Sex binnen de familie vind ik walgelijk!
Ik heb een neef/nicht in de familie zitten die 2 gehandicapte kinderen hebben gekregen. (nee, niet mijn vader en moeder ... haha)
quote:die inteelt-rommel is bijna altijd gehandicapt ja...weet waar je aan begint als je als neef en nicht kids neemt
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:03 schreef Furby het volgende:
Zolang ze geen kinderen willen is het best.Ik heb een neef/nicht in de familie zitten die 2 gehandicapte kinderen hebben gekregen. (nee, niet mijn vader en moeder ... haha)
Komt dit dan gewoon doordat ze elkaar al beter kennen, zie bv trouwerijen enzo je moet tog wat ?
Ik vind t ook niet kunnen, t id al
quote:Waarom vind je dat walgelijk ? Waarom heb je met familieleden uitsluitend een familierelatie ? Het is zelfs zo dat selectieve inteelt verbeterd in plaats van afbreuk doet. We hebben als maatschappij afgesproken dat incest strafbaar is, doch valt een neef-nicht relatie niet onder incest. Charles Darwin is met zn nicht getrouwd, evenals Albert Einstein. Toch niet echt de domste figuren, dunkt me. Het stigma van zulke relaties is gebaseerd op vooroordelen, en niet op wetenschap gebaseerd.
Walgelijk! Waarom? Het kind van je oom of tante is familie. Met je familieleden heb je alleen een familierelatie, geen sexrelatie!!Sex binnen de familie vind ik walgelijk!
quote:Het gevaar zit hem in recessieve genen. Die kunnen problemen opleveren bij het produceren van kinderen, en daarom is het raadzaam voor een neef & nicht die kindertjes willen nemen om onderzoek te laten doen naar recessieve 'stukke' genen alvorens kinderen te nemen. Over het algemeen bestaat er een 1.8 tot 3.2% verhoogd risico voor neef/nicht paren. Volle neef/nicht, dan. Bij nog minder bloedverwantschap is het verhoogde risico verwaarloosbaar.
Ik heb een neef/nicht in de familie zitten die 2 gehandicapte kinderen hebben gekregen. (nee, niet mijn vader en moeder ... haha)
nicht neef.. mag van mij ( alleen uitkijken met kindjes maken, want dat gaat meestal niet zo best)
quote:Dat vind ik nou weer wel erg raar, en bovendien is dat strafbaar :-)
Als twee suzjes sex met elkaar hebben vind je dat toch ook geen probleem :p
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:05 schreef Furby het volgende:
Ik heb trouwens ook nog een neef en dat is een nicht.
tussen neef en nicht is nog wel enigsins een aftakking in de genen..
maar opzich ben ik zelf heel erg open over.. liefde is meestal op rare plekken te vinden.. en als men er maar GELUKKIG mee is.. dat is voor mij zeer belangrijk..
maar daarintegen is iedereen verschillend en zal wel een andere kijk erop hebben..
quote:Ik ken een nicht en dat is Tony Neef
Maar ontopic, wat was de vraag ook weer? Oja, het kan wel maar je krijgt wel veel gedonder ermee in de familie.
quote:mijn ouders zijn neef en nicht en ik ben 'normaal' zeg maar
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:03 schreef Furby het volgende:
Zolang ze geen kinderen willen is het best.Ik heb een neef/nicht in de familie zitten die 2 gehandicapte kinderen hebben gekregen. (nee, niet mijn vader en moeder ... haha)
Mijn ouders zijn toen naar de dokter/ziekenhuis gegaan om te vragen wat de risico's waren voor gehandicapte kinderen etc...
DIegene heeft hun verteld dat de kans met gehandicapte kinderen krijgen bij neef en nicht maar 0,0008% groter is dan normaal!
quote:Inderdaad, mijn ouders zijn toen verstoten door bijna heel de familie...
Op vrijdag 8 augustus 2003 02:50 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik ken een nicht en dat is Tony Neef
Maar ontopic, wat was de vraag ook weer? Oja, het kan wel maar je krijgt wel veel gedonder ermee in de familie.
quote:Schaamde je je voor het voorval ?
Ik ben niet verlieft geweest op een nichtje van mij maar ik heb toen ik 17 was een tijdje met mijn neven en nichten op een camping gestaan en tijdens het dansen in een kroeg hadden we "een moment" samen. Ik wist na die vakantie maandelang mezelf geen houding te geven tov haar dus het heeft toen best wel een impact op me gehad.
quote:Nee het was niet echt schaamte, schaamte komt denk ik eerder als het niet wederzijds is, het was meer een opgelaten gevoel. Beetje moeilijk te omschrijven eigenlijk.
Op vrijdag 8 augustus 2003 03:22 schreef Riedel1 het volgende:[..]
Schaamde je je voor het voorval ?
quote:Ik kan me er wel wat bij voorstellen als in indruist tegen wat je geleerd is. Hebben jullie er ooit nog over gesproken of was dat The End of it ?
Nee het was niet echt schaamte, schaamte komt denk ik eerder als het niet wederzijds is, het was meer een opgelaten gevoel. Beetje moeilijk te omschrijven eigenlijk.
quote:He ik ook!! Volgens mij is het een complot...
quote:Hoezo dom.
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:04 schreef ivetje het volgende:
die inteelt-rommel is bijna altijd gehandicapt ja
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:04 schreef Conflict het volgende:
Tssss, mijn oom en tante hebben ook een relatie, doet niemand moeilijk om.
quote:Wat bedoel je met 'een moment'?
Op vrijdag 8 augustus 2003 03:09 schreef franske19 het volgende:
Ik ben niet verlieft geweest op een nichtje van mij maar ik heb toen ik 17 was een tijdje met mijn neven en nichten op een camping gestaan en tijdens het dansen in een kroeg hadden we "een moment" samen. Ik wist na die vakantie maandelang mezelf geen houding te geven tov haar dus het heeft toen best wel een impact op me gehad.
1. Wettelijk is het toegestaan dat neef en nicht zelfs mogen trouwen
2. De moeder en stiefvader van m'n vriendin zijn neef en nicht en getrouwd....
Helemaal niks mis mee. Als je van elkaar houdt, toch?
Dat het niet door de beugel kan is in het beginsel door mensen in het leven geroepen om inteelt te voorkomen.
Walging ervoor is net zoiets als schaamte voor sex...puur aangeleerd, taboe, slaat nergens op, kinderachtig en onwetendheid
quote:Ze hebben gezoend?
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:25 schreef Disorder het volgende:[..]
Wat bedoel je met 'een moment'?
Wat kan je nog meer doen in "een moment"?
Voor de rest kun je statistisch zeggen dat heterorelaties tussen neef en nicht achterstanden opwekken. Is het geen verstandelijke handicap dan zijn het wel andere inteelt-karakteristieken die je op het platteland van elk land (en dus ook in de NLse grote steden ) kunt tegenkomen.
quote:Hier begrijp ik helemaal geen donder van
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
andere inteelt-karakteristieken die je op het platteland van elk land (en dus ook in de NLse grote steden) kunt tegenkomen.
quote:Neem jij mensen die de term "kontenbonken" gebruiken dan serieus?
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier begrijp ik helemaal geen donder van
quote:Dat is waar.
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:08 schreef Prinz_ het volgende:
Wat een gezeik allemaal1. Wettelijk is het toegestaan dat neef en nicht zelfs mogen trouwen
quote:Drie woorden: Veluwe, Anatolie en Rifgebergte. Wat hebben ze gemeen?
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Hier begrijp ik helemaal geen donder van
quote:Twee dingen:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Drie woorden: Veluwe, Anatolie en Rifgebergte. Wat hebben ze gemeen?
quote:Ikzelf dacht meer aan: enigzins achterlijke, fanatiek godsdienstige, gebieden met een hoog inteeltkarakter. Waarbij dat laatste een oorzaak voor het eerste kan zijn.
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:35 schreef Litpho het volgende:[..]
Twee dingen:
een e in de Nederlandse schrijfwijze B.R.Oekhoest beschikt over een ruime voorraad ongecontroleerde vooroordelen erover
quote:Da's toevallig, ik ook! Zouden wij familie zijn, Furby?
quote:Okee bedankt
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:47 schreef Litpho het volgende:[..]
Neem jij mensen die de term "kontenbonken" gebruiken dan serieus?
quote:Ik vond de opties in de poll een beetje stom en een paar te weinig. Ik vind het niet walgelijk maar ik zou het ook nooit doen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:00 schreef Riedel1 het volgende:
Na aanleiding van deze poll : http://frontpage.fok.nl/poll.fok?id=498 wil ik graag de discussie openen op het forum. Zijn relaties tussen neef en nicht (moreel) verwerpelijk ? Probeer ook je mening te onderbouwen.
Het is niet echt gezond om met iemand uit de familie wat te gaan doen. Waarom niet?
Je kent mekaar al je hele leven, je hebt bloed van elkaar dus eventuele kinderen zouden wel eens handicaps kunnen hebben, etc
voor de rest, tja, ik ben er niet tegen.
ze moeten er zelf voor kiezen. ik denk alleen dat het veel problemen kan veroorzaken wat betreft de familie band.
quote:Iemand die kontenbonkt wordt per definitie serieus genomen, dwz de ontvangende partij dan hè (lees: datgene waar islamietjes minder moeite mee hebben).
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:47 schreef Litpho het volgende:[..]
Neem jij mensen die de term "kontenbonken" gebruiken dan serieus?
quote:Jai raciest!
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:49 schreef SunChaser het volgende:
Ik val alleen op blanke vrouwen
quote:Ik val alleen op blanke vrouwen Ben ik 'n racist?
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Jai raciest!
quote:Precies
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:53 schreef bondgirl het volgende:
Afwijkingen worden pas een echt probleem als inteelt vaak in een familie voorkomt.
Als een neef en een nicht met elkaar trouwen, is dat niet zo erg.
Zolang het maar niet in elke generatie opnieuw gebeurt.
quote:of was het nou meer?
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Iemand die kontenbonkt wordt per definitie serieus genomen, dwz de ontvangende partij dan hè (lees: datgene waar islamietjes minder moeite mee hebben).
quote:Alleen was Jerry Lee Lewis al achter in de 20 en zijn nichtje pas 13.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:57 schreef SunChaser het volgende:
In Amerika mag het toch gewoon in sommige staten? Als ik Jerry Lee Lewis was geweest en mijn nichtje leek op Winona Ryder wist ik het ook wel.
En ze deden er daar wel moeilijk over, vandaar dat ze naar Frankrijk zijn verhuist.
quote:Volgens mij heb ik dat hele verhaal gemist
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:13 schreef pandoraB het volgende:[..]
Alleen was Jerry Lee Lewis al achter in de 20 en zijn nichtje pas 13.
Een echte West-Virginia Inbreed Kiddyfucking Redneck.
quote:Ga maar eens googlen
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:27 schreef Disorder het volgende:[..]
Volgens mij heb ik dat hele verhaal gemist
Overgrootoma en overgrootopa van moeders kant waren neef en nicht.
Ik grap weleens dat mijn moeder daarom zo ziek is (manisch depressief) maar eerlijk gezegd vraag ik me toch af of het nog invloed heeft gehad op genen doorgeven, kan zoiets verdubbeld doorgegeven worden oid?
Een relatie, tja het kan, wie kan liefde verbieden? Persoonlijk lijkt het me niet al te handig, en er zijn nog zoveel mannen/vrouwen op de wereld, waarom dan het binnen familie houden?
quote:Jij snapt het :-)
Wat een gezeik allemaal1. Wettelijk is het toegestaan dat neef en nicht zelfs mogen trouwen
2. De moeder en stiefvader van m'n vriendin zijn neef en nicht en getrouwd....Helemaal niks mis mee. Als je van elkaar houdt, toch?
Dat het niet door de beugel kan is in het beginsel door mensen in het leven geroepen om inteelt te voorkomen.
Walging ervoor is net zoiets als schaamte voor sex...puur aangeleerd, taboe, slaat nergens op, kinderachtig en onwetendheid
quote:Nee nooit meer over gehad, ik heb nou wel een betere band met haar dan met mijn andere neefjes en nichtjes.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen als in indruist tegen wat je geleerd is. Hebben jullie er ooit nog over gesproken of was dat The End of it?
quote:Yepp klopt
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:16 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Ze hebben gezoend?
Wat kan je nog meer doen in "een moment"?
quote:Ik weet niet hoeveel nichtjes jij hebt en waar ze wonen. Versimpelmode: nichtjes van verweggistan+alcohol+gezonde hollandse gozer=geil als boter; en erop en erover.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:19 schreef HAL9000S het volgende:
Voor mij is dit ook echt ondenkbaar...mischien niet voor anderen hier, maar m'n eigen familie...nooit...
quote:Je haalt de woorden uit mijn mond
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:20 schreef inspiral het volgende:
Ik heb er geen problemen mee, maar ik denk dat de grootste bellemering de sociale acceptatie is. De kans dat je flink zwart gemaakt wordt binnen de familie en bekenden is redelijk groot. Mensen lijken altijd heel openminded totdat er dingen te dicht bij henzelf gebeuren waar ze eigenlijk geen raad mee weten. Waarbij de volgende stap, afkeurend gedrag is. Als je daar tegen kunt en het is het je waard, dan moet je het zeker niet laten als de liefde sterk genoeg is en het van beide kanten komt. De makkelijkste weg is het in ieder geval niet.
Ik heb er dus ook geen problemen mee, om het bij een ander te accepteren, maar mijn eigen keuze zou het nooit zijn. Oke: zeg nooit, nooit.. hm en liefde overwint alles.. nouja
quote:Ik denk dat een neef-nicht relatie wel voor de nodige uitdagingen zorgt, zeker qua familie, omgaan met het stigma, etc. maar ik denk dat als je het overkomt je het ineens vanuit een compleet ander perspectief ziet.
Ik heb er dus ook geen problemen mee, om het bij een ander te accepteren, maar mijn eigen keuze zou het nooit zijn. Oke: zeg nooit, nooit.. hm en liefde overwint alles.. nouja
en zo zijn er heel veel mensen in Nl die ws een relatie met familie hebben zonder het te weten
enne we zijn toch allemaal familie van elkaar, stammen allemaal af van adam en eva
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:10 schreef Riedel1 het volgende:[..]
Dat zeg jij
Wellicht denkt ze precies zo over jou.
vind het eigenlijk wel prettig om hierover te (kunnen) praten.
quote:Ben benieuwd hoe een familie zou reageren daarop wel
Op vrijdag 8 augustus 2003 02:42 schreef the_midget het volgende:
Het is wel een voordeel dat je dan je schoonfamilie al kent.
quote:Zodra je je beseft dat het niets iets is om je over te schamen, en dat mensen die je erop veroordelen juist de idioten zijn is het makkelijker. Zoals in de thread van de poll al vermeld stond zijn er twee sites die informatie over dit onderwerp verschaffen, te weten http://www.cousincouples.com en http://www.cuddleinternational.org. Je profiel zegt dat je een stukkie ouder dan ik ben, dus aan advies waag ik me niet ;-)
vind het eigenlijk wel prettig om hierover te (kunnen) praten.
quote:Het hangt denk ik van je familie af. Als ze van je houden, steunen ze je ook onvoorwaardelijk in je keuze van je partner.. ook als je deze wat dichter bij huis vind. Uiteraard helpt het om jezelf te bewapenen met feiten voordat je zulk nieuws aan je familie brengt, om vooroordelen teniet te doen. Mochten familieleden je dan als nog verstoten, pech. Hun keuze en hun gemis.
Ben benieuwd hoe een familie zou reageren daarop wel
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 23:36 schreef BaraCuda het volgende:
Ben benieuwd hoe een familie zou reageren daarop wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |