abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12288753
Het getuigt allemaal van een zwakte, zowel sociaal als verbaal.
Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
pi_12288765
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:53 schreef GinaG het volgende:
Ik heb er geen problemen mee als mensen dat scheldwoord gebruiken.... Wat vinden jullie dan van de mensen die tyfus, tering enz. gebruiken?? Is dat dan minder erg, omdat deze ziektes nauwelijks meer voorkomen in Nederland??
Ja hier ben ik het volkomen mee eens. Tyfus, tering, cholera, en kanker hoort in hetzelfde rijtje thuis.

edit: ik bedoel dus dat het net zo erg is.

[Dit bericht is gewijzigd door Rex_Mundi op 07-08-2003 21:58]

我要飞得更高 !
pi_12288772
Een vriendin van mij heeft op DIT moment kanker!!!

Iedereen die het woord kanker Of elke andere ziekte gebruikt als scheld of nog erger een stopwoord kan van mij die ziekte krijgen

Of nog beter, dat iemand waarom ie geeft het krijgt, leert die het direct af

donderdag 7 augustus 2003 @ 21:57:47 #29
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12288787
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:56 schreef Count_Blah het volgende:
Het getuigt allemaal van een zwakte, zowel sociaal als verbaal.
maar het lucht wel op, liever dat iemand ff "kankert" dan iemand die een ander molesteert om z'n frustratie kwijt te raken...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12288808
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:57 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

Iedereen die het woord kanker Of elke andere ziekte gebruikt als scheld of nog erger een stopwoord kan van mij die ziekte krijgen

Stoer!
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_12288827
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:57 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

maar het lucht wel op, liever dat iemand ff "kankert" dan iemand die een ander molesteert om z'n frustratie kwijt te raken...

schreeuwt scheldt of "verbaal het monster uithangen" vind ik dan wel beter om te zeggen als kankeren . klinkt misschien wat suffer maar het is beschaafder.

(ik geef overigens eerlijk toe ik ben ook geen heilige maar k ben bezig mijn vocabulair uit te breiden en de vloeken/scheldwoorden uit te bannen..)

Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
  donderdag 7 augustus 2003 @ 21:59:50 #32
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_12288828
Een vriendin van mij is doodgereden door een Hyundai, ik wil niet meer dat mensen "Hyundai" zeggen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_12288837
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:58 schreef Berserker het volgende:

[..]

Stoer!

Ga je zelf toch lekker pijpen kut figuur, jij doet je studie geen eer aan
pi_12288854
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:57 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

Dat vind ik wel weer een beetje ver gaan, helemaal om te wensen dat iemand waarom die persoon geeft het krijgt (en dat andere ook trouwens), maar het ik kan me wel voorstellen dat het kwetsend is.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 07-08-2003 22:02]

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_12288866
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:58 schreef Berserker het volgende:

[..]

Stoer!

voel je je eige grappig ofzo
pi_12288882
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:54 schreef Count_Blah het volgende:

[..]

laten we ondanks dat eraan werken om dit soort woorden niet meer te gebruiken

Ik gebruik ze nauwelijks ... Want ik ben heel erg lief
pi_12288886
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:00 schreef Angeles het volgende:

[..]

Dat vind ik wel weer een beetje ver gaan, helemaal om te wensen dat iemand waarom die persoon geeft het krijgt, maar het ik kan me wel voorstellen dat het kwetsend is.

Je hebt gelijk

Maar je begrijpt hoop ik tenminste niet hoe zeer het doet als iemand op iets 'kankert'

donderdag 7 augustus 2003 @ 22:02:25 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12288906
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:59 schreef JAM het volgende:
Een vriendin van mij is doodgereden door een Hyundai, ik wil niet meer dat mensen "Hyundai" zeggen.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12288909
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:50 schreef Rex_Mundi het volgende:

[..]

En jij kwetst mensen door het gebruik van GVD.

scherp

dat gehuil de hele tijd

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_12288924
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:00 schreef Angeles het volgende:

[..]

Dat vind ik wel weer een beetje ver gaan, helemaal om te wensen dat iemand waarom die persoon geeft het krijgt (en dat andere ook trouwens), maar het ik kan me wel voorstellen dat het kwetsend is.

ja precies
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 22:03:04 #41
37950 JAM
pi_12288927
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding]

Mijn zusje is gestikt in een appel, ik wil dit soort plaatjes niet meer zien. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_12288930
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding]

Idd die vergelijking van hem is geen goeie.
zeer flauwe opmerkingen overigens van JAM

[Dit bericht is gewijzigd door Count_Blah op 07-08-2003 22:03]

pi_12288944
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:01 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

Je hebt gelijk

Maar je begrijpt hoop ik tenminste niet hoe zeer het doet als iemand op iets 'kankert'

Ik vind het ook niet goed als mensen daarmee schelden. Volgens mij is het vaak onnadenkendheid, dat praat het niet goed, maar ja...
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_12288967
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:01 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Je hebt gelijk

je moet gewoon begrijpen dat het maar slechts een woord is, probeer er niet teveel waarde aan te hechten...kwets je jezelf alleen maar mee
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_12288968
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:59 schreef JAM het volgende:
Hou je bek! Die van mij ook! ( ) En als je het nog één keer zegt, hoop ik dat je zelf ook door een hyundai wordt overreden. Een paar keer.

Doodswensingen zijn namelijk wèl ok als je gekwetst bent. Ah, lang leve de slachtoffermaatschappij. .

[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 07-08-2003 22:05]

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_12288978
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:03 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet goed als mensen daarmee schelden. Volgens mij is het vaak onnadenkendheid, dat praat het niet goed, maar ja...

onwetendheid, verbale en sociale zwakte
  donderdag 7 augustus 2003 @ 22:06:25 #47
44944 MacManus
onfocus="blur()"
pi_12289010
Ah wat een aanstellerij. Alsof je iemand kwetst door het woord kanker te gebruiken. Het wordt zelfs nog als een negatief (schelden...) woord gebruikt ook!

Het kan je misschien herinneren aan de ziekte bij jezelf of een dierbare, maar dan zou een documentaire of een referentie in een serieus gesprek ook kwetsend moeten zijn.

Door te schelden met "kanker" probeer je heus niemand voor het hoofd te stoten die ermee te maken heeft gehad. Dat moet dan ook niemand zo opvatten.

De moeder van een vriend van mij heeft baarmoederhalskanker gehad. Die vriend scheldde soms opzettelijk met "kutkanker!". En dat is volgens mij ook de beste manier om ermee om te gaan.

Neem het dus niet serieus en als het je dan toch kwetst, probeer het dan te relativeren.

Kankerzooi

Sterf moeilijk met een wraak
pi_12289025
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:06 schreef MacManus het volgende:
hele hoop tekst
pi_12289067
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:05 schreef Count_Blah het volgende:

[..]

onwetendheid, verbale en sociale zwakte

Ach gaat toch weg, tis gewoon lekker om soms ff flink ergens op te kunnen kankeren.
我要飞得更高 !
  donderdag 7 augustus 2003 @ 22:08:55 #50
37950 JAM
pi_12289071
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 22:06 schreef MacManus het volgende:
Ah wat een aanstellerij. Alsof je iemand kwetst door het woord kanker te gebruiken. Het wordt zelfs nog als een negatief (schelden...) woord gebruikt ook!

Het kan je misschien herinneren aan de ziekte bij jezelf of een dierbare, maar dan zou een documentaire of een referentie in een serieus gesprek ook kwetsend moeten zijn.

Door te schelden met "kanker" probeer je heus niemand voor het hoofd te stoten die ermee te maken heeft gehad. Dat moet dan ook niemand zo opvatten.

De moeder van een vriend van mij heeft baarmoederhalskanker gehad. Die vriend scheldde soms opzettelijk met "kutkanker!". En dat is volgens mij ook de beste manier om ermee om te gaan.

Neem het dus niet serieus en als het je dan toch kwetst, probeer het dan te relativeren.

Kankerzooi

Juistem.

.

Laat ik afsluiten met "Loop niet zo te kankeren over het gebruik van kanker."

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')