Wie durft er voor uit te komen dat hij/zij een racist is? en dat ook nog is kan onderbouwen.
quote:Nee, het is nooit te ver heen, het is nooit te laat om iets goeds te beginnen.
Op maandag 11 augustus 2003 05:48 schreef Libris het volgende:
Op naar deel 2: Hoe racisme te voorkomen..
Helemaal mee eens met je punt over voorlichting, mensen zijn bang van wat ze niet kennen. Islam is helemaal niet zo eng. Maar is Nederland al niet te ver heen om dit te laten werken?
Het integratieprobleem is tweeledig. De allochtonen moeten zich meer inzetten voor onze cultuur, maar hey, nu ze toch hier zijn, waarom zouden wij ons niet een klein eebtje verdiepen in hoe zij leven en denken.
Over een Nederlander zeg je vaak: wat een klootzak/eikel oid.
Over een buitenlander wordt dat al snel: kutmarokaan,oid
Terwijl je daar ook gewoonstomme klootzak tegen kunt zeggen.
Ik denk dat dat soort dingen vaak niet een bewust gezegd worden. Neemt niet weg dat het dan wel discriminerend is.
maar wat ik vooral heb is datik een hekel heb aan een bepaalt soort mensen. en dat bepaalde soort mens is vaak (dus niet altijd ) van buitenlandse origine.
quote:Hoe kun je ervoor zorgen dat Nederlander zich interesseren voor andere culturen? En dan bedoel ik niet alleen de hoogopgeleide Nederlanders, die zelf misschien naar andere landen reizen en zien hoe mensen leven, maar ook Piet en Truus van drie hoog achter, die alleen het nieuws zien en zien dat er weer iemand door iemand anders met een lichtgetinte huid beroofd is.
Op maandag 11 augustus 2003 05:56 schreef SunChaser het volgende:
Wie is er een racist?Wie durft er voor uit te komen dat hij/zij een racist is? en dat ook nog is kan onderbouwen.
[..]Nee, het is nooit te ver heen, het is nooit te laat om iets goeds te beginnen.
Het integratieprobleem is tweeledig. De allochtonen moeten zich meer inzetten voor onze cultuur, maar hey, nu ze toch hier zijn, waarom zouden wij ons niet een klein eebtje verdiepen in hoe zij leven en denken.
quote:-De media houdt van een zwart schaap... want dat is $$$... dus dat zou als eerste afgelopen moeten zijn.
Op maandag 11 augustus 2003 07:49 schreef Libris het volgende:[..]
Hoe kun je ervoor zorgen dat Nederlander zich interesseren voor andere culturen?
quote:Als je kwaad bent om welke reden dan ook dan probeer je die ander de kwetsen. Met kutnederlander kwets je niemand en met kutmarrokaan wel..
Op maandag 11 augustus 2003 06:19 schreef Kbot2000 het volgende:
Het sluipt er zo in he?Over een Nederlander zeg je vaak: wat een klootzak/eikel oid.
Over een buitenlander wordt dat al snel: kutmarokaan,oid
Terwijl je daar ook gewoonstomme klootzak tegen kunt zeggen.
Ik denk dat dat soort dingen vaak niet een bewust gezegd worden. Neemt niet weg dat het dan wel discriminerend is.
Ze zitten in Nederland, ok als het economisch slecht zou gaan in mijn land zou ik ook naar Nederland komen.
Maar ik zou me wel proberen aan te passen. Dat ze kutbaantjes krijgen en daar niet blij mee zijn begrijp ik ook nog. En dat je dan wiet gaan verbouwen voor de verkoop kan ook nog. Maar is dat een reden om zoveel overlast te veroorzaken? Kinderen lastig vallen in zwembaden. En op straat wordt je er ook niet vrolijk van. Ik heb het hier dan vooral over Marrokanen.
Ze denken dat ze god zijn terwijl ze in hun eigen land netjes naar oma moesten luisteren. Wees blij dat je het nu beter hebt in Nederland, maar pas je wel een beetje aan.
Ok, nu krijg ik de volle laag, gimme gimme gimme
quote:Ik ken ook autochtonen die kinderen lastigvallen in zwembaden... maar als het een allochtoon is komt dat natuurlijk in het nieuws.
Op maandag 11 augustus 2003 08:00 schreef Topper_Harley het volgende:[..]
Als je kwaad bent om welke reden dan ook dan probeer je die ander de kwetsen. Met kutnederlander kwets je niemand en met kutmarrokaan wel..
Verder ben ik ook wel vrij racistisch en ik zal wel een paar voorbeelden geven waarom.Ze zitten in Nederland, ok als het economisch slecht zou gaan in mijn land zou ik ook naar Nederland komen.
Maar ik zou me wel proberen aan te passen. Dat ze kutbaantjes krijgen en daar niet blij mee zijn begrijp ik ook nog. En dat je dan wiet gaan verbouwen voor de verkoop kan ook nog. Maar is dat een reden om zoveel overlast te veroorzaken? Kinderen lastig vallen in zwembaden.
quote:Probeer na te denken voordat je typt.. misschien denken enkele Marokkanen dat... maar ook sommige Nederlanders.. dus waardeloos argument.
En op straat wordt je er ook niet vrolijk van. Ik heb het hier dan vooral over Marrokanen.
Ze denken dat ze god zijn
quote:Lekker relevant...
terwijl ze in hun eigen land netjes naar oma moesten luisteren.
quote:Ze moeten jouw gaan bedanken omdat jij een kortzichtig beeld heb? Wist je dat een groot deel van de welvaart aan allochtonen te danken is? Ga jij ze maar is bedanken
Wees blij dat je het nu beter hebt in Nederland, maar pas je wel een beetje aan.
quote:Precies
Ok, nu krijg ik de volle laag, gimme gimme gimme
quote:Ik ben het niet eens met dat ze hier te gast zijn. Tweede of derde generatie mensen van een andere afkomst zijn geen gasten meer, maar zijn Nederlanders. Misschien als je ze zo laat voelen, dat ze zich dan ook meer verantwoordelijk voor Nederland vinden.
Op maandag 11 augustus 2003 08:13 schreef -Frank- het volgende:
<knip>
En als zwak excuus wordt er altijd gebruikt dat de Nederlanders af en toe net zo erg zijn. Daar ben ik het in principe helemaal mee eens (kan ook niet). Maar hun zijn hier nog steeds te gast
quote:Ik heb een hekel aan alle mensen die zich niet aanpassen.
Op maandag 11 augustus 2003 08:13 schreef nappel het volgende:
Ik ben geen racist..
..ik heb gewoon een hekel aan buitenlanders die zich niet 'aanpassen', (lees; misdragen).
quote:Die groeperingen verknoeien de economie?? dream on...
Op maandag 11 augustus 2003 08:13 schreef -Frank- het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat de mensen steeds racistischer gaan denken. Er zijn bepaalde "kansloze" groeperingen in onze maatschappij die het aardig lopen te verzieken. En onze economie gaat het niet meer zo goed als het was. Natuurlijk krijg je dan bepaalde opvattingen over bepaalde groeperingen die het lopen te verkloten (ook voor de mensen die het wel proberen goed te doen.)
En als zwak excuus wordt er altijd gebruikt dat de Nederlanders af en toe net zo erg zijn. Daar ben ik het in principe helemaal mee eens (kan ook niet). Maar hun zijn hier nog steeds te gast
Ze zjin hier te gast? Whahaha (ik lachte hier serieus een volle minuut om.)
Je moet het zien als aangetrouwde familie... of je nou wilt of niet het is familie (lees: Nederlander)....
Ik denk dat ieder wel een beetje racist is.
quote:Whahahaha dus die honderden gastarbeiders waren allemaal Italiaan?
Op maandag 11 augustus 2003 08:15 schreef Topper_Harley het volgende:
Lekker links gereageerd weer. Alles relativeren totdat er nix meer aan de hand is. Tuurlijk is het mis als ze zich in eigen land gedragen en hier maar denken dat alles mag. En als je naar de bios gaat of zwemmen zijn het altijd weer die marrokaantjes die zich aso gedragen. Ja tuurlijk, die Nederlanders heb je ook. Daar wonen er hier ook iets meer van, nog wel althans. Er komen ook genoeg Aziaten om economische redenen naar Nederland. Maar daar hoor ik nooit iets negatiefs over. Dus je argument dat de media opblaast wat de Marrokanen doen klopt ook niet helemaal.
En de welvaart hebben we mede te danken aan immigranten zoals Italianen. Maar ik ga toch niet naar een Marrokaan om hem te bedanken. Dat wil ik niet maar dat zou ik ook niet durven..
En dat je bang bent voor een Marokkaan is weer lekker rechts gerageerd
quote:Tip: lees een willekeurig economie boek.
Op maandag 11 augustus 2003 08:18 schreef Topper_Harley het volgende:
hij zegt niet dat ze de economie verknoeien. Hij zegt dat als het slechter gaat met de economie die vinger snel die richting op gaat.
quote:Tuurlijk en een seksist. Iedereen maakt onderscheid tussen verschillende groepen mensen. Maar de vraag is of dat onderscheid nog toelaatbaar is. Eentje op de rand is als de politie een controle heeft, waar alleen mensen met een getinte huid worden gecontroleerd. Toelaatbaar?
Op maandag 11 augustus 2003 08:18 schreef pro_jeex het volgende:
Ik ben denk ik wel een racist, want ik beoordeel een hoop mensen op hun afkomst en dan zeggen anderen dat ik een racist ben.Ik denk dat ieder wel een beetje racist is.
quote:Zeg ik dat ze de economie verknoeien???
Op maandag 11 augustus 2003 08:17 schreef 60000 het volgende:[..]
Die groeperingen verknoeien de economie?? dream on...
Ze zjin hier te gast? Whahaha (ik lachte hier serieus een volle minuut om.)
Je moet het zien als aangetrouwde familie... of je nou wilt of niet het is familie (lees: Nederlander)....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |