quote:Misschien helpt het als deze ordedienst in een ander uniform loopt dan
Op woensdag 27 augustus 2003 13:51 schreef freako het volgende:[..]
Nee, dat is lekker. Een stel skinheads naast een pinautomaat. Daar ga ik me echt veiliger bij voelen.
.
quote:Daar komt ook meer bevestiging van het vooroordeel terug
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:39 schreef Koos Voos het volgende:[..]
goh.. kan jij geen andere vragen verzinnen ? stel ze anders eens op een anarchistenforum.
quote:Als er vrij veel extreemrechse mensen rond Smit verkeren is dat de beste garantie dat de partij minimaal blijft
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Het is anders erg ontopic
Ik vrees dat er vrij veel extreemrechtse mensen rond Smit verkeren, alleen daarom al is het te hopen dat z'n partij erg minimaal blijft
quote:Nu vraag ik mij af...wat zijn 'eigen Rotterdammers', is dat niet zoiets als 'eigen volk'? En zo ja is een 'eigen Rotterdammer' dus blank?
Eigen Rotterdammers EerstDe Partij van de Arbeid in Rotterdam heeft jarenlang de problemen rondom immigratie genegeerd. Lees maar eens het zeer informatieve boek De Tafel van Spruit over het beleid in Rotterdam de laatste 30 jaar. Het is duidelijk dat er mensen waren (ook binnen de PvdA) die de problemen zagen aankomen, maar er is nooit wat mee gedaan. We moeten de PvdA en de andere partijen op het pluche dit zeer kwalijk nemen.
Het is treurig om te moeten lezen dat Rotterdamse PvdA-ers als Bert Cremers en Gerard Peet niets geleerd hebben van het verleden. Nog schokkender was de reactie van GroenLinks gemeenteraadslid Bourzik. Hij blijkt te vinden dat autochtonen zich moeten aanpassen.
De Rotterdamse CDA-fractieleider Geluk heeft me eens gezegd dat het getuigd van geen respect als ik zeg dat ik een probleem heb met al die meisjes en vrouwen met hoofddoek. Hieraan moest ik denken toen ik afgelopen weekeinde een oudere dame sprak, die vroeger actief is geweest bij de Communistische Partij Nederland. Deze mevrouw vroeg zich af waarom er in Rotterdam zoveel vrouwen met hoofddoekje rondlopen. Volgens haar moeten ze zich in Rotterdam gewoon aanpassen. Politici als CDA-er Leonard Geluk negeren liever de gevoelens in de stad, dan te onderzoeken wat er aan de hand is.
Een beetje diversiteit is prima, maar in Rotterdam zijn we veel te ver doorgeschoten. Rotterdammers die al generaties in Rotterdam wonen, voelen zich niet meer thuis. Op de fiets kwam ik kort geleden iemand tegen die me herkende. Hij vertelde me dat hij geboren was in Spangen en was gevlucht voor de veranderende stad. Deze gevoelens zijn jarenlang genegeerd. Multicultureel is iets wat de autochtone bevolking werd en wordt opgedrongen, we moeten het gewoon maar leuk vinden en vooral niet zeuren.
Immigranten moeten zich aan ons aanpassen en niet omgekeerd. Als raadslid Bourzik graag Arabisch wil spreken en zijn cultuur behouden, moet hij dat gewoon doen in Marokko. We leven nu eenmaal in Rotterdam en dat ligt nog steeds in Nederland. En in Nederland moeten we onze Nederlandse identiteit bewaken.
Volgens de peiling van RTL4/Intomart vindt 62% van de Rotterdammers dat er een stop moet komen voor nieuwe allochtonen. Dit houdt in dat ook Rotterdammers van allochtone afkomst ervoor zijn. Op stap met TV Rijnmond heb ik een keer uitgelegd aan een mevrouw van Turkse afkomst dat ik vind dat er geen enkele immigrant meer bij moet komen in Rotterdam en we de mensen die er al zijn kansen moeten gaan bieden. Ze was het er helemaal mee eens. Het is heel erg logisch, omdat nog meer kansarmen erbij minder kansen overlaat voor de mensen die er al zijn.
Eigen Rotterdammers Eerst is dan ook juist sociaal. Zowel voor de immigranten die er al zijn, als voor de autochtonen die hun stad niet verder willen zien veranderen.
Michiel Smit
Lid der Gemeenteraad Rotterdam
Landelijk voorzitter Nieuw Rechts
quote:Nee, hij stelt dat 'eigen Rotterdammers' de Rotterdammers zijn die nu in de stad wonen. Maar vervolgens heeft hij het wel over een allochtonenstop en niet over een autochtonenstop als het gaat om nieuwe bewoners. Misschien eens aan hem vragen wat hij nu verstaat onder allochtonen, ik ben wel benieuwd of die stop ook moet gelden voor Nederlanders van (deels) Surinaamse/Belgische/Zuidafrikaanse afkomst die willen gaan studeren aan de Erasmus-universiteit.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:33 schreef Tijger_m het volgende:
Extreem of niet, dit is een stukje wat daar mischien op inhaakt:
[..]Nu vraag ik mij af...wat zijn 'eigen Rotterdammers', is dat niet zoiets als 'eigen volk'? En zo ja is een 'eigen Rotterdammer' dus blank?
Dit komt op mij nogal racistisch over en behoorlijk richting extreem rechts gaant.
quote:Het was toch een landelijk onderzoek
Volgens de peiling van RTL4/Intomart vindt 62% van de Rotterdammers dat er een stop moet komen voor nieuwe allochtonen. Dit houdt in dat ook Rotterdammers van allochtone afkomst ervoor zijn.
quote:Uit het stuk trek ik niet jouw conclusie.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:33 schreef Tijger_m het volgende:
Extreem of niet, dit is een stukje wat daar mischien op inhaakt:
[..]Nu vraag ik mij af...wat zijn 'eigen Rotterdammers', is dat niet zoiets als 'eigen volk'? En zo ja is een 'eigen Rotterdammer' dus blank?
Dit komt op mij nogal racistisch over en behoorlijk richting extreem rechts gaande.
quote:Voor mij heeft Smit bij het vetgedrukte punten, al generaliseert hij wel met zijn uitspraak. Het kan m.i. geen kwaad iets anders met dergelijke signalen te doen dan mensen bevoogdend te weerspreken.
Een beetje diversiteit is prima, maar in Rotterdam zijn we veel te ver doorgeschoten. Rotterdammers die al generaties in Rotterdam wonen, voelen zich niet meer thuis. Op de fiets kwam ik kort geleden iemand tegen die me herkende. Hij vertelde me dat hij geboren was in Spangen en was gevlucht voor de veranderende stad. Deze gevoelens zijn jarenlang genegeerd. Multicultureel is iets wat de autochtone bevolking werd en wordt opgedrongen, we moeten het gewoon maar leuk vinden en vooral niet zeuren.
quote:Wat het raadslid in zijn eigen tijd wil doen mag hij van mij helemaal zelf weten. Als raadslid dient hij zich echter van het Nederlands te bedienen in zijn producties. We wonen tenslotte in Nederland. Als meneer Bourzik zijn cultuur wilbehouden kan dat prima in eigen huis.Wat hij aan manifestaties buitenshuis wil organiseren valt net als iedere andere manifestatie onder de Nederlandse wet.
Immigranten moeten zich aan ons aanpassen en niet omgekeerd. Als raadslid Bourzik graag Arabisch wil spreken en zijn cultuur behouden, moet hij dat gewoon doen in Marokko. We leven nu eenmaal in Rotterdam en dat ligt nog steeds in Nederland. En in Nederland moeten we onze Nederlandse identiteit bewaken.
Ik zie niet in waar Smit precies op doelt als hij het heeft over de Nederlandse identiteit bewaken tenzij het gaat over gebruik van het Nederlands als spreek en schrijftaal en het voegen naar de Nederlandse wet.
quote:Michiel Smit heeft recht op zijn eigen mening. Het lijkt me wat moeilijk controleren want dagelijks worden er kinderen geboren
Volgens de peiling van RTL4/Intomart vindt 62% van de Rotterdammers dat er een stop moet komen voor nieuwe allochtonen. Dit houdt in dat ook Rotterdammers van allochtone afkomst ervoor zijn. Op stap met TV Rijnmond heb ik een keer uitgelegd aan een mevrouw van Turkse afkomst dat ik vind dat er geen enkele immigrant meer bij moet komen in Rotterdam en we de mensen die er al zijn kansen moeten gaan bieden. Ze was het er helemaal mee eens. Het is heel erg logisch, omdat nog meer kansarmen erbij minder kansen overlaat voor de mensen die er al zijn.
Hij scoort wederom punten als hij aanstipt dat een te groot beroep op draagvlak in de bevolking minder kansen overlaat voor degenen die al aanwezig zijn om te kunnen integreren.
Voor mij zou het ook geen kwaad kunnen als er actief werk gemaakt wordt van spreiding van bevolkingsgroepen om voldoende draagvlak voor opname van nieuwkomers te kunnen behouden.
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 27-08-2003 16:49]
quote:Waar lees jij dat, Kozz? Ik zie hem nergens stellen dat 'eigen Rotterdammers' iedereen is die er nu woont namelijk.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:43 schreef Kozzmic het volgende:Nee, hij stelt dat 'eigen Rotterdammers' de Rotterdammers zijn die nu in de stad wonen. Maar vervolgens heeft hij het wel over een allochtonenstop en niet over een autochtonenstop als het gaat om nieuwe bewoners. Misschien eens aan hem vragen wat hij nu verstaat onder allochtonen, ik ben wel benieuwd of die stop ook moet gelden voor Nederlanders van (deels) Surinaamse/Belgische/Zuidafrikaanse afkomst die willen gaan studeren aan de Erasmus-universiteit.
quote:Ik maak het op uit...
Op woensdag 27 augustus 2003 16:49 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Waar lees jij dat, Kozz? Ik zie hem nergens stellen dat 'eigen Rotterdammers' iedereen is die er nu woont namelijk.
Op stap met TV Rijnmond heb ik een keer uitgelegd aan een mevrouw van Turkse afkomst dat ik vind dat er geen enkele immigrant meer bij moet komen in Rotterdam en we de mensen die er al zijn kansen moeten gaan bieden.
[...]
Eigen Rotterdammers Eerst is dan ook juist sociaal. Zowel voor de immigranten die er al zijn, als voor de autochtonen die hun stad niet verder willen zien veranderen.
quote:tis een leeuw, tevens vind ik nieuw rechts helemaal niks
Op zondag 31 augustus 2003 13:51 schreef Dodec het volgende:
[afbeelding]
Wat is dit nou weer voor logo, rechts. Een roos (PvdA) of een leeuw met een van z'n poten strak omhoog.
DIT vind ik wel weer een mooie organisatie:
http://www.heathenfront.org/
niet op de titel letten maar op de doelstelling
Kan ie niet ook meteen gaan demonstreren tegen de bouw van een vijde baan op Madurodam-Schiphol?
Verder is Michiel Smit natuurlijk helemaal geen clown...Daarom zeg ik: meer Michiel Smit, laat de rest van Nederland ook eens genieten...
quote:" Our future & people
Op zondag 31 augustus 2003 13:59 schreef Graveland het volgende:[..]
tis een leeuw, tevens vind ik nieuw rechts helemaal niks
DIT vind ik wel weer een mooie organisatie:
http://www.heathenfront.org/
niet op de titel letten maar op de doelstelling
Our goal to try to influence the path of our culture may seem an overwhelming task, but influential movements have existed before, and still do today, as for instance the movement against globalization "
Ach wat leuk, een Nazi-site die er uitziet alsof het een fundamentele bijdrage kan leveren aan de maatschappij.
'Blut und boden' in een andere taal opschrijven maakt het nog niet meteen moreel aanvaardbaar hoor...
Trieste witte suprematist.
Hij wilt alleen maar de Nederlandse normen en waarden, tradities en gebruiken willen behouden.
Hij is een prima kerel
quote:het grappige is dat ik jou niet direct heb aangevallen, ik kan me dus met die site identificeren, niet met alles, maar toch..
Op zondag 31 augustus 2003 14:29 schreef plato242 het volgende:[..]
" Our future & people
The purpose of the AHF today is to be an institution for the development and reconstruction of our integral culture(1). This means that we seek to re-unite our peoples historical and inherited morals and ethics with the current development of our world. The problem, as we see it, is that we are loosing whatever we had of identity to the ever increasing cultural hegemony of the pop-culture, a phenomena that we regard as quite contra productive and devastating for the worlds cultural heritage. With some success, the task for saving inherited culture is carried out in other parts of the world, but it does require devotion and interest.Our goal to try to influence the path of our culture may seem an overwhelming task, but influential movements have existed before, and still do today, as for instance the movement against globalization "
Ach wat leuk, een Nazi-site die er uitziet alsof het een fundamentele bijdrage kan leveren aan de maatschappij.
'Blut und boden' in een andere taal opschrijven maakt het nog niet meteen moreel aanvaardbaar hoor...Trieste witte suprematist.
Hij ziet tenminste in dat de wereld ECHT geweldig wordt als alle buitenlanders afgevoerd, gemarteld en gedood worden. En ach, die banden met extreem rechts is natuurlijk linkse propaganda.
P.S.
MS is ook voor legaal wapenbezit. Bizar idee dat je per ongeluk tegen een gek als Smit aanlopt, als buitenlander zeg maar, en dat hij het dan gerechtvaardigd vind om een gun te trekken!
P.P.S
GEEN VIJFDE BAN IN MADURODAM! STEN NIEUW RECHTS TEGEN DE VIJFDE BAAN IN MADURODAM! MADURODAM IS ONS TROTSE CULTUURGOED! LANG LEVE MADURODAM!
quote:Legaal wapenbezit is stupide, het is overal bewezen dat legaal wapenbezit meer doden oplevert..
Op zondag 31 augustus 2003 14:36 schreef plato242 het volgende:
Ja precies. Michiel Smit is ok!Hij ziet tenminste in dat de wereld ECHT geweldig wordt als alle buitenlanders afgevoerd, gemarteld en gedood worden. En ach, die banden met extreem rechts is natuurlijk linkse propaganda.
P.S.
MS is ook voor legaal wapenbezit. Bizar idee dat je per ongeluk tegen een gek als Smit aanlopt, als buitenlander zeg maar, en dat hij het dan gerechtvaardigd vind om een gun te trekken!P.P.S
GEEN VIJFDE BAN IN MADURODAM! STEN NIEUW RECHTS TEGEN DE VIJFDE BAAN IN MADURODAM! MADURODAM IS ONS TROTSE CULTUURGOED! LANG LEVE MADURODAM!
quote:Dude als je hets erieus eens bent met iets onzinnigs als 'het behoud van onze geweldige europeese tradities en tegen inmenging van andere culturen' verdien je het wel om aangevallen te worden.
Op zondag 31 augustus 2003 14:34 schreef Graveland het volgende:[..]
het grappige is dat ik jou niet direct heb aangevallen, ik kan me dus met die site identificeren, niet met alles, maar toch..
val mij niet persoonlijk aan bitte, als ik dat ook niet met jou doe
quote:wil jij beweren dat we op dit moment enige cultuur hebben?
Op zondag 31 augustus 2003 14:43 schreef plato242 het volgende:[..]
Dude als je hets erieus eens bent met iets onzinnigs als 'het behoud van onze geweldige europeese tradities en tegen inmenging van andere culturen' verdien je het wel om aangevallen te worden.
quote:Dat is niet waar. Canada is een vreedzame samenleving en daar hebben netzo veel huishoudens een vuurwapen (70%) als in Amerika.
Op zondag 31 augustus 2003 14:37 schreef Graveland het volgende:[..]
Legaal wapenbezit is stupide, het is overal bewezen dat legaal wapenbezit meer doden oplevert..
Maar ook in Amerika is het aantal misdrijven met geregistreerde wapens compleet te verwaarlozen met de rest.
Ik heb noiit een reden gezien waarom ik zou moeten strijden voor het in stand houden van zogenaamde 'germaanse of heidense' culturen. Alsof het iets uitmaakt. Alsof het behoud van runetekens en blonde haren ook maar IETS bijdraagt aan menselijkheid en maatschappijvorming.
quote:Ohnee, niet dit...Het aantal doden door vuurwapens in Amerika is extreem hoog. Een afschrikwekkend voorbeeld zou ik zo zeggen.Hoe extreem rechts en pro amerika je ook bent, een klein kind kan nog inzien hoe dom het is wapens te legaliseren.
Op zondag 31 augustus 2003 14:48 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dat is niet waar. Canada is een vreedzame samenleving en daar hebben netzo veel huishoudens een vuurwapen (70%) als in Amerika.
Maar ook in Amerika is het aantal misdrijven met geregistreerde wapens compleet te verwaarlozen met de rest.
quote:Ik vind het niet echt cultuur, afgezien van Christelijke en Islamitische feestdagen zijn er weinig gebruiken meer, men word steeds onverschilliger, alles moet steeds maar sneller/beter, overal word geld uit gesleept.
Op zondag 31 augustus 2003 14:49 schreef plato242 het volgende:
Ja. We hebben een prachtige mix van culturen die aangeeft dat wij als mensen in staat zijn over onze grenzen heen te kijken. Daarbij is het ontzettend fijn dat we zo'n mix hebben, anders zouden we vast zitten in treurige blanke cultuurtjes als Delftsblauw, klompen en kaas. Dankij de mix kunnen we shoarma eten, mensen zien die ander haar en ogen hebben dan blond en blauw, luisteren naar wat anders dan Adre Hazes en Frans Bauer en genieten van de vele rijkdommen uit bijvoorbeeld arabische culturen, die al bestonden toen wij in dit moerasgat onze reet nog aan het afvegen waren met berenvellen.Ik heb noiit een reden gezien waarom ik zou moeten strijden voor het in stand houden van zogenaamde 'germaanse of heidense' culturen. Alsof het iets uitmaakt. Alsof het behoud van runetekens en blonde haren ook maar IETS bijdraagt aan menselijkheid en maatschappijvorming.
Dat is al direct een argument om nooit waopens te legaliseren. Onmenselijke gedachten, stupide personen en vuurapens is vragen om rijen en rijen onschuldige slachtoffers.
Een junk die inbreekt is misschien schuldig aan inbraak mar hoeft niet meteen dood! Echter, als het aan de hatelijkheid van types als MS ligt wel. Dat is dus ENG!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |