quote:geen optie met dit warme weer, temp op de slaapkamer is meestal rond de 30 graden....
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:28 schreef BobRooney het volgende:
alle ramen...deuren...kieren ...goed gesloten houden
quote:maar daar komen ze dus op af....ik zoek iets (apparaatje ofzo?) die al die muggen die op mijn slaapkamer durven te komen KILLED!
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:26 schreef NightH4wk het volgende:
Een Belg naast je laten slapen, gaan ze allemaal heen.
zijn overigens nu uit de handel schijnt slecht te zijn voor gezondheid
quote:die muggen zijn ook slecht voor mijn gezondheid, constant jeuk door die muggenbulten en slechte nachtrust wat ook niet bevordelijk is voor mijn gezondheid...wie kent er nog een handelaartje in dit soort spul
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:40 schreef enzo het volgende:
Je had vroefer van Vapona een stekker met een flesje met een goedje eronder.
Dat werkte als een razende roeland geen mug die het in zijn hoofd haalde zijn kop om het muurtje te stekenzijn overigens nu uit de handel schijnt slecht te zijn voor gezondheid
perfect persoon! Helemaal mee eens! maar ehh ik sla er gewoon een paar keer naar en dan zijn die muggen allemaal bij mij weg; geen ramen open geen deuren open, zoals bijv. mijn ouders doen en ik heb altijd t licht gewoon op ook nog.!!
quote:Helpt wel, maar is niet wijs......
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:44 schreef im_me het volgende:
cintroenkaarsjes branden en tegen je gordijn aanzetten of onder de dekens leggen
Hopelijk heb je iets aan deze tips..
quote:Heel toevallig heb ik hier zo'n ding in het stopcontact zitten.
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:40 schreef enzo het volgende:
Dat werkte als een razende roeland geen mug die het in zijn hoofd haalde zijn kop om het muurtje te stekenzijn overigens nu uit de handel schijnt slecht te zijn voor gezondheid
[Dit bericht is gewijzigd door JAMsper op 08-08-2003 17:36]
2. Kruidvat anti-muggen bodyspray!!! Kost geen kont en werkt als een trein! Ik werd altijd fiks gestoken, maar als ik mee insmeer met dat spul is m'n vriend de sjaak Tip: doe ook wat op je oren, aangezien ze daar altijd zo gaan zitten zoemen.
Mosiguard, middeltje op natuurlijke basis. Werkt redelijk. Werkt alleen niet met extreem veel muggen en midgets (die kleintjes in Schotland).
quote:Doet me denken aan wierook, dat soms wel eens wordt aangeraden tegen muggen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:14 schreef JAMsper het volgende:
Veel blowen... ik word nooit gestoken iig
quote:Reintje - woensdag 2 juni 2004 @ 13:56
Regen, dat helpt! Maar, aangezien ik volgende week naar Turkije ga waar het wel goed weer is, en geen zin heb om nachtenlang wakker te liggen van de muggen, wil ik nu iets meenemen dat echt werkt. Autan heb ik het idee dat dat een soort placebo effect moet hebben: Ik heb wat op, dus ik slaap lekker. Volgens mij trekt het die beesten juist aan, bij mij werkt het in ieder geval niet. Wat zijn nou producten die echt goed werken?
Deet dusquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:28 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
c1000 verkoopt het gewoon nog hoor. Ik heb er iig een.quote:Op vrijdag 8 augustus 2003 15:40 schreef enzo het volgende:
Dat werkte als een razende roeland geen mug die het in zijn hoofd haalde zijn kop om het muurtje te steken
zijn overigens nu uit de handel schijnt slecht te zijn voor gezondheid
Hebben ze die tegen muggen ook alquote:Op maandag 7 juni 2004 00:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gebruikt er hier niemand zo'n electrocuteerlamp?
Het wordt in Nederland wel degelijk verkocht bij de apotheek. Deet is echter ontzettend giftig, en daarom moet je het niet elk jaar de hele zomer gaan gebruiken. Ook op "plooien in de huid mag je het niet smeren, bijvoorbeeld in je ellebogen en oksels, omdat het hier door zweten en bewegen te geconcentreerd is en op deze wijze via je huid binnendringt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:50 schreef cs-Blade het volgende:
stekkers en citroen meuk helpt niet zo goed..... ok bij sommige mensen als een trein, maar niet als de muggen zo van je houden als van mij.
op vakantie in schotland paar jaar terug heb ik iets gekocht wat WEL supergoed helpt.
het heet "extra strength jungle formula insect repellent" bevat 50% deet (hier in NL mag het niet verkocht worden) . en de site die erop staat: http://www.jungleformula.co.uk
volgens de verpakking 10hrs protectioen tegen muggen, midges en andere insecten.
ok 10hr is beetje teveel van het goede, maar het werkt ZEKER een uur of 4 / 6 heel goed. zelfs als je zulk zoet bloed hebt als mij
ter info: als ik met 50 man in een zaal lig, wordt ik als enige gestoken bij wijze van spreken.
kan je hier niet aankomen, dan zou ik even langs de perry sport of bever zwerfsport gaan oid. en dan een ander middel dat DEET bevat halen
Weet ik niet, waarom zou het niet tegen muggen helpen dan?quote:Op maandag 7 juni 2004 05:58 schreef Riann het volgende:
[..]
Hebben ze die tegen muggen ook al
Ik gebruik de bus deodorant wel... Aansteker ervoor houden en KAWOOOSH!!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:30 schreef Rio het volgende:
Nee, dan moet je zo'n vlammenwerperlamp hebben.
Door ze te laten sterven door ze met natuurwinkel tassen te slaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:23 schreef Nuek het volgende:
Stel je hebt muggelarven in je regenton. Hoe kun je die op een natuurvriendelijke manier doodmaken?
Tot je straks een positieve mug hebt en dan snachts kweken, kweken en kweken zeker!!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:19 schreef stoepjong het volgende:
Het beste middel tegen muggen zijn negatieve muggen.
(Muggen) + (-Muggen) = Muggen - Muggen = 0
0 muggen.
Sul. Dat is geen antwoord.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:27 schreef Tha_Ramsush het volgende:
[..]
Tot je straks een positieve mug hebt en dan snachts kweken, kweken en kweken zeker!!![]()
quote:Op maandag 26 juli 2004 13:02 schreef gammapooka het volgende:
Net terug van een heerlijk weekje op de camping in Groningen (De Wilp) , maar nu zit mijn hele kop onder de muggenbulten.
Hoe krijg ik die zo snel mogelijk weg ?
En misschien kan iemand tips geven om die muggen de volgende keer weg te houden uit de tent ?
Helpen die apparaatjes die van die hoge geluiden geven ?
Alle tips zijn welkom !
FOUT!!!quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:21 schreef Keios het volgende:
Citroenplant kopen en voor je gaat slapen ze even over je lichaam wrijven.
Naar het schijnt (volgens de lerares chemie) komen muggen af op kaasgeuren dus mensen van wie hun zweet naar kaar ruikt hebben pech. Daarom komen muggen niet altijd af op mensen die veel zweten, het is de geur die het hem doet.
Leg eens uit?quote:Op maandag 26 juli 2004 18:01 schreef Dumbert het volgende:
FOUT!!!
Het gaat om de PH waarde van je huid.
[..]
Kortom, het is gewoon de schuld van de zuurtegraad van je huid.
De zuurtegraad van je huid bepaalt of je aantrekkelijk voor die steekbeestjes bent.quote:Op maandag 26 juli 2004 18:58 schreef Daphne85 het volgende:
[..]
Leg eens uit?
Klinkt heel imposant, maar ik vraag me af of een mug een paar tiende verschil in pH wel als significant zien...het zou op zich wel kunnen dat hij een heel gevoelige pH-meter heeft...quote:Op maandag 26 juli 2004 20:02 schreef Dumbert het volgende:
De zuurtegraad van je huid bepaalt of je aantrekkelijk voor die steekbeestjes bent.
Ieder mens heeft een andere zgn Ph waarde wat de zuurtegraad betreft.
Het fijne weet ik er niet van, ik ben dan ook geen bioloog, maar ik heb dit ooit eens op discovery channel gezien.
Je kunt er dus weinig aan doen dat je een voorkeursslachtoffer voor die beestjes bent.
klein beetje zeepsop erbij... Klinkt stom, maar het breekt de oppervlaktespanning van het water, waardoor de larven zinken en geen zuurstof meer krijgen. uitleg die ik ooit op kamp heb gekregen in groep 8 Het is niet helemaal natuurvriendelijk (je kunt natuurlijke zeep kopen, dat wel), maar je bent er wél vanaf.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:23 schreef Nuek het volgende:
Stel je hebt muggelarven in je regenton. Hoe kun je die op een natuurvriendelijke manier doodmaken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |