Dit is misschien wel geen literatuur maar ik ben compleet verslingerd aan die boekies.
Wij hebben de complete serie thuisliggen en die nieuwe komt er woensdag zeker bij.
Heerlijke strips vind ik het , kan me er uren mee vermaken. Vooral die kleine dingen die op de achtergrond van zo'n tekening gebeuren zijn leuk om te ontdekken als je er 1 herleest.
quote:Bah, ik vind dit stom consumptiegedrag. Als je ze niet leuk vindt is het onzin ze aan te schaffen.
Op 13 maart 2001 21:59 schreef yvonne het volgende:
Hebbuh, alleen al om de serie compleet te hebben
quote:jij verzamelt dus niks?
Op 13 maart 2001 22:04 schreef Pannekoek het volgende:
Bah, ik vind dit stom consumptiegedrag.
quote:Niet als het gaat om het verzamelen zelf nee. Trouwens, dan vind ik het sparen van tweedehands spullen niet erg, postzegels en zo dat maakt allemaal geen verschil. Tweedehands typemachines... tsja ze komen toch wel een keer bij het grof vuil, en wanneer dat gebeurt maakt ook niet zoveel uit, denk ik. Maar om voor de leukigheid nieuwe boeken te kopen... beetje overdreven. Maar goed: vind ik, vind ik.
Op 14 maart 2001 08:44 schreef Tokus het volgende:
jij verzamelt dus niks?
Het boekje had trouwens een vrij matige recensie in de Volkskrant. Nu heeft een van mijn buren 'em (VK), maar afgezien van de standaardingrediënten scheen er niet veel aan te zijn. Toch jammer dat Uderzo niet weet te stoppen: In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
quote:... quod erat demonstrandum (of is dat rancuneus?)
Op 14 maart 2001 12:28 schreef sataN het volgende:
Ik heb hem net gekocht en gelezen, maar idd nogal tegenvallen....
In de oude afleveringen ging het meer over avonturen en was Obelix een domme vechtersbaas en Asterix een vindingrijk kereltje en waren de romeinen elke keer de klos.
Nu lijken emoties zoals verliefdheid en vriendschappen een belangrijke rol in te nemen binnen de verhaallijn.
Ik heb hem zelfs niet in 1x uitgelezen terwijl dat toch wel mijn gewoonte is bij een nieuw stripboek. Ook het het herlezen zal voorlopig wel niet gebeuren.
quote:Aaaahh, zeg dat nou niet allemaal! Mams heeft hem voor me gekocht, en hij ligt te wachten tot ik naar Nederland kom, maar nou zit ik me niet meer tot september ofzo te verheugen
Op 16 maart 2001 16:04 schreef Da hopman het volgende:
Ik heb hem zelfs niet in 1x uitgelezen terwijl dat toch wel mijn gewoonte is bij een nieuw stripboek. Ook het het herlezen zal voorlopig wel niet gebeuren.
Tweedimensionaal verhaal (je kan het niet eens meer een flinterdun verhaal noemen) en zelfs de bekende grapjes in de tekeningen ontbreken. Het wordt tijd voor een nieuwe scenarioschrijver om van Asterix weer de hoogstaande wereldliteratuur van weleer te maken.
op een andere site vond ik ditquote:Nieuw album en tekenfilm van Asterix
BERLIJN -
Een nieuw stripverhaal van Asterix komt volgend jaar uit, gevolgd door een tekenfilm in 2006. Dat heeft tekenaar en schrijver Albert Uderzo aan de Berliner Zeitung laten weten in een interview dat dinsdag is gepubliceerd.
quote:Mogelijk verschijnt volgend jaar een nieuw Asterix-album. Schrijver en tekenaar Albert Uderzo zou het scenario over zo'n twee maanden klaar hebben. Daarna heeft hij nog een ruim half jaar nodig om het nieuwe album te tekenen. Het laatste album, La Traviata, verscheen in 2001 wereldwijd in een oplage van acht miljoen exemplaren. Over de inhoud van het te verschijnen album wil de 76-jarige Uderzo niet veel kwijt. Maar het staat vast dat, tot grote spijt van onze noorderburen, Asterix en Obelix geen avonturen zullen beleven in het Land van de Bataven, ofwel Nederland
Idd. Vergane glorie.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:59 schreef Rasing het volgende:
Zou Uderzo nou zelf niet doorhebben dat zn laatste paar albums niet goed waren? Tekenen kan ie goed, maar sinds Goscinny dood is, bakt ie er in zn eentje niet veel meer van. Beetje bezoedeling van Asterix en Obelix. Vooral de laatste 3 waren bedroevend. Neem een scenarioschrijver in dienst, en laat t door meer mensen beoordelen voor je t uitbrengt.
En Assurancetourix en Abraracourcix mogen geen Kakofonix en Heroïx genoemd worden!!
moet je bij de nederlandse uitgever zijn, ik walg ook van de namenquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:59 schreef Rasing het volgende:
En Assurancetourix en Abraracourcix mogen geen Kakofonix en Heroïx genoemd worden!!
de eerste 3 waren best goed, daarna zette echter het verval in. Hou er rekening mee dat Uderzo zich vroeger ook met het scenario bemoeide maar de uiteindelijke uitwerking was Goscinny.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:59 schreef Rasing het volgende:
Zou Uderzo nou zelf niet doorhebben dat zn laatste paar albums niet goed waren? Tekenen kan ie goed, maar sinds Goscinny dood is, bakt ie er in zn eentje niet veel meer van.
dat wil uderzo nietquote:Het wordt tijd voor een nieuwe scenarioschrijver om van Asterix weer de hoogstaande wereldliteratuur van weleer te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |