abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:40:49 #176
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358110
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:37 schreef HeyFreak het volgende:
maar wat maakt het dan uit? Dat is puur persoonlijk. In Turkije is kerk en staat gescheiden, dus in dat opzicht gelijkwaardig aan nederland.
Het LAND wel ja, de inwoners helaas (nog) niet. Of wil jij beweren dat de gemiddelde Turk even modern denkt over zaken als vrouwenrechten, homoseksualiteit, scheiding tussen kerk en staat als de gemiddelde Nederlander?

[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 11-08-2003 15:41]

Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12358116
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, vroeger, toen kon Nederland zich prima redden, zoals bijvoorbeeld na WOII, in de jaren '50, toen hadden we he-le-maaaal geen Marschall-plan nodig .

Nee inderdaad. En mijn Opa en Oma hadden 5 kinderen (wat nog weinig was voor die tijd) en woonden met 7 mensen in een 2 kamer woning. Het was inderdaad veel beter vroeger
pi_12358117
voor de discriminatie/racisme blaters

http://www.democrates.net/multikul/racisme.shtml

[url=http://www.de-werkelijkheid.nl/n021.htm][b]Interview met Peter Siebelt, schrijver van Eco Nostra, over extreem-links in Nederland[/b][/url]
pi_12358136
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:38 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

En laat me raden, vroeger was het natuurlijk allemaal veeeeel beter.

Niet dan? Of ga jij nu beweren dat criminaliteit, voodoopraktijken, moslimfundamentalisten, uithuwelijken, burga's, verpauperde wijken, slecht Nederlands sprekende landgenoten een hele verbetering zijn?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12358140
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:40 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Het LAND wel ja, de inwoners helaas (nog) niet. Of wil jij beweren dat de gemiddelde Turk even modern denkt over zaken als vrouwenrechten, homoseksualiteit, scheiding tussen kerk en staat als de gemiddelde Nederlander?

Nederlanders dachten 40 jaar geleden ook heel anders over dit soort zaken. Dus wat niet is kan nog komen.
pi_12358144
Die eerste regel:
quote:
"Het rijke Nederland wat na de tweede wereldoorlog is opgebouwd door onze grootouders ..."
Wat me dan weer tegenvalt van die Jungs van de NNJ, is dat ze niet gelijk even de oorzaak vermelden waarom Nederland weer opgebouwd moest worden na de tweede wereldoorlog. Overtuigde nationalisten als ze zijn, zou je toch verwachten dat ze de historie van hun eigen geliefde ideologie een beetje kennen. En dan vooral waarom het niet werkt en waartoe het kan leiden. Ergo: het zijn gewoon kneuzen met een selectief geheugen.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_12358147
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:38 schreef Henk_van_Dorp het volgende:

[..]

en aparte mannen-vrouwen toilets is discriminatie op basis van geslacht? en mogen autorijden is discriminatie op basis van leeftijd? en mogen deelnemen aan inburgeringscursussen is discriminatie op basis van afkomst?

1) Nee, want mannen en vrouwen krijgen wel alletwee de mogelijkheid te toiletteren.

2) Dat gaat om het verschil tussen kinderen en volwassenen.

3) Nee, inburgeringscursussen worden gegeven voor mensen die het nodig hebben. Hoe kun je leren inburgeren als je al deel uitmaakt van die maatschappij?

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_12358184
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:40 schreef Henk_van_Dorp het volgende:

Ja die racist daar moet je echt mee aankomen. Die gozer die ken ik wel. Ik heb jarenlang in nl.politiek gepost. En als er een loser op deze wereld rond loopt dan is het wel onze democrates.
pi_12358185
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:38 schreef Henk_van_Dorp het volgende:

[..]

en aparte mannen-vrouwen toilets is discriminatie op basis van geslacht?

Nee hoor, er zijn ook bedrijven met 'unisex' toiletten. Het heeft meer te maken met privacy denk ik. En een vrouw hoort denk ik ook liever niet het gepruttel van een man als hij op de plee zit.
quote:
en mogen autorijden is discriminatie op basis van leeftijd?
nee, dat heeft met volwassenheid te maken. Jongere automobilisten (en dan voornamelijk jongens) hebben de neiging tot stoerdoenerij en zo krijg je ongelukken.
quote:
en mogen deelnemen aan inburgeringscursussen is discriminatie op basis van afkomst?
jij mag van mij ook wel net zo goed meedoen hoor, alleen heb je het waarschijnlijk niet nodig.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:43:28 #185
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358201
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:40 schreef Henk_van_Dorp het volgende:

Van racisme is sprake indien men mensen of bevolkingsgroepen minderwaardig vindt ten opzichte van de "eigen" mensen en op grond daarvan discrimineert.

Juist, eigen volk eerst dus .

pi_12358212
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Niet dan? Of ga jij nu beweren dat criminaliteit, voodoopraktijken, moslimfundamentalisten, uithuwelijken, burga's, verpauperde wijken, slecht Nederlands sprekende landgenoten een hele verbetering zijn?

Nee, maar mooie halfbloedjes, lekker eten, een bredere horizon, mooie meubels en vriendelijke en hardwerkende schoonmakers zijn dat wel.
pi_12358216
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:42 schreef Ripley het volgende:
1) Nee, want mannen en vrouwen krijgen wel alletwee de mogelijkheid te toiletteren.

2) Dat gaat om het verschil tussen kinderen en volwassenen.

3) Nee, inburgeringscursussen worden gegeven voor mensen die het nodig hebben. Hoe kun je leren inburgeren als je al deel uitmaakt van die maatschappij?

doet er niet toe, ze worden anders behandeld op basis van geslacht, leeftijd, afkomst, etc, en officieel is dat discriminatie
[url=http://www.de-werkelijkheid.nl/n021.htm][b]Interview met Peter Siebelt, schrijver van Eco Nostra, over extreem-links in Nederland[/b][/url]
pi_12358245
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:42 schreef Ripley het volgende:

[..]

De een wel in gore stinkende bakken en de ander in mooie schone volwaardige WCC

Maar wat dacht je dan van toegelaten asielzoekers die extra punten krijgen zodat ze sneller een huis kunnen krijgen?

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12358290
quote:

[..]

Daarom zeg ik ook tegen je verdiep je eens in de geschiedenis van Nederland. In de jaren 50 was iedereen hier nog streng gelovig en ging iedereen nog keurig iedere zondag naar de kerk. In de jaren 50 was het absoluut not done om homo seksueel te zijn. In de jaren 50 leefde je met een gezin met 5 kinderen op 3 hoog achter in een 2 kamer woning. In de jaren 50 hadden mensen amper te vreten en mocht je als je ziek werd en het ziekenhuis in moest blij zijn als je er uberhaupt levend uit kwam. In de jaren 50 had 80% van de mensen een slecht huwlijk en mochten ze niet scheiden dus waren ze tot hun dood ongelukkig.

Je moet eens ophouden met het verheerlijken van het verleden.

pi_12358295
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:43 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, maar mooie halfbloedjes, lekker eten, een bredere horizon, mooie meubels en vriendelijke en hardwerkende schoonmakers zijn dat wel.

Die krijg je ook wel als immigranten assimileren i.p.v. integreren met behoud van eigen cultuur
pi_12358305
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:40 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, maar turkije heeft ook een heel andere geschiedenis dan Nederland. Daar is de scheiding tussen kerk en staat en de modernisering amper 80 jaar geleden ontstaan. Een manier van leven van meer dan 1000 jaar kun je niet zomaar wegpoetsen.

Maar het wordt beter. Ik zat een keer bij mijn vader tv te kijken (hij is dus turk) en daar was ook gewoon een zangeres op tv die dus eerst een zanger was, en vrouwen in bikini bij de vleet.

Het zijn meestal de oudere mensen die er problemen mee hebben, maar op de veluwe heb je ook wel van dat conservatieve volk.

maandag 11 augustus 2003 @ 15:47:26 #192
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358310
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:44 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
doet er niet toe, ze worden anders behandeld op basis van geslacht, leeftijd, afkomst, etc, en officieel is dat discriminatie
Nee, dat is alleen discriminatie als dat ook ongeoorloofd is.

Trouwens, volgens je eigen website (democrates.net) is de uitspraak 'eigen volk eerst' racistisch, omdat

quote:
Van racisme sprake is indien men mensen of bevolkingsgroepen minderwaardig vindt ten opzichte van de "eigen" mensen en op grond daarvan discrimineert.
.
pi_12358318
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:45 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar wat dacht je dan van toegelaten asielzoekers die extra punten krijgen zodat ze sneller een huis kunnen krijgen?

Lijkt me logisch. Iemand die geen huis heeft krijgt voorrang op iemand die wel een huis heeft. Overigens hoeven ze niet al te blij te zijn met die woningen want over het algemeen eindigen ze in een achterbuurt in een te kleine wonig die nodig gerenoveerd moet worden.
pi_12358329
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:31 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Hoewel ik de wet Samen niet wil goedpraten, vraag ik je het volgende: zegt het woord evenwichtig je iets? Nederlanders worden niet benadeeld omdat ze worden gezien als minderwaardig, maar omdat allochtonen veel moeilijker aan werk kunnen komen. Discriminatie is echter altijd verkeerd.

Nog een vraag: vrouwen worden op de arbeidsmarkt ook bevoordeeld t.o.v. mannen. Dat betekent toch niet dat mannen worden behandeld als tweederangsburgers?

Nou Gil je zou moeten weten wat ik denk over vrouwen en werken
Ik vind gewoon dat allochtonehn blij mogen zijn dat ze uberhaupt werk krijgen, als ik in hun land ga wonen, asiel aanvraag etc denk je dan dat ik daar een uitkering krijg of dat ze mij voorrang geven op werk tov hun eigen bevolking??. Ik vind dat je best meer voor de belangen van je eigen burgers mag opkomen ipv ze juist achter te stellen op allochtonen, dat vind ik te ver gaan!

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 11-08-2003 15:50]

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12358331
quote:

[..]

Niet dan? Of ga jij nu beweren dat criminaliteit

Vroeger kwam er inderdaad geen criminaliteit voor
quote:
voodoopraktijken
Inquisitie
quote:
moslimfundamentalisten
christenfundamentalisten (beeldenstorm, anti-semitisme)
quote:
uithuwelijken
familie-huwelijken in boerendorpjes (het kwam voor, zeur niet om een bron)
quote:
burga's
klederdracht?
quote:
verpauperde wijken
Woningwet is begin 20e eeuw ingevoerd om misstanden arbeiderswoningen tegen te gaan
quote:
slecht Nederlands sprekende landgenoten
Bepaalde autochtonen versta ik ook niet als ze dialect praten.
quote:
een hele verbetering zijn?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:48:29 #196
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358343
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:47 schreef HeyFreak het volgende:
Waarschijnlijk niet, maar turkije heeft ook een heel andere geschiedenis dan Nederland. Daar is de scheiding tussen kerk en staat en de modernisering amper 80 jaar geleden ontstaan. Een manier van leven van meer dan 1000 jaar kun je niet zomaar wegpoetsen.

Maar het wordt beter. Ik zat een keer bij mijn vader tv te kijken (hij is dus turk) en daar was ook gewoon een zangeres op tv die dus eerst een zanger was, en vrouwen in bikini bij de vleet.

Het zijn meestal de oudere mensen die er problemen mee hebben, maar op de veluwe heb je ook wel van dat conservatieve volk.

Ik hoop dat je gelijk hebt.
pi_12358344
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:45 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wij moeten zitten, jullie niet

Tja, zij hebben geen andere plek om naar toe te gaan behalve een soort strafkamp. Ik heb lang moeten wachten op mijn woning, maar ik had wel nog mijn plekje bij mijn vader en moeder. Autochtonen die in een dergelijke situatie zitten kunnen toch ook meer punten krijgen dmv een urgentieverklaring?

pi_12358367
-edit- foutje

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 11-08-2003 15:49]

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12358371
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die krijg je ook wel als immigranten assimileren i.p.v. integreren met behoud van eigen cultuur

volgens mij begrijp je het begrip assimilatie niet helemaal...
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:50:07 #200
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12358402
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:48 schreef pro_jeex het volgende:
Nou Gil je zou moeten weten wat ik denk over vrouwen en werken
Ik vind gewoon dat allochtonen blij mogen zijn dat ze überhaupt werk krijgen,
Ja, net zoals autochtonen blij moeten zijn dat ze werk krijgen. Gelijke behandeling he?
quote:
Ik vind dat je best meer voor de belangen van je eigen burgers mag opkomen ipv ze juist achter te stellen op allochtonen, dat vind ik te ver gaan!
Dat vind ik ook te ver gaan, want dat is discriminerend (en dus verkeerd). Echter, dat is nog geen reden om allochtonen achter te stellen. Geen enkele bevolkingsgroep moet achtergesteld worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')