In het kamp in Boltenhagen mogen kinderen niet meer dan dertig minuten per dag een computer gebruiken. De begeleiders stimuleren de kinderen buiten te spelen en nemen hen dagelijks mee naar het strand.
Computerverslaving is niet erkend als ziekte of stoornis. Volgens Simone Trautsch, een van de betrokken psychologen, is de verslaving voor ouders vaak een taboe. ,,Veel ouders praten er niet over. Zij weten meestal niet wat zij moeten doen.''
Omdat de kinderen uren alleen achter de pc doorbrengen, maken zij vaak moeilijk vrienden of hebben moeite vriendschappen te onderhouden. Ook kampen zij in veel gevallen met overgewicht. Tijdens het kamp worden de computerkids gewezen op het belang van goede voeding en voldoende lichaamsbeweging.
------------------------------------------------------------
Uhm... welke Fok!ers zullen we daar eens heen sturen?
quote:Als ze dat nou 20 jaar eerder bedacht hadden was het met mij stukken beter afgelopen
Op donderdag 7 augustus 2003 16:15 schreef golfer het volgende:
BOLTENHAGEN (IPB) - Voor kinderen die niet achter hun computer vandaan kunnen komen, wordt in het noorden van Duitsland een speciaal vakantiekamp gehouden. Begeleiders proberen op het kamp kinderen te laten afkicken van hun computerverslaving. Dat meldt de Britse omroep BBC.In het kamp in Boltenhagen mogen kinderen niet meer dan dertig minuten per dag een computer gebruiken. De begeleiders stimuleren de kinderen buiten te spelen en nemen hen dagelijks mee naar het strand.
Computerverslaving is niet erkend als ziekte of stoornis. Volgens Simone Trautsch, een van de betrokken psychologen, is de verslaving voor ouders vaak een taboe. ,,Veel ouders praten er niet over. Zij weten meestal niet wat zij moeten doen.''
Omdat de kinderen uren alleen achter de pc doorbrengen, maken zij vaak moeilijk vrienden of hebben moeite vriendschappen te onderhouden. Ook kampen zij in veel gevallen met overgewicht. Tijdens het kamp worden de computerkids gewezen op het belang van goede voeding en voldoende lichaamsbeweging.
------------------------------------------------------------
Uhm... welke Fok!ers zullen we daar eens heen sturen?
quote:Ik denk dat ze die boodschap wel begrijpen!
Tijdens het kamp worden de computerkids gewezen op het belang van goede voeding.
quote:Maar ze heeft ranger toch?
Op donderdag 7 augustus 2003 16:55 schreef Sylvana het volgende:
we sturen Brechtje erheen, 12 jaar en al zoveel posts, dat kan nooit goed zijn
Wel goed idee zo'n kamp... Waar kan ik me inschrijven?
quote:Leuk? het vernaggelt de gehele goegemeente hoor.
Op donderdag 7 augustus 2003 17:03 schreef Frollo het volgende:
Verdomme, laat die kinderen toch gewoon doen wat ze leuk vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |