Doe voor de gein je (dubbel vergrendelde!) beugel bij golliath eens iets losser (arm onder je trui). Je zult zien dat je bij elke bunnyhop zeker een seconde met je kont van je stoel komtquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nogmaals: achtbanen moeten primair veilig zijn. Je komt wel een beetje lost van je stoel, maar dat is maar heel even. Zonder beugel schiet je echt niet uit je stoel.
Uitzondering zijn natuurlijk banen zoals de el-condor, maar daar heb je ook beugels die nog eens vast zitten met een riempje. Elke achtbaan is zo ontworpen dat het alleen fout kan gaan als er minimaal 2 dingen mechanisch kapot gaan. En die kans is erg klein. Achtbanen als de Robin Hood overleef je prima zonder beugel.
Maargoed, zulke spannende dingen moeten natuurlijk 'gevaarlijk' zijn, anders heb je geen goed gevoel als je het weer overleefd hebt natuurlijk
Op deze pic is overigens beter te zien dat de looping aardig groot was. Die foto hierboven is van veraf genomenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:15 schreef lenn- het volgende:
Veel onzinverhalen hier haha.. In Nederland zijn dacht ik maar 2 doden gevallen in pretparken, 1 in 1960 en idd een meisje van 13 een paar jaar terug in het toenmalige SFH. Die scheen trouwens wel al hartklachten gehad te hebben.
Ik moest btw bij het lezen van dit topic aan Action Park denken, een waterpark in Amerika wat van 1978 tot 1996 open was, en waar veel (dodelijke) ongelukken gebeurden. Ze hadden daar ook een glijbaan met een looping
deze dus:
[afbeelding]
hier de wiki met verslag van ongelukken etc: http://en.wikipedia.org/wiki/Action_Park#Fatalities
Dat was hij dus blijkbaar ook, mensen kwamen er gedesorieënteerd uit en konden een paar seconden lang niet opstaan in het waterquote:
Dat was bij de opening van die rollercoaster, was een of andere fotomodel die fabio heet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:26 schreef Chokeme het volgende:
Wel eens een stukje op tv gezien over een achtbaan die met een noodgan loodrecht omhoog gaat, om vervolgens weer recht naar beneden te duiken. Had een kerel een vogel in z'n geziicht gekregen, best wel wat bloed enzo. Zou natuurlijk in elke achtbaan kunnen gebeuren.
Dat over die rit dat iedereen een gebroken nek had in de OP klinkt trouwens wel als het stereotype broodje aap.
Wat is waar?quote:Op maandag 11 augustus 2003 03:49 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Ja, dat programma bedoelde ik ook.
Weet je toevallig nog hoe dat heette?
Dit is denk ik die achtbaan met Fabio van het plaatje hierbovenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:51 schreef Jerruh het volgende:
niet dodelijk, wel cool: top thrill dragster in america:
http://www.xtremecoastin.com/videos/misc_videos/ttdstuck_2005.htm
treintje bleef bovenaan stil balanceren, omdat er teveel wrijving was met de wind, zodat de snelheid niet genoeg was om door te gaan. een mannetje is toen omhoog gegaan om de trein te duwen zodat ie weer verder ging, te zien in dit filmpje.
whahaha Fabio!quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:16 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dat was bij de opening van die rollercoaster, was een of andere fotomodel die fabio heet.
[afbeelding]
![]()
Als ik het zo zie is het alleen maar een bloedneus, het is alleen wel lekker splatterd over z'n hele gezicht door de windquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:50 schreef Jerruh het volgende:
[..]
whahaha Fabio!
dit vind ik humor!
ja maar dan ook Fabio, de domste spierbundel met zijn lange haartjes die daar in de VS rondlooptquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:56 schreef ivetje het volgende:
[..]
Als ik het zo zie is het alleen maar een bloedneus, het is alleen wel lekker splatterd over z'n hele gezicht door de windZal wel door de snelheid komen en de g-krachten in dat ding
Wat zal dat bloed lekker in z'n weelderige haardos zijn gespat zegquote:Op vrijdag 1 september 2006 17:00 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja maar dan ook Fabio, de domste spierbundel met zijn lange haartjes die daar in de VS rondloopt
iedereen kan dat wikipedia artikel toch gewoon lezen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:56 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat was hij dus blijkbaar ook, mensen kwamen er gedesorieënteerd uit en konden een paar seconden lang niet opstaan in het waterStaan op internet een aantal verslagjes van mensen die hem hebben mogen doen, maar ik zou niet durven. Het was ook 1 van de eerste waterparken, dus een voorbeeld was er niet. De overige slides waren ook nogal "wild" op z'n zachtst gezegt. Mensen die uit de baan vlogen kwam best vaak voor. Een looping leek toen een goed idee, niemand wist of het ook echt kon dus gewoon geprobeerd. Niet echt goed bevallen dus, dit is ook de enige looping slide op de hele wereld geweest. Wel uniek als je er in bent geweest dus
Owja? Zeg ik ergens dan dat IK er geweest ben...ik geef alleen wat info, dat is gewoon netjes. Voor de mensen die dus niet op die link naar wikipedia klikken hebben ze toch nog wat info erover gelezen....zeiksnorquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:54 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
iedereen kan dat wikipedia artikel toch gewoon lezen?zit jij hier gewoon net te doen alsof je er zelf geweest bent
en nu is het uit?quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:14 schreef MaLo het volgende:
. Mijn vriend en ik zouden in een duo band gaan, ik voorop, hij achterop. Hij was echter zo snugger om de band eerst over de rand te duwen voordat hij erop sprong. Gevolg was dat ik alleen voorin de band zat en hij erachteraan gleed . En de ongelooflijke schaamte toen ik voor het oog van tientallen wachtenden uit de buis droop, daarachter de band, daarachter mijn vriend
als mensen geinteresseerd zijn in het artikel lezen ze het zelf wel, lijkt me.quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:52 schreef ivetje het volgende:
[..]
Owja? Zeg ik ergens dan dat IK er geweest ben...ik geef alleen wat info, dat is gewoon netjes. Voor de mensen die dus niet op die link naar wikipedia klikken hebben ze toch nog wat info erover gelezen....zeiksnor
zeik gewoon ff niet...quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:32 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
als mensen geinteresseerd zijn in het artikel lezen ze het zelf wel, lijkt me.![]()
Nee, maar het scheelde niet veelquote:
OMG ik heb flink hoogtevrees dus ik zou 1; nooit in zo'n achtbaan gaan en 2; al helemaal niet daar naarboven klimmen of uberhaupt die lift in stappenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:51 schreef Jerruh het volgende:
niet dodelijk, wel cool: top thrill dragster in america:
http://www.xtremecoastin.com/videos/misc_videos/ttdstuck_2005.htm
treintje bleef bovenaan stil balanceren, omdat er teveel wrijving was met de wind, zodat de snelheid niet genoeg was om door te gaan. een mannetje is toen omhoog gegaan om de trein te duwen zodat ie weer verder ging, te zien in dit filmpje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |