Of is het tegenwoordig meer Hardhouse, wat ik me zeker niet voor kan stellen....
Grtz
Patrick
quote:damn je bent me voor
Op zondag 10 augustus 2003 18:06 schreef MikeyMo het volgende:
hardcore will never die
Het is nogsteeds het enige dat ik luister en ik ga ook naar feesten, niet zoveel meer als vroeger maar wel naar de grootste/beste feesten.
quote:eerder anti-hoofdpijn muziek: als je in je pubertijd hardcore luisterde kun je later alles hebben, dus geen hoofdpijn
Op zondag 10 augustus 2003 18:11 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
dat was toch die hoofdpijn muziek waar de jeugd naar luisterde begin jaren 90?
quote:Beetje wel he
Op zondag 10 augustus 2003 18:21 schreef Makster het volgende:
Zeker wel, graag hoe harder hoe beter. Trance is wel relaxed maar toch vooral wel een beetje gay.
quote:Idem
Op zondag 10 augustus 2003 18:05 schreef RooieKerel het volgende:
Ik luister regelmatige nog hardcore! Ga niet naar feesten..
maar ontopic, ik luister dus hardcore en ga zeker naar de feesten
In de USA denken ze eerder aan de betekenis die ik noem, omdat daar house etc. helemaal niet bekend is.
In Nederland denken ze meteen dat je een of andere gabber bent als je zegt dat je naar hardcore luistert.
De gabbers/ravers vonden die term waarschijnlijk stoer klinken en hebben het gejat.
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 10-08-2003 18:38]
quote:Ik zou net zegge al die lui altijd
Op zondag 10 augustus 2003 18:36 schreef Ixnay het volgende:
Hardcore bestaat al ongveer 35 jaar, maar dan praat ik over harde punk muziek, dat vaak met de straight edge levensstijl samenhing.De gabbers/ravers vonden die term waarschijnlijk stoer klinken en hebben het gejat.
HardCore bands zoals madball zijn tegek
quote:gabbers jatten zowiezo alles, en dan met name rock muziek
Hardcore bestaat al ongveer 35 jaar, maar dan praat ik over harde punk muziek, dat vaak met de straight edge levensstijl samenhing. En dat is iets heels anders als de hardcore waar jullie over praten.In de USA denken ze eerder aan de betekenis die ik noem, omdat daar house etc. helemaal niet bekend is.
In Nederland denken ze meteen dat je een of andere gabber bent als je zegt dat je naar hardcore luistert.De gabbers/ravers vonden die term waarschijnlijk stoer klinken en hebben het gejat.
maarre hardcore is een stroming die je binnen elke muzieksoort hebt hoor, ook bij metal, ook bij hiphop etc
zet 't er maar bij voor die punk/hardcore huilies hier
Ga ook nog vrij vaak naar feesten. Binnenkort iig Megarave, Decibel Outdoor en HouseQlassics (al draaien ze op de laatste 2 waarschijnlijk meer oldschool dan hardcore)
quote:Een beetje heel erg gay. Ga eens naar zo'n feest en tel de trancenichten eens
Op zondag 10 augustus 2003 18:21 schreef Makster het volgende:
Zeker wel, graag hoe harder hoe beter. Trance is wel relaxed maar toch vooral wel een beetje gay.
quote:trancenichten
Op maandag 11 augustus 2003 11:40 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Een beetje heel erg gay. Ga eens naar zo'n feest en tel de trancenichten eens
Zegt weer wat over het niveau van een gabber
Maar ach..laat ik niet zeiken..ik vind die 94-98 hardcore ook wel leuk
Meestal best gezellig! Iedereen wordt geaccepteerd, gewoon 1 gezellige menigte die lekker uit z'n plaat staat te gaan
quote:En hardcore is voor hersenloze neo-nazi's.
Op maandag 11 augustus 2003 11:40 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Een beetje heel erg gay. Ga eens naar zo'n feest en tel de trancenichten eens
Zo, nu hebben we alle vooroordelen ook weer gehad.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 18-08-2003 15:02]
quote:Ja, Doei he
Op maandag 11 augustus 2003 12:59 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
En hardcore is voor hersenloze neo-nazi's.
Zo, nu hebben we alle vooroordelen ook weer gehad.
quote:Weer zo'n domme opmerking.
Op maandag 11 augustus 2003 12:55 schreef Ixnay het volgende:
Trance voor nichten. Dat is dan het enige waarin ik gabbers gelijk geef.
quote:niet helemaal waar. toen hardcore weer terug naar underground ging stapte heel veel mensen over naar, juist ja, trance
Op maandag 11 augustus 2003 13:08 schreef kippiej het volgende:
Nog stommer is, dat je hardcore met trance vergelijkt, wat beide een heel ander soort publiek trekt.
Niet dagelijks, maar bijvoorbeeld als je met je vriendinnen gaat stappen om in de stemming te komen
Kom op zeg, de echte gabber van 'vroegah' had respect voor andere stijlen, iets wat in de moderne hardcore scene ver te zoeken is. Voor sommige gaat het om "bij de groep horen" "gezien worden" en natuurlijk overal tegen schoppen (rellen) Ik dacht dat het altijd om de muziek ging, voor sommige niet dus...
quote:Gabbers denken niet dat ze 1337 zijn. We zijn geen nerds ofzo.
Op maandag 11 augustus 2003 13:08 schreef kippiej het volgende:[..]
Weer zo'n domme opmerking.
Bij jullie is het waarschijnlijk 'hoe meer beats per minuut, hoe meer 1337 je bent'.
Nog stommer is, dat je hardcore met trance vergelijkt, wat beide een heel ander soort publiek trekt.
quote:Oi, alleen dat straith edge wat je zei ben ik er niet mee eens.
Hardcore bestaat al ongveer 35 jaar, maar dan praat ik over harde punk muziek, dat vaak met de straight edge levensstijl samenhing. En dat is iets heels anders als de hardcore waar jullie over praten.In de USA denken ze eerder aan de betekenis die ik noem, omdat daar house etc. helemaal niet bekend is.
In Nederland denken ze meteen dat je een of andere gabber bent als je zegt dat je naar hardcore luistert.De gabbers/ravers vonden die term waarschijnlijk stoer klinken en hebben het gejat.
quote:Het draait nu idd heel veel om 'stoer' zijn en idd 'overal tegen zijn' .
Op maandag 11 augustus 2003 13:16 schreef Trance4Ever het volgende:
Jha..en dat heb je van die feesten als "I hate trance"Kom op zeg, de echte gabber van 'vroegah' had respect voor andere stijlen, iets wat in de moderne hardcore scene ver te zoeken is. Voor sommige gaat het om "bij de groep horen" "gezien worden" en natuurlijk overal tegen schoppen (rellen) Ik dacht dat het altijd om de muziek ging, voor sommige niet dus...
* Sassie luistert ook nog regelmatig hardcore
Enige feestje waar ik tot nu toe geweest ben is DefQon.
Respect voor andere muziek stylen heb ik wel en kan zeker ook andere house/dance muziek waarderen.
Dat publiek weet keer op keer weer de vooroordelen waar te maken *kuch*rellen bij de back2school truck op d FFP *kuch*
het is erg jammer...
quote:hij betrekt de sXe erbij omdat het wel een kenmerkens iets is in de hardcore scene. het ligt er n beetje aan welke band er optreed, hoewel meetsal wel een vast groep mensen altijd aanwezig is.
Op maandag 11 augustus 2003 13:34 schreef Hellracer het volgende:[..]
Oi, alleen dat straith edge wat je zei ben ik er niet mee eens.
Bij ons hebben we vaak HC conserten en van die zijn er maar ongeveer 10 (van de 150-200) straith edge.
-Squalor
-for the fame
-insert coin
-etc.
quote:Er is maar 1 thunderdome cd, en dat is die van het dreamteam.
Op zondag 10 augustus 2003 18:12 schreef Rekkie het volgende:
Ik luister het nog steeds... maar dan alleen van de eerste thunderdome cd's (zeg t/m deel 15 ofzo)
En ja tegenwoordig vind ik het echt bagger
quote:tsja, mensen worden ouder en wijzer
Op maandag 11 augustus 2003 15:31 schreef markvleth het volgende:
En ja tegenwoordig vind ik het echt bagger
Nou ik (patrick) kan jullie zeggen dat ik bijna naar alle feesten ga, en bijna nog nooit iets van rellen meegemaakt, en die regen moet je dan natuurlijk wel goed lezen voordat je reageerd.!!!
HardCore For LiFe.!!!!
En dat verhaal van dat hersenloze neonatie vind ik ook belachelijk, jullie doen als of "hardcore fans" (want gabbers is tegenwoordig een vloek woord) allemaal neo's zijn, wat dus totaal niet zo is, er zijn er zeker wel dat wil ik ook niet ontkennen maar bij de Punk/Metal zijn er toch duidelijk meer.!!!
Hier nog even een verhaaltje over het voor oordeel van het merk lonsdale!!!! :
DIT FF TER TOEVOEGING OMDAT HEEL VEEL MENSEN DENKEN DAT HET MERK LONSDALLLE RASISTISCH IS. LEES DIT MAAR EENS GOED, EN TREK DAN IN HET VERVOLG NIET MEER ZO SNEL JE CONCLUSIE, KLEDING ZEGT NIETS OVER IEMAND, DUS BEOORDEEL HEM DAAR NIET OP, DAN ZULLEN WIJ DAT OOK ANDERSOM NIET DOEN. DIT IS DE HELE GESCHIEDENIS VAN LONSDALLLE !!!
Iedereen die kleding koopt of draagt van dat merk zijn voor mij racisten, verklaarde een 15-jarige jongen aan collegas, nadat hij met twee vrienden een medescholier in elkaar had geslagen die een trui van het populaire merk droeg. Maar waarom een racistenmerk was kon hij niet uitleggen. Het slachtoffer was zich van geen kwaad bewust, de trui was een cadeautje van zijn moeder.
Incidenten waarbij kleding van een rol speelt komen de laatste tijd wel vaker voor. Onlangs nog verbood de leiding van het Eijkhagencollege uit Landgraaf haar leerlingen in s naar school te komen.Het merk werd tot voor kort voornamelijk door skinheads gedragen en omdat die de naam hebben racistisch te zijn, heeft ook het merk het predikaat racistisch gekregen.
Maar waarom dragen skinheads en zijn de jongeren die nu dragen ook werkelijk racistisch? Om het antwoord op deze vragen te vinden moeten we zon veertig jaar teruggaan in de geschiedenis.
The Mods
Begin jaren zestig werd Groot-Brittannië overspoeld door een nieuw soort jongeren: de Modernists of Mods. Jongeren uit de arbeidersklasse die door de afschaffing van de dienstplicht en het herstel van de Britse economie tijd en geld hadden om zich als jeugdgroep te manifesteren.
De Mods luisterden naar rhythm & blues, naar ska (door Jamaicaanse immigranten meegebracht) en naar moderne jazz (die de beweging haar naam gaf). Ze zetten zich af tegen de crisismentaliteit van hun ouders en ontpopten zich tot superconsumenten. Mods hulden zich in dure merkkleding en scheurden rond op prijzige scooters. Hun uitstraling was strak, vooral ook door de amfetamine die ze gebruikten. Voorop in de Mod-cultuur liepen de Aces, de modieuze trendbepalers. Zij werden gevolgd door de Tickets of Numbers, grote groepen Mods die danszalen, bioscopen en cafés onveilig maakten en vaak voor vechtpartijen zorgden.
Ondanks hun fijne smaak verloochenden de Mods hun afkomst niet. Met hun kleding verwezen ze duidelijk naar het rauwe, chauvinistische en klassenbewuste arbeidersmilieu waaruit ze voortkwamen. Drie merken waren daarbij zeer populair: Fred Perry, en Ben Sherman.
Fred Perry was een Engelse tennisser uit de arbeidersklasse. In de jaren dertig won hij drie maal Wimbledon. Na zijn carrière verbond Perry zijn naam aan een kledinglijn. De Mods droegen Fred Perrys als eerbetoon.
dankt zijn naam aan Hugh Cecil Lowther, 5th Earl of (1857-1944), een fervent bokser en de eerste voorzitter van de National Sporting Club. In 1960 verbond het geslacht haar naam aan een kledinglijn (sportkleding, bokstenues). Mods droegen omdat het bij hun straatvechtersmentaliteit paste.
Ben Sherman was een joodse ondernemer die zijn eerste winkel opende in de bij Mods zo populaire badplaats Brighton. Dit, met het feit dat het een puur Brits merk was, maakte ook Ben Sherman gewild onder de Mods.
Hard mods en skinheads
Midden jaren zestig belandde de Britse economie in een crisis waarvan vooral jongeren de dupe werden. Een deel van de Mods kon het hoge consumptieniveau niet handhaven en greep terug naar de proletarische roots. Deze Hard Mods verheerlijkten fysieke kracht en mannelijkheid.
De dure kleding werd ingeruild voor werkkleding. Geweld speelde een belangrijke rol en de skinheads (zoals de Hard Mods al snel werden genoemd) bouwden een geduchte reputatie op als all round hooligans. Ze waren te vinden rond de voetbalvelden en op straat, waar fans van rivaliserende clubs, intellectuelen, buitenlanders, hippies en homos het mikpunt waren van hun agressie. Hun muziek was nog altijd de ska.
Hoewel het niet mooier moet worden voorgesteld dan het was, leefden de skinheads en de Jamaicaanse rude boys in die periode relatief vreedzaam naast elkaar in de oude wijken van de grote steden. Beide groepen zaten in de hoek waar economisch de meeste klappen vielen en beide groepen namen stijlkenmerken van elkaar over.
Ook het uiterlijk van de skinheads had een duidelijke betekenis.
Skinheads knipten hun haar zo kort dat de hoofdhuid te zien was en plaatsten zichzelf daarmee buiten de samenleving, waarin lang hippiehaar toen de trend was.
Overigens is een kaal geschoren kop eerder een symbool van verstoting door de maatschappij dan een uiting van rechts-extremisme. In nazi-Duitsland mochten SAer en SSers hun hoofd niet kaal scheren.
De nazis scheerden wél hun slachtoffers kaal, degenen die niet meer in hun maatschappij pasten. Kort haar had ook een praktische functie: het gaf tegenstanders bij vechtpartijen geen houvast.
Skinheads trokken de toen nog goedkope werkschoenen van Dr. Martens (Doc Martens) aan. Ook die hadden een praktische functie: er konden flinke trappen mee worden uitgedeeld.
Skinheads droegen broeken met hoog opgerolde pijpen. In de eerste plaats omdat ze vaak uit grote arbeidersgezinnen kwamen en (te lange) afdankertjes van oudere broers moesten afdragen. In de tweede plaats om met hun opgepoetste Doc Martens te pronken.
De broeken werden opgehouden met bretels, die bóven de kleding werd gedragen. Dit was afgekeken van de rude boys.
De parkas en chique regenjassen werden ingeruild voor ordinaire spijkerjacks.
De Fred Perrys, s en Ben Shermans bleven om dezelfde redenen als voorheen. Daarbij waren de poloshirts van Fred Perry, die bestaan uit een basiskleur die is afgezet met gekleurde biezen, een goedkoop alternatief voor de dure voetbalshirts in clubkleuren.
Skinheads slikten geen amfetamines maar dronken bier, heel veel bier.
De skinheadbeweging beleefde haar hoogtepunt in 1969 en bloedde daarna langzaam dood.
Oi!
Eind jaren zeventig kende skinhead echter weer een opleving, dankzij de punk. Toen punk in 1978 commercieel gemeengoed was geworden, bracht de Streetpunk of Oi! de punkmuziek weer terug naar de straat, terug naar de jongeren uit de arbeidersklasse. Streetpunk of Oi! was hard, snel, simpel en radicaal. Het had niets meer te maken met de ska waar de oude skinheads samen met de Jamaicaanse rude boys naar luisterden.
De ruwe, lompe dansen die erbij hoorden (moonstomp, pogo) pasten perfect bij het op mannelijkheid gerichte imago van de skinheads. Maar stootten meisjes af en ook de rude boys bleven weg. Skinhead werd aantrekkelijk voor zeer radicale jongelui en rechts-extremisme deed zijn intrede. Niet dat er voor die tijd geen racistische skinheads waren.
Het in elkaar slaan van Pakistani was ook voor de eerste generatie al een vorm van tijdverdrijf geweest. Niet voor niets had het Britse National Front (NF) al sinds begin jaren zeventig pogingen ondernomen om skinheads te rekruteren. (Toch kreeg het NF nooit grip op de onberekenbare skinheads.)
Maar begin jaren tachtig verkeerde Groot-Brittannië in een diepe economische crisis. Van de autochtone jongeren was 50% werkloos, van de allochtone jongeren zelfs 60%. Geen wonder dat de maatschappelijke verhoudingen op scherp stonden en dat vechtpartijen aan de orde van de dag waren.
De structurele werkloosheid en uitzichtloosheid van veel skinheads bleek een prima voedingbodem voor extreme politieke boodschappen. En bands als Screwdriver (schroevendraaier, een prachtige verwijzing naar de arbeidersklasse) deden hun uiterste best om hun white power-boodschap aan de man te brengen (de in 1993 overleden zanger Ian Stuart was een voorman van het National Front). En dat imago zijn skinheads nooit meer kwijt geraakt, ondanks verwoede pogingen van het in 1986 gevormde SHARP (Skinheads Against Racial Prejudice). Het rechts-extremisme overschaduwde de de beweging volledig.
Begin jaren tachtig verschenen er ook buiten Groot-Brittannië skinheads. In met name Duitsland en in de Verenigde Staten werd echter vooral de rechts-extremistische versie geïmporteerd, waardoor skinhead hier vooral met racisme wordt geassocieerd.
De nieuwe skinheads trokken het bekende uniform aan.
Een kaal hoofd.
Geen spijkerjacks maar zwarte of groene bomberjacks.
Witte T-shirts of T-shirts met een bandnaam erop.
Spijkerbroeken van Levis met hoog opgerolde pijpen.
Doc Martens of kisten.
Legerkleding en camouflagekleding.
Aan sommige kledingitems werd ook een expliciete politieke betekenis gegeven.
Rechtse skins regen hun Doc Martens vast met witte of gele veters, linkse met rode veters.
Witte bretels pasten leuk bij die witte veters.
Als shirts van onder een open jack werden gedragen, dan kon de goede verstaander in de merknaam NSDA lezen: National Sozialistische Deutsche Arbeiter. Bijna de naam van Hitlers nazi-partij, dus.
In Duitsland werd het zwarte poloshirt van Fred Perry populair. Het shirt was afgezet met een witte en rode bies. Zwart, wit en rood zijn de kleuren van de oude Keizerlijke vlag.
Gabber
De reden dat er nu zo veel jongeren in rondlopen is niet een heropleving van skinhead, maar van gabber. Toen rond 1997 iedereen in Nederland met een kale kop rondliep, was voor de gabbers van het eerste uur de lol eraf. Ze mikten hun Aussies in de kast en de meesten lieten hun haar groeien. Daarbij namen ze de kledingstijl van de skinheads gedeeltelijk over en dan vooral (Fred Perry en Ben Sherman in mindere mate, waarschijnlijk ook vanwege het prijskaartje dat er aan hangt). Waarom?
In de eerste plaats omdat het mooie, nette en sportieve kleding is. Eind jaren negentig ging het Nederlandse jongeren zeer voor de wind en dat wilden ze ook graag laten zien. In de tweede plaats misschien ook omdat Rotterdam, de bakermat van de hardcore, een echte arbeidersstad is. En gabbers komen voornamelijk uit hetzelfde sociale milieu als de eerste en tweede generatie skinheads. In de derde plaats omdat gabbers door hun bomberjacks toch al op één hoop werden gegooid met skinheads. Hardcore en gabber zijn weer populairder aan het worden en de jonge garde neemt nu de kledingstijl van de oude garde over.
De situatie die nu ontstaat is te vergelijken met die in 1995. Toen liep een grote groep autochtone jongeren in bomberjacks met Nederlandse vlaggetjes. Ook toen werd direct verondersteld dat deze jongeren extreem-rechts waren. De vlaggetjes leidden tot een golf van verontwaardiging onder allochtonen en in de media. Voor de gabbers moet het prachtig zijn geweest om zo veel aandacht te krijgen en zo veel reacties op te roepen. Dat het voornamelijk ging om de reactie die zon vlaggetje opriep, blijkt wel uit het feit dat extreem-rechtse partijen in Nederland er nauwelijks in zijn geslaagd om onder deze groep jongeren nieuwe leden te werven.
De jongeren die deze kleding nu dragen kennen bijna allemaal de reputatie van die de kleding heeft, maar nemen net als de gabbers van toen een houding aan van: Als ik nou graag een wil dragen, dan draag ik toch zeker een . Wat een ander ervan denkt is zijn probleem. Een typische tegendraadse reactie.
Wel of niet racistisch?
De vraag is nu natuurlijk of deze jongelui allemaal racistisch zijn omdat ze deze kleding dragen. Het antwoord op deze vraag is in mijn ogen negatief. Ook al wordt op schoolpleinen gefluisterd dat staat voor: Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren... (of: Laat Onze Nederlandse Staat). In de eerste plaats mag je nooit iemand op grond van zijn uiterlijk veroordelen.
In de tweede plaats zijn de genoemde merken wel skinheadmerken maar draagt slechts een deel van de skinheads deze merken om er een politieke boodschap mee uit te drukken.
In de derde plaats hebben we nu te maken met een groep die vooral een kledingstijl kopieert en in veel mindere mate een politieke boodschap.
De jongeren die ik hierover sprak dragen vooral omdat ze gabber waren. De meesten kenden ook niet de betekenis van de kleding en waren verbaasd toen ik ze vertelde dat de bretels zijn afgekeken van de rude boys. Veelbetekenend is ook de uiterst afwijzende houding van skinheads ten opzichte van deze groep. De skins vinden het helemaal niks dat hun stijl betekenisloos wordt gekopieerd.
Ook de jongeren die wél een dragen als politieke uiting zijn volgens mij niet werkelijk racistisch. Wel zijn de denkbeelden van de Nederlandse jeugd ten aanzien van allochtonen en integratie radicaler aan het worden.
In de eerste plaats zijn jongeren sowieso radicaler in hun denken dan volwassenen en is de neiging tot het doen van ongenuanceerde uitspraken groter. In de tweede plaats is de hele Nederlandse samenleving radicaler gaan denken. Sinds de opkomst en ondergang van Pim Fortuyn is het zelfs niet eens ongewoon om de lijsttrekkers van de grote partijen de vraag voor te leggen of Nederland al dan niet vol is. Iets wat enkele jaren geleden ondenkbaar zou zijn geweest. Jongeren geven af op allochtonen, spreken hun bewondering uit voor Pim Fortuyn en kicken op de skinheadfilm American History X, waarvan ze de antiracistische boodschap grotendeels missen of gewoon negeren.
Enkele van de jongeren die ik sprak verhaalden vol ontzag over gabbers die rode veters in hun kisten droegen als teken dat ze een allochtoon in het ziekenhuis hadden geslagen (rood = bloed). Maar ik ben ze nog nergens tegengekomen.
Dat een deel van de Nederlandse jeugd zich tegen allochtone leeftijdsgenoten afzet door kleding te dragen die door allochtonen mogelijk als discriminerend wordt ervaren, heeft heel veel te maken met het creëren van een eigen identiteit. Zoals de meisjes op het ROC in Amsterdam die per se met een niqaab naar school wilden waarschijnlijk meer met hun identiteit bezig zijn dan met een strikte naleving van de Koran.
Het creëren van een identiteit is in mij ogen de reden dat autochtone jongeren in en allochtone jongeren in FuBu soms tegenover elkaar staan. Niet een diepe wederzijdse afkeer. Beide groepen profileren zich en daarom botsen ze.
Consdaple
In Duitsland wordt een aantal kledingmerken vervaardigd die, in tegenstelling tot , wél expliciet bedoeld zijn om een rechts-extremistische boodschap over te brengen. Alleen al de namen van deze kledinglijnen laten weinig aan de verbeelding over: Patriot, Masterrace, Walhalla, Hate Core, Endzeit. Het bekendste merk is Consdaple.
De vormgeving van de merknaam is nagenoeg hetzelfde als die van en als deze kleding onder een open jack wordt gedragen worden de letters NSDAP zichtbaar. De merknaam is in handen van een oud-functionaris van de NPD en de Republikaner. Voor alle duidelijkheid: het merk heeft niets van doen met de echte firma .
Verder zijn ook bewerkingen van Fred Perry in omloop. Het logo van Fred Perry is een lauwerkrans en er bestaat kleding waarop de lauwerkrans is voorzien van het cijfer 88.
Een kenner zal in de cijfercombinatie direct de boodschap HH = Heil Hitler herkennen (de H is de achtste letter van het alfabet). (Er zijn meer cijfercombinaties die een dergelijke boodschap uitdrukken: 18 = Adolf Hitler; 311 = 3x11 = Klu Klux Klan; 25 = Blut und Ehre; 28 = Blood and Honour; 192 = Adolf is Back). Sporadisch wordt ook wel de kleding van het merk Helly Hansen voor dit doel misbruikt, omdat het logo bestaat uit de lettercombinatie HH.
Conclusie
Zaken zijn minder simpel dan ze op het eerste gezicht lijken. Er doen
onder jongeren veel verhalen de ronde over en de betekenis
van dit merk. Maar niemand weet er echt het fijne van. Mogelijk worden
we binnenkort geconfronteerd met dezelfde commotie als in 1995 toen
de Nederlandse vlaggetjes in het middelpunt van de belangstelling
stonden. Net als toen wordt er veel geroepen, maar weten slechts
weinigen hoe de vork werkelijk in de steel zit.
============================================
het gabber gevoel...
Het beste gevoel op deze hele wereld
Dat je met een paar duizend andere mensen uit je plaat loopt te gaan
Op de beste, hardste en ruigste muziek van de wereld
Niemand van de harde kern zal je aan de kant zien staan
Het gevoel in je buik van de harde bassdrums.
De piep in je oor van het overstuurde geluid
Een mc die in de mic loopt te schreeuwen,
Dan komt de bass en daar gaat de hele muid.
Met de hele zaal HOLLAND roepen,
Omdat het onze muziek is,
Je hoort het van alle die hard roepen,
Alle andere stylen zijn kattepis.
Nergens kan je zo uit je dak gaan als op HARDCORE.
Nergens zijn de drums en geluiden zo hard.
En omdat het zo'n goed gevoel geeft daardoor,
Zijn wij gabbers in nier en in hart.!
Grtz
Patrick!
quote:Ik meende dat het sarcasme is mijn post wel duidelijk was, niet dus..
Op maandag 11 augustus 2003 15:54 schreef flash_fm het volgende:
En dat verhaal van dat hersenloze neonatie vind ik ook belachelijk, jullie doen als of "hardcore fans" (want gabbers is tegenwoordig een vloek woord) allemaal neo's zijn, wat dus totaal niet zo is, er zijn er zeker wel dat wil ik ook niet ontkennen maar bij de Punk/Metal zijn er toch duidelijk meer.!!!
<lang verhaal>
quote:Juist, als eerste gebruikt door D.O.A. met de release van hun plaat 'Hardcore 81', in 1981 dus.
en werd toch als eerste gebruikt bij de punk/metal hardcore
Hardcore werd gebruikt als term voor de 'harde kern' van de punk. Het was een begrip dat niet zozeer op de muziek sloeg, alswel op de mensen. Maar goed, dyslectici genoeg, die niet verder komen dan de eerste 4 letters van het woord.
quote:Dat is wel de domste kortzichtigste opmerking die ik hiertussen las. Punk is PER DEFINITIE anti-fascistisch. Je moet bij een punk concert het ook niet in je rare hoofd halen fascistische ideeen kenbaar te maken, want de kans is groot dat aan de tolerantie dan tijdelijk even een einde komt.
En dat verhaal van dat hersenloze neonatie vind ik ook belachelijk.......maar bij de Punk/Metal zijn er toch duidelijk meer.!!!
edit: typo
quote:Nou neej ik was een beetje pissed over het feit dat het er uberhaubt stond..
Op maandag 11 augustus 2003 16:05 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Ik meende dat het sarcasme is mijn post wel duidelijk was, niet dus..
quote:Tiësto werkte in z'n hardcoreperiode onder de naam 'Da Joker'. Het is nog wel ergens op z'n site te vinden. De hele rel die later is ontstaan is voor zover ik weet enkel gebaseerd op een enkele uitspraak waarvan niemand precies kan zeggen wanneer deze is gedaan en of deze ooit is gedaan. Net als andere artiesten (bijv. Paul Elstak) die ineens met de nek werden aangekeken omdat ze naast het echte werk ook happy ging maken (ja, een artiest moet toch geld verdienen?).
Op maandag 11 augustus 2003 13:51 schreef Sassie het volgende:
Dat trancenichtenverhaal komt uit het feit dat Tiesto vroeger ook hardcore geproduceerd schijnt te hebben (ws. onder een andere naam) en dat ie hardcore nu niks meer vindt en dat na 1997/1998 heel veel meelopers overstapten naar een volgende hype: trance. Deze verhalen blijven maar rondcirkelen in de gabberscene.
Overigens wordt er ook wel gezegd dat stoerdoenerij ook wel te vindenis in de hardstyle scene, loopt ook veel 'anabolenpubliek' rond wordt gezegd.
Gelukkig zijn er daarentegen genoeg feesten die wel goed verlopen zonder noemenswaardige incidenten.
quote:Toch klopt dit stukje niet met het hele verhaal eronder. Hieronder staat duidelijk dat Lonsdale net als andere merken zoals Fred Perry gedragen werd (en wordt) met een racistische mening. Het enige wat in het verhaal wordt gesuggereerd is dat de meeste mensen die nu een Lonsdale shirt/polo aan heeft het doet om "erbij te horen". Maar een klein deel weet wel waarom het gedragen wordt.
DIT FF TER TOEVOEGING OMDAT HEEL VEEL MENSEN DENKEN DAT HET MERK LONSDALLLE RASISTISCH IS. LEES DIT MAAR EENS GOED, EN TREK DAN IN HET VERVOLG NIET MEER ZO SNEL JE CONCLUSIE, KLEDING ZEGT NIETS OVER IEMAND, DUS BEOORDEEL HEM DAAR NIET OP, DAN ZULLEN WIJ DAT OOK ANDERSOM NIET DOEN. DIT IS DE HELE GESCHIEDENIS VAN LONSDALLLE !!!
Ik vind het jammer (net zoals in de tijd met de aussies)...
Voor wie of wat moet je je bewijzen door je kop kaal te scheren of (wel of geen) racistische kleding te dragen? Dat kan ook best zonder.
En als je extreem-rechts wil zijn, prima...en als je Hitler een goede gozer vindt, prima...maar doe dat dan als een echte vent en niet alleen door je Lonsdale aan te trekken naar een Hardcore feest.
Ik ga er naartoe voor de muziek, voor het keihard uit je plaat gaan met je vrienden/vriendinnen en iedereen die je tegen komt op het feest!
En ja: Hardcore music will never die!
--edit: ? ipv . --/edit
Mgoed.
quote:Nou even voor de mensen die het echt graag willen weten hier die aliassen waar Tijs Verwest onder heeft gewerkt...
Op maandag 11 augustus 2003 16:29 schreef MSXUser het volgende:[..]
Tiësto werkte in z'n hardcoreperiode onder de naam 'Da Joker'. Het is nog wel ergens op z'n site te vinden. De hele rel die later is ontstaan is voor zover ik weet enkel gebaseerd op een enkele uitspraak waarvan niemand precies kan zeggen wanneer deze is gedaan en of deze ooit is gedaan. Net als andere artiesten (bijv. Paul Elstak) die ineens met de nek werden aangekeken omdat ze naast het echte werk ook happy ging maken (ja, een artiest moet toch geld verdienen?).
Op de hardstyle () feesten zijn het toch de 'meelopers' van het oude tijdperk die nu ineens willen laten zien dat ze wel degelijk gabber zijn geweest. Daarnaast ook erg veel volk die enkel op ruzie uit zijn. Dit zie je trouwens ook steeds vaker bij tranceparties. Mensen die totaal geen binding hebben met de muziek en alleen maar komen om zich klem te zuipen, vol te slikken en ruzie te zoeken. Wat mij betreft mag de controle stukken strenger en moet er ook maar eens goed worden gekeken naar onder andere kleding en andere kenmerken. Iemand die op een hardcorefeest met bretels en witte veters in z'n schoenen aan komt, mag wat mij betreft direct rechtsomkeerd.
Gelukkig zijn er daarentegen genoeg feesten die wel goed verlopen zonder noemenswaardige incidenten.
Dit zijn ze volgens mij allemaal:
A3 (+ DJ Montana)
Alibi (+ Armin van Buuren)
Allure (+ Cor Fijneman)
Andante (+ Arny Brink)
Carlos (+ Benno de Goeij + Piet Bervoets (Rank 1))
Ceres
Clear View (+ Storm van S'Gravensande)
Control Freaks (+ Benno de Goeij + Piet Bervoets (Rank 1))
Da Joker
DJ Limited (+ R. Verhoeven)
DJ Maikel (+ Yves Vandichel)
DJ Tiesto
DJ Yves (+ Yves Vandichel (Co-Producing))
DJ Yves & DJ Maikel (+ Yves Vandichel)
Drumfire
Glycerine (+ Yves Vandichel)
Gouryella (+ Ferry Corsten)
Hammock Brothers (+ Cor Fijneman)
Hard Target (+ Storm van S'Gravensande)
Kamaya Painters (+ Benno de Goeij)
Main Men
Major League (+ Armin van Buuren)
Passenger
Roze
Stray Dog
T-Scanner (+ Storm van S'Gravensande)
Two Deejays (+ Yves Vandichel)
Vimana (+ Ferry Corsten)
West & Storm (+ Storm van S'Gravensande)
Wildbunch
Helemaal fijn weer..
Voor mij mag heel die Tijs om het effe netjes te zeggen in de poep zakken, wat een idi00t is dat zeg..
En dan die kut remix van kane nog..
Ik zeg ergens op een site dit staan :
-================================-
met dj yves heeft ie idd "hardcore" gemaakt ja.
terwijl ie er nu over zit te zeiken dat t kindermuziek is... ( waarom heeft ie t dan wel gemaakt...?)
-================================-
Dat zegt wat mij betreft al wel genoeg.!
Daar gaan we dan. Tiësto is ooit begonnen onder de naam 'Da Joker' (hardcoretijdperk). Even een incomplete lijst van de releases en co-produkties tot nu toe
1993
Da Joker - Willow
Da Joker - Spiritual wipe out
Tom Ace I - wanna get high
1994
Da Joker - In The Ghetto
Da Joker - Get up our dicks
Da Joker - Fuck me right
Da Joker - Speed up San Francisco
Dj Limited - Devestading
Dj Limited - Mind of lunatic
Dj Limited - The Anthem
DJ Maikel - Clear sonar
DJ Maikel - Play the theme
DJ Maikel - Keep up
DJ Maikel - Harddrive
Dj Yves & DJ Maikel - Runaway
Dj Yves & DJ Maikel - Bitch
Dj Yves & DJ Maikel - I came
Dj Yves & DJ Maikel - Let the rhythm hit 'em
Hard Target - Knights of hardcore
Hard Target - Micky mo
Hard Target - Acid thunder
Hard Target - Wicked
T-Scanner - Trip to heaven
T-Scanner - Expanded
1995
T-Scanner - Sunday afternoon
T-Scanner - Trip To Heaven
T-Scanner - ExpandedX
Glycerine - Spirit in my soul
Glycerine - Once again
Dj Yves & DJ Maikel - Eat a dick
Dj Yves & DJ Maikel - Bust it
Dj Yves & DJ Maikel - The kiss
Dj Yves - You belong to me
DJ Maikel - Amy
DJ Maikel - The main men
DJ Maikel - Get love
DJ Maikel - Formidable
DJ Maikel - Fonky beats
DJ Maikel - Phenomena
DJ Maikel - My style
Wes & Storm - Porpoise
Wes & Storm - Blue Memories
Wes & Storm - Back 2 Basic
Wes & Storm - Sundag Morning
Wes & Storm - Moose
Andante Above - The Clouds
Main Men - Final Majority
Main Men - Proceed
Hammock Brothers - Emo-Tic
Hammock Brothers - Dwell Out In
1996
Two deejays - Da Robbery
Two deejays - Get down
Two deejays - Real motherfucker
Tom Ace - Second game
Dj Yves & DJ Maikel - Losing track of time
Dj Yves - The story
Dj Yves - Sadness
DJ Maikel - Trip doctor
DJ Maikel - The bomb
DJ Maikel - Hold on
DJ Maikel - Somebody
1997
Allure - When She Left
Carlos - Ammenekoejoen
Clear View - Never Enough
DJ Tiësto - The Tube
DJ Tiësto - Shandar
DJ Tiësto - Long Way Home
Hammock Brothers - Meladonic
Passenger - Blackspin
Stray Dog - Chapter Two
Wes t& Storm - We'll Meet Again
Wild Bunch - Jonka
Stray Dog - The Next Chapter
Wes & Storm - Dans La Boite
1998
Wild Bunch - Groove Lounge
Allure - Cruising
Clear View - Cry For Love
Control freaks - Subspace Interference
Gouryella - Gorelle
Gouryella - Gouryella
Allure - Rejected
DJ Tiësto - Theme Form Norefjell
Hammock Brothers - Blaze Of Night
Hammock Brothers - Earth
Hammock Brothers - Sea
DJ Tiësto, Montana & Storm - Gimme Some Sugar
DJ Misja - E-Mocean
Roze - Our Love
Drumfire - Flying Squirrel Problem
1999
Vimane - Dreamtime
Vimane - We came
Allure - We Ran At dawn
DJ Tiësto - Sparkles
DJ Tiësto & DJ Montana - Spektra
Gouryella - Walhalla
Kamaya Painters - Outstream
Kamaya Painters - Northern Spirit
Kamaya Painters - Endless Wave
Kamaya Painters - Far From Over
Stray Dog - Mirror
Major League - Wonder Where you Are?
Hammock Brothers - Windsong
Wild Bunch - Return Of Groove Lounge
DJ Tiësto, Montana & Storm - Bleckentrommel
2000
Alibi - Eternity
Kamaya Painters - Soft Light
Kamaya Painters - Cryptomnesia
Kamaya Painters - Wasteland
Kamaya Painters - Summerbreeze
Allure - No more tears
Gouryella - Tenchi
2001
Windsider - Hidden Flight
DJ Tiësto - Magik Journey
DJ Tiësto - Close to you
DJ Tiësto - Dallas 4 pm
DJ Tiësto - In my memory
DJ Tiësto - Obsession
DJ Tiësto - Battleship Grey
DJ Tiësto - Lethal Industry
DJ Tiësto - Flight 643
DJ Tiësto - Urban Train
DJ Tiësto - Surburban Train
2002
DJ Tiësto - 643 Love's on Fire
Zijn eigen producties (62 stuks)
Alibi - Eternity
Allure - Cruising
Allure - No More Tears
Allure - Rejected
Allure - We Ran At Dawn
Allure - When She Left
Carlos - Ammenekoejoen
Ceres - Turn Me On Now
Clear View - Cry For Love
Clear View - Never Enough
Control Freaks - Subspace Interference
DJ Tiesto & DJ Montana - Spektra
DJ Tiesto - 643 (Loves On Fire)
DJ Tiesto - Battleship Grey
DJ Tiesto - Close To You
DJ Tiesto - Dallas 4PM
DJ Tiesto - Flight 643
DJ Tiesto - In My Memory
DJ Tiesto - Lethal Industry
DJ Tiesto - Long Way Home
DJ Tiesto - Magik Journey
DJ Tiesto - Obsession
DJ Tiesto - Shandar
DJ Tiesto - Sparkles
DJ Tiesto - Suburban Train
DJ Tiesto - The Tube
DJ Tiesto - Theme from Norefjell
DJ Tiesto - Urban Train
Drumfire - Flying Squirrel Problem
Gouryella - Gorella
Gouryella - Gouryella
Gouryella - Tenshi
Gouryella - Walhalla
Hammock Brothers - Blaze of Night
Hammock Brothers - Earth
Hammock Brothers - Sea
Kamaya Painters - Cryptomnesia
Kamaya Painters - Endless Wave
Kamaya Painters - Far From Over
Kamaya Painters - Northern Spirit
Kamaya Painters - Outstream
Kamaya Painters - Soft Light
Kamaya Painters - Summerbreeze
Kamaya Painters - Wasteland
Major League - Wonder
Major League - Wonder Where You Are
Passenger - Blackspin
Roze - Our Love
Stray Dog - Chapter Two
Stray Dog - Mirror
Stray Dog - The Next Chapter
T-Scanner - Trip to Heaven
Tiesto, Montana & Storm - Bleckentrommel
Tiesto, Montana & Storm - Gimme Some Sugar
Vimana - Dreamtime
Vimana - We Came
West & Storm - Dans de Boite
West & Storm - Moose
West & Storm - Porpoise
West & Storm - Sunday Morning
Wildbunch - Groove Lounge
Wildbunch - Return of Groove Lounge
En zijn remixen: (70 stuks)
A3 - Imperial Forces (DJ Montana & DJ Tiësto Remix)
Airscape - L'Esperanza (DJ Tiesto Mix)
Allure - We Ran At Dawn (DJ Tiesto's Magikal Remake)
Aria - Willow (DJ Tiesto Mix)
Avalon - Can't Live a Day (DJ Tiesto Mix)
Balaeric Bill - Destination Sunshine (DJ Tiesto Mix)
Balaeric Bill - Destination Sunshine (DJ Tiesto's Dub)
Binary Finary - 1999 (Gouryella Mix)
BT feat Jan Johnston - Flesh (DJ Tiesto Mix)
Coast 2 Coast feat. Discovery - Home (DJ Tiesto Mix)
Conjure One feat Sinead O'Connor - Tears From the Moon (DJ Tiesto Mix)
Dave Matthews Band - The Space Between (DJ Tiesto Dub)
Dave Matthews Band - The Space Between (DJ Tiesto Mix)
Delerium feat. Leigh Nash - Innocente (DJ Tiesto Mix)
Delerium feat. Sarah Mclachlan - Silence (DJ Tiesto's In Search of Sunrise Mix)
Dido - Here With Me (DJ Tiesto Mix ?)
DJ Hitchhiker feat Lunatic Asylum - Cabal (Energy Flow) (DJ Tiesto Mix)
DJ Jan - Blaxo (Liquid Ecstasy) (DJ Tiesto Mix)
DJ Tiesto - Magik Journey (DJ Tiesto's Old School Trance Mix)
DJ Tiesto - Sparkles (Magikal Remake)
DJ Tiesto - Theme from Norefjell (Magikal Remake)
Drax & Scott Mac - Angel (Magik Muzik Mix)
Dreamcatcher - I Don't Wanna Lost My Way (Magik Muzik Mix)
Dumonde - Never Look Back (DJ Tiesto Full on Vocal Mix)
Dumonde - Never Look Back (DJ Tiesto Just Talking Mix)
E.V.O. - Sound Of (DJ Tiesto Mix)
Faithless - Tarantula (DJ Tiesto Mix)
Goldenscan - Sunrise (DJ Tiesto Mix)
Green Court - Shining (DJ Tiesto Mix)
Hybrid - Airless (DJ Tiesto Mix)
Jaimy & Kenny D - Caught Me Running (DJ Tiesto's Summerbreeze Mix)
Jakatta ft Seal - My Vision (Magik Music Mix)
Johan Gielen pres ABNEA - Velvet Moods (DJ Tiesto Mix)
Junkie XL - Beauty Never Fades (DJ Tiesto Mix)
Jurgen Vries ft CMC - The Opera Song (Magik Muzik Mix)
Kid Vicious - Re-Form (DJ Tiesto Mix)
Klea - Tic Toc (Magik Muzik Mix)
Kosheen - Hungry (DJ Tiesto Dub Mix)
Kosheen - Hungry (DJ Tiesto Vocal Mix)
Lost Witness - Did I Dream (DJ Tiesto Mix)
Mackenzie feat Jessy - Innocence (DJ Tiesto's Magikal Remake)
Mackenzie feat Jessy - Innocence (Hidden Sound System Mix)
Matt Darey & Marcella Woods - U Shino On (Magik Muzik Mix)
Mauro Picotto - Pulsar (DJ Tiesto Mix)
Moby - We Are All Made of Stars (DJ Tiesto Dub Mix)
Moby - We Are All Made of Stars (DJ Tiesto Vocal Mix)
Moby - Extreme Ways (DJ Tiesto Mix)
Moontribe - Dance of the Seventh Hill (DJ Tiesto Power Mix)
Motorcraft - When Time Will Come (DJ Tiesto Mix)
Nickelson - Aquaphonic (DJ Tiesto & DJ Jim Mix)
Paul Oakenfold - Southern Sun (DJ Tiesto Mix)
Saint Etienne - Action (DJ Tiesto Mix)
Salt Tank - Eugina (DJ Tiesto Mix)
Sarah Mclachlan - Sweet Surrender (DJ Tiesto Mix)
Schiller - Das Glockenspiel (DJ Tiesto Mix)
Scoop - Wings of Love (Magikal Remake)
Signum - Coming on Strong (DJ Tiesto Mix)
Solange - Messages (DJ Tiesto Mix)
Solange - Messages (Ferry Corsten & DJ Tiesto's Gouryella Remix)
Subtle By Design - Sirius (DJ Tiesto Mix)
Sureal - You Take My Breath Away (DJ Tiesto Instrumental Mix)
Sureal - You Take My Breath Away (DJ Tiesto Mix)
Svenson & Gielen - We Know What You Did (DJ Tiesto Mix)
The Roc Project - Never (DJ Tiesto Mix)
Tiesto, Storm, Montana - Bleckentrommel (Tiesto & Montana 1999 Remix)
Umek - Gatex (DJ Tiesto Mix)
Veit - Sky (Magik Muzik Mix)
Yahel & Eyal Barkan - Voyage (Magikal Remake)
Yahel & Miss T - Going Up (Magikal Remake)
Yahel - Open Your Mind (Magikal Remake)
Al met al goed voor 132 producties.
een lijst met bagger, blij dat ik het niet hoefde te typen.
quote:Ik vind het prima dat jij en anderen het dragen (ook skaters en al het andere) en ik snap wel dat je vindt dat het erbij hoort, maar ik persoonlijk vind het net zo dom/krom als mensen die gaan roken om erbij te horen, of hun scooter net zo hard opvoeren net zoals hun vrienden...
Op maandag 11 augustus 2003 16:47 schreef flash_fm het volgende:
Kijk ik draag ook lonsdale, maar niet omdat ik neo ben ofzow, ik vind het zo belachelijk, tuurlijk weet ik dat er mensen zijn die het doen om zich te uiten als neo of hoe je het ook wilt noemen, maar ik vind net als aussie in die tijd het gewoon erbij hoord, als je punk ben of "alto" or what ever, draag je ook kleding die daar bij "hoord" of past, ik vind het stom dat sommige mensen echt op kleding worden beoordeeld..
Just my 2 cents
p.s. Ik ga er niet meer of minder om van uit mijn dak hoor, op het moment dat ik sta te knallen leef ik toch wel in mijn eigen wereld
quote:En toch snap ik nog steeds niet waarom elke DJ ongeveer 20 aliassen moet hebben?
Op maandag 11 augustus 2003 17:16 schreef flash_fm het volgende:
Hele lijst van Tiesto
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 16:13 schreef Yawp het volgende:[..]
Juist, als eerste gebruikt door D.O.A. met de release van hun plaat 'Hardcore 81', in 1981 dus.
Hardcore werd gebruikt als term voor de 'harde kern' van de punk. Het was een begrip dat niet zozeer op de muziek sloeg, alswel op de mensen. Maar goed, dyslectici genoeg, die niet verder komen dan de eerste 4 letters van het woord.
[..]Dat is wel de domste kortzichtigste opmerking die ik hiertussen las. Punk is PER DEFINITIE anti-fascistisch. Je moet bij een punk concert het ook niet in je rare hoofd halen fascistische ideeen kenbaar te maken, want de kans is groot dat aan de tolerantie dan tijdelijk even een einde komt.
edit: typo
quote:Yeah right...zoals al eerder gesteld, elk genre heeft wel z'n hardcore variant. Dit is een topic over gabber...niet over punk.
Op zondag 10 augustus 2003 18:36 schreef Ixnay het volgende:In Nederland denken ze meteen dat je een of andere gabber bent als je zegt dat je naar hardcore luistert.
De gabbers/ravers vonden die term waarschijnlijk stoer klinken en hebben het gejat.
quote:
In de USA denken ze eerder aan de betekenis die ik noem, omdat daar house etc. helemaal niet bekend is.
House is in Amerika onstaan, maar goed dat zullen die Amerikanen dan zelf ook wel niet weten.
quote:Om verschillende redenen.
Op maandag 11 augustus 2003 17:27 schreef RichyRich het volgende:[..]
En toch snap ik nog steeds niet waarom elke DJ ongeveer 20 aliassen moet hebben?
quote:Dat heeft met stijlen en labels te maken (is een ingewikkeld verhaal dat jij vast niet snapt)
Op maandag 11 augustus 2003 17:27 schreef RichyRich het volgende:[..]
En toch snap ik nog steeds niet waarom elke DJ ongeveer 20 aliassen moet hebben?
Tiesto heeft igg meer succes geboekt in de internationale dance scene dan welke hardcore DJ dan ook
Bovendien heeft hij de Nederlandse dance sound in zijn eentje op de poten gezet in de US, iets wat andere DJs ook niet kunnen zetten.
EDIT
Waarom zijn mensen uit de hardcore scene altijd zo kinderachtig, kreten als "hardcore will never die" "trancenichten" "tiesto is een homo" etc, ik vind het bijzonder triest. Het is ook de enige house stromig waar het voorkomt, zegt gelijk wat over hun niveau Het is een feit dat de hardcore scene is verkl**t door hun eigen mensen, en dan heb ik het over die ruzie zoekers, gefustreerde klootzakken en natuurlijk de Neo Nazis
..sorry liet me ff gaan
Vat me niet verkeerd op, ik vind het leuke muziek, maar die mensen (niet allemaal) en het hele (politieke) gebeuren er om heen is te triest voor woorden
[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 11-08-2003 19:17]
quote:Bekend topic, maareh... geef nou maar gewoon toe dat je strontjaloers bent dat hij één van de weinigen is die daadwerkelijk internationaal succes heeft geboekt en nog steeds hoog aangeschreven staat, ondanks dat hij een volledig andere muziekstijl produceert.
Op maandag 11 augustus 2003 17:16 schreef flash_fm het volgende:
Al met al goed voor 132 producties.
een lijst met bagger, blij dat ik het niet hoefde te typen.
Hardcore is commercieel gezien op sterven na dood, ondanks de lichte opleving die er nu is. Industrial slaat nog steeds niet aan (en dat zie ik ook niet gebeuren) en het enige waar het genre nog op teert zijn de oude platen uit de glorietijd (inmiddels al bijna 10 jaar geleden). Bijna niemand kent de nieuwe hardcore en met de instelling van veel zogenaamde 'gabbers' zal dat ook niet gebeuren.
Als je toch wat te zeuren wilt hebben, tel dan eens de enorme hoeveelheid eendagsvliegen die de hardcore kapot hebben gemaakt met waardeloze producties en praat dan eens weer.
edit: Hm, mijn post lijkt wel op de bovenstaande van Trance4Ever... naja, maakt ook niet uit
quote:Waarom zou ik het niet snappen? Omdat ik een fan ben van Hardcore muziek en niet van trance?
Op maandag 11 augustus 2003 19:04 schreef Trance4Ever het volgende:Dat heeft met stijlen en labels te maken (is een ingewikkeld verhaal dat jij vast niet snapt)
quote:Inderdaad. En Tiesto is ook helemaal geen slechte DJ. Wat Tiesto heeft verpest bij Hardcore fans is zijn houding tegenover harcore. Het is gewoon een feit dat hij het niet heeft gered in de hardcore scene. Hij was gewoon niet goed genoeg. Dat maakt verder niet uit, en dat je dan een andere stijl gaat draaien waar je een stuk beter in bent, prima...Maar neem het dan wel als een man en ga niet zeuren...
Tiesto heeft igg meer succes geboekt in de internationale dance scene dan welke hardcore DJ dan ook![]()
quote:Prima. Maar de Nederlandse sound is hardcore
Bovendien heeft hij de Nederlandse dance sound in zijn eentje op de poten gezet in de US, iets wat andere DJs ook niet kunnen zetten.
quote:Dus ik mag geen "Hardcore will never die" zeggen en jij wel dat ik kinderachtig ben en van een lager niveau ben dan de mensen die geen hardcore luisteren? Beetje krom...
Waarom zijn mensen uit de hardcore scene altijd zo kinderachtig, kreten als "hardcore will never die" "trancenichten" "tiesto is een homo" etc, ik vind het bijzonder triest. Het is ook de enige house stromig waar het voorkomt, zegt gelijk wat over hun niveauHet is een feit dat de hardcore scene is verkl**t door hun eigen mensen, en dan heb ik het over die ruzie zoekers, gefustreerde klootzakken en natuurlijk de Neo Nazis
quote:Maakt niet uit, ieder zijn eigen mening
..sorry liet me ff gaan
quote:Waarom zou ik strond jaloersz zijn op iemand die ik niet mag, psies wat hieronder ergens staat, hij heeft het niet maakt in de Hcore wereld omdat hij daar niet goed genoeg voor was, maar dan moet hij wel zijn tering muil houwe over dat "gabbers" kinder8tig zijn, want dan is hij zelf ook lekker bezig jah.!!!
Op maandag 11 augustus 2003 19:39 schreef MSXUser het volgende:[..]
Bekend topic, maareh... geef nou maar gewoon toe dat je strontjaloers bent dat hij één van de weinigen is die daadwerkelijk internationaal succes heeft geboekt en nog steeds hoog aangeschreven staat, ondanks dat hij een volledig andere muziekstijl produceert.
Hardcore is commercieel gezien op sterven na dood, ondanks de lichte opleving die er nu is. Industrial slaat nog steeds niet aan (en dat zie ik ook niet gebeuren) en het enige waar het genre nog op teert zijn de oude platen uit de glorietijd (inmiddels al bijna 10 jaar geleden). Bijna niemand kent de nieuwe hardcore en met de instelling van veel zogenaamde 'gabbers' zal dat ook niet gebeuren.
Als je toch wat te zeuren wilt hebben, tel dan eens de enorme hoeveelheid eendagsvliegen die de hardcore kapot hebben gemaakt met waardeloze producties en praat dan eens weer.
edit: Hm, mijn post lijkt wel op de bovenstaande van Trance4Ever... naja, maakt ook niet uit
> Hardcore is commercieel gezien op sterven na dood, ondanks de
> lichte opleving die er nu is.
Natuurlijk maar dat maakt toch geen klote uit, hardcore is nou eenmaal underground, en daar zal het altijd blijven bestaan...
ID&T en al die commerciele lijers hebben Hcore kappot gemaakt, en nu zijn ze op TMF weer nieuw leven in aan het blazen...
Als je kijkt naar het aantal cd's wat er op een jaar uikomt van hardcore vind ik het nog niet eens zo gek..
En kijk naar die Bounzz cd die stond in de 1ste week al op nummer 2, ik ben benieuwd wat de 2e gaat doen die komt als ik me niet vergis eind aug. uit..
En nu die nieuwe I like it loud, je ken me niet wijsmaken dat er geen
vraag naar is want dat is er genoeg anders maken ze echt geen nieuwe releases hoor...
Ik vind dat je als je niet weet hoe het zit, zelf niet een klein beetje moet je er niet over mee lopen ouwehoeren, want daar heeft niemand wat aan.
MzzL!
Flash FM (Crew Member)
quote:Op de Bounzz CD's stonden natuurlijk ook allemaal splinternieuwe nummers. Zelfde geldt voor 'I like it loud'... goh, die kennen we nog niet...
Op maandag 11 augustus 2003 22:04 schreef Daleo het volgende:ID&T en al die commerciele lijers hebben Hcore kappot gemaakt, en nu zijn ze op TMF weer nieuw leven in aan het blazen...
Als je kijkt naar het aantal cd's wat er op een jaar uikomt van hardcore vind ik het nog niet eens zo gek..
En kijk naar die Bounzz cd die stond in de 1ste week al op nummer 2, ik ben benieuwd wat de 2e gaat doen die komt als ik me niet vergis eind aug. uit..
En nu die nieuwe I like it loud, je ken me niet wijsmaken dat er geen
vraag naar is want dat is er genoeg anders maken ze echt geen nieuwe releases hoor...Ik vind dat je als je niet weet hoe het zit, zelf niet een klein beetje moet je er niet over mee lopen ouwehoeren, want daar heeft niemand wat aan.
Hardcore, louder and more politically oriented stream of music branched from Punk
ik betwijvel of all gullie kleine leeghoofdjes 't daar over hebben tho
quote:Tuurlijk wat die bounzz en i like it loud betreft heb je gelijk, maar ik geef er alleen maar mee aan dat er nogsteeds vraag naar is..
Op maandag 11 augustus 2003 22:19 schreef MSXUser het volgende:[..]
Op de Bounzz CD's stonden natuurlijk ook allemaal splinternieuwe nummers. Zelfde geldt voor 'I like it loud'... goh, die kennen we nog niet...
Laten ze weer eens echt iets origineels maken, dus geen oude nummers in een nieuw jasje steken. Het is er wel, maar het blijft in de donkere hoekjes liggen. Doodzonde voor degenen die er alsnog wat mee willen verdienen.
Ik sta zelf heel geregeld in de platenzaken (vinyl kopen) en de hardcorebakken zijn vrijwel altijd gevuld met dezelfde platen als de weken ervoor, als er al een deel is gereserveerd voor die stijl. Bij veel winkels is er geen vraag (meer) naar en moet het apart worden besteld. Omdat een bestelling meestal ook verplicht kopen inhoudt, laat je dat achterwege als je de plaat nog nooit hebt kunnen luisteren.
quote:ben 't voor een deel wel met je eens, behalve met het hierboven gequote gedeelte.
Op maandag 11 augustus 2003 19:04 schreef Trance4Ever het volgende:Waarom zijn mensen uit de hardcore scene altijd zo kinderachtig, kreten als "hardcore will never die" "trancenichten" "tiesto is een homo" etc, ik vind het bijzonder triest. Het is ook de enige house stromig waar het voorkomt, zegt gelijk wat over hun niveau
Ik zie op fok regelmatig berichten van techno liefhebbers die ff moeten menen te roepen dat iedere house stroming minderwaardig is aan techno. Zo zie je maar, dit soort idioten lopen er in iedere scene rond
Waarom gabbers dit soort dingen roepen is denk ik wel duidelijk. De meeste hebben er gewoon een schurfthekel aan dat al die fake gasten overgelopen zijn naar trance/hardstyle. Maar ja, om dan iedere trance liefhebber voor hivnicht uit te gaan maken gaat me persoonlijk wat ver
Ik hou van Hardcore (van oldschool tot terror) Ik heb het gehad met het gezeik dat hardcore dood is. Er komen genoeg hardcore cd's uit en er is iedere week wel ergens een feest. Gelukkig is het (nog) niet zo commercieel als bij hardstijl (no offence).
Voor mij is het zeker Hardcore will never die voor andere is dit wel het geval in 1997. Ieder zijn smaak.
Als je nu rocker, r&b-freak, hardstijler of wat dan ook bent dat moet je zelf weten, wat zal mij dat verrotten als je het maar echt leuk vindt.
Helaas zie ik steeds meer meelopertje komen die hardcore gaan luisteren omdat het "stoer" is. Als je niet van een bepaalde muziek houdt luister het dan niet. Dan wordt je niet uitgekost door de rest van de Scene en je kunt muziek luisteren die je echt leuk vindt. (geldt wat mij betreft voor alle stijlen)
Verder wordt (tegenwoordig minder) Tiesto uitgekost door veel hardcoreliefhebbers omdat hij een paar foute opmerkingen maakte over hardcore. Dat is hem niet in dank afgenomen maar hij heeft de uitspraak enige mate teruggetrokken.
Hardstyl wordt vaker afgezeikt omdat veel hardstylnummers gewoon letterlijk worden overgenomen van oldschool nummers, op een iets andere bass na( bijv. name of the dj, rocking with the best, james brown is dead, i like it loud, steriomurder enz enz). Mij persoonlijk boeit het niet zo veel, in de hele muziek industrie wordt op en af gejat dus ook in de hardcore scene.
Verder wordt niet alleen binnen de hardcore-scene andere muziek afgezeikt. Ook in de techno scene. Hardstyle heeft het weer niet op trance. Trance weer niet op R&b (denk aan het nummer r&b sucks)
Rap heeft het weer niet op techno of andere house. enz enz enz.
Gun ieder zijn muziek dat voorkomt je een hoop irritatie, zowel van jezelf als voor andere.
genoeg gepreekt maar het moest er ff uit.
Love Music, hate racism
Hardcore will never die, for me (moest er stiekum toch ff uit )
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 16:43 schreef Key het volgende:
Ik word helemaal ziek van dat gezeik over welke stijl nu roeleert en welke bagger is.Ik hou van Hardcore (van oldschool tot terror) Ik heb het gehad met het gezeik dat hardcore dood is. Er komen genoeg hardcore cd's uit en er is iedere week wel ergens een feest. Gelukkig is het (nog) niet zo commercieel als bij hardstijl (no offence).
Voor mij is het zeker Hardcore will never die voor andere is dit wel het geval in 1997. Ieder zijn smaak.
Als je nu rocker, r&b-freak, hardstijler of wat dan ook bent dat moet je zelf weten, wat zal mij dat verrotten als je het maar echt leuk vindt.
Helaas zie ik steeds meer meelopertje komen die hardcore gaan luisteren omdat het "stoer" is. Als je niet van een bepaalde muziek houdt luister het dan niet. Dan wordt je niet uitgekost door de rest van de Scene en je kunt muziek luisteren die je echt leuk vindt. (geldt wat mij betreft voor alle stijlen)
Verder wordt (tegenwoordig minder) Tiesto uitgekost door veel hardcoreliefhebbers omdat hij een paar foute opmerkingen maakte over hardcore. Dat is hem niet in dank afgenomen maar hij heeft de uitspraak enige mate teruggetrokken.
Hardstyl wordt vaker afgezeikt omdat veel hardstylnummers gewoon letterlijk worden overgenomen van oldschool nummers, op een iets andere bass na( bijv. name of the dj, rocking with the best, james brown is dead, i like it loud, steriomurder enz enz). Mij persoonlijk boeit het niet zo veel, in de hele muziek industrie wordt op en af gejat dus ook in de hardcore scene.
Verder wordt niet alleen binnen de hardcore-scene andere muziek afgezeikt. Ook in de techno scene. Hardstyle heeft het weer niet op trance. Trance weer niet op R&b (denk aan het nummer r&b sucks)
Rap heeft het weer niet op techno of andere house. enz enz enz.Gun ieder zijn muziek dat voorkomt je een hoop irritatie, zowel van jezelf als voor andere.
genoeg gepreekt maar het moest er ff uit.
Love Music, hate racism
Hardcore will never die, for me (moest er stiekum toch ff uit)
Ik zelf luister heel erg vaak naar Hardstyle. Iedereen die loopt te blaten dat het commerciele rotzooi is kan lekker ophoeren. Dan ben ik maar een baco-boy. I don't give a fuck.
Heel af en toe een hardcore plaatje vind ik ook wel grappig. Niet te vaak. Ik vind het te snel gaan.
Dit houd alleen niet in dat ik een 'homo' ben die even in een hokje geplaats moet worden. Iets wat te snel voor mij is, ga ik gewoon niet op stampen!.
Ik begin een beetje schijtziek te worden van al die mensen die hardstyle afkraken. Overal hoor ik verhalen dat het meelopers zijn enzo.
Bijna al mijn vrienden houden van hardstyle. Het is gewoon een populaire muziekstroom. Moet je dan echt persee van underground muziek houden om 1337 te zijn?
Iemand die in zn 1tje de hele avond achter je computer naar harstyle zit te luisteren kan je toch geen meeloper meer noemen?
En ja, dan zal ik over een paar jaar naar een andere muziekstroming houden! Wat dan nog? Verwachten die 'hokjes-plaatsers' dat ik mijn hele leven naar een-dezelfde muzieksoort ga houden dan?.
quote:hardcore will never die!!!
Op maandag 11 augustus 2003 12:00 schreef hallodagg het volgende:
Hardcore is dead!
mzzls
schroothoop
quote:Sukkeltje
Op maandag 18 augustus 2003 14:03 schreef schroothoop het volgende:[..]
hardcore will never die!!!
hardcore zal altijd blijven bestaan!!!
ennuhh voor die trance nichten die dit lezen misschien wel leuk nummertje voor jullie om te downloaden:
happy is voor homo's of fuck trance -}>
zijn wel lauwe nummer!!!mzzls
schroothoop
quote:Stumper.
Op maandag 18 augustus 2003 14:03 schreef schroothoop het volgende:
ennuhh voor die trance nichten die dit lezen misschien wel leuk nummertje voor jullie om te downloaden:
zijn wel lauwe nummer!!!
quote:Mja juist... kleine correctie :
Op maandag 18 augustus 2003 14:03 schreef schroothoop het volgende:[..]
zijn wel lauwe nummer!!!mzzls
schroothoop
Happy is voor HOBO's
Grtz
quote:bodylotion
Op maandag 18 augustus 2003 15:28 schreef Daleo het volgende:[..]
Mja juist... kleine correctie :
Happy is voor HOBO's
Grtz
quote:nee, want je hebt niet door hoe dom je klinkt..
Op maandag 18 augustus 2003 16:48 schreef schroothoop het volgende:
waarom gaan jullie mij uit lopen schelden zijn jullie van die trace flikkers ofzo??
wtf doe je dan op deze topic?? ga lekker ergens anders de bink uithangen ofzo!:r
quote:wie? ik? :/
Op maandag 18 augustus 2003 17:27 schreef Seborik het volgende:
Ga allemaal ergens anders 'de bink' uithangen.
quote:Iedereen die niet op een normale manier kan posten, kijk zelf maar of je daarbij hoort.
Op maandag 18 augustus 2003 17:27 schreef Graveland het volgende:[..]
wie? ik? :/
quote:Thunderdome, alleen duurt dat nog ff.
Op maandag 18 augustus 2003 17:28 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik heb wel weer zin in een feest. Me laatste feest was HR
quote:Ik ga misschien nog naar Megarave aanstaande vrijdag.
Op maandag 18 augustus 2003 17:33 schreef DJ_Robbie het volgende:[..]
Thunderdome, alleen duurt dat nog ff.
quote:Oh ander idee is misschien wel:
Op maandag 18 augustus 2003 23:18 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Ik ga misschien nog naar Megarave aanstaande vrijdag.
Er zijn toch iedere week wel feesten door het hele land te vinden. Masters trekt 10.000 bezoekers Thunderome 15.000 , er komen regelmatig nieuwe cd's en platen uit dus dood is de scene nog lang niet
Gegroet,
Frans Bauer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |