw lang weerstand van over de hele wereld oproept.

Het land is al zo vaak de aggressor geweest bij zoveel conflicten en oorlogen dat het bijna absurd wordt in mijn ogen. Ja, en ik wens daar me verre van staande te houden en kies voor een land als Noorwegen of Zweden die bekend staan om hun neutraliteit. Het is soms goed om als machtig land op te treden tegen onrecht, maar wat ze de afgelopen eeuw allemaal hebben gedaan....

Nederland of eigenlijk geen enkel ander land hoeft een paradijs te zijn. Als je maar woont in het land waar je je thuis bij voelt is het goed. Ik geef alleen de voorkeur aan mijn geliefde landen en zeg daarbij dat ik niet in een land als Amerika zou kunnen wonen. Evenals een land in het Midden-Oosten bijv.

pi_12396189
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:57 schreef Lovinho het volgende:

[..]

Zelfs mijn bloedeigen ouders gaan emigreren omdat Nederland niet meer is wat het was. Te druk, te vol, a-sociaal en wat dies meer.

Lol, mijn ouders willen hier ook weg, het liefst naar Australie of Nieuw-Zeeland, en misschien naar de VS. Alleen willen ze nog niet omdat er nog aardig wat familie hier woont. (terwijl ik ook familie heb ik de VS, Japan en Israel)
  woensdag 13 augustus 2003 @ 01:05:01 #45
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12396263
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:53 schreef gunhead het volgende:

[..]

min of meer waar. ik quote je ff om te reageren op je laatste zin, maar had geen zin dit weg te laten ivm de context
[..]

nederland is voor velen een paradijs. en die mensen mogen hier gedeeltelijk ook komen, dat kost alleen klauwen met geld. mensen die het daar niet mee eens zijn ontvluchten ons land

Je bedoelt asiel-zoekers?
Ik denk niet dat dit 1 van de hoofdredenen zal zijn voor de Nederlander om te verkassen. Hooguit omdat die asiel-zoekers ( al dan niet terecht) zich niet aanpassen aan de cultuur hier, en een nederlander dit vaak wel kan als zijn of haar besluit genomen is om daadwerkelijk te emigreren naar een ander land.
( dit heeft te maken dat Nederlanders een handelsvolk zijn en zich vrij goed weten aan te passen aan de cultuur waar ze heen gaan, andersom kan dit niet echt gezegt worden vrees ik)

Om 1 voorbeeld te noemen, er zijn enkele "kolonies" in Brazilië waar heel veel nederlanders wonen, maar die passen zich aan aan de daar geldende cultuur. In de VS idem, Nederlanders passen zich aan, Australië idem, en zo kan ik door gaan......

Zijn Nederlanders wederom aan een nieuwe emigratie golf begonnen?

pi_12396285
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 01:00 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het beleid van Bush, maar over het politieke beleid wat al een eeuw lang weerstand van over de hele wereld oproept.

Het land is al zo vaak de aggressor geweest bij zoveel conflicten en oorlogen dat het bijna absurd wordt in mijn ogen.

De VS heeft zich heel lang afzijdig gehouden van wat er op de wereld gebeurde, ze stapten zelfs niet in de volkenbond die ze zelf opgericht hadden. In WOI wou de VS zich ook niet in het conflict mengen, maar dat gebeurde toen de Duitsers een passagiersboot opbliezen.
pi_12396286
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:57 schreef Lovinho het volgende:

[..]

Met betrekking tot dat laatste kan ik me geeltelijk in vinden.
Zaken doen in Brazilië is een ramp omdat je "connecties" nodig hebt.
In de VS zal dit wellicht anders zijn maar daar kan Maarten wel iets over zeggen neem ik aan.

natuur in Nederland is gemaakte natuur. Bossen zijn er niet, ja, van die gecultiveerde bossen waar alle bomen in rijen staan. Dat is fijn.

Nee ongerepte natuur zal je in nederland noiet vinden

Dus mijn vraag wederom, wat beweegt de doorsnee Fokker op Nederland gedag te zeggen?

Die open ruimte om je te kunnen afzonderen is voor mij best wel belangrijk.

Even een ietwat dom voorbeeld erbij halen: vorige week was ik bij mijn ouders op hun zeilboot. We lagen toen een hele middag in een ingat aan de Maas. En mede door de extreme hitte, en inherent daaraan het ontstaan van alg, was er geen kip op het water. In een straal van enkele hectares waren er geen boten om ons heen.

Dat is opzich best zeldzaam in Nederland, ook op de (drukkere) vaarroutes.

Van die afzondering kan ik echt genieten, maar daar heb je in NL helaas weinig gelegenheden tot.

woensdag 13 augustus 2003 @ 01:13:12 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12396406
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:37 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Hold your horses.

Kan het niet zo zijn dat er mensen een andere kijk op Amerika hebben dan jij? Of moeten we eerst een jarenlange huisvestinging hebben gehad alvorens je een mening over iets mag hebben?

Nee, maar een bezoekje aan het land is toch minimaal op zijn plaats. Het valt mij gewoon op dat de grootste Amerika-kotsers er nog nooit zijn geweest.
quote:
En nee, dit zijn niet eens al mijn eigen constateringen maar ook geluiden van anderen die ze oprecht menen. Het heeft niet alleen te maken met de politieke keuzes van het land maar ook over de bevolking zelf. Zeg nou zelf, ervaar jij die nepheid niet?
Natuurlijk ervaar ik wel eens "nepheid". Maar meestal alleen in de vorm van kassameisjes die vrolijk zitten te lachen, en "How are you" vragen terwijl ze het niet echt menen. In het dagelijkse leven is er niets nep aan een Amerikaan..... en zeg nou zelf.... je hebt toch liever een griet met een lach op d'r gezicht dan een chagarijnige blokker griet die zo vreselijk veel (not) van d'r werk houdt? Geef mij dan maar iemand die in ieder geval probeert vriendelijk te zijn

Maar als je eenmaal langer met Amerikanen omgaat is er NIETS neps aan.

quote:
de oppervlakkige keuken waar McDonalds dat als "echt voedsel" wordt ervaren etc etc.
"Echt Voedsel": Frietje Oorlog met een Frikandel Speciaal

Nu weet ik zeker dat je nog nooit hier geweest bent. Er zijn veel verschillende keukens hier, beinvloed door de overvloed aan immigranten die naar de VS zijn gekomen in de laatste 200 jaar. Zo heb je in de zuidelijke staten de "Cajun", en in het zuidwesten kom je de "TexMex" tegen, en zo zijn er ontzettend veel verschillende etensstijlen, en etensculturen. De Verenigde Staten zijn net zo divers als Europa, en (op de dollar en de taal na) zijn de verschillen tussen bijvoorbeeld "Oregon" en "Louisiana" net zo verschillend als tussen "Zweden" en "Griekenland", en dat uit zich ook in de verschillende recepten uit de verschillende staten.

quote:
Het land heeft geen cultuur, nauwelijks geschiedenis
En weer geef je te kennen het land van GEEN KANT te kennen. De cultuurverschillen in de verschillende staten zijn soms enorm, in gebruiken, etenscultuur, omgang, en zeker ook het taalgebruik. Als jij het feit dat ze "dezelfde taal" spreken automatisch vertaald in "dezelfde cultuur" dan heb je duidelijk nog niet veel gereisd in deze wereld.

Zeg tegen een Ier, een Welsh, of een Schot maar eens dat ie dezelfde cultuur heeft als een Engelsman. De Verenigde Staten zijn zo groot, en hebben zoveel verschillende culturen door de immigranten dat je de ene staat nauwelijks met de andere kunt vergelijken.

California bestaat voor 40% uit Mexicaanse immigranten en voor 15% uit Aziatische immigranten, Georgia bestaat voor 80% uit Afro-Americans (zwarten), Massachussets is voornamelijk uit Engelsen en Ieren opgebouwd, in Louisiana wordt nog oud-Frans gesproken. De oude Duitse/Nederlandse hervormden kun je in Wisconsin nog terugvinden, soms zelfs nog levend in de ouderwetse cultuur, ook wel "Amish" genoemd. In Florida heb je een overwegend Cubaanse bevolking en in Montana vindt je voornamelijk blanke immigranten. New York heeft een compleet andere cultuur dan Los Angeles. Chicago is compleet anders dan Atlanta. Al deze groepen hebben enorme verschillen in cultuur, en iemand die zegt dat Amerika "geen cultuur" heeft weet DUIDELIJK geen reet van het land af en laat zich echt alleen informeren door wat er in de media verteld wordt.

En geschiedenis? Ze hebben 300 jaar "Europese" koloniale geschiedenis en 250 jaar "Amerikaanse" geschiedenis..... maar telt de geschiedenis van de Indianen soms niet meer mee? Zullen we dan de Batavieren ook maar even uit het Nederlandse geschiedenisboek schrappen?

Het is mij duidelijk dat jij niet zo veel weet van de Verenigde Staten, haar diverse culturen, en haar rijke geschiedenis.

-
  woensdag 13 augustus 2003 @ 01:13:24 #49
42719 Lovinho
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_12396412
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 01:00 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Het land is al zo vaak de aggressor geweest bij zoveel conflicten en oorlogen dat het bijna absurd wordt in mijn ogen. Ja, en ik wens daar me verre van staande te houden en kies voor een land als Noorwegen of Zweden die bekend staan om hun neutraliteit. Het is soms goed om als machtig land op te treden tegen onrecht, maar wat ze de afgelopen eeuw allemaal hebben gedaan....

Nederland of eigenlijk geen enkel ander land hoeft een paradijs te zijn. Als je maar woont in het land waar je je thuis bij voelt is het goed. Ik geef alleen de voorkeur aan mijn geliefde landen en zeg daarbij dat ik niet in een land als Amerika zou kunnen wonen. Evenals een land in het Midden-Oosten bijv.

Oprecht antwoord.
Ikzelf zou ook voor geen goud meer in de VS willen wonen. Heeft niet te maken met de VS zelf maar omdat ik me in Brazilië meer thuis voel ondanks de straffeloosheid die er is.

De VS heeft hele goede dingen gedaan de laatste 100 jaar, maar tevens ook heel erg veel slechte dingen, maar moeten we dan onze ogen sluiten dat het machtigste land ter wereld zich maar gaat isoleren?
Ik denk dat het dan pas echt een puinzooi gaat worden.
Ik moet hierbij zeggen dat dit me tegen mijn hart stuit, maar het is helaas niet anders dan dat de VS ( die vele goede dingen gedaan heeft in het verleden) nu schoon schip maakt met potentiele vijanden.
Maar goed, dit is politiek gelul en hioer valt wel altijd wat op aan te merken.

Mijn keuze heb ik al, ik ga naar een derde wereld land en help de mensen daar door hun talenkennis wat bij te brengen als zijnde leraar engels *-)

pi_12396475
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:59 schreef gunhead het volgende:

[..]

vergeet niet dat amerika ook een heleboel verschillende culturen kent. natuurlijk zijn de cultuurverschillen in europa iets groter, maar echt veel scheelt het niet.

Dat lijkt me wel erg sterk.

Vergelijk: Een continent duizenden jarenlang in conflict dmv oorlogen, duizenden jaren lang gecultiveerd tot wat het nu is wat in uiting komt tot eigen tradities, gebruiken en bouwstijlen, daar waar grote rijken zijn herezen en gevallen met allen hun eigen impact op de samenleving destijds, 3 grote erg verschillende taaltakken, etc.

of een continent van slechts een paar honderd jaar oud, gesticht door kolonisten en tot een oppervlakkige mengelmouse van culturen is geworden zonder één duidelijk eigen gezicht. Er wordt wel eens gekscherend gezegd dat de cultuur in Amerika ook wel de McDonalds-cultuur heet.
Geen grote diversiteit van bouwstijlen, schilderkunsten, talen, gebruiken en tradities. En voor dat laatste moeten ze weer teruggrijpen naar hun voorouders in de kolonistentijd.

quote:
tjsa, dat soort mensen zijn om je dood te ergeren, maar je hebt ze helaas overal.

natuurlijk praat ik niet alles goed wat de amerikanen doen, een land dat democratisch een figuur als bush tot president verkiest heeft aardig wat mensen die niet heel hard nadenken over hoe de wereld in elkaar zit.

maar in het dagelijks leven zijn amerikanen hele normale mensen.
ik spreek veel met amerikanen, maar dan alleen diegenen die naar europa komen, ik ben zelf nog nooit in de VS geweest. kan zijn dat mijn beeld nog niet helemaal correct is.

Ik denk dat de Amerikanen die wel met enige regelmaat naar andere landen trekken niet helemaal representatief zijn t.o.v. de andere Amerikanen. Dat zijn vaak mensen met die open staan voor iets anders en een bredere kijk hebben op de wereld.

Ik hoop niet dat ik nu overkom alsof ik het land en haar inwoners helemaal waardeloos vind. Tuurlijk heeft het land ook positieve dingen zoals elk land dat wel heeft zoals de mooie natuur daar.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')