abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12356910
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:55 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat buitenlanders bijvoorbeeld voorang op werk krijgen en dat er in advertentie vaak staat dat autochtonen niet hoeven te reageren, daar heb ik het over.

Waarom praat je dan niet om al die buitenlanders die minder snel een baan krijgen. Waarom praat je niet over uitzendbureaus die buitenlanders uberhaupt niet een inschrijven?
  maandag 11 augustus 2003 @ 14:57:45 #102
136 V.
Like tears in rain...
pi_12356919
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:53 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

De islamitische cultuur loopt veel verder achter dan de Amerikaanse cultuur.

Er zijn er die zeggen dat de Amerikaanse cultuur weer achterloopt bij de Europese...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12356923
Ach, d'r staan wat domme dingen in die folder, en elke nuance ontbreekt. Maar racistisch, discriminerend of opruiend? Neuh. Van mij zouden ze deze dingen zeker uit mogen delen.

En Nederland mag wel iets nationalistischer trouwens. .

pi_12356942
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja. En als de allochtonen niet werken is het ook niet goed.

Zo is er altijd wat te zeiken.

Dat is inderdaad ook altijd een mooie. In de jaren 70 zaten veel autochtonen te zeiken dat die buitenlanders hun banen inpikten. Nu zitten ze te zeiken dat ze allemaal niet werken en een uitkering hebben.
pi_12356945
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:57 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Waarom praat je dan niet om al die buitenlanders die minder snel een baan krijgen. Waarom praat je niet over uitzendbureaus die buitenlanders uberhaupt niet een inschrijven?

Waarom zou ik, ze mogen van mij best merken dat ze hier te gast zijn en dat ze niet alles krijgen wat wij ook krijgen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 11 augustus 2003 @ 14:59:00 #106
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12356946
quote:
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat buitenlanders bijvoorbeeld voorang op werk krijgen en dat er in advertentie vaak staat dat autochtonen niet hoeven te reageren, daar heb ik het over.
Jij bent echt kortzichtig .

Tempo Team heeft die vacature al lang ingetrokken en zijn fout toegegeven.

Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  maandag 11 augustus 2003 @ 14:59:02 #107
136 V.
Like tears in rain...
pi_12356947
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:57 schreef DennisMoore het volgende:

En Nederland mag wel iets nationalistischer trouwens. .

Waarom?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 augustus 2003 @ 14:59:41 #108
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12356971
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:57 schreef Verbal het volgende:
Er zijn er die zeggen dat de Amerikaanse cultuur weer achterloopt bij de Europese...

V.

Daar ben ik het wel mee eens, maar de Amerikaanse cultuur is onvergelijkbaar met die van de islam.
pi_12356980
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:59 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Jij bent echt kortzichtig .

Tempo Team heeft die vacature al lang ingetrokken en zijn fout toegegeven.

Het staat al jaren bij de meeste gemeente vacatures hoor.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:00:03 #110
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_12356982
Ik geloof dat het tiende punt op de folder was: "Alle boeren en arbeiders het land uit, naar Duitsland, om daar te werken aan een groot en sterk.... Duitsland."
Ik ga naar huis.
pi_12356991
quote:

[..]

Nee, vroeger stond het er niet bij, maar was het precies andersom. Was je daar ook tegen? En ook tegen het feit dat vrouwen vaak niet aangenomen werden omdat men er vanuit ging dat ze toch wel snel zwanger zouden worden? Of tegen het feit dat gehandicapten in sommige functies voorrang krijgen omdat zij jarenlang direct werden afgeschreven door werkgevers?

Ik ben overigens tegen elke vorm van discriminatie, positief en negatief. Maar ik vind het nogal irritant dat diezelfde figuren die je vroeger niet hoorde nu wel opeens op hun achterste benen staan omdat ze in dit geval niet de profiterende partij zijn.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:00:45 #112
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12356999
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:58 schreef pro_jeex het volgende:
Waarom zou ik, ze mogen van mij best merken dat ze hier te gast zijn en dat ze niet alles krijgen wat wij ook krijgen.
Ze zijn hier niet te gast, gasten gaan na een tijdje weer weg (onze allochtonen helaas niet). Aangezien ze ook de Nederlandse nationaliteit hebben, moeten ze dus alles krijgen dat de autochtone Nederlander ook krijgt.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:01:01 #113
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12357003
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:59 schreef pro_jeex het volgende:
Het staat al jaren bij de meeste gemeente vacatures hoor.
Bron?
pi_12357005
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:59 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar de Amerikaanse cultuur is onvergelijkbaar met die van de islam.

De nederlanse cultuur uit de jaren 50 is heel goed vergelijkbaar met die van de islam anders. Iedereen doet alsof de christelijke cultuur zo verschild van de islamitische maar dat is absoluut niet zo.
pi_12357040
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:59 schreef Verbal het volgende:

Waarom?

Het cultuur-relativisme is hier wat doorgeslagen.

Er mag wel weer wat meer groepsgevoel zijn, "Wij Nederlanders", en wat minder individualisme.
Meer nationale trots, en niet alleen met voetbal.

pi_12357043
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:00 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Ze zijn hier niet te gast, gasten gaan na een tijdje weer weg (onze allochtonen helaas niet). Aangezien ze ook de Nederlandse nationaliteit hebben, moeten ze dus alles krijgen dat de autochtone Nederlander ook krijgt.

Vind jij. Ik denk daar anders over.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:02:20 #117
136 V.
Like tears in rain...
pi_12357044
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:00 schreef Ripley het volgende:

Maar ik vind het nogal irritant dat diezelfde figuren die je vroeger niet hoorde nu wel opeens op hun achterste benen staan omdat ze in dit geval niet de profiterende partij zijn.

...om nog maar niet te spreken van het feit dat het over het algemeen nog eens niet banen zijn waar je een harde plasser/nat broekje van krijgt.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12357049
quote:

[..]

Mensen die hier wonen zijn hier niet meer te gast. En wat je nu zegt is dus weer in tegenspraak met artikel 1.
pi_12357054
quote:

[..]

en waarom dan niet? als zij er net zo hard voor werken als een nederlander mogen zij ook net zoveel hebben als een nederlander.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:03:37 #120
136 V.
Like tears in rain...
pi_12357079
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het cultuur-relativisme is hier wat doorgeslagen.

Er mag wel weer wat meer groepsgevoel zijn, "Wij Nederlanders", en wat minder individualisme.
Meer nationale trots, en niet alleen met voetbal.

Mwah.

Ik zie ons meer als burgers van dezelfde planeet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:03:55 #121
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12357086
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:01 schreef dazzle123 het volgende:
De nederlanse cultuur uit de jaren 50 is heel goed vergelijkbaar met die van de islam anders. Iedereen doet alsof de christelijke cultuur zo verschild van de islamitische maar dat is absoluut niet zo.
Nee.
De islamitische cultuur is gewelddadiger, agressiever dan de christelijke cultuur. Ook vijftig jaar geleden werd er in kerken niet gezegd dat ongelovigen lager zijn dan honden en varkens, en dat homoseksuelen een besmettelijke ziekte hebben.

Ik heb trouwens een hekel aan alle geloven.

pi_12357114
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:03 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Ook vijftig jaar geleden werd er in kerken niet gezegd dat ongelovigen lager zijn dan honden en varkens, en dat homoseksuelen een besmettelijke ziekte hebben.

Dat laatste wordt iig nu nog steeds in sommige kerken in NL gezegd hoor
pi_12357120
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

En ik heb nieuws voor je, uiteindelijk zal de mulitculturele samenleving vanzelf weer veranderen in een monoculturele samenleving. Net zoals de multicutuur van de 19e eeuw uiteindelijk veranderde in de monocultuur van de jaren 50/60 zo zal de multicultuur van nu weer veranderen in een monocultuur over 50 jaar. Hoef je niks voor te doen dat gaat allemaal vanzelf.

Dat is nu juist het probleem. Dat zal niet gebeuren zolang mensen blijven integreren met behoud van eigen cultuur. Honderden jaren is immigratie naar Nederland prima verlopen totdat het doel is veranderd van een Nederlandse samenleving naar een multiculturele samenleving.

De Italiaanse immigranten uit de jaren 50 was de laatste immigrantengroep die niet onder een links immigratiebeleid naar Nederland zijn gekomen, en dat ging prima. Geen onevenredige hoge criminaliteit onder Italianen, geen massale huwelijksstromen uit Italië, geen massale taalproblemen met Italianen, geen speciale projecten voor ontspoorde Italiaanse jongeren, kortom niets aan de hand.

Nu is het zo, des te nieuwer de generatie allochtonen, des te groter de problemen. Hoezo komt alles met de tijd wel vanzelf goed

Nee mensen, gewoon accepteren dat Nederland veranderd. Venlo, Tilburg het hoort er allemaal bij...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12357151
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:03 schreef Verbal het volgende:

Mwah.

Ik zie ons meer als burgers van dezelfde planeet.

Uiteindelijk wel. Maar in de praktijk is dat te abstract.

Een groepsgevoel (mits niet doorgeschoten) is heel goed.
Waar je je bij thuis voelt, zorg je voor. Waar je trots op bent, ben je zuinig op.

In feite zou nationalisme slogans ondersteunen als "De maatschappij ben jij" en "Houd Nederland schoon".

.

maandag 11 augustus 2003 @ 15:06:51 #125
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12357178
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 15:05 schreef Ripley het volgende:
Dat laatste wordt iig nu nog steeds in sommige kerken in NL gezegd hoor
Ik weet wel dat christenen ook niet vies zijn van het discrimineren van homoseksuelen, maar bij mijn weten is er in een christelijke kerk nog nooit gezegd dat homoseksuelen een besmettelijke ziekte hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')