abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12358416
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:47 schreef Gil-galad het volgende:
Nee, dat is alleen discriminatie als dat ook ongeoorloofd is.

Trouwens, volgens je eigen website (democrates.net) is de uitspraak 'eigen volk eerst' racistisch, omdat
.

ik had het over discrminatie, niet racisme

dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

als ik graag m'n rijbewijs wil halen, maar ik zou nog minderjarig zijn, wordt ik achtergesteld op basis van bepaalde kenmerken (leeftijd)

snap je het nu?

discrminatie is iets wat constant gebeurd en wat volkomen logisch is, pas bij de extreme gevallen wordt het een probleem

[url=http://www.de-werkelijkheid.nl/n021.htm][b]Interview met Peter Siebelt, schrijver van Eco Nostra, over extreem-links in Nederland[/b][/url]
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:51:12 #202
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358426
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:49 schreef HeyFreak het volgende:
volgens mij begrijp je het begrip assimilatie niet helemaal...
Volgens mij wel. Waarom zou je geen mooie halfbloedjes, lekker eten, een bredere horizon, mooie meubels en vriendelijke en hardwerkende schoonmakers krijgen als de immigranten zouden assimileren?
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12358463
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:46 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Je moet eens ophouden met het verheerlijken van het verleden.

Wat een onzin. Ik heb helemaal nooit beweert dat het hier vroeger een paradijs was. Maar jij wil dat als argument gaan gebruiken om allerlei gore troep die door de multikul over ons heen wordt gegooid goed te praten. Je kan toch niet ontkennen dat door de huidige multikul (dus de manier waarop immigratie plaatsvindt en niet de allochtonen zelf) Nederland zeer achteruit is gegaan en er absoluut niet beter van is geworden.

Ik kijk liever na hoe het hier nu geweest zou kunnen zijn dan naar het verleden als maatstaaf voor hoe de zaken hier nu gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 11-08-2003 15:53]

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12358482
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:50 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

als ik graag m'n rijbewijs wil halen, maar ik zou nog minderjarig zijn, wordt ik achtergesteld op basis van bepaalde kenmerken (leeftijd)

snap je het nu?

discrminatie is iets wat constant gebeurd en wat volkomen logisch is, pas bij de extreme gevallen wordt het een probleem

Er staat "ongeoorloofd onderscheid". In het geval van een 13-jarige die een autorijbewijs wil halen, vind ik het prima geoorloofd dat diegene dat wordt geweigerd.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:53:11 #205
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358484
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:50 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
ik had het over discrminatie, niet racisme
Racisme is een vorm van discriminatie.
quote:
Ja, en daar is een reden voor. De onveiligheid in het verkeer zou extreem toenemen, als mensen onder de 18 ook auto's mochten besturen. Er is echter geen enkele reden om een bepaalde groep van Nederlandse staatsburgers op grond van hun afkomst achter te stellen.
quote:
Nee.

Discriminatie is verwerpelijk, en moet voorkomen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 11-08-2003 15:53]

pi_12358493
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:49 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

volgens mij begrijp je het begrip assimilatie niet helemaal...

Wat betekent dat dan? Dat je huid verbleekt
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12358494
In de cp'86 tijd heeft de rechter bepaald dat de leuzen eigen volk eerst en nederland voor nederlanders strafbaar zijn. Heel erg belachelijk, want liefde voor je eigen volk is dus strafbaar en dat is nergens ter wereld zo dan in een paar blanke europese landen
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:54:22 #208
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358524
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:53 schreef pro_jeex het volgende:
In de cp'86 tijd heeft de rechter bepaald dat de leuzen eigen volk eerst en nederland voor nederlanders strafbaar zijn. Heel erg belachelijk, want liefde voor je eigen volk is dus strafbaar
Nee, liefde voor je eigen volk is niet strafbaar, discriminatie is strafbaar.

Eigen volk eerst en Nederland voor Nederlanders zijn discriminerende leuzen, omdat bepaalde groepen worden uitgesloten.

pi_12358554
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:54 schreef Gil-galad het volgende:

Eigen volk eerst en Nederland voor Nederlanders zijn discriminerende leuzen, omdat bepaalde groepen worden uitgesloten.

Uitgesloten? Nee hoor.
Ligt eraan wat je als 'Nederlanders' beschouwt. .
pi_12358568
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:51 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Waarom zou je geen mooie halfbloedjes, lekker eten, een bredere horizon, mooie meubels en vriendelijke en hardwerkende schoonmakers krijgen als de immigranten zouden assimileren?

oke, dan snap ik het niet helemaal

maar als je gaat assimileren dan verwatert het Nederlandse alsnog.

ik zie het verschil dan niet tussen assimileren van die mensen met en integreren met behoud van eigen cultuur. Dat eigen cultuur verwaterd ook heus wel naar mate ze hier langer blijven. De 1 generatie houdt zich meer vast aan hun eigen land dan de opvolgende generaties die in Nederland zijn geboren.

pi_12358585
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:52 schreef Tikorev het volgende:

Ik kijk liever na hoe het hier nu geweest zou kunnen zijn dan naar het verleden als maatstaaf voor hoe de zaken hier nu gaan.

Is een nutteloze zaak want het had niet anders kunnen zijn. Is de klassieke fout die conservatieven standaard maken. Denken dat je de positieve elementen uit het verleden kan nemen en de positieve elementen van het heden. Zo kunnen we allemaal een ideale samenleving maken.

Feit is dat als je het verleden terug wilt halen je de negatieven elementen erbij krijgt en de positieve elementen van vandaag zullen verdwijnen. Voorbeeld is criminaliteit. Criminaliteit wordt voor een groot deel veroorzaakt door de individualisering. Die is weer het gevolg van de toegenomen welvaart en de daarmee gepaard gaande ontkerkeling. Als je dus terug wilt moet je ook je welvaart inleveren. Daar ga je al met je ideale samenleving.

maandag 11 augustus 2003 @ 15:58:35 #212
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358638
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:55 schreef DennisMoore het volgende:
Uitgesloten? Nee hoor.
Ligt eraan wat je als 'Nederlanders' beschouwt. .
Op zich heb je gelijk, maar ik denk dat het wel duidelijk was wat fascistische partijen als CP'86 hiermee bedoelen .
pi_12358674
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:54 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Wie sluit je uit als je zegt voorrang voor nederlanders?? Je slelt dan prioriteiten.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12358697
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:58 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk, maar ik denk dat het wel duidelijk was wat fascistische partijen als CP'86 hiermee bedoelen .

Nederlanders
  maandag 11 augustus 2003 @ 16:00:53 #215
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358716
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:59 schreef pro_jeex het volgende:
Wie sluit je uit als je zegt voorrang voor nederlanders?? Je slelt dan prioriteiten.
Nee, dan discrimineer je. Als je met Nederlanders alleen autochtone Nederlanders bedoelt, stel je een andere groep (autochtone Nederlanders) achter.
  maandag 11 augustus 2003 @ 16:01:21 #216
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358728
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 16:00 schreef pro_jeex het volgende:
Nederlanders
Allochtonen zijn volgens de wet ook Nederlanders.
pi_12358730
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:58 schreef Gil-galad het volgende:

Omdat dus nationalistische partijen weer in de racistische hoek worden neergezet... Waar ze ook racistische elementen zullen aantrekken.

Of 'fascistisch'... wat jij wil joh.

pi_12358749
quote:
Nederlanders
Als een groepje blanke mannen met vaak kaalgeschoren hoofden, bomberjacks en kisten dit soort dingen roept, dan heb ik wel een idee wat ze bedoelen met eigen volk en Nederlanders
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 11 augustus 2003 @ 16:02:53 #219
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358763
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 16:01 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat dus nationalistische partijen weer in de racistische hoek worden neergezet... Waar ze ook racistische elementen zullen aantrekken.

Zelfs X-Ray vindt CP'86 fascistisch .
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 00:33 schreef X-Ray het volgende:
Maar goed, als CP86 nu zegt niet meer fascistisch te zijn, dan geloof je het zeker ook he? .
pi_12358764
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:56 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Is een nutteloze zaak want het had niet anders kunnen zijn. Is de klassieke fout die conservatieven standaard maken. Denken dat je de positieve elementen uit het verleden kan nemen en de positieve elementen van het heden. Zo kunnen we allemaal een ideale samenleving maken.

Nogmaals, dat heeft weinig met het verleden te maken. Als je bijvoorbeeld weet hoe onevenredig groot de criminaliteit bij allochtonen is kun je toch uitrekenen hoe het er ongeveer uit zou zien als ze zouden stoppen met het linkse immigratiebeleid en zich zouden gaan concentreren op assimilatie.

Als je weet hoe groot de blanke vlucht is uit de Randstad met alle negatieve gevolgen van dien ken je toch beredeneren wat er gebeurt als je het beleid zo veranderd dat Nederlanders zich daar weer thuis gaan voelen?

pi_12358766
quote:

[..]

Nederlanders

Nederlanders is iedereen die hier woont en een nederlands paspoort heeft.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_12358770
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 16:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ze worden er niet neergezet ze horen er thuis. De leus eigen volk eerst en vol is vol deugen niet vanwege de motieven die achter deze leuzen schuil gaan. En iedereen met een klein beetje verstand weet welke motieven dat zijn.
pi_12358778
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 16:00 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Nee, dan discrimineer je. Als je met Nederlanders alleen autochtone Nederlanders bedoelt, stel je een andere groep (autochtone Nederlanders) achter.

Ja, maar je zei net uitsluiten.
pi_12358809
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 16:03 schreef dazzle123 het volgende:

Ze worden er niet neergezet ze horen er thuis. De leus eigen volk eerst en vol is vol deugen niet vanwege de motieven die achter deze leuzen schuil gaan. En iedereen met een klein beetje verstand weet welke motieven dat zijn.

En wat voor motieven zijn dat dan? Wat zijn de motieven van de NNP?
pi_12358820
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 16:03 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nederlanders is iedereen die hier woont en een nederlands paspoort heeft.

Oke, zeg ik het anders autochtone Nederlanders
Belachelijk dat je dat er bij moet zeggen om een Nederlander aan te duiden. Een Marokkaan is toch een Marokkaan, een Turk toch een Turk,

maar bij een Nederlander, moet je autochtone Nederlander zeggen, weer zo'n verzinsel van politiek overcorrect Nederland.

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 11-08-2003 16:05]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')