Nog maar een week voor de tour start in de Kuip in Rotterdam!
Hier maar even een opsomming van wat belangrijke en minder belangrijke zaken omtrent de concerten
Maandag 11 & Woensdag 13 Augustus - De Kuip, Rotterdam
voorprogramma: Toots and The Maytals
aanvang: 19:30
Stones pagina van de website van de Kuip
Vrijdag 15 Augustus - Ahoy', Rotterdam
voorprogramma: Toots and The Maytals
aanvang: 20:00
Stones pagina van de website van Ahoy'
Zaterdag 16 Augustus - Vredenburg, Utrecht
voorprogramma: ?
aanvang: 20:00
Om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk zwarthandel in kaarten voor dit concert is, zijn er special maatregelen getroffen bij de voorverkoop! De kaarten zijn op naam besteld, en moeten onder vertoon van een legitimatie opgehaald worden. Iedereen die hier kaartjes voor heeft gekocht heeft daarover een brief gekregen van Mojo als het goed is. Zo niet, neem dan zsm contact op met Mojo!
Bij de laatste twee theater concerten zijn er op de dag voor het concert en op de dag van het concert nog enkele tientallen kaartjes / polsbandjes verkocht. Of dat voor het Vredenburg concert weer gaat gebeuren is niet bekend.
Uiteindelijk krijgen alleen mensen met een ongeschonden polsbandje toegang tot de zaal! Ga dus geen kaartjes kopen van zwarthandelaren want de kans dat je NIET naar binnen komt is dan zeer groot!!!
Dinsdag 19 & Woensdag 20 - ArenA Stadion, Amsterdam
voorprogramma: Starsailor
aanvang: 19:30
Stones 19/8 pagina van de website van hetArenA Stadion
Stones 20/8 pagina van de website van hetArenA Stadion
Het concert van 20 augustus zal (semi) live op TV worden uitgezonden door RTL4 / de Staatsloterijshow en op de radio door Radio 2.
Waarschijnlijk zal dit concert ook worden opgenomen om later op een DVD te verschijnen.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 05-08-2003 13:15]
http://www.mojo.nl/rollingstones
Daar is voor elke concertlokatie uitgebreide info te vinden
Schijnt een of andere Jamaicaanse Reggea te zijn! Met dank aan Diverse en Seborik
edit: En Zander:
<Zander> Toots & the Maytals is wel ok als voorprogramma, trouwens
En het is niet toegestaan om voor 15:00 voor de poorten te gaan liggen!!!
quote:
LET OP:
Voor alle shows van de Rolling Stones geldt dat het meenemen van camera's (professionele of compact camera's) en/of andere opname apparatuur NIET is toegestaan.Het publiek mag zich op de concertdag niet voor 15.00 uur 's middags op het voorplein of voor de ingangen of binnen de ingangsconstructie ophouden. Door middel van bebording wordt aangegeven waar men zich kan melden met speciale kaarten. Ook aparte ingangen voor minder validen, fanclubleden en andere groepen worden met borden aangemerkt.
Ze noemen 22:00 als starttijd van het concert maar op de pagina's van Mojo staat dat de concerten in Amsterdam om 21:00 beginnen.
Waarschijnlijk is het dus semi live met 1 uur / 3 kwartier vertraging!
En dat de concerten 2,5 uur duren lijkt me erg leuk, maar dat zal wel niet gebeuren. Alle anderen concerten waren hooguit net iets meer dan 2 uur
http://www.tootsandthemaytals.net/toots/
En het blijkt dat iig Keith Richards de band al kent
Ik ben heel benieuwd, dat kan nog een gezellig boel worden als het weer een beetje meezit, en dat lijkt wel het geval te zijn
Nu nog afwachten wie support act wordt in Vredenburg
quote:Ja maar, hunk? Hoe willen ze dat nou doen? Er zullen toch heel wat mensen op af komen, ook voor 3 uur?
Op maandag 4 augustus 2003 16:10 schreef calvobbes het volgende:
En het is niet toegestaan om voor 15:00 voor de poorten te gaan liggen!!!
Rare luitjes, die mojoos
quote:Ja maar die worden dan waarschijnlijk door de poltie of die mannetjes in het groen, die altijd al bij een concert rondlopen, weggestuurd.
Op maandag 4 augustus 2003 20:18 schreef bruut het volgende:Ja maar, hunk? Hoe willen ze dat nou doen? Er zullen toch heel wat mensen op af komen, ook voor 3 uur?
quote:Nou nee hoor.
Rare luitjes, die mojoos
quote:
Aug. 5: Benidorm show tonight postponedThe Rolling Stones show tonight in Benidorm, Spain has been postponed, due to illness, as Mick has got laryngitis. They will try to re-schedule the Benidorm show to a later date on this tour, if possible. The Hannover show on Friday is still on, pending on Mick's condition on show day. See news entry in El Mundo, also talking about a temporarily, unconfirmed new date of Sept. 19.
quote:
Jagger ziek, maar Stones komen toch naar Nederland
De Rolling Stones hebben een voor dinsdagavond gepland concert in de Spaanse badplaats Benidorm afgezegd wegens gezondheidsproblemen van zanger Mick Jagger. Volgens diverse internationale persbureaus zou hij een strottenhoofdontsteking hebben. De Nederlandse concertorganisator Mojo zegt dat de concertreeks van de Stones volgende week in Nederland niet in gevaar komt.Volgens een Mojo-woordvoerder is het nog niet helemaal duidelijk wat Jagger mankeert en is het wachten op een doktersverklaring. ,,Maar het concert op 8 augustus in het Duitse Hannover gaat voor zover we nu weten wel door en de reeks in Nederland komt daarna.''
http://www.rotterdamsdagblad.nl/
quote:En volgens de Stones site gaat het ook gewoon door
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:17 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens MOJO gaan de concerten in Nederland 'gewoon' door...
[..]
quote:
August 05, 2003
ROLLING STONES POSTPONE BENIDORM CONCERTThe Rolling Stones announced today (Monday, August 4) that their concert performance on Tuesday, August 5 in Benidorm (Spain) has been postponed due to singer Mick Jaggers illness.
Information regarding possible rescheduling of the concert will be made available within 72 hours. Tickets purchased for the original Benidorm show date will be valid for a rescheduled performance.
Local promoters have discussed September 19 as a potential date for the rescheduled concert.
The Rolling Stones Licks world tour will resume as scheduled on Friday, August 8 in Hanover (Germany).
In de Arena komt ook nog eens een leuke supportact ... Starsailor
Dus mijn avond kan niet meer stuk
quote:2000 euro F***ing hell
Mick Jagger volledig hersteld van ziekte
HANNOVER (ANP) - Fans van de Rolling Stones hoeven zich geen zorgen meer te maken. Mick Jagger zei donderdag bij aankomst op het vliegveld in het Duitse Hannover dat hij volledig is hersteld van de strottenhoofdontsteking.Door de ontsteking moest Jagger dinsdag een concert in het Spaanse Benidorm afzeggen. De concertreeks in Nederland, die maandag begint in de Rotterdamse Kuip, komt dus niet in gevaar.
De Rolling Stones geven de komende week in het kader van hun 40 Licks-wereldtoernee zes concerten in Nederland. De optredens zijn in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Voor toegangsbewijzen, waarvan de meeste al uitverkocht zijn, wordt op de zwarte markt tot 2000 euro gevraagd.
Zeker voor de mensen die op het veld staan niet de ideale omstandigheden om lange tijd op het veld te staan!
Dus houd daar rekening mee!!!! Ik neem aan en hoop dat Mojo dan wat soepeler is met het zelf meebrengen van water. Platsic flesjes met water mogen eigenlijk niet mee. Maar het zou imo best wel dom zijn als dat nog steeds niet mag. Dan kunnen ze er op rekenen dat er veel mensen flauwvallen vrees ik...
edit: Nou het mag nog steeds niet.. Net even met Mojo gebeld en zij gaan er voor zorgen dat er genoeg water is en uitgedeeld kan worden onder het publiek, zowel bij het wachten voor de poorten als tijdens het concert...
En dat is overleg met de GGD afgesproken. Die regel is ingesteld nadat er teveel met volle flesjes water e.d. werd gegooid ofzoiets. En een halve liter water wil je idd niet op je kop krijgen als het in een flesje zit...
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 08-08-2003 10:26]
quote:Ja. Maar niet bijzonder veel
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:25 schreef HARB het volgende:
Iemand enig idee of dat de ns extra treinen inzet maandag en woensdag?
quote:Ze zouden extra treinen richting Dordrecht in moeten zetten.
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:27 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja. Maar niet bijzonder veel
www.ns.nl of www.mojo.nl/rollingstones
quote:shit, das idd behoorlijk vervelend. Vroeg mezelf al af hoe ik dat ging doen, sta dus in het voorste vak op het veld en als je eenmaal beetje rlx staat wil je daar ook niet voor een biertje weg lopen....
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:17 schreef calvobbes het volgende:
Voor iedereen die naar de concerten in de Kuip gaat, weersvoorwachtingen zijn voor beide boven de 30 graden!Zeker voor de mensen die op het veld staan niet de ideale omstandigheden om lange tijd op het veld te staan!
Dus houd daar rekening mee!!!! Ik neem aan en hoop dat Mojo dan wat soepeler is met het zelf meebrengen van water. Platsic flesjes met water mogen eigenlijk niet mee. Maar het zou imo best wel dom zijn als dat nog steeds niet mag. Dan kunnen ze er op rekenen dat er veel mensen flauwvallen vrees ik...
edit: Nou het mag nog steeds niet.. Net even met Mojo gebeld en zij gaan er voor zorgen dat er genoeg water is en uitgedeeld kan worden onder het publiek, zowel bij het wachten voor de poorten als tijdens het concert...
En dat is overleg met de GGD afgesproken. Die regel is ingesteld nadat er teveel met volle flesjes water e.d. werd gegooid ofzoiets. En een halve liter water wil je idd niet op je kop krijgen als het in een flesje zit...
weet iemand btw hoe het zit met softdrugs? Wordt dat net als op dancefeesten gedoogd tot ongeveer 5 gram of is het compleet verboden??
Beste Stones-fans, het is vandaag precies 39 jaar geleden dat de Stones hun legendarische optreden gaven in het Kurhaus in Scheveningen. Toch wel iets om even bij stil te staan, niet?
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:33 schreef QyRoZ het volgende:Ze zouden extra treinen richting Dordrecht in moeten zetten.
quote:
Reizigers voor de richting Dordrecht
Tussen 23.20 uur en 00.19 uur stoppen alle treinen vanaf Rotterdam Centraal richting Dordrecht op halte Stadion.
quote:Extra stop ja, maar geen extra treinen. Toch?
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:02 schreef calvobbes het volgende:[..]
[..]
quote:Ja, daar was me pa bij. En 19 augustus gaat ik met me pa naar de Stones
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:58 schreef Jane het volgende:
Hier ook maar even (cross-)posten:Beste Stones-fans, het is vandaag precies 39 jaar geleden dat de Stones hun legendarische optreden gaven in het Kurhaus in Scheveningen. Toch wel iets om even bij stil te staan, niet?
Samen met me ouders, oom, vriend van me zussie en me liefje Ivet zitten we daar! 1e concert in NL, LAAT MAAR KOMEN!!
quote:Waarom extra treinen nodig? Er rijden nu al elke 10 a 15 minuten treinen die kant op.
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:02 schreef QyRoZ het volgende:Extra stop ja, maar geen extra treinen. Toch?
quote:Niet vaak genoeg.
Op zaterdag 9 augustus 2003 00:17 schreef calvobbes het volgende:[..]
Waarom extra treinen nodig? Er rijden nu al elke 10 a 15 minuten treinen die kant op.
quote:
I would say thanks to Mick for pushing the limits and singing tonight, even if I am sure he would much rather have been resting his voice for three more days until Monday, but it's a tight schedule, they can't take any more rescheduling. And his voice was much better than in the past when he really had problems, so to all of the 200,000 or so Dutch fans waiting to see the Stones next week - I am sure Mick will be peaking, singing "Worried About You", "Wild Horses", "Angie" with power, and with the rest of the band as great as they were today, you do really have something to look forward to. Rotterdam next!
quote:Hey Grappig!
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:58 schreef Jane het volgende:Beste Stones-fans, het is vandaag precies 39 jaar geleden dat de Stones hun legendarische optreden gaven in het Kurhaus in Scheveningen. Toch wel iets om even bij stil te staan, niet?
Daar zullen ze vast nog wel eens op terugkomen dan. Toen ze een concert in Den Haag tijdens de Brudges to Babylon tour, dreigde Mick ook al na 2 nummers van het podium te gaan
Niet alleen in Rotterdam die zingen natuurlijk.
Brown Sugar
You Got Me Rocking
It's Only Rock'n Roll
Don't Stop
Angie
You Can't Always Get What You Want
Midnight Rambler
Tumbling Dice
--- Introductions
Slipping Away (Keith)
Before They Make Me Run (Keith)
Sympathy For The Devil
Respectable (B-stage)
I Just Want To Make Love To You (B-stage)
Street Fighting Man (B-stage)
Gimme Shelter
Honky Tonk Women
Start Me Up
Satisfaction
Jumping Jack Flash (encore)
Wow, hij staat er echt bij.
quote:Nee lijkt me werkelijk waar geen ene hol aan
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:09 schreef QyRoZ het volgende:
Hebben 'we' er al zin in?
geen domme vragen stellen QyRoz
quote:Nee, ik betaal altijd 65 euro voor iets wat ik nie leuk vind
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:09 schreef QyRoZ het volgende:
Hebben 'we' er al zin in?
quote:Ik moet meestal meer belasting betalen.
Op zaterdag 9 augustus 2003 12:40 schreef thaduck het volgende:[..]
Nee, ik betaal altijd 65 euro voor iets wat ik nie leuk vind
quote:Om je een mogelijke complete teleurstelling maandag te besparen, dat nummer hebben ze deze tour nog niet gespeeld ( BRON) voor zover ik kan zien
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:27 schreef spacemangraig het volgende:
Owee als ze Paint it Black maandag niet spelen
Dus reken er maar niet te hard op dat ze het maandag wel gaan spelen
De verf is vast op.
quote:Waarom spelen ze die niet
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:37 schreef calvobbes het volgende:[..]
Om je een mogelijke complete teleurstelling maandag te besparen, dat nummer hebben ze deze tour nog niet gespeeld ( BRON) voor zover ik kan zien
quote:Volgens mij hebben ze het wel in Groningen gespeeld!
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:02 schreef Seborik het volgende:
Toch ook niet op de Bridges to Babylon tour?
Effe zoeken....
Yep! 2 juni 1999 - Stadspark Groningen En later ook nog in Landgraaf
quote:Daar staan ook maar 22 nummers op. En ze hadden tijdens die tour ook een uitgebreid repetoire.
Het staat in ieder geval niet op de dvd ervan.
quote:Geen idee. Misschien zijn ze zelf dat nummer een beetje zat.
Op zaterdag 9 augustus 2003 20:23 schreef spacemangraig het volgende:Waarom spelen ze die niet
quote:Ook nog niet gedaan deze tour.. Sorry
19th nervous breakdown is trouwens ook erg ok, maar die zullen ze ook wel niet spelen![]()
Meerdaagse verwachting Rotterdam:
Het weer vanaf: 11 augustus 2003
code:maandag dinsdag woensdag
minimumtemperatuur 16 19 17
maximumtemperatuur 31 28 26
windrichting nno nw wnw
windsnelheid 2-3 2-3 3-4
Maandag vrij zonnig en meest tropisch warm, dinsdag ook warm, maar daarna afkoeling bij een straffere wind uit NW en kans op een buitje.
Tot hoelaat duurt het denken jullie? aangezien dat ik de laatste trein terug moet hebben naar Assen
quote:www.ns.nl want wij weten niet naar welk optreden je gaat
Op zondag 10 augustus 2003 15:05 schreef MallePall het volgende:
Yeaaah!!! Ik heb gisteravond via via een kaartje kunnen regelen... 60 euro is toch niet echt duur ervoor ofwel?Tot hoelaat duurt het denken jullie? aangezien dat ik de laatste trein terug moet hebben naar Assen
quote:De live-uitvoering is ook bagger. Zal hem niet missen.
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:37 schreef calvobbes het volgende:[..]
Om je een mogelijke complete teleurstelling maandag te besparen, dat nummer hebben ze deze tour nog niet gespeeld ( BRON) voor zover ik kan zien
Dus reken er maar niet te hard op dat ze het maandag wel gaan spelen
quote:Gok is wat er in de auto in de wisselaar zit
Op zondag 10 augustus 2003 21:28 schreef spacemangraig het volgende:
Nog één nachtje slapen mensenHier staat al de hele dag the Stones op
quote:Of je leest even het topic door en je ziet dat mojo een speciale pagina heeft voor de Stones
Op zondag 10 augustus 2003 15:05 schreef MallePall het volgende:Tot hoelaat duurt het denken jullie? aangezien dat ik de laatste trein terug moet hebben naar Assen
quote:Sterkte dan de komende 5 dagen
Op maandag 11 augustus 2003 01:10 schreef Seborik het volgende:
* Seborik kan al niet meer wachten op zaterdag.
quote:Jippie
Op donderdag 7 augustus 2003 11:55 schreef Monk het volgende:
Ik hoor net dan een vriendin van mij 2 kaartjes voor 13 aug heeft gewonnen bij msn.nlen maybe mag ik mee
quote:
Ventilatoren brengen Stones verkoeling in KuipROTTERDAM - Tijdens het concert maandagavond van de Rolling Stones in de Rotterdamse Kuip staan er ventilatoren op het podium om te voorkomen dat de rockers oververhit raken. Ook voor het publiek zijn wegens de tropische buitentemperaturen maatregelen getroffen, zo meldde de organisatie zondag tijdens een rondgang door het stadion.
De ventilatoren zijn voor het publiek niet zichtbaar. De kleedkamers van Mick Jagger en consorten zijn verder uitgerust met airco, iets wat eveneens niet standaard is bij een popoptreden in Nederland. Om het publiek af te koelen worden er waterslangen uitgerold en wordt de mensen aangeraden zoveel mogelijk te drinken.Er wordt druk gebouwd in de Kuip
Productiemanager Jake Berry van de Stones refereerde zondag aan het optreden van de groep in 1998 op het Haagse Malieveld. Toen barstte een gigantische regenbui los op het moment dat de eerste tonen van Satisfaction het publiek bereikten. "So this warm weather is a bonus for the Dutch people. It's good to be back."Zes shows
Na 1998 kwamen de Stones een jaar later nog naar Nederland voor een show in Landgraaf. Sindsdien gaven ze hier geen optreden meer. Vanaf maandag gaat dat veranderen met zes shows voor ruim 200.000 fans. Op maandag en woensdag in De Kuip, op 15 augustus in Rotterdam Ahoy', in Vredenburg Utrecht op 16 augustus en in de Amsterdam ArenA op 19 en 20 augustus.
Mick Jagger komt aan bij het Amstel Hotel in AmsterdamVolgens Berry krijgt het Nederlandse publiek op deze manier drie verschillende shows te zien: grote stadionconcerten, een optreden in een grote hal en een intiemer concert in Vredenburg. Die verschillende shows moeten niet worden gezien als een soort afscheidstoernee. "Ik weet niet wanneer ze stoppen en ik hoop dat ze dat voorlopig ook niet doen. Het zou een groot gat opleveren in de wereld van de popmuziek. Ik hoop dat de pers nog twaalf jaar deze vragen blijft stellen."
Closing Link: ip538zbr81.speed.planet.nl (Quit: start me up and gimme satisfaction )
-
*** Disconnected
quote:Dat is er, want hier in Hillergersberg (hemelsbreed 8km verder) aan de andere kant van Rotterdam kun je het concert HEEEEEEL duidelijk Horen.
Op maandag 11 augustus 2003 12:37 schreef thaduck het volgende:
Nu nog maar hopen dat er vanavond genoeg stroom is in Rotjeknor
Allemachtig mijn bek valt open.
quote:mja, ze hebben dan ook 2 rijdende stroomgenerators bij zich (genoeg stroom voor 2 woonwijken).
Op maandag 11 augustus 2003 21:22 schreef Dauntless het volgende:[..]
Dat is er, want hier in Hillergersberg (hemelsbreed 8km verder) aan de andere kant van Rotterdam kun je het concert HEEEEEEL duidelijk Horen.
Allemachtig mijn bek valt open.
Vet, overmorgen sta ik er
quote:Jij je zin
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:27 schreef spacemangraig het volgende:
Owee als ze Paint it Black maandag niet spelen
[Dit bericht is gewijzigd door bruut op 11-08-2003 23:05]
Nu lekker slapen.
podium en acts erg mooi, zal me mond houden voor mensen die er nog heen gaan. Kon overal komen waar ik wilde, (dankzij erg vet en oranje 'de kuip safety en security' bandje). Heb nauwelijks hoeven werken. en geen entree hoeven lappen.
topper: ik heb 2x paint it black gezien. ik was er al toen ze gingen inspelen rond half 6. alles was nog leeg, kon heel, heel dichtbij komen (alleen werknemers waren er). Later was de 2e versie van paint it black wel veel beter (stuk overtuigender).
quote:Jazeker!!!!
Op maandag 11 augustus 2003 21:58 schreef Seborik het volgende:
Spelen ze echt Pain It Black? Grappig.
Een primeur voor deze tour! Nog N E R G E N S eerder gespeeld!!!!
En voor de rest was het ook een superconcert
Eentje waar ik de spoilertag voor kan gebruiken in Muziek
spoiler:
Ook heel mooi waren natuurlijk de 3 nummers op het B-podium
De band midden in het stadion en voor mij op een paar meter afstand!!!!!
Erg gaaf, nu moe van het springen, total loss, schor van het zingen, morgen spierpijn maar dat was het weer allemaal waard!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 12-08-2003 01:40]
quote:Uhm!?!?! Hoe kon jij dat toen al weten?!?!!??!
Op maandag 11 augustus 2003 22:01 schreef bruut het volgende:De setlist!
quote:En een paar foto's
Stones in Kuip ouderwets op dreef
Van onze verslaggeversZelfs de weergoden waren de Rolling Stones gunstig gezind. Nadat fans urenlang een verstikkende hitte moesten trotseren om een plekje vooraan te bemachtigen, stak gisterenavond een verrassend fris briesje op boven de Rotterdamse Kuip.
Klokslag negen uur [en achtminuten] trad de band op het podium en luidde met het ruim 30 jaar oude nummer Brown Sugar de reeks van zes Nederlandse concerten in tijdens de Licks-wereldtournee.
De 50.000 bezoekers in het Feyenoord Stadion kwamen voor de grote hits uit het 40-jarig rockverleden van de Stones en kregen ze op een presenteerblaadje. Na Brown Sugar volgden onder meer You got me rocking, It's only rock and roll en een karrenvracht aan oude succesnummers. De in zuurstokroze pandjesjas gestoken zanger Mick Jagger onthaalde het Nederlands publiek met een vrijwel accentloos uitgesproken: ,,Hallo Rotterdam, het is goed terug te zijn."
Waar veel bezoekers hadden gerekend op nóg meer spektakel dan de shows uit 1999, trad de band ditmaal op tegen een opvallend sober decor. Meest in het oog springend detail was het oranje T-shirt van drummer Charlie Watts, als eerbetoon aan de Nederlandse fans. Gitarist Ron Wood had een camera op zijn gitaar laten monteren, wat op het grote videoscherm boven het podium tot spectaculaire beelden leidde.
Mick Jagger leek geen last te hebben van de keelontsteking die hij vorige week had opgelopen en waardoor hij een concert in Benidorm moest annuleren. De 60-jarige rockveteraan was juist opvallend goed bij stem. Vooral toen de band het liedje Paint it black inzette, ging een golf van enthousiasme door het stadion.
quote:Poe heey !
Op dinsdag 12 augustus 2003 02:02 schreef calvobbes het volgende:
Gitarist Ron Wood had een camera op zijn gitaar laten monteren, wat op het grote videoscherm boven het podium tot spectaculaire beelden leidde.
Maar Paint It Black, damn dat was knallen!!!
Was dus zeer leuk, en jammer voor degene die geen kaarten hebben whehehehehe ahhahhahahahahahaha WHOEHAHAHAH en voor degene met WEL kaarten: geniet ze!!!
Ze zijn inmiddels al een persiflage op zichzelf he ? Wat een triest zooitje bij elkaar ...
quote:Wat doe je hier??
Op dinsdag 12 augustus 2003 02:20 schreef Furby het volgende:
Ik hoop echt dat je dat niet serieus meent.Ze zijn inmiddels al een persiflage op zichzelf he ? Wat een triest zooitje bij elkaar ...
Ga lekker naar je eigen ellendige topics toe ipv dingen af te zeiken waar...
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 01:38 schreef calvobbes het volgende:[..]
Uhm!?!?! Hoe kon jij dat toen al weten?!?!!??!
quote:Gedurende het concert aangevuld, geholpen door de webcams van de Kuip.
[Dit bericht is gewijzigd door bruut op 11-08-2003 23:05]
quote:Ik ga in ieder geval morgen lekker genieten!
Kuip werd nooit een deinende mensenzeeUitgegeven: 12 augustus 2003 07:52
ROTTERDAM - Of het aan de warmte lag of aan de gemiddelde leeftijd van het publiek, het optreden van de Rolling Stones in de Rotterdamse Kuip had maandagavond te kampen met een wat lome sfeer. Als vanouds beliep frontman Mick Jagger heftig gebarend alle hoeken van het podium, maar het stadion werd nooit een deinende mensenzee.
Het concert stond geprogrammeerd van 21.00 uur tot 23.30 uur, maar de rock-legenden kwamen pas na negenen op en hielden het rond 23.10 uur voor gezien. En dat terwijl het publiek rond 21.40 uur voor het eerst loskwam. De iets mildere temperaturen, maar vooral het inzetten van Paint it Black waren daar debet aan.
Jagger had zijn Nederlands redelijk bijgespijkerd. Met "Hallo Rotterdam! Het is goed om terug te zijn" kwam hij op. Daarna kwamen zinnen als "Ik wil jullie voorstellen aan de band" en "Vinden jullie het leuk?". Soms was zijn Nederlands echter onverstaanbaar en staarden de 50.000 bezoekers niet begrijpend naar het immense podium.
Bier
Telkens als de band een grote hit inzette gooiden de bezoekers even de voeten van de vloer, zoals bij Satisfaction en Start me up. Maar na de eerste klanken stopten de meesten met juichen en gingen over tot het drinken van bier.
Veel fans aanschouwden het optreden met ontbloot bovenlijf om hun tattoos te tonen en de warmte te lijf te gaan. Kort na aanvang meldde organisator Mojo dat een kleine tien bezoekers zich bij de EHBO hadden gemeld wegens symptonen van oververhitting en emoties. Bij dat aantal bleef het, en volgens Mojo zijn dat minder mensen dan waar vooraf op was gerekend.
De Rolling Stones verzorgen in Nederland een serie van zes shows, waarvan het Kuip-optreden de eerste was. In totaal zullen 200.000 fans in Nederland een concert bezoeken. De band die veertig jaar geleden haar eerste successen vierde, trekt nog steeds volle zalen/stadions.
Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts en Ron Wood kregen bij hun werk veel steun van de techniek. Roulerende videoschermen, hoge vlammen boven het podium en veel vuurwerk kwamen er aan te pas. Ook maakte een achtergrondzangeres veel furore.
"Ik hoop dat Jagger zijn shirt aanhoudt", meldde een bezoeker tijdens het concert. Maar tijdens het laatste nummer ging de zanger op leeftijd toch voor de bijl en gingen de knoopjes los. Jagger toonde zijn bovenlijf, zette een zonnebril op en het vuurwerk barste los. En toen was het afgelopen. Het publiek was verbouwereerd want volgens schema was er nog twintig minuten te gaan. "Was dit het einde van het toegift?", vroeg een fan zich af. "En we hadden nog niet eens om een toegift gevraagd..."
Het was super gezellig en iedereen zong uit volle borst mee.
Het publiek stond dus echt niet stil!!!!
Het was gister avond echt top. Morgen weer !!!
quote:Die zat waarschijnlijk in een airco hokje waar die geen last had van zweet en andere door hitte opgewekte kwalen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:15 schreef HARB het volgende:
Heeft die kerel buiten gestaan ofzow?
Publiek was zeker in het begin uitzinnig, maar volgens mij was (ik iig wel) iedereen op het einde compleet moe van de hitte, het wachten etc. Zeker de mensen waar ik bij in de buurt stonden...
Overigens, die recensent heeft ook weinig onderzoek gedaan naar eerdere concerten. De laatste concerten zijn allemaal zo lang en maar 1 toegift. En de opgegeven tijden zijn alleen maar een indicatie van de startijd en tot wanneer de Stones mogen spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 12-08-2003 10:53]
Verder was alles top. Heerlijk om op 3 meter afstand de band te zien
quote:Kon je ook niet ergens dichtbij water krijgen??
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:51 schreef HARB het volgende:
Het enige wat minder was, was dat als je in vak A staat (dus helemaal vooraan bij het podium) moest je helemaal naar achteren om drinken te halen en om naar de toiletten te gaan.Verder was alles top. Heerlijk om op 3 meter afstand de band te zien
quote:Helemaal vooraan was niets te krijgen. Er liepen daar zelfs geen tonnetjes rond.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:53 schreef merino het volgende:[..]
Kon je ook niet ergens dichtbij water krijgen??
Heb namelijk echt helemaaal geen zin om de hele zaal door te lopen om drinken te gaan halen...
Dus je zult echt naar achteren moeten.
Kan niet wachten tot a.s. Dinsdag!! Arena here we come
Ik ga nooit, maar dan ook nooit op kritieken en of aanbevelingen af, see and feel it for myself.
19e gaan wij naar de Arena, joepie!!!!!, ik heb er zin in.
Lekker als bejoirde naar een paar bejoirde rockers kijken, heerlijk toch!
quote:Mooi, dan zal ik es wat van die pakken Bar-le-Duc gaan halen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:14 schreef Likoning het volgende:
Flessen drinken waren niet toegestaan, alleen kartonnen pakken (Bois le duc bijv) Ik stond ook in het "lucky you" eerste vak. Even drinken halen duurde bijna en half uur.. Je kunt je de temp. van het pils wel indenken bij aankomst. Er liepen VEEL te weinig van die mobiele-tap knakkers rond in het voorste vak! Het concert verder was helemaal te gek! Thru and thru en Little Red rooster had ik live nog niet gehoord. Fantastisch!Kan niet wachten tot a.s. Dinsdag!! Arena here we come
quote:mja, dan maar rugzakje met Bar le duc mee...
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:14 schreef Likoning het volgende:
Flessen drinken waren niet toegestaan, alleen kartonnen pakken (Bois le duc bijv) Ik stond ook in het "lucky you" eerste vak. Even drinken halen duurde bijna en half uur.. Je kunt je de temp. van het pils wel indenken bij aankomst. Er liepen VEEL te weinig van die mobiele-tap knakkers rond in het voorste vak! Het concert verder was helemaal te gek! Thru and thru en Little Red rooster had ik live nog niet gehoord. Fantastisch!Kan niet wachten tot a.s. Dinsdag!! Arena here we come
owh, en kan iemand nog ff zeggen hoe streng de drugscontrole is? Mag je een paar voorgedraaide joints meenemen of wordt dat meteen ingenomen?
quote:Er werd daar bijna meer geblowed dan gedronken ghe ghe.
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:17 schreef merino het volgende:[..]
mja, dan maar rugzakje met Bar le duc mee...
owh, en kan iemand nog ff zeggen hoe streng de drugscontrole is? Mag je een paar voorgedraaide joints meenemen of wordt dat meteen ingenomen?
Tis gewoon toegestaan.
Owja nog iets belangrijks!!!!
Buiten het stadion wordt GEEN bier verkocht.
Maar als je over het viaduct loopt (trap op bij ingang 43 ongeveer) dan weer naar beneden loopt daar is een klein friettentje en daar verkopen ze wel bier.
quote:Geen probleem lijkt me, doe er zelf niet aan, maar er wordt alleen in je eventuele tas gekeken. Ik ben niet eens gefoullieerd (typ ik dat goed) Ik zag regelmatig dat er joints opgestoken werden.
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:17 schreef merino het volgende:[..]
mja, dan maar rugzakje met Bar le duc mee...
quote:Haha! Wel Paint it Black, en dat was zeker het beste van de hele avond
Op maandag 11 augustus 2003 21:44 schreef bruut het volgende:[..]
Jij je zin
Ze spelen het *nu*.
En ik luister mee via
http://www.feyenoord.nl/webtv/ned/cams.html
En die verslaggever is een aap die waarschijnlijk ACHTER het podium heb gezeten, als ie op de 2e ring had gezeten net als ik dan had ie wel GEVOELD dat het stadion niet stilstond. Bij heel veel nummers trilde het stadion op zijn grondvesten en wipte de 2e ring op en neer!
Trouwens de versie van Satisfaction op het eind was ook zeker NIET verkeerd!
quote:Maar dat is kenmerkend voor de Kuip hoor, dat het stadion trilt op zijn grondvesten bij concerten
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:48 schreef thaduck het volgende:
Wij moesten de grote (1.5 liter) flessen inleveren. Maar de kleine flesjes (0,5 liter) waren geen enkel probleem!En die verslaggever is een aap die waarschijnlijk ACHTER het podium heb gezeten, als ie op de 2e ring had gezeten net als ik dan had ie wel GEVOELD dat het stadion niet stilstond. Bij heel veel nummers trilde het stadion op zijn grondvesten en wipte de 2e ring op en neer!
Trouwens de versie van Satisfaction op het eind was ook zeker NIET verkeerd!
quote:Wij kwamen om een uur of 11 's ochends aan en andere vrienden van ons om een uurtje of 4 en we stonden met z'n alleen in het 1e vak
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:47 schreef Neilza het volgende:
Maar was het nog veel moeite om in het eerste vak te komen? Hoe vroeg waren jullie er, want je mocht er officieel pas om 15:00 zij niet?
Wij stonden voor de rechter boxen, alleen stonden die erg hard . Maar even een spons gejat in stukken gescheurd en in onze oren gestopt
quote:Maar die vier zijn natuurlijk bij jullie gaan staan?
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:15 schreef RiXiR het volgende:[..]
Wij kwamen om een uur of 11 's ochends aan en andere vrienden van ons om een uurtje of 4 en we stonden met z'n alleen in het 1e vak
, GE-WEL-DIG, je moet alleen wel ff rennen om bij die 'lucky bastards' te horen.
Wij stonden voor de rechter boxen, alleen stonden die erg hard
. Maar even een spons gejat in stukken gescheurd en in onze oren gestopt
Ik las trouwens ergens dat je pas rond 15:00 op de ingang mocht zijn, hoe zat dat dan?
quote:Eentje kwam idd brutaal bij ons staan
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:49 schreef Neilza het volgende:[..]
Maar die vier zijn natuurlijk bij jullie gaan staan?
Ik las trouwens ergens dat je pas rond 15:00 op de ingang mocht zijn, hoe zat dat dan?
Morgen sta ik gewoon op het veld.
Op http://www.stadionfeijenoord.nl/800/start.html?rid=1 staat dat we - om de laatste aansluiting op de trein naar Groningen (Vertrek om 23:07) niet te missen - om 22:50 u. al de pendeltrein maar Rotterdam Centraal moeten nemen.
Da's toch heel vies flippen! Want dan moeten we zo'n 3 kwartier voor het einde al vertrekken...
Er zou toch een speciaal ingelaste trein rijden? Zijn er hier mensen die gisteren nog een latere aansluiting hadden naar Groningen?
Op 2 juni 1999 waren ze hier in Groningen. Was ik er op mijn fietsje in vijf minuten....
quote:Hoezo apparte ingang voor het eerste vak? Fanclub ofzo
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:09 schreef HARB het volgende:
Wij kwamen pas rond 5 uur bij het stadion aan, maar hadden een aparte ingang voor het eerste vak.
Morgen sta ik gewoon op het veld.
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:18 schreef Neilza het volgende:[..]
Hoezo apparte ingang voor het eerste vak? Fanclub ofzo
quote:Probleem dat ze daar hebben is dat het geluid van het podium zelf, je eerder bereikt dan het geluid van de boxen van het grote podium. Misschien dat het daardoor misging?
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:38 schreef spacemangraig het volgende:Jammer van het middenpodium want daar was het geluid een beetje bagger, of lag dat aan mij
Ik vond het nog wel meevallen!
quote:Dan doen ze dat opzich niet slim. Ik zag het eerder ook al op een DVD van hun! Op de B-stage hebben ze gewoon nóg een keer eigen versterkers staan... U2 bijvoorbeeld (de uitvinder van de b-stage overigens) speeld als ze daar staan nogsteeds door hun apparatuur op de mainstage maar hoort het geluid direct dmv die oorontvangers... zo heeft het publiek nergens last van maar hoort de band de muziek toch synchroon..
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:24 schreef calvobbes het volgende:[..]
Probleem dat ze daar hebben is dat het geluid van het podium zelf, je eerder bereikt dan het geluid van de boxen van het grote podium. Misschien dat het daardoor misging?
Ik vond het nog wel meevallen!
quote:Ik zag op het einde ook nog maar bar weinig mensen staan! En dat krijg je niet zomaar voor elkaar
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:48 schreef thaduck het volgende:En die verslaggever is een aap die waarschijnlijk ACHTER het podium heb gezeten, als ie op de 2e ring had gezeten net als ik dan had ie wel GEVOELD dat het stadion niet stilstond. Bij heel veel nummers trilde het stadion op zijn grondvesten en wipte de 2e ring op en neer!
Waarschijnlijk was die verslaggever chagarijnig of een Beatles fan ofzo
Hij loopt ook over kleine dingen te klagen en niet echt inhoudelijk over het concert!
quote:Dus niet naar het linkse vak rennen (vanaf het veld gezien dan toch?),, goeie tip...
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:20 schreef HARB het volgende:[..]
kaarten via fanclub waren voor vak A. Het linkse vak helemaal vooraan. Dus daar kwam verder ook niemand in. Niks geen rennen ofzo. Bij de ingang kregen we een bandje om de pols en we konden rustig lopen
quote:Hmja.. Dat zou ideaal zijn. Maar misschien hebben de Stones geen zin in die oordingen. Zie het wel bij veel anderen groepen, maar niet bij hun.
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:28 schreef Neilza het volgende:zo heeft het publiek nergens last van maar hoort de band de muziek toch synchroon..
quote:idd. van achteruit gezien links is voor leden.
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:29 schreef Neilza het volgende:[..]
Dus niet naar het linkse vak rennen (vanaf het veld gezien dan toch?),, goeie tip...
De crew verblijft in Rotterdam in het Holiday Inn Hotel op het Schouwburgplein en de Stones zelf zitten in het Grand Hotel te Amsterdam is mij vertelt.
quote:Nope! Ik stond ook in het linkse vak!!! Ronnie's kant en had geen Fanclubkaartje.
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:20 schreef HARB het volgende:
kaarten via fanclub waren voor vak A. Het linkse vak helemaal vooraan. Dus daar kwam verder ook niemand in. Niks geen rennen ofzo. Bij de ingang kregen we een bandje om de pols en we konden rustig lopen
Volgens mij is het gewoon zo dat de mensen die een kaartje hebben besteld via de fanclub daar sowieso inkomen. En daarnaast nog een paar 100 anderen
Overigens vraag ik me af of er voor de 13de wel fanclub kaartjes zij verkocht! Dat was een extra concert wat volgens mij NIET via de Stones site in de vvk is gegaan
quote:ja maar die gaan niet overal heen!
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:17 schreef TWee het volgende:Er zou toch een speciaal ingelaste trein rijden? Zijn er hier mensen die gisteren nog een latere aansluiting hadden naar Groningen?
Er zijn extra treinen naar o.a. Zwolle en Nijmegen.
Kijk eens op www.ns.nl voor preciese informatie!
Tip voor de dorstigen neem een pak water mee wat je in de Kuip weer gwoon gratis kan vullen.
Bier is ook aan de overkant van de Kuip bij de Pathe bioscoop te halen is een stuk minder ver lopen.
Mijn hoogtepunt is toch altijd nog Gimme me shelter.
lisa
quote:Lisa is dik
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:05 schreef HARB het volgende:
Bier kun je het beste halen bij de friettent onderaan het viaduct. Daar hebben ze gekoelde blikken heineken voor maar 1,50 euro'sMijn hoogtepunt is toch altijd nog Gimme me shelter.
lisa
Kon ze zo snel niet vinden met google.
Sympathy for the Devil was ook wel mijn favoriet, ook de vormgeving bij dat nummer was brilliant.
quote:Maar ze kon wel goed zingen. Jammer dat bij 'Streetfighting Man' de stem van Jagger niet goed te horen was. En weet iemand wat dat nummer was, dat speelde toen ze naar de b-stage liepen?!
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:14 schreef Neilza het volgende:[..]
Lisa is dik
quote:File? Welke file?
Op dinsdag 12 augustus 2003 14:20 schreef QyRoZ het volgende:
Hebben er nog veel mensen last gehad van file? Wij hadden de auto in Barendrecht neergezet, dat ging echt perfect.
Gratis parkeren naast het station, 5 minuutjes met de trein en voila.
Als je je auto naast uitgang 25 kan parkeren, ben je snel genoeg weg na afloop .
quote:Misschien heb ik je nog wel gezien, ik stond bij de eerste ingang aan die kant.
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:40 schreef WheeleE het volgende:[..]
File? Welke file?
Als je je auto naast uitgang 25 kan parkeren, ben je snel genoeg weg na afloop
.
quote:Als ik me niet vergis was dat Rose Rouge van St. Germain
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:23 schreef spacemangraig het volgende:En weet iemand wat dat nummer was, dat speelde toen ze naar de b-stage liepen?!
quote:WheeleE was te herkennen aan een ontzettende foute pratende k**
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:44 schreef QyRoZ het volgende:Misschien heb ik je nog wel gezien, ik stond bij de eerste ingang aan die kant.
* calvobbes heeft WheeleE wel gezien
quote:Aaahja, je hebt gelijk.
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:51 schreef calvobbes het volgende:[..]
Als ik me niet vergis was dat Rose Rouge van St. Germain
Die vraag hield mij ook al sinds gisteravond bezig!
quote:Dat was wel een kippevelmoment voor mij. De felheid waarmee het nummer begon, geweldig! Andere mooie momenten, uiteraard het begin, en ook het moment waarop de videoschermen tevoorschijn kwamen. En toen ze op dat middenpodium gingen spelen, ongeveer 10 meter van mij vandaan.
Op dinsdag 12 augustus 2003 17:50 schreef keeper het volgende:
Klinkt goed dus. Hopelijk spelen ze PiB dan morgen ook maar.
Ik was met mijn vader en mijn broer, voor het eerst dat ik met mijn vader (die 61 is) naar een concert ben geweest! Hij viel niet eens op tussen al die bejaarden op het podium en in het publiek!
quote:Jaaa, dat was erg okay.
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:14 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat was wel een kippevelmoment voor mij. De felheid waarmee het nummer begon, geweldig! Andere mooie momenten, uiteraard het begin, en ook het moment waarop de videoschermen tevoorschijn kwamen.
spoiler:
quote:Mja... gezellig... Niets bijzonder, niet slecht
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:36 schreef golfer het volgende:
Maar nu weet ik nog steeds niet hoe het voorprogramma was?
quote:Ik wil ook zo'n scherm
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:16 schreef QyRoZ het volgende:spoiler:
Toen ze na het voorprogramma die kleine schermen aan de zijkant weghaalden dachten we van 'geen schermen?'. Ook toen die achtergrond (erg gaaf) tevoorschijn kwam. En toen later die schermen zo naar voren kwamen... heel mooi gedaan!
quote:Saai en langdradig vond ik het. Ik heb helemaal niets met reggea.
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:40 schreef calvobbes het volgende:[..]
Mja... gezellig... Niets bijzonder, niet slecht
quote:Je bent gewoon jaloers!
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:53 schreef calvobbes het volgende:[..]
WheeleE was te herkennen aan een ontzettende foute pratende k**
quote:* WheeleE heeft calvobbes ook gezien.
* calvobbes heeft WheeleE wel gezien
quote:Wahahahaha Grapjas
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:24 schreef WheeleE het volgende:Je bent gewoon jaloers!
Eenb verslagje van www.rtlnieuws.nl, grotendeels hetzelfde als van de zuurpruimen van het ANP en Nu.nl, dus alleen de laatste alinea
quote:Als je als journalist serieus genomen wilt worden, dan zou ik wel op zoek zijn gegaan naar de naam van die achtergrondzangeres. Is echt niet zo moeilijk te vinden....
Vuurwerk
Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts en Ron Wood kregen bij hun werk veel steun van de techniek. Roulerende videoschermen, hoge vlammen boven het podium en veel vuurwerk kwamen er aan te pas. Ook maakte een achtergrondzangeres veel furore.
quote:Het geluid was verschrikkelijk slecht. De bassen dreunden gewoon het stadion heen en weer. De zang was met name in het begin nauwelijks te onderscheiden.
Verder deed de zanger van de band verschrikkelijk zijn best, maar eigenlijk alleen bij Take me home country roads kreeg hij de aandacht van het publiek.
Toffe gasten ook jullie: Stones fans.
Ben nu wel jaloers op de Vredenburg gangers, want zo'n intiemer concert zou ik na dit stadion spektakel ook wel mee willen maken.
quote:Toots & the Maytals oldschool reggae from Jamaica, Vond het goed, maar ik ben dan ook een groot reggaefan. Ze kregen het publiek niet echt mee, maar ze werden niet uitgefloten en dat is al heel wat in Nederland.
quote:Aah toch, kzat te twijfelen tussen St. Germain en Moby.
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:51 schreef calvobbes het volgende:[..]
Als ik me niet vergis was dat Rose Rouge van St. Germain
En voor degenen die naar de Arena gaat hoop ik echt, echt, echt dat het geluid een stuk beter is dan in '98. Anders kun je beter een discman met wat Stones cd's meenemen voor de muziek.
quote:Wat wij gaan zien is Starsailor.
quote:God, wat was dat ellendig zeg.
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:44 schreef Jane het volgende:En voor degenen die naar de Arena gaat hoop ik echt, echt, echt dat het geluid een stuk beter is dan in '98. Anders kun je beter een discman met wat Stones cd's meenemen voor de muziek.
quote:Wij ook!!!!
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:54 schreef QyRoZ het volgende:God, wat was dat ellendig zeg.
En ik had ook nog eens een tribuneplaats zo ver mogelijk weg van het podium als mogelijk (door een technische storing bij de kaartverkoop)
.
Vriendinlief vond het niet veel soeps en wil morgen niet nogmaals gaan. En dat terwijl ik veldkaarten heb!!!!! Iemand interesse?
bron: http://www.rotterdamsdagblad.nl/ (staan er nog een paar)
quote:
'Gouwe ouwen' zetten Kuip op z'n kop
Twee uur lang gaven ze zich als in de voorbije veertig jaar voor dik honderd procent, ondanks de hitte en ondanks hun hoge leeftijden. Sir Mick en de zijnen zetten de Feyenoordburcht, volgepakt met 45.000 bezoekers, gisteravond op z'n kop met 'gouwe ouwe' rock 'n roll. Het eerste Kuipbezoek van The Stones sinds 1995 draaide na het openingsnummer 'Brown Sugar' al snel uit op een uitbundig meezingfeest voor fans van alle leeftijden, gewoon dan wel sponsor of vip. Aan Rubber Lips & Co de taak om deze sfeer de resterende vijf concerten (morgen in De Kuip, vrijdag in Ahoy', zaterdag in het Utrechtse Vredenburg, volgende week dinsdag en woensdag in de Amsterdam Arena) te overtreffen.
quote:
De 'serieuzere' aanpak heeft geleid tot een prominentere rol van de 'benjamin' van de band, de 56-jarige Ronnie Wood. Zijn vaak clowneske gedrag heeft, nu hij eindelijk 'alcoholvrij' is, plaats gemaakt voor meer vlijmscherpe gitaarsoli, waardoor eerste snarenbeul Keith Richards (59) eigenlijk voor het eerst minder 'power' uitstraalt.Verder valt op dat Mick Jagger (60) zijn fans meer dan ooit overspoelt met complimentjes in sappig Nederlands, maar het tachtig meter brede podium nauwelijks nog ten volle benut om veelvuldig hanig heen en weer te hollen: minder afleidingsmanoeuvres rondom de band houden voor hem in meer precisie-arbeid, wellicht daardoor ook de problemen van vorige week met zijn strottenhoofd.
De beperkte experimenteerdrift komt voorts tot uitdrukking via de inbreng van de vaste huurlingen. Zo vullen bassist Daryll Jones (de officieuze opvolger van Bill Wyman) en saxofonist Bobby Keys, al zo'n dertig jaar oproepkracht, braaf hun partijtjes in en is trouwe hulpstem Lisa Fischer opnieuw veroordeeld tot het uithangen van de wulpse tante.
Maar veel belangrijker is nog de zeer veilige koers die The Stones inhoudelijk op dit megaformaat aanhouden. Van hen nog dolle muzikale sprongen verwachten is veelgevraagd, maar een beetje meer avontuur zou best mogen.
Nog het meest gewaagd pakken ze uit middels het rustgevende solo-blokje van Keith Richards (bestaande uit 'Thru & Thru' en natuurlijk z'n stokpaardje 'Happy') en met de kale versies van 'Star Star', 'Little Red Rooster' en 'Street Fighting Man' bij hun intermezzo ver in het tweede uur op het kleine 'veldplatform'. Daarna komen louter nog 'inkoppertjes' voorbij: 'Gimme Shelter', 'Honky Tonk Women' (voorzien van pikant animatiefilmpje), 'Start Me Up', 'Satisfaction' en de enige toegift 'Jumpin Jack Flash'.
quote:In je vriendin bedoel je?
Op dinsdag 12 augustus 2003 21:09 schreef snijder het volgende:
Vriendinlief vond het niet veel soeps en wil morgen niet nogmaals gaan. En dat terwijl ik veldkaarten heb!!!!! Iemand interesse?
quote:Natuurlijk, die krijg je gratis bij de 2 kaartjes
Op dinsdag 12 augustus 2003 21:24 schreef keeper het volgende:[..]
In je vriendin bedoel je?
.
Ik had dus 3 series van 8 waarvan ik 2 series verkocht heb, zelf had ik 2e ring, rij 3 stoel 1 t/m 8 gehouden. Dat waren topplaatsen en konden alles zien! Maar van een andere serie waar bekenden van ons zaten (duh ) die zaten 2e ring helemaal bovenin en zagen zelfs de videoschermen amper en zijn uiteindelijk naar voren gelopen en op de trap gaan staan
quote:Zitplaatsen zuigen altijd, tenzij je laag aan de zijkant van de zaal/stadion zit... Ik heb altijd het liefste staplaatsen...
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:24 schreef thaduck het volgende:
Weet je wat wel heel leuk was maandag? Ik had 24 kaarten, verkregen door een fout bij de verkoop. Hij gaf aan dat creditcard transactie mislukt was 2x nl.Ik had dus 3 series van 8 waarvan ik 2 series verkocht heb, zelf had ik 2e ring, rij 3 stoel 1 t/m 8 gehouden. Dat waren topplaatsen en konden alles zien! Maar van een andere serie waar bekenden van ons zaten (duh
) die zaten 2e ring helemaal bovenin en zagen zelfs de videoschermen amper en zijn uiteindelijk naar voren gelopen en op de trap gaan staan
quote:Bij de Voodoo Lounge en Bridges to Babylon stond ik op het veld. Nu 2e ring vooraan (rij 3) en dat zat echt perfect vond ik!
Op woensdag 13 augustus 2003 09:58 schreef Neilza het volgende:[..]
Zitplaatsen zuigen altijd, tenzij je laag aan de zijkant van de zaal/stadion zit... Ik heb altijd het liefste staplaatsen...
quote:Ik stond ook bij beide andere tours op het veld, en nu weer (de 19e dan)... Ik ga altijd in eerste instantie voor staplaatsen, en pas als die niet meer te krijgen zijn neem ik genoege met zitplaatsen (veel minder sfeer man)...
Op woensdag 13 augustus 2003 11:30 schreef thaduck het volgende:[..]
Bij de Voodoo Lounge en Bridges to Babylon stond ik op het veld. Nu 2e ring vooraan (rij 3) en dat zat echt perfect vond ik!
quote:D/L de mp3 die op de site staat, weet je het toch?
Op woensdag 13 augustus 2003 19:19 schreef calvobbes het volgende:
Support act voor Vredenburg is bekend. Althans, de naam:Iemand bekend met deze band?
Des te verpletterender was alleen al de opkomst van de Stones na een rumoerige stilte
Direct barstte Mick bij de eerste lichtflits los met Brown Sugar, gevolgd door het publiek.
Verder met You got me rocking, It's only rock'n roll, Don't stop.
Boven de hoofden van de Stones was inmiddels een enorme videowall tevoorschijn gekomen waar met een hele goede regie de mooiste stukjes op werden uitgezonden. Dan Angie, You can't always get what you want, Midnight rambler en Tumbling dice.
Na een introductie van de hele band door Mick zong Keith een paar (erg leuke) liedjes (The nearness of you en Before they make me run).
Na Sympathy for the devil liep de band over een boardwalk naar een tweede podium, vrijwel op de middenstip van de Kuip. Als je wat verder naar achteren stond kreeg je nu toch de kans om Rubber Lipps van dichtbij te zien
Op dit podium speelden ze Neighbours, Mannish boy en Street fighting man.
Langzaam werd weer overgegaan op de algemeen bekende nummers en dat was ook duidelijk aan het publiek te merken. Na Gimme shelter en Honky tonk women (met een leuke videoclip erbij) werd Start me up vrij letterlijk genomen Als afsluiting volgde Satisfaction... En na veel applaus Jumping Jack Flash als enige toegift.
Al op Rotterdam CS begon de pret: de treinen waren perfect geregeld, zowel op de heen- als op de terugweg. Bij het stadion ook nergens lange rijen om het veld op te komen. Om kwart voor zeven een mooi plekje gevonden halverwege tussen het hoofdpodium en het podium op de middenstip, vlak naast de boardwalk. De show zelf was werkelijk prachtig en groots aangekleed. Vooral de videowall werd creatief gebruikt. Daarnaast werd het halve stadion vol confetti geblazen en werden er op de bovenrand van het enorme podium prachtige vuurballen en steekvlammen geproduceerd. De hitte was tot ver op het veld te voelen
Op het missen van Paint it black na (ahhhh niet als 2e toegift?) was de set heerlijk om naar te luisteren.
En nu
quote:Ik zag het (in de post onder die van jouw). Jullie hebben Angia ipv. PiB gehad
Op donderdag 14 augustus 2003 01:12 schreef Brooky het volgende:
Erg goed optreden! Wat een energie komt er nog uit Mick zeg! Van links naar rechts hollen....niks was te gek! TOP! Heb alleen Paint it black "gemist", misschien maandag toch niet zo goed gegaan of zo? Ben blij iig dat ik zondagavond nog de kaartjes ben gaan halen bij iemand van Fok! Shaantje bedankt!
Wat spatte daar een energie vanaf, niet te geloven. Toch jammer dat jullie die gemist hebben
Voor de rest wel naar ut zin gehad neemt ik aan
En hij gaat nog maar door
Setlist van gister:
Brown Sugar
You Got Me Rocking
It's Only Rock'n Roll
Don't Stop
Angie
You Can't Always Get What You Want
Midnight Rambler
Tumbling Dice
--- Introductions
The Nearness Of You (Keith)
Before They Make Me Run (Keith)
Sympathy For The Devil
Neighbours (B-stage)
Mannish Boy (B-stage)
Street Fighting Man (B-stage)
Gimme Shelter
Honky Tonk Women
Start Me Up
Satisfaction
Jumping Jack Flash (encore)
Weet iemand trouwens waar dat scherm dat ze gebruikten gekocht kan worden, leek me wel wat voor thuis!
[Dit bericht is gewijzigd door ray_nl op 14-08-2003 09:45]
Vooral in het opbouwen van de spanning voor ze eindelijk opkomen zijn ze meester in. ff wat rook testen hier, een gitaarsnaar aanraken daar, etc. etc.
/edit:
Die flammen voelde je idd zeg!
En o ja, neem meteen ook ff zo'n scherm voor mij mee dan.
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.J op 14-08-2003 09:58]
quote:Wat kan ik max uitgeven?
[b]
/edit:
Die flammen voelde je idd zeg!En o ja, neem meteen ook ff zo'n scherm voor mij mee dan.
spoiler:
quote:125.000,- ?
Op donderdag 14 augustus 2003 10:22 schreef ray_nl het volgende:[..]
Wat kan ik max uitgeven?
quote:Word lastig denk ik
Op donderdag 14 augustus 2003 12:26 schreef Mr.J het volgende:[..]
125.000,- ?
quote:Yep.. een wereld drummer
Op donderdag 14 augustus 2003 12:55 schreef PogueMahone het volgende:Charlie Watts
quote:Vooral toen het hele stadion z'n naam scandeerde, dat gebeurde bij Ronnie Wood niet terwijl hij toch ook wel wat kan!
Op donderdag 14 augustus 2003 12:55 schreef PogueMahone het volgende:
Het was inderdaad een topoptreden gister, ik heb genoten
Charlie Watts
quote:idd ja
Op donderdag 14 augustus 2003 13:12 schreef Mr.J het volgende:
Grappig was dat Mick Charlie nog wat wilde laten zeggen in de microfoon toen, maar hij dat toch weigerde.
overigens volgende keer toch proberen staanplaatsen te krijgen, zitplaatsen waren wel goed, maar veld lijkt me helemaal te gek
quote:Ach, dat gebeurt al zolang ik me kan herinneren! Dat is gewoon onderdeel van de show man.. nogmaals; wereld drummer Charlie
Op donderdag 14 augustus 2003 12:59 schreef ray_nl het volgende:[..]
Vooral toen het hele stadion z'n naam scandeerde, dat gebeurde bij Ronnie Wood niet terwijl hij toch ook wel wat kan!
Overigens had ik wel zonder die 2 nummers van Keith gekund, je verstaat geen hol van die vent
quote:ja he
Op donderdag 14 augustus 2003 13:18 schreef Neilza het volgende:[..]
Ach, dat gebeurt al zolang ik me kan herinneren! Dat is gewoon onderdeel van de show man.. nogmaals; wereld drummer Charlie
quote:Same here.
Op donderdag 14 augustus 2003 13:18 schreef PogueMahone het volgende:[..]
idd ja
overigens volgende keer toch proberen staanplaatsen te krijgen, zitplaatsen waren wel goed, maar veld lijkt me helemaal te gek
quote:Joh, wat zit je te trollen.
Op donderdag 14 augustus 2003 13:18 schreef Neilza het volgende:[..]
Ach, dat gebeurt al zolang ik me kan herinneren! Dat is gewoon onderdeel van de show man.. nogmaals; wereld drummer Charlie
Werelddrummer of niet; Charlie rulez!
quote:Tja, Charlie is wel cool maar drummen kan ie niet natuurlijk...
Op donderdag 14 augustus 2003 13:30 schreef Mr.J het volgende:
Joh, wat zit je te trollen.Werelddrummer of niet; Charlie rulez!
En het was alleen maar voor de duidelijkheiduhhh... Niet dat mensen gaan denken dat het zo 'speciaal' was ofzo, want als je de laatste 2 DVD's terug kijkt dan gebeurt het daar ook zo
quote:We zaten bijna aan het eind van een rij dus iedere x als je wat te drinken wilde halen was het feest:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:18 schreef PogueMahone het volgende:[..]
idd ja
Volgende x dus maar staanplaatsen, maar je mag natuurlijk niet zeiken als je je kaartjes wint. Staatsloterij bedankt
[Dit bericht is gewijzigd door ray_nl op 14-08-2003 13:41]
Ik vind het erg jammer dat 'Paint it black' niet gespeeld is... Voor de rest was het een prima concert, ik verbaasde mij over het lichaam van Mick Jagger. Die man van 60 heeft het lichaam van een 20 jarige... ongeloofelijk.
Cruel wordt steeds enthousiaster , jammer dat ik ergens hoog bovenin zit
Wat betreft bier halen was er geen probleem. Ik stond rechts vlak achter het voorvak, maar er kwamen toch regelmatig van die rode vlaggetjesjongens langs .
quote:I cannot agree more
Op donderdag 14 augustus 2003 19:02 schreef keeper het volgende:
Nou ben ik geen die-hard Stones fan en kende ik de meeste nummers (behalve de echt bekende dan) niet, maar damn' wat een geweldige show was dat. Ze zijn misschien oud, maar ze swingen als de neten.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 20:39 schreef QyRoZ het volgende:
Ik had maandag graag Angie gehoord ipv PIB..
Maar helaas, het mocht niet zo zijn.
quote:Ik had al een plaatje gemaakt maar die heb ik weer gewist. Zal er zo nog 1tje maken. En ik stond bij de ingang direct naast de rolstoelingang. Dus ik zal je wel hebben gezien.
Op donderdag 14 augustus 2003 20:53 schreef WheeleE het volgende:[..]
! Stond jij ook in de Kuip? Waar ergens?
quote:Angie zat in de set op de plek van Wild Horses. Midnight Rambler kwam i.p.v. Paint it Black, en Mannish Boy i.p.v. Little Red Rooster.
Op donderdag 14 augustus 2003 20:39 schreef QyRoZ het volgende:
Ik had maandag graag Angie gehoord ipv PIB..
Maar helaas, het mocht niet zo zijn.
Op zich was ik wel blij met Wild Horses, Paint it Black en Little Red Rooster!
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 21:00 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Angie zat in de set op de plek van Wild Horses. Midnight Rambler kwam i.p.v. Paint it Black, en Mannish Boy i.p.v. Little Red Rooster.
Op zich was ik wel blij met Wild Horses, Paint it Black en Little Red Rooster!
quote:Waarschijnlijk wel ja
Op donderdag 14 augustus 2003 20:55 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ik had al een plaatje gemaakt maar die heb ik weer gewist. Zal er zo nog 1tje maken. En ik stond bij de ingang direct naast de rolstoelingang. Dus ik zal je wel hebben gezien.
.
quote:Ik zat op jouw hoogte maar dan aan de andere kant
Op vrijdag 15 augustus 2003 08:48 schreef R_B het volgende:
Paar fototjes...die ik bij het stones concert had genomen...
Best wel tof, die setlists. 't zal wel diep graven zijn geweest voor ze om al die oude nummers weer te kunnen spelen
Is het net zoals bij Sensation in de Arena dat je door al die hekken moet lopen?, gefouileerd wordt?, kaartjes gecheckt worden op nummer?, afgescheurd en dan naar binnen?
Kan iemand daar iets over vertellen?
quote:je verhaaltje klopt precies op het stukje na dat je na het afscheuren van de strip de rest van je kaartje moet bewaren en die afgeven bij de ingang van veld/zitvak. Bij de uitgang ontvang je dan weer een kaartje (of 3 zoals bij mij) terug
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:26 schreef klooooon het volgende:
Ik ben nog nooit bij zo'n concert geweest maar daarom wou ik ff weten hoe het er allemaal aan toe gaat als je naar binnen wilt (heb wel een legaal kaartje)?!Is het net zoals bij Sensation in de Arena dat je door al die hekken moet lopen?, gefouileerd wordt?, kaartjes gecheckt worden op nummer?, afgescheurd en dan naar binnen?
Kan iemand daar iets over vertellen?
quote:Dan stond ik woensdag ongeveer op dezelfde plek als jij
Op donderdag 14 augustus 2003 21:05 schreef QyRoZ het volgende:
Dit was mijn plek dus maandag:
[afbeelding]Prima plekkie, net buiten het binnenste vak.
quote:Dan hebben we elkaar vast gezien.
Op donderdag 14 augustus 2003 21:05 schreef QyRoZ het volgende:
Dit was mijn plek dus maandag:
[afbeelding]Prima plekkie, net buiten het binnenste vak.
quote:Ik stond ook ongeveer op die plek. Ik was trouwens ook makkelijk te herkennen, ongeveer een uur voor het begon had ik een vrouw van 50 in men nek zitten.
Op vrijdag 15 augustus 2003 17:04 schreef keeper het volgende:[..]
Dan stond ik woensdag ongeveer op dezelfde plek als jij
.
quote:Dat zijn de leukere (bij)baantjes. Hoe ben je daar terecht gekomen? Via Koebrugge, Cum Laude?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:52 schreef search64 het volgende:
MMMMMMkay! Ik stond dus net als op pinkpop dit jaar bij de catering maar het was heel rustig dus ik heb vrijwel het hele concert op het veld gevolgd. En ik krijg er nog voor betaald ook!Overigens goed concert, waardeloos voorprogramma en het geluid was ook minder.
Laatste weet ik niet zeker, moet me maar eens in gaan schrijven.
Woei! Dit zijn de bandjes waarmee we (Seborik en ik) morgen Vredenburg binnen moeten komen
Iemand met een groot gevoel voor humor heeft de tekst "LUCKY ME!" op het rode bandje gezet
Beveiliging was al bij het ophalen heel streng! Mochten alleen bij Vredenburg naar binnen op vertoon van het kaartje en legitimatie.
Bij de kassa werd die ook nog eens gecontroleerd en daar kregen we 1 bandje om, en van een gorilla van de TSC nog 1
Overigens waren er al erg veel gorilla's de boel in de gaten aan het houden. Misschien ook wel nodig want toen wij er om +/- 15:00 waren, lagen er al mensen voor een andere deur te wachten en hopen op nog meer kaartjes.
Die volgens de dame van Vredenburg niet zouden komen.....
Vanwege veiligheidsredenen is de foto niet helemaal scherp (moeilijker exact te kopieren) en zijn we ondergedoken op een geheim adres (zodat niemand makkelijk onze handen af kan hakken ofzo
quote:Dat is voor zover ik weet alleen in de Kuip zo.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:04 schreef merino het volgende:[..] de rest van je kaartje moet bewaren en die afgeven bij de ingang van veld/zitvak. Bij de uitgang ontvang je dan weer een kaartje (of 3 zoals bij mij) terug
In de Arena gaat dat wat moeilijker
quote:Natuurlijk, daarom was dat. Ik vond het al zo maf en baalde dat ik m'n kaartje kwijt was
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:49 schreef calvobbes het volgende:
Dat is voor zover ik weet alleen in de Kuip zo.
Zodat je je kaartje niet aan iemand op de tribune kunt geven
quote:Hehe
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:02 schreef keeper het volgende:Ik vond het al zo maf en baalde dat ik m'n kaartje kwijt was
.
Dat had ik bij Bruce Springsteen, gelukkig was ik er bij de Stones op voorbereid
Zometeen trouwens een docu over de Stones op ned 3!
Gaat over dat concert waarbij er iemand is doodgestoken door de beveiliging, de plaatselijke afdeling van de Hell's Angels....
quote:Altamont, en het was een neger. Daar waren die HA's niet zo dol op toen ofzo
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:21 schreef calvobbes het volgende:
Gaat over dat concert waarbij er iemand is doodgestoken door de beveiliging, de plaatselijke afdeling van de Hell's Angels....
Ben ook al snel bang dat ze afbreken en ik morgen dus niet binnenkom
quote:Ahh, gut
Op zaterdag 16 augustus 2003 01:16 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm... Die bandjes zitten soms best wel in de weg
.
quote:Pas maar op..ik weet waar je huis woont
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:48 schreef calvobbes het volgende:
[afbeelding]Woei! Dit zijn de bandjes waarmee we (Seborik en ik) morgen Vredenburg binnen moeten komen
Iemand met een groot gevoel voor humor heeft de tekst "LUCKY ME!" op het rode bandje gezet
Beveiliging was al bij het ophalen heel streng! Mochten alleen bij Vredenburg naar binnen op vertoon van het kaartje en legitimatie.
Bij de kassa werd die ook nog eens gecontroleerd en daar kregen we 1 bandje om, en van een gorilla van de TSC nog 1Overigens waren er al erg veel gorilla's de boel in de gaten aan het houden. Misschien ook wel nodig want toen wij er om +/- 15:00 waren, lagen er al mensen voor een andere deur te wachten en hopen op nog meer kaartjes.
Die volgens de dame van Vredenburg niet zouden komen.....Vanwege veiligheidsredenen is de foto niet helemaal scherp (moeilijker exact te kopieren) en zijn we ondergedoken op een geheim adres (zodat niemand makkelijk onze handen af kan hakken ofzo
![]()
Het was gistermiddag nog bestrustig bij Vredenburg. Geen rijen mensen of trucks met materiaal enzo...
Anyway, eel plezier vanavond !
quote:Zullen we ze opwachten en overvallen?
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:03 schreef QyRoZ het volgende:
*jaloers is op calvobbes en seborik*
quote:tenzij je binnen een paar uur mijn en jouw arm er af kunt snijden, om de bandjes heel te kunnen pakken, en jouw arm er dan weer netjes op kunt zetten, heb je daar niks aan
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:12 schreef WheeleE het volgende:Zullen we ze opwachten en overvallen?
![]()
Zo gauw er geknoeid is met 1 van die bandjes komt je niet binnen
quote:We kunnen natuurlijk wel jouw bandjes er gewoon afsnijden. Kom jij al niet meer binnen.
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:14 schreef calvobbes het volgende:[..]
tenzij je binnen een paar uur mijn en jouw arm er af kunt snijden, om de bandjes heel te kunnen pakken, en jouw arm er dan weer netjes op kunt zetten, heb je daar niks aan
![]()
Zo gauw er geknoeid is met 1 van die bandjes komt je niet binnen
quote:En dan kom jij nooit meer in Enschede of Heerde
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:15 schreef QyRoZ het volgende:We kunnen natuurlijk wel jouw bandjes er gewoon afsnijden. Kom jij al niet meer binnen.
.
of op een andere willekeurig plaats buiten het kerkhof van Utrecht
quote:Utrechts Nieuwsblad
De enige kans op kaarten komt van het Stones People Magazine. Het fanblad houdt op zaterdagmiddag en -avond een speciale Stonesbijeenkomst in Stairway to Heaven aan de Mariaplaats in Utrecht. Bert Hoogenberk, uitgever van Stones People, zegt dat hij door de Stones-tourorganisatie is gevraagd iets in Utrecht te organiseren. Daarbij heeft hij bedongen dat hij als trekker voor die bijeenkomst toegangskaarten voor het Vredenburg krijgt. ,,Hoeveel het er worden weet ik nog niet, maar het zijn er wel tientallen. Een aantal daarvan gaan we verloten, maar we gaan ook kaarten verkopen.
quote:
Voor wat betreft Ahoy' gisteravond kan zijn inlevingsvermogen moeilijk in de buurt zijn gekomen van de werkelijkheid. Want The Stones trakteerden de 11.000 fans op verbluffende fijnproeverskost. Weliswaar na heel lang wachten (inclusief rommelig voorprogramma Toots & The Maytals) en natuurlijk tegen extra-gepeperd tarief (rond de 120 euro), maar ze maakten de hooggespannen verwachtingen meer dan waar. Zoals Sir Mick & Co zich eerder deze week in de Kuip tot twee keer toe presenteerden als een geoliede greatest hitmachine, zo openbaarden ze zich in het kolkende sportpaleis als een onvervalst liefhebbersbandje, dat kan putten uit een aanmerkelijk rijker oeuvre dan nog steeds algemeen wordt gedacht.Heel veel mag er al zijn beweerd over de hoge leeftijden van de heren en hun enorme geldzucht, maar wie ze dertig jaar na hun laatste bezoek aan dezelfde speelplaats aan het werk zag en hoorde, kan alleen maar concluderen dat deze rimpelrockers samen toch ook nog altijd een pure pretband vormen.
Verlost van de 'dictatuur van de massa' serveerden The Stones soepeltjes de ene minder alledaagse lekkernij na de andere uit. Zoals de twee spetterende nummers van het album 'Exile On Main Street' ('Sweet Virginia' en 'Loving Cup') en de ouderwets opgerekte versie van 'Can't You Hear Me Knocking', waarbij Jagger nog even liet horen dat hij misschien wel beter dan ooit met zijn 'rubberen lippen' kan jongleren op de mondharmonica. Verder opvallend op dit kleinere formaat, dat vanavond weer wordt 'geklopt' door het nog intiemere Vredenburg: zijn leidersrol aldoor, die nog eens extra werd geaccentueerd tijdens de pre-finale op het mini-podium in het hart van de arena met onder meer 'It's Only Rock 'n Roll' en 'Brown Sugar'. Eerder had Big Mick in een dolle, 'Nederlandse' bui iedereen overigens wel even een hoedje laten schrikken. Door, op de halteplaats Rotterdam doelend, te roepen 'Dit is de laatste keer!' Een geweldige zucht van verlichting steeg op toen hij er na enkele seconden aan toevoegde 'Voor een tijdje!'.
quote:Veldkaarten of Zitplaatsen?
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:34 schreef sharpei het volgende:
ik heb nog 2 kaartjes voor de 20ega zelf niet... mischien dat iemand interesse heeft... anders ben ik te vinden voor de ingang schreeuwend "kaartjes te kooop"8)7
Als je 1 veldkaart hebt, heb ik misschien wel interesse
quote:ik heb zelfs 2 veldkaartjes! heb 1 bod gehad van 199euro.... dus als je het ervoor over hebt zijn ze van jou.
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:38 schreef calvobbes het volgende:[..]
Veldkaarten of Zitplaatsen?
Als je 1 veldkaart hebt, heb ik misschien wel interesse
quote:Als je ze tegen kostprijs kwijt wilt mag je kontakt met me opnemen. Dan ga ik wel samen met Calvobbes!
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:40 schreef sharpei het volgende:[..]
ik heb zelfs 2 veldkaartjes! heb 1 bod gehad van 199euro.... dus als je het ervoor over hebt zijn ze van jou.
quote:Nee ik koop alleen kaartjes tegen kostprijs
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:40 schreef sharpei het volgende:ik heb zelfs 2 veldkaartjes! heb 1 bod gehad van 199euro.... dus als je het ervoor over hebt zijn ze van jou.
quote:Goed plan
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:42 schreef Kozzmic het volgende:Als je ze tegen kostprijs kwijt wilt mag je kontakt met me opnemen. Dan ga ik wel samen met Calvobbes!
quote:Dan wens ik je heel veel succes woensdag. Ik denk dat het bij de ingang van de ArenA erg gezellig wordt met al die mensen die kaartjes hebben gewonnen in de Staatsloterij en denken grof geld te kunnen verdienen met hun kaartjes
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:59 schreef sharpei het volgende:
dan moet ik jullie teleurstellen... dan gaat jullie deal niet door want ik kan er meer voor krijgen... jammer voor jullie helaas.
quote:Jammer alleen dat het niet klopt
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:31 schreef calvobbes het volgende:
Iemand die nog kaarten wil, kan z'n geluk beproeven bij Stairway to Heaven:
[..]
quote:Bron
UTRECHT - Hoop deed leven, dagenlang, maar uitgever Hoogenbirk van het Stones People Magazine moet alle verwachtingen nu toch de bodem inslaan. Zijn tijdschrift heeft geen kaartjes voor het concert van de Rolling Stones in muziekcentrum Vredenburg weten te krijgen.
quote:Ow dat is best wel lullig
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:44 schreef thaduck het volgende:Jammer alleen dat het niet klopt
En ook niet zo slim om te gaan roepen dat je kaartjes hebt als dat eik nog niet zo is
quote:Homo!
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:14 schreef calvobbes het volgende:
Zij die de Stones in Vredenburg gaan zien groeten U
quote:Hmmm... Wat jammer dat ik je telefoonnummer nou niet bij me had
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:53 schreef QyRoZ het volgende:ik ben niet jaloers.
.
Wow wat een concert was dat
Wel effe wat anders dan afgelopen maandag, geen videoschermen, geen vuurwerk, geen confetti alleen de Stones en hun begeleidingsband
Dankzij o.a. een berg oude nummers die ze niet meer zo vaak spelen een concert om nooit meer te vergeten. Maar ook de lol die heren Watt, Wood, Richards en Jagger en de rest hadden was geweldig om te zien
Ron en Keith gedroegen zich als twee kinderen in een zandbak (tijdens een sax solo van Bobby Keys hem een beetje uitdagen) en papa Jagger bracht ze regelmatig in het gareel.
En net als de andere concerten weer net iets meer dan 2 uur en 19 nummers gespeeld, al hadden ze nog wel een paar keer zo lang door mogen en kunnen gaan
Het was zo gaaf, ze waren zo dichtbij, slechts enkele meters verwijderd van de letterlijk bejaarde, maar nog steeds rockende Rolling Stones! We hadden ideale plaatsen, konden alles perfect zien! Bijna alleen echt oude nummers. Het was geweldig.
Morgen meer, nu eerst slapen.
Slaap lekker allemaal, jullie hebben iets heel bijzonders gemist.
Enfin, ff iets meer off-topic maar:
Ik hoop dat ze ene beetje op tijd klaar zijn om nog met de trein thuis te komen. Want op de site van Arena staat:
----
Reisadvies
In verband met de eindtijd van het evenement, adviseren we u zich goed te informeren over de vertrektijden van de laatste treinen en metro's. Gezien het te verwachte grote aantal autos, werkzaamheden in de omgeving van de Amsterdam ArenA en de avondspits op de wegen rondom Amsterdam, wordt er een dringend verzoek gedaan om met het openbaar vervoer naar de Amsterdam ArenA te reizen. De NS adviseert om niet op de laatste trein te gokken
---
Toch vreemd dat de NS en andere overheden je dringend verzoeken met het OV te komen en vervolgens zeggen dat je het concert niet helemaal af mag kijken omdat je misschien wel eens niet meer thuis kan komen. Vanuit de Kuip rijden tenminste nog wel eens extra treinen enzo ! Dus ik vind dit behoorlijk zuigen. Mmmm, dan maar de auto in R'dam parleren, want via het nachtnet kom je nog wel thuis met de trein, want heb geen zin om helemaal per 4-wieler naar A'dam te gaan. Iemand andere dezelfde dillema's?
Ik stond ook helemaal vooraan, links net voor Ronnie.
Markant was ook de kindse Ronnie die Lisa ff een tongkus ging geven en in 'r kont kneep.
's Morgens hadden vrienden van ons nog de mazzel aan het Amstelhotel kaartjes te krijgen van Mick himself.
quote:Oe! dat is wel heel erg stoer
Op zondag 17 augustus 2003 09:46 schreef oYo het volgende:'s Morgens hadden vrienden van ons nog de mazzel aan het Amstelhotel kaartjes te krijgen van Mick himself.
Ze hebben iig nog erg veel kaartjes weggeven / verkocht hoorde ik
Ik schijn trouwens een babbeltje gemaakt te hebben met de tourmanager Jake Berry. Ook wel grappig
quote:Dat is gewoon een mening.
Op zondag 17 augustus 2003 14:05 schreef k_man het volgende:Een concert van de Rolling Stones is namelijk per definitie niet meer legendarisch. Dat was misschien zo in de jaren zestig en zeventig, maar nu is het de treurigheid ten top. Er is elke paar jaar wel weer een tour waarbij de heren hun kunstje mogen vertonen, en die niks toevoegd aan de vorige. Of degene daarvoor.
Zander heeft toch wel een klein beetje spijt dat hij niet naar Vredenburg is geweest
Gisteravond was het dan eindelijk zover Het concert waar mening Nederlandse Stones fan al een bijna 9 maanden op zat te wachten. De Rolling Stones in Vredenburg.
Misschien een vreemde aankondiging voor een band die makkelijk stadions kan vullen maar als je weet dat Stones het zelf leuk vinden om in kleine zalen te spelen en dat ze het ook leuk vinden om in Nederland te spelen, al heel wat minder vreemd.
De kaarten voor het concert werden dan ook op een speciale manier verkocht. Een deel via de fanclub van de Stones en een deel alleen via telefoon bij Ticketservice. Om zwarthandel moeilijk te maken werden de kaarten op naam gesteld en werden polsbandjes voor het concert alleen na overlegging van een legitimatiebewijs uitgedeeld, en die konden al de dag voor het concert al opgehaald worden..
Misschien had iemand met een apart gevoel voor humor dat bedacht want we kregen 1 bandje met de tekst Lucky Me! erop en een tweede met alleen de tekst Licks world tour.
En al tijdens het ophalen van die polsbandjes was er al veel bewaking en afgezette gedeeltes. De kassa van Vredenburg was een burcht waar je niet zomaar bij kon komen, misschien had dat ook wel te maken met de mensen die al voor de deur lagen in de hoop dat er nog wat kaartjes werden verkocht. En dat gebeurde in etappes ook.
Bij het uitreiken van de bandjes kregen we ook het advies om zaterdag om ons om 18:30 bij een andere ingang te melden in verband met de rolstoel van Seborik. Geen overbodig advies want zaterdagmiddag stond er al een erg drukke en ongeduldige rij met mensen die maar al te graag naar binnen wilden.
Dus melden wij ons zaterdag, na rustig wat gegeten en cds geshopt te hebben, om 18:15 bij de ingang die ons aangeraden was.
No this is not the entrance, you have to be at the other side Aldus iemand met een stoer uitziende pas van de tour. Nou oké. Dan niet. Dan maar naar de ingang waar we gister ook zijn geweest.
Maar ook daar waren de jongens van de The Security Company (TSC) ervan overtuigd dat dat niet de rolstoel ingang was. En op dat moment begon ik een beetje mijn geduld te verliezen. Wat niet zo moeilijk is als je al aardig zenuwachtig bent en van het kastje naar de muur bent gestuurd.
Dan maar weer terug naar de andere ingang waar het toch echt zou moeten zijn. Achter ons kwamen nog twee andere rolstoelers en begeleiding dus we stonden al wat sterker
En weer werden we tegengehouden, maar namen er geen genoegen mee. En toen een TSC er op af kwam en al gelijk begon dat het niet kon en dat geen ingang was, barste de bom al bijna helemaal Gelukkig bleef ik nog vrij redelijk (althans, dat denk ik zelf).
Iets later kwam daar het hoofd van de Rolling Stones beveiliging bij en die zei dat die het wel zou gaan regelen. Dus bleven we daar maar wachten.
Maar daar was ik te rusteloos voor dus na een minuut of 5 ging ik weer naar een andere ingang om even te vragen of het bij hun nu al duidelijk was. Daar kwam ik een dame van Vredenburg tegen die vertelde me dat die ingang goed was en ze ons iets later op zou halen. Dus ik werd al wat rustiger
Iets na 18:30 mochten we dan als allereerste naar binnen! Zelf eerder dan een groep mensen die 2.750 dollar hebben betaald om als VIP behandeld te worden tijdens de concerten in Vredenburg, Ahoy en straks in de Arena.
Een maal binnen werden we ook nog wat heen en weer gestuurd omdat ze nog bezig waren met de soundcheck. Overigens hadden we een uitgebreide opnameapparatuur mee kunnen nemen want we werden helemaal niet gecontroleerd
In die tijd kregen we van drie verschillende mensen die bij de Stones hoorden de waarschuwing dat we snel onze plaats op moesten zoeken, want de andere fans zouden snel daarna als een dolle binnenkomen.
Achteraf bleek één van die drie bleek een hoge pief van het Stones Management zelf te zijn, waarschijnlijk Jake Berry, die mij uiterst vriendelijk vroeg of ik engels praatte en ons dus ook uitlegde waarom we snel een plaats moesten zoeken.
Opvallend verschil in aanpak in vergelijk met de mensen van TSC
En inderdaad stormden vlak nadat wij ons plaatsje hadden ingenomen de dikke Amerikanen, magere Japanners en andere met teveel geld naar binnen.
Ondertussen was de support act The Vue begonnen met het opstellen van hun apparatuur. Die moesten alles nog opbouwen toen ook de rest van de wachten naar binnen druppelden. Bij de ingang was het een erg strenge controle of niemand verboden dingen bij zich had.
En toen was het grote wachten begonnen. Weliswaar onderbroken door de soundcheck van The Vue, die ze dus moesten doen voor een halfvolle zaal.
En die mochten kun kunstje doen van 20:15 tot 20:55. En tja, het blijft een support act he, en dan nog wel voor de Stones. Dus niet veel mensen zaten er op te wachten leek het, maar ze kregen nog wel wat applaus.
Het leek (volgens Seborik) ook wel een samenraapsel van een aantal andere bands waaronder de Stones uit hun oude dagen. De zanger vertelde nog dat die nooit geld had om naar een Stones concert te gaan. Dus nu had die kans om ze van dichtbij te zien.
Opvallend aan de podium opstelling was het feit dat de rekken met alle gitaren, de PA mengtafel en allerlei andere zaken gewoon open en bloot achter het drumstel van Charlie stonden. Dus we konden gewoon meekijken wat er daar allemaal gebeurde.
Over de zaal waren een aantal (stuk of 6) film (dus niet video) cameras verspreid die uiteindelijk maar een paar nummers opnamen!
Waarschijnlijk gaan die gebruikt worden in een DVD met opnames van eerdere Theaterconcerten.
Tot vlak voor het concert kwamen er nog mensen binnen die op speciale plaatsen mochten gaan zitten. Waarschijnlijk vrienden en/of familie van de band en crew die eens mochten kijken wat hun bekenden voor hun werk doen.
Na lang wachten (het concert zou om 21:30 beginnen volgens Mojo) begon om iets voor 22:00 eindelijk concert. Al na een aankondiging van het concert (waarschijnlijk door Michael Cohl) die amper te verstaan was door het vele gejuich van het hele publiek, stond het grootste deel van Vredenburg al klaar om mee te zingen en dansen met de Stones. En dat lukte ook zeer goed met Jumping Jack Flash.
En al snel werd duidelijk dat de band er zin in had. Mick struinde al snel het hele podium over en Keith en Ron liepen al snel te dollen met elkaar.
Oudje Live with me volgde al snel en daarna was het weer tijd voor een paar woorden nederlands van Mick. Weliswaar met hulp van een autocue maar het blijft leuk om te horen
Ik het engels vertelde die nog dat het hun eerste show in Utrecht was en dat ze veel onbekende en oude nummers zouden spelen, het leek een soort verontschuldiging voor als ze de mist in zouden gaan.
Aan Hand Of Fate was het in ieder geval niet te merken dat ze die niet meer zo vaak spelen. Ron Wood deed het tijdens No Expectations rustig aan op een krukje maar een grapje van Keith zorgde ervoor dat die nog best wel in de lach schoot.
Bij Worried About You ging Mick naast Chuck Leavell en speelde een groot deel van de piano stukken zelf terwijl die regelmatig ouderwets moest uithalen met zijn stem. En dat lukte hem erg goed!!!
Daarna volgde zoveelste primeur voor Nederland, Saint Of Me was ook nog niet eerder gespeeld tijdens deze tournee en het verzoek van Mick om mee te zingen was ook niet echt nodig. De hele zaal ging uit zn dak en nog een tijdje nadat het nummer was afgelopen door.
Ondertussen was Ron Wood even het spoor bijster en had hulp nodig om te zien welk nummer zou volgen (dat was zoals altijd te lezen op de plastic schermen aan de zijkant van Charlies drumstel). Het nummer dat die moest spelen was It's Only Rock'n Roll en ook dat nummer vergde weer veel van de stembanden van ondergetekende
Achtergrondzangeres Lisa Fischer had ondertussen een roos in dr haren gedaan uit een bos rozen die uit het publiek was gegooid.
Dance part 1
Everybody Needs Somebody To Love kondigde Mick aan als één van de nummers die ze wel een speelden als ze zelf suppoct waren of maar een paar nummers konden spleen. Dan was dat nummer meestal het openingsnummer.
En wat een goede sfeerzetter moet dat toen geweest zijn.
That's How Strong My Love Is
Na een volgend oudje Going To A Go Go was het voorstel tijd. En zoals altijd kreeg Charlie het meeste applaus. Zeker toen die even met een spontane dumsolo begon, alhoewel, zo spontaan was die drumsolo niet, maar meer een middel om Mick ervan te weerhouden Charlie wat te laten zeggen in de microfoon.
Tijd dus ook voor de solonummers van Keith. Met wederom een primeur, ook Thief In The Night was nog niet eerder gespeeld deze tournee. Overigens was dat het 77ste verschillende nummer dat ze tijdens deze tour speelden!
Ook Keith liet die duidelijk merken dat die het naar zn zin had in Vredenburg. Hij wilde de zaal wel opvouwen en mee naar huis nemen. Na een kleine koffiepauze voor Ron kon Keith beginnen met Happy wat wel vaker gespeeld word tijdens de concerten.
I Can't Turn You Loose
Mooiste nummer van de avond was volgens mij toch wel Can't You Hear Me Knocking. Daar was ruimte voor uitgebreide solos van Bobby Keys (sax), Ron en Mick op zn mondharmonica!!!!
Start Me Up
Tumbling Dice
Tijdens het he he he oow gedeelte van Brown Sugar haalde Mick Lisa en Bernard Fowler naast zich om mee te doen met het publiek op gang te houden. Al was dat niet echt nodig.
Daarna namen ze nog geen 2 minuten de tijd om even wat te drinken en van kleren te wisselen om het concert af te maken met Satisfaction. Keith moest moeite doen om de microfoon te delen met Blondie Chappel, het podium was daar toch net niet groot genoeg voor.
Na het nummer verzamelde Mick de hele band om het applaus in ontvangst te nemen. Maar het echte applaus was voor de band zelf toen het licht uitging en alleen de 4 Stones in het licht stonden.
En weer hebben de Stones een overtuigende show neergezet waar menig beginnend artiest wat van kan leren. Weliswaar met hulp van een goede band maar ook Charlie en vooral Ron waren goed op dreef in Vredenburg.
Een concert om niet gauw te vergeten, want de kans dat ik ze nog een keer op deze manier zie is wel heel erg klein
quote:En er werd aangekondigd dat ze een jam gingen houden, en wat voor één! Een lange sax-solo, een lange mondharmonica-solo (en wat een kippevelbezorgende solo!) en een schitterend Ron Wood die zich Jimi waande! Onvergetelijke uitvoering!
Op zondag 17 augustus 2003 14:58 schreef Zander het volgende:
Can't you hear me knockin'Toch wel een mooie setlist.
Zander heeft toch wel een klein beetje spijt dat hij niet naar Vredenburg is geweest
Ik vond het echt geweldig, hoe ze bij bijna elk nummer het publiek compleet meekregen tot aan de bovenste rijen toe en hoe het publiek soms doorging na nummers.
Het applaus voor Charlie Watts was oorverdovend en hij was er overduidelijk door in verlegenheid gebracht. Keith Richards wisselde bij praktisch elk nummer van gitaar, een beetje overdreven natuurlijk, want zo ruig stond hij er niet op te rammen dat ze compleet ontstemd waren en ook was hij erg royaal met het werpen van plectrums de zaal in waar men er naarstig om vocht. Ook de twee drumstokken van Charlie Watts vloegen aan het einde het publiek in en hier en daar gaven de verschillende bandleden handjes aan een volkomen wilde horde veertigers en vijftigers voorin in het publiek.
Mick Jagger hield de band goed onder controle met handgebaren en af en toe een duwtje tegen Ronnie Wood of Keith Richards.
Keith Richards zag er stukken ouder uit dan ik me had voorgesteld aan de hand van de dvd's en foto's. Maar ondanks de hoge leeftijd van de heren gingen ze toch flink te keer.
De show eromheen ontbrak volledig, het was gewoon puur de band en dat was prachtig. Ook met al die ondersteuning van zangers en zangeres, keyboards en blazers.
Het was een leuk feestje en een concert om echt nooit te vergeten.
Op het journaal daarnet lieten ze wat stukjes zien van o.a. Jumping Jack Flash.
Het bewuste nieuws en beelden even opslaan op harde schijf
quote:Dit is natuurlijk een heeeeeeeeeeeeele gevaarlijke cq, onvolledige opmerking, omdat iedereen nu wil weten waar je deze opnames dan aangetroffen hebt....:)
Nu maar hopen dat er net zo'n goede opnamen beschikbaar komen als van Ahoy
Kom maar op met een linkje naar die bron.
quote:Doe eens niet.
Op zondag 17 augustus 2003 22:07 schreef SevenWonders het volgende:[..]
Dit is natuurlijk een heeeeeeeeeeeeele gevaarlijke cq, onvolledige opmerking, omdat iedereen nu wil weten waar je deze opnames dan aangetroffen hebt....:)
Kom maar op met een linkje naar die bron.
quote:Ik denk niet dat dat zal gebeuren. Als je iet van opnameapparatuur bij je had, en je werd betrapt. Dan was je niet binnen gekomen of uit de zaal gegooid. Dus ik denk niet dat mensen dat risico hebben genomen
Op zondag 17 augustus 2003 22:05 schreef TAA het volgende:Nu maar hopen dat er net zo'n goede opnamen beschikbaar komen als van Ahoy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |