quote:Eigenwijze kat dan.. die twee van mij blijven dan wel even weg hoor... nou komen die al helemaal niet zo vaak buiten de tuin, en als ze dat al doen spurten ze bij het minste geringste geluid al weer terug naar huis... heb ik ze nu goed opgevoed ?
Op woensdag 6 augustus 2003 14:11 schreef ook_gek het volgende:[..]
Niet met je eens. We zijn thuis gek gemaakt door 2 katten. Water helpt echt niet. En geloof me we hebben ijs koud water over dat beest gekiept. En veel nog ook. Mooi dat hij de volgende dag terug was.
quote:Ik heb anders vaak genoeg reigers gezien in haarlem en Zandvoort hoor... daar heb je ook sloten, vaarten, vijvers, kanalen, emmers met water en weet ik veel wat. Daar komen die beesten op af, en als jij toevallig een vijvertje hebt, dan kan zo'n vogel ook daar de vissen uit halen... en denk maar niet dat zo'n beest even op de menu kart gaat kijken wat voor vis er vandaag te halen valt...
En een net over je vissen spannenTotale onzin. In een stad komt geen reiger namelijk. De kans dat een kat komt is vele malen groter. Een kennis van me heeft goud karpers die bakken met geld kosten. En er gaan leuk katten om heen zitten en proberen die vissen te pakken. Zal ze nooit lukken want die vissen zijn veel te groot. Maar ze kunnen wel die vissen dodelijk verwonden. En een rijger pakt echt geen goud karper.
quote:Ach, het is geven en nemen he... de een heeft last van mijn katten, ik heb weer last van zijn hond... de ideale oplossing zou natuurlijk zijn om alle huisdieren af te maken, dan hebben we ook geen overlast meer van elkaar. Met andere woorden: je kunt nog zoveel doen om de overlast van je huisdier voor anderen te minimaliseren, er zijn altijd wel mensen die er toch last van hebben. Daar doe je niets tegen.
Waar het om gaat. Niemand moet last hebben van ander mans huisdieren. Denk aan katten maar ook BV aan honden die de hele nacht blaffen of kippen die een pest herrie maken. Zorg er gewoon voor dat niemand anders last heeft van jou huisdieren. Daar gaat het allemaal om elke keer maar weer.
quote:In mijn geval omdat ik zelf katten heb en me daardoor misschien beter kan inleven in de gedachten van de TS. Voor hondeneigenaren ligt het weer gevoeliger als honden verbaal worden aangevallen op Fok.
Maar het puntje katten ligt meteen weer zo gevoelig.
quote:je kunt het ook andersom zien: Mensen die geen katten hebben krijgen een waas voor hun ogen, zijn niet meer redelijk en denken dat katteneigenaren hun kat niet meer los laten rondlopen omdat ZIJ een hekel aan die beesten hebben....
En er komt dan een waas voor de ogen van die katten freaks en ze zijn dan totaal niet meer redelijk en denken dat de hele wereld zich gaat aan passen omdat HUN kat los moet kunnen lopen.
quote:Valt reuze mee, net zoals als je kind bij iemand een raam intikt met een bal ofzo dat de verzekering gewoon uitbetaald betaald de verzekering ook gewoon uit bij schade door je huisdieren.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:39 schreef DaMart het volgende:[..]
Als ik dit zo lees, krijg ik het gevoel dat de buurman het nodig vindt om misbruik van de situatie te maken en op jouw kosten te gaan klussen...
Ik hoop trouwens dat je een goede verzekering hebt. Ik geef je echter niet veel kans. Wettelijk is het baasje altijd aansprakelijk voor wat zijn huisdier doet (dus ook als het beest bij de buren naar binnen loopt) en de verzekering zou erg moeilijk kunnen gaan doen.
Word dus gewoon door de WA verzekering betaald...
Dus als bv jouw hond buiten wat te entho is, een dame in dure kleding omverwerpt en wat kleding aan stukken scheurt(om maar wat geks te noemen) dan betaald de verzekering dat zonder mokken of morren(ze proberen er niet minder onderuit te komen als bij andere zaken iig ).
Of jouw kat loopt een huis in waar een grote binnenvijver met dure vissen in zit en ze hengelt die vijver leeg, geen probleem, gewoon verzekeringswerk.
Ware het niet dat het niet de kat was die deze schade heeft aangebracht, maar de TS....
Dan weet ik niet hoe het gaat lopen.
Een verkeerde manier van aanpak, hij had contact op moeten nemen met de politie en hun open laten breken of met hun toestemming....
quote:Als jouw hond mijn kat doodbijt, heb ik last van jouw hond....
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef ook_gek het volgende:[..]
Pleur toch op zeg met je dat kan gebeuren. Ik wil geen last hebben van ander mans dieren. Of dat nou katten zijn honden kippen van mij part een sprinkhaan. Dus als mijn hond jou kat op eet hoe ik alleen maar het volgende te zeggen
Dingen gebeuren..
Sommige dingen voorzie je niet, en katten komen nou eenmaal buiten.
Mooi weet ik dat ook weer.
Zou wel leuk zijn als ik jou kat dood rijd. En ik zou die zin tegen jou zeggen. Ben benieuwd wat er dan gebeurd. Ik denk niet dat je dan zegt. Ja je hebt gelijk prettige middag verder.niet dat ik van plan ben een kat dood te rijden dit is maar een voor beeld. Voor de gene die dat niet snappen. Zoals dat wel eens vaker gebeurd.
Mag ik die dan ook (laten) afmaken ?
Nu weet ik dat dat jouw punt niet was, maar toch wilde ik het even aan de orde stellen...
quote:Heb hier een offerte liggen van de reparatie van de kunststof fabrikant waar al het kunststof vandaan komt van het desbetreffende huis.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:19 schreef mvt het volgende:
Die rekening die je van die buurman kreeg, hoe zit het daar precies mee. Er was dus schade aan de deur, maar was die schade ook te repareren?? Heeft de buurman een deur uit dezelfde prijsklasse erin gezet of een duurdere?? Heeft hij ook maar overlegt met jou over die deur?? Heeft hij het er zelf ingezet en de kosten van het laten repareren doorberekend?? Kan hij bonnetjes overhandigen van de materialen die je moet vergoeden??
Op de offerte staat letterlijk
- 1x vervangen deurvleugel
- de- en montage bestaande en nieuwe vleugel
- de- en montage scharnieren en beslag
Prijs exclusief 19% btw E 1395,-
19% btw 265.05
Totaalprijs 1660,05
nothing more nothing less.
quote:als mijn hond buiten los liep, heb je zeker wel een punt.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:24 schreef DaMart het volgende:
Als jouw hond mijn kat doodbijt, heb ik last van jouw hond....Mag ik die dan ook (laten) afmaken ?
komt het beest in mijn tuin, zul jij het nooit weten, 't beest gaat nl. gewoon de GFT ton in.
quote:Prima, als je de schade daarna ook even vergoedt (tenzij de eigenaar van de Ferarri verantwoordelijk is voor de kat in die auto).
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef Brennie het volgende:[..]
Inbreken?
Het leven van een kat redden bedoel je..
Ik mol desnoods een complete ferarri om een kat die stikt uit een auto te redden.
Het is materiaal!
Als je het verschil tussen leven en materiaal niet kan of wil onderscheiden...
quote:Waar heb je het over.. je trekt de heleboel uit z'n verband en draait het naar een andere negatieve kant.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef ook_gek het volgende:[..]
Pleur toch op zeg met je dat kan gebeuren. Ik wil geen last hebben van ander mans dieren. Of dat nou katten zijn honden kippen van mij part een sprinkhaan. Dus als mijn hond jou kat op eet hoe ik alleen maar het volgende te zeggen
Dingen gebeuren..
Sommige dingen voorzie je niet, en katten komen nou eenmaal buiten.
Mooi weet ik dat ook weer.
Zou wel leuk zijn als ik jou kat dood rijd. En ik zou die zin tegen jou zeggen. Ben benieuwd wat er dan gebeurd. Ik denk niet dat je dan zegt. Ja je hebt gelijk prettige middag verder.niet dat ik van plan ben een kat dood te rijden dit is maar een voor beeld. Voor de gene die dat niet snappen. Zoals dat wel eens vaker gebeurd.
quote:Uiteraard.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:27 schreef Halinalle het volgende:[..]
Prima, als je de schade daarna ook even vergoedt (tenzij de eigenaar van de Ferarri verantwoordelijk is voor de kat in die auto).
quote:Politie doet niets. Maar dan ook helemaal niets. We moesten in eerste instantie wachten tot woensdag en daarna zou er worden gekeken wat de vervolgstappen waren.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:21 schreef erodome het volgende:[..]
Ware het niet dat het niet de kat was die deze schade heeft aangebracht, maar de TS....
Dan weet ik niet hoe het gaat lopen.Een verkeerde manier van aanpak, hij had contact op moeten nemen met de politie en hun open laten breken of met hun toestemming....
Volgens ervaringen van vrienden in Lelystad die hetzelfde hebben meegemaakt doet de politie ook na 2 dagen wachten nog steeds niets.
Politie gokt er vermoedelijk op dat er tussentijds iemand langskomt denk ik.
Daar kreeg ik geen goed gevoel bij toen ik dit hoorde en daarom hebben we de kat zelf gered.
quote:Dat is zijn goed recht. Waarom zou hij opdraaien voor schade die jij aangericht hebt?
Op woensdag 6 augustus 2003 14:20 schreef Mkleinman64 het volgende:[..]
Klaarblijkelijk zit er ergens 1 kras op de deur en de buurman wil nu dus een compleet nieuwe deur hebben.
quote:Als je last heb van honden moet je eerst contakt leggen met de eigenaar en anders een klacht in dienen. En katten die je lost laat lopen vind ik nergens over gaan. Iedereen denkt wel dat ik een bloed hekel heb aan katten. Maar ik eigelijk gewoon een hekel aan dieren waar ik last van heb. Ik moet geen last hebben van ander mans dieren. Heb ik dat wel zal ik de eigenaar er op aan spreken. Gebeurd er niks doe ik er zelf wel wat aan. BV een kat vangen en naar de andere kand van nederland rijden om hem daar in een asiel te gooien. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Dat zelfde zou ik ook met een hond doen als zal dat al wat moeilijker worden. Daar kan je wel weer makkelijk de politie voor in zetten. En aan katten word niks gedaan.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:21 schreef DaMart het volgende:[..]
Eigenwijze kat dan.. die twee van mij blijven dan wel even weg hoor... nou komen die al helemaal niet zo vaak buiten de tuin, en als ze dat al doen spurten ze bij het minste geringste geluid al weer terug naar huis... heb ik ze nu goed opgevoed ?
[..]Ik heb anders vaak genoeg reigers gezien in haarlem en Zandvoort hoor... daar heb je ook sloten, vaarten, vijvers, kanalen, emmers met water en weet ik veel wat. Daar komen die beesten op af, en als jij toevallig een vijvertje hebt, dan kan zo'n vogel ook daar de vissen uit halen... en denk maar niet dat zo'n beest even op de menu kart gaat kijken wat voor vis er vandaag te halen valt...
[..]Ach, het is geven en nemen he... de een heeft last van mijn katten, ik heb weer last van zijn hond... de ideale oplossing zou natuurlijk zijn om alle huisdieren af te maken, dan hebben we ook geen overlast meer van elkaar. Met andere woorden: je kunt nog zoveel doen om de overlast van je huisdier voor anderen te minimaliseren, er zijn altijd wel mensen die er toch last van hebben. Daar doe je niets tegen.
[..]In mijn geval omdat ik zelf katten heb en me daardoor misschien beter kan inleven in de gedachten van de TS. Voor hondeneigenaren ligt het weer gevoeliger als honden verbaal worden aangevallen op Fok.
[..]je kunt het ook andersom zien: Mensen die geen katten hebben krijgen een waas voor hun ogen, zijn niet meer redelijk en denken dat katteneigenaren hun kat niet meer los laten rondlopen omdat ZIJ een hekel aan die beesten hebben....
quote:Nee, maar afmaken of niet is in deze ook geen verzekeringswerk, maar politiewerk....
Op woensdag 6 augustus 2003 14:24 schreef DaMart het volgende:[..]
Als jouw hond mijn kat doodbijt, heb ik last van jouw hond....
Mag ik die dan ook (laten) afmaken ?
Nu weet ik dat dat jouw punt niet was, maar toch wilde ik het even aan de orde stellen...
Wat wel moet is dat ik dan de gemaakte dierenartskosten betaal en dat word wel weer betaald door de verzekering....
quote:Top want dan heeft niemand last van jou katten. En jij hoefd niet bang te zijn dat er iets mee gebeurd. En ik denk dat het idee dat er niks mee gebeurd voor jou belangrijker is dan dat er iemand anders last van heeft. Op die manier heb je 2 tevreden kanten.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:30 schreef Brennie het volgende:
En even voor de duidelijkheid..
Mijn katten zijn altijd binnen.
quote:moet die buurman dan niet eerst bewijzen dat die kras er nog niet zt?
Op woensdag 6 augustus 2003 14:20 schreef Mkleinman64 het volgende:[..]
Klaarblijkelijk zit er ergens 1 kras op de deur en de buurman wil nu dus een compleet nieuwe deur hebben.
quote:Juist.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:33 schreef ook_gek het volgende:[..]
Top want dan heeft niemand last van jou katten. En jij hoefd niet bang te zijn dat er iets mee gebeurd. En ik denk dat het idee dat er niks mee gebeurd voor jou belangrijker is dan dat er iemand anders last van heeft. Op die manier heb je 2 tevreden kanten.
[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 06-08-2003 14:35]
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:30 schreef Brennie het volgende:
En even voor de duidelijkheid..
Mijn katten zijn altijd binnen.
quote:Tja dan moet je wel zelf ingrijpen.....
Op woensdag 6 augustus 2003 14:29 schreef Mkleinman64 het volgende:[..]
Politie doet niets. Maar dan ook helemaal niets. We moesten in eerste instantie wachten tot woensdag en daarna zou er worden gekeken wat de vervolgstappen waren.
Volgens ervaringen van vrienden in Lelystad die hetzelfde hebben meegemaakt doet de politie ook na 2 dagen wachten nog steeds niets.
Politie gokt er vermoedelijk op dat er tussentijds iemand langskomt denk ik.
Daar kreeg ik geen goed gevoel bij toen ik dit hoorde en daarom hebben we de kat zelf gered.
Je had nog kunnen proberen de dierenbescherming erbij te halen, maar die hebben ook geen bevoegdheid in deze.
Ik denk dat de verzekering het wel betaald, iig een groot gedeelte...
quote:Pfffff wat een dag zeg. Ik ben het met je eens
Op woensdag 6 augustus 2003 14:35 schreef Brennie het volgende:[..]
Juist.
Zijn we het ergens over eens
Ik vind alleen dat onverantwoordelijk gedrag van dierenbezitters niet een straf moet opleveren voor een dier die zich van geen kwaad bewust is.
That's all.
Punt is en blijft.
Niemand moet last hebben van ander mans huisdieren. Wat voor een dieren dat ook zijn
quote:Ik kan me uit mijn studententijd (rechten) vaag een arrest herinneren dat over kater Napoleon ging. Ik weet niet precies meer wat er mee was, maar volgens mij ging het er om dat de eigenaar de kater binnen moest houden of in de eigen tuin omdat anderen er last van hadden...
Op woensdag 6 augustus 2003 14:30 schreef ook_gek het volgende:[..]
En aan katten word niks gedaan.
Ik zal vanavond thuis (als ik er aan denk) wel even kijken of ik precies kan vinden wat er ook alweer mee was als je dat wilt, maar het is dus niet zo dat er pertinent niets wordt gedaan met klachten over katten.
quote:Ja maar dingen kunnen gebeuren zonder dat iemand er echt wat aan kan doen, de hond kan weglopen, de kat kan dat ook, terwijl er altijd erg goed op ze gelet word.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:37 schreef ook_gek het volgende:[..]
Pfffff wat een dag zeg. Ik ben het met je eens
Nee maar ik begrijp wat je net bedoelde maar als je dan zegt. Ag dat soort dingen gebeuren vind ik dan nergens op slaan zoals ik al heb uitgelegtPunt is en blijft.
Niemand moet last hebben van ander mans huisdieren. Wat voor een dieren dat ook zijn
en op dat moment kan er overlast veroorzaakt worden, terwijl dat normaal nooit het geval is.
Werkt hetzelfde als bij kinderen, altijd gaat het goed en dan ineens even niet....
quote:Nee maar het gaat nu over een kat die elke dag buiten loopt zoals vele katten.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:44 schreef erodome het volgende:[..]
Ja maar dingen kunnen gebeuren zonder dat iemand er echt wat aan kan doen, de hond kan weglopen, de kat kan dat ook, terwijl er altijd erg goed op ze gelet word.
en op dat moment kan er overlast veroorzaakt worden, terwijl dat normaal nooit het geval is.
Werkt hetzelfde als bij kinderen, altijd gaat het goed en dan ineens even niet....
quote:Tja, ik heb ook 4 katten die buiten lopen.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:48 schreef ook_gek het volgende:[..]
Nee maar het gaat nu over een kat die elke dag buiten loopt zoals vele katten.
Is soms best snert, wat er best veel gevaar, maar binnenhouden is geen optie, ze zijn het allemaal al gewend geweest voor ze bij mij kwamen, laten zich niet opsluiten.(en dan bedoel ik echt niet).
Wel weet iedereen hier in de buurt welke katten van mij zijn en heb ik iedereen op het hart gedrukt om bij overlast bij me te komen, dat er dan een oplossing gevonden word.
Dat is het nadeel van volwassen (en 1 wilde kat) die het al gewend zijn om vrij te zijn in huis te halen.
quote:Kijk zo moet het ook. Als je last heb van iemand anders z,n huisdieren moet je met de eigenaar er over praten. Maar vele eigenaren van katten vinden het normaal en hebben zo iets van. Jo niet zeuren.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:53 schreef erodome het volgende:[..]
Tja, ik heb ook 4 katten die buiten lopen.
Is soms best snert, wat er best veel gevaar, maar binnenhouden is geen optie, ze zijn het allemaal al gewend geweest voor ze bij mij kwamen, laten zich niet opsluiten.(en dan bedoel ik echt niet).
Wel weet iedereen hier in de buurt welke katten van mij zijn en heb ik iedereen op het hart gedrukt om bij overlast bij me te komen, dat er dan een oplossing gevonden word.
Dat is het nadeel van volwassen (en 1 wilde kat) die het al gewend zijn om vrij te zijn in huis te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |