abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12255951
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:31 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

• Kat moet wel buiten rondlopen want dat is de natuur van die beesten.

• Hond verwijdert kat van territorium, en ook al is dat de natuur van die beesten, de eigenaar krijgt indien dat gebeurt een spijker zijn oogbal?
  • meten met 2 maten

Ok lees dit ff: Ik heb al eens ruzie gehad met mensen die niet begrijpen dat ik elke kat die m'n tuin inloopt door de hond op laat vreten.

Hij doet dat dus bewust, expres, met opzet

En dan zou ik dat wel doen ja

*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
    pi_12255989
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:34 schreef MikeyMo het volgende:
    het is en blijft de natuur
    Mee eens, maar net zo goed als de eigenaar van een kat er voor verantwoordelijk is als de kat zich ergens bevindt waar hij niet hoort te komen, is de eigenaar van de hond verantwoordelijk voor overmatig geweld .

Anders wil ik dit wel doortrekken naar het prachtige AH-conflict waar Prins Bernhard zich nog mee bemoeid heeft .

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
      Moderator woensdag 6 augustus 2003 @ 13:37:22 #78
    42184 crew  DaMart
    pi_12256020
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mee eens, maar net zo goed als de eigenaar van een kat er voor verantwoordelijk is als de kat zich ergens bevindt waar hij niet hoort te komen, is de eigenaar van de hond verantwoordelijk voor overmatig geweld .

Anders wil ik dit wel doortrekken naar het prachtige AH-conflict waar Prins Bernhard zich nog mee bemoeid heeft .

Ook een idee voor de TS: Schrijf prins Bernard een brief en vraag of hij de rekening wil betalen... hij is toch ook iets belangrijks bij het Wereld Natuur Fonds of zo ? Dan zal hij vast wel begrip hebben voor de situatie en die rekening willen betalen
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:39:53 #79
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12256077
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

ach ja, als kattenbezitters zich er vanaf maken met "ik kan m'n kat niet 24/7 in de gaten houden" dan geldt dat natuurlijk ook voor de hond van Pikkebaas die in de tuin ligt te zonnen terwijl PB bijv. te neuken ligt boven...
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_12256092
    wel een ongelooflijk dure manier om binnen te komen. had je niet beter een slotenmaker kunnen laten komen? bij mij hebben ze laatst voor 50 euro de deur open gemakkt (in 2 minuten, dat is nog een snel verdient).
      Moderator woensdag 6 augustus 2003 @ 13:40:53 #81
    42184 crew  DaMart
    pi_12256094
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach ja, als kattenbezitters zich er vanaf maken met "ik kan m'n kat niet 24/7 in de gaten houden" dan geldt dat natuurlijk ook voor de hond van Pikkebaas die in de tuin ligt te zonnen terwijl PB bijv. te neuken ligt boven...

Dan houdt hij zijn hond maar binnen als hij ligt te neuken... moeten kattenbzitters toch ook doen
    pi_12256137
    ach ja, je kunt katten prima binnen houden hoor, doe ik ook. hoief je ze ook niet constant in de gaten te houden. huisdieren zijn toch voor in huis?
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:42:47 #83
    27285 Arma_Angelus
    Blashyrkh We Ride
    pi_12256140
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:27 schreef Vampz het volgende:
    Ik kan je wel zeggen dat als jij dit EXPRES bij mijn kat zou doen, ik persoonlijk een spijker in je oogbal zou jassen
    ik hoop maar dat je die kat van je ook maar bij ons uit de tuin houdt, want ook onze hond vreet die beesten met huid haar op.

het woord HUISdier zou genoeg moeten zeggen, en zo niet, helaas als je hem kwijt raakt, moet je maar een touw aan knopen in de tuin.

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:43:11 #84
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12256151
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:40 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dan houdt hij zijn hond maar binnen als hij ligt te neuken... moeten kattenbzitters toch ook doen

ik redeneer volgens hun he?

overigens is die hond gewoon op eigen terrein waar hij niet vanaf kan...

je kan mensen niet verplichten hun eigen huisdieren niet in de tuin te laten

[..]
      Moderator woensdag 6 augustus 2003 @ 13:45:09 #85
    42184 crew  DaMart
    pi_12256195
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:42 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

ik hoop maar dat je die kat van je ook maar bij ons uit de tuin houdt, want ook onze hond vreet die beesten met huid haar op.

het woord HUISdier zou genoeg moeten zeggen, en zo niet, helaas als je hem kwijt raakt, moet je maar een touw aan knopen in de tuin.

quote:
    huis·dier (het ~)
    1 tam dier dat voor het nut of de gezelligheid wordt gehouden

Staat niet bij dat het beest per se binnen moet blijven....
    pi_12256203
    wat lopen jullie hier nou te zeiken, ik vind dat de kat eigenaar goed heeft gehandeld. Hoe zouden jullie het vinden als je kind bv opgesloten zit in een kamertje zonder drinken of voedsel zouden jullie dan ook 2 dgen wachten op de politie niet dus. (en nu geen gezeik van ja maar dat is een kind en kat leeft ook met gevoelens en pijn)
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:46:44 #87
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_12256229
    Ik begrijp niet dat mensen altijd maar zo BOOS worden. Er is verdorie een katje gered, dat is toch prachtig! Mensen zijn tegenwoordig zo bang dat ze benadeeld worden, zo hebberig, zo materialistisch. Bij het minste geringste 'onrecht' zetten ze al een keel op. Ik kots op zulke mensen. Ik begrijp het gewoon niet. Denk na, relativeer, verplaats je ook eens in een ander en niet alleen in jezelf. Klootzak van een buurman heb je, ik hoop dat het allemaal nog met een sisser afloopt.
    pi_12256234
    Interessant geval zeg... Hier zouden ze op een juridische faculteit van smullen.

Je zou kunnen stellen dat je om schade aan de woning te voorkomen (schijtende, behangkrabbende kat) je juist genoodzaakt zag om een erkend glaszetter de ruit even te laten wegnemen. Dat heet zaakwaarneming (Art 198 ev Burgerlijk Wetboek) en in dat geval is de boze buur -die op vakantie was, zodat je wel gedwongen werd om in zijn belang te handelen- zelfs verplicht om jou de kosten van de glaszetter te vergoeden. Een bijkomend argument is het sparen van dierenleed.

Dan rest nog de vraag wie verantwoordelijk is voor de kat die daar binnen opgesloten zat. Ik zou er niet zondermeer vanuit gaan dat dat de eigenaar van de kat is. Het komt in die buurt waarschijnlijk vaker voor dat huisdieren bij vreemden naar binnen klimmen, en dan had die buur zijn huis even moeten inspecteren voordat hij vertrok, net zoals je even naar gas en water e.d. kijkt.

pi_12256238
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:39 schreef MikeyMo het volgende:
    Hoho, Mikey. TS ontkent nergens de verantwoordelijkheid voor zijn kat en is ook best bereid om een redelijke vergoeding (evt. dus zelfs ¤ 1600) te betalen voor de aangerichte schade. Hij is alleen niet bijzonder gecharmeerd van de (wel verklaarbare) aggressieve houding van de buurman.

Dus dat "er vanaf maken" is iets te kort door de bocht .

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:49:31 #90
    56951 Najra
    ---------------
    pi_12256281
    Ik neem geen 4 kinderen en stuur ze dan de straat op met de verwachting dat alles goed gaat.

Aangezien een kat nog minder verstand heeft dan een kind....you do the math.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:49:36 #91
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12256286
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:46 schreef Aventura het volgende:
    Ik begrijp niet dat mensen altijd maar zo BOOS worden. Er is verdorie een katje gered, dat is toch prachtig! Mensen zijn tegenwoordig zo bang dat ze benadeeld worden, zo hebberig, zo materialistisch. Bij het minste geringste 'onrecht' zetten ze al een keel op. Ik kots op zulke mensen. Ik begrijp het gewoon niet. Denk na, relativeer, verplaats je ook eens in een ander en niet alleen in jezelf. Klootzak van een buurman heb je, ik hoop dat het allemaal nog met een sisser afloopt.
    het is idd prachtig, het kost je alleen wel wat
    [..]
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:50:48 #92
    27285 Arma_Angelus
    Blashyrkh We Ride
    pi_12256311
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:45 schreef DaMart het volgende:
    Staat niet bij dat het beest per se binnen moet blijven....
    d'r is weinig tams aan zo'n kat alstie niet wil luisteren...
    Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:52:55 #93
    56951 Najra
    ---------------
    pi_12256365
    Waar ik de schijt van krijg is dat mensen hun eigen standpunt gaan aannemen zoals "een kat hoort vrij te lopen op straat" maar dan niet de verantwoordelijkheid willen nemen als het fout gaat.

Kat wordt aangereden. Ligt aan de chauffeur. Kat zit bij de buurman. Ligt aan de buurman. Kat wordt opgevreten door hond. Ligt aan de baas van die hond. Wanneer ligt het dan aan de eigenaar van de kat?

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
      Moderator woensdag 6 augustus 2003 @ 13:53:11 #94
    42184 crew  DaMart
    pi_12256370
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik redeneer volgens hun he?

Ik zeg niet dat jij volgens hen redeneert... ik volg gewoon de algemene tendens in deze topic: huisdieren moet je maar binnen houden. (die stelling allleen maakt deze topic al geschikt voor een verhuizing naar OVJL trouwens)
    quote:
    overigens is die hond gewoon op eigen terrein waar hij niet vanaf kan...
    Oke... maar veronderstel nu he, dat de baas van de hnd even naar de buren loopt, het tuinhek niet goed sluit en de hond de tuin verlaat om vervolgens een andere tuin in te lopen... dan is hij niet meer op eigen terrein en mag ik (volgens Pikkebaas) dus mijn bugs pakken en dat beest afknallen... toch ?

En stel: de hond loopt bij de buren naar binnen, de buren gaan een weekje weg en jij ziet je arme trouwe beftekkeltje zielig voor een raam zitten... dan zorg je toch ook dat je op de een of andere manier het beest uit dat huis krijgt ?

De TS heeft in mijn ogen dan ook juist gehandeld, ik zou waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan hebben als mijn kat bij de buren had gezeten... een huisdier (kat, hond, kanarapiet of wat dan ook) is IMO veel belangrijker dan een krasje op een deur.

quote:
    je kan mensen niet verplichten hun eigen huisdieren niet in de tuin te laten
    Precies.
    pi_12256389
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:52 schreef Najra het volgende:
    Waar ik de schijt van krijg is dat mensen hun eigen standpunt gaan aannemen zoals "een kat hoort vrij te lopen op straat" maar dan niet de verantwoordelijkheid willen nemen als het fout gaat.
    Ik herhaal mijzelf: TS neemt wèl verantwoordelijkheid voor zijn kat.
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:54:16 #96
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12256396
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hoho, Mikey. TS ontkent nergens de verantwoordelijkheid voor zijn kat en is ook best bereid om een redelijke vergoeding (evt. dus zelfs ¤ 1600) te betalen voor de aangerichte schade. Hij is alleen niet bijzonder gecharmeerd van de (wel verklaarbare) aggressieve houding van de buurman.

Dus dat "er vanaf maken" is iets te kort door de bocht .

ik reageerde op die anderen die wel liepen te klagen dat ze dat besst perse moeten laten rondlopen en zeggen dat beest niet in de gaten te kunnen houden.
    [..]
    pi_12256419
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
    ik reageerde op die anderen die wel liepen te klagen dat ze dat besst perse moeten laten rondlopen en zeggen dat beest niet in de gaten te kunnen houden.
    Klopt.

* Litpho hapt iets te snel vandaag . Zal de warmte wel zijn *

woensdag 6 augustus 2003 @ 13:55:34 #98
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_12256427
    huisdieren moet je binnen houden. Of onder toe zicht buiten laten komen. Doe je dat niet en laat je een kat gewoon naar buiten gaan en er gebeurd wat. Dan is het jammer jo!!!!!
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
      woensdag 6 augustus 2003 @ 13:56:22 #99
    56951 Najra
    ---------------
    pi_12256437
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2003 13:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik herhaal mijzelf: TS neemt wèl verantwoordelijkheid voor zijn kat.

Tja vind jij, volgens mij kan TS niet anders en moet ie verder niet miepen.
    pi_12256470
    Maar TS, hoe zit dat nou, waarom was het zo duur. konden ze niet even het slot open maken of zo?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')