quote:honden klimmen niet
Op woensdag 6 augustus 2003 12:46 schreef MikeyMo het volgende:[..]
moet je je kat eens binnen/in de gaten houden, mijn honden zijn nog nooit bij de buurman naar binnen geklommen...
quote:waaom naar OVJL? Fretten, konijnen, honden, varkens, kippen, muizen, ratten, hamsters, cavia's e.v.a huisdieren worden of in uis gehouden of op een erf waar ze niet vanaf kunnen. Alleen kattenbezitters laten hun kat op eigen houtje van het erf afgaan...
Op woensdag 6 augustus 2003 13:53 schreef DaMart het volgende:[..]
Ik zeg niet dat jij volgens hen redeneert... ik volg gewoon de algemene tendens in deze topic: huisdieren moet je maar binnen houden. (die stelling allleen maakt deze topic al geschikt voor een verhuizing naar OVJL trouwens)
[..]Oke... maar veronderstel nu he, dat de baas van de hnd even naar de buren loopt, het tuinhek niet goed sluit en de hond de tuin verlaat om vervolgens een andere tuin in te lopen... dan is hij niet meer op eigen terrein en mag ik (volgens Pikkebaas) dus mijn bugs pakken en dat beest afknallen... toch ?
En stel: de hond loopt bij de buren naar binnen, de buren gaan een weekje weg en jij ziet je arme trouwe beftekkeltje zielig voor een raam zitten... dan zorg je toch ook dat je op de een of andere manier het beest uit dat huis krijgt ?
De TS heeft in mijn ogen dan ook juist gehandeld, ik zou waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan hebben als mijn kat bij de buren had gezeten... een huisdier (kat, hond, kanarapiet of wat dan ook) is IMO veel belangrijker dan een krasje op een deur.
[..]Precies.
In het 2e geval geef ik je gelijk. Dan is het de fout van de eigenaar van de hond. Maar het is een zeer onwaarschijnlijk geval, zowiezo onwaarschijnlijker dan dat met een kat gebeurt.
quote:Nee, vindt hij en ik ben het toevallig met hem eens.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:56 schreef Najra het volgende:
Tja vind jij, volgens mij kan TS niet anders en moet ie verder niet miepen.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:04 schreef Mkleinman64 het volgende:
Subtiel verschil hier is dat al het kunststof van die deur nog geen 2 maanden oud is.. Dus de reactie van de buurman is begrijpelijk. Ik heb met die 1600 euro ook niet zo'n probleem. wel met de houding van de buurman. Alsie IETS coulanter was geweest en dan de rekening had gepresenteerd was het al een heel ander verhaal geweest..
quote:Kunst,
Op woensdag 6 augustus 2003 13:53 schreef Litpho het volgende:[..]
Ik herhaal mijzelf: TS neemt wèl verantwoordelijkheid voor zijn kat.
quote:sommige wel
Op woensdag 6 augustus 2003 13:57 schreef Steve-O het volgende:[..]
honden klimmen niet
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:42 schreef MikeyMo het volgende:
sukkel. ik heb je uitgebreid gewaarschuwd... niet luisteren he?
En dit is dan weer een mooi voor beeld
Ons punt word gewoon van zelf hart gemaakt
quote:Ja en? Ik vind gewoon dat mensen niet zo'n starre, nare, agressieve houding moeten aannemen. Niet meteen brullen (als een klein kind) als je benadeeld wordt, maar eens rustig nadenken en de feiten op een rij zetten. Het ging hier om een dier, dat misschien wel was doodgegaan. Eventueel overleg plegen met de eigenaar van de kat had geen kwaad gekund.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:49 schreef MikeyMo het volgende:[..]
het is idd prachtig, het kost je alleen wel wat
quote:Ik probeer alleen maar aan te geven dat het onzin is om huisideren de hele dag binnen te houden. Mijn perceptie van 'binnen' is in huis, dus niet buiten de muren... en dat zou betekenen dat je het konijnenhok in de keuken moet zetten en niet in de tuin mag zetten... maar goed, dat is een kwestie van opvatting.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:57 schreef MikeyMo het volgende:[..]
waaom naar OVJL? Fretten, konijnen, honden, varkens, kippen, muizen, ratten, hamsters, cavia's e.v.a huisdieren worden of in uis gehouden of op een erf waar ze niet vanaf kunnen. Alleen kattenbezitters laten hun kat op eigen houtje van het erf afgaan...
En de katten die van het erf af gaan... je kan natuurlijk een hoog hek neer zetten met schrikdraad, maar dat helpt waarschijnlijk toch niet. Ook niet tegen een konijn of hond of zo... die graven zich gewoon een weg eronderdoor als ze willen. In principe doen katten ook niet veel kwaad bij anderen... okee, ze doen misschien hun behoefte, maar een keer een flinke plens water doet vaak wonderen.
En mensen die klagen over vissen die gejat worden: die mensen moeten maar een net over hun vijver spannen. Niet alleen tegen de katten trouwens. Als er een reiger of zo over vliegt en zijn radar pikt de vissen op, dan ben je ze ook kwijt...
Maar goed, we kunnen deze discussie tot in de oneindigheid voort zetten, maar daar schieten we ook niks mee op volgens mij. Dus laten we weer wat meer ontopic gaan praten
[Dit bericht is gewijzigd door DaMart op 06-08-2003 14:06]
quote:Had je kat binnen gehouden dan was het nooit gebeurd
Op woensdag 6 augustus 2003 14:05 schreef Aventura het volgende:[..]
Ja en? Ik vind gewoon dat mensen niet zo'n starre, nare, agressieve houding moeten aannemen. Niet meteen brullen (als een klein kind) als je benadeeld wordt, maar eens rustig nadenken en de feiten op een rij zetten. Het ging hier om een dier, dat misschien wel was doodgegaan. Eventueel overleg plegen met de eigenaar van de kat had geen kwaad gekund.
Bah, mensen gedragen zich soms net als kleine kinderen.
Maar ik ben het met je eens. Je had even nuchter na kunnen denken. Maar de schade betalen moet je wel.
quote:Maar zo zit het leven niet in mekaar he.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:06 schreef ook_gek het volgende:[..]
Had je kat binnen gehouden dan was het nooit gebeurd
quote:Nee inbreken bij je buren dat is lekker
Op woensdag 6 augustus 2003 14:06 schreef Brennie het volgende:
Je hebt de kat gered..
En daarvoor vind ik je top!
De buurman is een klootzak die niet kan doordenken en niet kan realiseren wat je doel van de actie was.
Mensen als jou buurman bestaan altijd, helaas.
Er zit niets anders op hem te betalen..
Maar ik zou hem voortaan keihard links laten liggen, als hij je hulp nodig zou hebben.
quote:Precies
Op woensdag 6 augustus 2003 14:08 schreef Brennie het volgende:[..]
Maar zo zit het leven niet in mekaar he.
Dingen gebeuren..
Sommige dingen voorzie je niet, en katten komen nou eenmaal buiten.
quote:Niet met je eens. We zijn thuis gek gemaakt door 2 katten. Water helpt echt niet. En geloof me we hebben ijs koud water over dat beest gekiept. En veel nog ook. Mooi dat hij de volgende dag terug was.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:05 schreef DaMart het volgende:[..]
maar een keer een flinke plens water doet vaak wonderen.En mensen die klagen over vissen die gejat worden: die mensen moeten maar een net over hun vijver spannen. Niet alleen tegen de katten trouwens. Als er een reiger of zo over vliegt en zijn radar pikt de vissen op, dan ben je ze ook kwijt...
En een net over je vissen spannen Totale onzin. In een stad komt geen reiger namelijk. De kans dat een kat komt is vele malen groter. Een kennis van me heeft goud karpers die bakken met geld kosten. En er gaan leuk katten om heen zitten en proberen die vissen te pakken. Zal ze nooit lukken want die vissen zijn veel te groot. Maar ze kunnen wel die vissen dodelijk verwonden. En een rijger pakt echt geen goud karper.
Waar het om gaat. Niemand moet last hebben van ander mans huisdieren. Denk aan katten maar ook BV aan honden die de hele nacht blaffen of kippen die een pest herrie maken. Zorg er gewoon voor dat niemand anders last heeft van jou huisdieren. Daar gaat het allemaal om elke keer maar weer. Maar het puntje katten ligt meteen weer zo gevoelig. En er komt dan een waas voor de ogen van die katten freaks en ze zijn dan totaal niet meer redelijk en denken dat de hele wereld zich gaat aan passen omdat HUN kat los moet kunnen lopen.
quote:het is wel de waarheid, of je er nou boos over wordt of niet
Op woensdag 6 augustus 2003 14:04 schreef Brennie het volgende:[..]
!
quote:Pleur toch op zeg met je dat kan gebeuren. Ik wil geen last hebben van ander mans dieren. Of dat nou katten zijn honden kippen van mij part een sprinkhaan. Dus als mijn hond jou kat op eet hoe ik alleen maar het volgende te zeggen
Op woensdag 6 augustus 2003 14:08 schreef Brennie het volgende:[..]
Maar zo zit het leven niet in mekaar he.
Dingen gebeuren..
Dingen gebeuren..
Mooi weet ik dat ook weer.
Zou wel leuk zijn als ik jou kat dood rijd. En ik zou die zin tegen jou zeggen. Ben benieuwd wat er dan gebeurd. Ik denk niet dat je dan zegt. Ja je hebt gelijk prettige middag verder.
niet dat ik van plan ben een kat dood te rijden dit is maar een voor beeld. Voor de gene die dat niet snappen. Zoals dat wel eens vaker gebeurd.
quote:Inbreken?
Op woensdag 6 augustus 2003 14:10 schreef TalkShowHost het volgende:[..]
Nee inbreken bij je buren dat is lekker
Hetzelfde geldt voor katteneigenaren. Leuk dat jullie ze de zogenaamde vrijheid geven (inclusief het risico van doodgereden worden en vergiftigd) maar neem dan op zijn minst de verantwoording voor eventuele schade die je kat aanricht.
Ik zou dus ook vreselijk pissig worden als een vreemde kat bij ons het huis binnenklimt!
[Dit bericht is gewijzigd door style op 06-08-2003 14:18]
quote:Ik weet niet in welke stad jij woont maar hier (Haarlem e.o.) stikt het ervan.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:11 schreef ook_gek het volgende:[..]
<knip>
In een stad komt geen reiger namelijk.
<knip>
quote:Zo en ik ben hier helemaal mee eens Helemaal top zeg dat ik nog zo iets mag mee maken. Ik ben het 100% eens met een katten eigenaar
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef style het volgende:
Een kat hoeft niet perse "in vrijheid" te leven, het is maar net waar je ze aan went.
Die van ons hebben buiten een grote ren (met aansluiting op een schuur) die voorzien is van allerlei leuke klimdingen etc.
's Avonds als de deur dichtgaat zitten ze gewoon lekker binnen bij ons.
Wij willen absoluut niet dat een huisdier van ons overlast bezorgt aan de buren. Wij hebben overigens zelf wel last van de katten van anderen!
Onze honden kunnen zeker niet uit de tuin komen en niemand kan per ongeluk de poort opendoen (die zit namelijk op slot) waardoor ze buiten de tuin kunnen.
Zelfs al klimmen ze over de poort komen ze nog in een soort sluis terecht en moeten ze eerst weer door een andere poort om in de tuin te komen. Een van onze honden is namelijk een angstbijter en zal een vreemde (uit angst dus) zonder pardon bijten.
Zo'n hond geeft een verantwoordelijkheid en dan moet je zorgen dat niemand (kinderen die een bal in je tuin schoppen bijvoorbeeld) zomaar je tuin in kan komen.Hetzelfde geldt voor katteneigenaren. Leuk dat jullie ze de zogenaamde vrijheid geven (inclusief het riscio van doodgereden worden en vergiftigd) maar neem dan op zijn minst de verantwoording voor eventuele schade die je kat aanricht.
Ik zou dus ook vreselijk pissig worden als een vreemde kat bij ons het huis binnenklimt!
quote:Hou je kat binnen of onder toe zicht en het is niet nodig.
Op woensdag 6 augustus 2003 14:14 schreef Brennie het volgende:[..]
Inbreken?
Het leven van een kat redden bedoel je..
Ik mol desnoods een complete ferarri om een kat die stikt uit een auto te redden.
Het is materiaal!
Als je het verschil tussen leven en materiaal niet kan of wil onderscheiden...
quote:Politiekeurmerk sloten zijn nogal ruk om open te maken. het was OF een raam inslaan of een slot uitboren (en dus een set nieuwe sloten om alles weer op 1 sleutel te krijgen). Of de manier die wij gekozen hebben.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:57 schreef Byte_Me het volgende:
Maar TS, hoe zit dat nou, waarom was het zo duur. konden ze niet even het slot open maken of zo?
Klaarblijkelijk zit er ergens 1 kras op de deur en de buurman wil nu dus een compleet nieuwe deur hebben.
quote:Je zou ook kunnen stellen dat de "redelijke grond" die bij zaakwaarneming hoort, niet op dit geval van toepassing is.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:47 schreef dvr het volgende:
Interessant geval zeg... Hier zouden ze op een juridische faculteit van smullen.Je zou kunnen stellen dat je om schade aan de woning te voorkomen (schijtende, behangkrabbende kat) je juist genoodzaakt zag om een erkend glaszetter de ruit even te laten wegnemen. Dat heet zaakwaarneming (Art 198 ev Burgerlijk Wetboek) en in dat geval is de boze buur -die op vakantie was, zodat je wel gedwongen werd om in zijn belang te handelen- zelfs verplicht om jou de kosten van de glaszetter te vergoeden. Een bijkomend argument is het sparen van dierenleed.
De buurman in kwestie heeft nl. zelf ook katten. Je kunt er derhalve in alle redelijkheid vanuitgaan dat er in het betreffende huis genoeg voorzieningen (krabpaal, voer, drinken, kattenbak) aanwezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |