abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12295917
Op dit moment heb ik ontzettend veel moeite met het loslaten van mn ex-vriendin. Ze was mijn eerste echte liefde en ik heb 2,5 jaar een relatie met haar gehad, waarvan we een halfjaartje hebben samengewoond. De laatste maanden is er ontzettend veel tussen ons gebeurd en was het gewoon beter om uit elkaar te gaan, omdat ze domweg niet onvoorwaardelijk voor me kon kiezen. Dit hebben we drie weken geleden besloten en het heeft me gelukkig wel een stuk rustiger gemaakt. Ik weet dat er in feite niets anders op zit dan het te accepteren, maar gevoelsmatig lever ik elke dag een strijd. Wanneer ik begin te denken aan de mooie tijd die we samen hebben gehad, dan vergeet ik de pijn en het verdriet die ze me gedaan heeft en wil ik alleen haar stem horen. Ik heb mezelf lang kunnen inhouden, maar ik heb haar vanochtend vroeg toch gebeld. Ik kan nog niet zeggen of het me wel goed gedaan heeft, maar ik ben iemand die graag zijn hart laat spreken.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen op dit vlak. Hoe ga je ermee om? Wat helpt bij het accepteren en het verwerken? Ben ik te ongeduldig en heelt de tijd echt alle wonden? Is het beter om al het contact te verbreken of kan af en toe contact helpen bij het verwerken?

Graag jullie reacties...

pi_12295951
Zie die pijn niet als pijn, maar als mooie herinneringen. Ik weet als geen ander hoe het is.

Je moet afleiding zoeken, veel afleiding vooral komende weken. Dan slijt het vanzelf weg. Ga uit,sporten,hobby-en etc.

Lambo of Rekt
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 08:39:59 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_12295961
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:36 schreef Carlito_Brigante het volgende:

Graag jullie reacties...

Ik denk dat dit heel erg per persoon verschilt. De een blijft de hele dag in bed liggen en is gigantisch depressief en de ander gaat gigantisch feesten.

Het enige waarvan ik zou zeggen, dat zou een goed idee zijn is op je gevoel afgaan.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_12295982
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk dat dit heel erg per persoon verschilt. De een blijft de hele dag in bed liggen en is gigantisch depressief en de ander gaat gigantisch feesten.

That's what you gotta do.
Genieten van je vrijheid, once again.
Look at the bright side
Lambo of Rekt
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 08:44:58 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_12296017
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Look at the bright side

Bij mij helpt dit anders geen kloot
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_12296078
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:44 schreef Troel het volgende:

[..]

Bij mij helpt dit anders geen kloot

Hoelang is het uit?
Lambo of Rekt
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 08:53:11 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_12296109
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:50 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hoelang is het uit?

maand nu... 't leven gaat verder hoor... Maar ben de afgelopen maand meer dingen gaan doen dan ik in het afgelopen jaar heb gedaan...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_12296113
Laat het een paar maanden rusten, maar sluit je zeker niet op, probeer je op andere zaken te concentreren (sport, muziek, vrienden, ...). Doe je verhaal/beklag eens bij een goeie vriend/in. Dat lucht op ...

Been there, done that ...

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_12296267
Denk nu even aan de dingen die niet goed zijn gegaan waarom jullie dus terecht uit elkaar gegaan zijn, anders wordt het een knipperlichtrelatie (been there done that)

Later, als het gesleten is, kun je gaan teren op de mooie herinneringen.

pi_12296430
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Look at the bright side

Welke vrijheid heb je als vrijgezel wel en als "partner" niet..??
pi_12296483
quote:
De "KUNST" van het loslaten van een ex...
Hhmmz, die zie ik nog nergens staan hier
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_12296663
Ik ken die 'mood swings' van je. Ik heb ze ook. Ik heb met mijn vriendin van mijn kant gezien een liefde/ haat verhouding. Het ene moment wil ik haar terug en mis ik haar als persoon en de mooie tijden die we hadden en wil ik haar dolgraag weer zien, maar aan de andere kant merk ik vaak weer de redenen waarom het uitging en de pijn die naar beide kanten is gegaan, dan wil ik haar het liefste vermijden en niet meer zien.

Echt loslaten is dan ook zeer moeilijk, bij mij is het nu al een tijd over, maar ik merk dat we elkaar nog steeds erg vaak spreken.
Belangrijk is het om vermaak te vinden, zoek afleiding. Als je dat niet doet ga je veel te vaak nadenken en dan voel je je alleen maar kut. Contact houden is zeker niet slecht, maar probeer het rustig wat af te bouwen. succes!

BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_12297000
Eigenlijk zou ik ook zo'n topic hebben kunnen starten. Ook ik ondervind dezelfde problemen. Gevoelsmatig lukt het me nog niet om los te laten, alhoewel ik ergens anders woon (wel in dezelfde stad als mijn ex), andere dingen doe en probeer er iets van te maken. Maar ik heb moeite om dingen te doen zonder hem, steeds hoor ik zijn stem in mijn hoofd, denk ik aan iets wat we samen hebben gedaan. Ik slaap 's nachts slecht en als ik slaap, droom ik over hem. Dat is dan heel fijn, want het was een erg diepzinnige relatie. Het was ook niet mijn keus om het uit te maken, dat maakt het ook heel moeilijk, temeer omdat we geen ruzie of iets hebben gehad. Ik weet niet eens of ik het accepteer, in mijn hoofd hou ik nog steeds rekening met hem: hij kan wel eens langskomen...misschien belt hij...wat zou hij nu doen...?

Het is heel moeilijk om hem niet constant te bellen. Aan de ene kant wil ik overkomen alsof het goed gaat, zodat hij zich geen zorgen maakt en het fijn vindt om langs te komen, maar aan de andere kant gaat het nog helemaal niet zo goed. Als ik uit mijn werk kom, kan ik mijn tranen niet inhouden en loop ik gewoon te huilen over straat. Als ik thuis ben zet ik gauw de radio of TV aan zodat ik me niet alleen voel.

Het nadeel van in dezelfde stad blijven wonen is dat ik ver ben van familie en vrienden (ik kom zelf uit Noord-Holland en woon nu in Brabant). Gisteren vroeg ik me echt af wat ik hier nog deed. Maar ja, ik werk hier en daar heb ik het erg naar mijn zin. Daarbij wil ik echt op eigen benen kunnen staan, maar het is wel moeilijk zo...

Mijn ex geeft geen hoop, maar zegt ook dat hij die niet wil ontnemen. Het plan was om eerst appart te wonen, zonder 'verplichtingen' en dan kijken of een relatie (op een ander niveau) mogelijk is. Ik ben er nog niet uit of ik dat kan en wil, maar ik weet wel dat ik het een kans zou moeten geven. Ik hoop dat hij over een tijdje een keer gezellig bij mij kan komen eten, en dat we dan gewoon gezellig kunnen praten. Maar daar zal wel een flinke tijd overheen gaan vrees ik.

Toch probeer ik dingen te plannen: morgen komt er een lieve vriendin op bezoek en ik ben lid geworden van de bieb zodat ik de zondag eventueel lezend kan doorkomen. Een computer heb ik nog niet, die mis ik heel erg. Op TV is er ook niets bijzonders en op de radio waarschijnlijk ook niet. Het stadswandelpark is echter vlakbij, daar kan ik misschien heen om wat de wandelen. En maandag weer werken...

Ik denk dat de kunst van het loslaten is om je eigen leven op te pakken, op zo'n manier dat je de ander niet in'plant'. Zodat als je ex een keer belt dat je zelfs 'nee' moet verkopen omdat je al een afspraak met iemand hebt staan...

Ik wens je heel veel sterkte.

Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_12297379
Kheb t lang geleden ook meegemaakt... 4,5 jaar relatie, laatste jaar samengewoont, en zomaar ineens 'vanuit het niets' kreeg ik te horen dat ze vrij wilde zijn..... Goed, kwam er een paar dagen later achter dat 'vrij zijn' voor haar betekende bovenop 1 van mn beste vrienden duiken, maar dat terzijde.

Voor mij stortte op dat moment n hele hoop in... Ik dacht eruit te gaan, vakantie naar rankrijk met de bus, lekker weg van alles. Helaas, verkeerde keuze... N erg klote vakantie geworden, met n mega telefoonrekening omdat ik niet zonder mn vrienden kon. Ik moest praten... Na de vakantie mn studie weer opgepakt, dat lukte ook niet echt en toen, n maand of 4 nadat ze weg was kreeg ik de kans van mn leven.... Werk! In de IT (de laatste flarden van de booming markt nog mee kunnen pikken) Dat was wat ik nodig had! Weg uit dat oude leven. Compleet opnieuw beginnen, n autootje onder mn kont, maandelijks n vast inkomen... OK, ik ben blijven wonen waar ik woonde en ook samengewoond had, ik sliep nog steeds in het bed dat ik met haar gedeeld had, maar t maakte allemaal niet meer uit. Ik had weer iets om me op te richten. Dingen werden me duidelijk. Ik zei in t begin van dit stukje nog 'uit het niets'... maar eigenlijk zaten we al veel langer vast. Ik kon t niet onder ogen komen eerder. En natuurlijk t gevoel van n nette wraak... Ik had ineens alles wat ze zo graag bij me gezien had . Op 1 ding na... ik zou nooit dr schoothondje geworden zijn.

Maar om on topic te blijven... voor mij was dus 'de kunst' een drastische verandering in mn leven.

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
pi_12298605
Ja je leest het, je bent niet de enige.
Ik heb het ook gehad, alleen is mijn ex vriendin er met een ander van door gegaan na 2 jaar samenwonen. Ik heb heel lang in een dip gezeten, maar je leert er echt veel van. Ik heb er ook een topic over geopend, hoe kom je er over heen? Gaat vanzelf. Echt. Het heeft voor je zelf ook tijd nodig, en dat is moeilijk als het net uit is. Dat weet ik... Maar ga leuke dingen doen, dat heeft mij ook geholpen.
pi_12298629
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:53 schreef Troel het volgende:

[..]

maand nu... 't leven gaat verder hoor... Maar ben de afgelopen maand meer dingen gaan doen dan ik in het afgelopen jaar heb gedaan...

Een maand, tja dan heb je dat gevoel nog niet nee. Kijk maar eens over 3 maanden verder. Dan is het al velen malen minder als nu.
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:22 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Welke vrijheid heb je als vrijgezel wel en als "partner" niet..??

Dames scoren voor 1 avond om ff mee te zoenen in de discotheek.
Lambo of Rekt
pi_12298834
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:29 schreef EggsTC het volgende:
Dames scoren voor 1 avond om ff mee te zoenen in de discotheek.
En daar zit je op te wachten als je echt zwaar liefdesverdriet hebt..?? Ikke iig niet.. dan zijn al die meisjes al zijn ze nog zo mooi, niet leuk genoeg

pi_12299189
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

En daar zit je op te wachten als je echt zwaar liefdesverdriet hebt..?? Ikke iig niet.. dan zijn al die meisjes al zijn ze nog zo mooi, niet leuk genoeg

Ikke wel hoor, heb overal schijt aan als ik zware liefdesverdriet heb
Lambo of Rekt
pi_12299319
Gewoon veel schrijven. zet gewoon op papier wat je voelt. Vertel het tegen een goeie vriend of vriendin die je vertrouwd.

En praat tegen je vriendin als gewone vrienden..probeer niet af te dwalen naar de tijd met haar. Gewoon over algemene dingen.

Hielp bij mij ook. Naar mijn 2,5 jaar relatie.

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:35:41 #20
50712 bassieman
... Optiften!
pi_12305329
Wat een onzin zeg, alsof er een 'trucje' is om je ex te vergeten, tuurlijk niet. Onderga de pijn en pak je leven weer op, hoe moeilijk het ook is.
Zoveel 'trucjes' zoveel clichés.
I'm really enjoying not talking to you ... Let's not talk again REAL soon ...
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:40:39 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12305432
Simpel:
Je hand strekken, haar vingers eruit laten glijden en los ben je...

En nu serieus:
Daar is natuurlijk geen kant en klaar antwoord op te geven.
Is voor ieder persoon verschillend. de een schrijft het van zich af, de ander gaat zich flink bezatten, nummer drie neukt het verdriet weg, nummer vier kruipt drie volle dagen onder de wol en jankt alles eruit... en zo kan ik nog wel even doorgaan... maar dadoeknie!

Doe vooral de dingen waarbij je je sowieso altijd al goed voelde, dat is volgens mij de beste remedie...

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:57:18 #22
21059 leonard_jaag
Van mij mag het lente worden!!
pi_12305816
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:17 schreef DaBeetle het volgende:
Ik had ineens alles wat ze zo graag bij me gezien had . Op 1 ding na... ik zou nooit dr schoothondje geworden zijn.
Woooww, d'as pas een nette zoete wraak!! Toppie man. Kunnen een hoop mensen wat van leren
Leef nu!! Waarom doet iedereen toch zo moeilijk?!?!?
Ajax kampioen 2003-2004
pi_12308486
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:17 schreef DaBeetle het volgende:
Goed, kwam er een paar dagen later achter dat 'vrij zijn' voor haar betekende bovenop 1 van mn beste vrienden duiken, maar dat terzijde.
Maar om on topic te blijven... voor mij was dus 'de kunst' een drastische verandering in mn leven.
Ja, dat "vrij willen zijn", kan door de dames nogal eens ruim geintepreteerd worden. Dat was/is bij mij ook het geval. Een uitgebreide versie van m´n verhaal staat in de topic Runaway Bride, maar ik kan alvast zeggen dat het allemaal niet bepaald de schoonheidsprijs verdiende. Anyway, ben ook bezig met drastische zaken. Heb vorige week een huis gekocht en daar kijk ik ontzettend naar uit.
pi_12308636
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:56 schreef Blinky het volgende:
Maar ik heb moeite om dingen te doen zonder hem, steeds hoor ik zijn stem in mijn hoofd, denk ik aan iets wat we samen hebben gedaan. Ik slaap 's nachts slecht en als ik slaap, droom ik over hem. ...misschien belt hij...wat zou hij nu doen...?
Dit komt me heel erg bekend voor. Ik hou me er aan vast dat het echt zal slijten, maar de truc is, denk ik, het de tijd te geven ook al ga je dan door grote dalen.
quote:
Ik hoop dat hij over een tijdje een keer gezellig bij mij kan komen eten, en dat we dan gewoon gezellig kunnen praten.
Dat zou ik ook graag willen: weer eens een normaal gesprek. Als we elkaar al spreken, zijn het allemaal van die emotionele gesprekken met grote stiltes. In feite weet ik niet eens wat ik haar moet zeggen, wat het allemaal erg kansloos maakt...
quote:
Ik wens je heel veel sterkte.
Dank je, jij ook!
pi_12308724
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:27 schreef Rolandtt het volgende:
Ik heb er ook een topic over geopend, hoe kom je er over heen? Gaat vanzelf. Echt. Het heeft voor je zelf ook tijd nodig, en dat is moeilijk als het net uit is. Dat weet ik... Maar ga leuke dingen doen, dat heeft mij ook geholpen.
Ik doe veel en ben blij dat ik een hechte vriendenkring heb, maar het zijn de momenten waarop ik alleen ben. Dan heb ik het zwaar. Dan vliegen m´n gevoelens alle kanten op: liefde/haat, verdriet/boosheid etc.

Is je topic trouwens nog online?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')