abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12244086
Het is wel ideaal, maar het lijkt me wel vreemd. Dan ben ik toch een beetje bang dat het niet echt 'gezond' is.
pi_12244654
Nou sorry, maar als ik mijn pil een maandje doorslik heb ik aan het eind van de volgende maand zowiezo een dikke onderbuik, veel last van mijn ongesteldheid(al meer als een week van te voren pijnlijke onderrug en onderbuik) en misschien wel een doorbraakbloeding(bij 3 maanden achter elkaar is dat een zekerheid).

Als het helemaal ok zou zijn om door te slikken, waarom zit er dan een stopweek in en waarom advieseren de pilmakers zelf dan om niet te veel door te slikken?

Daar zit vast wel een reden achter.

Wbt de bloeding, je kan wel zeggen dat dit geen menstruatiebloeding is, maar er komt toch echt wel baarmoederwand uit hoor....(ok erg goor praatje, maar er kunnen beste dingetjes inzitten, van die sliertjes/klontjes, weet er eigenlijk geen goede benaming voor, in zitten).

Dat word wel opgebouwd dus, als je dat niet weg laat vloeien op de natuurlijke manier dan word het terug het lichaam in opgenomen en daar afgebroken(denk ik!!!!!), dat is niet de natuurlijke gang van zaken, het komt er niet voor niets anders uit normaal.

Dus zeggen dat het geen menstruatiebloeding is is een halve waarheid.......

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  FOK!fossiel dinsdag 5 augustus 2003 @ 21:55:00 #28
2628 Karin
pi_12244711
Ik heb dat 1 x gedaan (ivm vakantie) en toen kreeg ik me toch een krampen tijdens de stopweek, niet normaal meer. Viel zowat flauw. Dat heb ik dus daarna nooit meer gedaan.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:04:44 #29
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12244936
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:52 schreef erodome het volgende:
...

Als het helemaal ok zou zijn om door te slikken, waarom zit er dan een stopweek in en waarom advieseren de pilmakers zelf dan om niet te veel door te slikken?

Daar zit vast wel een reden achter....

dat zeggen ze in het artikel waarom die stopweek 'bedacht' is
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12245146
Pin me er niet op vast, maar ik heb wel eens gelezen dat, wanneer iedereen massaal de pil gaat doorslikken, de concentratie hormonen omlaag kan. Nu is die concentratie wat hoger vanwege die stopweek waarin niet wordt geslikt; je krijgt bij doorslikken dus iets meer hormonen binnen dan strikt noodzakelijk (al hoeft dat natuurlijk geen groot probleem te zijn).
  Milf dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:16:07 #31
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12245156
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:20 schreef Chayenn het volgende:

Ik vraag mij ook af hoe veilig dat is, doorslikken en tijdens een doorbraakbloeding ff stoppen. Dan klopt het hele verhaal met je pil vergeten in een bepaalde week ook allemaal niet meer!

ik ben zo vaak een keer de pil vergeten.....
(gebruik nu marvelon,blauwe, al 10 jaar)

je kunt rustig een keer de pil vergeten zijn en het verhaal dat je hem moet slikken binnen 12 uur nadat je hem bent vergeten is ook onzin.
als je de volgende dag je pil maar gewoon weer slikt.

de pil blijft 72 uur in je bloed zitten.

de arts ( die ik toen had) zei dat het geen kwaad kon.

en als men niet ongesteld wil worden , waarom haal je dan niet de prikpil of dat staafje voor in je bovenarm?

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:17:46 #32
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12245204
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:16 schreef nikky het volgende:

[..]

ik ben zo vaak een keer de pil vergeten.....
(gebruik nu marvelon,blauwe, al 10 jaar)

je kunt rustig een keer de pil vergeten zijn en het verhaal dat je hem moet slikken binnen 12 uur nadat je hem bent vergeten is ook onzin.

de pil blijft 72 uur in je bloed zitten.

de arts ( die ik toen had) zei dat het geen kwaad kon.

en als men niet ongesteld wil worden , waarom haal je dan niet de prikpil of dat staafje voor in je bovenarm?

ach dat zijn waarschuwingen uit voorzorg... men kan anders gemakkelijk gaan denken "oh hij werkt toch 72 uur door"

overigens is de implanon waarnaar jij refereet niet helemaal betrouwbaar gebleken

[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 05-08-2003 22:21]

[..]
  Milf dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:19:32 #33
16000 nikky
pi_12245243
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:17 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach dat zijn waarschuwingen uit voorzorg... men kan anders gemakkelijk gaan denken "oh hij werkt toch 72 uur door)

overigens is de implanon waarnaar jij refereet niet helemaal betrouwbaar gebleken

dat staafje is zeer betrouwbaar. je moet bij die gevallen die zwanger zijn geraakt even aan de arts vragen hoe ze zijn ingebracht, dan zul je merken dat de artsen in deze gevallen helaas in gebreken zijn gebleven door hem verkeerd te implanteren...

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 05-08-2003 22:19]

Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12245310
Het nadeel van dat implantaat vind ik dat je niet weet wanneer je ongesteld bent en dat dat zeker in het begin(en bij sommige zelfs continu) erg onregelmatig is.

Ik weet graag wanneer ik ongesteld word, niet dat ik lekker in de stad loop ofzo en dan ineens bloed verlies.......

Volgens mijn arts is het net zo veilig als de pil.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Milf dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:24:42 #35
16000 nikky
pi_12245356
toch \ou ik liever van de pil afzijn... ivm trombose e.d.
ik ben nu ook gestopt met roken, nu de pil nog maar ja ik kan me nog niet laten helpen want ik heb nog geen kinderen en wil ze straks wel graag.....

maar daarna? doosrsnijden die handel

pi_12245377
Mijn brein zegt dat het slikken van de pil hierdoor 33% duurder zou worden
pi_12245456
quote:
Bij pilgebruik wordt er nauwelijks baarmoederslijmvlies opgebouwd
Zoals ik al zei, er komt toch best wel het een en ander uit.....

Dus dat het helemaal geen menstruatie is is idd een halve waarheid, baarmoederslijmvlies word wel opgebouwd(dan blijkbaar in mindere mate, vraag me wel af hoe dat dan bij niet pilgebruikers is, komen daar dan echt brokstukken uit ofzo, alle bloedingen na de bevalling????????).

Waar blijft dat dan dat spul????
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het terug in het lichaam opgenomen word, naar binnen toe schoongemaakt word.
Opgeruimd moet het toch worden, gaat dat niet langs de gewone weg, dan maar een andere....

Nee geef mij maar nog een beetje de natuurlijke gang van zaken, snap ook niet waarom er zo moeilijk over ongesteldheid word gedaan(op de mensen na dan die er echt heel veel last van hebben), het hoort erbij, is helemaal niet erg.......

pi_12245461
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:19 schreef nikky het volgende:

[..]

dat staafje is zeer betrouwbaar. je moet bij die gevallen die zwanger zijn geraakt even aan de arts vragen hoe ze zijn ingebracht, dan zul je merken dat de artsen in deze gevallen helaas in gebreken zijn gebleven door hem verkeerd te implanteren...

Dat overkwam dus een vrouw, reportage was bij Twee Vandaag.Ze zei dus dat het aanvoelde als dat staafje.Het bleek echter iets van een litteken te zijn, ontstaan door het inbrengen.Kortom, het was idd niet op de juiste wijze ingebracht.

Ik overweeg de prikpil, ben je van dat hele slikken gedoe af.Het schijnt wel pijn te geven maar meer in de richting van spierpijn heb ik gehoord.

dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:29:10 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12245482
Het zou iig een ramp betekenen voor de tamponindustrie als elke vrouw besloot de pil door te gaan slikken
pi_12245491
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:25 schreef Solomon het volgende:
De pil kost me 28 euro(inmiddels, varieert ook van half jaar tot half jaar)voor 6 maanden.......

Dus dat valt te overzien

FOK!fossiel dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:29:48 #41
1455 Keroppi
kool kikker
pi_12245496
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:25 schreef Solomon het volgende:
Ha, de farmaceuten zitten hierachter!

Toen ik met de pil begon heb ik ook geinformeerd naar het doorslikken van de pil en mijn huisarts was redelijk terughoudend wat betreft doorslikken. 3 strippen max. was haar advies.

Chick on a mission
pi_12245717
Ik slik de pil heel soms door als ik bijvoorbeeld op vakantie ga of zo. Maar ik krijg altijd heel snel last van doorbraakbloedingen dus ik slik de pil niet door als het écht niet nodig is... .
  Milf dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:40:21 #43
16000 nikky
pi_12245777
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:28 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik overweeg de prikpil, ben je van dat hele slikken gedoe af.Het schijnt wel pijn te geven maar meer in de richting van spierpijn heb ik gehoord.

een vriendin van mij heeft ook de prikpil en is er zeer blij mee.
ze moet 1 keer in de zoveel tijd (3?maand) naar de huisarts en krijgt een prikje
  Milf dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:40:45 #44
16000 nikky
pi_12245792
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:38 schreef Tristessa het volgende:
Ik slik de pil heel soms door als ik bijvoorbeeld op vakantie ga of zo. Maar ik krijg altijd heel snel last van doorbraakbloedingen dus ik slik de pil niet door als het écht niet nodig is... .
ik heb dat gelukkig nog nooit gehad maar mij max is dan ook 2 strips
pi_12245845
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:40 schreef nikky het volgende:

[..]

ik heb dat gelukkig nog nooit gehad maar mij max is dan ook 2 strips

Bij mij gebeurt het al bij de eerste strip die ik doorslik. Ik heb wel eens gehoord dat dat betekent dat de pil misschien te licht is?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 augustus 2003 @ 23:20:10 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12246772
Ik slik 3 maanden achter elkaar door en dan stop ik een week (Marvelon). Als ik langer achter elkaar doorslik krijg ik doorbraakbloedingen. Maar ik ben al heel tevreden met maar eens in de drie maanden een menstruatie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_12249083
Tussentijdse menstruatie, hormoonschommelingen..
Sorry dit vat ik niet..

Sterker nog ik heb het zelf als zeer naar ervaren ( het doorslikken van de pil)
De menstruatie is in wezen niet "echt "
Waarom krijg je dan wel menstruatieklachten en pms verschijnselen?
Die krijg je niet meer wanneer je de pil doorslikt?
Nauwelijks baarmoederslijmvlies opbouwen?
Godskolere.. echt wel..
En ik heb wel degelijk behoorlijke bloedingen.
Dit verhaal gaat absoluut niet voor iedere vrouw op.
En ik betwijfel ten zeerste..of het echt wel zo gezond is.

quote:
Als je een doorbraakbloeding krijgt, stop dan even met de pil totdat de bloeding echt doorzet. Op de tweede dag van de bloeding kun je dan alweer beginnen met de pil. Zo worden menstruele klachten tot het minimum beperkt."
Kweek meer onduidelijkheid.. nog meer onzorgvuldigheid en laat mensen dan wel dan niet de pil slikken en je hebt meer problemen.
Lijkt mij.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_12249492
ik weet al een paar jaar van deze onnodige martelingsweek, en ik slik dus de pil zo'n 4 maanden door en doe daarna een stopweek. Ik ben altijd weer stipt ongesteld geworden in die stopweek en ik heb nog nooit een tussentijdse bloeding gehad.
Bovendien hoef ik nu geen rekening meer te houden met die stopweek, wanneer ik weer moet beginnen met de pil. Ik vergat hem namelijk wel vaker NA een stopweek. Nu vergeet ik hem niet meer, omdat ik hem voor een lange periode elke dag slik.
En ik kan je zeggen dat het me supergoed bevalt!

ik HAAT ongesteld zijn, want ik ben altijd minimaal 1 dag bedlegerig. Het is ontiegelijk pijnlijk en ik kan niet goed tegen tampons waardoor je met van die plastic bloedlappen (maandverband) in je slipje moet lopen...

Bovendien duik ik vaak en wil ik niet gehinderd zijn door die zooi die der onder uit komt.

Een staafje of een spiraal is voor mij geen oplossing want ik heb dan geen garantie dat ik niet meer ongesteld wordt en bovendien slik ik vanwege mijn gewicht een wat zwaardere pil. Volgens mij is zo'n staafje dan helemaal niet meer betrouwbaar.

oftewel: yep, ik slik door (de pil dan he )

woensdag 6 augustus 2003 @ 06:03:04 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12250306
voorlopige conclusie: het kan maar het effect qua doorbraakbloeden kan per vrouw verschillen. Je met maar gewoon proberen of het ideaal is voor je, zo niet dan hou je gewoon het oude ritme met stopweek aan.

correct?

[..]
pi_12250638
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Nou als ik hem vergeet en na 6 uur hem alsnog inneem, dan word ik toch ziek..

Vergeten is een vette -
Doorslikken is nog erger voor mijn gestel, dat weet ik zeker. Ik ga het dan ook lekker NIET proberen!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')