abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_821042
Ze gaan 33 optredens geven in europa deze zomer. A.s. zaterdag begint kaartverkoop voor hun enige optreden in de Nederlanden en wel in Ahoy (6 juli).

Daarna gaan ze werken aan nieuw materiaal en waarschijnlijk zal in de herfst begonnen worden met de opnames.

Zal mij zeeeer benieuwen of die ouwe sokken er nog wat van kunnen bakken. En dan ben ik dus vooral benieuwd naar dat nieuwe album.

Geld nodig of oude liefde voor muziek teruggekeerd?

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 14-03-2001 00:12]

woensdag 14 maart 2001 @ 00:22:15 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_821064
Ik geloof dat de Greatest Hits-verzamelaar van de Eagles één van de meestverkochte cd's aller tijden is, dus voor hun pensioenvoorziening hoeven ze vast niet meer op toernee.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 14 maart 2001 @ 00:26:19 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_821073
Maar een nieuwe Eagles-cd? Ik zit er niet echt op te wachten.

Maar goed, de solo-carrieres van de heren Henley, Frey, Walsh etc. zitten inmiddels ook al jaren in het slop, dus ik kan me voorstellen dat een Eagles-reunie voor hén een stuk winstgevender en roemvoller is.

pi_821092
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

Het ergste nummer dat ik ooit heb gehoord is zonder twijfel 'Hotel California'!

Al die pubers bij mij in de klas moesten dat nummer tot in de treuren naspelen!
Gek werd ik ervan!
Ik ben toendertijd uit protest maar naar metal gaan luisteren, zo erg vond ik het!

pi_822160
Het valt allemaal nog wel mee met de Eagles hoor, hell freezes over is wel een van de betere cd's vind ik, maar goed, ieder zijn mening, ik vind dat Hotel California een van de betere hoeren-nummers is
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_822286
The Eagles maken al te lang briljante muziek om daar denigrerend over te doen (Zowel samen als solo, hoewel de een succesvoller dan de ander. Was het niet Joe Walsh die het prachtvolle maar zelden gehoorde "I like titties" opnam? ).

Ik ben zelf heel benieuwd naar de nieuwe plaat. Ze hebben iig tijdens de Hell freezes over tournee laten zien het spelen nog niet verleerd te zijn. En op de laatste van Henley staan een aantal goeie composities en fraaie teksten dus ik verwacht er wel wat van.

A man doesn't stop playing when he grows old, he grows old when he stops playing.
  woensdag 14 maart 2001 @ 15:08:08 #7
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_822901
quote:
Op 14 maart 2001 00:33 schreef Lamon het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

Het ergste nummer dat ik ooit heb gehoord is zonder twijfel 'Hotel California'!

Al die pubers bij mij in de klas moesten dat nummer tot in de treuren naspelen!
Gek werd ik ervan!
Ik ben toendertijd uit protest maar naar metal gaan luisteren, zo erg vond ik het!

Hmm. volgens mij doet Henley het anders best aardig?!?!?

Wat ik wel belachelijk vind zijn de prijzen van de kaartjes. 150 tot 180 piek of zo?! Yikes!

"That's what Britney Spears said before he died.."
  woensdag 14 maart 2001 @ 20:35:28 #8
10440 Bullshit
Its all in the name
pi_824408
Ik ben gek op the Eagles, maar ik ben niet bijzonder gecharmeerd van dergelijke reunies.
Zelfs een azijnzeiker heeft recht op een warme toiletbril
  woensdag 14 maart 2001 @ 23:52:55 #9
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_825061
Waar heb je die tourdate info vandaan?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_825084
quote:
Op 14 maart 2001 00:26 schreef Zanderrr het volgende:
Maar een nieuwe Eagles-cd? Ik zit er niet echt op te wachten.
Dito!!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_825105
"Fly like an eagle" - The Steve Miller Band, héél ander verhaal. = GOEDDD
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 15 maart 2001 @ 09:55:36 #12
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_825724
oh ja? Wat dacht je dan van "Eagle Fly Free" van Helloween..
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 15 maart 2001 @ 10:51:05 #13
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_825853
quote:
Op 14 maart 2001 00:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ik geloof dat de Greatest Hits-verzamelaar van de Eagles één van de meestverkochte cd's aller tijden is, dus voor hun pensioenvoorziening hoeven ze vast niet meer op toernee.
Blijkbaar dus wel, als de kaartjes 150 tot 198 piek kosten.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_826798
hahaha, sorry hoor, maar als je daar kaartjes voor koopt lach ik je heel hard uit !

En neem je verrekijker maar mee als je achteraan staat

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  donderdag 15 maart 2001 @ 16:10:51 #15
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_827171
quote:
Op 15 maart 2001 00:05 schreef kamagurka het volgende:
"Fly like an eagle" - The Steve Miller Band, héél ander verhaal. = GOEDDD
Ha, die's inderdaad goehoed!
pi_827359
quote:
Op 14 maart 2001 00:11 schreef Theeboon het volgende:

Zal mij zeeeer benieuwen of die ouwe sokken er nog wat van kunnen bakken. En dan ben ik dus vooral benieuwd naar dat nieuwe album.

Hahahahaha! Nou ik ben ook zeer benieuwd hoor.

NOT!

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_828739
quote:
Op 15 maart 2001 16:49 schreef BooBooSan het volgende:
Hahahahaha! Nou ik ben ook zeer benieuwd hoor.

NOT!

Niet? Lijkt me wel wat om te horen hoe ze nu liedjes inelkaar flanzen. Of ze falen als de tering of juist helemaal niet
Ik geloof dat de meeste mensen ze liever zien mislukken hier
pi_829115
Nou eerlijk gezegd vond ik The Eagles vroeger best wel goed, maar als je alleen al een Lp als "One of these nights" vergelijkt met "The long run"... Nah, ik denk niet dat ik daar nog op zit te wachten.

Maar je hebt ergens wel gelijk, je weet het maar nooit.

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  vrijdag 16 maart 2001 @ 11:41:47 #19
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_830143
quote:
Op 15 maart 2001 22:10 schreef Theeboon het volgende:
Ik geloof dat de meeste mensen ze liever zien mislukken hier
Ik niet! Het zijn helden die tenminste weten wat muziek maken is. En dan...als ouwe lullen als Aerosmith en de Rolling Stones het kunnen kunnen zij het ook.
Enne Don Henley is
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  maandag 9 juli 2001 @ 08:07:36 #20
9915 slechts_op_bezoek
zeg maar Mees...
pi_1172292
En afgelopen vrijdag was het dan zover! Er was ook een meisje van de Telegraaf bij maar die zat in het verkeerde vak (leuk zo'n woord met een dubbele betekenis ).

door Colette Boegman

AMSTERDAM - Het karakteriserende beeld van The Eagles , vijf met gitaar omhangen fenomenen gebroederlijk naast elkaar op het podium, was gisteravond te zien in Ahoy'. Althans, op één belangrijk detail na: de legendarische Don Felder zat thuis vanwege het bekende financiële geschil met zijn oude vrienden. Daardoor werd het klassieke 'rijtje van vijf' nu gecompleteerd door invaller Stewart Smith.

Die smet weerhield de wereldband er niet van verwoede pogingen te doen om Ahoy' op stelten te zetten. Het werd een haast onmogelijke opgave, want door de tropische temperaturen in het sportpaleis kwam de zaal nauwelijks in beweging. Ook tijdens het optreden stonden honderden fans aan de bar om met behulp van bier en cola verkoeling te zoeken.

Misschien was de hitte niet de enige oorzaak van de lauwe reactie van het publiek gedurende het optreden. In vak Dj, eerste ring en eerste rang, was het geluid soms niet om aan te horen. De midden en hoge tonen waren door de afstelling op de geluidstafel dermate schel, dat de inbreng van de blazers, gitaar en zang soms nauwelijks van elkaar te onderscheiden was. Ronduit teleurstellend, omdat The Eagles juist zo uitblinken in het strakke raffinement.

Na een akoestische ballad als opening probeerden Don Henley, Glenn Frey, Joe Walsh, Timothy B. Schmit en Steward Smith de zaal los te maken met wereldberoemde krakers als New Kid in Town, One of these Nights en Love will keep us Alive.

Na de pauze dreigde de vaart er aardig uit te raken. De groep bracht geweldige rock-nummers ten gehore, maar de typische Eagles-tonen ontbraken. Pas tijdens de tweede toegift - het onomstotelijke Eagles-boegbeeld Hotel California - sloeg de vonk echt over en stond Ahoy' op zijn kop.

Even de vertaling:

De lol spatte van het podium af, het geluid was middenin de zaal beter dan ik in Ahoy ooit gehoord heb, de klassiekers werden gespeeld met het enthousiasme van een eerste keer en tijdens die geweldige rocknummers waar mevrouw Boegman het over heeft (vooral solo-werk van Henley en Walsh) werd briljant gitaar gespeeld. Ik zou mijn huis verkopen voor een opname van Dirty Laundry zoals die vrijdag gespeeld werd! Smith was een meer dan waardige vervanger voor Felder maar werd na de pauze in de schaduw gezet door een briljante Walsh.

De zang was vooral van Henley en Schmitt prachtig, Frey hield zich af en toe even in maar liet op andere momenten horen dat hij het zingen ook zeker nog niet verleerd is. Dit was het beste concert dat ik ooit bijgewoond heb (en dat zeg ik niet snel!).

A man doesn't stop playing when he grows old, he grows old when he stops playing.
pi_1178299
Juist ja, en daar ben ik het helemaal mee eens. Joe Walsh was de man van de avond, met name in Rocky Mountain Way was'ie gewoon briljant. Maar ook de James Gang classic "Funk #49" klonk als een klok. Ja hoor, laat maar komen dat nieuwe album. We hebben er ruim 20 jaar op moeten wachten en ze hebben afgelopen weekend bewezen dat ze het nog steeds kunnen!
Ipu Soleno Salatka
  dinsdag 10 juli 2001 @ 09:24:25 #22
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_1179946
Ik heb zelden een live plaat gehoord die zo strak klinkt als "Hell Freezes Over"...

Een nieuwe plaat van de Eagles zie ik dan ook echt wel zitten. Henley kan het ook prima alleen (zie laatste solo-plaat) maar met Frey en Walsh erbij is het helemaal smullen!

"That's what Britney Spears said before he died.."
  dinsdag 10 juli 2001 @ 09:56:18 #23
3744 Kleintje
op en top!
pi_1180031
quote:
Op maandag 09 juli 2001 22:46 schreef RomeoXTC het volgende:
Juist ja, en daar ben ik het helemaal mee eens. Joe Walsh was de man van de avond, met name in Rocky Mountain Way was'ie gewoon briljant. Maar ook de James Gang classic "Funk #49" klonk als een klok. Ja hoor, laat maar komen dat nieuwe album. We hebben er ruim 20 jaar op moeten wachten en ze hebben afgelopen weekend bewezen dat ze het nog steeds kunnen!
[zwaar offtopic] Heee rom... jij hier! Gezellig!!!!
pi_1181186
Conclusie:

Het geluid en de sfeer zuigen de norm op de eerste ring van ahoy. Leg dus wat meer geld neer voor een arena kaartje en je haalt het geld er dubbel en dwars uit. (ook daar kun je zitten als je wilt overigens, moet je er wel vroeg bij zijn)

pi_1198940
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 09:56 schreef Kleintje het volgende:

[..]

[zwaar offtopic] Heee rom... jij hier! Gezellig!!!!

Ja hier moest ik toch wel ff op reageren he?
Ipu Soleno Salatka
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')