abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12314801
Wie gaan er 3 november ook naar Simple Minds in Ahoy? Ik ben er in ieder geval.....

Grtz Mario

Let's Go for Pumping

pi_12314851
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:14 schreef kluivie het volgende:
Wie gaan er 3 november ook naar Simple Minds in Ahoy?
o.a. Muadib en Chelloboy!

Simple Minds...

zaterdag 9 augustus 2003 @ 00:17:20 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_12314860
Originele bezetting?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_12314925
Was te rap met sluiten, er was nog geen topic over het concert zelf.
pi_12314961
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:17 schreef static het volgende:
[afbeelding] Originele bezetting?
Volgens mij niet...
pi_12314983
hmmmm krijg er wel trek in
maar ik hou van het oude simpel minds
en ben bang dat ze die nummers niet meer spelen
dus denk niet dat ik ga
pi_12315009
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:17 schreef static het volgende:
[afbeelding] Originele bezetting?
Volgens mij bestaat Simple Minds alleen nog maar uit Jim Kerr en nog een ander.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 00:25:54 #8
15080 static
pi_12315013
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:20 schreef Seborik het volgende:
Was te rap met sluiten, er was nog geen topic over het concert zelf.

Een soort Level 42 rip-off dus.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_12315031
Op http://www.simpleminds.com is er wel wat te vinden.

O.a. info over een aankomend album.

Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2003 @ 00:27:32 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_12315034
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat Simple Minds alleen nog maar uit Jim Kerr en nog een ander.

Waarschijnlijk de bassist.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 00:28:48 #11
15080 static
pi_12315054
Als ik ga hoop ik dat ze veel van New Gold Dream spelen, imo een van hun beste albums.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2003 @ 00:35:49 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_12315159
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:28 schreef static het volgende:
Als ik ga hoop ik dat ze veel van New Gold Dream spelen, imo een van hun beste albums.
Het beste album.

En bandjes die op ouwe roem teren. Spelen natuurlijk wat het volk wilt.

Promised you a miracle.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_12315203
ff gezocht
dan kan je alvast kijken wat ze zoal nog spelen

http://www.simple-minds.demon.co.uk/tours/tours.htm

Tue 22/07/03 Liverpool UK Kings Dock Main Set: 1. One Step Closer
2. I Travel
3. Changeling
4. Hypnotised
5. East At Easter
6. Mandela Day
7. Love Song
8. Ghostdancing/Gloria/Light My Fire/White Light-White Heat
9. Don't You (Forget About Me)
10. C Moon cry Like A Baby
11. She's A River
12. Alive And Kicking
13. New Gold Dream (81,82,83,84)

Encore: 1. Glittering Prize
2. Someone Somewhere In Summertime
3. See The Lights
4. Waterfront
5. Sanctify Yourself

pi_12315440
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het beste album.

En bandjes die op ouwe roem teren. Spelen natuurlijk wat het volk wilt.

Promised you a miracle.

Dat je nou net met dat nummer aankomt valt me tegen

Twist-Run-Repulsion en Love Song

Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2003 @ 01:04:48 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_12315639
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:51 schreef Bauhaus het volgende:

[..]

Dat je nou net met dat nummer aankomt valt me tegen

Twist-Run-Repulsion en Love Song

Wie zegt dat ik dat het beste nummer vind ?

Jij vergeet trouwens the American.

pi_14318417
Morgen naar Simple Minds weer lekker terug naar de jaren 80,hoop dat het geluid en de show net zo is als bij David Bowie dan gaan we weer een leuke avond beleven.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  dinsdag 4 november 2003 @ 06:50:47 #17
61091 70four
Mijn dochter Elianne
pi_14365548
Het was echt super!!!!!!!!!!!!
Dit waren echt de Oude Simple Minds.
Nu alleen nog wachten tot de nieuwe CD uitkomt (mei '04) en de DVD.

(pics volgen later deze week heb ze namelijk op de ouderwetse manier gemaakt)

Trotse papa!!!
pi_14368486
Mwah, super vond ik het zeker niet. Onderhoudend wel, maar ik wil er wel wat kritische noten aan toevoegen.
Jimm Kerr is een zeer matig zanger, dat was 'ie altijd al maar de jaren hebben z'n stem geen goed gedaan. Maar hij maakt dat dan wel weer goed met z'n stage-act. Zoals altijd ging 'ie regelmatig door de knieen en de grootse gebaren zijn hem ook niet vreemd. Alleen dat continue zwaaien naar het publiek werd wel een beetje lachwekkend.
Het geluid was bij vlagen zeer matig (okee, het was in Ahoy), maar het keyboard geluid vond ik gewoon slecht. Met de huidige apparatuur moet het toch niet zo moeilijk zijn om de geluiden uit de 80's te reproduceren, maar nu klonk het vaker als een Bart Smit orgeltje.
Verder vond ik sommige uitvoeringen van het oude werk vaak geen verbetering, en werd het menigmaal een rommeltje, alsof de heren niet goed op elkaar waren ingespeeld.
Maar was het alleen maar droevenis? Nee, integendeel zelfs. Ik heb me uitermate goed vermaakt en er waren genoeg hoogtepunten. De eerste keer dat Charlie Burchill z'n zo kenmerkende gitaargeluid liet horen veroorzaakte kippevel, Ghostdancing was een feest, het intro van Waterfront blijft fantastisch en New Gold Dream misschien nog wel fantastischer.
Okee, ze teren misschien op zo'n 3 a 4 albums uit een oeuvre van meer dan 10 albums, maar is dat erg? Ik vind van niet. Je weet wat je krijgt, muziek voor 30 plussers, een 80's-hitmachine , niets meer en niets minder.
Kortom: een leuk concert, maar net niet waard om een volgende keer weer naar Ahoy af te reizen.

en het blijft een irritatie dat het publiek pas loskomt bij een brak kutnummer dat ze niet eens zelfs hebben geschreven (ja, ik bedoel "Don't You...). Maar misschien ben ik wel gewoon een snobistische zeikerd...

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 04-11-2003 10:44]

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_14373164
Nou ben het absoluut hier niet mee eens dus... ik weet niet waar je gestaan (of gezeten) hebt. Maar ik stond derde rij vooraan en het was een supersfeer al vanaf het begin. En kwaliteit van zijn stem viel absoluut mee hoor. Dan zal het gewoon wel aan ahoy liggen dat jij het als slecht beoordeeld.

Nee was gewoon een superconcert en waar vind je nog artiesten die lekker simpel (simple ) op een podium hun beste hits laten horen en twee uur en een kwartier spelen? zijn er weinig hoor...mooie hoogtepunten vond ik toch sancitify yourself en new gold dream Ook geweldig maar dat is het altijd was Waterfront....nee prima concert met mooie opbouw wat te denken van een concert beginnen met book of brilliant things en daarna speed your love to me gewoon twee nummers beginnen van het beste album wat ze gemaakt hebben, jammer dat ze up on the catwalk niet speelden maar oke je kan niet alles willen natuurlijk he...

Greetz Mario

Look at my homepage -->

pi_14374969
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 13:34 schreef kluivie het volgende:
Nou ben het absoluut hier niet mee eens dus... ik weet niet waar je gestaan (of gezeten) hebt. Maar ik stond derde rij vooraan en het was een supersfeer al vanaf het begin.
Ik zat op de tribune, zeg maar halverwege. Dat de sfeer op de eerste rijen er flink inzit lijkt me niet meer dan normaal. Op de tribune begon het een beetje bij Ghostdancing, maar kwam men pas echt los bij Don't You
quote:
En kwaliteit van zijn stem viel absoluut mee hoor. Dan zal het gewoon wel aan ahoy liggen dat jij het als slecht beoordeeld.
Ik vind Jimm Kerr gewoon een matige zanger. Hij haalt z'n zanglijnen niet en moet zich daardoor in allerlei vocale bochten dwingen. Een van de redenen waarom ik ook In The City Of Lights een slecht live-album vind. En over het geluid, dat zal voor een deel wel aan Ahoy liggen, maar vond jij dat orgeltje dan lekker klinken?
quote:
Nee was gewoon een superconcert en waar vind je nog artiesten die lekker simpel (simple ) op een podium hun beste hits laten horen en twee uur en een kwartier spelen?
Volledig mee eens (al zou ik persoonlijk "super" door "goed" vervangen ), maar dat had ik al geschreven
pi_14380123
Ik zat in vak Af op de 1e ring.
Vondt het concert wel aardig maar zeker niet zo goed als bij David Bowie.
Het eerste uur waren bijna allemaal onbekende nummers voor de meesten dan,want niemand zong mee of stond zelfs.
Toen Waterfront begon ging iedereen wel uit zijn dak en bij Don't you forget about me.
Maar waarom geen Belfast Child,Love song,Alive and Kicking want dat zijn toch wel nummers waar het publiek voor komt.
Hoorde zelfs wat gefluit in het publiek omdat het een beetje saai werdt op ten duur,want de meesten verwachten gewoon zijn grote hits te horen.
Maar toch wel een leuke avond gehad,vondt het licht e.d wel mooi en liepen toch ook wel mooie vrouwen rond
Maar zal er niet gauw voor een 2e keer heengaan.
pi_14380206
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:30 schreef chelloboy het volgende:
Maar waarom geen [..] Alive and Kicking want dat zijn toch wel nummers waar het publiek voor komt.
Die speelden ze toch echt!
pi_14380636
Ow dan zeker op het laatst want we gingen weg naar het 2e liedje toen ze voor de 3e keer opkwamen.
We wilden de drukte voor zijn op dat parkeerplaats.
Ik weet het het is stom om eerder weg te gaan maar we moesten nog ver rijden en vandaag ook erg vroeg op en ze hadden al bijna 2 uur gespeeld dus ja
pi_14380715
Ze speelden A&K idd als laatste
pi_14381227
Ja ok bedankt, zat er wel in natuurlijk zijn beste nummer als laatste.
Ach ik kan zeggen dat ik ze live heb gezien, mijn echte favorieten bands zijn O.M.D. en Depeche Mode, Erasure,Soft Cell.
Heb alleen Erasure nog nooit live gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')