abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12278719
Mijn persoonlijke mening over ieder geloof is dat ik vind dat een geloof alleen maar wordt gevolgd en is ontstaan omdat mensen een soort van houvast moeten hebben in hun leven.
Mensen die geloven begrijp ik niet. ik begrijp wel dat ze ergens in geloven maar dat iedereen zomaar klakkeloos gelooft wat iemand in een bijbel, koran of baghevadgita heeft geschreven vind ik persoonlijk een beetje naief en dom.
wat vinden jullie van mensen die daarin geloven? tuurlijk moeten ze het zelf weten maar ben je het er mee eens?
moe en lui tegelijk
pi_12278749
of omdat het in de familie zit

i beLIEve

donderdag 7 augustus 2003 @ 13:45:01 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12278752
Geloof is opium voor het volk...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12278776
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:44 schreef Ichi het volgende:
of omdat het in de familie zit

i beLIEve

dus jij gelooft, omdat de rest vd familie het doet??
moe en lui tegelijk
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:46:24 #5
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_12278794
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:43 schreef kaminawanalaya het volgende:
Mijn persoonlijke mening over ieder geloof is dat ik vind dat een geloof alleen maar wordt gevolgd en is ontstaan omdat mensen een soort van houvast moeten hebben in hun leven.
En dat mogen ze helemaal zelf weten, zolang ze het maar niet opdringen aan anderen.
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_12278803
opvoeding ook aap
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:46:49 #7
42555 Tomek
Take on the world!
pi_12278805
quote:
Mensen die geloven begrijp ik niet. ik begrijp wel dat ze ergens in geloven maar dat iedereen zomaar klakkeloos gelooft wat iemand in een bijbel, koran of baghevadgita heeft geschreven vind ik persoonlijk een beetje naief en dom.
wat vinden jullie van mensen die daarin geloven? tuurlijk moeten ze het zelf weten maar ben je het er mee eens?
pi_12278819
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:46 schreef Devnull het volgende:

[..]

En dat mogen ze helemaal zelf weten, zolang ze het maar niet opdringen aan anderen.

vind ik ook, maar als je eerlijk bent wordt een geloof al opgedrongen bij de geboorte, als een baby wordt gedoopt.
moe en lui tegelijk
pi_12278823
Nou, ik denk heel vaak "Was ik maar gelovig", dan had ik veel minder onzekerheid en angsten voor bepaalde dingen in het leven (dood, ziekte etc). Gelovige mensen die hebben overal wel een verklaring voor (of het nu waar is of niet) en dus ook, naar mijn idee, veel meer rust en zekerheid.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:49:10 #10
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_12278860
quote:
Helemaal mee eens! De mensen die geloven in god hebben gewoon iets nodig om zich aan vast te houden als ze het moeilijk hebben! ze vinden daar gewoon steun bij.. vind ik eigelijk alleen maar knap hoor.. alleen beetje stom dat ze niet iets anders (geloofwaardigers ?) verzinnen om zich aan 'vast te kunnen grijpen' als ze het moeilijk hebben?
I'll Try Being Smarter If You Try Being Nicer :)
pi_12278871
ze hebben helemaal geen verklaring, want ze geven god overal de schuld van. heeft er iemand kanker: dan zal god da t wel zo gewild hebben. yeah right. lekker makkelijk. Oorlog voeren? doe maar in naam van Allah. is de oorlog gelijk heilig.
moe en lui tegelijk
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:49:28 #12
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12278876
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:47 schreef Qarinx het volgende:
Nou, ik denk heel vaak "Was ik maar gelovig", dan had ik veel minder onzekerheid en angsten voor bepaalde dingen in het leven (dood, ziekte etc). Gelovige mensen die hebben overal wel een verklaring voor (of het nu waar is of niet) en dus ook, naar mijn idee, veel meer rust en zekerheid.
maar ja, om daarom nou je leven op wat gefantaseer te gaan baseren...er is ook nog zoiets als zelfrespect
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12278881
Hoop doet leven, misschien wel de beste drug die er bestaat..

je hebt (in mijn ogen) gelijk, maar haal het geloof daar niet om onderuit

donderdag 7 augustus 2003 @ 13:50:43 #14
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12278905
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:49 schreef Abbadon het volgende:
maar ja, om daarom nou je leven op wat gefantaseer te gaan baseren...er is ook nog zoiets als zelfrespect
Het is fantasie voor jou, maar als je echt gelovig bent dan is het jouw waarheid.
pi_12278915
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:45 schreef kaminawanalaya het volgende:

[..]

dus jij gelooft, omdat de rest vd familie het doet??

ik geloof niet in leugens
maar geloven is niet alleen uit onzekerheid
maar wat dacht je van je ouders die het overbrengen ?
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:51:45 #16
38006 vliegnaarhans
It's good to be me
pi_12278931
Geloven is prima, maar klakkeloos geloven, zonder vraagtekens te plaatsen, vind ik een beetje kortzichtig.
Ik geloof bijvoorbeeld best dat er een Jezus bestaan zal hebben die allerlei verhaaltjes heeft verteld, maar absoluut niet dat er een Adam en Eva zijn gemaakt en doordat zij zonodig een appel wilde eten wij het met z'n allen verbruid hebben.

Geloof met eigen interpretatie en voornamelijk de gedachtes erachter (goed zijn voor elkaar) dat is naar mijn idee het juiste geloof en de bedoeling van het geloof.

Alweer een kwaliteitspost van vliegnaarhans. Nu ook verkrijgbaar met kolder!
Vanwege verhuizing enkele spullen te koop: www.garageverkoop.tk
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:52:10 #17
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12278946
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:49 schreef kaminawanalaya het volgende:
ze hebben helemaal geen verklaring, want ze geven god overal de schuld van. heeft er iemand kanker: dan zal god da t wel zo gewild hebben. yeah right. lekker makkelijk. Oorlog voeren? doe maar in naam van Allah. is de oorlog gelijk heilig.
Nou ja verklaring, ze hebben er tenminste een reden voor. Zij denken dus werkelijk dat ze er niets aan kunnen doen en het door iemand wordt vastgesteld. Ze hebben dus vrede met de situatie.

Ik denk altijd nog... Waarom?? Waarom?? Waarom??

pi_12278958
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:51 schreef Ichi het volgende:

[..]

ik geloof niet in leugens
maar geloven is niet alleen uit onzekerheid
maar wat dacht je van je ouders die het overbrengen ?

ja maar zouden je ouders je eigenlijk niet vrij moeten laten in de keuze van het geloof?
moe en lui tegelijk
pi_12278979
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:49 schreef skunky het volgende:
Hoop doet leven, misschien wel de beste drug die er bestaat..

je hebt (in mijn ogen) gelijk, maar haal het geloof daar niet om onderuit

Ja dat vind ik wel, dat je het geloof onderuit kan schoppen.
Immers ik geloof dat een mens zelf alles in de hand heeft. Dingen als zekerheid, innerlijke rust etc etc, daar kun je zelf allemaal aan werken, ik heb daar ZEKER geen godsdienst bij nodig.
Ik vind het triest voor de mensen die dit wel nodig hebben, want ik gun het ze beter.
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:53:27 #20
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12278984
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:52 schreef kaminawanalaya het volgende:
ja maar zouden je ouders je eigenlijk niet vrij moeten laten in de keuze van het geloof?
Ja maar als je nou gelooft dat je jouw kinderen zo op de beste manier opvoedt?
pi_12278989
jah maar vaak gebeurt dat niet
en je word wel erguns beinvloed, je kunt het geloof niet negeren als je ouders het hebben enzo
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:54:20 #22
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12278998
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:53 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Immers ik geloof dat een mens zelf alles in de hand heeft. Dingen als zekerheid, innerlijke rust etc etc, daar kun je zelf allemaal aan werken, ik heb daar ZEKER geen godsdienst bij nodig.
Ik vind het triest voor de mensen die dit wel nodig hebben, want ik gun het ze beter.
Het is nooit bewezen... wie weet word je wel gewoon bestuurd door een hogere macht..
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:54:29 #23
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_12279002
Ik vind het juist jammer dat sommige mensen niet het vertrouwen kunnen vinden in een God (of Allah of Boedhist kunnen worden etcetc)

Ze weten niet wat ze missen en dus geven ze maar af op mensen die wel hun heil kunnen vinden. (wie is er dan dom?)
Zouden deze mensen hun respect kunnen tonen voor de gelovigen dan zou het toch zoveel makkelijker gaan in deze wereld....

Jaloezie ruïneert de wereld (na hebzucht en macht...)

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_12279014
Wat ik nogal krom vind wat betreft de bijbel is dat er verhalen instaan van bijvoorbeeld "de vrouw is geschapen uit het rib van Adam en de bovolking komt van god, onze schepper!" Raar, aangezien wij als bacterie zijn begonnen, miljoenen jaren geleden, dus hoe kan er op dat moment dan een god zijn? Ark van Noach is bullshit, heeft nl te maken met het stijgen van de rode zee, waardoor er stukken land onderliepen. Het gevolg van een hevige stortbui en modderverslepingen. Jezus die over het water liep (right... verklaring? bewijs?) De rode zee die werd opgesplitst (sure... verklaringen? bewijs? die zijn er dus niet) De bijbel zou dus eigenlijk net zo goed een fantasy zijn van een monnik, en dat men zo in het verhaal opging dat ze serieus geloofde in het verhaal van Engelen en god. Ikzelf ben helemaal niet gelovig. Ik kan mijn maaltijd ook wel opeten ZONDER te bidden, met de teksten als dank u voor ons daaglijks spijs. Ik heb er verdomme zelf hard voor gewerkt! Ik heb zelf wel eens de bijbel gelezen, maar ik vond persoonlijk het complete boek qua verhalen ERG sterk.
Praatprieter
pi_12279015
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:54 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Het is nooit bewezen... wie weet word je wel gewoon bestuurd door een hogere macht..

Bah bullshit...
Als je daar al vanuit gaat, dan is jouw leven gebasseerd op 1 grote leugen.
pi_12279032
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:53 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Ja dat vind ik wel, dat je het geloof onderuit kan schoppen.

dit is nou precies wat ik bedoel. ik denk dat het de mens alleen zelfstandiger en wijzer maakt wanneer zij niet klakkeloos een geloof volgen, maar zelf op zoek gaan naar de wijsheid.
ik vind dan ook dat de vrijheid van geloofsuiting op bepaalde opzichten zou moeten ingeperkt worden want af en toe klinkt het mij als indoctrinatie in de oren.
moe en lui tegelijk
pi_12279045
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:54 schreef MacMeester het volgende:
Ik vind het juist jammer dat sommige mensen niet het vertrouwen kunnen vinden in een God (of Allah of Boedhist kunnen worden etcetc)

Ze weten niet wat ze missen en dus geven ze maar af op mensen die wel hun heil kunnen vinden. (wie is er dan dom?)
Zouden deze mensen hun respect kunnen tonen voor de gelovigen dan zou het toch zoveel makkelijker gaan in deze wereld....

Vertel mij eens, wat ik als niet gelovige mis.

-edit- als je trouwens denkt ik dat jou of andere gelovigen niet respecteer, dan trek je voorbarige conclusies.

donderdag 7 augustus 2003 @ 13:57:14 #28
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12279072
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:55 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Bah bullshit...
Als je daar al vanuit gaat, dan is jouw leven gebasseerd op 1 grote leugen.
Nee, jij gaat er niet vanuit... maar dat betekent toch niet dat anderen dat ook niet mogen doen. Ik vind het een beetje kort door de bocht om het allemaal maar bullshit te vinden, omdat JIJ dat zo vindt.
pi_12279081
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:54 schreef MacMeester het volgende:

nee, ik geef absoluut niet af op mensen met een geloof en ben ook absoluut niet jaloers. ik denk juist dat het voor gelovige mensen een verrijking zal zijn om niet heel je leven volgens een tig-jaar oud boekje te leiden.
moe en lui tegelijk
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:57:44 #30
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_12279091
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:52 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nou ja verklaring, ze hebben er tenminste een reden voor. Zij denken dus werkelijk dat ze er niets aan kunnen doen en het door iemand wordt vastgesteld. Ze hebben dus vrede met de situatie.

Ik denk altijd nog... Waarom?? Waarom?? Waarom??

Ook gelovigen vragen zich af waarom hun god bepaalde dingen laat gebeuren.
Alleen zoeken ze daardoor niet verder naar een andere verklaring
Kunst zonder trein.
pi_12279111
Als je moet geloven is er blijkbaar geen weten.
Als er geen weten is en je houdt vast aan je geloof ben je inderdaad dom.
Sommigen van de gelovigen 'weten' echter.

Ik zeg altijd maar zo:
It's your party
Cry if you want to, cry if you want to.

Als je daar iets van vind (geloven) ben je zelf net zo erg.

Reality is a thing of the past. Welcome to the Real World.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:58:36 #32
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12279114
Geloven is voor laffe mensen...
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:58:43 #33
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12279116
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:55 schreef kaminawanalaya het volgende:
dit is nou precies wat ik bedoel. ik denk dat het de mens alleen zelfstandiger en wijzer maakt wanneer zij niet klakkeloos een geloof volgen, maar zelf op zoek gaan naar de wijsheid.
ik vind dan ook dat de vrijheid van geloofsuiting op bepaalde opzichten zou moeten ingeperkt worden want af en toe klinkt het mij als indoctrinatie in de oren.
Ach, je neemt alles klakkeloos aan vanaf je geboorte. Is het niet het geloof, dan is het wel de kleur blauw, het feit dat je een jongen bent etc. etc.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:59:08 #34
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12279128
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:58 schreef Abbadon het volgende:
Geloven is voor laffe mensen...
Onderbouwing?
  donderdag 7 augustus 2003 @ 13:59:12 #35
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_12279130
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:56 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
als je trouwens denkt ik dat jou of andere gelovigen niet respecteer, dan trek je voorbarige conclusies.
Zoals topic starter iedereen over een kam scheert, kan dat ook omgekeerd....
Voelt niet lekker toch? (dat is mijn standpunt namelijk)
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_12279139
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 13:57 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nee, jij gaat er niet vanuit... maar dat betekent toch niet dat anderen dat ook niet mogen doen. Ik vind het een beetje kort door de bocht om het allemaal maar bullshit te vinden, omdat JIJ dat zo vindt.

Euuhm sorry ik ga niet in elke post die ik maak erbij zeggen dat IK VIND dat het bullshit is...
Sommige aannames zijn ok
pi_12279141
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')