abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12357202
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel. Maar in de praktijk is dat te abstract.

Een groepsgevoel (mits niet doorgeschoten) is heel goed.
Waar je je bij thuis voelt, zorg je voor. Waar je trots op bent, ben je zuinig op.

In feite zou nationalisme slogans ondersteunen als "De maatschappij ben jij" en "Houd Nederland schoon".

.

Een positief nationalisme ben ik ook niet tegen. Het is alleen jammer dat er eerder wordt gezocht naar negatieve dingen in andere culturen dan naar de positieve in de eigen cultuur, onder de noemer nationalisme.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_12357240
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:51 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Waarom maak je je niet druk om de veramerikanisering van Nederland?

Ach, Amerika is weer gevormd onder invloed van de Europese en dus ook de Nederlandse cultuur. Dat wij nu weer worden beïnvloed door dat stukje Westerse cultuur zie ik niet echt als een probleem.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12357257
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:07 schreef Ripley het volgende:

Een positief nationalisme ben ik ook niet tegen. Het is alleen jammer dat er eerder wordt gezocht naar negatieve dingen in andere culturen dan naar de positieve in de eigen cultuur, onder de noemer nationalisme.

Klopt. En daarom zou nationalisme eigenlijk weer 'salonfähig' moeten worden, en niet meteen in de racistische hoek worden neergezet, waar het al snel zal worden tot 'vreemdelingenhaat', en allerlei neonazi-gajes aantrekt.
pi_12357297
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:03 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Nee.
De islamitische cultuur is gewelddadiger, agressiever dan de christelijke cultuur. Ook vijftig jaar geleden werd er in kerken niet gezegd dat ongelovigen lager zijn dan honden en varkens, en dat homoseksuelen een besmettelijke ziekte hebben.

Ik heb trouwens een hekel aan alle geloven.

Beetje generaliserend. De ene moskee is de andere niet. Er zijn ook genoeg moskees die zich gewoon netjes gedragen, en trouwens, dat je de christelijke cultuur minder aggressief noemt...

Kijk es naar de VS, waar genoeg aggressie en geweld is en racisme, of hier in NL waar een gast in elkaar wordt geslagen omdat hij niet opschiet in het verkeer oid.

En trouwens, het is in het christelijke europa nog maar 60 jaar geleden hoor dat er miljoenen slachtoffers werden gemaakt en waar veel nederlanders de vriendelijke joden verraadden voor de Duitsers, die dus zelf zeiden dat Joden het laagste van het laagste waren (dus net iets meer dan 50 jaar geleden)

Ik ben zelf ook niet dol op het geloof, in mijn ogen komt er meer ellende van dan goede dingen...

pi_12357298
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het cultuur-relativisme is hier wat doorgeslagen.

Er mag wel weer wat meer groepsgevoel zijn, "Wij Nederlanders", en wat minder individualisme.
Meer nationale trots, en niet alleen met voetbal.

Ik vind dat allemaal wel meevallen. Er is alleen veel discussie over wat onze cultuur nou is. Voor christenen is dat de christelijke cultuur. Voor liberalen /sociaal democraten zijn het zaken als vrijheid/democratie etc. Het is maar net wat je uit wilt dragen.

En dat is eigenlijk ook het dubbele. Veel christenen en andere conservatieven die steeds weer terug verwijzen naar de jaren 50 of nog verder terug die bestrijden eigenlijk helemaal niet de islamitsiche cultuur. Ze zijn eigenlijk tegen de amerikaanse cultuur van vrijheid en welvaart. Veel punten die je terug ziet bij extreem rechtse partijen of conservatieve partijen als het CDA/Christen Unie/SGP die zal je ook terug zien bij een partij als de AEL. En ook punten die gangbaar zijn in islamitische landen. Het leuke is dus dat de twee partijen die elkaar het felst bestrijden het meest op elkaar lijken. Als je de VVD of de PVDA met de AEL gaat vergelijken dan staan de ideeen haaks op elkaar. Vergelijk je de AEL met de SGP dan denk ik dat je veel meer overeenkomsten zal zien.

Het is dus ook geen discussie tussen nationalistisch of niet nationalistisch en is een discussie tussen progressief en conservatief. Waarbij conservatieven steeds terug verwijzen naar het verleden toen alles nog goed was. Moslimfundamentalisten doen in weze hetzelfde.

pi_12357320
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:06 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Ik weet wel dat christenen ook niet vies zijn van het discrimineren van homoseksuelen, maar bij mijn weten is er in een christelijke kerk nog nooit gezegd dat homoseksuelen een besmettelijke ziekte hebben.

Ehm, de paus is anders niet bepaald dol op homosexuelen hoor, en pedofilie werd ook verzwegen door het vaticaan.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:13:16 #132
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12357354
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:10 schreef HeyFreak het volgende:
Beetje generaliserend. De ene moskee is de andere niet. Er zijn ook genoeg moskees die zich gewoon netjes gedragen, en trouwens, dat je de christelijke cultuur minder aggressief noemt...

Kijk es naar de VS, waar genoeg aggressie en geweld is en racisme, of hier in NL waar een gast in elkaar wordt geslagen omdat hij niet opschiet in het verkeer oid.

En trouwens, het is in het christelijke europa nog maar 60 jaar geleden hoor dat er miljoenen slachtoffers werden gemaakt en waar veel nederlanders de vriendelijke joden verraadden voor de Duitsers, die dus zelf zeiden dat Joden het laagste van het laagste waren (dus net iets meer dan 50 jaar geleden)

Ik ben zelf ook niet dol op het geloof, in mijn ogen komt er meer ellende van dan goede dingen...

Helemaal mee eens.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12357371
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:13 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

toch nog iets
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:13:53 #134
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12357373
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:11 schreef HeyFreak het volgende:
Ehm, de paus is anders niet bepaald dol op homosexuelen hoor, en pedofilie werd ook verzwegen door het vaticaan.
Dat beweer ik ook niet. Daarom zeg ik ook:
quote:
Ik weet wel dat christenen ook niet vies zijn van het discrimineren van homoseksuelen
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:15:17 #135
136 V.
Like tears in rain...
pi_12357404
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Klopt. En daarom zou nationalisme eigenlijk weer 'salonfähig' moeten worden, en niet meteen in de racistische hoek worden neergezet, waar het al snel zal worden tot 'vreemdelingenhaat', en allerlei neonazi-gajes aantrekt.

Het wordt niet in die racistische hoek neergezet, 'nationalisme' wordt over het algemeen enthousiast omarmd door scharen volk met een superioriteitsgevoel (gebaseerd op het plekje op aard' waar ze bij toeval ter wereld zijn gekomen, en niet gebaseerd op een eigen kunnen/kwaliteit).

Net zoals het 'wij'-gevoel rond het voetbal. Zolang ze (het elftal) winnen is het 'wij, wij, wij'.

Als ze er niets van bakken is het 'ze kunnen er niets van'.

Trots zijn op iets wat je zelf kunt of doet, prima.

Trots zijn op de plek waar het amalgaam van de koolstofatomen, die op een berg zijn geveegd en 'jou' vormen, op de wereld is gekwakt...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12357406
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:13 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet. Daarom zeg ik ook:
[..]

maar heeft de katholieke kerk dan nooit gezegd dat homosexualiteit een ziekte is oid? Ik kan me wel iets dergelijks herinneren maar vraag me niet om een bron...

-edit-

heb ik toch nog iets gevonden

quote:
Vatican Calls Gays Sick People

An explanatory dictionary of sexual relations was published in Vatican. The authors of the dictionary believe that homosexuality is a disease, while the countries, which legalized homosexual marriages, are populated with people, who have severe mental problems.

The book has already become a bestseller in Italy, although Italian gays slated it and pronounced the dictionary another crusade against homosexuals. There are 900 pages in the Vatican dictionary of sexual relations. The book includes explanatory articles on such words as ?sexuality,¦ ?birth-control,¦ ?abortion,¦ ?contraceptives,¦ ?genetic changes,¦ ?homosexuality and homophobia.¦

The dictionary runs that homosexuality is a consequence of an internal conflict of a human being. Then it was particularly said that those people, who wish to grant heterosexual people-s rights to gays, simply ignore the problem. In other words, the authors of the dictionary think that gays are not supposed to be equated in rights with other people - they are supposed to be treated instead. A deputy of the Italian parliament, the chairman of the Italian organization for protection of gays- rights, Franco Grillini, said that Vatican changed its statements of disapproval to statements on insult. The deputy believes that cardinals make a problem of nothing.

mooi is dat

bron: http://english.pravda.ru/fun/2003/04/03/45576.html

[Dit bericht is gewijzigd door HeyFreak op 11-08-2003 15:18]

pi_12357449
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:05 schreef Tikorev het volgende:

De Italiaanse immigranten uit de jaren 50 was de laatste immigrantengroep die niet onder een links immigratiebeleid naar Nederland zijn gekomen, en dat ging prima. Geen onevenredige hoge criminaliteit onder Italianen, geen massale huwelijksstromen uit Italië, geen massale taalproblemen met Italianen, geen speciale projecten voor ontspoorde Italiaanse jongeren, kortom niets aan de hand.

Mensen integreren altijd met behoud van eigen cultuur. Dat deden ze ook in 19e eeuw en dat doen ze ook in de VS. Inburgeringscursusjes en en een immigratiebeleid werken ook alleen maar averechts. Het beste immigratiebeleid is geen beleid. Uiteindelijk integreren mensen vanzelf. Alleen moet je niet verwachten dat de eerste generatie integreerd. Daar gaan generaties overheen voordat dat gebeurt.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:17:11 #138
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12357460
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:15 schreef HeyFreak het volgende:
maar heeft de katholieke kerk dan nooit gezegd dat homosexualiteit een ziekte is oid? Ik kan me wel iets dergelijks herinneren maar vraag me niet om een bron...
Neuh, wel heeft het Vaticaan gezegd dat landen met het homohuwelijk worden bewoond door mensen met een ernstige psyche .
pi_12357484
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:15 schreef Verbal het volgende:

Het wordt niet in die racistische hoek neergezet, 'nationalisme' wordt over het algemeen enthousiast omarmd door scharen volk met een superioriteitsgevoel (gebaseerd op het plekje op aard' waar ze bij toeval ter wereld zijn gekomen, en niet gebaseerd op een eigen kunnen/kwaliteit).

Nationalisme wordt in de praktijk wel degelijk neergezet als vreemdelingenhaat.
Trots en superioriteitsgevoel zijn twee verschillende zaken.
pi_12357507
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:17 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Neuh, wel heeft het Vaticaan gezegd dat landen met het homohuwelijk worden bewoond door mensen met een ernstige psyche .

kijk es naar mijn edit een paar posts omhoog?
pi_12357527
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:16 schreef dazzle123 het volgende:

Mensen integreren altijd met behoud van eigen cultuur. Dat deden ze ook in 19e eeuw en dat doen ze ook in de VS. Inburgeringscursusjes en en een immigratiebeleid werken ook alleen maar averechts. Het beste immigratiebeleid is geen beleid. Uiteindelijk integreren mensen vanzelf. Alleen moet je niet verwachten dat de eerste generatie integreerd. Daar gaan generaties overheen voordat dat gebeurt.

Onzin. Wanneer je mensen in ghetto's propt, wordt er niet geïntegreerd. En zeker niet binnen een paar generaties. Vergelijk inderdaad eens Spanjaarden, Indonesiërs, met Marokkanen.
pi_12357537
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:03 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Nee.
De islamitische cultuur is gewelddadiger, agressiever dan de christelijke cultuur. Ook vijftig jaar geleden werd er in kerken niet gezegd dat ongelovigen lager zijn dan honden en varkens, en dat homoseksuelen een besmettelijke ziekte hebben.

Ik heb trouwens een hekel aan alle geloven.

Christenen zijn misschien nog wel geweldadiger dan Islamieten. Ik heb hier nog een leuk boekje liggen over de uitroeing van de katharen. Het feit dat de Islam zich nu zo aggresief profileert komt ook alleen maar doordat het in de islamitische wereld zo slecht gaat. Gewoon pure frusratie dus. Ik zie geen verschil met wat er in de jaren 30 in West Europa gebeurde.

Dat wil verder niet zeggen dat de cultuur in veel islamitische/derde wereld landen meer overeenkomt met onze cultuur uit de jaren 50.

maandag 11 augustus 2003 @ 15:20:52 #143
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12357545
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:19 schreef HeyFreak het volgende:
kijk es naar mijn edit een paar posts omhoog?
Ik zie het. Gelukkig is er in de westerse cultuur een scheiding tussen kerk en staat. Ik ben niet echt voor de christelijke cultuur (sterker nog: ik ben daar tegen), wel voor de seculiere westerse.
pi_12357562
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:17 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk wel zeker dat vertegenwoordigers van de Katholieke kerk dat wel gezegd hebben . En ook bepaalde othodoxe christenen model SGP zijn er wel op te betrappen.

Wat dat betreft is er neit echt een geloof dat beter of slechter is. Maar gelukkig hoef je je aar in Nederland weinig of niets van aan te trekken .

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_12357565
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Trots zijn op de plek waar het amalgaam van de koolstofatomen, die op een berg zijn geveegd en 'jou' vormen, op de wereld is gekwakt...

En trots zijn op het feit dat jij onderdeel bent van een land en volk met grootse prestaties en een indrukwekkende geschiedenis?

Ik denk dat zo'n trots wel bijdraagt tot het actief in stand houden van zoiets.

Onder invloed van zulke gevoelens zijn onlangs bijvoorbeeld duizenden Irakezen vanuit het rijke en welvarende Westen teruggegaan naar de gore troep in Irak om dat land helpen op te bouwen.

Ik denk dat als de hele wereld dezelfde instelling als jou zou hebben die er een stuk slechter uit zou zien.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12357654
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:20 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Ik zie het. Gelukkig is er in de westerse cultuur een scheiding tussen kerk en staat. Ik ben niet echt voor de christelijke cultuur (sterker nog: ik ben daar tegen), wel voor de seculiere westerse.

In Turkije is dit ook het geval en in Marokko (dacht ik) ook. Maar er zijn idd nog wat landen in het MO die geen scheiding tussen kerk en staat hebben, maar het is wel opvallend dat die landen vaak een dictatuur hebben die het geloof misbruiken voor hun eigen macht.
pi_12357698
Hereniging met Vlaanderen zou wel een leuk project zijn trouwens. .

Vóór!

pi_12357699
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Onzin. Wanneer je mensen in ghetto's propt, wordt er niet geïntegreerd. En zeker niet binnen een paar generaties. Vergelijk inderdaad eens Spanjaarden, Indonesiërs, met Marokkanen.

Indonesiers hebben een nederlandse achtergrond dus dat is onvergelijkbaar. Bij mijn weten wonen er geen hele grote groepen Spanjaarden in Nederland.

Ghettos zijn geen goeie zaak maar het is niet zo dat die mensen daar in gepropt zijn. In de VS zag je hetzelfde gebeuren. Ondanks dat ze daar wel een immigratie beleid hebben. Het is nou eenmaal zo dat mensen met dezelfde achtergrond elkaar opzoeken en dus bij elkaar gaan wonen. In New York heb je ook niet voor niets little Italy , Chinatown etc etc. Ghettos onstaan ook doordat veel mensen met lagere inkomen bij elkaar komen te wonen. En het is nou eenmaal zo dat veel met name afstammelingen van voormalige gastarbeiders lagere inkomen hebben. Dat is ook niet zo raar aangezien die mensen niet vanwege hun hersenen hierheen zijn gehaald.

maandag 11 augustus 2003 @ 15:27:43 #149
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12357749
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:24 schreef HeyFreak het volgende:
In Turkije is dit ook het geval en in Marokko (dacht ik) ook.
Dus daarom zijn de Turken en Marokkanen in Nederland voor 99% islamitisch?
pi_12357750
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En trots zijn op het feit dat jij onderdeel bent van een land en volk met grootse prestaties en een indrukwekkende geschiedenis?

Waarom lees ik dan nooit iets van je waaruit blijkt dat je er trots op bent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')