abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 11 augustus 2003 @ 05:56:23 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12349512
Wie is er een racist?

Wie durft er voor uit te komen dat hij/zij een racist is? en dat ook nog is kan onderbouwen.

quote:
Op maandag 11 augustus 2003 05:48 schreef Libris het volgende:

Op naar deel 2: Hoe racisme te voorkomen..
Helemaal mee eens met je punt over voorlichting, mensen zijn bang van wat ze niet kennen. Islam is helemaal niet zo eng. Maar is Nederland al niet te ver heen om dit te laten werken?

Nee, het is nooit te ver heen, het is nooit te laat om iets goeds te beginnen.

Het integratieprobleem is tweeledig. De allochtonen moeten zich meer inzetten voor onze cultuur, maar hey, nu ze toch hier zijn, waarom zouden wij ons niet een klein eebtje verdiepen in hoe zij leven en denken.

Redactie Frontpage maandag 11 augustus 2003 @ 05:57:52 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12349515
Nu ik de topictitel bekijk, kun je eigenlijk wel soms een racist zijn?
  maandag 11 augustus 2003 @ 06:19:43 #3
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_12349528
Het sluipt er zo in he?

Over een Nederlander zeg je vaak: wat een klootzak/eikel oid.
Over een buitenlander wordt dat al snel: kutmarokaan,oid
Terwijl je daar ook gewoonstomme klootzak tegen kunt zeggen.
Ik denk dat dat soort dingen vaak niet een bewust gezegd worden. Neemt niet weg dat het dan wel discriminerend is.

life is all about priorities
pi_12349550
ik ben op zijn tijd wel rasistisch ja... maar veel verder als kut buitenlanders kom ik niet.

maar wat ik vooral heb is datik een hekel heb aan een bepaalt soort mensen. en dat bepaalde soort mens is vaak (dus niet altijd ) van buitenlandse origine.

eten!!!
  maandag 11 augustus 2003 @ 06:45:05 #5
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_12349552
Nou brand maar los.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_12349625
Ben nog weinig racisten in dit topic tegengekomen... terwijl er honderden een grote bek op het forum+fp hebben... zouden ze bang zijn?
  maandag 11 augustus 2003 @ 07:49:43 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12349641
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 05:56 schreef SunChaser het volgende:
Wie is er een racist?

Wie durft er voor uit te komen dat hij/zij een racist is? en dat ook nog is kan onderbouwen.
[..]

Nee, het is nooit te ver heen, het is nooit te laat om iets goeds te beginnen.

Het integratieprobleem is tweeledig. De allochtonen moeten zich meer inzetten voor onze cultuur, maar hey, nu ze toch hier zijn, waarom zouden wij ons niet een klein eebtje verdiepen in hoe zij leven en denken.

Hoe kun je ervoor zorgen dat Nederlander zich interesseren voor andere culturen? En dan bedoel ik niet alleen de hoogopgeleide Nederlanders, die zelf misschien naar andere landen reizen en zien hoe mensen leven, maar ook Piet en Truus van drie hoog achter, die alleen het nieuws zien en zien dat er weer iemand door iemand anders met een lichtgetinte huid beroofd is.
Ik probeer mezelf hier te verdiepen in de verschillende culturen, omdat ik hier te gast ben. Ik heb in een moskee een gesprek van een half uur met een moslim gehad over de islam. Maar als ik gewoon in Nederland zou wonen zou ik dat nooit doen, drempel is veels te hoog.
Integratie start in mijn ogen bij communicatie. Iedereen moet dus Nederlands of Engels spreken (geldt voor Nederlandsers, Somaliers, Chinezen, Duitsers, etc.). Pas dan kan er gepraat worden over culturen.
pi_12349658
Nou, eigenlijk niet nee.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12349667
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 07:49 schreef Libris het volgende:

[..]

Hoe kun je ervoor zorgen dat Nederlander zich interesseren voor andere culturen?

-De media houdt van een zwart schaap... want dat is $$$... dus dat zou als eerste afgelopen moeten zijn.
-Ervoor zorgen dat ze beter bekend komen te staan... bijv. heel kort en bondig: hogere straffen = minder crimineel gedrag = minder negatieve publiciteit.
pi_12349678
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 06:19 schreef Kbot2000 het volgende:
Het sluipt er zo in he?

Over een Nederlander zeg je vaak: wat een klootzak/eikel oid.
Over een buitenlander wordt dat al snel: kutmarokaan,oid
Terwijl je daar ook gewoonstomme klootzak tegen kunt zeggen.
Ik denk dat dat soort dingen vaak niet een bewust gezegd worden. Neemt niet weg dat het dan wel discriminerend is.

Als je kwaad bent om welke reden dan ook dan probeer je die ander de kwetsen. Met kutnederlander kwets je niemand en met kutmarrokaan wel..
Verder ben ik ook wel vrij racistisch en ik zal wel een paar voorbeelden geven waarom.

Ze zitten in Nederland, ok als het economisch slecht zou gaan in mijn land zou ik ook naar Nederland komen.
Maar ik zou me wel proberen aan te passen. Dat ze kutbaantjes krijgen en daar niet blij mee zijn begrijp ik ook nog. En dat je dan wiet gaan verbouwen voor de verkoop kan ook nog. Maar is dat een reden om zoveel overlast te veroorzaken? Kinderen lastig vallen in zwembaden. En op straat wordt je er ook niet vrolijk van. Ik heb het hier dan vooral over Marrokanen.
Ze denken dat ze god zijn terwijl ze in hun eigen land netjes naar oma moesten luisteren. Wees blij dat je het nu beter hebt in Nederland, maar pas je wel een beetje aan.
Ok, nu krijg ik de volle laag, gimme gimme gimme

If you can't stand the heat, get out of the kitchen
pi_12349705
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 08:00 schreef Topper_Harley het volgende:

[..]

Als je kwaad bent om welke reden dan ook dan probeer je die ander de kwetsen. Met kutnederlander kwets je niemand en met kutmarrokaan wel..
Verder ben ik ook wel vrij racistisch en ik zal wel een paar voorbeelden geven waarom.

Ze zitten in Nederland, ok als het economisch slecht zou gaan in mijn land zou ik ook naar Nederland komen.
Maar ik zou me wel proberen aan te passen. Dat ze kutbaantjes krijgen en daar niet blij mee zijn begrijp ik ook nog. En dat je dan wiet gaan verbouwen voor de verkoop kan ook nog. Maar is dat een reden om zoveel overlast te veroorzaken? Kinderen lastig vallen in zwembaden.

Ik ken ook autochtonen die kinderen lastigvallen in zwembaden... maar als het een allochtoon is komt dat natuurlijk in het nieuws.
quote:
En op straat wordt je er ook niet vrolijk van. Ik heb het hier dan vooral over Marrokanen.
Ze denken dat ze god zijn
Probeer na te denken voordat je typt.. misschien denken enkele Marokkanen dat... maar ook sommige Nederlanders.. dus waardeloos argument.
quote:
terwijl ze in hun eigen land netjes naar oma moesten luisteren.
Lekker relevant...
quote:
Wees blij dat je het nu beter hebt in Nederland, maar pas je wel een beetje aan.
Ze moeten jouw gaan bedanken omdat jij een kortzichtig beeld heb? Wist je dat een groot deel van de welvaart aan allochtonen te danken is? Ga jij ze maar is bedanken
quote:
Ok, nu krijg ik de volle laag, gimme gimme gimme
Precies
pi_12349721
Ik kan me goed voorstellen dat de mensen steeds racistischer gaan denken. Er zijn bepaalde "kansloze" groeperingen in onze maatschappij die het aardig lopen te verzieken. En onze economie gaat het niet meer zo goed als het was. Natuurlijk krijg je dan bepaalde opvattingen over bepaalde groeperingen die het lopen te verkloten (ook voor de mensen die het wel proberen goed te doen.)
En als zwak excuus wordt er altijd gebruikt dat de Nederlanders af en toe net zo erg zijn. Daar ben ik het in principe helemaal mee eens (kan ook niet). Maar hun zijn hier nog steeds te gast
..insanity runs in the family
  maandag 11 augustus 2003 @ 08:13:59 #13
17698 nappel
raar menneke..
pi_12349727
Ik ben geen racist..
..ik heb gewoon een hekel aan buitenlanders die zich niet 'aanpassen', (lees; misdragen).
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_12349740
Lekker links gereageerd weer. Alles relativeren totdat er nix meer aan de hand is. Tuurlijk is het mis als ze zich in eigen land gedragen en hier maar denken dat alles mag. En als je naar de bios gaat of zwemmen zijn het altijd weer die marrokaantjes die zich aso gedragen. Ja tuurlijk, die Nederlanders heb je ook. Daar wonen er hier ook iets meer van, nog wel althans. Er komen ook genoeg Aziaten om economische redenen naar Nederland. Maar daar hoor ik nooit iets negatiefs over. Dus je argument dat de media opblaast wat de Marrokanen doen klopt ook niet helemaal.
En de welvaart hebben we mede te danken aan immigranten zoals Italianen. Maar ik ga toch niet naar een Marrokaan om hem te bedanken. Dat wil ik niet maar dat zou ik ook niet durven..
  maandag 11 augustus 2003 @ 08:16:11 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12349745
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 08:13 schreef -Frank- het volgende:
<knip>
En als zwak excuus wordt er altijd gebruikt dat de Nederlanders af en toe net zo erg zijn. Daar ben ik het in principe helemaal mee eens (kan ook niet). Maar hun zijn hier nog steeds te gast
Ik ben het niet eens met dat ze hier te gast zijn. Tweede of derde generatie mensen van een andere afkomst zijn geen gasten meer, maar zijn Nederlanders. Misschien als je ze zo laat voelen, dat ze zich dan ook meer verantwoordelijk voor Nederland vinden.
  maandag 11 augustus 2003 @ 08:16:51 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12349748
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 08:13 schreef nappel het volgende:
Ik ben geen racist..
..ik heb gewoon een hekel aan buitenlanders die zich niet 'aanpassen', (lees; misdragen).
Ik heb een hekel aan alle mensen die zich niet aanpassen.
pi_12349752
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 08:13 schreef -Frank- het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat de mensen steeds racistischer gaan denken. Er zijn bepaalde "kansloze" groeperingen in onze maatschappij die het aardig lopen te verzieken. En onze economie gaat het niet meer zo goed als het was. Natuurlijk krijg je dan bepaalde opvattingen over bepaalde groeperingen die het lopen te verkloten (ook voor de mensen die het wel proberen goed te doen.)
Die groeperingen verknoeien de economie?? dream on...

Ze zjin hier te gast? Whahaha (ik lachte hier serieus een volle minuut om.)

Je moet het zien als aangetrouwde familie... of je nou wilt of niet het is familie (lees: Nederlander)....

pi_12349761
Ik ben denk ik wel een racist, want ik beoordeel een hoop mensen op hun afkomst en dan zeggen anderen dat ik een racist ben.

Ik denk dat ieder wel een beetje racist is.

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12349762
hij zegt niet dat ze de economie verknoeien. Hij zegt dat als het slechter gaat met de economie die vinger snel die richting op gaat.
pi_12349770
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 08:15 schreef Topper_Harley het volgende:
Lekker links gereageerd weer. Alles relativeren totdat er nix meer aan de hand is. Tuurlijk is het mis als ze zich in eigen land gedragen en hier maar denken dat alles mag. En als je naar de bios gaat of zwemmen zijn het altijd weer die marrokaantjes die zich aso gedragen. Ja tuurlijk, die Nederlanders heb je ook. Daar wonen er hier ook iets meer van, nog wel althans. Er komen ook genoeg Aziaten om economische redenen naar Nederland. Maar daar hoor ik nooit iets negatiefs over. Dus je argument dat de media opblaast wat de Marrokanen doen klopt ook niet helemaal.
En de welvaart hebben we mede te danken aan immigranten zoals Italianen. Maar ik ga toch niet naar een Marrokaan om hem te bedanken. Dat wil ik niet maar dat zou ik ook niet durven..
Whahahaha dus die honderden gastarbeiders waren allemaal Italiaan?

En dat je bang bent voor een Marokkaan is weer lekker rechts gerageerd

pi_12349779
racistisch ??nee een mentalist...het maakt mij niet uit welke kleur afkomst of sexuele voorkeur iemand heeft. wat mij wel irriteert is het gedrag van bepaalde personen in de nederlandse maatschappij...
ook elders in deze wereld btw
wat irriteert me ...respectloosheid voor derden , voor dieren , voor eigendommen voor anderen.
mensen die geen respect kunnen opbrengen voor deze dingen moeten in eerste iinstantie zeer zwaar gestrafd worden zoiets als in amerika...waar je voor een klein vergrijp als een winkeldiefstalletje al 5 jaar kan krijgen..ga je voor de tweede x in de fout dan moet die straf verdubbeld worden en dan in de trend van een werkeiland als duivels eiland uit de film papillon.
daarnaast als iemand van een andere nationaliteit is deze terug sturen ...aan raddraaiers hebben we niks , mensen die willen helpen deze maatschappij op een hoger plan willen zetten zijn van harte welkom..
wat ik hiermee probeer te zeggen is zoiets als dit..
die antilianen die in tilburg iemand vermorden mogen direct terug naar de antillen, die fijne familie van ocan o die romy en die baby vermoord heeft mogen ook terug..dit soort mensen ben je beter kwijt dan rijk...
en dan de Autochtonen die zich niet weten te gedragen en dan bedoel ik niet de echte kattekwaad dingetjes of als je es een keer met iemand heb staan knokken als je jong bent en dit dan met de blote vuist hebt gedaan , zwaardere delicten end an praat ik hier dus over het vernielen van bushokjes winkeldiefstal moeten dus een leuke straf gaan opbrengen
b.v een bushokje kost zeg maar 1500 euro dat gaat inhouden dat je datzelfde bushokje 20 x betaald bij een winkeldiefstal moet er gekeken worden naar de prijs van het artikel maar iig je zal flink moeten bloeden..
veel zwaardere dingen als een drugslijn opzetten iemand vermoorden etc etc
die kunnen we naar de hierboven al reeds beschreven straffen gaan straffen alla dat werkeiland.
zal dit helpen geen idee maar een jongetje wat nu denkt ik ga fijn dat bushokje slopen zal dan wel een keer nadenken.
ben ik nu een racist omdat die de allochtonen die een verkeerde mentaliteit heeft terug wil sturen ...geven jullie het antwoord maar ....
ik ben zeer zeker van mening dat ik dat niet ben...
ik wil nederland op een hoger plan zetten ...en als daar ideeen bijkomen die niet stroken bij de linkse activist dan is dat gigantisch jammer
de tijd van de knuffelturk is al ff over .de idioot die dat bushokje vernield moet gestrafd worden...mensen die niet inzien dat werken niet jezelf maar iedereen een beter leven bied die moeten der ogen uit der kop schamen dat zijn luie paarden en dat zal je ze dan bij moeten brengen
zie jullie reacties wel
pi_12349784
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 08:18 schreef Topper_Harley het volgende:
hij zegt niet dat ze de economie verknoeien. Hij zegt dat als het slechter gaat met de economie die vinger snel die richting op gaat.
Tip: lees een willekeurig economie boek.
  maandag 11 augustus 2003 @ 08:21:07 #23
19840 Libris
Live from Singapore
pi_12349790
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 08:18 schreef pro_jeex het volgende:
Ik ben denk ik wel een racist, want ik beoordeel een hoop mensen op hun afkomst en dan zeggen anderen dat ik een racist ben.

Ik denk dat ieder wel een beetje racist is.

Tuurlijk en een seksist. Iedereen maakt onderscheid tussen verschillende groepen mensen. Maar de vraag is of dat onderscheid nog toelaatbaar is. Eentje op de rand is als de politie een controle heeft, waar alleen mensen met een getinte huid worden gecontroleerd. Toelaatbaar?
En een controle waar alleen Franse auto's worden aangehouden (misschien drugsrunners). Toelaatbaar?
  maandag 11 augustus 2003 @ 08:22:24 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12349797
ach ja, ergens hebben wel allemaal wel een "scheren over een kam" eigenschap in ons. Of het nou iemand die extreem rechts is (alle allochtonen het land is) of dat nou extreem links is (alle nationalisten het land uit)...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12349804
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 08:17 schreef 60000 het volgende:

[..]

Die groeperingen verknoeien de economie?? dream on...

Ze zjin hier te gast? Whahaha (ik lachte hier serieus een volle minuut om.)

Je moet het zien als aangetrouwde familie... of je nou wilt of niet het is familie (lees: Nederlander)....

Zeg ik dat ze de economie verknoeien???
En nu lig ik in een scheur. Familie !!!!
..insanity runs in the family
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')