* Pisca knikt en staat op. Dagobert volgt haar en als ze benden zijn zien ze een vrouw bij de haard staan.
Mama!* roept Pisca.Je bent terug!
Ah, meisje van me! Wat is het lang geleden dat ik je gezien heb. Je bent helemaal geen meisje meer, je bent een vrouw ondertussen!
* Ze laat Pisca los om haar eens goed te bekijken. Wat is haar kleine meid groot geworden!
Dan hoort ze een bescheiden kuchje en ziet Wilgje ook Dagobert staan.
Goeieavond Dagobert, wat goed dat ik je hier aantref. Dat hoopte ik eigenlijk al....
Hoe is het nu met je?
* Wilgje pakt het pak nu van de bank en trekt een plechtig gezicht.
Pisca, Dagobert...
Ik heb hier iets voor jullie, of eigenlijk is het alleen voor Dagobert, maar nu jullie bij elkaar horen wil ik het niet voor Pisca geheim houden.
Ik heb hier een bijzonder zwaard. Het is Het Zwaard Der Waarheid.
Het is bestemd voor iemand die er op de juiste manier mee om kan gaan en ik heb Dagobert uitgekozen als de bewaarder van dit bijzondere zwaard. Het zal je helpen als je op zoek bent naar de waarheid. Wees er zuinig op en laat het nooit in verkeerde handen vallen Dagobert....
* Pisca stemt in
Dat zal dus wel lukken hoor. Al moeten we voorzichtig zijn natuurlijk.
Wil je trouwens wat te drinken?
* Wilgje vertrekt weer uit het kasteel, op naar haar volgende avontuur.
Wat jammer dat ze zo snel weer weg moest Dagobert, ik had haar nog zoveel te vertellen, zoveel te vragen...
Hier liefje, als troost. Wilgje komt vast nog wel een keertej terug
* Dagobert omhelst Pisca en troost haar.
Zullen we vanavond gezellig TV kijken.
* Pisca blijft stil en Dagobert blijft nog maar lekker even bij haar zitten.
Weet je wat het is, * wendt ze zich tot dagobert
Ik voel me nu gewoon volop sylfide, en omdat ik nooit echt lang of goed met mama opgetrokken heb voel ik me...zoo...ja,. ik weet niet hoe ik het moet zeggen.
En door de liefde die jij me geeft compenseert dat wel een heleboe, maar lang niet alles.
Ik zou gewoon graag meer tijd met haar willen doorbrengen
* Pisca laat een traantje rollen en Dagobert snapt dat ze het moeilijk heeft. Hij tilt haar haar bed in, stopt de dekens toe, stapt zelf ook het bed in en dan vallen ze in slaap.
Er zal toch niet weer brand zijn?
Lieffie, ik ga even kijken en ben dan zo weer terug
* Dagobert komt de studeerkamer binnen lopen met een bakje pinda's en een fles wijn.
Daar komen we de avond toch wel mee door denk ik
* Pisca snelt naar beneden en trekt haar jas aan. Dagobert volgt haar op de voet. Dan vertrekken ze.
Ik blijf lekker hier zolang het leuk is
* Marlo pakt een bal en gooit die naar Boris toe
Vang!
Ik ga even wat houtblokken van buiten halen hoor, ik ben zo terug.
* Even later komt Dagobert terug en legt de blokken hout naast de haard. Eentje pakt hij eruit en die legt hij op het vuur.
Zo, dat blijft wel even branden.
* Dagobert kruipt tegen Pisca aan en zo genieten ze tesamen van het mooie gele vlammen. Dan gebeurd er iets waar het typisch zo'n avond voor is: Door het plafond komen de regendruppels de ridderzaal binnen.
Onee, moet dat nou net nu?
* Dagobert loopt naar de keuken, pakt een pannetje en zet die recht onder de straal van regendruppels.
Ik repareer het morgen wel, daar heb ik nu echt geen zin in.
* Dagobert gaat weer zitten en slaat een arm om Pisca heen.
vanavond wil ik bij jou zijn
Zozo, das een best gat.
* Om het gat heen liggen wat stenen en daarmee probeerd Dagoert het gat zo goed en zo kwaad als het gaat te dichten. Dan pakt hij er een emmer cement bij en vult het gat totdat het echt waterdicht is.
Zo, dat houdt het wel weer voor een tijdje.
* De wolken trekken weer samen en nog voordat Dagobert weer binnen is beginnen de eerste druppels te vallen. Naast het kasteel ziet Dagobert de regen in de sloot vallen, hij loopt naar beneden
Daar ben ik weer, het gat zit dicht. Maar het regent wel weer en de waterstand is al zo hoog. Ik vrees het ersgte.
Morgen is er weer een dag. Weltrsuten Pisca
Zeg liefje, ik ga mij weer eens onder het volk mengen. Ik moet en zal er achter komen wat dat zwaard te betekenen heeft.
* Dagobert pakt wat spullen bijeen, gespt het zwaard aan zijn riem en vertrekt richting het dorp.
Tot gauw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |