quote:In een ander land.
Op maandag 11 augustus 2003 14:42 schreef pro_jeex het volgende:
Tijd voor een andere wet dacht ik zo.
quote:Dan is dus de definitie van allochtoon ook nog discutabel.
Op maandag 11 augustus 2003 14:41 schreef Gil-galad het volgende:
Nee.Allochtoon
Een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.http://www.cbs.nl/nl/standaarden/begrippen/bevolking/begrippenlijst.htm
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:42 schreef Gil-galad het volgende:[..]
In een ander land.
quote:Ik dacht dat je zo dol was op Nederland, maar het fundament van onze wetgeving hoort daar kennelijk niet bij.
Op maandag 11 augustus 2003 14:42 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Tijd voor een andere wet dacht ik zo.
Hetgeen waar je het over hebt staat trouwens eveneens in de wet aangegeven.
Artikel 6
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
quote:Artikel 6 is toch ondergeschikt aan artikel 1 of zie ik dat verkeerd
Op maandag 11 augustus 2003 14:44 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik dacht dat je zo dol was op Nederland, maar het fundament van onze wetgeving hoort daar kennelijk niet bij.
Hetgeen waar je het over hebt staat trouwens eveneens in de wet aangegeven.
Artikel 6
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
quote:Ja, en daarom mag je je politieke mening (artikel 6) niet uiten als zij discriminerend is (artikel 1).
Op maandag 11 augustus 2003 14:45 schreef pro_jeex het volgende:
Artikel 6 is toch ondergeschikt aan artikel 1 of zie ik dat verkeerd
quote:Zo gauw je met die politieke overtuiging artikel 1 overtreedt, ben je dus een wetsovertreder. En als je de wet overtreedt mag je gestraft worden. Hoe moeilijk is het nou?
Op maandag 11 augustus 2003 14:45 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Artikel 6 is toch ondergeschikt aan artikel 1 of zie ik dat verkeerd
Ik meende zoiets te hebben gelezen.
quote:Ja hoor, tegenwoordig hebben de islamitische cultuur en de joods/christelijke cultuur veel meer overeen dan 19e eeuwse culturen van mensen die allebei uit de joods/christelijke traditie voortkwamen en die nog geen honderd kilometer bij elkaar vandaan in hetzelfde land woonden
Op maandag 11 augustus 2003 14:37 schreef dazzle123 het volgende:[..]
En culturen verschilden vroeger minder omdat mensen uit dichtbij gelegen gebieden kwamen? Grotere onzin dan dat kan je niet verkondigen.
quote:Zoals ik al zeg, afschaffen die wet, want die discrimineerd opzich al. Maar ja, je word hier in Nederland, als Nederlander toch al, als 2e rangs burger behandeld.
Op maandag 11 augustus 2003 14:47 schreef Ripley het volgende:[..]
Zo gauw je met die politieke overtuiging artikel 1 overtreedt, ben je dus een wetsovertreder. En als je de wet overtreedt mag je gestraft worden. Hoe moeilijk is het nou?
Ik vind de NNJ een rot club, maar ze mogen van mij dit soort folders verspreiden, ook politieke vrijheid voor hun in dit land. (als ik het voor het zeggen had, zou ik ze uiteraard verbieden, maar we zijn nu nog niet in mijn staat).
quote:De multiculturele samenleving is niet een gecreerde samenleving. Ik weet wel dat jij graag met je vingertjes wilt wijzen en daarom allerlei complot theorieen bedenkt. Maar dat heeft helemaal niks maar dan ook echt helemaal niks met de realiteit te maken.
Op maandag 11 augustus 2003 14:42 schreef Tikorev het volgende:[..]
De Nederlandse cultuur is gevormd uit allerlei buitenlandse culturen. En steeds als er een ander immigrantengorep kwam namen de mensen vrijwillig bepaalde invloeden over. Niets mis mee.
Maar tegenwoordig moet Nederland multicultureel worden waardoor er allerlei eilandjes van verschilldende culturen ontstaan met de bijkomende problemen tussen al die culturen.
Met als gevolg dat Nederland nu ondertussen een land is geworden waar duizenden meisjes met een Nederlands paspoort worden uitgehuwelijkt, waar regelmatig verminkte baby's worden gevonden die door een of ander Voodoo ritueel om het leven zijn gekomen, waar mensen in burga's rondlopen, waar religieuze figuren in Nederland de vernietiging van het Westen preken, waar krantenjongens de krant weigeren rond te brengen omdat er een koran op de kaft staat, met tienduizenden Nederlanders verweest in hun eigen stad rondlopen omdat een linkse elite vanuit een blanke vilawijk heeft bepaald dat hun buurt multicultureel moest worden, enz enz enz.
En als je je daar weigert bij neer te leggen ben je in een keer kortzichtig
Feit is gewoon dat de westerse wereld sinds de enorm gestegen welvaart te maken heeft gekregen met toegnomen migratie vanuit gebieden waar mensen het minder goed hebben. Dat heeft niks te maken met linkse of rechts politiek. Dat zijn ontwikkelingen die altijd al hebben plaats gevonden. In de 19e eeuw was het zelfs nog erger aangezien er toen geen grenzen waren. Je kon gewoon vanaf het platteland verhuizen naar de stad en niemand die je tegen hield.
Die situatie leidt er toe dat mensen hun omgeving heel snel zien veranderen en daar worden ze bang en onzeker van. Dat is allemaal heel leuk maar je hebt er verder geen zak aan. Mensen zullen moeten accepteren dat culturen gewoon veranderen. En ik heb nieuws voor je, uiteindelijk zal de mulitculturele samenleving vanzelf weer veranderen in een monoculturele samenleving. Net zoals de multicutuur van de 19e eeuw uiteindelijk veranderde in de monocultuur van de jaren 50/60 zo zal de multicultuur van nu weer veranderen in een monocultuur over 50 jaar. Hoef je niks voor te doen dat gaat allemaal vanzelf.
quote:Tuurlijk, buitenlanders hoeven zich niet aan de wet te houden
Op maandag 11 augustus 2003 14:51 schreef pro_jeex het volgende:
Zoals ik al zeg, afschaffen die wet, want die discrimineerd opzich al. Maar ja, je word hier in Nederland, als Nederlander toch al, als 2e rangs burger behandeld.
.
quote:Waarom maak je je niet druk om de veramerikanisering van Nederland?
Op maandag 11 augustus 2003 14:49 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ja hoor, tegenwoordig hebben de islamitische cultuur en de joods/christelijke cultuur veel meer overeen dan 19e eeuwse culturen van mensen die allebei uit de joods/christelijke traditie voortkwamen en die nog geen honderd kilometer bij elkaar vandaan in hetzelfde land woonden
Die invloed is toch veel en veel sterker dan de Islamitische invloed en verdrijft de Nederlandse cultuur toch ook?
quote:De islamitische cultuur loopt veel verder achter dan de Amerikaanse cultuur.
Op maandag 11 augustus 2003 14:51 schreef HeyFreak het volgende:
Waarom maak je je niet druk om de veramerikanisering van Nederland?Die invloed is toch veel en veel sterker dan de Islamitische invloed en verdrijft de Nederlandse cultuur toch ook?
quote:Die wet is juist TEGEN discriminatie, en dus ook tegen politieke partijen die discrimineren. Als die partijen zich niet aan de wet houden moeten ze maar weg.
Op maandag 11 augustus 2003 14:51 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Zoals ik al zeg, afschaffen die wet, want die discrimineerd opzich al. Maar ja, je word hier in Nederland, als Nederlander toch al, als 2e rangs burger behandeld.
Ik vind de NNJ een rot club, maar ze mogen van mij dit soort folders verspreiden, ook politieke vrijheid voor hun in dit land. (als ik het voor het zeggen had, zou ik ze uiteraard verbieden, maar we zijn nu nog niet in mijn staat).
quote:Als je in de 19e eeuw van Belgie naar Duitsland ging dan kwam je in een totaal andere wereld. Als je in de 19e eeuw van het platteland naar de stad ging dan kwam je ook in een totaal andere wereld. De wereld van nu is niet meer de wereld van 100 jaar terug. Culturen tussen de diverse europese landen verschilden in die tijd enorm van elkaar.
Op maandag 11 augustus 2003 14:49 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ja hoor, tegenwoordig hebben de islamitische cultuur en de joods/christelijke cultuur veel meer overeen dan 19e eeuwse culturen van mensen die allebei uit de joods/christelijke traditie voortkwamen en die nog geen honderd kilometer bij elkaar vandaan in hetzelfde land woonden
quote:Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat buitenlanders bijvoorbeeld voorang op werk krijgen en dat er in advertentie vaak staat dat autochtonen niet hoeven te reageren, daar heb ik het over.
Op maandag 11 augustus 2003 14:51 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Tuurlijk, buitenlanders hoeven zich niet aan de wet te houden
.
.
quote:Enkel omdat een linkse elite dit voor feit tracht te verkopen betekent nog niet dat Nederland multicultureel zou moeten worden. Dn kan niet eens want de Nederlandse wet heeft het laatste woord in onze samenleving. Het land is multi etnisch geworden maar zeker niet multicultureel.
Op maandag 11 augustus 2003 14:42 schreef Tikorev het volgende:[..]
De Nederlandse cultuur is gevormd uit allerlei buitenlandse culturen. En steeds als er een ander immigrantengorep kwam namen de mensen vrijwillig bepaalde invloeden over. Niets mis mee.
Maar tegenwoordig moet Nederland multicultureel worden waardoor er allerlei eilandjes van verschilldende culturen ontstaan met de bijkomende problemen tussen al die culturen.
Individuen verenigen zich en beleven eigen culturele happenings maar daarmee is ons land zeler nog niet multicultureel.
Zo nu en dan zijn er eens buurtfeesten waarin presentaties vanuit verschillende culturele achtergronden plaatsvinden. Een prima zaak omdat dit wederzijds begrip en daarmee wederzijds geduld zal vergroten. Er is echter nog steeds één cultuur die de wet stelt, die normen en waarden oplegt en die geassocieerd wordt met Nederland.
Wij zijn een monocultureel multi-etnisch land waarin individuen privé ruimte gelaten wordt om eigen rituelen te be-leven en te ondergaan zolang deze niet in strijd zin met de Nederlandse wet. Zonder die monocultuur zouden we vervallen in wetteloosheid en zou niemand meer weten waaraan hij toe was in het openbare leven.
quote:Je maakt een zeer dramatische schets van enkele misstanden. Aan misstanden kan worden gewerkt, aan migrantofobie kan op individuele basis worden gewerkt. De rest is voor mij een kwestie van tijd voordat ingezetenen de Nederlandse vrijheid als en eigen verworvenheid gaan beschouwen.
Met als gevolg dat Nederland nu ondertussen een land is geworden waar duizenden meisjes met een Nederlands paspoort worden uitgehuwelijkt, waar regelmatig verminkte baby's worden gevonden die door een of ander Voodoo ritueel om het leven zijn gekomen, waar mensen in burga's rondlopen, waar religieuze figuren in Nederland de vernietiging van het Westen preken, waar krantenjongens de krant weigeren rond te brengen omdat er een koran op de kaft staat, met tienduizenden Nederlanders verweest in hun eigen stad rondlopen omdat een linkse elite vanuit een blanke vilawijk heeft bepaald dat hun buurt multicultureel moest worden, enz enz enz.En als je je daar weigert bij neer te leggen ben je in een keer kortzichtig
Etiketjes van elite en van rellers bepalen niet wat ik doe of hoe ik me over iets uitspreek. Vaak zegt het toebedeelde stigma veel over de stramme geest van degene die het uitdelen ervan nodig heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 11-08-2003 14:56]
quote:Mwah.
Op maandag 11 augustus 2003 12:26 schreef Ka0 het volgende:
niks discriminerends aan toch?
Ronduit kortzichtig en zeldzaam stupide zijn passender, iig.
V.
quote:Maar de invloed van de amerikaanse cultuur op de nederlandse cultuur is veeeeel groter dan invloed van de niet westerse cultuur op de nederlandse cultuur. (een islamitische cultuur bestaat overigens niet)
Op maandag 11 augustus 2003 14:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
De islamitische cultuur loopt veel verder achter dan de Amerikaanse cultuur.
quote:Nee hoor. Als jij je gewoon aan de Nederlandse wet houdt, wordt je hier prima behandeld
Op maandag 11 augustus 2003 14:51 schreef pro_jeex het volgende:Maar ja, je word hier in Nederland, als Nederlander toch al, als 2e rangs burger behandeld.
quote:of het achter loopt weet ik niet, het is gewoon heel anders.
Op maandag 11 augustus 2003 14:53 schreef Gil-galad het volgende:[..]
De islamitische cultuur loopt veel verder achter dan de Amerikaanse cultuur.
Maar Tikorev maakt zich zo druk om de Nederlandse cultuur en is totaal gefixeerd op moslims dat hij niet ziet dat Nederland gewoon een onderdeel van de VS aan het worden is qua cultuur e.d.
quote:Als die weg moeten , gaan ze ondergronds door en kunnen ze mooi een geweldadige revolutie voorbereiden omdat ze via de geweldsloze manier worden uitgesloten.
Op maandag 11 augustus 2003 14:54 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Die wet is juist TEGEN discriminatie, en dus ook tegen politieke partijen die discrimineren. Als die partijen zich niet aan de wet houden moeten ze maar weg.
quote:Ja. En als de allochtonen niet werken is het ook niet goed.
Op maandag 11 augustus 2003 14:55 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat buitenlanders bijvoorbeeld voorang op werk krijgen en dat er in advertentie vaak staat dat autochtonen niet hoeven te reageren, daar heb ik het over.
Zo is er altijd wat te zeiken.
![]()
V.
quote:Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat buitenlanders bijvoorbeeld voorang op werk krijgen en dat er in advertentie vaak staat dat autochtonen niet hoeven te reageren, daar heb ik het over.
Op maandag 11 augustus 2003 14:55 schreef Ripley het volgende:[..]
Nee hoor. Als jij je gewoon aan de Nederlandse wet houdt, wordt je hier prima behandeld
Autochtonen discrimineren mag wel he?
Ik laat het er bij
mijn punt is helder.
Goede middag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |