abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12613384
Uh niemand.

Gelukkig ben ik nooit ongeduldig ofzo

"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_12613563
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:01 schreef ssebass het volgende:
Ik ben ook van plan een digitale camera te kopen, waarschijnlijk morgen al. Ik dacht ik post nog even om er zeker van te zijn dat ik niet een domme fout maak. Ik heb al veel reviews gelezen en topics doorgelezen.

Ik wilde eerst voor een canon a40 gaan toen voor de a60 en uiteindelijk toch de a70. Nu ben ik daar, naar nog veel lezen, vanaf gestapt en denk toch voor de Nikon Coolpix 4300 te gaan.

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cp4300.asp

Goede macro functie en 4mp aangezien ik die foto's op een wat groter formaat wil afdrukken om op te hangen. Ik heb ook nog even gekeken naar de minolta maar dat was toch niet echt wat ik zocht.

Het grote nadeel van die Nikon is dat de behuizing van kunstof is, maargoed je kunt niet alles hebben. Nog iemand op of aanmerkingen voordat ik hem ga kopen?

Ik was vorige week in de fotozaak en zag paar camera's die mij wel interessant leken waaronder de Nikon coolpix 4300 en de Canon S45. De verkoper zei zonder aarzelen dat de Canon een stuk beter was. Ik heb niet precies gevraagd waarom, maar voordelen van de S45 zijn de gedeeltelijke metalen behuizing en meer instellingsmogelijkheden.
Heb verder ook geen ervaring met de Nikon maar dat zei de verkoper in ieder geval.
pi_12627359
Hey mensen, welke camera's ( verglijkbaar met de powershot A70 + A80 ) hebben built-in time-lapse functie?

dus
3 a 4 MP
Min. 3x Optische Zoom
Sluitertijden instelbaar van 1/2000 tot ( min ) 15 sec.
T liefst ook dat je losse lenzen erop kunt zetten
Iso Speed tot min 400
Digitale zoom is niet zo belangrijk
Continuous shooting
Movieclip + audio

De rest moet gewoon ongeveer overeenkomen met de Powershot A70/80

kweet, t is maybe een uitgebreide vraag en als niemand er antwoord op kan/wil geven heb ik pech gehad

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 20:49:59 #54
51296 I_AM_BACK
extreem rechtshandig
pi_12640970
ik persoonlijk hou niet van geinterpoleerd spul zoals trust en de andere goedkope prulaanbieders..ikzelf heb een minolta s414....4mp toestel met snelle chip voor snel werk maken....tof apparaat al zeg ik het zelf maar er zullen uiteraard vele goeie of betere zijn...mijn tip....laat je niet opjutten door verkopers maar kijk op je gemak bij kieskeurig.nl of op www.dpreview.com.....als je er dan nog niet uitkomt dan weet ik het ook niet meer
Een 6 karaat straat-agaat aan een draad in je naad...Dat staat
pi_12658489
Ik heb gister toch de nikon coolpix 4300 gekocht. Die voldoet ook wel aan die eisen op het filmpje met audio na. Maargoed daarvoor koop je maar een videocamera
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_12662704
Heeft iemand ervaring met de Fujifilm Finepix S602? Ik heb er wel goede dingen over gelezen, maar wilde even weten of iemand ervaring ermee had?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 09:02:50 #57
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_12721947
Hoi,

ik ben van plan een camera te kopen maar zit nog te twijfelen tussen de Samsung Digimax V4 en de Minolta Dimage F200.
Specs V4:
Resolutie max. 2272 x 1704
Beeldpunten 4 megapixel
Lens 38 - 114 mm. (Schneider lens)
Optische zoom 3 x
Digitale zoom 4 x
Gevoeligheid 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch, handmatig
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,5 inch
Geluidsopname
Geheugen (standaard) 32 MB
Opslagmedium MultiMediaCard, SD Memory Card
Interface USB, video-out
Gewicht 165 gram
Afmetingen (H x B x D) 54 x 105 x 38 mm

Specs F200:
4.0 Miljoen Pixels
3x Optische zoom
4x Digitale zoom
3.8 cm tft scherm
16 mb Sd
Afm. 111x52x32 mm
Gewicht 185 gram
In zilver of blauw

Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 camera's?

Bedankt

dinsdag 26 augustus 2003 @ 16:44:13 #58
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_12734153
Ik zoek een fototoestel voor op evenementen te schieten, vooral trance/hardstyle en die trand, dus er zullen erg veel lichtflitsen/lasers etc aanwezig zijn, maar ook donkere momenten. Ik zoek hier een goede camera voor, maar wil het qua prijs niet té bond maken (echt maximaal een 500 euro oid). Wat is hier een goede camera voor?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_12737543
Vandaag in de krant : de nieuwe Canon Eos 300 digitaal
Je kan hier je losse lenzen van je gewone Eos camera op gebruiken !!
Alleen de prijs Euro 1250,- Euro 1100 nog wat zonder lens
Maar vergeleken met een ander merk valt dit nog mee en je lenzen kan je hergebruiken
Hij maakt bijv. 2,5 beeld per seconde en 6,5 m pixels geloof ik
  woensdag 27 augustus 2003 @ 09:27:43 #60
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_12749674
Ik heb de gewone Canon Eos 500, is fotograveren op feesten hier ook mee te doen?
Waar ik bang voor ben is als ik klik, doet ie er nog 1 a 2 seconden over om goed beeld te krijgen, probleem in een discotheek is dus snelle discolampen/lasers en steeds veranderende licht inval. Is het hiermee te doen?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_12751232
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:27 schreef Euc- het volgende:
Ik heb de gewone Canon Eos 500, is fotograveren op feesten hier ook mee te doen?
Ik zou zeggen: schiet eens een testrolletje vol en kijk naar de resultaten. Laat het gewon ontwikkelen/afdrukken bij een cheapo afdrukservice op 9x13, dan kost het je ook niet zo veel (rolletje van 36: ¤ 4,50 bij de Dirkson).
quote:
Waar ik bang voor ben is als ik klik, doet ie er nog 1 a 2 seconden over om goed beeld te krijgen, probleem in een discotheek is dus snelle discolampen/lasers en steeds veranderende licht inval. Is het hiermee te doen?
Ik durf het niet te zeggen, sowieso lijkt me dat soort fotografie technisch erg moeilijk voor de camera door het lage lichtniveau en de snel wisselende omstandigheden. Nogmaals: kwestie van uitproberen denk ik.
pi_12751422
Ik ben op zoek naar een digicam die aan de volgende specs moet voldoen:

- minimaal 3 miljoen mega pixels
- wel een beetje zoom hebben (niet alleen digitaal)
- niet te grote camera
- degelijk merk (geen trust oid)
- prijs tot 300-400 euro

Wie kan mij een paar goeie aanraden.

woensdag 27 augustus 2003 @ 12:11:07 #63
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_12753065
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:00 schreef Swoods het volgende:
Ik ben op zoek naar een digicam die aan de volgende specs moet voldoen:

- niet te grote camera
- prijs tot 300-400 euro

ik denk,dat als je dit en de voorgaande topics eens goed doorleest,je de antwoorden zult vinden op jouw vragen!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_12756778
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:00 schreef Swoods het volgende:Ik ben op zoek naar een digicam die aan de volgende specs moet voldoen:
- niet te grote camera
- prijs tot 300-400 euro

Ik zou zelf zeggen de Canon A70
Heb je gewoon een top camera
pi_12764229
naast mn spiegelreflex camera wil ik een compacte digitale camera
ik had deze op het oog:
Trust 715 LCD Powerc@m
uhhmm enige ervaringen mee?
ik kan hem voor ¤99 krijgen.
hij schiet een foto met een fotoresolutie van 4mpxl en een cameraresolutie van 3,1 mpxl..
wat betekend dat en uhhmmm waarom is hij zo goedkoop!?
[img]http://members.lycos.nl/al3ktic0n/signaturekl.jpg[/img]
pi_12764544
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 19:20 schreef al3ktic0n het volgende:
naast mn spiegelreflex camera wil ik een compacte digitale camera
ik had deze op het oog:
Trust 715 LCD Powerc@m
uhhmm enige ervaringen mee?
ik kan hem voor ¤99 krijgen.
hij schiet een foto met een fotoresolutie van 4mpxl en een cameraresolutie van 3,1 mpxl..
wat betekend dat en uhhmmm waarom is hij zo goedkoop!?
Die 3,1 MP is het werkelijke aantal pixels, maar de foto die je maakt heeft een formaat van 4 MP. De foto wordt dus zeg maar door de software van de camera vergroot, en dat zorgt weer voor een lagere kwaliteit. Interpoleren noemen ze dat.

Voor 100 euro zul je weinig betere camera's kopen, maar ik zou verder sparen voor een betere . Trust is ook geen fotocamera merk zoals Canon, Fuji, Minolta, Olympus, Pentax en wet ik welke merken nog meer wel zijn en dat verschil merk je dus ook bij bijvoorbeeld de lens e.d.

pi_12765048
thnx.
dan ga ik maar sparen
nadat ik mn rijbewijs heb, koop ik er op los, en digitale camera is dus mn volgende target!
[img]http://members.lycos.nl/al3ktic0n/signaturekl.jpg[/img]
  woensdag 27 augustus 2003 @ 22:04:05 #68
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_12768621
Ook ik ben aan het kijken naar een Dc'tje. Ik wil echter niet al te veel uitgeven. Het is namelijk puur voor huis, tuin en keuken gebruik dat soms wel en soms niet afgedrukt gaat worden. Bij voorkeur wel een merkdingetje.

Maar de grote vraag waar ik eigenlijk tegenaan loop is de volgende... kan iemand mij het verschil laten zien tussen 2, 3, en 5mp's. Ik zie namelijk tegenwoordige iedere badgast opeens met 5mp rondlopen en dus ook met een camera van zo'n ¤500,- terwijl hij het voorheen met een compactcamera deed van zo'n ¤150,-. En het lijken me over het algemeen ook geen mensen die allerlei moeilijke bewerkingen ermee gaan doen. Maar ja, wat ik dus eigenlijk wilde vragen is vergelijkingsmateriaal.

De mensen zijn gek geworden
pi_12778910
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:39 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Ik zou zelf zeggen de Canon A70
Heb je gewoon een top camera

Dank je, daar heb ik wat aan.
pi_12913988
ik kwam deze cam tegen voor 320¤
http://www.konica.nl/product.asp?product=1028729772
Ik wil er gewoon goede scherpe foto's mee kunnen maken!
Is dit een beetje goede camera??
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 4 september 2003 @ 14:22:50 #71
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_12937175
Ik wil graag een digitaal fototoestel aanschaffen.

Verdere info; ik heb dus een budget van ongeveer 200 pleuro. Ik hoef geen hightech dingetje, als ik er maar gewoon redelijke fotootjes mee maken kan

You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
  donderdag 4 september 2003 @ 14:37:53 #72
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_12937487
Met zo'n laag budget zou ik toch eens gaan denken aan een gebruikte camera.
Zijn er genoeg te vinden op i-net.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  donderdag 4 september 2003 @ 14:49:19 #73
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_12937705
quote:
Op donderdag 4 september 2003 14:37 schreef rene29 het volgende:
Met zo'n laag budget zou ik toch eens gaan denken aan een gebruikte camera.
Zijn er genoeg te vinden op i-net.
Ja, echt een vetpot is het niet idd. K zal eens wat sites gaan bekijken. Thanks voor de tip iig
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_12945043
Weet iemand trouwens of er ergens sites zijn met voorbeeldfoto's? Ik wil graag wat voorbeelden zien van de Casio Exilim (alle types) ... nog nergens gevonden.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_12948084
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:28 schreef Scandalous het volgende:
Weet iemand trouwens of er ergens sites zijn met voorbeeldfoto's? Ik wil graag wat voorbeelden zien van de Casio Exilim (alle types) ... nog nergens gevonden.
http://www.dpreview.com./reviews/casioexz3/
Een hele goede review.

met natuurlijk ook sample images
http://www.dpreview.com/reviews/casioexz3/page15.asp

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')