abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21013315
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 16:17 schreef River-X het volgende:

[..]

ik gebruik nu een andere creme gewoon voor me gezicht, anders kan ik me mond bijna niet bewegen(zo droog is me huid na het douche)
Vraag beantwoord in Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
  maandag 2 augustus 2004 @ 17:43:41 #127
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_21014738
Ik scheer me nu sinds een maand ook nat, en ik moet zeggen dat het al stukken beter is dan met die philishave. Ik heb bijna nooit meer uitslag, maar net als de TS kan ik niet tegen de haargroeirichting ingaan. Dat gaat vooral om het onderste stuk van mijn nek, gewoon op mijn kin enzo kan ik wel tegen de haargroeirichting in, maar als ik onderaan mijn nek (waar de haargroei begint) tegen de richting inga heb ik de volgende dag allemaal uitslag. En aan mn aftershave licht dat niet, want ik gebruik altijd nivea sensitive (en nu wilkinson sensitive, zat in zo'n kadoverpakking )

Verder heb ook altijd wel ergens een klein wondje die ervoor zorgt dat ik bloed (niet pijnlijk, wel irritant)
pi_21016091
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 17:43 schreef ConQuestador het volgende:

Verder heb ook altijd wel ergens een klein wondje die ervoor zorgt dat ik bloed (niet pijnlijk, wel irritant)
Dat heb ik ook altijd wel, maar dat is niet omdat ik uitschiet ofzo, maar gewoon door een pukkeltje ofzo wat ik open scheer, vooral met een nieuw mesje , verschijnen opeens allemaal bloedende stipjes op me gezicht
pi_21023300
Gewoon opteren voor de 5 dagen baard, dan hoef je je nooit glad te scheren. Een collectie lekkere stoppels.......
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 00:54:13 #130
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21023896
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:51 schreef River-X het volgende:
van aftershave krijg ik helemaal een geiriteerde rode huid
ach gutsieputsie, krijgtie geïrriteerde huid van, wat sielug

ben je nou een vent of niet? of wacht, zeker zo'n metrosexueel?
ros dat ding langs je kop en je bent in een minuut klaar; die alcohol "brandt" je huidporien schoon van vuil, juist dát voorkomt huidinfecties (puistjes e.d.).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_21024191
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ach gutsieputsie, krijgtie geïrriteerde huid van, wat sielug

ben je nou een vent of niet? of wacht, zeker zo'n metrosexueel?
ros dat ding langs je kop en je bent in een minuut klaar; die alcohol "brandt" je huidporien schoon van vuil, juist dát voorkomt huidinfecties (puistjes e.d.).
jij weet echt niet waar je over praat?! ik heb niet over het brandige gevoel nee, ik heb het over die een kop vol rode vlekken die ik ervan krijg en over Bobbels en bulten. En het gaat me helemaaal niet om aftershave. Ik heb NU nergens last van. BEHAVLE als ik aftershave zou gebruiken, of ALS ik tegen de haargroei in scheer.

Het enigste waar ik WEL last van heb is dat het NIET glad is.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 01:12:05 #132
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21024222
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:10 schreef River-X het volgende:

[..]

jij weet echt niet waar je over praat?! ik heb niet over het brandige gevoel nee, ik heb het over die een kop vol rode vlekken die ik ervan krijg en over Bobbels en bulten. En het gaat me helemaaal niet om aftershave. Ik heb NU nergens last van. BEHAVLE als ik aftershave zou gebruiken, of ALS ik tegen de haargroei in scheer.

Het enigste waar ik WEL last van heb is dat het NIET glad is.
kortom: je gebruikt slechte aftershave met te weinig alcohol en/of gaat daar consequent te spaarzaam mee om, waardoor je huidinfecties ontwikkelt als logisch gevolg.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_21024526
Hmm.. na het lezen van dit scheerolie topic ga ik dat denk ik maar eens proberen.. klinkt goed.

Aftershave suckt trouwens, de alcohol droogt mijn huid uit waardoor ik weer andere irritaties krijg
pi_21024612
Je zal toch tegen de haargroei in moeten leren scheren wil je het echt glad krijgen. Misschien moet je huid eraan wennen of gebruik je een verkeerde techniek waardoor het gaat irriteren. Gewoon korte, snelle bewegingen maken en een scherp mes gebruiken. De juiste creme/gel maakt ook een hoop verschil. Experimenteer er wat mee.
pi_21027503
Stoppels
pi_21027955
ik scheer me altijd met olie al, dat is een echte regelrechte aanradar. En misschien nog wel 't meest omdat ik zo de haar-richting kan zien.

Ben nou bezig met het leren scheren met een echte kappermes (classicshaving.com), alleen dat wil nog niet helemaal vlotten, moet 't mes nog steeds goed scherp krijgen. Maar die paar keer dat het lukte was wel goed gevoel, beter dan zo'n mach.

Maar of je het echt helemaal glad krijgt, misschien dat je haren gewoon te snel groeien, al kan je met een goed scherp scheermes wel tegen de haar richting in scheren, wat met mach niet kan.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:51:30 #137
3306 QuarK
Wanna see my batteries?
pi_21028767
Scheerolie? Misschien moet ik dat ook maar eens proberen.
Heb je nog suggesties voor een goede olie? Of is el-cheapo olie van het kruidvat ook goed?
"I Shall Kill You.. With Death!"
"Best friends, sisters, you can talk to them, be friends with them, but you never get a back stage pass."
pi_21029796
Woei.. vanochtend ook scheerolie gebruikt. Ben sinds m'n 12e niet meer zo glad geweest volgens mij (en dat met 0.0 irritatie). Echt lekker.. alleen niet voor alle lichaamsdelen geschikt volgens mij (ivm de menthol )

Ik heb de 'echte' gebruikt (Williams, vroeger Somersets), de Etos had ook wel huismerk, maar die was nauwelijks goedkoper.
pi_21033060
Scheerolie? Nog nooit van gehoord... Ik ga het ook maar eens proberen, ik heb ook altijd moeite om goed glad te scheren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21033109
*schop*
En waar kan je dat spul halen, gewoon bij de doorsnee drogist?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21034736
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
*schop*
En waar kan je dat spul halen, gewoon bij de doorsnee drogist?
Etos .
pi_21047386
hallo,

wanneer ik mijn gezicht glad heb geschoren, heb ik altijd last van een ontzettend geirriteerde
huid. ik heb dit zowel bij scheerapparaten (Philishave) en scheermesjes (Mach3 of Wilkonson).
ik heb al vanalles geprobeerd, ander scheerschuim, mijn gezicht achteraf met babyzalf insmeren, scrubben, andere scheer richtingen hanteren, enzovoort.

ik heb last van een rode schrale huid na het
scheren en de dag erna veel ingegroeide haartjes
met ontstekingen.

wat kan ik hier tegen doen? want op deze manier ben ik eigenlijk verplicht om altijd een beetje te laten zitten.
ik ben overigens 21 jaar, dus ik scheer me al een tijdje, heeft dus niks met het beginnen van scheren te maken
pi_21047457
jezus man doe 's zoeken lui varken!!!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_21047461
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:34 schreef mister_popcorn het volgende:
jezus man doe 's zoeken lui varken!!!
heb ik gedaan, maar ik kom daar alleen dingen tegen die ik al geprobeerd heb, of topics zonder echte oplossing.
pi_21047462
Hier was gister/eergister nog een topic over
pi_21047473
Er zijn echt heel veel topics hierover, waaronder 1 centrale Ik zou daar verder kijken, vinden de mods ook leuker.
pi_21047475
Wat bij mij goed werkt, is scheren als je onder de douche staat. Heb je dat al eens geprobeerd?
pi_21047482
En nog 2 topics die actief waren in de afgelopen 12 uur....
[Centraal] Ontharing
Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
  † In Memoriam † woensdag 4 augustus 2004 @ 08:41:40 #149
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21047487
- scheermesjes gebruiken (apparaten 'rafelen' de haartjes af)
- heel weinig druk uitoefenen (desnoods 2 of drie keer scheren)
- vooraf met lauw water natmaken of neem een douche (zodat de haartjes zacht worden)
- geen smeerseltjes met veel geurtjes of chemische rommel gebruiken (irriteert alleen maar)
- achteraf met koud water afspoelen (zodat de huid samentrekt)
- je huid rust geven (geen scrubs, geen aftershaves, niet gaan krabben etc.)
- neem extra vit. e (verkrijgbaar bij apotheek en drogist)

Da wast
pi_21047502
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:39 schreef phunkk het volgende:
Wat bij mij goed werkt, is scheren als je onder de douche staat. Heb je dat al eens geprobeerd?
ook geprobeerd inderdaad, geeft hetzelfde resultaat helaas...
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 08:41 schreef NorthernStar het volgende:
- scheermesjes gebruiken (apparaten 'rafelen' de haartjes af)
- heel weinig druk uitoefenen (desnoods 2 of drie keer scheren)
- vooraf met lauw water natmaken of neem een douche (zodat de haartjes zacht worden)
- geen smeerseltjes met veel geurtjes of chemische rommel gebruiken (irriteert alleen maar)
- achteraf met koud water afspoelen (zodat de huid samentrekt)
- je huid rust geven (geen scrubs, geen aftershaves, niet gaan krabben etc.)
- neem extra vit. e (verkrijgbaar bij apotheek en drogist)

Da wast :')
ik heb dat allemaal al geprobeerd, behalve vitamine E, ik zal daar eens naar gaan kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')