abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_820135
De langverwachte(althans, in mijn ogen) film die in 2002(rond mei) zal uitkomen. Deze film zal volgens insiders mogelijk het succes en het niveau van The Empire Strikes Back kunnen evenaren.

En ik denk dat ze daar nog gelijk in gaan hebben ook. Waar Episode I in mijn optiek maar een slap aftreksel was dat absoluut niet de Star Wars-feeling naar boven haalde, zal Episode II wel in gaan slagen.

Door het Internet is de informatie-uitwisseling veel groter geworden en daarbij doel ik vooral op zgn. "spies" die info leveren aan dé Star Wars-sites zodat wij al voor de release lekker worden gemaakt met veel spoilers.

Nu vroeg ik me af of jullie, de Star Wars-fans onder ons, ook intensief alle spoilers lezen? Weten jullie ondertussen ook al het gehele plot en alle info over de nieuwe characters etc? Kijken jullie ook elke week naar de Episode II-selects, die een glimp prijsgeven van de nieuwe film?

Dit is dus het discussietopic voor alles rondom de nieuwe film(die denk ik de beste ooit zal worden)...

Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 maart 2001 @ 18:34:38 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_820208
Ik ben het met je eens dat TPM niet het SW-gevoel liet opborrelen (behalve bij de intro dan)

En ik hoop heel erg dat dit met Episode II niet het geval is.

Wat betreft informatie, ik wist het volledige plot van TMP al in najaar 98, een jaar voor de release in Nederland. En er waren weinig verassingen meer voor mij tijdens het bekijken van de film.

Dit laat ik me geen 2e keer gebeuren.
Ik informeer me alleen over cast en crew, ik bekijk de officials site Episode II Select Pics. en af en toe foto's uit bladen die voorbij komen (meestal foto's van de set)
Ik heb dus geen flauw benul van het plot, en dat wil ik zou houden.

De trailer zit ik echter weer met smart op te wachten

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!fossiel dinsdag 13 maart 2001 @ 18:50:52 #3
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_820277
Ik wil zo min mogelijk te weten komen over de film. Dat vinnik het leukst
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_820307
Voor Episode I was het me gelukt spoiler-vrij te blijven, simpelweg omdat we toen nog geen Internet hadden.

Maar ja, aangezien ik de laatste tijd zeker 3/4 uur on-line per dag is de verleiding toch te groot om niet te kijken op theforce.net, starwars.nl, aldera etc.

Ik weet dus echt alles al over Episode II. Toch denk dat daardoor het kijkgenot niet minder zal worden.

Trouwens,
de trailer zal hoogstwaarschijnlijk voor het eerst vertoond worden bij Planet of the Apes, ook een Fox-film en wordt ook gereleased rond augustus/september. Volgens insiders krijgen we dus tijdens Planet of the Apes de officiële trailer te zien..

Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 maart 2001 @ 19:24:23 #5
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_820368
Ik denk toch echt dat dat niet tijdens die film is, maar ervoor
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 13 maart 2001 @ 19:28:48 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_820381
Ik heb al een trailer op m'n computer staan, hij ziet er best gaaf uit, maar door het oude Star Wars muziekje op de achtergrond denk ik niet dat ie officieel is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 maart 2001 @ 19:48:46 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_820432
dat klopt
afgelopen najaar is er een echt gave, maar onofficiele trailer in elkaar gedraait

Als ik het goed begrepen heb zelf zonder maar 1 beeldje uit de echte Episode II, met stukjes uit allerlei andere films

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 14-03-2001 13:41]

pi_820490
Inderdaad, de fan-made trailer was Juli vorig jaar gereleased en trok van veel mensen de aandacht. Ondanks dat -ie zo nep als wat was, is de trailer toch 1 miljoen keer gedownload!!! Er zat zelfs een filmstukje uit BraveHeart in en toch trapten mensen erin!
Ik weet nog goed dat alle Amerikaanse nieuwsstations er aandacht aan schonken. De trailer werd zelfs vertoond op Cnn.com

Zelfs George Lucas kon het waarderen en dat zegt toch wel wat, want normaal is hij heel "lame" op het gebied van copyright met websites, films, merchandising etc.
BTW, momenteel ook een actueel voorbeeld. George Lucas is zo trots op zijn merknaam Star Wars, dat LucasFilm ondanks dat zij geen filiaal heeft in Nederland, toch de website starwars.nl opeist. De huidige eigenaars kunnen daar natuurlijk niks tegen inbrengen, omdat het merknaam "Star Wars" copyrighted is, maar toch is het heel flauw van Lucasfilm om het op te eisen..

Als je de fan-trailer nog wil zien, dat kan.. op deze URL:

http://www.theforce.net/theater/trailers/episodeii/index.shtml

Enjoy it!

Verbaal genie in love!
  woensdag 14 maart 2001 @ 01:28:00 #9
3767 Herald
Come get some
pi_821186
quote:
Op 13 maart 2001 19:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Als ik het goed begrepen heb zelf zonder maar 1 beeldje uit de echte Episode I, met stukjes uit allerlei andere films
verkeerd begrepen dus
Er zitten wel stukjes in uit Episode 1
Verder is het een hele leuke trailer, erg komisch dat ze stukjes gebruikten uit andere films zonder dat het te veel opviel dat die absoluut niets met Star Wars te maken hebben.
En die meerdere Boba Fett's zijn ook leuk
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2001 @ 13:42:15 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_822316
quote:
Op 14 maart 2001 01:28 schreef Herald het volgende:
verkeerd begrepen dus
Er zitten wel stukjes in uit Episode 1
Verder is het een hele leuke trailer, erg komisch dat ze stukjes gebruikten uit andere films zonder dat het te veel opviel dat die absoluut niets met Star Wars te maken hebben.
tikfout
Moest Episode II zijn
pi_822404
quote:
Op 14 maart 2001 01:28 schreef Herald het volgende:
Inderdaad, echt lachen.

De regisseur van dat filmpje is trouwens tot op heden nog steeds niet bekend. Hij noemt zichzelf "The Anonymous Director From LA". Ondanks dat LucasFilm en Fox de trailer erg konden waarderen, wil de regisseur zijn naam toch niet prijsgeven. Misschien is hij bang dat hij alsnog een proces aan zijn broek krijgt.

Verbaal genie in love!
  woensdag 14 maart 2001 @ 14:06:29 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_822420
quote:
Op 14 maart 2001 13:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
tikfout
Moest Episode II zijn
Oooh ik dacht al
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2001 @ 14:17:01 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_822461
quote:
Op 14 maart 2001 14:01 schreef SkyMaster het volgende:
Inderdaad, echt lachen.

De regisseur van dat filmpje is trouwens tot op heden nog steeds niet bekend. Hij noemt zichzelf "The Anonymous Director From LA". Ondanks dat LucasFilm en Fox de trailer erg konden waarderen, wil de regisseur zijn naam toch niet prijsgeven. Misschien is hij bang dat hij alsnog een proces aan zijn broek krijgt.

Hij heeft ook de trailer gemaakt voor de eventuele re-release van Raiders
pi_822943
Mag ik even off-topic?
quote:
EPISODE I ON DVD(s)?

Wednesday, March 14, 2001

Click on the image to view a larger, full screen version of the scanned memo.

Now don't say we didn't warn you with the question mark. Nothing is confirmed, nor is it likely to be unless someone comes forth with additional information or an official announcement is made. The information we have indicates production of the Star Wars: Episode One DVD is about to begin. The details that are taking shape seem to lend some credibility, through similarities to reports and rumors that have been surfacing worldwide.

Just yesterday we got an e-mail from a source who did provide us with a name and contact, but who we will keep anonymous. Attached was a memo that was apparently circulated on March 8 through the offices of PDSC (Panasonic Disc Services Corporation) informing all department members of a new project - a contract with FOX and LucasFilm to author a DVD, the details of which are highly confidential.

The project is identified only as "Blue Harvest", which some of you may recall was the code name used to keep production of Return of the Jedi under wraps. The memo goes on to stress that as George Lucas' first DVD release, this project will carry a great deal of prestige as well as presenting quite a technical challenge. Also mentioned, and possible the most significant piece of information contained within, is the sheer scope of the project - a two disc set, in eight different versions, for worldwide distribution to the tune of 17 million copies.

The pic you see is a scan of the memo that you can click to enlarge and read for yourself. Though there is no mention whatsoever of what the project actually is, the fact that it is a FOX/Lucas release and the magnitude of the distribution suggest something big. The general consensus is this is going to be Episode One, and that would be the most logical conclusion based on some of the recent SWE1 DVD scoops that have been popping up.

TheForce.net has made mention of several rumors that Episode One may be popping up as early as this fall, which would be possible if the project time of "over the next several months" mentioned in the memo is any indication. And most interesting of all, if true, are details posted on the French website starwars-universe.com on the announcement of a Star Wars: Episode One DVD for December of this year. The disc, according to the site, will feature the following:

6.1 THX certified sound
Widescreen transfer
Three different versions of the film (Theatrical Version/A version minus special effects/And a longer cut of the film with remastered special effects)
At least 30 minutes of deleted scenes
Making-of documentary
Documentary by Laurent Bouzereau
Theatrical Trailers and Teasers (11 or 12)
Several audio commentaries
Production photos
Production notes
Casting sessions
Exclusive information on Episode II
Again, until there is an official announcement it's going to be virtually impossible to confirm any of this, so for now we recommend you treat this new information just as we are, as a promising possibility. If anyone has any additional information to support these developments contact Test Pattern or Coming Attractions.

Dayna@CA

[Info from FilmForce.net, StarWars-universe.com and submitted by those who wish to remain anonymous]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_823009
Wow. Coole features zeg op de DVD. Echt een fantastische reden om een DVD-speler aan te schaffen.

Vooral de 30-minuten van "deleted scenes" lijken me enorm ruig!!!

Volgens de Free Record Shop zou de DVD uit gaan komen rond november. Althans, dat zegt de flyer..

Toch zal dit waarschijnlijk niet het geval zien en heeft Free Record Shop gewoon een foute roddel opgepikt van het Internet.
Als bovenstaand bericht waar blijkt te zijn, zullen wij in Nederland rond januari verblijd worden met de DVD!!

Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2001 @ 15:44:29 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_823062
vreemd dat ze het Blue Harvest noemen, aangezien dat ook de werktitel was van Return of the Jedi, en niet van Phantom Menace. Lijkt me eerder een nep bericht dat door zulke dingen erin te zetten probeert echt te lijken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_823082
quote:
Op 14 maart 2001 15:35 schreef SkyMaster het volgende:
Wow. Coole features zeg op de DVD. Echt een fantastische reden om een DVD-speler aan te schaffen.
http://www.revoy.nl

Perfect ding, ik heb hem ook

pi_823095
Hier is de link naar het artikel, er staat ook een kopie van de (officiele ) memo...

http://www.corona.bc.ca/films/TP/scoops/exclusives.html

Zo...en nu nog de oorsronkelijke 3 delen op dvd en alle Indiana Jones films op dvd graag (met superveel extra's)!!!

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2001 @ 19:57:59 #19
862 Arcee
Look closer
pi_824193
Wat ik aan voorstukjes gezien heb lijkt 't wel erg veel op TPM.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_824213
quote:
Op 14 maart 2001 19:57 schreef Arcee het volgende:
Wat ik aan voorstukjes gezien heb lijkt 't wel erg veel op TPM.

Er is nog geen beeldmateriaal beschikbaar.
Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2001 @ 20:52:15 #21
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_824477
quote:
Op 14 maart 2001 20:01 schreef SkyMaster het volgende:

het hele kleine beetje wat bij de preview van de re-release van de SW-Trilogy SE zat, maar dat stelde neit veel voor, en er zat veel TPM doorheen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2001 @ 20:56:07 #22
862 Arcee
Look closer
pi_824502
quote:
Op 14 maart 2001 20:01 schreef SkyMaster het volgende:

Ik doelde op een Engels filmtijdschrift
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_824551
quote:
Op 14 maart 2001 20:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
het hele kleine beetje wat bij de preview van de re-release van de SW-Trilogy SE zat, maar dat stelde neit veel voor, en er zat veel TPM doorheen
Ja, ik was toen op dat moment erg teleurgesteld met mijn aankoop. Ik heb al de Special Edition uit 1997 en deze re-re-release had ik juist om dat Episode II-materiaal aangeschaft.

Bleek het niks anders te zijn dan een iets langere On-Location. On-Location-filmpjes waren trouwens de kleine filmpjes van Ahmed Best waarin hij de cast, crew etc. interviewde. Best wel leuk waren die, alhoewel ze nu al zijn afgelopen. Het filmen is immers ook gestopt.

Ze gaan trouwens verder met filmen op 26 maart in Engeland, dus als je Hayden of Nat wilt ontmoeten... ze zullen hoogstwaarschijnlijk in de buurt van Ealing Studios hun scènes opnemen. Alleen de locatie is nog geheim, ivm enorme overvloed aan pers.

[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 14-03-2001 21:14]

Verbaal genie in love!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2001 @ 21:25:12 #24
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_824582
Ik heb hem aangeschaft omdat ik in 1997 de PAN/Scan had aangeschaft en niet de Widescreen
Kon ik nu dus gelukkig goedmaken

Ik heb er dus zeker geen spijt van

pi_824625
quote:
Op 14 maart 2001 21:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb hem aangeschaft omdat ik in 1997 de PAN/Scan had aangeschaft en niet de Widescreen
Kon ik nu dus gelukkig goedmaken

Ik heb er dus zeker geen spijt van

Ja?
Was 't Engelse import of heb je deze versie later aangeschaft?

Ik had de 2000nd edition nl. de eerste week al gekocht en nergens, maar dan ook nergens kon ik de "widescreen edition" vinden.. nu zit ik dus opgescheept met zo'n leipe pan and scan..

[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 14-03-2001 21:36]

Verbaal genie in love!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')