quote:Ja hier ben ik het volkomen mee eens. Tyfus, tering, cholera, en kanker hoort in hetzelfde rijtje thuis.
Op donderdag 7 augustus 2003 21:53 schreef GinaG het volgende:
Ik heb er geen problemen mee als mensen dat scheldwoord gebruiken.... Wat vinden jullie dan van de mensen die tyfus, tering enz. gebruiken?? Is dat dan minder erg, omdat deze ziektes nauwelijks meer voorkomen in Nederland??
edit: ik bedoel dus dat het net zo erg is.
[Dit bericht is gewijzigd door Rex_Mundi op 07-08-2003 21:58]
Iedereen die het woord kanker Of elke andere ziekte gebruikt als scheld of nog erger een stopwoord kan van mij die ziekte krijgen ![]()
Of nog beter, dat iemand waarom ie geeft het krijgt, leert die het direct af
quote:maar het lucht wel op, liever dat iemand ff "kankert" dan iemand die een ander molesteert om z'n frustratie kwijt te raken...
Op donderdag 7 augustus 2003 21:56 schreef Count_Blah het volgende:
Het getuigt allemaal van een zwakte, zowel sociaal als verbaal.
quote:Stoer!
Op donderdag 7 augustus 2003 21:57 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Een vriendin van mij heeft op DIT moment kanker!!!Iedereen die het woord kanker Of elke andere ziekte gebruikt als scheld of nog erger een stopwoord kan van mij die ziekte krijgen
quote:schreeuwt scheldt of "verbaal het monster uithangen" vind ik dan wel beter om te zeggen als kankeren
Op donderdag 7 augustus 2003 21:57 schreef MikeyMo het volgende:[..]
maar het lucht wel op, liever dat iemand ff "kankert" dan iemand die een ander molesteert om z'n frustratie kwijt te raken...
(ik geef overigens eerlijk toe ik ben ook geen heilige maar k ben bezig mijn vocabulair uit te breiden en de vloeken/scheldwoorden uit te bannen..)
quote:Ga je zelf toch lekker pijpen kut figuur, jij doet je studie geen eer aan
Op donderdag 7 augustus 2003 21:58 schreef Berserker het volgende:[..]
Stoer!
quote:Dat vind ik wel weer een beetje ver gaan, helemaal om te wensen dat iemand waarom die persoon geeft het krijgt (en dat andere ook trouwens), maar het ik kan me wel voorstellen dat het kwetsend is.
Op donderdag 7 augustus 2003 21:57 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Een vriendin van mij heeft op DIT moment kanker!!!Iedereen die het woord kanker Of elke andere ziekte gebruikt als scheld of nog erger een stopwoord kan van mij die ziekte krijgen
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 07-08-2003 22:02]
quote:voel je je eige grappig ofzo
Op donderdag 7 augustus 2003 21:58 schreef Berserker het volgende:[..]
Stoer!
quote:Ik gebruik ze nauwelijks
Op donderdag 7 augustus 2003 21:54 schreef Count_Blah het volgende:[..]
laten we ondanks dat eraan werken om dit soort woorden niet meer te gebruiken
quote:Je hebt gelijk
Op donderdag 7 augustus 2003 22:00 schreef Angeles het volgende:[..]
Dat vind ik wel weer een beetje ver gaan, helemaal om te wensen dat iemand waarom die persoon geeft het krijgt, maar het ik kan me wel voorstellen dat het kwetsend is.
Maar je begrijpt hoop ik tenminste niet hoe zeer het doet als iemand op iets 'kankert'
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:59 schreef JAM het volgende:
Een vriendin van mij is doodgereden door een Hyundai, ik wil niet meer dat mensen "Hyundai" zeggen.
quote:scherp
Op donderdag 7 augustus 2003 21:50 schreef Rex_Mundi het volgende:[..]
En jij kwetst mensen door het gebruik van GVD.
dat gehuil de hele tijd
quote:ja precies
Op donderdag 7 augustus 2003 22:00 schreef Angeles het volgende:[..]
Dat vind ik wel weer een beetje ver gaan, helemaal om te wensen dat iemand waarom die persoon geeft het krijgt (en dat andere ook trouwens), maar het ik kan me wel voorstellen dat het kwetsend is.
quote:Mijn zusje is gestikt in een appel, ik wil dit soort plaatjes niet meer zien.
Op donderdag 7 augustus 2003 22:02 schreef MikeyMo het volgende:[..]
quote:Idd die vergelijking van hem is geen goeie.
Op donderdag 7 augustus 2003 22:02 schreef MikeyMo het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Count_Blah op 07-08-2003 22:03]
quote:Ik vind het ook niet goed als mensen daarmee schelden. Volgens mij is het vaak onnadenkendheid, dat praat het niet goed, maar ja...
Op donderdag 7 augustus 2003 22:01 schreef Naj_Geetsrev het volgende:Je hebt gelijk
Maar je begrijpt hoop ik tenminste niet hoe zeer het doet als iemand op iets 'kankert'
quote:je moet gewoon begrijpen dat het maar slechts een woord is, probeer er niet teveel waarde aan te hechten...kwets je jezelf alleen maar mee
Op donderdag 7 augustus 2003 22:01 schreef Naj_Geetsrev het volgende:[..]
Je hebt gelijk
quote:Hou je bek!
Op donderdag 7 augustus 2003 21:59 schreef JAM het volgende:
Een vriendin van mij is doodgereden door een Hyundai, ik wil niet meer dat mensen "Hyundai" zeggen.
Doodswensingen zijn namelijk wèl ok als je gekwetst bent. Ah, lang leve de slachtoffermaatschappij.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 07-08-2003 22:05]
quote:onwetendheid, verbale en sociale zwakte
Op donderdag 7 augustus 2003 22:03 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik vind het ook niet goed als mensen daarmee schelden. Volgens mij is het vaak onnadenkendheid, dat praat het niet goed, maar ja...
Het kan je misschien herinneren aan de ziekte bij jezelf of een dierbare, maar dan zou een documentaire of een referentie in een serieus gesprek ook kwetsend moeten zijn.
Door te schelden met "kanker" probeer je heus niemand voor het hoofd te stoten die ermee te maken heeft gehad. Dat moet dan ook niemand zo opvatten.
De moeder van een vriend van mij heeft baarmoederhalskanker gehad. Die vriend scheldde soms opzettelijk met "kutkanker!". En dat is volgens mij ook de beste manier om ermee om te gaan.
Neem het dus niet serieus en als het je dan toch kwetst, probeer het dan te relativeren.
Kankerzooi
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:06 schreef MacManus het volgende:
hele hoop tekst
quote:Ach gaat toch weg, tis gewoon lekker om soms ff flink ergens op te kunnen kankeren.
Op donderdag 7 augustus 2003 22:05 schreef Count_Blah het volgende:[..]
onwetendheid, verbale en sociale zwakte
quote:Juistem.
Op donderdag 7 augustus 2003 22:06 schreef MacManus het volgende:
Ah wat een aanstellerij. Alsof je iemand kwetst door het woord kanker te gebruiken. Het wordt zelfs nog als een negatief (schelden...) woord gebruikt ook!Het kan je misschien herinneren aan de ziekte bij jezelf of een dierbare, maar dan zou een documentaire of een referentie in een serieus gesprek ook kwetsend moeten zijn.
Door te schelden met "kanker" probeer je heus niemand voor het hoofd te stoten die ermee te maken heeft gehad. Dat moet dan ook niemand zo opvatten.
De moeder van een vriend van mij heeft baarmoederhalskanker gehad. Die vriend scheldde soms opzettelijk met "kutkanker!". En dat is volgens mij ook de beste manier om ermee om te gaan.Neem het dus niet serieus en als het je dan toch kwetst, probeer het dan te relativeren.
Kankerzooi
.
Laat ik afsluiten met "Loop niet zo te kankeren over het gebruik van kanker."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |