quote:
Een Franse piloot die lollig probeerde te zijn heeft gisteravond op het New Yorkse vliegveld JFK commotie veroorzaakt. De Fransman zei als grap bij de veiligheidscontrole dat hij een bom in zijn schoenen had verborgen. Hij werd meteen in de boeien geslagen.De man zou als co-piloot meevliegen op een Air France-vlucht naar Parijs, maar die werd geannuleerd. De 350 passagiers moesten de nacht doorbrengen in New York en konden pas vandaag vertrekken.
De piloot wordt morgen voorgeleid. Het is nog onduidelijk of hij vervolgd zal worden. Een echte bomschoenterrorist, Richard Reid, werd eind 2001 opgepakt.
Hoe stom kun je zijn. En dat als piloot zijnde.
quote:Het is idd niet erg slim om dat te zeggen, als je weet dat Amerika daarop let.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:08 schreef static het volgende:[..]
Hoe stom kun je zijn. En dat als piloot zijnde.
En zo'n sukkel heeft (mede) het leven in handen van honderden mensenlevens.... Ik moet er niet aan denken om in dat vliegtuig te zitten. Ik prefereer een co-piloot met hersens
[Dit bericht is gewijzigd door oheng op 09-08-2003 20:22]
quote:Is op bijna alle vliegvelden ter wereld een ernstig vergrijp, zo'n opmerking.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:[..]
Het is idd niet erg slim om dat te zeggen, als je weet dat Amerika daarop let.
quote:Frankrijk kennende wordt-ie als held binnengehaald
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:09 schreef Grayburn het volgende:
Someone's gonna get fired.
quote:Das waar, maar Amerika let er nog méér op, vanwege 9-11.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:11 schreef static het volgende:[..]
Is op bijna alle vliegvelden ter wereld een ernstig vergrijp, zo'n opmerking.
dus hij dat doen, en toen ging het mis...
quote:Bazen kennende zijn ze niet blij met 350 hotelovernachtingen in NY
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Frankrijk kennende wordt-ie als held binnengehaald
.
dus hij dat doen, en toen ging het mis...
quote:Als "les Yankies" dwars worden gezeten, weet ik het zo net nog niet.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:12 schreef Grayburn het volgende:
Bazen kennende zijn ze niet blij met 350 hotelovernachtingen in NY.
quote:Dwars gezeten? Die verdienen er juist aan haha.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Als "les Yankies" dwars worden gezeten, weet ik het zo net nog niet.
quote:Dan zijn ze vast ook niet boos.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:14 schreef Grayburn het volgende:
Dwars gezeten? Die verdienen er juist aan haha.
Toch maar niet gedaan, en de blik van de douanier gezien was dat een goede keus.
quote:Ik denk dat de Duitse positie van "meest humorloze volk" ernstig in gevaar komt.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:17 schreef Dobje het volgende:
Me vader had pas geleden net zo'n soort verhaal.
Er moesten 5 duikers naar Amerika, tijdens de vliegreis hadden ze flink wat gedronken.
Eenmaal aangekomen worden de toeristen van de Amerikanen gescheiden en moeten een aparte doorgang door.
Amerikanen mogen gewoon doorlopen toeristen moeten een verklaring afleggen met wat ze komen doen.
3 van de 5 hadden opgeschreven dat ze van de Taliban waren stom natuurlijk
Nog geen 5min later komt er een FBI busje en worden ze alle 5 opgepakt.
2 mochten er naar huis de andere moesten zitten.
Het bedrijf had de borcht van $10.000,- betaald (p.p), ze mogen amerika alleen niet verlaten.
Zitten daar nog steeds te wachten op hun proces.
Ik kan me voorstellen dat het wat gevoelig ligt voor de Amerikanen maar dit vind ik dan weer wat overdreven
[Dit bericht is gewijzigd door Hawk op 09-08-2003 20:24]
sowieso als je echt n terrorist bent zeg je ook echt wel van 'jongens, ik ga ff met bom in me schoenen jullie vliegtuig in!'
stomme amerikanen
als je zo paranoia bent, check zn schoenen ff en klaar.. probleem opgelost..
losers
Stel je zegt tegen een bankmedewerker voor de grap: dit is een overval, je wacht ff, daarna zeg je dat het een geintje was.
Of dit grappig is doet er ff niet toe. Is het strafbaar?
Lijkt me niet, maar ze zullen wel over de zeik gaan.
quote:Dat is niet vergelijkbaar
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:27 schreef Georges het volgende:
Zijn dit soort dingen eigenlijk strafbaar? Wat voor straf staat erop?Stel je zegt tegen een bankmedewerker voor de grap: dit is een overval, je wacht ff, daarna zeg je dat het een geintje was.
een bank overvallen dan maak je zon melding, dat hoort erbij.
als je n vliegtuig op wilt blazen dan ga je niet zeggen: ik heb n bom bij me
als je echt dat vliegtuig op wilt blazen dan zeg je zoiets toch niet
quote:dat zou ik niet doen, dit is het voorbeeld ervan. Bij een overval zeg je iets van "Dit is een overval etc." oid. Maar als je een vliegtuig wil laten exploderen is het niet handig dat je dat zegt, denk ik.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:31 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
Dat is niet vergelijkbaar
quote:Nee precies, wie zegt dat nou? Iemand die zegt dat ie bommen in z'n schoenen heeft kun je totaal niet serieus nemen, haha we liggen dubbel wat een bak, het is goed loop maar door.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:36 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Maar als je een vliegtuig wil laten exploderen is het niet handig dat je dat zegt, denk ik.
quote:haha, wie is er nu stom?
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:09 schreef Conflict het volgende:
Ongeveer net zo stom als jou?
quote:als jij... stommerd
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:09 schreef Conflict het volgende:
Ongeveer net zo stom als jou?
quote:je was me voor
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:09 schreef sgoldie het volgende:[..]
haha, wie is er nu stom?
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:20 schreef speknek het volgende:
Ja je krijgt inderdaad zo'n papiertje die je in moet vullen. Nog voor de aanslagen al. Mijn potlood bleef ook even met een jeukende hand hangen boven het vakje 'Ja ik ben betrokken geweest in bloederige genocides in de Tweede Wereldoorlog en daarna'. Ik bedoel komop zeg, je vraagt er gewoon om!
Overigens heb ik toch echt vaker dergelijke grapjes (als van betreffende piloot) gehoord op luchthavens.
Aan de andere kant... iemand in zijn positie zou dit soort grapjes niet moeten maken natuurlijk. Ik kan me goed voorstellen dat ze daar ontploft zijn van woede door zo'n grap.
quote:Wat loop jij nou te ijlen...Het is algemeen bekend bij iedereen en zeker piloten dat je nergens dat soort grappen mag maken. Als jij bij Schiphol zegt dat jij een bom in je koffer hebt dan halen ze ook het hele vliegtuig leeg en dan krijg jij van de luchthaven politie een interne onderzoek kado, en maar hopen dat de piloot niet tijdens de vlucht omroept dat jij de oorzaak van de 8 uur vertraging bent, als je dan nog mee mag. Het gebeurd echt niet alleen in Amerika.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:31 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
Dat is niet vergelijkbaar
Je moet even die bord voor je harses weg halen. Zeker met de gebeurtenissen van de laatste tijd is het bekend dat je deze praktijken niet uit moet halen en vergeet niet dat ze alweer aanslagen hebben aangekondigd.
Jij zal trouwens ook nooit in Amerika zijn geweest anders had je geweten dat bij binnenkomst en bij vertrek een grote bord staat met:
No knives
No guns
No bombs
NO JOKES!
Jongen ga jij maar weer terug naar je boerenkool met worst en je "toffe" vakanties in Benidorm met de bus...oh ja en vergeet die bord niet voor die harses van je te zetten.
quote:Precies.
Op zondag 10 augustus 2003 00:34 schreef Carlitos het volgende:[..]
-knip-
quote:Nogmaals, dat is niet alleen in de VS zo.
Op zondag 10 augustus 2003 00:35 schreef Kebab het volgende:
Zo zo er is iemand naar de USA geweest zeg.
Ik ben ooit een keer bijna geweigerd op een vlucht omdat ik niet kon verklaren waarom de gemeente Zeist in mijn paspoort mijn postcode in mijn foto had gestanst. Dat kenden ze namelijk nog niet daar, en ik was kennelijk de eerste bij wie ze het zagen.
Misschien dat deze piloot in de bak vlieglessen kan geven in ruil voor holbescherming
aan de "nation of Islam" gasten
quote:Was hij niet de reden van Bergkamp's vliegangst?
Op zondag 10 augustus 2003 01:00 schreef BAZZA het volgende:
Doet me denken aan die Nederlandse journalist tijdens het WK in de VS[..]
Als je Amerikanen graag op de kast wil jagen, dan is deze man daar zeer goed in geslaagd. En toch vindt het voorval dom.
Een chirurg zal ook wel eens grappen; "sorry we hebben uw verkeerde been afgezet.." Maar als het goed is alleen tijdens een borrel onder vrinden. Niet als hij echt bij de patient die hij een been heeft afgezet.
In deze context plaats ik het grapje van de piloot.
quote:Je vergelijkt nu appels met peren. Ik vermoed dat de co-piloot iets heeft gezegd, met een lachend gezicht, als "Jongens, ik draag bomschoenen". Kortom het was echt bedoeld als een grapje om gewoon even de bewaking te plagen. Maar wat mij wel vaker opvalt is dat de Amerikanen alles erg zwart/wit zien en het lijkt er op dat dit nu ook weer het geval was.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:40 schreef CybErik het volgende:
Grappig joh, net als al die kogelbrieven. Ik lig dubbel. Ja, wie stuurt nou een kogelbrief, dat is toch duidelijk grappig? Of een bank binnenlopen en zeggen dat er een bom in je koffer zit, echt hilarisch, zo grappig joh ik krijg kramp van het lachen.
Dat is dus van een heel andere orde dan als je je ook echt als terrorist voordoet door bijvoorbeeld via een telefoontje een bommelding doet.
quote:nope
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:13 schreef gunhead het volgende:
dubbelpost
quote:dat is niet noodzakelijkerwijs je postcode, maar je gemeentecode. die is wel altijd gelijk aan de 4 cijfers van de laagste postcode in die gemeente.
Op zondag 10 augustus 2003 00:46 schreef HiZ het volgende:
Behoorlijk stom inderdaad, van die co-piloot. En dit is inderdaad niet iets wat je alleen op Amerikaanse luchthavens kan overkomen. Ook in Nederland kunnen ze behoorlijk lullig doen.Ik ben ooit een keer bijna geweigerd op een vlucht omdat ik niet kon verklaren waarom de gemeente Zeist in mijn paspoort mijn postcode in mijn foto had gestanst. Dat kenden ze namelijk nog niet daar, en ik was kennelijk de eerste bij wie ze het zagen.
ik weet dit omdat ik er met mijn neus bovenop stond toen een tsjechische douanier opzocht waarom ik wel zo'n code had (en een blauwe regel tekst over de pagina), en mijn ouders niet, met hetzelfde type paspoort verder...
quote:Wat zit je nou opgefokt te reageren man..
Op zondag 10 augustus 2003 00:34 schreef Carlitos het volgende:[..]
Wat loop jij nou te ijlen...Het is algemeen bekend bij iedereen en zeker piloten dat je nergens dat soort grappen mag maken. Als jij bij Schiphol zegt dat jij een bom in je koffer hebt dan halen ze ook het hele vliegtuig leeg en dan krijg jij van de luchthaven politie een interne onderzoek kado, en maar hopen dat de piloot niet tijdens de vlucht omroept dat jij de oorzaak van de 8 uur vertraging bent, als je dan nog mee mag. Het gebeurd echt niet alleen in Amerika.
Je moet even die bord voor je harses weg halen. Zeker met de gebeurtenissen van de laatste tijd is het bekend dat je deze praktijken niet uit moet halen en vergeet niet dat ze alweer aanslagen hebben aangekondigd.
Jij zal trouwens ook nooit in Amerika zijn geweest anders had je geweten dat bij binnenkomst en bij vertrek een grote bord staat met:
No knives
No guns
No bombs
NO JOKES!Jongen ga jij maar weer terug naar je boerenkool met worst en je "toffe" vakanties in Benidorm met de bus...oh ja en vergeet die bord niet voor die harses van je te zetten.
das etzeflde als je voor n bankoverval even naar de politie belt van: hej uhm kga zo ff die bank overvallen ok?
kijk tis misschien n foute grap maar om die vent 11 jaar vast te zetten slaat echt nergens op
en jij ook niet met je opgefokte gedrag
quote:Ja was vorige keer ook op Schiphol en op Heathrow..
Op maandag 11 augustus 2003 00:40 schreef static het volgende:
Leuk dat Amerika-bashen, maar het is dus zo op vrijwel elk (al dan niet internationaal) vliegveld in de wereld.
Dat gezeik...
Zo iemand is het piloot zijn niet waard! Ik vlieg zelf ook regelmatig ook naar amerika en daar is wel extreem allemaal. We moeten een minstens uur eerder aanwezig zijn dan in andere landen. Echt alles wordt nagekeken. Waar je je brevet heb gehaald uit welk je komt en nog een heleboel meer. Maar het ergste is nog dat iedere keer gebeurt. Ik heb een keer meegemaakt dat twee keer in dezelfde week bij de zelfde persoon alle papieren ingevuld. Hij herkende me nog maar toch moesten weer alle vragen opnieuw worden gesteld. Dus die piloot had moeten dat z'n grap niet echt leuk gevonden werd.
quote:Het is niet alleen in Amerika zo.
Op maandag 11 augustus 2003 02:20 schreef xyz het volgende:
-knip-
quote:heb ik ook gezien, maar dat was op Schiphol.
Op zondag 10 augustus 2003 00:42 schreef Kebab het volgende:
Zag een tijdje geleden in zo'n airport programma een man grappen over een tommygun in zijn koffer. Hij werd ook aangehouden. Het was een man uit Chicago op Heathrow Airport London geloof ik. Zulke grappen maak je gewoon niet.
De security deed meteen moeilijk en hij gaf meteen al aan dat het een grapje was omdat ie uit Chicago kwam. Hij had overigens een viool in zijn koffer.
Mijnheer werd wegens zijn grap naar 't huis van bewaring getransporteert en heeft daar 2 dagen vastgezeten.
quote:Ik vind er weinig grappigs aan. Het is toch vragen om problemen als je zo'n opmerking maakt ?
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:12 schreef speknek het volgende:
Overtrokken, je moet best een grappige opmerking kunnen maken. Als ze dan je schoenen controleren en er niets in zit kun je weer verder
In zo'n Engelse docu over Heathrow airport (het kan ook een ander zijn geweest) zat een passagier uit Chicago met een vioolkoffer. Hij grapte dat er een automatisch geweer in zat. Die kon dus ook de nacht in de cel doorbrengen.
quote:Gelukkig niet zeg. Het is niet slim van de piloot maar de reactie van de beveiliging is ook zeer amateuristisch. Wat schiet je nou op met deze hysterie.
Op maandag 11 augustus 2003 00:40 schreef static het volgende:
Leuk dat Amerika-bashen, maar het is dus zo op vrijwel elk (al dan niet internationaal) vliegveld in de wereld.
In plaats van die man goed te checken, vooral zijn schoenen, maken ze er een heel circus van. Waar honderden mensen de dupe van worden. Opgefokte druktemakers zijn het
quote:zo'n opmerking is niet echt slim, vooral niet in landen die de oorlog tegen irak steunden.
Op maandag 11 augustus 2003 10:38 schreef SCH het volgende:Gelukkig niet zeg. Het is niet slim van de piloot maar de reactie van de beveiliging is ook zeer amateuristisch. Wat schiet je nou op met deze hysterie.
In plaats van die man goed te checken, vooral zijn schoenen, maken ze er een heel circus van. Waar honderden mensen de dupe van worden. Opgefokte druktemakers zijn het
Vind 't zelf ook een beetje overdreven. Welke terrorist zegt nou dat ie een bom bij heeft, kom op zeg. En het is zo te controleren. Maar ja, je weet dat je dat soort grappen niet moet proberen, maak je ze dan toch dan is 't je eigen fout.
quote:Ik werk zelf al jaren bij de veiligheidscontrole op Schiphol en ik kan jullie melden dat dit soort misplaatste grappen altijd bijzonder serieus worden genomen.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:27 schreef Georges het volgende:
Zijn dit soort dingen eigenlijk strafbaar? Wat voor straf staat erop?Stel je zegt tegen een bankmedewerker voor de grap: dit is een overval, je wacht ff, daarna zeg je dat het een geintje was.
De complete check/ checks wordt/ worden stilgelegd en de marechaussee wordt ingeschakeld. Je wordt aangehouden op grond van artikel 142 wetboek van strafrecht.
Meestal wordt er de de officier van justitie wel een schikkingsvoorstel gedaan, maar vergis je niet. 1000 tot 1500 Euro is gebruikelijk. Voorts mis je ook nog je vlucht welke je niet vergoedt krijgt, kom je op een zwarte lijst te staan van veel maatschappijen en last but not least ben je meteen in het gelukkige bezit van een strafblad.
Ik heb zelf ook een keer meegemaakt dat een piloot van Air France (geloof het of niet) een dergelijke opmerking maakte in het crewcentre van Schiphol. Ook hier is hij toen aangehouden.
quote:Hoe??? Laat jij hem zijn schoen uittrekken dan???
Op maandag 11 augustus 2003 12:04 schreef Vision het volgende:
Vind 't zelf ook een beetje overdreven. Welke terrorist zegt nou dat ie een bom bij heeft, kom op zeg. En het is zo te controleren.
quote:je bedoelt borg...
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:17 schreef Dobje het volgende:
Me vader had pas geleden net zo'n soort verhaal.
Er moesten 5 duikers naar Amerika, tijdens de vliegreis hadden ze flink wat gedronken.
Eenmaal aangekomen worden de toeristen van de Amerikanen gescheiden en moeten een aparte doorgang door.
Amerikanen mogen gewoon doorlopen toeristen moeten een verklaring afleggen met wat ze komen doen.
3 van de 5 hadden opgeschreven dat ze van de Taliban waren stom natuurlijk
Nog geen 5min later komt er een FBI busje en worden ze alle 5 opgepakt.
2 mochten er naar huis de andere moesten zitten.
Het bedrijf had de borcht van $10.000,- betaald (p.p), ze mogen amerika alleen niet verlaten.
Zitten daar nog steeds te wachten op hun proces.
Ik kan me voorstellen dat het wat gevoelig ligt voor de Amerikanen maar dit vind ik dan weer wat overdreven
quote:Wat dacht je? Ik ga even een 7 maanden oude taalfout verbeteren?
Op vrijdag 13 februari 2004 22:52 schreef Korswagen het volgende:[..]
je bedoelt borg...
als zo'n taliban gozer iets wil opblazen dan kunnen ze dat wel goed regelen en dan gaan ze daar zeker niet staan roepen dat ze een bom in hun schoen hebben...
als ze alleen al de middelen hebben om daar iets te gaan opblazen dan lukt ze dat uiteindelijk ook wel denk ik zo
best wel dom
ik snap wel dat het gezien 9/11 niet echt een geplaatste grap is...
maar komop moet je dan je hele leven serieus blijven als piloot
quote:Wel als VS-er zijnde, zolang die aap president is
Op vrijdag 13 februari 2004 23:51 schreef Bobby_Generic het volgende:maar komop moet je dan je hele leven serieus blijven als piloot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |