abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2001 @ 22:00:50 #176
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_2127724
* Met Het pak onder haar arm komt Wilgje bij het sprookjeskasteel aan, hopend dat zij hier de juiste persoon kan vinden. De deur gaat nog steeds vanzelf open voor haar, het kasteel kent haar nog.
Wilgje stapt de ridderzaal binnen maar ziet daar helemaal niemand. Het pak legt zij op de bank en zelf gaat ze met haar rug naar de haard staan, genietend van de warmte.
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  donderdag 8 november 2001 @ 22:06:04 #177
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2127786
Zeg schatje, hoorde jij niet ook wat beneden? Volgens mij is er iemand. Zullen we even gaan kijken?

* Pisca knikt en staat op. Dagobert volgt haar en als ze benden zijn zien ze een vrouw bij de haard staan.

Mama!* roept Pisca.Je bent terug!

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  donderdag 8 november 2001 @ 22:09:29 #178
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_2127815
* Wilgje slaat haar armen om haar dochter en geeft haar een dikke knuffel.

Ah, meisje van me! Wat is het lang geleden dat ik je gezien heb. Je bent helemaal geen meisje meer, je bent een vrouw ondertussen!

* Ze laat Pisca los om haar eens goed te bekijken. Wat is haar kleine meid groot geworden!
Dan hoort ze een bescheiden kuchje en ziet Wilgje ook Dagobert staan.

Goeieavond Dagobert, wat goed dat ik je hier aantref. Dat hoopte ik eigenlijk al....

Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  donderdag 8 november 2001 @ 22:11:55 #179
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2127849
Ik heb besloten om mn leven met Pisca te delen. We hebben het zo gezellig samen.

Hoe is het nu met je?

donderdag 8 november 2001 @ 22:13:28 #180
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_2127869
Euh.... je bedoelt dat je nu mijn schoonzoon bent Dagobert?
Of zijn jullie niet getrouwd?
  donderdag 8 november 2001 @ 22:14:55 #181
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2127884
Zover is het nog niet, maar wie weet. Voor eerst zijn we gewoon gezellig samen
  donderdag 8 november 2001 @ 22:19:32 #182
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_2127940
Das mooi Dagobert.

* Wilgje pakt het pak nu van de bank en trekt een plechtig gezicht.

Pisca, Dagobert...
Ik heb hier iets voor jullie, of eigenlijk is het alleen voor Dagobert, maar nu jullie bij elkaar horen wil ik het niet voor Pisca geheim houden.
Ik heb hier een bijzonder zwaard. Het is Het Zwaard Der Waarheid.

Het is bestemd voor iemand die er op de juiste manier mee om kan gaan en ik heb Dagobert uitgekozen als de bewaarder van dit bijzondere zwaard. Het zal je helpen als je op zoek bent naar de waarheid. Wees er zuinig op en laat het nooit in verkeerde handen vallen Dagobert....

donderdag 8 november 2001 @ 22:21:28 #183
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2127966
* Dagobert houdt het zwaard vast en bekijtk het aandacht.
Wat een mooi zwaard, dankje Wilgje ,waar heb ik dat aan verdiend?
  donderdag 8 november 2001 @ 22:23:08 #184
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_2127987
Je bent altijd heel integer en oprecht Dagobert. Je hebt nog nooit iemand bedrogen, je staat altijd klaar om iemand in nood te helpen. Ja, jij bent echt de enige die het waard is dit bijzondere zwaard in zijn bezit te hebben.
  donderdag 8 november 2001 @ 22:27:04 #185
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2128036
Ik ben zeer vereerd. Ik zal het bewaren en gebruiken op het moment dat ik het nodig heb. Pisca zal mij daar bij helpen, toch lieffie?

* Pisca stemt in

Dat zal dus wel lukken hoor. Al moeten we voorzichtig zijn natuurlijk.
Wil je trouwens wat te drinken?

donderdag 8 november 2001 @ 22:29:00 #186
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_2128058
Ik zou wel willen, maar ik moet er helaas alweer vandoor.
Dag lieverds, heel veel geluk samen en ik kom zo snel mogelijk weer een keer langs!

* Wilgje vertrekt weer uit het kasteel, op naar haar volgende avontuur.

donderdag 8 november 2001 @ 22:32:17 #187
5490 Pisca
Kijk eens naar mij.
pi_2128090
* Verdrietig kijkt Pisca haar moeder na.

Wat jammer dat ze zo snel weer weg moest Dagobert, ik had haar nog zoveel te vertellen, zoveel te vragen...

Vandaag is de dag...!
  donderdag 8 november 2001 @ 22:35:36 #188
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2128142
* Dagobert loopt snel heen en weer naar de keuken en komt terug met twee koppen chocolademelk.

Hier liefje, als troost. Wilgje komt vast nog wel een keertej terug

* Dagobert omhelst Pisca en troost haar.

Zullen we vanavond gezellig TV kijken.

* Pisca blijft stil en Dagobert blijft nog maar lekker even bij haar zitten.

vrijdag 9 november 2001 @ 23:52:53 #189
5490 Pisca
Kijk eens naar mij.
pi_2139363
* plotseling verbreekt pisca het stilzwijgen

Weet je wat het is, * wendt ze zich tot dagobert
Ik voel me nu gewoon volop sylfide, en omdat ik nooit echt lang of goed met mama opgetrokken heb voel ik me...zoo...ja,. ik weet niet hoe ik het moet zeggen.

En door de liefde die jij me geeft compenseert dat wel een heleboe, maar lang niet alles.
Ik zou gewoon graag meer tijd met haar willen doorbrengen

Vandaag is de dag...!
  zaterdag 10 november 2001 @ 00:03:27 #190
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2139478
Ik snap het, je mist een deel uit je opvoeding. Je hebt de meest belangrijke persoon uit je leven niet lang meegemaakt. Nou weet je vast ook wel, dat sylfides een korte jeugd hebben. Anders dan bij mensen. Je gevoel zegt dat je een mensenjeugd zou moeten hebben, maar je genen geven je een sylfide jeugd. Dat is het nadeel van het hebben van twee ouders van verschillende rassen. Ik weet dat het rot voor je is, ik wil je graag helpen om het op te lossen. Maar bedenk wel dat je niet alles zo kan doen als je het zelf wil. Wilgje heeft op het moment de tijd neit om veel bij je te zijn. Het zal blijven bij af en toe een bliksembezoekje en verder de herinneringen die je aan haar hebt.
* Dagobert pakt een fotoboek uit de kast.
Kijk, hier ben je nog heel jong en ben je samen met Hermes en je moeder op het strand. De rijd op de rug van Marlo. En kijk, dat is Faat. Zij heeft jou ontvoerd in je jeugd. En dat, dat is the nanny. Hij zou je oppas worden, mar hij smeede je tot een kwaadaardig mens. dat was in ieder geval de bedoeling. He, en dan ben ik. Samen met jou bij het theehuis, wat was het fijn he daar? Maar de meeste dingen zijn idnerdaad zonder je moeder gebeurd, ik zou willen dat ik de tijd terug kon draaien om je een prettiger jeugd te laten beleven, maar dat kan ik helaas niet.

* Pisca laat een traantje rollen en Dagobert snapt dat ze het moeilijk heeft. Hij tilt haar haar bed in, stopt de dekens toe, stapt zelf ook het bed in en dan vallen ze in slaap.

dinsdag 13 november 2001 @ 22:33:24 #191
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2175226
* Vanuit de studeerkamer zit Dagobert een groot vuur.

Er zal toch niet weer brand zijn?

Lieffie, ik ga even kijken en ben dan zo weer terug

dinsdag 13 november 2001 @ 22:57:52 #192
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2175682
Hoi lieffie, ik ben er weer!

* Dagobert komt de studeerkamer binnen lopen met een bakje pinda's en een fles wijn.
Daar komen we de avond toch wel mee door denk ik

woensdag 14 november 2001 @ 20:18:20 #193
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2184830
Zeg lieffie, wat zou je er van denken als we eens een eindje zouden gaan wandelen langs de boulevard. Lekker sterren kijken en genieten van de eindeloze zee?

Lijkt me een leuk idee! Als ik hou toch niet had

* Pisca snelt naar beneden en trekt haar jas aan. Dagobert volgt haar op de voet. Dan vertrekken ze.

donderdag 15 november 2001 @ 20:55:41 #194
8116 Marlo
Vage Giraffe
pi_2196197
* Marlo wandelt vrolijk rond en speelt met zijn vriendjes. Hij heeft het wel naar zijn zin op zn nieuwe stekkie.

Ik blijf lekker hier zolang het leuk is

* Marlo pakt een bal en gooit die naar Boris toe

Vang!

Stiekems een vrolijk klein beestje!
  zaterdag 17 november 2001 @ 17:33:48 #195
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2214911
* Op deze kille vooravond van een druilerige zaterdag avond zitten Dagobert en Pisca te eten in de ridderzaal. Buiten klinkt een onheilspellend geruis van de wind en af en toe schudt de deur van de ridderzaal heen en weer. Het is typisch zo'n avond om lekker binnen te blijven en om niks te doen. Alleen genieten van de rust en vrijheid van het weekend. Als het tweetal klaar is met eten loopt Dagobert naar de openhaard en legt er wat aanmaak houtjes in. Dan pakt hij een doosje lucifers en steekt de haard aan. Door de wind buiten trekt de schoorsteen goed en al snel ontstaat er een mooi vuurtje. Dagobert loopt vervolgens richting de deur.

Ik ga even wat houtblokken van buiten halen hoor, ik ben zo terug.

* Even later komt Dagobert terug en legt de blokken hout naast de haard. Eentje pakt hij eruit en die legt hij op het vuur.
Zo, dat blijft wel even branden.

* Dagobert kruipt tegen Pisca aan en zo genieten ze tesamen van het mooie gele vlammen.

Dan gebeurd er iets waar het typisch zo'n avond voor is: Door het plafond komen de regendruppels de ridderzaal binnen.

Onee, moet dat nou net nu?

* Dagobert loopt naar de keuken, pakt een pannetje en zet die recht onder de straal van regendruppels.

Ik repareer het morgen wel, daar heb ik nu echt geen zin in.

* Dagobert gaat weer zitten en slaat een arm om Pisca heen.

vanavond wil ik bij jou zijn

zondag 18 november 2001 @ 22:53:00 #196
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2228776
* Na een dag van onophoudelijk noodweer en vele emmers water lijkt het toch nog droog te worden o pdeze sombere zondag. De straat staat blank en de sloten zijn tot de rand toe gevuld. Als het nog een dag langer had geregend waren de sloten overgestroomd en zou de schade neit te overzien zijn. Dagobert besluit om dan toch maar naar buiten te gaan en het dak te gaan repareren. Hij loopt de trap op en klimt via het raam op de dak van de ridderzaal. Al snel ziet hij het gat zitten.

Zozo, das een best gat.

* Om het gat heen liggen wat stenen en daarmee probeerd Dagoert het gat zo goed en zo kwaad als het gaat te dichten. Dan pakt hij er een emmer cement bij en vult het gat totdat het echt waterdicht is.

Zo, dat houdt het wel weer voor een tijdje.

* De wolken trekken weer samen en nog voordat Dagobert weer binnen is beginnen de eerste druppels te vallen. Naast het kasteel ziet Dagobert de regen in de sloot vallen, hij loopt naar beneden

Daar ben ik weer, het gat zit dicht. Maar het regent wel weer en de waterstand is al zo hoog. Ik vrees het ersgte.

donderdag 22 november 2001 @ 22:29:20 #197
8116 Marlo
Vage Giraffe
pi_2265377
* Marlo heeft de tijd van zijn leven op de zolder van het kasteel. Toch blijft het hele verhaal van de tempel nog knagen. Daarom besluti hij tot actie over te gaan. Morgen gaat hij op onderzoek uit.
Stiekems een vrolijk klein beestje!
  woensdag 28 november 2001 @ 22:24:27 #198
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2322028
* In het kasteel gaat het leven zijn gangetje. Er wordt gegeten, gelezen, geslapen en gedronken. Alleen de gedachte bij het zwaard van de waarheid stoort Dagobert enigzins in zijn dagelijkse routine.
Er is iets met dat zwaard dat ik niet weet, maar ik zou ik niet zijn als ik daar neit achter ga komen. Het wordt tijd voor een onderzoek.
* Met deze gedachte duikt Dagobert het bed in.

Morgen is er weer een dag. Weltrsuten Pisca

maandag 3 december 2001 @ 15:09:31 #199
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_2364093
Ook voor LWaS ligt er een geboortekaartje in de bus:
  woensdag 5 december 2001 @ 21:56:06 #200
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2389381
* Dagen achtereen heeft Dagobert in de bieb van Wilgjes kasteel door gebracht. Het zwaard blijft maar door zijn hoofd spelen. Hij kan zich maar niet indenken waarom het het zwaard van de waarheid is. Het enige wat met een zwaard gedaan kan worden is doden, dan vernietig je de waarheid.
* Dagobert vindt het maar vreemd allemaal en besluit op onderzoek uit te gaan.

Zeg liefje, ik ga mij weer eens onder het volk mengen. Ik moet en zal er achter komen wat dat zwaard te betekenen heeft.

* Dagobert pakt wat spullen bijeen, gespt het zwaard aan zijn riem en vertrekt richting het dorp.

Tot gauw

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')