quote:Het is niet stom om een mening bij te stellen.
Op zondag 10 augustus 2003 15:12 schreef Polcor het volgende:[..]
Bewijs maar eens dat het meestal Turken of Marokkanen zijn als je wordt lastiggevallen.
quote:Dan kijken we naar de vonissen:
Op zondag 10 augustus 2003 15:09 schreef F1908 het volgende:[..]
We hebben het over geweld. Voor een flinke knokpartij kom je tegenwoordig niet de gevangenis in. Hier hebben we dus niet veel aan.
quote:12243 vonissen. Hoeveel marokkanen wonen er in Nederland?
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339
Maar de groep criminele Marokkanen liggen wel relatief 5 keer zo hoog als autochtoen criminelen.
quote:Bron: http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.
Maar ik vraag me af wat mensen nu willen bewijzen / concluderen met deze cijfers. Harder straffen? Land uitzetten? Als dat zo is dan kom ik zoek ik nog wel wat leuke stats op waardoor je dat intrekt..
quote:ik was nog aan 't zoeken en heb de helft van 't topic niet meegekregen.
Op zondag 10 augustus 2003 15:11 schreef TimmyAsd het volgende:realitef.. relatief... lekker belangrijk, zie eerder dit topic
en \'t is wel degelijk belangrijk. Zo kun je tenminste zien welke groepen een stijgende en dalende criminaliteit hebben en dus de grootste groep(en) aanpakken.
quote:idd, de cijfers zeggen genoeg. Hoe lang kun je iets dom blijven volhouden als feiten het tegenovergestelde zeggen.
Op zondag 10 augustus 2003 15:13 schreef F1908 het volgende:
Het is niet stom om een mening bij te stellen.
Wel om eigenwijs te blijven.
quote:Mijn stelling:
Op zondag 10 augustus 2003 15:13 schreef F1908 het volgende:
Het is niet stom om een mening bij te stellen.
Wel om eigenwijs te blijven.
quote:maar absoluut weer een stuk lager, wat inhoudt dat er ook ontzettend veel stoute blanken zijn.
Op zondag 10 augustus 2003 15:16 schreef Sidekick het volgende:
Maar de groep criminele Marokkanen liggen wel relatief 5 keer zo hoog als autochtoen criminelen.
en als je iemand in elkaar slaat, wat hier niet eens gebeurd is, ben je niet meteen een crimineel hoor
quote:wat we willen aantonen is dat die mongool tonny te lui is om bronnen te zoeken, en aannames doet die niet kloppen en ze post onder het mom van "dit is algemeen bekend". (en dan zeggen dat andere mensen geen bron posten)
Op zondag 10 augustus 2003 15:16 schreef Sidekick het volgende:Maar ik vraag me af wat mensen nu willen bewijzen / concluderen met deze cijfers. Harder straffen? Land uitzetten? Als dat zo is dan kom ik zoek ik nog wel wat leuke stats op waardoor je dat intrekt..
quote:waar niet of nauwelijks over gesproken wordt...
Op zondag 10 augustus 2003 15:17 schreef Tonny het volgende:[..]
net zogoed als dat die problemen onder hollandse jongeren bestaan.
quote:Ho ho, ik heb nooit de term algemeen aangenomen gebruikt, lees het andere topic erop na. Ik heb gezegd, 'volgens mij', waarop anderen met het woord cijfers en statistieken aankomen.
Op zondag 10 augustus 2003 15:18 schreef Vision het volgende:[..]
wat we willen aantonen is dat die mongool tonny te lui is om bronnen te zoeken, en aannames doet die niet kloppen en ze post onder het mom van "dit is algemeen bekend". (en dan zeggen dat andere mensen geen bron posten)
quote:Die worden niet gepakt.
Op zondag 10 augustus 2003 15:16 schreef Sidekick het volgende:
dan nog is het overgrote deel niet crimineel.
quote:omdat zij daar anders mee omgaan..
Op zondag 10 augustus 2003 15:19 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
waar niet of nauwelijks over gesproken wordt...
quote:vergeet andere mogolen niet die hier weer een marrokanen-bash topic van willen maken, maar te LUI zijn om bronnen / cijfers te zoeken!!!
Op zondag 10 augustus 2003 15:18 schreef Vision het volgende:[..]
wat we willen aantonen is dat die mongool tonny te lui is om bronnen te zoeken, en aannames doet die niet kloppen en ze post onder het mom van "dit is algemeen bekend". (en dan zeggen dat andere mensen geen bron posten)
quote:Je wílt het gewoon niet begrijpen he?
Op zondag 10 augustus 2003 15:18 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
maar absoluut weer een stuk lager, wat inhoudt dat er ook ontzettend veel stoute blanken zijn.
en als je iemand in elkaar slaat, wat hier niet eens gebeurd is, ben je niet meteen een crimineel hoor
quote:vertel....
Op zondag 10 augustus 2003 15:20 schreef F1908 het volgende:[..]
omdat zij daar anders mee omgaan..
quote:Hoe moet ik dat zien?
Op zondag 10 augustus 2003 15:20 schreef F1908 het volgende:omdat zij daar anders mee omgaan..
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 15:20 schreef What het volgende:[..]
Die worden niet gepakt.
quote:Het moet persoon met het syndroom van down zijn.
Op zondag 10 augustus 2003 15:20 schreef Tonny het volgende:[..]
Ho ho, ik heb nooit de term algemeen aangenomen gebruikt, lees het andere topic erop na. Ik heb gezegd, 'volgens mij', waarop anderen met het woord cijfers en statistieken aankomen.
Thx voor het woord mongool
quote:en wil je het wel begrijpen... stel die vraag eerst eens aan jezelf
Op zondag 10 augustus 2003 15:20 schreef Visitor.Q het volgende:[..]
Je wílt het gewoon niet begrijpen he?
Als je 20 smurfen (10 groene, 10 blauwe) in een hok zet en er gaat 1 blauwe en 5 groene rellen dan zegt dat wel degelijk iets.
quote:Doen, da's in!
Op zondag 10 augustus 2003 15:20 schreef Reintje het volgende:
Ik ben gisterenavond serieus bedreigd door een lastige kakker... Zal ik daar ook een topic over openen?
Gisteravond geen ruzie gehad, dus ik moet me vermaken met jullie bedreigings topics
quote:Lees eerst even het andere topic. Er was een mafkees die zei zo goed als hetzelfde als jij. dahag
Ik ben gisterenavond serieus bedreigd door een lastige kakker... Zal ik daar ook een topic over openen?
quote:Kakkers
quote:Maar leg eens uit wat je net postte?
Op zondag 10 augustus 2003 15:21 schreef F1908 het volgende:
Lees eerst even het andere topic. Er was een mafkees die zei zo goed als hetzelfde als jij. dahag
quote:Ik probeer elke avond weer een andere bevolkingsgroep uit
Op zondag 10 augustus 2003 15:21 schreef Visitor.Q het volgende:[..]
Doen, da's in!
Gisteravond geen ruzie gehad, dus ik moet me vermaken met jullie bedreigings topics
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 03:39 schreef biggy1 het volgende:[..]
Wat voor conclusie wil jij verbinden aan dergelijke percentages ? Deze cijfers worden vaak aangevoerd om aan te tonen dat allochtonen een vloek zijn voor onze samenleving. Als je echter kijkt naar de totale gevangenis populatie en het aantal allochtonen in Nederland, in dit geval het aantal marokkanen :
Aantal marokkanen in nederlandse gevangenissen :
Aantal marokkanen in Nederland :
Dus 945 van de 159.605 marokkanen heeft in de gevangenis gezeten. Dat is 0,59% van de totale marokkaanse populatie in Nederland.
Ik beoordeel niet graag een complete bevolkingsgroep op het gedrag van een half procent, maar misschien dat jij er anders over denkt ?
quote:Het gaat om mensen die allemaal een Nederlands paspoort hebben.
Op zondag 10 augustus 2003 15:15 schreef Visitor.Q het volgende:
Die stats in het vorige topic... Zijn Nederlanders diegenen met een NL paspoort of van Nederlandse afkomst?
quote:
quote:Waarom gewoon niet alle criminelen aanpakken?
Op zondag 10 augustus 2003 15:16 schreef Vision het volgende:en \'t is wel degelijk belangrijk. Zo kun je tenminste zien welke groepen een stijgende en dalende criminaliteit hebben en dus de grootste groep(en) aanpakken.
quote:viezerik!
Op zondag 10 augustus 2003 15:23 schreef Ype het volgende:[..]
Ik probeer elke avond weer een andere bevolkingsgroep uit
quote:mongool staat in de van dale en wordt gebruikt als spreektaal en is dus niet discriminerend
Op zondag 10 augustus 2003 15:21 schreef Ype het volgende:
Het moet persoon met het syndroom van down zijn.
Mongool is discriminerend
quote:IK BEN GEEN MAFKEES
Op zondag 10 augustus 2003 15:21 schreef F1908 het volgende:[..]
Lees eerst even het andere topic. Er was een mafkees die zei zo goed als hetzelfde als jij. dahag
quote:Ik denk dat buitenlanders zich meteen op hun kromme tenen getrapt voelen. Als je iemand probeert te corrigeren voor wat dan ook is het meteen dat ze zich gediscrimineerd voelen. Ze gooien alles op de hoop, we worden gediscimineerd.
Op zondag 10 augustus 2003 15:22 schreef Tonny het volgende:[..]
Maar leg eens uit wat je net postte?
Ze gaan eranders mee om?
quote:Ik ben geen racist, ik zoek met iedereen ruzie
Op zondag 10 augustus 2003 15:23 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
viezerik!
quote:Ik volg je niet?
Op zondag 10 augustus 2003 15:21 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
en wil je het wel begrijpen... stel die vraag eerst eens aan jezelf
edit: dat was overigens in het vorige topic ook al zo, dus ik ben er niet verbaasd van.
[Dit bericht is gewijzigd door Visitor.Q op 10-08-2003 15:25]
quote:ow was jij dat whehehehe
Op zondag 10 augustus 2003 15:23 schreef Ype het volgende:[..]
IK BEN GEEN MAFKEES
quote:Hetzelfde als erg veel Nederlanders tegenwoordig doen bedoel je?
Op zondag 10 augustus 2003 15:24 schreef F1908 het volgende:[..]
Ik denk dat buitenlanders zich meteen op hun kromme tenen getrapt voelen. Als je iemand probeert te corrigeren voor wat dan ook is het meteen dat ze zich gediscrimineerd voelen. Ze gooien alles op de hoop, we worden gediscimineerd.
quote:En waarom dan datzelfde soort denken overnemen en dan zelf iedereen op 1 hoop gooien?
Ik denk dat buitenlanders zich meteen op hun kromme tenen getrapt voelen. Als je iemand probeert te corrigeren voor wat dan ook is het meteen dat ze zich gediscrimineerd voelen. Ze gooien alles op de hoop, we worden gediscimineerd.
quote:Hihi
Op zondag 10 augustus 2003 15:25 schreef F1908 het volgende:[..]
ow was jij dat whehehehe
nee ik zou je geen mafkees durven noemen. anders moet ik nog de bron erbij opzoeken waaruit blijkt dat je eventueel een mafkees zou zijn
quote:
quote:Ik zeg niet dat Nederlanders zaligmakend zijn maar in verhouding minder dan buitenlanders. Je moet kijken naar de inwoners en verhoudingen mbt geweldsdelicten.
Op zondag 10 augustus 2003 15:26 schreef Ype het volgende:[..]
Hetzelfde als erg veel Nederlanders tegenwoordig doen bedoel je?
Zichzelf een slachtofferrol aanmeten?
quote:Klopt zeker, hoewel ik wel denk dat het genuanceerder ligt.
Op zondag 10 augustus 2003 15:24 schreef F1908 het volgende:
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/maatschappij/leefsituatie/jeugd-2003.pdf
pagina 139-140
quote:lees dan eerst eens voordat je vragen gaat stellen. als je wilt discuseren ga ik ervanuit dat je kunt lezen. Het was een uitleg op een eerdere reactie. le-zen!!
Op zondag 10 augustus 2003 15:27 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
waar heb jij het over?
quote:Hij legt dit uit
Op zondag 10 augustus 2003 15:27 schreef TimmyAsd het volgende:waar heb jij het over?
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 15:20 schreef F1908 het volgende:
omdat zij daar anders mee omgaan..
quote:dat zou de ideale situatie zijn. Maar als blijkt dat een relatief kleine groep voor veel overlast zorgt is 't misschien niet zo'n stom idee om die groep te laten merken dat dit niet getolereerd wordt. Helaas gebeurt dat niet.
Op zondag 10 augustus 2003 15:23 schreef Sidekick het volgende:Waarom gewoon niet alle criminelen aanpakken?
Overigens klopt de berekening van biggy niet helemaal denk ik. De cijfers zijn het aantal personen die in jaar x in de cel zaten.
Dus in 2002 zat 0,59% van de marokkaanse bevolking in de cel. Er zullen er ook zijn die inmiddels weer vrij zijn. Het percentage criminelen (en ex-criminelen) zal dus nog wel wat hoger liggen. (Geldt uiteraard voor alle bevolkingsgroepen) .
quote:haha jij bent grappig, je kan niet eens normaal reageren, maar probeert me te raken met een domme reactie.
Op zondag 10 augustus 2003 15:29 schreef F1908 het volgende:[..]
lees dan eerst eens voordat je vragen gaat stellen. als je wilt discuseren ga ik ervanuit dat je kunt lezen. Het was een uitleg op een eerdere reactie. le-zen!!
Jouw eerdere reactie sloeg niet op het onderwerp waar het op dat moment over ging, vandaar mijn vraag...
quote:ahhh, nou duidelijk
Op zondag 10 augustus 2003 15:30 schreef Tonny het volgende:[..]
Hij legt dit uit
[..]
quote:Precies, maar waar het hier dus om gaat is, dat er relatief veel berichten over problemen rond marokkanen in het nieuws komt, waardoor de stemming ontstaat dat die problemen alleen bij marokkanen ligt.
Op zondag 10 augustus 2003 15:30 schreef Vision het volgende:dat zou de ideale situatie zijn.
quote:Er zijn ook mensen van Nederlandse afkomst die zo reageren, klopt. Alleen wat ik eerder al zei kijk eens naar de verhoudingen. Het aantal marokkanen die in Nederland verblijven heeft in verhouding meer van dit soort problemen dan Nederlanders.
Op zondag 10 augustus 2003 15:28 schreef Tonny het volgende:[..]
Klopt zeker, hoewel ik wel denk dat het genuanceerder ligt.
Ik denk, dat marokkanen die hier komen in een hoek worden gedrukt, en dat een klein aantal daarvan er slecht mee omgaat, waardoor je de problemen krijgt.
Maar datzelfde probleem zie je onder nederlanders.
Dus waarin zit het probleem 'marokkaan' nu dan?
Als het net zogoed hollanders zouden kunnen zijn die zo reageren, is het dan inherent aan de bevolkingsgroep, of aan de factoren die eromheen spelen?
quote:bron
Op zondag 10 augustus 2003 15:30 schreef TimmyAsd het volgende:haha jij bent grappig, je kan niet eens normaal reageren, maar probeert me te raken met een domme reactie.
quote:Beter kon Tonny het niet uitleggen. Als je het nu nog niet begrijpt ga je maar buiten spelen.
Op zondag 10 augustus 2003 15:31 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ahhh, nou duidelijk
quote:zie jij mij ergens zeggen dat deze problemen alleen bij marokkanen bestaan?
Op zondag 10 augustus 2003 15:32 schreef Tonny het volgende:Precies, maar waar het hier dus om gaat is, dat er relatief veel berichten over problemen rond marokkanen in het nieuws komt, waardoor de stemming ontstaat dat die problemen alleen bij marokkanen ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |