abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:38:57 #76
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_14075346
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:25 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Ik weet niet wie hier goed moet lezen!

Maar als je het over dorpjes van < 500 mensen hebt dan kun je niet zeggen dat de Achterhoek primitief is! ik bedoel er zijn niet superveel veel dorpjes met 500 mensen.

En TS had het over Winterswijk, dus das ook niet een dorpje!

En dan nog, een dorp met > 500 inwoners kan je nou niet groot noemen, misschien voor die begrippen, maar groot is het natuurlijk niet. Maar wat ik al zei, ik houd erover op, jij en velen anderen uit die streek zullen toch niet te overtuigen zijn van de mening uit de randstad, maar gelukkig hebben we daar verder ook niks mee te maken.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_14075434
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:38 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

En dan nog, een dorp met > 500 inwoners kan je nou niet groot noemen, misschien voor die begrippen, maar groot is het natuurlijk niet. Maar wat ik al zei, ik houd erover op, jij en velen anderen uit die streek zullen toch niet te overtuigen zijn van de mening uit de randstad, maar gelukkig hebben we daar verder ook niks mee te maken.

Mwuahahahaa, ik wel!! Ik heb zelfs mezelf overtuigd, en het 'keiharde' bewijs zelf een maand meegemaakt!!
Wat was het fijn in het zuid-westen zeg!!
En hier heb ik écht over nagedacht!
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:42:27 #78
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14075435
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:38 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Ik ben best te overtuigen mits je met goede argumenten komt.
Maar als je gaat zeggen dat ze in de Achterhoek primitiever leven en het enige argument wat je gebruikt is dat er bijna geen concerten enzo zijn, dan denk ik van; wat lul je nou??

Maar wat betreft de mentaliteit is het inderdaad anders hier! daar heb je gelijk in.

Wat moet je anders?
pi_14075467
Ik ben een jaar geleden van Doetinchem naar het Noorden verhuisd (Drenthe) vanwege de liefde en nu besef ik pas hoe geweldig het was in Doetinchem!!! Dat dacht ik al...maar tja....mijn vriend had in Drenthe werk, maar de werkgelegenheid is hier verder MINIMAAL!!! En voor de rust en ruimte hoef je hier ook niet te komen...afgezien van de mentaliteit...de wereld houdt hier echt op!!!
Nee, dan Doetinchem, niet te groot, niet te klein!! Er is genoeg te doen op allerlei gebied en het is er lekker wonen.
Aanraders: de Huet (jaren '75-'85 ong. gebouwd) en voor de modernere tweeverdieners Dichteren (vanaf '97-nu en duur) of het nieuwere gedeelte van Wijnbergen.
Afraders: Oosseld, IJkenberg en de Hoop (oude gedeelte) en Overstegen sommige buurten.
Ga eens kijken in Doetinchem en omgeving. Terborg, Gaanderen, Ulft,Silvolde, Zelhem en Wehl hebben soms ook leuke huizen en het dorpsgevoel is groot, met alle voordelen ervan (een dorp in Drenthe is niet te vergelijken, daar kom je never nooit niet tussen als 'import') en dan woon ik nog in een grote stad...nou, het is dat ze het zeggen...:?

Tuurlijk, in de Randstad...DAAAAR gebeurt het allemaal, maar de meeste akelige problemen daar kennen ze in de Achterhoek niet op die schaal. Denk aan de criminaliteit, de opgeklopte sfeer, de stress, de files.
Je moet ook op de lange termijn denken, de Achterhoek/Doetinchem ligt redelijk centraal, binnen 25 min. in Arnhem en 1 uur in Utrecht, vlakbij autobaan naar Dld. en de rest van Europa en je woont voor jaren heerlijk. Ik denk dat de vooroordelen erg groot zijn totdat je er geweest bent. Ik dacht dat wij Achterhoekers achterliepen, maybe, maar het kan dus veeeeeeeeeeeeel erger, jongens....
Winterswijk ken ik niet zo goed, schijnt ook gezellig te zijn, wel wat verpaupering...mijdt Aalten (zeeeer streng gelovig) en de kleinste dorpjes in ieder geval maar.

Dit is dus MIJN mening, daar mag een ander het mee oneens zijn, maar niet gaan schelden aub heb het al moeilijk genoeg sinds ik weg ben LOL
En nee, ik praat gewoon ABN, en ja, mijn opa had een boerderij. Maar verder ben ik gewoon net als iedere andere Nederlander, ook al kom ik uit de Achterhoek.

Oh ja, sorry Drenthenaren, hier spreekt heimwee een woordje mee
maar verder toch nog redelijk objectief, toch???
Nadeel van Doetinchem is misschien de bereikbaarheid van de wijken onder de IJssel naar de stad toe en het parkeren, maar dat is ook weer relatief heb ik gemerkt.

Succes bij het krijgen van een baan en een huis!!!

It ain't necessairily so... http://www.geocities.com/hollywood/derby/3267/
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:44:14 #80
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14075479
leuk topic,

ondertussen pendel ik al ruim een half jaar tussen noord holland (waar mijn vriendin woont) en de achterhoek (waar ik dus woon.

ik zit hier perfect, in zit in een klein stadje ook wel de poort van de achterhoek genoemd. en zou eigenlijk niet weg willen. De andere kant is dat het in Noord Holland allemaal wel wat gemakkelijker gaat dingen zijn dichterbij, OV is beter, lopen toch een paar maanden voor op de rest van NL. etc etc.

Ik wil eigenlijk niet weg, mijn vriendin heeft wel zoiets van ik kom jou kant op... maar dan komt het werk verhaal weer om de hoek kijken. en dan blijkt de randstad daar toch beter in te voorzien.

donderdag 23 oktober 2003 @ 11:46:50 #81
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14075533
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:05 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Leg mij het eens uit dan! ik heb 12 jaar in Nieuwegein gewoond en woon nou zo'n 12 jaar in Eibergen! Ik weet niet wat jij onder primitief verstaand?!?!

ok er zijn inderdaad niet zoveel concerten hiero en dat soort shit, maar primitiever?!? ik snap het niet helemaal

Tevens vind ik de mensen hier 10 keer beter als in de randstad!
Iedereen is daar veel te individualtistisch! maar leg eens uit wat jij met primitief bedoeld?

Misschien niet primitief nee, maar de denkbeelden zijn toch wel een beetje vastgeroest hier. Je hoeft maar een beetje anders te doen en je wordt al raar aangekeken. Het is vreselijk bekrompen hier. Iedereen zit op elkaar te letten en te beoordelen. Vreselijk!

Laat ieder gewoon z'n ding doen, zou het een stukje leuker leven zijn. En goed, dat kun je individualistisch noemen als je niet op anderen let, maar ik noem het open minded en dat zorgt voor een veel leukere leefomgeving!

Vrijheid = Blijheid.

En dat vind je naar mijn idee wel meer in de grote steden/het westen!!

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:48:23 #82
Per sempre vita eterna
pi_14075565
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:42 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Ik ben best te overtuigen mits je met goede argumenten komt.
Maar als je gaat zeggen dat ze in de Achterhoek primitiever leven en het enige argument wat je gebruikt is dat er bijna geen concerten enzo zijn, dan denk ik van; wat lul je nou??

Maar wat betreft de mentaliteit is het inderdaad anders hier! daar heb je gelijk in.

Dat over concerten was alleen maar een voorbeeld, om aan te tonen dat ik het zelf niet vol zou houden zonder veel winkels, veel mensen, etc. Maar dat is mijn mening .
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:52:38 #83
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14075659
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:46 schreef Hare het volgende:

[..]

Misschien niet primitief nee, maar de denkbeelden zijn toch wel een beetje vastgeroest hier. Je hoeft maar een beetje anders te doen en je wordt al raar aangekeken. Het is vreselijk bekrompen hier. Iedereen zit op elkaar te letten en te beoordelen. Vreselijk!

Laat ieder gewoon z'n ding doen, zou het een stukje leuker leven zijn. En goed, dat kun je individualistisch noemen als je niet op anderen let, maar ik noem het open minded en dat zorgt voor een veel leukere leefomgeving!

Vrijheid = Blijheid.

En dat vind je naar mijn idee wel meer in de grote steden/het westen!!

Het klopt opzich dat iedereen hier op elkaar let en beoordeeld, maar das het probleem niet!! het probleem is dat je daar naar luistert, reageert en je er iets van aan trekt! De dingen die ik doe, die zijn inderdaad niet gebruikelijk voor waar ik woon. maar ik ben nog nooit in de situatie terecht gekomen dat mensen me met de nek aan kijken of over me gaan lullen. en als dat wel zo zou zijn; Fuck it! ik bedoel je hebt toch je eigen sociale omgeving dus wat maakt het uit dat buitenstaanders zich druk maken over jou! ( beetje randstad style)
Wat moet je anders?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:53:19 #84
56951 Najra
---------------
pi_14075676
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:48 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dat over concerten was alleen maar een voorbeeld, om aan te tonen dat ik het zelf niet vol zou houden zonder veel winkels, veel mensen, etc. Maar dat is mijn mening .

Moe jij eens op een dinsdag of zaterdag in het centrum van Doetinchem komen. Vooral in oktober. Genoeg (internationaal) volk dan.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:54:02 #85
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14075688
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:48 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

dus is het een mentaliteitskwestie. d8 ik.

Dus onzin om te zeggen dat ze hier primitiever leven.

Wat moet je anders?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 11:55:59 #86
Per sempre vita eterna
pi_14075730
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:54 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

dus is het een mentaliteitskwestie. d8 ik.

Dus onzin om te zeggen dat ze hier primitiever leven.

Niet primatief in de zin van wonen in hutten, maar meer in de gedachtengang van veel mensen daar, alles wat in het westen zit is "gestressed, te druk en vreemd".
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:00:04 #87
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14075812
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:55 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Niet primatief in de zin van wonen in hutten, maar meer in de gedachtengang van veel mensen daar, alles wat in het westen zit is "gestressed, te druk en vreemd".

Misschien kun je het beter vertalen met individualistisch.
En geef de mensen hier eens ongelijk! Veel mensen in de randstad doen/zijn gestressed,
elke ochtend staat de hele randstaat vast door de files.
parkeren kun je nergens.
Jah en vreemd, die heb je hier ook!!
Wat moet je anders?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:06:40 #88
Per sempre vita eterna
pi_14075972
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:00 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Misschien kun je het beter vertalen met individualistisch.
En geef de mensen hier eens ongelijk! Veel mensen in de randstad doen/zijn gestressed,
elke ochtend staat de hele randstaat vast door de files.
parkeren kun je nergens.
Jah en vreemd, die heb je hier ook!!

Ja, maar omdat mensen in de randstad zo zijn, zijn ze ook 'vreemd'. Jullie zitten tussen de 'koeien', wij tussen de auto's, maar er gebeurt hier wél wat. Daardoor zou ik me geheel doodvervelen in bijvoorbeeld de Achterhoek, maar ook in Friesland, Groningen, of waar dan ook. Dat is alleen lastig uitleggen aan iemand die zelf niet uit de randstad komt.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:13:16 #89
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14076135
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:06 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Ja, maar omdat mensen in de randstad zo zijn, zijn ze ook 'vreemd'. Jullie zitten tussen de 'koeien', wij tussen de auto's, maar er gebeurt hier wél wat. Daardoor zou ik me geheel doodvervelen in bijvoorbeeld de Achterhoek, maar ook in Friesland, Groningen, of waar dan ook. Dat is alleen lastig uitleggen aan iemand die zelf niet uit de randstad komt.

Ik weet niet of Utrecht ook bij de randstad hoort en ik ben toch zeker wel 1 x in de maand in Amsterdam! en er is in de achterhoek zeker minder te doen dan bij jullie. Maar dan heb ik het over grootschalige dingen! er is in de achterhoek genoeg te doen hoor! alleen dringt dat niet door tot de Randstad. Het is allemaal veel minder massaal.

En moet er altijd iets te doen zijn om plezier of vermaak te hebben. Ik kan hier ook met een groep vrienden me het hele weekend vermaken. Vlak over de grens zitten discotheken die minstens even groot zijn als bij jullie. en als er iets in de randstad te doen is dan knallen we er binnen 1,5 uur heen en blijven daar slapen. Wij hebben de mogelijkhied om naar jullie toe te komen maar jullie niet om naar ons toe te komen! wij weten namelijk wat er bij jullie gaande is en jullie niet bij ons. Zo zou je het ook kunnen zien! dus je vervelen in de achterhoek in een middelgrote plaats. tsja tis hoe je je vrije tijd zelf invult. en qua werk zit ik toch liever hier!!

Wat moet je anders?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:15:25 #90
Per sempre vita eterna
pi_14076184
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:13 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Ik weet niet of Utrecht ook bij de randstad hoort en ik ben toch zeker wel 1 x in de maand in Amsterdam! en er is in de achterhoek zeker minder te doen dan bij jullie. Maar dan heb ik het over grootschalige dingen! er is in de achterhoek genoeg te doen hoor! alleen dringt dat niet door tot de Randstad. Het is allemaal veel minder massaal.

En moet er altijd iets te doen zijn om plezier of vermaak te hebben. Ik kan hier ook met een groep vrienden me het hele weekend vermaken. Vlak over de grens zitten discotheken die minstens even groot zijn als bij jullie. en als er iets in de randstad te doen is dan knallen we er binnen 1,5 uur heen en blijven daar slapen. Wij hebben de mogelijkhied om naar jullie toe te komen maar jullie niet om naar ons toe te komen! wij weten namelijk wat er bij jullie gaande is en jullie niet bij ons. Zo zou je het ook kunnen zien! dus je vervelen in de achterhoek in een middelgrote plaats. tsja tis hoe je je vrije tijd zelf invult. en qua werk zit ik toch liever hier!!

Oke, dat kan, ik verveel me nou eenmaal vrij snel.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:17:54 #91
47722 _Pipo_
de Kloon van Mama Loe
pi_14076249
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:06 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Jullie zitten tussen de 'koeien', wij tussen de auto's
En we wonen allemaal in boerderijen, dragen klompen en klederdracht. Zondag netjes naar de kerk en daarna in het café er tegenover met de hele familie.

reizen recht door zon en regen, langs de weide wereld wegen
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:21:52 #92
Per sempre vita eterna
pi_14076338
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:17 schreef _Pipo_ het volgende:

[..]

En we wonen allemaal in boerderijen, dragen klompen en klederdracht. Zondag netjes naar de kerk en daarna in het café er tegenover met de hele familie.

Zie je die 2 haakjes?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:25:32 #93
47722 _Pipo_
de Kloon van Mama Loe
pi_14076442
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:21 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Zie je die 2 haakjes?
Ok, dus je wil een stelling beargumenteren naar aanleiding van een "bij wijze van spreken" voorbeeldje
reizen recht door zon en regen, langs de weide wereld wegen
pi_14076681
quote:
er is in de achterhoek genoeg te doen hoor! alleen dringt dat niet door tot de Randstad. Het is allemaal veel minder massaal.

En moet er altijd iets te doen zijn om plezier of vermaak te hebben. Ik kan hier ook met een groep vrienden me het hele weekend vermaken. Vlak over de grens zitten discotheken die minstens even groot zijn als bij jullie. en als er iets in de randstad te doen is dan knallen we er binnen 1,5 uur heen en blijven daar slapen. Wij hebben de mogelijkhied om naar jullie toe te komen maar jullie niet om naar ons toe te komen! wij weten namelijk wat er bij jullie gaande is en jullie niet bij ons. Zo zou je het ook kunnen zien!

Ik denk dat dit de kern van de zaak is...dat wij wel aardig weten wat in de Randstad speelt, maar andersom veel minder... dus dan is het moeilijk beoordelen toch??? Er worden tot nu toe alleen maar clichés over en weer gegeven (ook door mij ) maar het gaat erom dat de mensen uit de Randstad zich bij voorbaat al op een hoger plan stellen. Als je even de berichten naleest, kun je dat aan de toon merken.
Die toon is toch wat neerbuigend als het om mensen en delen van het land gaan buiten de Randstad.
In de Achterhoek hoeven we ons niet zozeer te vergelijken, we genieten gewoon van wat we hebben. En soms worden we gedwongen te vergelijken, maar dan is het meer dat we nog eens bewust worden van wat we WEL hebben.
It ain't necessairily so... http://www.geocities.com/hollywood/derby/3267/
  donderdag 23 oktober 2003 @ 13:32:50 #95
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14077981
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:36 schreef Castaway het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de kern van de zaak is...dat wij wel aardig weten wat in de Randstad speelt, maar andersom veel minder... dus dan is het moeilijk beoordelen toch??? Er worden tot nu toe alleen maar clichés over en weer gegeven (ook door mij ) maar het gaat erom dat de mensen uit de Randstad zich bij voorbaat al op een hoger plan stellen. Als je even de berichten naleest, kun je dat aan de toon merken.
Die toon is toch wat neerbuigend als het om mensen en delen van het land gaan buiten de Randstad.
In de Achterhoek hoeven we ons niet zozeer te vergelijken, we genieten gewoon van wat we hebben. En soms worden we gedwongen te vergelijken, maar dan is het meer dat we nog eens bewust worden van wat we WEL hebben.

schopje: Precies!
Wat moet je anders?
  zondag 26 oktober 2003 @ 02:55:16 #96
45001 Lentje
InsideGamer
pi_14140283
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:53 schreef Najra het volgende:

[..]

Moe jij eens op een dinsdag of zaterdag in het centrum van Doetinchem komen. Vooral in oktober. Genoeg (internationaal) volk dan.

Idd

Heel duitsland komt dan naast me huis ff naar de markt lijkt ut

pi_14141763
Mja, als ik je motieven om te verhuizen zo hoor is het prima toeven voor jou in W'Wijk...

* Hagedis is er gelukkig weg

pi_14142098
of kom in Twente wonen, nog mooier dan de achterhoek qua natuur, maar ook vlakbij Enschede, zodat je niet steeds een eind moet rijden voordat je in de bewoonde wereld bent....

ik heb ook jaren in de Randstad gewoond en ik vind Enschede echt een verademing, alle faciliteiten die een stad van deze grootte in de randstad ook heeft, alleen zit je aan alle kanten ingesloten door de natuur...5 min fietsen nadat je de stad uit bent is al genoeg om reigers, hagedissen en slangen te zien

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 27 oktober 2003 @ 15:49:49 #99
72322 lonee
KnowhatI'msayin?
pi_14174365
doe het je zelf niet aan!! ik ben me hele leven al bezig om me ouders over te halen naar de bewoonde wereld te verhuizen!!!
  maandag 27 oktober 2003 @ 16:09:02 #100
39650 StorieZnl
KarateHamster
pi_14174738
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 15:49 schreef lonee het volgende:
doe het je zelf niet aan!! ik ben me hele leven al bezig om me ouders over te halen naar de bewoonde wereld te verhuizen!!!
hey, zullen we samen naar de bewoonde wereld verhuizen?!
Ik probeerd mn ouders ook al over tuh halen, maar die willen / durfen ook niet!! :S heb ook genoeg van dat Neede-gedoe hier!!
En hier heb ik écht over nagedacht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')