Calimero666 | maandag 4 augustus 2003 @ 22:59 |
![]() | |
shmoopy | maandag 4 augustus 2003 @ 23:06 |
Daar hebben we een heel speciaal forum voor, ik stuur 'm door naar PTA. | |
BOMS® | maandag 4 augustus 2003 @ 23:08 |
Civic 6th gen VTi! ![]() Die van mij gaat slechts tot 6750... | |
nikky | maandag 4 augustus 2003 @ 23:08 |
ik snap hem niet ![]() | |
jacco | maandag 4 augustus 2003 @ 23:09 |
![]() dit is van deze auto afkomstig
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 04-08-2003 23:11] | |
veldmuis | maandag 4 augustus 2003 @ 23:09 |
quote:Mijn redline haalt zelfs dat niet. ![]() | |
Dropslurf | maandag 4 augustus 2003 @ 23:10 |
![]()
| |
mrSolid | maandag 4 augustus 2003 @ 23:11 |
quote:wat is dit... je auto kan tot 10000 toeren en dan nog maar 150km/u?! | |
jacco | maandag 4 augustus 2003 @ 23:12 |
quote:Maak daar maar mijlen per uur van | |
B03S | maandag 4 augustus 2003 @ 23:12 |
Æ Op maandag 4 augustus 2003 23:12 schreef B03S het volgende: Damn, die ik nu heb gaat maar tot 6000, de vorige tot 8300, Honda CRX V-TEC. Maarja deze is dan ook wat goedkoper in onderhoud e.d. [Dit bericht is gewijzigd door B03S op 04-08-2003 23:19] | |
Bigs | maandag 4 augustus 2003 @ 23:12 |
Die van mij zit gewoon bij de 6500 en als ik langer dan 2 seconden boven de 7000 krijg ik van de begrenzer op m'n kop ![]() | |
jacco | maandag 4 augustus 2003 @ 23:13 |
quote:haha maar niet net zo leuk | |
mrSolid | maandag 4 augustus 2003 @ 23:13 |
quote:ik zie het. Ik werd afgeleid door het 'km/u' wat er klein boven staat. | |
jacco | maandag 4 augustus 2003 @ 23:13 |
quote:oke ![]() | |
B03S | maandag 4 augustus 2003 @ 23:15 |
quote:True true... | |
BOMS® | maandag 4 augustus 2003 @ 23:16 |
quote:Dan is dat dashboard wel heel erg verbouwd als je bedenkt dat het er normaal zo uitziet. [Dit bericht is gewijzigd door BOMS® op 04-08-2003 23:17] | |
jacco | maandag 4 augustus 2003 @ 23:16 |
quote:Was ik je toch nog voor met quoten ![]() | |
thetruth | maandag 4 augustus 2003 @ 23:16 |
quote: ![]() | |
jacco | maandag 4 augustus 2003 @ 23:16 |
quote:Link werkt niet | |
Patrick281 | maandag 4 augustus 2003 @ 23:18 |
Motoren worden hier gebanned ?? ![]() | |
B03S | maandag 4 augustus 2003 @ 23:19 |
quote:Vaag ding...teken. copy&paste.. staat er weer. Auto al weer heel? [Dit bericht is gewijzigd door B03S op 04-08-2003 23:20] | |
BOMS® | maandag 4 augustus 2003 @ 23:20 |
quote:Excuus, nu wel. | |
Dropslurf | maandag 4 augustus 2003 @ 23:20 |
![]() screenshot van een porsche uit de Mischief Gumball 3000 film. uiteindelijk 203 mph op de openbare weg | |
jacco | maandag 4 augustus 2003 @ 23:20 |
quote:Vandaag de auto compleet gestript. En aan het einde van het weekend de nieuwe bumpers uit amerika binnen. Dus gaat de goede kant op. ![]() | |
Blapiet | dinsdag 5 augustus 2003 @ 00:37 |
quote:man, dan schakel ik pas naar z'n 3 ![]() | |
Cybercopje | dinsdag 5 augustus 2003 @ 00:47 |
Dit komt uit een Suzuki Alto nieuwe type: | |
Blapiet | dinsdag 5 augustus 2003 @ 01:01 |
180 in een alto durf ik niet ![]() | |
thetruth | dinsdag 5 augustus 2003 @ 01:24 |
quote:150 miles haal jij niet in zijn 3 ![]() | |
Blapiet | dinsdag 5 augustus 2003 @ 01:25 |
quote:Nee, dan schakel ik pas naar z'n 3,..... k heb geen mietjesbak ![]() | |
thetruth | dinsdag 5 augustus 2003 @ 01:26 |
quote:en ondertussen heb je een opgefokte fiat panda ![]() | |
SolidArt | dinsdag 5 augustus 2003 @ 01:30 |
![]() Alleen bij mij zit er een Nardi stuur... | |
jacco | dinsdag 5 augustus 2003 @ 12:45 |
quote:Ik zie hier geen redline hoor ? | |
_VoiD_ | dinsdag 5 augustus 2003 @ 13:07 |
Maar wel een boel photoshop. | |
jacco | dinsdag 5 augustus 2003 @ 13:09 |
quote:tsja met een Alto 180 is idd een beetje vreemd | |
SolidArt | dinsdag 5 augustus 2003 @ 13:32 |
volgens mij kan het wel hoor ![]() | |
jeucken | dinsdag 5 augustus 2003 @ 13:34 |
Denk dat het in die nieuwe alto wel moet lukken hoor. | |
PNG | dinsdag 5 augustus 2003 @ 13:39 |
![]() | |
jeucken | dinsdag 5 augustus 2003 @ 13:56 |
quote:Merk auto? Type? | |
SolidArt | dinsdag 5 augustus 2003 @ 14:29 |
ziet er opel achtig uit... | |
MacBeth | dinsdag 5 augustus 2003 @ 17:41 |
Van een droommotor van me (a 12.000 euro ![]() Honda CBR600RR, redline bij 15.000 toeren Max vermogen tussen de 13.000 en de 13.400 | |
gateway | dinsdag 5 augustus 2003 @ 17:43 |
quote:slecht gesoept? volgens mij staat de temperatuurmeter nog steeds op 0 graad -edit- zal de foto van mij GolfII uit 1987 met 155 ofzo op de teller ook eens zoeken -edit- [Dit bericht is gewijzigd door gateway op 05-08-2003 17:45] | |
jacco | dinsdag 5 augustus 2003 @ 18:55 |
quote:Gesoept? zeg je. Dat dacht ik dus niet. Dit is een aangepaste Type R en neem maar van mij aan dat dit de real deal is. | |
jeucken | dinsdag 5 augustus 2003 @ 19:20 |
quote:Dan is die persoon gewoon helemaal niet zuinig op z'n auto. Beetje stom om zoveel toeren te gaan maken terwijl de motor nog niet op temperatuur is. | |
jacco | dinsdag 5 augustus 2003 @ 19:22 |
quote:uhm misschien word die motor niet zo warm omdat er aanpassingen zijn gedaan ![]() En hoe weet jij nou wat die persoon allemaal met zijn auto doet | |
SolidArt | dinsdag 5 augustus 2003 @ 19:29 |
quote:wat een onzin, besides dat ding is nog niet eens vatsoenlijk ingereden | |
Boink | dinsdag 5 augustus 2003 @ 19:33 |
quote:Kdenk wel dat de mensen die klote met die auto wel weten wat ze doen... En probeer niet met jacco in discussie te gaan, die verlies je ![]() | |
jeucken | dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:52 |
quote:Aanpassingen zodat de motor koeler loopt? ![]() Wat is het nut daarvan? Lekker voor je blok. | |
Nijmegenaar | dinsdag 5 augustus 2003 @ 23:01 |
Geen foto, maar bij mijn auto begint de redline bij 7200 rpm. Bij 7200 rpm heeft ie ook zijn max. vermogen (101Pk@7200 rpm, 118Nm@5400 rpm). 106 Rallye btw. | |
Svensson | dinsdag 5 augustus 2003 @ 23:03 |
(Peugeot 205 Rallye 1.3) | |
Svensson | dinsdag 5 augustus 2003 @ 23:04 |
quote:Rallyes roeleren! ![]() | |
PNG | woensdag 6 augustus 2003 @ 01:46 |
tgaat overigens niet om vermogen, maar veel meer om koppel, maar da's ff weer andere discussie. | |
Wiseone | woensdag 6 augustus 2003 @ 02:06 |
mmmm, ik ga toch meer voor de vti motoren.....(Honda) | |
jwstoop | woensdag 6 augustus 2003 @ 09:22 |
quote:In de topictitel staat toch duidelijk AUTO ![]() | |
MacBeth | woensdag 6 augustus 2003 @ 10:46 |
quote:Ach, het is een leuk detail, aangezien de redline 2x zo hoog is als bij vele sport-auto's. Da's niet niks. | |
Bogusje | woensdag 6 augustus 2003 @ 12:37 |
Het dashboard van mijn tdi'tje komt niet verder als 5000 toeren ![]() (en ik rijdt gemiddeld ergens tussen de 3000 en 3500 in) | |
jeucken | woensdag 6 augustus 2003 @ 12:41 |
Mijn toerenteller gaat voorbij de 8000. Maar eigenlijk nooit geprobeerd of hij dat ook echt haalt want je bent niet echt snel als je tot zo ver doortrekt. | |
SolidArt | woensdag 6 augustus 2003 @ 13:10 |
quote:deze? ![]() Heb je veel aan ja, 2000 toeren in het rood | |
R4NCOR | woensdag 6 augustus 2003 @ 13:21 |
Mijn Citroen Visa heeft geen toerenteller ![]() Heb ook geen idee wat ie trekt qua toeren | |
fordrwd4ever | woensdag 6 augustus 2003 @ 16:59 |
mijn redline ligt bij 5000 toeren ![]() max vermogen 160PK @ 4500 rpm, max koppel 233 NM @ 3200 rpm die Ford 6 cilinders hoeven niet zoveel toeren te draaien om flink vooruit te komen... | |
SolidArt | woensdag 6 augustus 2003 @ 17:03 |
quote:sjit, dat ligt ver uit elkaar, je max vermogen, en je max koppel ![]() | |
Metro2005 | woensdag 6 augustus 2003 @ 17:06 |
![]() nissan primera 2 liter redline bij ongeveer 6500 toeren tot de 8000 | |
barkingstar | woensdag 6 augustus 2003 @ 17:08 |
ik krijg bij dit soort topics beelden van mannetjes met opgeschoren haar en oorringen in. | |
jacco | woensdag 6 augustus 2003 @ 18:25 |
quote:dat is vreemd ik namelijk niet | |
Makster | woensdag 6 augustus 2003 @ 18:29 |
quote:Ik krijg bij dit soort reacties beelden van mannetjes met dikke brillen en puisten door ![]() | |
jacco | woensdag 6 augustus 2003 @ 18:31 |
quote:Nee dat heb ik dan ook weer niet ![]() | |
fordrwd4ever | woensdag 6 augustus 2003 @ 18:40 |
quote:valt wel mee, auto is niet helemaal standaard meer Dit zijn de waarden van voor de aanpassingen... Met een RamAir open luchtfilter en een open uitlaatsysteem met katvervanger loopt ie nu veel beter nu kan je tenminste zonder problemen tot 5000 toeren doortrekken Met het originele filterhuis houdt ie al bij 4000 toeren in. Enige nadeeltje: Als je een beetje doorrijdt, zuipt het enorm | |
MacroTough | woensdag 6 augustus 2003 @ 19:53 |
![]() Redline 7700RPM, old skool never dies..... | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 7 augustus 2003 @ 01:27 |
quote:geweldig een oude MR2, die dingen gaan echt door de bocht als een kart ![]() heeft jou MR2 het T-VIS systeem?? dan krijg je nog ff 1 fijne druk in je rug bij 6000 rpm.... | |
j22flyingdownwind | vrijdag 8 augustus 2003 @ 20:42 |
Mijn redline? 3900 rpm . Diesel power ![]() | |
renkie | vrijdag 8 augustus 2003 @ 21:57 |
quote:TDI power ![]() Sneller wil ie niet op een rechte weg 90pk TDI in een VW Passat btw | |
MacroTough | vrijdag 8 augustus 2003 @ 23:46 |
Ja blech, ik heb ook nog zo'n frituurvetbrander voor het dagelijkse ritje, maar daar ben ik niet echt trots op ![]() | |
Roger-Wilco | zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:51 |
in deze | |
D-Devil | zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:53 |
quote:325 | |
Roger-Wilco | zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:54 |
quote:325i cabriolet. Geklokt dicht, met hardtop. | |
jacco | zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:57 |
quote:sorry maar ik zie hier geen redline ![]() | |
D-Devil | zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:58 |
Ik vind 1 op 5 met die snelheid best goed te doen. | |
Roger-Wilco | zaterdag 9 augustus 2003 @ 14:01 |
quote:Leg mij eens uit waarom je wil zien tot waar ik het rood van mijn toerenteller achterplaat heb weggekrabt met een muntje.... Wat mensen al niet onder tuning verstaan. | |
jacco | zaterdag 9 augustus 2003 @ 14:03 |
quote:pardon, Daar gaat dit topic over. LEZEN | |
Roger-Wilco | zaterdag 9 augustus 2003 @ 14:07 |
quote:op marktplaats gevonden. Is dezelfde tellerunit: | |
killerb | zaterdag 9 augustus 2003 @ 15:58 |
quote:en dit een peug 205 1.4i xs ![]() ![]() | |
Xtreem | zaterdag 9 augustus 2003 @ 16:09 |
quote:jezus, tril je dan niet helemaal weg met dat ding ![]() | |
killerb | zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:09 |
quote:Valt wel mee hoor. Reken er ook nog maar een stukkie tellerafwijking bij ![]() | |
Xtreem | zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:21 |
quote:ja, ok, maar ik heb je zelf 180 zien rijden, maar dat lijkt me nog steeds niet comfortabel in zo'n klein (oud?) ding ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:27 |
quote:Dat valt ontzettend mee in zo'n kleine 205 hoor 210 gaat ook nog goed. ![]() Maar waar blijven de red-liners? | |
Xtreem | zaterdag 9 augustus 2003 @ 17:36 |
quote:geen toerenteller = geen redline foto ![]() | |
killerb | dinsdag 12 augustus 2003 @ 18:17 |
quote:Hoe kan dat nou, ik rij nooit te hard ![]() Zoals gizart al zegt, het valt reuze mee ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 12 augustus 2003 @ 20:58 |
![]() | |
Calimero666 | woensdag 13 augustus 2003 @ 22:49 |
quote:Honda CRX Del Sol VTI ![]() | |
Googolplexian | donderdag 14 augustus 2003 @ 00:54 |
quote:Correctemundo | |
Darknezz | donderdag 14 augustus 2003 @ 01:00 |
![]() | |
Xtreem | donderdag 14 augustus 2003 @ 11:14 |
quote:Sorry, dat was ik ff vergeten ![]() ik wist btw ook niet dat je mozart luisterde.... ![]() | |
KeessieX | donderdag 14 augustus 2003 @ 15:21 |
Bij de mijne is het meer een White Line ![]() | |
johnwoo | donderdag 14 augustus 2003 @ 15:57 |
![]() ![]() | |
Tjabbo | donderdag 14 augustus 2003 @ 16:03 |
quote:Das dan ook direct de mijne ![]() | |
gateway | donderdag 14 augustus 2003 @ 20:00 |
mijn golfje uit 1986 op de autobahn : Harder loopt ie nie, dis echt wel de top (is btw een diesel) -edit- Ow staat op zun kop, stomme kodak foto-cd!-edit- | |
audi80 | donderdag 14 augustus 2003 @ 20:29 |
Uit mijn vorige Audi 80 (1.8E Bj. '90) Bij de huidige is het bijna dezelfde ![]() ![]() Stuurtje is een omgebouwd VW stuur kon toen aleen geen mooi en passend audilogo vinden ![]() ![]() | |
heijx | dinsdag 19 augustus 2003 @ 20:37 |
quote:Redline bij 4600 in mijn 90 pk tdi hier. Ik zit meestal tussen de 1500 en 3000. Vandaag niet boven de 2200 geweest. (20 in 1, 35 in 2, 55 in 3, 80 in 4, 105 in 5.) Het kan ook anders. | |
Boldguy | dinsdag 23 september 2003 @ 16:09 |
BMW rulez dit is de mijne....![]() ![]() | |
SolidArt | dinsdag 23 september 2003 @ 17:06 |
quote:ik zie geen redline ![]() | |
PteV | dinsdag 23 september 2003 @ 17:47 |
heijx | dinsdag 23 september 2003 @ 18:11 |
quote:Lezen is niet jouw sterkste kant? ![]() Dit in tegenstelling tot Layout vernuecken... | |
StefanP | dinsdag 23 september 2003 @ 18:40 |
![]() | |
Xtreem | dinsdag 23 september 2003 @ 18:48 |
quote:*pakt woordenboek* kut... geen woord te vinden...
| |
PteV | dinsdag 23 september 2003 @ 19:29 |
quote:het is vast geen avensis ![]() | |
Xtreem | dinsdag 23 september 2003 @ 19:31 |
quote:nee, de spaanse versie van de Yaris ![]() | |
baukel | dinsdag 23 september 2003 @ 19:47 |
;-) | |
Extremini | dinsdag 23 september 2003 @ 20:05 |
quote:Zeker een Toyota Supra gezien de teller. ![]() | |
jacco | dinsdag 23 september 2003 @ 20:08 |
quote: ![]() | |
mdeen | dinsdag 23 september 2003 @ 20:21 |
quote:Vertel, lay it on me. En begint het rood daar al bij 2000 toeren? Dat werpt waarschijnlijk wat licht op het langzaam rijden van bepaalde mensen. | |
Nachtapotheker | dinsdag 23 september 2003 @ 20:50 |
* Nachtapotheker heeft geen toerenteller ![]() | |
Boldguy | woensdag 24 september 2003 @ 09:12 |
Amerikaanse redliner..![]() ![]() ![]() | |
Markster | woensdag 24 september 2003 @ 09:19 |
fotoz maken terwijl je met 220km/u over de snelbaan rijdt, ook niet gevaarlijk ofzo ![]() | |
Chilly_Willy | woensdag 24 september 2003 @ 11:47 |
quote:Het gaat niet om koppel, maar om vermogen ![]() Vermogen = koppel x toeren. Simpeler gezecht is vermogen het leveren van kracht (koppel) in een bepaalde tijd, en hoe meer RPM hoe vaker de kracht geleverd word. Mijn huidige auto heeft 140 pk en maximaal 182nm koppel. Mijn nieuwe auto heeft 120 pk en 310nm. De eerste is sneller. Of bijvoorbeeld de 2 diesels in de mazda6, de een heeft 120pk, de andere 136pk, maar allebei hebben ze 310nm koppel. ff ontopic, | |
PNG | woensdag 24 september 2003 @ 12:47 |
Ja Chilly Willy, en nu eens in je boekje opzoeken op welke toerental bij die 2 auto's dat max koppel van je bereikt wordt. Dat is bv de reden en je hebt een Diesel waarschijnlijk so-wie-so al aan je koppel te zien. Ga jij maar eens met een auto met op zeer hoge toeren max 300 Pk met maar max 100Nm koppel ergens. Veel plezier. Uiteraard is dat t.o.v. je gewicht. Bv een "motorblok" in je auto leggen werkt dus niet. Hoge toeren, veel vermogen, weinig koppel. Die komt niet van zijn plaats. Daarom is je vermogen niet zo heel belangrijk iig voor een sprint cq optrekken, wel voor je maximale top. Gewicht heb je ook nog niet meegenomen trouwens. Je kon het ook altijd zien met straatracen. De persoon die vol doortrok en vergat te schakelen 1000 rpm boven zijn max koppelpunt, (met dus terugval op je max koppel weer), verloor dus meestal. Kun je zwaaien wat je wil.... Zoals je aangeeft heeft het met elkaar te maken, maar die Pks zijn leuk om mee te patsen, je koppelkromme bepaalt je trekkracht. Je kunt een wagen hebben met minder Pk een zelfde gewicht, maar koppel wordt veel eerder bereikt, en hij behoudt het ook, rijdt de bak met voor mijn part 50 Pk meer hardstikke zoek op een sprint. Op top zal die verliezen. Nog een voorbeeld. Ik ken een jongen op Drachten die steevast VTECs zoek rijdt met meer vermogen. En van een Ibiza rode letter fermeceli TDI verliesttie knoerthard. Waarom ? Omdat die VTECs onderin ook niet zoveel doen, max koppel ligt vrij laat. Ligt aan karakter van motor. En die TDI trekt meteen de straatstenen deruit. Is wel truuc voor met dergelijke motor, heb ik hier ook al vaker gezegt. En dat is 4000 rpm, koppeling los, spinnen in zijn 1, en door, en vanaf 2 halverwege heb je grip, eerste stuk heb je verlies gehad op je wielen, maar vanaf daar zit je iig op jouw optimale koppel, en in zijn 3 ram je hem maar door, omdat de finish in zicht komt, en dat schakelen naar 4 heeft geen nut meer. Nou krijg ik vast weer gezwaai, maar koppel is ergens belangrijker. In jouw redenatie zou een auto met hoog koppel vanaf 7000 toeren en veel vermogen bij 10.000 rpm een auto met hoog koppel vanaf 2000 rpm en 3/4e van het vermogen op 5000 rpm zoek rijden. Vergeet het maar snel. | |
bonfie | woensdag 24 september 2003 @ 13:20 |
Best of all:![]() 6 Tellertjes met redline | |
frank280zx | woensdag 24 september 2003 @ 13:35 |
quote:ja dat lukt vast niet met jou 106 pk ...nu nog benieuwd naar gasten met een dieseltje...het gaat niet om je REDLINE maar PK"S en KOPPEL in het bijzonder. Het is namelijk niet zo dat je met een auto die op 8K redlined en dan bij zeg 5900 toeren zijn max vermogen van 106 pk geeft en maar een koppel van zeg 133nm het wint van zeg een 1967 Stang met een lijn zes van 3,2 liter met een 95 SAE krukas pk's maar wel 300nm koppel ( O.K. dat ford dat landbouwwerktuig ooit heeft durven voeren in een 'sportauto'is een ander discussie) De enige noodzaak van het in hogere toeren do0rtrekken kan met het oog op het toerental in de volgende versnelling zijn. en trouwens best leuk hoor dat je naals in de hoek verdwijnt, maar daar win je het niet me bij het stoplicht en dat zal je buurman waarschijnlijk nooit zien... | |
frank280zx | woensdag 24 september 2003 @ 13:37 |
quote:Sorry nog niet gelezen, maar eindelijk iemand die dezelfde reactie heeft als ik dus al heb gepost, I:( | |
001 | woensdag 24 september 2003 @ 13:51 |
De mijne heeft geen redline, maar de toerenteller loopt tot 7000. koppel 508 NM bij 4200 toeren. motor: een HEMI V8 345 pk, dit alles ligt in een Dodge Ram Pickup 4x4 Laramie. | |
frank280zx | woensdag 24 september 2003 @ 13:55 |
quote:YEAH!!!!! leuk net als een GMC Cyclone, staan mensen raar te kijken met hun verlaagde hondaatje...ineens een pickup met het tuingereedschap achterin...die wegspuit ware het een racewagen!! | |
heijx | woensdag 24 september 2003 @ 14:57 |
quote:eh, ging het niet gewoon om foto's van een toerenteller met redline ![]() Mijne staat ergens op de vorige bladzijde (4600rpm) maar het is inderdaad zo dat ik wagens met veel meer vermogen (op papier) voor blijf als ik van 70 naar 120 optrek (einde wegwerkzaamheden op de snelweg) in vier (vanaf 1800 toeren omhoog.) Gaan we allebei terug naar drie dan wordt het anders, ja. Maar daarvoor heb ik mijn TDi niet gekocht. Overigens bereikt een wagen met max vermogen bij 5900 door vermogensafval daarna met geen mogelijkheid de 8000 toeren, zeker niet bij hogere versnellingen. | |
TweakedSI | woensdag 24 september 2003 @ 15:04 |
quote:Totdat je een Honda VTEC in je auto hebt zitten... | |
heijx | woensdag 24 september 2003 @ 15:06 |
quote:En bij welk toerental heeft een gemiddelde VTEC motor zijn max vermogen? ![]() QED | |
TweakedSI | woensdag 24 september 2003 @ 15:13 |
quote:Wat dacht van 240PK bij 8300rpm/Max koppel op 7300 op het S2000 blok. Misschien niet het gemiddelde VTEC blok maar goed, laten we de VTEC-E(conomy) blokjes even buiten beschouwingg laten...Nou jij weer.. | |
Xtreem | woensdag 24 september 2003 @ 15:14 |
Zoals Piech al zei: "Horsepower sells cars, Torque wins races" | |
heijx | woensdag 24 september 2003 @ 15:42 |
quote:[Nog één keer offtopic] Wat heeft dit met mijn stelling te maken dat een motor met max vermogen bij 5900 toeren geen 8000 haalt? ![]() | |
masuyo | woensdag 24 september 2003 @ 16:31 |
check mijn redline, is wel geen auto maja ![]() ![]() | |
Chilly_Willy | woensdag 24 september 2003 @ 23:11 |
quote:nee.. jou redenatie klopt niet helemaal. Ik heb het niet over het maximaal vermogen. Maar gezien over het toerengebied. pk = nm x rpm / 7023.5 Dus wanneer je een motor hebt die een relatief laag koppel heeft maar wel hoge toeren kan draaien krijg je veel vermogen. Bijvoorbeeld een Honda Civic Type-R, die heeft maximaal koppel bij 5900 (196nm) en maximaal vermogen bij 7400 (200pk). Een (turbo) diesel motor draait niet op hoge toeren, maar heeft wel een hoog koppel zodat hij ook een hoog vermogen kan leveren. Bijvoorbeeld.een BMW 330d, die heeft maximaal koppel bij 1500 (410nm) en maximaal vermogen bij 4000 (204pk). Zoals je zelf ook al zegt heeft de Honda onder weinig koppel, maar zelf bij hogere toeren (5900) is het koppel nog minder dan de helft van het koppel van de 330d. Het megavoordeel van de koppel is kleiner dan je denk, de civic is sneller door zijn lagere gewicht. Voor een snelle acceleratie hebt je een hoog pk/kg nodig. Bijvoorbeeld een race moterfiets, laag gewicht, lage koppel, relatief hoog vermogen. quote:F1... Hogere toeren, 18.000 check, veel vermogen 800+pk check, weinig koppel, maar 300 nm check. Tuurlijk heeft een tdi-tje bij lage toeren een hoger vermogen, omdat het koppel hoog is (bij gelijke toeren is het de koppel die telt). Maar wat heb je er aan wanneer je bij 3500 naar de volgende versnelling moet. In de hogere versnellingen word motor vermogen opgeofferd voor snelheid. Dus je hebt gelijk als je zelf dat het om koppel gaat, maar dan is wel belangrijk hoe bruikbaar die koppel is, het toerenbereik dus. En dat is je vermogen. Een natural aspirated motor kan je natuurlijk niet vergelijken met een turbo motor. Een NA motor krijgt de peak koppel pas bij hoge toeren, bolt on a turbo en je hebt wel hoge koppel bij lage toeren. Dus ook een hoger vermogen bij die toeren.
| |
Chilly_Willy | woensdag 24 september 2003 @ 23:25 |
Eigenlijk heb ik het nog niet over het belangrijkste gehad.... de versnellingsbak. Die zet het motor vermogen (koppel x rpm) om in snelheid. Een rally auto heeft de versnellingen veel dichter bij elkaar. Max speed 200 km/h. Maar hierdoor accelereert hij als de ziekte. Andere bak erin en dat ding haalt de 300 wellicht, maar dan is de acceleratie veel minder. | |
mdeen | donderdag 25 september 2003 @ 10:02 |
quote:En lees voor de gein dan ook nog maar even dit stukje. Kost samengevat: "It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*" | |
Chilly_Willy | donderdag 25 september 2003 @ 14:18 |
quote:Precies, hoe langer je in een lagere versnelling zit hoe langer je van die lagere overbrenging (meer vermogen op de weg) gebruik kan maken. Ik vond dat voorbeeld van dat waterrad wel een mooi. 3600 nm koppel en een snelheid van 12 rpm. Zet je die 1:1 aan het autowiel gaat hier wiel ook maar 12 rondjes per minuut, ongeveer 1,5 km/h. Maar van 0 naar die 1,5 km/h is zo gebeurd, door het gigakoppel (kracht) van het waterrad. Het waterrad leeft veel kracht (koppel), maar weining vermogen (hoeveel werk kan hij in een bepaalde tijd leveren). Hoop dat het nu wel voor iedereen duidelijk is wat koppel (nm) en vermogen (pk/kw) is. [Dit bericht is gewijzigd door Chilly_Willy op 25-09-2003 14:53] | |
Rietvaerder | donderdag 25 september 2003 @ 15:58 |
quote:Jij haalt in een auto 150km/h in zn 2 ![]() ![]() ![]() Kan volgens mij alleen op een motor.. (Close ratio + meer toeren) | |
Archie | donderdag 25 september 2003 @ 16:34 |
MV Augusta F4 SPR haalt 156 km/u in z'n 1 hoor!! ![]() Maarre mijn Saxo 1.6 VTS heeft z'n redline op 6600 rpm | |
uberlamer | donderdag 25 september 2003 @ 17:14 |
Nooit zelf geprobeerd trouwens | |
Furb | donderdag 25 september 2003 @ 17:46 |
ouwe bekende van mij had impreza 555 getuned tot 290 pk met licht aagepaste bak... 85 in zn 1 145 in zn 2 en verder weet ik niet precies meer | |
serialized | vrijdag 26 september 2003 @ 11:46 |
Mijn redline ligt bij 5500 en begrenser tot 6000 toeren, 150 PK bij 5500 toeren Saab 9000 2.0 CSE LPT | |
KonnieKipke | zaterdag 27 september 2003 @ 12:27 |
quote:Ik denk een calibra 2.0 16v / vectra 2000. Een turbo loopt tot 280. de mijne dan maar weer: | |
mdeen | zaterdag 27 september 2003 @ 13:46 |
quote:Blijft altijd mooi zo'n digitaal dashboard. Maar je mag in nederland geen 208! (A67 ergens bij Asten of Sevenum geloof ik?) | |
KonnieKipke | zaterdag 27 september 2003 @ 13:53 |
quote: ![]() ![]() Jij kent de omgeving goed! | |
BalderX | zaterdag 27 september 2003 @ 17:28 |
meer zit er niet op | |
Kaj_A | zondag 28 september 2003 @ 16:26 |
![]() | |
mdeen | zondag 28 september 2003 @ 17:37 |
quote:Hmz, waar is je redline? | |
uberlamer | maandag 29 september 2003 @ 08:47 |
quote:Ik denk dat ie daar de top wel te pakken heeft. | |
ZX9R | maandag 29 september 2003 @ 20:23 |
Dit is mijn Red-Line! Niet van een auto maar van een Kawazaki ZX 9 R Filmpje: ZX 9 R van 0 - 300 km/h Pas op! 2,4 MB! | |
Googolplexian | maandag 13 oktober 2003 @ 02:17 |
quote: ![]() Sorry hoor... maar dit zou toch verboden moeten worden. | |
Crashcat | maandag 13 oktober 2003 @ 02:51 |
De mijne dan. | |
uberlamer | maandag 13 oktober 2003 @ 11:30 |
quote:De motor heeft het aardig warm zo te zien..... ![]() | |
matig | maandag 13 oktober 2003 @ 12:32 |
quote:Haha lekker, jij moet STOPpen na de 220KMH ![]() ![]() | |
Roadster | maandag 13 oktober 2003 @ 12:57 |
Astra 3deurs Sport 2.0dti op de A1 vanaf nurburg | |
bietelboer | maandag 13 oktober 2003 @ 13:08 |
dis mijn 1,5 civic met nog gas over ![]() ![]() ![]() | |
GiSH | maandag 13 oktober 2003 @ 13:12 |
![]() sneller... wilde motor niet.. de auto kon er nog makelijk 30 km/h bij hebben... gaf geen krimp.. gek dat een hoop mensen dit soort foto's hebben... | |
bietelboer | maandag 13 oktober 2003 @ 13:17 |
quote:moet je voor de gein eens op www.tuftufclub.nl kijke staan er nog veel meer ![]() | |
phuck | maandag 13 oktober 2003 @ 13:28 |
![]() Is dat leuk ofzo? [Dit bericht is gewijzigd door phuck op 13-10-2003 13:29] | |
StefanP | maandag 13 oktober 2003 @ 13:33 |
quote:Da's een 206 GTI, die hebben een olietemperatuur meter. Links zit de koelvloeistof temperatuur. Ik heb er zelf nl ook een... en als je flink doortrapt dan gaat de olietemperatuur idd naar de 100 graden ![]() | |
Gijsje | maandag 13 oktober 2003 @ 13:37 |
![]() zo ? | |
SoCoReBu | maandag 13 oktober 2003 @ 15:32 |
quote:Wie zegt dat deze temp niet de normale temp is?! Bij zo'n snelheid koelt de wind het koelwater beter trouwens,temp kan dus best wat lager liggen dan wanneer je 120 rijd. Daarbij, olie temperatuur is veel belangrijker... | |
GiSH | maandag 13 oktober 2003 @ 15:56 |
ik heb helemaal geen temperatuur meter in de auto.. o ja toch wel gewoon van de buitenlucht... ook belangrijk... ![]() | |
Viper_74 | maandag 13 oktober 2003 @ 15:59 |
best makkelijk als je motor aan het koken is en er rook uit komt, dat jij weet dat het buiten maar liefst 22 graden is ![]() | |
GiSH | maandag 13 oktober 2003 @ 16:03 |
er brand wel een blauw lampje.. als de motor nog koud is.. maar ik heb gelukkig nog geen rood lampje gezien... | |
Crashcat | dinsdag 14 oktober 2003 @ 00:49 |
quote:206 in CC vorm ![]() Was in Duitsland richting de IAA. Kon de fototoestel niet recht houden. Het wegdek was van die platen beton en met verlaagde en stugger vering was het een ritje van jewelste. | |
AggeMarLeutEt | dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:56 |
![]() Dit is mijn fiestatje mk6 1.6, nog zonder tuning op zijn max (althans ver op zijn max, omdat ik moest remmen voor een inhalende auto grrr...). Tuning over 10 daagjes....*hehe*...ook tijd voor een km/teller die wat meer aankan.... | |
mdeen | dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:44 |
quote:Wa's da voor een auto? | |
GiSH | dinsdag 14 oktober 2003 @ 16:36 |
quote:een new beetle 1.6 | |
sdk | dinsdag 16 maart 2004 @ 13:47 |
![]() Lancia Lybra Emblema 2.4 JTD | |
GWD | dinsdag 16 maart 2004 @ 13:51 |
quote:Lamborghini dan ofzo ![]() die halen dat wel... 150km/u in z'n 1 ![]() | |
BoJo | dinsdag 16 maart 2004 @ 14:19 |
Mijne heel veel rooie streepjes ![]() ![]() Met auto van paps, diesel powerrrr ![]() ![]() ![]() | |
stefimke | dinsdag 16 maart 2004 @ 14:47 |
Nissan Skyline R33 GTR V-Spec, schaal snelheidsmeter is in kmh, niet mph! PS. Helaas is ie niet van mij. [ Bericht 10% gewijzigd door stefimke op 16-03-2004 15:20:32 ] | |
rashudo | dinsdag 16 maart 2004 @ 15:35 |
Mensen die natuurkunde hebben gehad begrijpen natuurlijk dat het gaat om de oppervlakte van je "PK-kromme". Ter illustratie. Een elektromotor heeft over zijn hele toerenbereik hetzelfde aantal PK's. Hierdoor kan een elektromotor met slechts 50PK een benzinemotor met 80PK er finaal uitrijden. De benzinemotor bereikt die 80PK namelijk slechts ergens tussen de 4500-6500 rpm. Als je de "PK-krommes" gaat vergelijken van beide motoren kan je zien dat de elektromotor meer oppervlakte heeft. Hierdoor kunnen auto's die al snel aan hun maximaal vermogen zitten veel sneller gaan als andere auto's terwijl ze toch hetzelfde piekvermogen hebben. Dit is waarom die TDI's sneller zijn als je zou denken, en waarom turbo's zo verrekte snel zijn (mits ze het turbogat voorbij zijn). Als je tegenwoordig leest over de moderne sportwagens die in de maak zijn kan je lezen dat ze het vaak hebben dat 80% van het vermogen al bij de 2000/3000rpm word bereikt. Dit is dus heel belangrijk! Verder is het "lekker" om in zo'n auto te rijden, omdat je constant veel vermogen tot je beschikking hebt, zonder dat je hoeft terug te schakelen. Vanwege de manier waarop een benzine/dieselmotor werkt hebben dit soort motor's ook meestal veel koppel, het is dus eerder een symptoom dan een oorzaak. Uiteindelijk gaat het om de combinatie koppel en toeren, waar men zo handig PK voor heeft uitgevonden ![]() VTEC-blokken hebben over het algemeen een hele steile "PK-kromme" en dus weinig oppervlak, en lijken dus voor dezelfde hoeveelheid PK's minder te bereiken als andere auto's. Door op het juiste moment te schakelen en het goed indelen van de schakelverhoudingen kan je dit effect enigzins opheffen, zodat je altijd redelijk op je piekvermogen zit. Zo is het bij auto's met een turbo handig om precies terug te vallen op het gebied waar je turbo in werking treedt, bij auto's met VTEC is het handig om precies in het "VTEC-gedeelte" van je toerenbereik terug te vallen met schakelen. | |
Hagedis | dinsdag 16 maart 2004 @ 15:39 |
quote:Ditto, twingo's hebben er ook geen. | |
GTTC | woensdag 17 maart 2004 @ 01:28 |
Redline @ 8400, Fuel cut off @ 8700rpm Integra Type-R helaas geen pic van dash, wel pic van me blok + me nieuw spruitstuk edit foto verwijderd vanwege te veel bandbreedte [ Bericht 22% gewijzigd door GTTC op 17-03-2004 16:14:48 ] | |
el_nuno | woensdag 17 maart 2004 @ 02:05 |
snap niet hoe sommige mensen gewoon met 200 effe nog een foto van hun dashboard kennen maken hoor maarja | |
SRD_Don | woensdag 17 maart 2004 @ 09:11 |
![]() plaatje gejat, wel zelfde auto ![]() deze kan met zijn 4 over de 220 (plaatje).. en de 5 gaat nog veel verder :p maaja ![]() | |
_VoiD_ | woensdag 17 maart 2004 @ 10:02 |
slurpt wel flink benzine zo te zien ![]() | |
SRD_Don | woensdag 17 maart 2004 @ 10:26 |
jah, dies stuk ![]() | |
Coolfire | woensdag 17 maart 2004 @ 12:06 |
quote:fank is best dom........zie je dat rode embleem op die civic?? weet je wat dat betekend?? TYPE-R dus?? 200 pk en in 6.6 sec naar de 100... juist.. | |
Coolfire | woensdag 17 maart 2004 @ 12:09 |
quote:sorry hoor maar een GT-R 33 heeft dus echt geen teller die tot 180gaat, die auto haalt makkelijk boven de 300........en als je goed kijkt is het een rechts gestuurde auto.. dus japans en dus MPH | |
Wiseone | woensdag 17 maart 2004 @ 13:27 |
quote:241.8 km/h in zijn twee!!!! Waar koop je die auto?? | |
stefimke | woensdag 17 maart 2004 @ 13:32 |
quote:zoo meneer.. jij schijnt 't allemaal te weten he!? Al vaak in een Skyline gezeten zeker? Dacht je niet dat ik wist toen ik erin zat dat het een rechtsgestuurde auto was? Ben je echt zo blind dat je niet kunt lezen dat er km/h staat op de snelheidsmeter? Dacht je nu echt dat ie 180mph (pakweg 288kmh) zou gaan met slechts 4500rpm? Ook erg cool, want hij haalt deze snelheid in de 3e versnelling! Gaaaaf... 288kmh in de 3! Dacht je ook echt dat we het verschil niet zouden merken in 180kmh en 288kmh? Heb je ooit misschien gehoord van het feit dat in Japan eigenlijk alles begrenst moet zijn op 280pk en 180kmh? Denk 'ns na man voordat je met dit soort onzin komt. [ Bericht 2% gewijzigd door stefimke op 17-03-2004 13:45:33 ] | |
stefimke | woensdag 17 maart 2004 @ 13:41 |
Ter info nog een Skyline klokkenpaneel, nu uit een R34 GTR V-Spec. Deze heeft wel een mph/kmh combi-teller. Misschien dat in de R33 iets omgezet kan worden zodat de snelheidsmeter wel mph aangeeft. Nu doet ie dat in ieder geval niet. | |
BazzoS | woensdag 17 maart 2004 @ 16:21 |
quote:Damn, knappe auto die zo snel is dat ie em bij kan houden ![]() | |
pAin | woensdag 17 maart 2004 @ 17:53 |
Over een paar weken redline @ 7000 RPM ![]() Ik heb helaas de tellerkast nog niet hier liggen, anders had ik fototje gemaakt. * pAin rijd binnenkort een EVO II blok in zijn mitsubishi ![]() | |
ralphk | woensdag 17 maart 2004 @ 18:58 |
Morgen een dagje een Phaeton V10 diesel te leen, eens kijken wat de dieselpower daarmee doet ![]() | |
Mex_ | woensdag 17 maart 2004 @ 23:14 |
![]() | |
KroJo | woensdag 17 maart 2004 @ 23:52 |
quote:Zeg er wel ff bij dat dit een Swift Gti met (zelf opgebouwde) turbo is. ![]() hier te bewonderen: http://www.cardomain.com/id/rubberburnerssgt | |
SpookY22 | donderdag 18 maart 2004 @ 00:57 |
euh jah en over die swift das wel leuk hoor die turbo derop maar zoals het daar op de website staat heeft tie dmv die turbo MAAR 19 pk gewonnen (las geloof ik dattie 120PK had nu) fabrieksstandaard is 101pk. En in zijn 4 richting 220?( btw op die foto van de dash kan jij zien in welke versnelling hij zit vinnik knap) mwah denk dan wel dattie een andere bak nodig heb bij elke keer dattie dat doet want ik moet in mijn swift toch echt bij de 185 naar zijn vijf want dan tiktie de 7500rpms aan. in tegenstelling tot diegene waar de auto van is ben ik WEL van plan om de auto zolang mogelijk te rijden en het blok heel te houden zonder een revisie ![]() | |
M4rt | donderdag 18 maart 2004 @ 01:07 |
jammer dat dit een auto topic is anders had ik nog een paar leuke pics van de motor van mn pa (319,5 km/h max.) ![]() | |
M4rt | donderdag 18 maart 2004 @ 01:10 |
edit : wegens klerezeikerd, foto geremoved [ Bericht 46% gewijzigd door M4rt op 18-03-2004 13:17:41 ] | |
Broemm | donderdag 18 maart 2004 @ 01:12 |
quote:heb schijt aan die regeltjes. ![]() pleur hem ff gewoon hier ![]() | |
Broemm | donderdag 18 maart 2004 @ 01:17 |
quote:JIj begrijpt het in ieder geval niet goed, vervang ze door de REDLINE (hint!) van je pa's fiets | |
M4rt | donderdag 18 maart 2004 @ 01:22 |
quote:zit geen teller op alleen een rood lampje als je in het rode gebied komt ![]() | |
stefimke | donderdag 18 maart 2004 @ 07:54 |
quote:Leesproblemen? 1) het is een AUTO topic 2) het zijn geen REDLINE pics Weg dus! | |
vanDekaart | donderdag 18 maart 2004 @ 08:13 |
Hij begint bij de 6000 toeren... ennu ![]() | |
SRD_Don | donderdag 18 maart 2004 @ 08:20 |
quote:Ja over dat 4de versnelling had die gozer een x op een forum gezegd, vandaar(zit een gewone GS bak in, geen gti bak, want die zijn korter) ![]() Er zijn toch ook wel andere tubo swiffers die netjes 0-100 doen in sec. Deze is zelfs sneller dan een turbo charged 200SX met 80-120 sprint ![]() Ik geef je gelijk, zolang mogelijk blok heel houden zonder rivisie.. ![]() | |
BazzoS | donderdag 18 maart 2004 @ 09:49 |
quote:Yamaha YZF 750/1000R?? | |
web-hawk | donderdag 18 maart 2004 @ 10:00 |
![]() btje slecht pic, maar op de anderen waren de meters helemaal niet meer te zien tis een Nissan100NX | |
yup | donderdag 18 maart 2004 @ 10:42 |
Koppel vs pk... de dames die daarover discussieren moeten dit eens helemaal lezen: http://www.tuningparts.nl/shop/shopping/contents.php?id=28 ![]() Vond ik wel een grappige, is van een Delorean DMC-12 | |
IAMUSEMUSE | donderdag 18 maart 2004 @ 11:01 |
![]() Van onze mondeo 2.5i V6 24v, weet nog niet hoe hard ie kan.. | |
Focusdriver | donderdag 18 maart 2004 @ 12:38 |
quote:Dat is een Focus ![]() ![]() | |
BoJo | donderdag 18 maart 2004 @ 12:39 |
quote: ![]() ![]() | |
Focusdriver | donderdag 18 maart 2004 @ 12:43 |
quote:Jammer... | |
M4rt | donderdag 18 maart 2004 @ 13:16 |
quote:YZF 750R heel goed, heel goed ![]() (edit : voor meneer de zeikerd heb ik die foto maar weer weggehaald hoor) | |
jeucken | donderdag 18 maart 2004 @ 13:26 |
quote:Jammer? Nou ik heb nu een 206 2.0 HDi en ik moet zeggen: lekkere motor hoor. Aardig vlot, best wel zuinig, stil, etc. Nu vind ik alleen de 206 verder een ruk auto.....de meeste Peugeot's trouwens. | |
stefimke | donderdag 18 maart 2004 @ 13:34 |
quote:Heeft niks met zeiken te maken. Dit topic is EXPLICIET voor auto-redlines gestart, waarom ben jij dan zo'n eikel dat je motor-platen gaat posten? En als er nu motor-redlines te zien zouden zijn, dat hoort er al niet in thuis maar oke... maar zelfs dat was niet te zien.. het waren gewoon motor-foto's. Wat voegen die hier toe? | |
BazzoS | donderdag 18 maart 2004 @ 13:51 |
quote:heeft mijn pa ook, met een ovale BOS demper, zal ook rond de 285 nu zitten ![]() | |
M4rt | donderdag 18 maart 2004 @ 14:18 |
quote:omdat iemand zei dat ik em toch wel mocht posten, aangezien jij dan meteen gaat flippen heb ik em maar weggehaald en noem ik je een zeikerd ![]() | |
Xtreem | donderdag 18 maart 2004 @ 14:20 |
quote:Diegene die zei dat je ze wel 'mocht' posten was volgens mij ook in de veronderstelling dat het ging om redline pics.... ![]() | |
vicz | zaterdag 10 april 2004 @ 08:13 |
Ook maar een pic... had toevallig net mijn camera bij me...![]() | |
Mathieu | zaterdag 10 april 2004 @ 10:07 |
Mazda 323F 1.6 16v bj 1991![]() | |
vicz | zaterdag 10 april 2004 @ 16:37 |
quote:zo jij was ook al vroeg op.... of is dat niet het klokje...? | |
RaTz | zaterdag 10 april 2004 @ 21:30 |
Komt de mijne:![]() Voor de niet-kenners ![]() | |
Captain_Chaos | zaterdag 10 april 2004 @ 21:38 |
Ik heb geen red-line..... See for yourself ![]() ![]() | |
johnwoo | zaterdag 10 april 2004 @ 22:28 |
Begrenzer @ 7250:![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 10 april 2004 @ 22:31 |
quote:MR2 turbo ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 10 april 2004 @ 22:31 |
quote: ![]() ![]() ![]() Geloof je het zelf? | |
PatrickM | zaterdag 10 april 2004 @ 22:57 |
quote: ![]() Van Bikez.com: YZF 750 R Genesis 1997: Top speed: 265.0 km/h (164.7 mph) Ik wil zou je graag in de waan willen laten, maar: een YZF 750 R 1994 met Dynojet kit, K&N luchtfilter en Laser open uitlaat haalt ca 285 km op de teller (echte km's dus ca. 270/275. Kon wel een R1-2003 bijhouden in een sprintje (maar niet inhalen of bijhalen) ![]() Beschreven YZF750R is de vorige motor van mijn zwager... | |
Rietvaerder | zaterdag 10 april 2004 @ 22:59 |
Een standaard Hayabusa haalt nog "maar" 305 echte km's per uur... ![]() Dan zou een motor met minder cc en minder vermogen, en het belangrijkst op die snelheid, veel minder uitgedachte stroomlijn 319 lopen ![]() ![]() | |
PatrickM | zaterdag 10 april 2004 @ 23:04 |
quote:Hayabusa, was dat niet dat beginnersmotortje... ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 10 april 2004 @ 23:05 |
Ja, ik zeg toch, hij haalt maar 305km/h ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 10 april 2004 @ 23:06 |
Redlines? | |
PatrickM | zaterdag 10 april 2004 @ 23:09 |
quote:Neuh... de mijne bereikt geen red-lines... loopt 230 km p/h bij 8900 rpm (redline begint bij 9000 rpm) Overigens is het ook geen veilige snelheid om zelf een foto te maken ![]() | |
Dwergje | zondag 11 april 2004 @ 12:02 |
Heb geen redline, maar tot hoever kan een Toyota Starlet 1.0DL gaan? ![]() | |
nietlullen | zondag 11 april 2004 @ 12:38 |
Redline begint bij 6500 tpm. ![]() | |
jwstoop | zondag 11 april 2004 @ 12:48 |
Niet van mij, maar wel zelf gereden: in een nieuwe nissan micra 3drs 1.2 80pk ![]() ![]() Was hem ff aan het inrijden (zie kmstand) ![]() Ohw, trouwens echt een fijne auto die nieuwe Micra! Valt me 100% mee ![]() | |
WickedGame | zondag 11 april 2004 @ 14:24 |
quote:Dat lijkt verdomde veel op het Dashbord van een Opel Astra Sport Edition 2 of OPC. Althans het is het volgens mij zelfs. Als het OPC is is het de 2.0 Turbo, in geval van Sport Edition II de 2.2 16v variant | |
nietlullen | zondag 11 april 2004 @ 15:40 |
quote:Bijna goed! 't Is het dashboard van een Zafira OPC. | |
HooKiPa | zondag 11 april 2004 @ 19:09 |
Ik heb nog wel ergens 2 fotos van het bijna toppen met een 996 Carrera op de Autobahn (terugreis vanuit Essen, motorshow dit jaar).. FF zoeken, zal ze zo posten.. --Edit-- ![]() ![]() (p.s. slechte kwaliteit, omdat me digicam leeg was, dus met Nokia 6600 genomen) | |
HooKiPa | zondag 11 april 2004 @ 19:29 |
Harder wilde trouwens niet echt, was om een uur of 12 a 1 in de middag.. Dus redelijk druk.. | |
kooba | zondag 11 april 2004 @ 19:32 |
quote:En dat is top?! ![]() Daar geloof ik niks van, mijn 626 met datzelfde blok klokt 233 op de teller, beladen of niet, dat maakt niet uit ![]() | |
RaTz | zondag 11 april 2004 @ 21:41 |
quote:Nee tuurlijk is dat niet de top ![]() ![]() Die top moet ik trouwens nog ff een keer uittesten. ![]() 210 gaat hij iig redelijk makkelijk, tijdens het nemen van die foto was ik daar mee bezig namelijk..maar moest weer in de ankers, en toen heb ik de poging om de top te bereiken gestaakt. | |
bietelboer | zaterdag 17 april 2004 @ 01:57 |
Ik heb een mooie foto van me civic bijna op de redline maar ik ben um kwijt!!! ![]() ![]() ![]() maar goed me redline zit op 7000 Rpm en ik had toen in de 5 6100 Rpm | |
Res-q | zaterdag 17 april 2004 @ 11:37 |
quote:ja ik weet t dat t een oude reactie is ![]() Strakke meters, wat is t voor auto? | |
BoJo | zaterdag 17 april 2004 @ 14:40 |
quote:Volgens mij van de nieuwe BMW 5 | |
Res-q | zaterdag 17 april 2004 @ 15:05 |
quote:Klopt, zag t net in t topic over de test van de nieuwe BMW 5 | |
martnl | zaterdag 17 april 2004 @ 21:28 |
![]() | |
rollator_GSI | zondag 18 april 2004 @ 10:20 |
mijn redline begint bij de toerenbegrenzer! | |
Buzzzy | woensdag 9 augustus 2006 @ 23:03 |
Schopje! Heb niet voor niks m'n leven en m'n Swift gewaagd voor die foto's ![]() ![]() Daar staat ie op 200 op de teller, ja het is een klote foto ik weet het. ![]() Echte snelheid is "maar" 189. | |
HansU | woensdag 9 augustus 2006 @ 23:07 |
Ford Fiesta 1.1i uit de ninetees heeft niet eens een redline ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 augustus 2006 @ 22:21 |
lipje | donderdag 10 augustus 2006 @ 22:48 |
Zaterdag ook maar eens proberen ![]() | |
johnwoo | vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:23 |
Redline bij 7800 toeren:![]() ![]() En een filmpje: klik | |
allsystemshalt | vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:14 |
quote:Dat kan veeeel harder ![]() | |
1299 | vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:45 |
Colt GTi: Redline @ 7500 RPM.. Fuel cut @ 8000 RPM... | |
Roadster | vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:13 |
BMW E36 M3 GT: Redlin in 5 @ 7300rpm, is beveiligd tegen langdurig in het rood draaien. Door de H&H Motorsport computer (DME) is de redline van 7300 naar 7800 gegaan. Omdat een GT scherpere nokkenassen heeft dan een standaard 3.0 M3 trekt ie gewoon lekker naar/tot de 7500. ![]() Filmpje van de A31 in Dld vorig weekend: http://home.planet.nl/~sjaro/Driving-fun_A31_Knot270.wmv | |
Buzzzy | zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:27 |
quote:Hoeveel km/h liep ie nou? | |
pwnd | zondag 13 augustus 2006 @ 00:17 |
staat zelfs in de bestandsnaam... 270km/h | |
yup | zondag 13 augustus 2006 @ 00:41 |
Redline 6500 rpm, op benzine is ie begrenst bij 7000 rpm, op gas is ie niet begrenst loopt ie zo de toerenteller uit wat niet echt aan te raden is. Foto is niet bij v-max, dat is iets over de 200. Auto eromheen is een Mitsubishi space wagon van 1998, met 2.0i 16v sohc, 133 pk's. | |
Robbiej | zondag 13 augustus 2006 @ 01:21 |
Hoezo is ie op gas niet begrenst dan? | |
yup | zondag 13 augustus 2006 @ 01:45 |
quote:Volgens mij werkt de gas niet met de normale ECU. En misschien vonden die gas boyz het niet nodig/te duur om een begrenzer in te bouwen weet ik veel. Ik weet alleen 3000% zeker dat ie niet begrenst is want ik heb hem zelf over de 8000 toeren gehad. En dat was per ongeluk. Daarna "voorzichtig" boven de 7000 rpm laten revven en conclusie is dat ie op LPG echt geen begrenzer heeft... En ja dus er is een grote kans dat als je in zijn 1 helemaal de gas tot op de bodem trapt en je stopt niet op tijd dat je de drijfstangen als oorbellen kan gebruiken ![]() | |
johnwoo | zondag 13 augustus 2006 @ 01:54 |
quote:Mwa, ik denk eerder dat de kleppen gaan zweven en je gewoon power verliest. Of als je sterke klepveren hebt, dan zal er idd wel wat kunnen klappen ![]() | |
MinardiF1 | zondag 13 augustus 2006 @ 05:14 |
Bij m'n vorige auto haktte de begrenzer er al in, net voor de redline.... ![]() | |
BadEend19 | maandag 14 augustus 2006 @ 04:44 |
quote:Ja mag wel eens je remblokken vervangen! ![]() | |
D. | maandag 14 augustus 2006 @ 08:43 |
quote:Waar staat dat je auto moest rijden voor en foto van de redline ![]() |