quote:dus jij gelooft, omdat de rest vd familie het doet??
Op donderdag 7 augustus 2003 13:44 schreef Ichi het volgende:
of omdat het in de familie ziti beLIEve
quote:En dat mogen ze helemaal zelf weten, zolang ze het maar niet opdringen aan anderen.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:43 schreef kaminawanalaya het volgende:
Mijn persoonlijke mening over ieder geloof is dat ik vind dat een geloof alleen maar wordt gevolgd en is ontstaan omdat mensen een soort van houvast moeten hebben in hun leven.
quote:
Mijn persoonlijke mening over ieder geloof is dat ik vind dat een geloof alleen maar wordt gevolgd en is ontstaan omdat mensen een soort van houvast moeten hebben in hun leven.
Mensen die geloven begrijp ik niet. ik begrijp wel dat ze ergens in geloven maar dat iedereen zomaar klakkeloos gelooft wat iemand in een bijbel, koran of baghevadgita heeft geschreven vind ik persoonlijk een beetje naief en dom.
wat vinden jullie van mensen die daarin geloven? tuurlijk moeten ze het zelf weten maar ben je het er mee eens?
quote:vind ik ook, maar als je eerlijk bent wordt een geloof al opgedrongen bij de geboorte, als een baby wordt gedoopt.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:46 schreef Devnull het volgende:[..]
En dat mogen ze helemaal zelf weten, zolang ze het maar niet opdringen aan anderen.
quote:Helemaal mee eens! De mensen die geloven in god hebben gewoon iets nodig om zich aan vast te houden als ze het moeilijk hebben! ze vinden daar gewoon steun bij.. vind ik eigelijk alleen maar knap hoor.. alleen beetje stom dat ze niet iets anders (geloofwaardigers
quote:maar ja, om daarom nou je leven op wat gefantaseer te gaan baseren...er is ook nog zoiets als zelfrespect
Op donderdag 7 augustus 2003 13:47 schreef Qarinx het volgende:
Nou, ik denk heel vaak "Was ik maar gelovig", dan had ik veel minder onzekerheid en angsten voor bepaalde dingen in het leven (dood, ziekte etc). Gelovige mensen die hebben overal wel een verklaring voor (of het nu waar is of niet) en dus ook, naar mijn idee, veel meer rust en zekerheid.
je hebt (in mijn ogen) gelijk, maar haal het geloof daar niet om onderuit
quote:Het is fantasie voor jou, maar als je echt gelovig bent dan is het jouw waarheid.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:49 schreef Abbadon het volgende:
maar ja, om daarom nou je leven op wat gefantaseer te gaan baseren...er is ook nog zoiets als zelfrespect
quote:ik geloof niet in leugens
Op donderdag 7 augustus 2003 13:45 schreef kaminawanalaya het volgende:[..]
dus jij gelooft, omdat de rest vd familie het doet??
Geloof met eigen interpretatie en voornamelijk de gedachtes erachter (goed zijn voor elkaar) dat is naar mijn idee het juiste geloof en de bedoeling van het geloof.
quote:Nou ja verklaring, ze hebben er tenminste een reden voor. Zij denken dus werkelijk dat ze er niets aan kunnen doen en het door iemand wordt vastgesteld. Ze hebben dus vrede met de situatie.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:49 schreef kaminawanalaya het volgende:
ze hebben helemaal geen verklaring, want ze geven god overal de schuld van. heeft er iemand kanker: dan zal god da t wel zo gewild hebben. yeah right. lekker makkelijk. Oorlog voeren? doe maar in naam van Allah. is de oorlog gelijk heilig.
Ik denk altijd nog... Waarom?? Waarom?? Waarom??
quote:ja maar zouden je ouders je eigenlijk niet vrij moeten laten in de keuze van het geloof?
Op donderdag 7 augustus 2003 13:51 schreef Ichi het volgende:[..]
ik geloof niet in leugens
maar geloven is niet alleen uit onzekerheid
maar wat dacht je van je ouders die het overbrengen ?
quote:Ja dat vind ik wel, dat je het geloof onderuit kan schoppen.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:49 schreef skunky het volgende:
Hoop doet leven, misschien wel de beste drug die er bestaat..je hebt (in mijn ogen) gelijk, maar haal het geloof daar niet om onderuit
quote:Ja maar als je nou gelooft dat je jouw kinderen zo op de beste manier opvoedt?
Op donderdag 7 augustus 2003 13:52 schreef kaminawanalaya het volgende:
ja maar zouden je ouders je eigenlijk niet vrij moeten laten in de keuze van het geloof?
quote:Het is nooit bewezen... wie weet word je wel gewoon bestuurd door een hogere macht..
Op donderdag 7 augustus 2003 13:53 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Immers ik geloof dat een mens zelf alles in de hand heeft. Dingen als zekerheid, innerlijke rust etc etc, daar kun je zelf allemaal aan werken, ik heb daar ZEKER geen godsdienst bij nodig.
Ik vind het triest voor de mensen die dit wel nodig hebben, want ik gun het ze beter.
Ze weten niet wat ze missen en dus geven ze maar af op mensen die wel hun heil kunnen vinden. (wie is er dan dom?)
Zouden deze mensen hun respect kunnen tonen voor de gelovigen dan zou het toch zoveel makkelijker gaan in deze wereld....
Jaloezie ruïneert de wereld (na hebzucht en macht...)
quote:Bah bullshit...
Op donderdag 7 augustus 2003 13:54 schreef Qarinx het volgende:[..]
Het is nooit bewezen... wie weet word je wel gewoon bestuurd door een hogere macht..
quote:dit is nou precies wat ik bedoel. ik denk dat het de mens alleen zelfstandiger en wijzer maakt wanneer zij niet klakkeloos een geloof volgen, maar zelf op zoek gaan naar de wijsheid.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:53 schreef Blanche_Fantasy het volgende:[..]
Ja dat vind ik wel, dat je het geloof onderuit kan schoppen.
Immers ik geloof dat een mens zelf alles in de hand heeft. Dingen als zekerheid, innerlijke rust etc etc, daar kun je zelf allemaal aan werken, ik heb daar ZEKER geen godsdienst bij nodig.
Ik vind het triest voor de mensen die dit wel nodig hebben, want ik gun het ze beter.
quote:Vertel mij eens, wat ik als niet gelovige mis.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:54 schreef MacMeester het volgende:
Ik vind het juist jammer dat sommige mensen niet het vertrouwen kunnen vinden in een God (of Allah of Boedhist kunnen worden etcetc)Ze weten niet wat ze missen en dus geven ze maar af op mensen die wel hun heil kunnen vinden. (wie is er dan dom?)
Zouden deze mensen hun respect kunnen tonen voor de gelovigen dan zou het toch zoveel makkelijker gaan in deze wereld....Jaloezie ruïneert de wereld (na hebzucht en macht...)
-edit- als je trouwens denkt ik dat jou of andere gelovigen niet respecteer, dan trek je voorbarige conclusies.
quote:Nee, jij gaat er niet vanuit... maar dat betekent toch niet dat anderen dat ook niet mogen doen. Ik vind het een beetje kort door de bocht om het allemaal maar bullshit te vinden, omdat JIJ dat zo vindt.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:55 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Bah bullshit...
Als je daar al vanuit gaat, dan is jouw leven gebasseerd op 1 grote leugen.
quote:nee, ik geef absoluut niet af op mensen met een geloof en ben ook absoluut niet jaloers. ik denk juist dat het voor gelovige mensen een verrijking zal zijn om niet heel je leven volgens een tig-jaar oud boekje te leiden.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:54 schreef MacMeester het volgende:
Ik vind het juist jammer dat sommige mensen niet het vertrouwen kunnen vinden in een God (of Allah of Boedhist kunnen worden etcetc)Ze weten niet wat ze missen en dus geven ze maar af op mensen die wel hun heil kunnen vinden. (wie is er dan dom?)
Zouden deze mensen hun respect kunnen tonen voor de gelovigen dan zou het toch zoveel makkelijker gaan in deze wereld....Jaloezie ruïneert de wereld (na hebzucht en macht...)
quote:Ook gelovigen vragen zich af waarom hun god bepaalde dingen laat gebeuren.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:52 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou ja verklaring, ze hebben er tenminste een reden voor. Zij denken dus werkelijk dat ze er niets aan kunnen doen en het door iemand wordt vastgesteld. Ze hebben dus vrede met de situatie.
Ik denk altijd nog... Waarom?? Waarom?? Waarom??
Ik zeg altijd maar zo:
It's your party
Cry if you want to, cry if you want to.
Als je daar iets van vind (geloven) ben je zelf net zo erg.
quote:Ach, je neemt alles klakkeloos aan vanaf je geboorte. Is het niet het geloof, dan is het wel de kleur blauw, het feit dat je een jongen bent etc. etc.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:55 schreef kaminawanalaya het volgende:
dit is nou precies wat ik bedoel. ik denk dat het de mens alleen zelfstandiger en wijzer maakt wanneer zij niet klakkeloos een geloof volgen, maar zelf op zoek gaan naar de wijsheid.
ik vind dan ook dat de vrijheid van geloofsuiting op bepaalde opzichten zou moeten ingeperkt worden want af en toe klinkt het mij als indoctrinatie in de oren.
quote:Onderbouwing?
Op donderdag 7 augustus 2003 13:58 schreef Abbadon het volgende:
Geloven is voor laffe mensen...
quote:Zoals topic starter iedereen over een kam scheert, kan dat ook omgekeerd....
Op donderdag 7 augustus 2003 13:56 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
als je trouwens denkt ik dat jou of andere gelovigen niet respecteer, dan trek je voorbarige conclusies.
quote:Euuhm sorry ik ga niet in elke post die ik maak erbij zeggen dat IK VIND dat het bullshit is...
Op donderdag 7 augustus 2003 13:57 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nee, jij gaat er niet vanuit... maar dat betekent toch niet dat anderen dat ook niet mogen doen. Ik vind het een beetje kort door de bocht om het allemaal maar bullshit te vinden, omdat JIJ dat zo vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |