Op de site van de luchthaven zelf staat alleen nog Ryanair.
Maar ik kon nergens iets vinden, niet in t nederlands, en niet in het duits. Althans, voorlopig
quote:Ja, inderdaad, ik kon ook nog niks vinden. Ik zit me ook ontzettend te ergeren aan m'n vriend, dat ie dat soort halve informatie geeft.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:32 schreef G3rtjuh het volgende:
Ik heb een heel tijd uit verveling RTL-Z zitten kijken, maar heb niets opgevat over vliegtuigen. Zal me wel weer ontgaan zijn.Maar ik kon nergens iets vinden, niet in t nederlands, en niet in het duits. Althans, voorlopig
quote:Sla m
Op donderdag 7 augustus 2003 13:33 schreef HiZ het volgende:[..]
Ja, inderdaad, ik kon ook nog niks vinden. Ik zit me ook ontzettend te ergeren aan m'n vriend, dat ie dat soort halve informatie geeft.
quote:Dan had de TS het topic niet geopend, denk ik zo maar. Enne, nee daar staat er ook niets over. Beetje vage sites uberhaubt van RTL. Luxemburgers ook
Op donderdag 7 augustus 2003 13:34 schreef U het volgende:
Misschien staat er wat op www.rtl-z.nl?
quote:Yep, zelfs een search gedaan op de site, maar niks gevonden. Het zit in ieder geval niet meer in de herhalingen.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:35 schreef G3rtjuh het volgende:[..]
Dan had de TS het topic niet geopend, denk ik zo maar. Enne, nee daar staat er ook niets over. Beetje vage sites uberhaubt van RTL. Luxemburgers ook
quote:Nieuwe vliegmaatschappij V-Bird kiest het luchtruim
Op donderdag 7 augustus 2003 13:37 schreef HiZ het volgende:[..]
Yep, zelfs een search gedaan op de site, maar niks gevonden. Het zit in ieder geval niet meer in de herhalingen.
AMSTERDAM - Over enkele weken kiest de nieuwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij V-Bird het luchtruim. Al geruime tijd is achter de schermen en onder de codenaam LoCo aan de lancering van de nieuwe prijsvechter gewerkt. Nu is die definitief medio september gepland. V-Bird, dat meer luxe en comfort pretendeert te hebben dan de andere prijsvechters, start vanaf de luchthaven Niederrhein, pal over de grens bij Kleve in Duitsland.
http://reiskrant.nl/nieuws/index.fpl?url=http://www2.telegraaf.nl/reiskrant/reisnieuws/article3325691.ece
quote:Hey, bedankt
Op donderdag 7 augustus 2003 13:49 schreef biobak het volgende:[..]
Nieuwe vliegmaatschappij V-Bird kiest het luchtruim
AMSTERDAM - Over enkele weken kiest de nieuwe Nederlandse luchtvaartmaatschappij V-Bird het luchtruim. Al geruime tijd is achter de schermen en onder de codenaam LoCo aan de lancering van de nieuwe prijsvechter gewerkt. Nu is die definitief medio september gepland. V-Bird, dat meer luxe en comfort pretendeert te hebben dan de andere prijsvechters, start vanaf de luchthaven Niederrhein, pal over de grens bij Kleve in Duitsland.
http://reiskrant.nl/nieuws/index.fpl?url=http://www2.telegraaf.nl/reiskrant/reisnieuws/article3325691.ece
quote:
VBird is a new Dutch LCC which will take delivery of its first aircraft within the next couple of days. The airline will be based at the new German airport of Niederrhein (former RAF Laarbruch)VBird somewhat hastily arranged a press release yesterday after their secret preparations became known thanks to some spotting reports mentioning the aircraft at YYZ. The aircraft (c/n 645) is an ex Skyservice aircraft leased from ILFC and it will become PH-VAC in due course. I understand it will leave for NRN in Germany, VBird's operational base, any day.
VBird has been preparing start-up under the names LoCo and Luvtofly (for recruiting purposes) for a while, people involved are ex Transavia CEO Peter Legro, KLM exel CEO Roberto Stinga and Durch entrepreneuer Eric de Vlieger. It is modelled after JetBlue, i.e. aircraft will feature leather seats, onboard TV etc. Three will be leased for start-up from ILFC, the other two are, according to VBird, under preparation at "US airports". For the next three winters, additional aircraft will be leased from Dutchbird. VBird hopes to operate up to 15 A320s within 24 months.
For the start-up phase, VBird will use Dutchbird's AOC. First destinations, not necessarily all from NRN, will be Vienna, Munich, Berlin, Nice and Helsinki. For those who are confused about the fact that a Dutch airline is based at a German airport it might be useful to know that NRN is next to the Dutch/German border and serves large Dutch conurbations such as Arnhem and Nijmegen.
http://www.gexx.de/gexx/makepage.php?seite=1&rsl_lang=en&PAGENT=&PDUA=&PMOP=
Mocht je nog naar bv Moskou willen Istanbul is niet echt goedkoop hier...
Ik heb het allemaal niet zo heel goed onderzocht, maar op het eerste gezicht leek het mij een dochteronderneming te zijn. De namen komen ook wel wat overeen, DutchBIRD en VBIRD. Vertel me maar wat meer... Waar heb je je info vandaan trouwens? (Voor mij interessant vanwege mijn werk)quote:Op vrijdag 10 oktober 2003 21:50 schreef chillemundo het volgende:
maak voor jezelf een testboeking, en onderaan je overzicht van beschikbare vluchten staat:
All flights are operated by Dutchbird.
duidelijker kan het niet....
V-bird gaat vanaf december ook vliegen op Kopenhagen en Las Palmas (Gran Canaria).
quote:Jesus wat een retechille tarieven! Heb je ervaring met deze gasten?
Op woensdag 8 oktober 2003 00:37 schreef BAZZA het volgende:
Deze is er ook nog.http://www.gexx.de/gexx/makepage.php?seite=1&rsl_lang=en&PAGENT=&PDUA=&PMOP=
Mocht je nog naar bv Moskou willen
Istanbul is niet echt goedkoop hier...
quote:Nee nog niet, maar ben wel van plan om met deze firma naar Moskou te gaan in September
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:20 schreef A-wing het volgende:[..]
Jesus wat een retechille tarieven! Heb je ervaring met deze gasten?
quote:Huh wat was er mis met het weer dan vandaag, ben toch in de area geweest vandaag maar het was perfect vliegweer.
Op maandag 27 oktober 2003 21:10 schreef chillemundo het volgende:
Eerste vlucht vandaag naar muc erg hard werken en veel improviseren maar een geslaagde vlucht alleen wat vertraging vanwege het weer das toch wel jammer!! Maar terwijl de Machine van Ryanair naar Eindhoven uit moest wijken wist de vlucht van V Bird wel te landen na een half uurtje holden !
edit: sorry, het was de mist. Zo vroeg was ik nog niet wakker.
quote:bron (jammer genoeg wel ff inloggen en registeren)
Prijsstunter VBird
start op Niederrhein
Door CHRIS VAN ALEM
WEEZE - Prijsstunter VBird ging gistermorgen van start op Airport Niederrhein. Een enkele klant heeft al voor elk weekeinde geboekt.Dichte mist en ijsvorming dreigden voor spelbreker te spelen. Het eerste toestel arriveerde met veertig minuten vertraging door ijsafzetting op de vleugels. Maar Roberto Stinga, oprichter, directeur en aandeelhouder van de Nederlandse prijsvechter VBird blijft de rust zelve.
Inchecken voor de eerste vlucht op Niederrhein. Foto: Ed van Alem
Om half zes staat hij klaar om aan boord te gaan van de eerste vlucht naar München. Samen met 69 passagiers stijgt hij op Meer dan de helft van de 162 stoelen blijft leeg. Commercieel directeur Jason Bitter: "We weten uit ervaring dat mensen pas gaan boeken als je echt begonnen bent als luchtvaartmaatschappij. Na een paar weken vliegen weten we hoe we ervoor staan."VBird heeft inmiddels 15.018 boekingen tot eind maart volgend jaar. "Dat is boven verwachting. We waren uitgegaan van 12.500," zegt Canadees Bitter. "Er is iemand uit Nijmegen die een huis in Nice heeft en die voor elk weekeinde tot en met maart geboekt heeft." Meer in De Gelderlander van vandaag
die vriendinnen zijn dus aangekomen, en hebben een zeer goede en "punktliche" vlucht gehad. in een erg rustig vliegtuig... slechts 7 !!! plaatsen waren bezet. dus plek genoeg voor iedereen.
Misschien één minpuntje is dat air berlin voor het zelfde geld incl. catering is (eenvoudig broodje en iets te sappen) de prijzen zijn wel normaal (goedkoper dan menig kroeg in NL)
gelukkig wordt alles goed opgelost, de vlucht terug naar wenen is gecombineerd met de vlucht naar Munchen (je bent tenslotte al halverwege) ter compensatie krijgen alle passagiers een tegoedbon van ¤ 50,- voor een volgende vlucht....
quote:
Persbericht31.10.2003
Ja, niets blijft ons, als startende luchtvaartmaatschappij, bespaart in de eerste week van ons bestaan. Slecht weer, vertragingen vanwege drukte en nu het niet op tijd kunnen vrijgeven van de weekend-vluchten op Airport Niederrhein. Toch blijf ik positief. Als ik kijk naar Southwest Airlines en JetBlue in Amerika, dan kan ik mij herinneren dat de één tot tweemaal toe haar eerste lijndienst moest uitstellen vanwege het feit dat de autoriteiten geen permissie gaven en de ander moest haar eerste vlucht een hele dag uitstellen vanwege mist. Beide voornoemde luchtvaartmaatschappijen zijn vandaag de dag zeer succesvol. Blijkbaar moet je in luchtvaart eerst door een hoop moeilijkheden gaan voordat je succesvol mag zijn. Ik houd mij daar maar aan vast.Wij hebben uiteraard rekening gehouden met de mogelijkheid dat dit zou kunnen gebeuren. In de eerste plaats hebben wij onze passagiers laten weten dat betreffende vluchten subject to government approval waren. In de tweede plaats hebben we een back-up plan gemaakt uitgaande van de bestaande mogelijkheid om twee slots per dag op zowel zaterdag als zondag te gebruiken. Al onze passagiers voor dit weekend zijn persoonlijk benaderd en geinformeerd.
Wij hebben een alternatief schema gemaakt waarbij alle passagiers naar en vanaf onze bestemmingen gevlogen zullen worden. Hierbij zullen we gebruik maken van de luchthavens van Niederrhein, Eindhoven als Keulen voor de aan- en afvoer. Een aantal vluchten zijn gecombineerd of doen twee bestemmingen aan. Het vervoer v.w.b. de luchthavens van Eindhoven en Keulen geschied met bussen.
We hebben natuurlijk een aantal boze reacties ontvangen van passagiers die vertraging oplopen. Maar wat opvalt, is dat een groot aantal passagiers positief heeft gereageerd. Niet zozeer dat men dit leuk vindt, maar wel op de manier waarop we de zaken aanpakken teneinde iedereen naar zijn of haar bestemming te krijgen.
Nog even voor alle duidelijkheid. Alle passagiers vertrekken en komen aan op Airport Niederrhein. Sommigen op de gepubliceerde tijden, sommigen later dan gepubliceerd.
We betreuren de gang van zaken zeer, maar zullen ervoor zorgdragen dat de passagiers zo min mogelijk hinder hiervan ondervinden. Niemand wordt beter van het genomen besluit. Het is niet goed voor de passagiers, niet goed voor de luchthaven, niet goed voor de luchtvaartmaatschappij en als de dit niet snel wordt opgelost, kan dit de werkgelegenheid ernstig in gevaar brengen. Daar is niemand bij gebaat.
U kunt zich voorstellen dat er inmiddels verschillende luchthavens mij gebeld hebben en hun diensten als luchthaven aangeboden hebben. We geven niet gauw op, maar houden de aanbiedingen voor zekerheid in file.
Ik wens hen die over deze kwestie een beslissing moeten nemen, veel wijsheid toe.
Roberto Stinga
van de site:
Op = Op! 29000 stoelen voor 29 Euro naar iedere bestemming!
Nieuwe bestemmingen (boek vandaag):
Kopenhagen € 39-129 vanaf 10 dec
Palma de Mallorca € 39-149 vanaf 14 dec
Rome € 39-149 vanaf 11 dec
Kopenhagen-Munchen € 49-149 vanaf 10 dec
Dus als iemand nog goedkoop op vakantie wil, €58 voor ee nretour incl tax!
quote:Nu is het wachten op Istanbul in het vluchtenschema en jullie hebben een nieuwe vaste klant
Op vrijdag 28 november 2003 14:37 schreef esnaider het volgende:
Weekendvluchten zijn voor elkaar, en het aantal bestemmingen is uitgebreid met Kopenhagen, Rome en Palma de Mallorca.van de site:
Op = Op! 29000 stoelen voor 29 Euro naar iedere bestemming!
Nieuwe bestemmingen (boek vandaag):
Kopenhagen € 39-129 vanaf 10 dec
Palma de Mallorca € 39-149 vanaf 14 dec
Rome € 39-149 vanaf 11 dec
Kopenhagen-Munchen € 49-149 vanaf 10 decDus als iemand nog goedkoop op vakantie wil, €58 voor ee nretour incl tax!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |