quote:Club--------------------------Ned----------------------%
Wat van ver komt is lekker, moet bestuurslid technische zaken Nol Hendriks van Roda JC hebben gedacht. De Limburgse eredivisionist heeft namelijk slechts zes Nederlanders onder contract staan - iets meer dan dan een kwart van de selectie. De ploeg uit Kerkrade wordt overigens op de voet gevolgd door Ajax, want ook de Amsterdammers hebben maar acht Nederlanders in de selectie. Bij ADO Den Haag is een buitenlander daarentegen nog altijd een rariteit. In het Zuiderpark bestaat de eerste selectie voor 96 procent uit Nederlanders.
-edit-
toch jammer dat sommige clubs nog steeds zo veel buitenlanders in hun team hebben die eigenlijk niets toevoegen aan het voetbal (meestal)
-edit 2-
ff schema wat opgeschoond
[Dit bericht is gewijzigd door HeyFreak op 12-08-2003 18:41]
quote:* vosss is al aan het pakken
Den Haag heeft de minste buitenlanders
=edit=
ow geen ovjl, sorry
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:33 schreef vosss het volgende:[..]
* vosss is al aan het pakken
=edit=
ow geen ovjl, sorry
-edit-
Wat trouwens meteen opvalt is dat de gepromoveerde clubs de minste buitenlanders hebben......toeval......nee ik denk het niet.
quote:een discussie aanzwengelen over de grote hoeveelheid overbodige buitenlandse voetballers die in de hce spelen?
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:47 schreef golfer het volgende:
En wat wil je verder met dit topic?
of ben ik nu niet echt origineel
quote:Buitenlanders (buiten de EU) zijn duur. Voor een werkvergunning moeten ze een bepaald salaris ontvangen en dat kunnen ploegen als ADO Den Haag niet betalen. De buitenlanders die ADO wel kan betalen zijn niet de moeite waard dus kan je net zo goed "matige" Nederlandse jongens in dienst nemen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:43 schreef Speed1971 het volgende:
-was al gedaan--edit-
Wat trouwens meteen opvalt is dat de gepromoveerde clubs de minste buitenlanders hebben......toeval......nee ik denk het niet.
quote:nou, rkc doet het de laatste rijd ook niet slecht, maar idd clubs als ajax en feyenoord hebben zo veel buitenlanders, die eigenlijk niet eens echt nodig zijn. Er zijn genoeg spelers in de HCE die zulke spelers kunnen vervangen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:54 schreef snowwie het volgende:
de beste ploegen hebben de meeste buitenlanders zo te zien.
quote:geef eens wat voorbeelden.
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:56 schreef HeyFreak het volgende:[..]
een discussie aanzwengelen over de grote hoeveelheid overbodige buitenlandse voetballers die in de hce spelen?
quote:waarom denk ik toch dat je tal van voorbeelden van Methodmich krijgt?
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:58 schreef snowwie het volgende:[..]
geef eens wat voorbeelden.
ik ken er niet zo veel die overbodig zijn.
de meesten hebben een basisplaats bij hun club.
quote:Maar wie vervangen hen dan bij de kleinere clubs? Zonder buitenlanders daalt het niveau gigantisch. Feyenoord, Ajax en PSV zullen of nog meer de beste spelers trekken en dan wordt het niet meer mogelijk voor andere teams of de kwaliteit wordt verspreid over de clubs en de top van Nederland zal helemaal niet meer meekunnen in Europa.
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:58 schreef HeyFreak het volgende:[..]
nou, rkc doet het de laatste rijd ook niet slecht, maar idd clubs als ajax en feyenoord hebben zo veel buitenlanders, die eigenlijk niet eens echt nodig zijn. Er zijn genoeg spelers in de HCE die zulke spelers kunnen vervangen.
quote:Ik zeg ook niet zonder buitenlanders, maar het mag van mij wel een stuk minder. Wat mij mooi zou lijken is dat een grote groep nederlandse voetballers die in het buitenland spelen terug zouden komen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:02 schreef sampoo het volgende:[..]
Maar wie vervangen hen dan bij de kleinere clubs? Zonder buitenlanders daalt het niveau gigantisch. Feyenoord, Ajax en PSV zullen of nog meer de beste spelers trekken en dan wordt het niet meer mogelijk voor andere teams of de kwaliteit wordt verspreid over de clubs en de top van Nederland zal helemaal niet meer meekunnen in Europa.
Maar die worden nog steeds te goed betaald daar en gaan nog liever in de engelse second division spelen dan in de eredivisie (hoekstra dacht ik)
Over een aantal 'overbodige' buitenlanders in de HCE: Pasanen, Gyan en Leandro om maar slechts 3 te noemen...
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:40 schreef Doc het volgende:
Even de titel iets algemener gemaakt...
Wat een onzin om trouwens te beweren dat buitenlanders overbodig zijn.
Ik noem 1 voorbeeld.......Kezman!
quote:nou,laat ik me dan maar ook van mijn goede kant zien,Maxwell
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:47 schreef Speed1971 het volgende:[..]
quote:ookal ben ik totaal geen liefhebber van Kezman, maar ik doelde op de buitenlandse spelers die eigenlijk niets toevoegen, zoals bijvoorbeeld wamberto. Litmanen bijvoorbeeld vind ik wel een echte aanwinst voor het Nederlandse voetbal.
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:47 schreef Speed1971 het volgende:[..]
quote:Mwah, valt wel mee. Ajax staat hoog in deze ranglijst, maar gaat wrsl. ook wel hoog in de competitie eindigen. En Volendam (en mssn ook Den Haag) gaat laag eindigen en heeft weer heel veel Nederlanders in de selectie. Zodoende kan je concluderen dat Nederlandse voetballers erg matig zijn en dat je als club er beter aan doet veel buitenlanders te contracteren
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:32 schreef HeyFreak het volgende:
toch jammer dat sommige clubs nog steeds zo veel buitenlanders in hun team hebben die eigenlijk niets toevoegen aan het voetbal (meestal)
quote:ze zouden ook kunnen proberen die nederlandse spelers hier te houden. Eerder was het zo dat echte toppers naar het buitenland gingen, maar nu gaat zelfs een gemiddelde voetballer naar de engelse eerste divisie, en komen de nederlandse clubs weer met een een of andere afrikaan of oost-europeaan
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:00 schreef keeper het volgende:[..]
Mwah, valt wel mee. Ajax staat hoog in deze ranglijst, maar gaat wrsl. ook wel hoog in de competitie eindigen. En Volendam (en mssn ook Den Haag) gaat laag eindigen en heeft weer heel veel Nederlanders in de selectie. Zodoende kan je concluderen dat Nederlandse voetballers erg matig zijn en dat je als club er beter aan doet veel buitenlanders te contracteren
.
quote:Naja, ik denk niet dat bijvoorbeeld Ajax graag Van der Vaart verkoopt om er een vage Afrikaan voor terug te halen hoor. Maar het is een feit dat de Nederlandse toppers in Spanje, Italiė en Engeland zowel sportief als financieel beter uit zijn. En als een Engelse promovendus een enorm salaris en dito transfersom wil neerleggen voor een middelmatige speler uit NL, kan je die nooit vasthouden.
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:16 schreef HeyFreak het volgende:
ze zouden ook kunnen proberen die nederlandse spelers hier te houden. Eerder was het zo dat echte toppers naar het buitenland gingen, maar nu gaat zelfs een gemiddelde voetballer naar de engelse eerste divisie, en komen de nederlandse clubs weer met een een of andere afrikaan of oost-europeaan
Maar hetzelfde geldt weer voor Oost-Europese clubs en Afrikaanse clubs, die hun topspelers (en hun middelmaat uiteraard) niet kunnen vasthouden voor clubs uit Nederland. Dus komen die spelers dan naar Nederland. En daar zitten zowel toppers als floppers tussen. Maar dat heb je bij Nederlandse spelers ook. psv haalt Jelle ten Rouwelaar bijvoorbeeld, maar die is voorlopig ook nog mislukt daar. En zo zijn er meer voorbeelden (Ruud Kras bij Ajax, Jan de Visser bij feyenoord etc.). Maar ik heb het idee dat buitenlanders altijd wat minder krediet hebben bij de supporters dan Nederlanders.
quote:Tsja, het bosmanverhaal. Nog minder geld voor Nederlandse clubs cq minder ruimte voor inkomsten voor spelers en daarbij ook het feit dat je na je contract makkelijk naar het buitenland kan daar waar je vroeger een club nodig had die nog bereid was om een paar miljoen neer te tellen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:16 schreef HeyFreak het volgende:[..]
ze zouden ook kunnen proberen die nederlandse spelers hier te houden. Eerder was het zo dat echte toppers naar het buitenland gingen, maar nu gaat zelfs een gemiddelde voetballer naar de engelse eerste divisie, en komen de nederlandse clubs weer met een een of andere afrikaan of oost-europeaan
Wij hebben daarom dus ook veel Belgen in onze selectie...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |