quote:Kijk eens of ie hier tussenstaat..
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:24 schreef Astronaut_Jones het volgende:
hoe is deze film? is het blind-buy-waardig? is ie 50 jaar na dato nog steeds op actiegebied interessant of moet ik m kopen om een betere reden?
quote:haha
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:27 schreef SODA het volgende:[..]
Kijk eens of ie hier tussenstaat..
quote:Fantastisch.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:24 schreef Astronaut_Jones het volgende:
[afbeelding]
ik zag net dat deze film nummer 1 staat in de imdb actie top tien lijst. nu heb ik al vaker van deze film gehoord en de regisseur, maar nog nooit er iets van gezien.
hoe is deze film? is het blind-buy-waardig? is ie 50 jaar na dato nog steeds op actiegebied interessant of moet ik m kopen om een betere reden?
vertel mij!
Alleen als ik hem opzet op een filmavondje wordt ie na 10 minuten weggestemd TE TRAAG! DUURT TE LANG! ZWART WIT! Dus wees gewaarschuwd
Vond het zelf een erg goede film, maar trek er wel een avond voor uit want hij duurt ongeveer 3 1/2 uur.
Edit. er is wel een regio 1 versie, Criterion, schijnt een mooie uitgave te zijn. Maarja, wel regio 1 nodig.
Voor die tijd is het een hoogstandje. Maar wat hij zo hoog in de IMDB top-100 doet weet ik niet. Ik geef hem een 7tje.
Wel lang, maar dat is wat anders
Verder erg leuk verhaal, perfect uitgewerkt (het idee van een aantal huurlingen die een dorpje moeten helpen is wel vaak gekopieerd natuurlijk, maar deze blijft onovertroffen).
Die scene ook op het einde van Mifune in de modder/regen
quote:Toshirô Mifune is sowieso erg goed/leuk in die film als Kikuchiyo. Binnenkort eens de Criterion Collection DVD van deze film aanschaffen
Op zaterdag 8 november 2003 18:02 schreef Posdnous het volgende:Die scene ook op het einde van Mifune in de modder/regen
Ik zag trouwens dat zelfs de Criterion Edition 4:3 is? Is deze film niet als breedbeeld verkrijgbaar?
quote:Hij is in 4:3 geschoten.
Op zaterdag 8 november 2003 18:59 schreef Strolie75 het volgende:
Geweldige film! Zeker de moeite waard!!!Ik zag trouwens dat zelfs de Criterion Edition 4:3 is? Is deze film niet als breedbeeld verkrijgbaar?
quote:Seven Samurai is zeker een goede film, die ondanks zijn lengte toch nog lekker wegkijkt.
Op zaterdag 8 november 2003 19:03 schreef Asap het volgende:
De amerikaanse remake is echt veel slechter.
En de remake (The Magnificent Seven) zit ook in mijn lijstje met beste actiefilms.
Heb me ook, hoewel de film toch erg lang duurt en er niet zo'n vaart achter zit als bij de films van tegenwoordig, geen moment op mijn horloge zitten kijken. Echt genoten. Erg leuk verteld. Dat stukje met die landkaart bijvoorbeeld vind ik echt schitterend gedaan. Of die Samurai die een geweer gaat halen terugkomt en gaat slapen. Of die ene gast die even laat zien dat ie wel kan paardrijden, achter een schuurtje verdwijnt en dan.....Geweldig!!
Ook leuk is dat zo duidelijk te zien is dat ze elkaar niet echt steken. Vind dat de film wel wat extra's geven.
Echt een film die iedereen een keer gezien moet hebben!
quote:Nee je gaat films kijken omdat je ze haat.
Op zaterdag 8 november 2003 18:00 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Mooie film, maar je moet wel van films houden.
quote:Kijktip voor mensen zoals jij, houd het bij Hollywood blockbusters. Heb je lekker om de haverklap explosies, voor alle consumenten met short attention span.
Beetje traag, maar wat wil je, het is een echte oosterse film.
quote:Hier heb ik zo een tyfushekel aan!
Voor die tijd is het een hoogstandje.
quote:Ik sta paf.
Maar wat hij zo hoog in de IMDB top-100 doet weet ik niet.
quote:* Hare is het hier helemaal mee eens!
Op zaterdag 8 november 2003 23:48 schreef Rude het volgende:[..]
Nee je gaat films kijken omdat je ze haat.
[..]Kijktip voor mensen zoals jij, houd het bij Hollywood blockbusters. Heb je lekker om de haverklap explosies, voor alle consumenten met short attention span.
[..]Hier heb ik zo een tyfushekel aan!
Een film is of goed of slecht! Tijd speelt geen rol!
[..]Ik sta paf.
quote:Ik heb nog geen tijd gevonden om die films te bekijken helaas. Ik heb ze wel in mijn bezit.
Op zondag 9 november 2003 09:18 schreef Manji het volgende:
Heeft iemand ook de dvd's Samurai I t/m III? Naar het boek over Musashi Miyamoto. Het boek was super en ik ben benieuwd naar de meningen over de films.
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 23:48 schreef Rude het volgende:[..]
Nee je gaat films kijken omdat je ze haat.
[..]Kijktip voor mensen zoals jij, houd het bij Hollywood blockbusters. Heb je lekker om de haverklap explosies, voor alle consumenten met short attention span.
[..]Hier heb ik zo een tyfushekel aan!
Een film is of goed of slecht! Tijd speelt geen rol!
[..]Ik sta paf.
Nou, tot nu toe is het zeker een mooi verhaal, alleen nog niet echt actie... dat hoeft ook zeker nog niet, maar aangezien ik toch vooral Westerse actiefilms ken had ik wel al actie verwacht.
Ik heb altijd een beetje moeite om mensen, en al helemaal om namen uit elkaar te houden bij Oosterse films, en het zijn er ook nog eens heel wat in deze...
Maargoed, ik ga maar weer eens verder kijken, ben benieuwd hoe hij af loopt. .
Wil je de Criterion versie kopen moet je echt ff opschieten, de film is tot einde van't jaar te bestellen online omdattie out of print gaat bij Criterion!!!
En als die zware Hollywood-trailer-stem niet overtuigt, zal dat hippe, gladde maar vooral erg rozequote:Op donderdag 25 maart 2004 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien kunnen we zo enkele leken overtuigen naar deze films te kijken![]()
Ik heb hem een tijdje geleden al op de lijst van NFC zien staan, alleen stond er niet bij in welke plaatsen hij gaat draaien.quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:42 schreef Gorro het volgende:
Hij draait overigens ook weer in de bios in Nederland. Vooralsnog nog in Amsterdam en Nijmegen geloof ik, maar binnenkort ook op bepaalde plaatsen in de rest van Nederland.
Nee, ik heb geen enkel idee. Ik hoop ook dat hij in Enschede komt (Otto e mezzo vorig jaar wel), maar dat is afwachten...quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:00 schreef victorinox het volgende:
[..]
Heb je misschien een idee waar in Nederland?
Doe Pim de groeten.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:04 schreef spacemangraig het volgende:
Hij zou in Lantaren venster (Rotterdam) gaan draaien, maar ik kan nu niks meer hierover vinden op hun site
Het probleem is alleen dat het niet van de distributeur afhangt waar een film komt te draaien, maar van de bioscopen zelf. Het lijkt me dat een bioscoop die bijvoorbeeld Otto e Mezzo programmeert, ook Seven Samurai oppikt.quote:Vanaf 18 maart in een nieuwe kopie te zien in het Filmmuseum (Amsterdam) en Lux (Nijmegen). Daarna overal in het land.
quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe Pim de groeten.
Bedrijfsleider in de lantaarnquote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:34 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
![]()
Goedkoop hotelletje?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 11:08 schreef Hare het volgende:
Zo kut he!
Film begint om 8 uur in Lux, duurt bijna 3 1/2 uur, de laatste trein naar huis gaat om 23.46.
Maar ze zullen vast wel een pauze doen bij zo'n lange film of niet?
anders zou ik hem misschien kunnen zien!!!![]()
Die heb ik gister gezien!!!quote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:49 schreef Strolie75 het volgende:
Dit weekend Yojimbo kijken. Benieuwd of die ook zo goed is.
En waar als ik vragen mag, en nog specifieker....wanneer??quote:Op woensdag 14 april 2004 20:38 schreef spacemangraig het volgende:
Hij komt binnenkort op DVD uit in Nederland las ik net..
hmmm, ik begin te twijfelenquote:Op woensdag 14 april 2004 19:57 schreef victorinox het volgende:
Deze film is van 29 April t/m 5 Mei te zien in de Plaza Futura in Eindhoven.
Gaat hem zien, gaat hem zien.
Vind dat zelf juist de minste van degene die ik tot nu toe heb gezien. Beetje langdradig door een wat saai, niet boeiend verhaal.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vindt Ran trouwens nog een van de beste Kurasawa films, is een bewerking van King Lear.
King Lear een saai verhaal, well well wellquote:Op donderdag 15 april 2004 01:01 schreef Hare het volgende:
[..]
Vind dat zelf juist de minste van degene die ik tot nu toe heb gezien. Beetje langdradig door een wat saai, niet boeiend verhaal.
Wel prachtige actiescenes trouwens![]()
begint om middernacht, dat trek ik absoluut nietquote:Op woensdag 14 april 2004 22:33 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
hmmm, ik begin te twijfelen
Ik had de tijden nog niet gezien.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:39 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
begint om middernacht, dat trek ik absoluut niet
Ik heb het even teruggezocht:quote:Op woensdag 14 april 2004 20:50 schreef Hare het volgende:
[..]
En waar als ik vragen mag, en nog specifieker....wanneer??
Voorlopig uitgesteldquote:Op donderdag 15 april 2004 19:54 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ik heb het even teruggezocht:
De Kurosawa collectie (Vol. 1)
The Seven Samurai, Rashomon, Yojimbo: allemaal films die zwaar hun stempel hebben gedrukt op de ontwikkeling van de cinema in de twintigste eeuw. En allemaal films van een en dezelfde man: Akira Kurosawa. Zijn complete oeuvre wordt nu uitgebracht op dvd. In de eerste box uit de Kurosawa collectie zit naast de klassieke actiefilm The Seven Samurai (1954) en de Macbeth-bewerking Throne of blood (1957) ook Stray Dog (1949) en Ikiru (1952).
Distributie: Bright Angel Distribution & Total Film Home Ent. / DVD-release: 21 april
Als ze nog niet weten op welk tijdstip een film gaat beginnen, zetten ze er 0:00 neer.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:39 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
begint om middernacht, dat trek ik absoluut niet
ff is wellicht een gevoelsuitdrukking na ruim 3 uurquote:Op zondag 18 april 2004 14:47 schreef Maffioso het volgende:
Gister Seven Samurai weer ff gekeken en hij blijft super.
De humor in deze film is ook supergrappig. Vooral die ene samurai die eigenlijk helemaal niet mee mocht en die er op een gegeven moment toch bij hoorde. Ik lig echt de hele tijd vlak van het lachen door die gast![]()
dan houden we het nog even in de gatenquote:Op vrijdag 23 april 2004 12:09 schreef victorinox het volgende:
[..]
Als ze nog niet weten op welk tijdstip een film gaat beginnen, zetten ze er 0:00 neer.
Dus hij wordt waarschijnlijk op een vroeger tijdstip gedraaid.
Ah, vandaar. Zit al tijden te wachten op de collectie. Bij Boudisque (A'dam) hadden ze wel een mooie dvd-box, maar dat was dan weer niet de juiste regio.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:41 schreef Gatalin het volgende:
Voorlopig uitgesteld![]()
http://www.dvd-home.nl/release/verval.asp
met nederlandse subsquote:Op maandag 6 september 2004 19:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Gekocht!
Liep (bij toeval natuurlijk) rond op de dvd-afdeling van Concerto en zag Sanjuro, Yojimbo en Seven Samurai liggen. Uiteraard alledrie meegenomen naar de kassa. En daar lag de collectie in een box met Ikiru. De drie losse dus maar weer terug laten leggen en de box gekocht.
Yep! Alleen geen extra's. Los kosten ze 19,99, maar de 4 in een box kost 74,99.quote:Op maandag 6 september 2004 19:35 schreef dolle_hond het volgende:
met nederlandse subs![]()
Dit komt in Nederlandse versies uit:quote:Op maandag 6 september 2004 19:35 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
met nederlandse subs![]()
En die heb ik dus nu. Bij Concerto zag ik maar 1 box bij de kassa. De films los lagen op een aardig grote stapel op de dvd-afdeling.quote:Op maandag 6 september 2004 19:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
15-09-2004 Kurosawa collectie vol. 1 (4 disc's) (Seven samurai, Yojimbo, Sanjuro, Ikiru)
dan ben je te vroegquote:Op maandag 6 september 2004 19:42 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
En die heb ik dus nu. Bij Concerto zag ik maar 1 box bij de kassa. De films los lagen op een aardig grote stapel op de dvd-afdeling.
Ze lijken me alle 3 wel interessant.quote:Op maandag 6 september 2004 19:46 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dan ben je te vroeg
toch maar eens gaan overwegen die eerste box aan te schaffen, klinkt erg goed.
absoluut, maar 3 * 75 euro is toch wel erg veel aan t wordenquote:Op maandag 6 september 2004 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze lijken me alle 3 wel interessant.
Ach, er zit ruim een half jaar tussen de eerste en de laatste volume. In die tijd kan ik het denk ik wel bij elkaar sparen.quote:Op maandag 6 september 2004 19:50 schreef dolle_hond het volgende:
absoluut, maar 3 * 75 euro is toch wel erg veel aan t worden
Dat is ook waar. Misschien gaan ze nog wel omlaag in prijs (weinig waarschijnlijk).quote:Op maandag 6 september 2004 19:50 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
absoluut, maar 3 * 75 euro is toch wel erg veel aan t worden
dat scheelt idd wel.quote:Op maandag 6 september 2004 19:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ach, er zit ruim een half jaar tussen de eerste en de laatste volume. In die tijd kan ik het denk ik wel bij elkaar sparen.
En als ik jou was zou ik eerst ook even de reviews afwachten en de vergelijkingen met de criterions enzo. Vraag me af of de Nederlandse distributeur wel hard aan het werk is geweest om de beeldkwaliteit een beetje goed te krijgen.quote:Op maandag 6 september 2004 19:59 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dat scheelt idd wel.
maar ik heb 11 van de 12 al met engelse subs, dat had ik misschien moeten melden, alleen high and low niet
quote:Op maandag 6 september 2004 19:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dit komt in Nederlandse versies uit:
15-09-2004 Kurosawa collectie vol. 1 (4 disc's) (Seven samurai, Yojimbo, Sanjuro, Ikiru)
10-11-2004 Kurosawa collectie vol. 2 (4 disc's) (Rashomon, The hidden fortress, High and low, Drunken angel)
16-03-2005 Kurosawa collectie vol. 3 (4 disc's) (Throne of blood, Stray dog, The bad sleep well, Dodes’kaden)
Nu ook in bezit.quote:Op maandag 6 september 2004 19:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit komt in Nederlandse versies uit:
10-11-2004 Kurosawa collectie vol. 2 (4 disc's) (Rashomon, The hidden fortress, High and low, Drunken angel)
Wat is er mis met zwart/wit als ik vragen mag? En met traagheid?quote:Op maandag 15 november 2004 18:11 schreef Reefer het volgende:
Ondanks het zwart/wit, traag, blaat is dit inderdaad een geweldige film
Moet je ook eens naar Samurai Rebellion of anders Sword of Doom kijken. Andere regisseurs, maar wel leuke films (en ook met Mifune en Nakadai)quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:18 schreef Asap het volgende:
Geef mij maar de samurai-films! Hidden fortress, Rashomon, Ran, 7 samurai, Yojimbo, Sanjuro heb ik allemaal! Nu nof Throne of Blood, wanneer die ook uitkomt.
Cool, bedankt zal ze eens opzoeken. Zag ze al te koop op elcheapo, even verder zoeken.quote:Op dinsdag 16 november 2004 00:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Moet je ook eens naar Samurai Rebellion of anders Sword of Doom kijken. Andere regisseurs, maar wel leuke films (en ook met Mifune en Nakadai)
Throne of Blood is al een tijdje uit hoorquote:Op dinsdag 16 november 2004 00:18 schreef Asap het volgende:
Geef mij maar de samurai-films! Hidden fortress, Rashomon, Ran, 7 samurai, Yojimbo, Sanjuro heb ik allemaal! Nu nof Throne of Blood, wanneer die ook uitkomt.
Ook bedankt! Sword of Doom had ik nog niet van gehoordquote:Op dinsdag 16 november 2004 00:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Moet je ook eens naar Samurai Rebellion of anders Sword of Doom kijken. Andere regisseurs, maar wel leuke films (en ook met Mifune en Nakadai)
Dan lees je de Welke film heb jij vandaag/pas gezien topics niet goed, daar is hij al minstens 2 keer voorbij gekomenquote:Op dinsdag 16 november 2004 01:08 schreef Hare het volgende:
[..]
Ook bedankt! Sword of Doom had ik nog niet van gehoord
Hoe weet je dit?quote:Op maandag 15 november 2004 23:38 schreef Hare het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Seven Samurai gaat opnieuw uitgebracht worden door Criterion, nu met als basis een High Definition transfer!!!!
Ik las het gisteren hier: http://www.hometheaterfor(...)p?s=&threadid=217126quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:19 schreef Eluc het volgende:
[..]
Hoe weet je dit?
oke interessant! dankquote:Op dinsdag 16 november 2004 10:21 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik las het gisteren hier: http://www.hometheaterfor(...)p?s=&threadid=217126
En dan lees jij deze keer niet goed, want daar heb ik van de week nog een stukje over geschreven in het Welke film heb jij vandaag/pas gezien topicquote:Op dinsdag 16 november 2004 09:53 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dan lees je de Welke film heb jij vandaag/pas gezien topics niet goed, daar is hij al minstens 2 keer voorbij gekomen![]()
Seppuku is ook een goede samurai film, van dezelfde regisseur als Samurai Rebellion.
Over Sword of Doomquote:Op dinsdag 16 november 2004 10:42 schreef Hare het volgende:
[..]
En dan lees jij deze keer niet goed, want daar heb ik van de week nog een stukje over geschreven in het Welke film heb jij vandaag/pas gezien topic
Nee, Seppukuquote:Op dinsdag 16 november 2004 13:17 schreef Gorro het volgende:
[..]
Over Sword of Doom
Ja, maar die noemde ik als algemene tip, voor onder andere ook Asap.quote:Op dinsdag 16 november 2004 13:23 schreef Hare het volgende:
[..]
Nee, Seppuku
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |