Op welk niveau precies?quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:46 schreef Pumatje het volgende:
.
Regime dat haar bevolking onderdrukte, op welk niveau, vrijheid van meningsuiting, pers e.d? Dat was die tijd, dat gebeurde overal en dit was op een bepaald niveau precies hetzelfde in de VS en het andere stuk van het westen.
Ik kan me anders genoeg uitgesproken critici van het Amerikaans beleid herinneren die niet uit de weg geruimd zijn en tot op de dag van vandaag in leven zijn. In lang niet alle gevallen werd dit uitgevoerd.quote:Amerika had tot laat in de 20e eeuw rassenscheidingen, je mocht niet een te uitgesproken mening hebben over alles anders had jij de CIA/FBI op je dak en die zorgden dat je uit de weg werd geruimd
Sterker nog, de FBI heeft er erg veel voor gedaan dat de moorden op de tegenstanders van de segregatie werden opgelost.quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan me anders genoeg uitgesproken critici van het Amerikaans beleid herinneren die niet uit de weg geruimd zijn en tot op de dag van vandaag in leven zijn. In lang niet alle gevallen werd dit uitgevoerd.
idd, dat somt het wel zo een beetje op...quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:21 schreef HarigeKerel het volgende:
Michael Moore en Susan Sarandon leven nog.
Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn dood.![]()
je mag blij zijn als je daar een carriergroep voor op zee krijgt...quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:23 schreef alsem het volgende:
in het engels; 1 bilion is 1 miljard in het nederlands, dus 18.000.000.000 dollar..
quote:Op zondag 3 april 2005 05:00 schreef Riverpoet31 het volgende:
.....Als er een paar wijze heren en dames hadden opgestaan in Amerika en de USSR en de mensen laten inzien dat Oorlog voeren niets meer of minder is dan kleine ventjes die elkaar blokken afpakken, en ......
Als het geld dat aan de Koude oorlog was besteed gebruikt was om arme landen in afrika en azie te steunen, als dit geld gebruikt was om olie en gas te vervangen door duurzame energiebronnen, als dit geld gebruikt was om middels diplomatie(ke) en commerciele dwang bepaalde landen er toe te brengen om zich aan mensenrechten te houden.......dit alles zoals BESCHAAFDE mensen zouden moeten doen (geen holbewoners die allemaal hun eigen pleintje verdedigen....)
Dan hadden we nu misschien een betere, mooiere, gelukkerige wereld gehad
Maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn dan weer niet door communisten afgemaakt, tenzij jij iets weet wat anderen onbekend is,quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:21 schreef HarigeKerel het volgende:
Michael Moore en Susan Sarandon leven nog.
Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn dood.![]()
Nee, het is echt biljoen. Dus dat is in het Engels trillion als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:23 schreef alsem het volgende:
in het engels; 1 bilion is 1 miljard in het nederlands, dus 18.000.000.000 dollar..
en dan miskend genie bij je avatar zettenquote:Op woensdag 6 april 2005 06:36 schreef Kogando het volgende:
Haha, hoe kan je zoiets nou uitrekenen? Beetje Michael Moore achtige uitspraken als j't mij vraagt.
Lekker overal Amerika de schuld van geven. Amerikanen zijn gewoon goeie ondernemers en Russen zijn een stelletje prutsers, punt.
gewoon de (verhoogde) defensie budgetten bij elkaar optellenquote:Op woensdag 6 april 2005 06:36 schreef Kogando het volgende:
Haha, hoe kan je zoiets nou uitrekenen? Beetje Michael Moore achtige uitspraken als j't mij vraagt.
Lekker overal Amerika de schuld van geven. Amerikanen zijn gewoon goeie ondernemers en Russen zijn een stelletje prutsers, punt.
Amerika geeft hede ten dagen 370 miljard dollar per jaar uit aan defensie. Je hebt op dit tempo dus meer dan 48 jaar nodig om op 18 biljoen dollar te komen. Daarbij komt dat je natuurlijk niet alle uitgaven mag meerekenen omdat je sowieso geld aan defensie uitgeeft. En daarbij kom je dan al in de problemen, want hoe weet je dan wat extra is? En als je dat al weet.. laat het 150 miljard per jaar zijn, dan kom je nog niet op 18.000 miljard, ofwel 18 biljoen.quote:Op donderdag 7 april 2005 18:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
gewoon de (verhoogde) defensie budgetten bij elkaar optellen![]()
ik zeg toch ook verhoogde verder is het niet de vs maar ook de rest van de navo het oostblok china NK vietnam feitelijk elk land heeft wel extra defensiegeld nodig gehad in de koude oorlogquote:Op donderdag 7 april 2005 19:58 schreef Kogando het volgende:
[..]
Amerika geeft hede ten dagen 370 miljard dollar per jaar uit aan defensie. Je hebt op dit tempo dus meer dan 48 jaar nodig om op 18 biljoen dollar te komen. Daarbij komt dat je natuurlijk niet alle uitgaven mag meerekenen omdat je sowieso geld aan defensie uitgeeft. En daarbij kom je dan al in de problemen, want hoe weet je dan wat extra is? En als je dat al weet.. laat het 150 miljard per jaar zijn, dan kom je nog niet op 18.000 miljard, ofwel 18 biljoen.
Het blijft dus speculeren.
Verder leveren de investeringen in defensie ook weer geld op omdat je nieuwe wapens kunt verkopen of uitvindingen voor de consument kunt toepassen.
lees anders effe de openingspost door..quote:Op donderdag 7 april 2005 20:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik zeg toch ook verhoogde verder is het niet de vs maar ook de rest van de navo het oostblok china NK vietnam feitelijk elk land heeft wel extra defensiegeld nodig gehad in de koude oorlog
Bedankt voor je waardevolle bijdrage aan dit topic.quote:Op donderdag 7 april 2005 21:56 schreef Riverpoet31 het volgende:
miskend genie? ochtendprofeet?
Welcome to the real world. Al zo lang als de wereld bestaat hebben groepen het met elkaar aan de stok. Alleen nog nooit op zo grote schaal als tussen 1945 en 1991quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:32 schreef Riverpoet31 het volgende:
Het feit is uiteindelijk dat grootmachten zich competitief, vijandig ten opzichte van elkaar gedragen......Maar is dat niets iets voor 5-jarige jongetjes (die het uiteindelijk ook niet menen?)
Willen we uiteindelijk niet allemaal dat dit domme toneelspel voorbijgaat?
Jij dan met je waardevolle bijdragen, pffffquote:Op vrijdag 8 april 2005 06:56 schreef Kogando het volgende:
[..]
Bedankt voor je waardevolle bijdrage aan dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |