Ik ken ze nog niet zo heel lang (ik zit nog niet zo heel erg lang echt me te 'verdiepen' in de muziek) en ben alleen echt bekend met hun album Bury The Hatchet en wat singeltjes.
Maargoed, Bury The Hatchet vind ik dus een prachtig album. Het begint al met een heel erg mooi en lekker nummer. Animal Instict. Heerlijk. Mooie zang, lekker tempo zeg maar en mooi gitaar enzo ! Een van mijn favorieten van het album.
Nouja, ik ga natuurlijk niet over alle nummers hebben, blijf niet doorgaan. Maargoed. Als nummero 3 hebben we Promises. Eigenlijk het buitenbeentje van het album vind ik eigenlijk. Het is iets 'harder'. Desalniettemin is het een lekker nummer, met de heerlijke stem van de zangeres (je moet er maar net van houden, in dit nummer een beetje grauw ) etc.
Dan een paar nummers die ik ook heel leuk vind. En dan Copycat. Dit nummer vind ik er ook iets bovenuit steken... ook een van mijn favorieten van het album
Dan weer een paar nummertjes waar we bij Fee Fi Foo uitkomen. Een erg mooi nummer met een heel verhaal over man die zich vergrijpt aan een klein meisje (iets in die zin)... Verder ook een mooi stukje (het iieeeieieiheehe gedeelte van de mensen die het kent waar 'Fee Fi Foo door wordt gezegd en Protect the world'.
Al met al een album met allemaal lekkere nummers, geen albums tussen die je zou willen skippen. Kan je ook gerust als achtergrond muziek hebben, lekkere muziek voor.
Ken natuurlijk meer nummers van The Cranberries, met als topper uiteraard Zombie. Wat een ontzettend lekker nummer is dit. Heb het (virtueel) grijs gedraaid hier. Wat een muziek.
Dreams vind ik ook een mooi nummer die ook wel eens in een reclame is gebruikt.
Nouja ik kan niet op meer nummers komen...maar wat vinden wij hier op Fok! van deze band??
Laatst waren ze trouwens ook live ergens, iemand gezien??
heerlijke nummers, de rest ben ik niet zo in thuis maar het komt uit ierland dus zal wel goed zijn allemaal =)
Ieren maken gewoon goeie muziek
Echt zo'n wegdroom nummer, of ook om eens ff na te denken over van allerlei zaken . Best een rustgevend nummer eigenlijk. Precies goed. Mijn broer is er helemaal weg van, vooral van het nummer zombie. die draait ie best wel heel erg vaak zeg maar
Op hun derde album (To The Faitfull Departed) staan ook een aantal mooie nummers, met mijn favo "When you're gone" erbij. Wat een emotioneel nummer...
Wat een schandálig mooi nummer!
Hun muziek is zo heerlijk melodieus...
Strakke show! Geweldige zangeres, maar ik vind het album nou niet bepaald het beste.
Toch maar gekocht, inclusief t-shirt Maar ik draai het niet zoveel.....
* ElizabethR gaat het toch nog eens proberen...
Check ook even het mooie "I'm still remembering" op Napste--- *kuch* ---in de platenzaak.
quote:Tsjah, ik heb alleen Bury the Hatchet en To the Faithful .... Zelf vind ik Bury The Hatchet beter, maar dat is mijn mening. Het is maar net wat je van ze bent gewend. De nummers van To the faithful department is gewoon niets voor mij...
Op 14 maart 2001 21:34 schreef Gellarboy het volgende:
Ik heb alle 4 hun albums. Vind de laatste (Bury the Hatchet dus) het minst sterk.
Nog meer die em zo mooi vinden?
quote:*zwaait
Op 17 maart 2001 18:23 schreef RemCow het volgende:
Nah zeg. Cranberries fans, waar zijn jullie nou
quote:Joehoe!
Op 17 maart 2001 20:54 schreef Arcee het volgende:
*zwaait
Hier nog een Cranberrie fan!
Vind persoonlijk, naast bovengenoemde juweeltjes 'Shattered' werelds...
Vind Sky nou niet bepaald een super zender maar we hebben op het werk geen keus welke radiozender er op staat. GELUKKIG komt deze tijd "Ode to my Family" regelmatig voorbij! YES!
Hij heet 'Wake up and smell the Coffee'
De tracklist:
· "Analyze"
· "Time is Ticking Out"
· "Never Grow Old"
· "Wake Up and Smell the Coffee"
· "This is the Day"
· "Dying Inside"
· "Chocolate Brown"
· "I Really Hope"
· "Cape Town"
· "Pretty Eyes"
· "The Concept"
· "Carry On"
Ik heb ze allemaal beluisterd nu en ik vind op dit moment "Wake Up and Smell the Coffee", "This is the Day" en "I Really Hope" de mooiste nummers.
Dit zijn toevallig allemaal wat ruigere nummers, maar ook erg intens.
Ik vind het album persoonlijk nog beter dan de vorige ('Bury the Hatchet'), alhoewel ook die helemaal niet slecht was.
Zombie is wel okee, maar dat Ode to my family wat hierboven iedereen zo mooi vindt, hoe KOMEN jullie daarbij????
Vre-se-lijk vind ik het!
Ach ja smaken verschillen he
quote:In tua nua?
Op woensdag 26 september 2001 16:26 schreef Postduif het volgende:
Cranberries zijn wel goed ja, net als andere bands uit Ierland.
Zoals U2, enne U2enne ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |