abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2003 @ 02:16:57 #1
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_12249569
Dit is nu al de 2e nacht dat ik hier van wakker lig, ik heb erg veel pijn bij het slikken. Het doet zeer rondom mijn huig, dat ding achterin de mond. Ik heb het gevoel dat het nu erger is dan een dag terug, zou het onstoken zijn? Zo ja dan moet ik zeker snel naar de huisarts rennen voor een antibiotica kuurtje? Het kan natuurlijk ook gewoon een 'beetje' geirriteerd zijn, maar het is wel een vage plek daarvoor.. ahh ik word echt gek hiervan! Nu weet je pas hoe vaak je slikt.. Zijn er toevallig nog Fok!kers die hier ervaring mee hebben oid?

puberale opmerkingen over slikken kunnen achterwege worden gelaten

"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_12249573
Keelontsteking misschien? Klieren ook opgezet in nek?
X
X
X
pi_12249578
Keelontsteking?
  woensdag 6 augustus 2003 @ 02:22:24 #4
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_12249600
Anginaaaa

Lidocaineeee

Sterkteeee

pi_12249632
Kan inderdaad een keelontsteking zijn, maar als je geen opgezette klieren of witte punten hebt kan het ook een virale infectie zijn. Heb ik ook gehad (ws. dankzij een cafe wat het tijdens carnaval niet zo nauw nam met de hygiene bij het glazen wassen), ruim een week mee gelopen en de dokter kon er niks aan doen (alleen beetje gorgelen met ascal).
Als je morgen niet meer kunt praten, dan heb je ws hetzelfde als ik
  woensdag 6 augustus 2003 @ 02:49:12 #6
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_12249762
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 02:17 schreef Frasier het volgende:
Keelontsteking misschien? Klieren ook opgezet in nek?
Niet echt volgens mij, weet niet hoe groot ze normaal zijn maar ze zijn niet overdreven groot.
quote:
Anginaaaa
Lidocaineeee

Sterkteeee

Angina is a recurring pain or discomfort in the chest that happens when some part of the heart does not receive enough blood

Lidocaine is een lokale verdoving, dat kan ik nu wel gebruiken idd

"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_12249786
Ik heb er wel vaker last van... Ik negeer het altijd gewoon, hoewel het wel irritant is. Ik heb totaal geen weerstand en ben ook best vaak ziek, dus tja.

(Ik kan net zo goed niks zeggen )

oja.. Ik ga overigens nooit naar een dokter. Gaat altijd wel over.

pi_12249819
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 02:49 schreef roobje het volgende:

[..]

Niet echt volgens mij, weet niet hoe groot ze normaal zijn maar ze zijn niet overdreven groot.
[..]

Als je ze voelt dan zijn ze sowieso opgezwollen. Bij mij zijn er een paar altijd opgezwollen dus weet hoe het voelt.
X
X
X
  woensdag 6 augustus 2003 @ 03:30:22 #9
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_12249967
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 03:00 schreef Frasier het volgende:

[..]

Als je ze voelt dan zijn ze sowieso opgezwollen. Bij mij zijn er een paar altijd opgezwollen dus weet hoe het voelt.

Ik kan de lymfeklieren in mn nek al sinds ik kan herinneren voelen.. Maargoed, ff afwachten dan maar he.. morgen een heerlijke barbecue missen waarschijnlijk
Ambroce Bierce
pi_12250923
ik heb ook een beetje pijn bij het slikken, maar het doet nog niet 'gewoon pijn' als ik niet slik..
het is een vaag gevoel net alsof het geirriteerd is..
misschien helpt gorgelen wel met een of ander spul
l a u w e g a s t e e e h
  woensdag 6 augustus 2003 @ 19:18:22 #11
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_12263308
Wat nog in me opkwam, zouden het niet de amandelen kunnen zijn? Die heb ik nog namelijk..
Ambroce Bierce
pi_12266207
Gewoon een keelonsteking lijkt me. Pijnlijk, vervelend, maar gaat vanzelf over. Over een weekje voel je je weer als vanouds.

Geen antibiotica ofzo voor nodig. Dit gaat vanzelf over.

pi_12267206
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 21:57 schreef krijtje het volgende:
Gewoon een keelonsteking lijkt me. Pijnlijk, vervelend, maar gaat vanzelf over. Over een weekje voel je je weer als vanouds.

Geen antibiotica ofzo voor nodig. Dit gaat vanzelf over.

En als het over een weekje niet weg is gewoon even bij de huisarts langs gaan.
X
X
X
  donderdag 7 augustus 2003 @ 11:49:33 #14
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_12275896
Nou het is alleen maar erger geworden De lymfeklieren in mn nek zijn nu wel wat gezwollen, zijn ook een beetje gevoelig. Als ik helemaal achter in mijn mond kijk zie ik ook een witte stip zitten, op het slijmvlies achter mijn huig. Ik heb alleen geen koorts, en dat is toch kenmerkend voor een ontsteking?

Ik had de huisarts nog opgebeld maarja die assistente die ik aan de lijn had zei dat zolang ik geen koorts had ik ook geen antibiotica krijg.. pfffrt! En ik kreeg dus ook geen afspraak bij de dokter.

Ambroce Bierce
pi_12285000
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 11:49 schreef roobje het volgende:
Ik had de huisarts nog opgebeld maarja die assistente die ik aan de lijn had zei dat zolang ik geen koorts had ik ook geen antibiotica krijg.. pfffrt! En ik kreeg dus ook geen afspraak bij de dokter.
Ik lijkt misschien allemaal erg lullig, maar je moet echt een weekje afwachten. Inderdaad, als het dan nog niet over is: Naar de dokter.

Als je extreem hoge koorst hebt of zo'n opgezette keel dat je niet meer kunt slikken: naar de dokter.

Anders: weekje uitzieken.

pi_12289407
Ranatidine vragen aan je huisarts.
Ik heb last van een ontstoken slokdarm gehad en dat deed ook zeer in mijn keel.
Wil niet zeggen dat jij het ook hebt, maareh..dok ff naar laten kijken, lijkt mij verstandig...zeker met dit warme weer! *bron van ontstekingen*
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 21:35:15 #17
50430 Yuki
Student Midwife
pi_12311565
ik had begin van mei een virale keelontsteking, bleek pfeiffer te zijn
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_15368672
Oke, ik heb dit nu dus ook. Aan de rechterkant van mijn huig zit ook een wit plekje wat pijn doet met slikken. Mijn rechterklier is dan ook opgezwollen. Ik heb al wat gezocht op Fok, maar bij mij rees de vraag, die de TS ook al stelde maar helaas niet beantwoord is.
Ik hoest/kuch niet, ik heb geen koorts, ik ben niet verkouden...en dat waren toch onder andere kenmerken van een keelontsteking?
[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
  vrijdag 12 december 2003 @ 23:10:50 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_15369377
Je hebt angina(keelonsteking) of angina pectoris(hartklacht). Het is duidelijk dat je van het eerste last hebt. Daar heb ik ook eens 3 weken mee rondgelopen. Auw...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 13 december 2003 @ 02:10:33 #20
75702 Lay_D_Indo
SELAMAT TAHUN BARU 2004!!!
pi_15373117
Bij mij is het meestal na een paar daagjes weer over...

Er is nog hoop....

Greetinx...

pi_15376384
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 23:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je hebt angina(keelonsteking) of angina pectoris(hartklacht). Het is duidelijk dat je van het eerste last hebt. Daar heb ik ook eens 3 weken mee rondgelopen. Auw...
Oke, dus als ik het goed begrijp (correct me if I'm wrong...) dan is het verschil tussen keelontsteking en angina, dat je bij het laatstgenoemde geen koorts hebt en niet hoeft te kuchen/hoesten en niet verkouden bent?
[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
pi_15377489
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 12:23 schreef YvonnePonne het volgende:

[..]

Oke, dus als ik het goed begrijp (correct me if I'm wrong...) dan is het verschil tussen keelontsteking en angina, dat je bij het laatstgenoemde geen koorts hebt en niet hoeft te kuchen/hoesten en niet verkouden bent?

het kan gewoon door de ontsteking wat opgezwollen pijnlijk zijn
hoesten en koorts hoeft helemaal niet, das hangt helemaal af van welke verwekker de keelontsteking veroorzaakt
gewoon ff afwachten. als het na een paar dagen er nog is of dat het erger wordt met koorts enzo ff naar de huisarts

edit: meestal is het een virus en dan is het na een paar daagjes over

moh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')