abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12555186
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:18 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Ok! Thanx... Dus niet echt een aanrader... Dan toch maar even proberen om zelf GHB te maken.
BD\GBL is dus in geen enkel opzicht gezond voor je zoals GHB..?

Uiteindelijk wordt het wel omgezet naar GHB en heb je wel voordelen, maar eer het zo ver is moet je eerst dat zure goedje drinken... en dat is nogal slecht voor de ingewanden e.d.
Het komt er eigenlijk op neer dat je inktverwijderaar aan het drinken bent.
Tevens weet ik niet hoe GBL en BD metaboliseren.
GHB metaboliseerd heel erg schoon, of dat bij GBL of BD ook het geval is weet ik niet.

Bij GHB is dat niet het geval want de GBL en NaOH (die beide zeer bijtend zijn) reageren met elkaar en leveren uiteindelijk een totaal ander goedje op (GHB) dat Ph neutraal is.

We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
pi_12558539
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:17 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

De enige mogelijke conclusie is dat de GBL verdunt is met water.

Waar koop je de GBL dan??

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 19-08-2003 19:52]

pi_12558620
Bij het maken van zeep wordt trouwens ook NaOH gebruikt.
pi_12573374
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Hier kan je GBL bestellen. http://www.qualitygrade.com/ Heb je geloof ik wel een creditcardje voor nodig. Heb hier van de week ook 1,4B besteld (maar hoor ik dus net van Dr_Gonzo dat dat eigenlijk troep is). Ik zal nog wel mijn reactie plaatsen over het ontvangst.
pi_12583631
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:49 schreef schatje het volgende:

[..]

http://www.alphalabs.tk
Een betrouwbare site, doe er al meer dan een jaar zaken mee.
pi_12588858
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:55 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Hier kan je GBL bestellen. http://www.qualitygrade.com/ Heb je geloof ik wel een creditcardje voor nodig. Heb hier van de week ook 1,4B besteld (maar hoor ik dus net van Dr_Gonzo dat dat eigenlijk troep is). Ik zal nog wel mijn reactie plaatsen over het ontvangst.

Ik heb er ook veel slechte verhalen over gehoord.

Zelfde mensen: http://www.chem4u.nl/Shop/enter.html

Zitten in Den Haag.

pi_12589617
Dr_Gonzo, ik heb je in ieder geval in mijn ICQ, maar ik twijfel of het goed is gegaan naar jou toe. Misschien ben je wel nog niet online geweest en in ieder geval rustig aan, maar ik twijfel gewoon of het goed is gegaan.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_12591343
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:11 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

http://www.alphalabs.tk
Een betrouwbare site, doe er al meer dan een jaar zaken mee.

Hij doet het niet .
pi_12592810
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb er ook veel slechte verhalen over gehoord.

Zelfde mensen: http://www.chem4u.nl/Shop/enter.html

Zitten in Den Haag.

Wat voor slechte verhalen dan..? Want volgens hunzelf is het spul 99,92% puur...
pi_12598334
quote:

[..]

pi_12598739
quote:

[..]

Whoops sorry net iets te snel
Zou als ik jou was maar beter niks bij qualitygrade bestellen. Heb er al eens eerder bdo en gbl besteld en die laatste bleek gewoon verontreinigd te zijn.
Hun antwoord hierop was dat er iets mis was met hun nieuwe badge maar de verontreinigingen zo klein waren dat dit het effect niet zou veranderen.
Heb er wel de hele dag erna van op de pot gezeten

Je kan echt beter ghb nemen ipv bdo. Dit goedje is enkel op de markt gekomen toen ghb illegaal werd en deze op dat moment een goeie (lees legale) vervanging was. Over de langetermijneffecten was hier nog niks over bekend maar dit is nu wel anders. Beter niet doen dus...

pi_12599178
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:19 schreef schatje het volgende:

[..]

Hij doet het niet .

mmm bij mij het werkt de site wel gewoon. Thanx Gonzo. zou te gek zijn als deze goed spul leveren. Heb namelijk echt slechte ervaringen met de meeste gbl-aanbieders op internet. Ga hier gelijk maar iets bestellen
pi_12601706
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 10:54 schreef Gman2003 het volgende:

[..]

Whoops sorry net iets te snel
Zou als ik jou was maar beter niks bij qualitygrade bestellen. Heb er al eens eerder bdo en gbl besteld en die laatste bleek gewoon verontreinigd te zijn.
Hun antwoord hierop was dat er iets mis was met hun nieuwe badge maar de verontreinigingen zo klein waren dat dit het effect niet zou veranderen.
Heb er wel de hele dag erna van op de pot gezeten

Je kan echt beter ghb nemen ipv bdo. Dit goedje is enkel op de markt gekomen toen ghb illegaal werd en deze op dat moment een goeie (lees legale) vervanging was. Over de langetermijneffecten was hier nog niks over bekend maar dit is nu wel anders. Beter niet doen dus...

Hmm.. wat een kutlamers... Heb gelukkig maar het kleinste potje besteld. Kan ik trouwens ook testen (behalve door te proberen) of het spul goed is??
pi_12601823
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:11 schreef Gman2003 het volgende:

[..]

mmm bij mij het werkt de site wel gewoon. Thanx Gonzo. zou te gek zijn als deze goed spul leveren. Heb namelijk echt slechte ervaringen met de meeste gbl-aanbieders op internet. Ga hier gelijk maar iets bestellen

Nu bij mij ook .

Gaat het effe checken allemaal .

pi_12603047
hehe, dat heb ik vroeger wel een miljoen keer gehad, da's geen GHB, da's gewoon ritalin, en wat jij hebt gehad zijn gewoon tijdelijke blackouts, en een lichte bewusteloosheid, toen ik nog ritalin gebruikte had ik dat wekelijks

Of gewoon asperine, bijv. een hoofdpijn tabletje van te voren icm alcohol kan ook die uitwerking hebben. maar als het GHB was geweest dan had je dat wel geproefd hoor, of je moet echt HEEEEEEEEEEEEEEEL zat zijn geweest, maar dan hadden ze je ook gelijk naar het ziekehuis kunnen brengen.

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_12609979
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 13:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Nu bij mij ook .

Gaat het effe checken allemaal .

Het hele .tk domein heeft er uit gelegen, maar zijn nu weer online.
pi_12610233
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 12:58 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Hmm.. wat een kutlamers... Heb gelukkig maar het kleinste potje besteld. Kan ik trouwens ook testen (behalve door te proberen) of het spul goed is??

Van te voren testen is lastig, daar heb je analytische laboratorium spullen voor nodig.
Als je de GHB eenmaal gemaakt hebt, en als de componenten niet zuiver zijn, dan kan er een verkleuring optreden in de GHB.
Als je het goed gedaan hebt is GHB helder als water.
Ik ga er dan wel vanuit dat je een schone (pyrex)glazen pan en lepel voor gebruikt hebt (kan ook kleur afgeven als dat niet het geval is; zelfs de witte emaile van een ceramische pan komt los).

Een ander signaal is de vloeibaarheid, (onverdunde) GHB hoort namelijk ongeveer de viscositeit van olie hebben.

Nog een signaal, van slechte componenten, is de Ph waarde.
Als je GHB maakt dan vermeng je een bepaalde verhouding GBL met NaOH.
Is de verhouding goed dan heeft alle GBL met de NaOH gereageerd en is de Ph neutraal.
Valt de Ph te hoog uit (b.v. Ph 14) terwijl je 100% zeker weet dat de verhoudingen kloppen dan weet je dat er te weinig GBL in zit... en dus waarschijnlijk verdunt was met water o.i.d.

Wat deze methodes betreft, ik ga er wel vanuit dat de GHB onder goede omstandigheden en op de juiste manier gemaakt wordt.
Het is namelijk ook mogelijk om de Ph, de kleur of de viscositeit te verknoeien door fouten in het productie process.

Helaas is het vinden van een goede leverancier een process van vallen en opstaan.
Ik heb er ook een hele tijd over gedaan eer ik een goede leverancier vond.
Eer het zo ver was heeft het mij ook enkele honderden euro's gekost aan mensen die je proberen te bezeiken.

pi_12611804
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 12:58 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Nou zolang het alleen maar bij die 125 ml blijft valt het wel mee. Dat is te weinig om eventuele schadelijke gevolgen ervan te merken.
Die verontreiniging waar ik het over had merkte ik alleen in de gbl van ze.
Of het in de bdo ook zat weet ik niet. Dat merk je minder snel omdat het een kant een klaar product.
Bij ghb komt dat wat sneller naar voren omdat je zelf maakt en tijdens en/of na het proces vaal wel merkt of er iets mis mee is.

BDO heb ik nooit vaak genomen en schijnt op zich al niet 100% natuurlijk afbreekbaar voor je lichaam zijn.
Dus wat betreft kun je het sowieso al als verontreinigd beschouwen.

Heb nu een flesje bij Alphalabs in bestelling staan.
Ze zijn wel iets duurder dan de voorheen genomende maar ik weet wel dat dit ongeveer normale prijzen als je echt zuiver spul wilt dus ben benieuwd.
Laat wel wat weten zodra ik me bestelling binnen krijg.

pi_12611828
Dr_Gonzo, mijn vent moest er soms wel witte natuurazijn bijgooien om de Ph waarde op peil te brengen.Maar goed, je zei al dat de GBL die verkocht wordt door Flex waarschijnlijk verdund wordt met water.Dus het is dan een bevestiging dat het niet zuiver is.
pi_12611969
De site van dat bedrijf uit Canada, Pelchat Labs, die GHB kits verkoopt, is ook al een tijdje uit de lucht.
pi_12615658
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:57 schreef Gman2003 het volgende:

[..]
BDO heb ik nooit vaak genomen en schijnt op zich al niet 100% natuurlijk afbreekbaar voor je lichaam zijn.
Dus wat betreft kun je het sowieso al als verontreinigd beschouwen.

Yup, het oxydatieprocess is niet zo schoon..
Er blijven nog rest producten achter die vooral de nieren tot last zijn.
Langdurig BDO gebruik kan dan ook lijden tot nierklachten.
quote:
Laat wel wat weten zodra ik me bestelling binnen krijg.
Laat maar weten wat je ervan vind.
Ik denk wel dat je tevreden zult zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 21-08-2003 22:37]

pi_12616701
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 19:59 schreef schatje het volgende:
Dr_Gonzo, mijn vent moest er soms wel witte natuurazijn bijgooien om de Ph waarde op peil te brengen.Maar goed, je zei al dat de GBL die verkocht wordt door Flex waarschijnlijk verdund wordt met water.Dus het is dan een bevestiging dat het niet zuiver is.
De verhouding GBL : NaOH is bekend, kan je zo op internet vinden.
Wanneer deze verhouding precies wordt afgemeten dan kan het eigenlijk amper mis gaan (let op:gewoon keuken gerij is vaak niet nauwkeurig genoeg om dit af te meten).
Wanneer alle GBL heeft gereageerd met NaOH, maar er is toch nog NaOH over in de vloeistof, dan stijgt de Ph waarde.
Dus wanneer je weet dat de verhoudingen kloppen maar de Ph is base dan kan ik alleen concluderen dat de afgemeten hoeveelheid GBL niet alleen GBL bevatte maar ook een andere vloeistof.
Het fijt dat de GHB ook nog eens waterig is wijst ook naar deze conclusie.

Zou de GHB te base zijn dan kan je beter nog wat extra GBL erbij doen totdat de vloeistof Ph neutraal is.
GBL brengt de Ph omlaag, NaOH maakt de Ph hoger.
Daarna nog 30 minuten laten pruttelen op het vuur om zeker te zijn dat alle NaOH gereageerd heeft.
Na het afkoelen nog een keer de Ph meten om zeker te zijn en dan is de GHB klaar.
Zo lang je er voor zorgt dat er af en toe een beetje demi-water bij wordt gedaan kan je de vloeistof eigenlijk nooit te lang laten koken.

Als de GBL verdunt is met water dan kan je dat vrij gemakelijk destileren want het kookpunt van GBL ligt bij 206 graden celsius.
Sinds water al kookt bij 100 graden C lijkt me dat niet zo moeilijk.

Azijn is ook een manier om de Ph te regelen, maar zelf vond ik dat erg smerig smaken.
Een beetje citroenzuur werkt beter en dan nog het liefst uit die kleine flesjes (niet vers geperst) want die bevatten geen vruchtvlees e.d.
Dan krijgt de GHB ook een heel interessante, bijna limonade achtige, kleur
Maar als je nog GBL over zou hebben dan kan je die beter gebruiken.
Liever te veel GBL dan te veel NaOH.

pi_12616961
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:02 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Yup, het oxydatieprocess is niet zo schoon..
Er blijven nog rest producten achter die vooral de nieren tot last zijn.
Langdurig BDO gebruik kan dan ook lijden tot nierklachten.

Dus echt troep??
pi_12617229
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Dus echt troep??

Ach, je kan het gerust eens-in-de-zo-veel-tijd BDO nemen, zal je niet veel kwaad doen.
Het is in ieder geval niet zo vriendelijk voor je lichaam als GHB.
Ik hou het liever bij mijn goede oude gamma want "Waar zouden we zijn zonder de gamma"
pi_12621372
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 18:35 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

... heel verhaal ...

Thanx... Ga er binnenkort dan ook maar mee aan de slag, eerst toch ff die vieze-slechte-goedkope BDO proberen .
Als ik dus maar goede instrumenten, GBL en NoAH heb kan er dus weinig mis gaan (zolang je je koppie er maar bij houdt natuurlijk). Dan moet deze scheikunde leek het dus nog wel lukken.
pi_12621492
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 01:12 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Thanx... Ga er binnenkort dan ook maar mee aan de slag, eerst toch ff die vieze-slechte-goedkope BDO proberen .
Als ik dus maar goede instrumenten, GBL en NoAH heb kan er dus weinig mis gaan (zolang je je koppie er maar bij houdt natuurlijk). Dan moet deze scheikunde leek het dus nog wel lukken.

Succes, en doe wel voorzichtig.
pi_12637928
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 01:12 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]

Als ik dus maar goede instrumenten, GBL en NoAH heb...

GBL, NaOH, gedistileerd water, pyrex glazen pan/pot o.i.d., Ph papiertjes en een lepel (niet van hout of plastic!) is alles wat je nodig hebt.
Vervolgens moet je de verhouding GBL : NaOH weten, deze afmeten en met alkaar laten reageren.
Pas op: gooi niet meteen alle NaOH bij de GBL, doe dit beetje bij beetje!!!!
evt. heb je nog wat azijn o.i.d. nodig om de Ph te regelen, maar doe het liever met GBL.
quote:
...kan er dus weinig mis gaan (zolang je je koppie er maar bij houdt natuurlijk). Dan moet deze scheikunde leek het dus nog wel lukken.
De eerste paar keer gaat er meestal wel iets mis, na een paar keer oefenen gaat het bijna iedere keer meteen goed.
Zo lang de Ph neutraal is en er zitten geen verontreinigingen in is het bruikbaar.

De eerste keer je eigen brouwsel testen is trouwens altijd wel spannend.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 22-08-2003 19:00]

vrijdag 22 augustus 2003 @ 18:56:10 #228
65099 guerillart
upload yr icon to guerillart
pi_12637994
drink ze!
*upload je [b]usericon/webicon/avatar[/b] naar [url=http://www.guerillart.nl/view.php][b]GUERILLART[/b][/url] en maak jezelf onsterfelijk! 60x60px max 12kb gif jpeg of png images only! Guerillart verzamelt deze icons voor een tentoonstelling! DOE MEE !
pi_12641818
Tips voor een geslaagd resultaat..

Het gedestilleerd water moet je rustig aan in kleine beetjes toevoegen opdat de reactie goed op gang kan komen. Het gedestilleerd water dient ook om de opgelost stoffen tijdens het verhitten opgelost te houden.

Het mengsel kun je verhitten tot 100 graden Celsius. Het beste is natuurlijk als je hiervoor een geschikte thermometer gebruikt, maar hoeft niet perse. De NaOH rustig toevoegen, want dit kan afhankelijk van de temperatuur behoorlijk gaan pruttelen. Het is in ieder geval wel goed als het behoorlijk gaat pruttelen, dus dan weet je gelijk hoeveel je het goedje ongeveer mag verhitten.

Op het oog kun je niet echt zien of alles gereageerd heeft, want de NaOH lost ook gewoon op in water. Bedenk dus van tevoren dat 120 ml GBL reageert met 63 gram NaOH! De oplossing na reactie nog 1/2 uurtje zachtjes laten pruttelen, onder af en toe toevoegen van kleine beetjes gedestilleerd water.

Vervolgens de pH checken. Is deze te hoog dan een beetje GBL of azijn- of citroenzuur toevoegen tot de pH neutraal is (pH 7,5). Het is heel belangrijk dat de pH neutraal is, want dat is een indicatie voor hoe zuiver je eindresultaat is wat betreft GHB. Als hij niet neutraal is, geen ramp, maar voeg dan wel ff wat zuur toe tot ie wel neutraal is, of tenminste onder de 9, dat is een stuk gezonder voor je maag. Een te lage pH zal je niet gauw meemaken, maar dat zou betekenen dat je wat meer NaOH nodig hebt om te neutraliseren (opnieuw verhitten om alles goed te laten reageren).

Pas op het laatst de rest van het gedestilleerd water toevoegen zodat je in totaal op ongeveer 500 ml zit.

De oplossing laten afkoelen en overbrengen in een schone glazen fles. Een plastic flesje is voor de afgekoelde oplossing ook geen probleem.

Om de sterkte te testen begin je het beste met een dosering van 1/2 tot 2/3 eetlepel, mede afhankelijk van hoe ervaren je bent in het gebruik van GHB. Voor mij als 'ervaren' gebruiker ligt een normale dosering meestal tussen 2/3 en 3/4 eetlepel, maar soms is 1/2 eetlepel al genoeg en soms heb ik een hele nodig voor hetzelfde effect. Dit is iets wat je na een tijdje vanzelf aan kunt voelen en heeft te maken heeft met een aantal externe factoren die van invloed zijn op het effect.

Tot slot een advies dat ik een ieder op het hart wil drukken.
GHB is - mits bij verantwoord gebruik - een wonderlijk aangenaam en gezond goedje zoals je o.a. in dit topic hebt kunnen vernemen. Het is echter niet moeilijk om er misbruik van te maken, dus als je anderen introduceert met GHB, zorg er dan absoluut voor dat ze goed geinformeerd zijn en weten hoe ze op een prettige en verantwoorde manier gebruik kunnen maken van dit spul!! Dit voorkomt een hoop onnodige zorgen en problemen van zowel gebruiker als eventuele omstanders en helpt de GHB weer in een beter licht te brengen!!

Enjoy!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 22-08-2003 21:42]

pi_12642580
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:53 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

GBL, NaOH, gedistileerd water, pyrex glazen pan/pot o.i.d., Ph papiertjes en een lepel (niet van hout of plastic!) is alles wat je nodig hebt.

[..]

Gedistileerd water..? Is gewoon kraanwater (evt. gekookt) niet goed genoeg..? In Groningen hebben we schoon water... Moet het water kokend zijn als je het erbij gooit?
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:21 schreef Escaflowne het volgende:
Tips voor een geslaagd resultaat..

[Heel mooi verhaal]

Thanx, maar dat is wel iets anders dan op deze site staat: http://www.khemical.com/chemistry.html. Hier gooien ze er pas op het laatst water bij (of begrijp ik het niet goed?). En zij gooien er ook gewooon 1 liter (iets minder 990ml) bij (zal waarschijnlijk alleen de sterkte van de GHB bepalen).
pi_12643435
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:48 schreef Sir_Mj het volgende:
Gedistileerd water..? Is gewoon kraanwater (evt. gekookt) niet goed genoeg..? In Groningen hebben we schoon water... Moet het water kokend zijn als je het erbij gooit?
In gedestilleerd water zitten niet ook nog eens allemaal vrije ionen e.d. die zich in het reactieproces kunnen mengen. Ionen in oplossing zijn nl. per definitie positief of negatief geladen en kunnen dus interfereren met de reactie (een zuur-base ractie is mede gebaseerd op + en - ladingen).

Bovendien is gedestilleerd zo zuiver als wat, dus kun je het lang bewaren zonder dat het slecht wordt voor consumptie!

Je kunt een fles gedestilleerd water gewoon kopen bij een bouwmarkt of bij sommige tankstations en je hoeft het niet te verhitten voor je het toevoegt.

quote:
Thanx, maar dat is wel iets anders dan op deze site staat: http://www.khemical.com/chemistry.html. Hier gooien ze er pas op het laatst water bij (of begrijp ik het niet goed?). En zij gooien er ook gewooon 1 liter (iets minder 990ml) bij (zal waarschijnlijk alleen de sterkte van de GHB bepalen).
Ja, dat viel me ook op. Ik weet niet waarom ze het daar tot 990 ml aanvullen, maar het lijkt me wel een beetje veel.. Ik baseer me dus op de eigen ervaring dat ik met een eindvolume van 500ml wel goed zit en prima kan doseren.

Wat het toevoegen van het water betreft. Dat staat niet zo uitvoerig beschreven op die site van khemical.com, maar de achterliggende gedachte is dat door toevoeging van een beetje water de NaOH korrels goed oplossen. Bij dit oplossen komt weer extra warmte vrij(!) en dit bevordert weer een vlotte reactie met de GBL!

Er staat in het recept ook niets over dat je het een tijdje moet laten pruttelen, in sommige andere recepten wel meen ik mij te herinneren (maar is alweer een tijdje geleden dat ik me daarin verdiept heb). Het is i.m.o. niet echt nodig, maar als je het een tijdje laat pruttelen weet je iig zeker dat alles wat potentieel kon reageren goed gereageerd heeft. Tijdens dit pruttelen zal wel wat water verdampen en om te voorkomen dat de actieve bestanddelen ook verdampen voeg je af en toe een beetje gedestilleerd water toe, zodat alles zo goed mogelijk opgelost blijft. Een deel van de actieve bestanddelen zal echter altijd wel verdampen, dus kijk er niet van op als er een eigenaardig luchtje boven het pruttelpotje gaat hangen

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 22-08-2003 22:32]

pi_12644277
quote:

[..]

Het is echt beter als je demi-water gebruikt, dat is veel schoner.
Kraanwater bevat ook nog mineralen en andere goedjes die je beter niet in de GHB kan hebben.
Het komt vooral de zuiverheid en de houdbaarheid ten goede.
quote:
[..]

Het recept van Escaflowne is beter.
Het water moet al vanaf het begin erbij, dat voorkomt dat je GHB kristaliseerd of zelfs stolt.
Tevens helpt het de reactie op gang.
Als je NaOH aan de GBL toevoegd en dat verwarmd zal de reactie langzaam op gang komen (GBL kookt pas bij 206 graden C).
Als je water er aan toevoegd zal de NaOH reageren met het water.
Hier komt veel warmte bij vrij waardoor de reactie flink op gang komt.

Wat het verdunnen betreft.
Als ik GHB maak op basis van 125ml GBL dan houd ik ~250ml pure GHB over, dit vul ik aan met een gelijke hoeveelheid water.
Dit levert 500ml GHB op dat goed te doseren is.
2/3, 3/4 a 1 eetlepel is een goede dosering (afhankelijk van de lepel en externe omstandigheden).
Zou het niet verdunt zijn dan is de GHB zo sterk dat het moeilijker te doseren is.

pi_12651728
[quote]Op vrijdag 22 augustus 2003 22:24 schreef Escaflowne het volgende:

[..]
Je kunt een fles gedestilleerd water gewoon kopen bij een bouwmarkt of bij sommige tankstations en je hoeft het niet te verhitten voor je het toevoegt.
[..]

Of gewoon bij de Albert Heyn voor 75 cent

Ja, dat viel me ook op. Ik weet niet waarom ze het daar tot 990 ml aanvullen, maar het lijkt me wel een beetje veel.. Ik baseer me dus op de eigen ervaring dat ik met een eindvolume van 500ml wel goed zit en prima kan doseren.

Maakt ook eigenlijk niks uit hoeveel water je erbij gooit. Tis maar net hoe sterk je m wilt maken.
Zolang het totaal maar minimaal 250 ml is (gebaseerd op een reactie 125ml gbl) anders heb je kans dat het 1 klomp zout wordt zodra het is afgekoelt. Kun je er zoutsculpturen van gaan maken.

pi_12652950
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 11:08 schreef Gman2003 het volgende:
Zolang het totaal maar minimaal 250 ml is (gebaseerd op een reactie 125ml gbl) anders heb je kans dat het 1 klomp zout wordt zodra het is afgekoelt.
Ik raad toch zeker aan aan te vullen tot 500 ml, want dan kun je alles afmeten t.o.v. 1 eetlepel. 1/2 en 2/3 en max.1 eetlepel is makkelijk te doseren. 1/4 of 1/3 en max.1/2 eetlepel is toch lastiger en het blijft nu eenmaal een goedje waar de dosering nauw bij komt kijken, ook voor de 'ervaren' gebruiker, dus laat staan voor een 'beginner'!!
Een 'ervaren' gebruiker heeft er natuurlijk niet zo'n erge moeite mee als ie per ongeluk eens wat te veel heeft genomen, maar lekker is anders..
Wees dus mild met de doseringen, kleine beetjes (1/4 of 1/3lepel) bijtanken kan altijd nog!

btw. mocht het reactiemengsel een harde klomp worden, gewoon wat water toevoegen en verhitten, vervolgens roeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 23-08-2003 12:28]

pi_12653010
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:31 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Uhm.. nee, doorgekookt water is niet hetzelfde als gedestilleerd water hoor!

Als je water hebt doorgekookt blijven nl. nog steeds een hoop ionen in oplossing zitten en ook andere stofjes. Het doorkoken van water helpt wel om ziekteverwekkende stofjes te doden, maar gedestilleerd water is niets anders dan het destillaat van gekookt water, ofwel het pure verdampte water dat weer opgevangen is in een ander reservoir!

Gedestilleerd water is waar te koop??

edit: antwoord al gezien .

pi_12655463
Mooi. Mijn bestelling bij Alphalabs is net bezorgd geworden.
Zo te proeven is het ieder geval gbl wat erin zit
Benieuwd of die echt zo zuiver is als dr_gonzo beweert.
Ga er gelijk maar mee beginnen.
pi_12655535
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:39 schreef Gman2003 het volgende:
De dosis eerst maar laag houden, voor het geval dat .

Ik ben benieuwd in ieder geval .

pi_12655554
quote:
In welk land is dat bedrijf gevestigd en hoe lang duurde het voordat je de GBL in ontvangst mocht nemen??
pi_12656077
quote:
Laat ons maar weten hoe het gegaan is, ben wel benieuwd.
pi_12656114
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:44 schreef schatje het volgende:

[..]

In welk land is dat bedrijf gevestigd en hoe lang duurde het voordat je de GBL in ontvangst mocht nemen??

Ze zitten hier gewoon in Nederland. Moet ook wel want het was donderdag pas besteld.
Had ze nog gevraagd of het voor vandaag nog lukte en zo te zien hebben ze het gelijk per 'priority' post verstuurd.
Nou maar hopen dat hun produkt net zo goed is.
pi_12658174
En is er al resultaat??
pi_12660857
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:37 schreef schatje het volgende:
En is er al resultaat??
Misschien ligt hij nu wel in een heel diepe slaap
pi_12661875
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:41 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Misschien ligt hij nu wel in een heel diepe slaap

Dan is het iig goeie shit!
pi_12661963
Is toch brutaal dat ie niet van zich laat horen.
pi_12662412
Kan niet lang meer duren, hij zal zo wel wakker worden!

(ervan uitgaand dat ie om een uur of 4 genomen heeft )

[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 23-08-2003 19:54]

pi_12662456
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:37 schreef schatje het volgende:
En is er al resultaat??
Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden moest nog even weg tussendoor heeft ook nog een tijdje staan doorpruttelen hiero

Op de kwaliteit is niks aan te merken echt perfect.
Laatste tijd moest ik bij de mijne vaker een dosis citroensap erbij gooien voor het goedje op de goeie ph te laten komen. Met deze ging het gelukkig meteen goed. Blijkt wel dat ie zuiver is.

Heb er net wat van genomen en begin m al goed voelen moet ik zeggen.
Super bedankt voor de tip gonzo !

pi_12662591
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:53 schreef Gman2003 het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden moest nog even weg tussendoor heeft ook nog een tijdje staan doorpruttelen hiero

Laatste tijd moest ik bij de mijne vaker een dosis citroensap erbij gooien voor het goedje op de goeie ph te laten komen. Met deze ging het gelukkig meteen goed. Blijkt wel dat ie zuiver is.

Niet teveel nemen hè??
pi_12662693
En weer een succes recept voor vele avondjes lekker mega-relaxed chillen!

(kater niet inbegrepen )

pi_12662790
Ik wil dat er een deel 2 komt .
pi_12663545
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:53 schreef Gman2003 het volgende:

[..]

Alleen het fijnste voor de patienten van Dr Gonzo
No problemo, enjoy!

Potverdomme al die posts over GHB... nu krijg ik zelf zin om wat te nemen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')